abonnement Unibet Coolblue
pi_34733090
Ik ga van 27 juli - 6 augustus naar Rhodos. We hebben een 5 sterren hotel in Rhodos stad, aan het strand. Heeft iemand nog leuke/mooie tips, van wat we zeker moeten doen en/of bezoeken. En lekkere aan te raden restaurants?
pi_34785401
Wellicht staat er nog wat aan tips in:

Rhodos 2004
Rhodos 2003
Rhodos 2002
Rhodos!

Veel plezier.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_34785896
tip: als je gaat eten in Rhodos-stad vraag eerst wat het gaat kosten, ze laten je zo een fooi van 20 euro betalen
pi_34789667
quote:
Op maandag 6 februari 2006 09:13 schreef ruud_fr het volgende:
tip: als je gaat eten in Rhodos-stad vraag eerst wat het gaat kosten, ze laten je zo een fooi van 20 euro betalen
Huh?! als er prijzen op de kaart staan, dan kost het toch zoveel? kunnen ze moeilijk 20 euro bovenop gooien toch?? Of wel......
pi_34790960
doen ze niet zo moeilijk over hoor (al weet ik niet precies meer hoeveel het was, 20 euro is misschien iets overdreven)
pi_34803928
o okee!! zal er zeker op letten! Bedankt!
  maandag 6 februari 2006 @ 20:28:50 #7
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_34806246
Ik ga er dit jaar ook heen, na het eindexamen.

Even een keer niets ( ) cultureels verantwoord ( ) maar gewoon zon, zee en rust.
pi_34819816
cultureel uitstapje: op de Filerimos berg staat een groot kruis, waar je in kunt. van daar heb je een schitterend uitzicht over bv het vliegveld en het strand.

of je kunt naar de Acropolis van Lindos, erg indrukwekkend hoe ze dat konden bouwen in die tijd

ook leuk: boottochtje naar het eiland Symi, nadeel je zit iets van 3,5 uur op de boot in totaal. wel hebben we dolfijnen gezien (oktober vorig jaar)

wat betreft restaurants, wij hebben vaak in Ixia gegeten (waar we ook overnachtten). eten was goed en goedkoper dan in Rhodos stad
pi_34821883
ik ben er afgelopen zomer 11 dagen geweest en heb me dr prima vermaakt
weet niet of je meer in de richting van stappen of cultureel zoekt?

in elk geval heb je aan de oostkan van de stad de oude stad. helemaal omring met oude stadsmuren enzo, best mooi. kun je ook wel een aardig tijdje rondlopen.
strand is niet ideaal helaas, voornamelijk kiezel. qua restaurants hebben we niet echt noemenswaardige tenten gehad. vaak gewoon een gezellig tentje wat we onderweg tegen kwamen en vraag me ook niet wat die griekse namen waren

de oude stad bekijken was in elk geval het enige culturele wat we gedaan hebben
Too much is never enough!
pi_34822120
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 10:48 schreef The6thgate het volgende:
ik ben er afgelopen zomer 11 dagen geweest en heb me dr prima vermaakt
weet niet of je meer in de richting van stappen of cultureel zoekt?

in elk geval heb je aan de oostkan van de stad de oude stad. helemaal omring met oude stadsmuren enzo, best mooi. kun je ook wel een aardig tijdje rondlopen.
strand is niet ideaal helaas, voornamelijk kiezel. qua restaurants hebben we niet echt noemenswaardige tenten gehad. vaak gewoon een gezellig tentje wat we onderweg tegen kwamen en vraag me ook niet wat die griekse namen waren

de oude stad bekijken was in elk geval het enige culturele wat we gedaan hebben
aan de westkust van het eiland zijn alleen kiezelstranden, voor zandstranden moet je naar de oostkust

de oude stad van Rhodos is ook het bekijken waard
pi_34822539
enige nadeel van die zandstranden aan de oostkant is dat het fucking heet is. heb nog nooit zo hard gerend om de zee te bereiken
tis sowieso al een verschil omdat er aan die kant geen wind staat, en dan ook nog 5 graden warmer.
Too much is never enough!
pi_34822982
is inderdaad waar ja, kiezen tussen stenen en hitte dus

[ Bericht 4% gewijzigd door Ruud op 07-02-2006 12:35:49 ]
pi_34823459
Vanaf de ronde fontein in Rhodos Stad het kleinste steegje inlopen wat je ziet, daar zitten savonds allemaal lounge barretjes waar vooral de grieken zelf ook zitten. Erg leuk, relaxte sfeer enzo.. Overdag is er niets te zien, dus je zou niet zeggen dat het er zo gezellig kon zijn

Ook een restaurantje wat heel heel heel erg aan te raden is wat gerunt wordt door een tweeling. Dit zit ook dicht bij de fontein, maar ik zou het je niet meer uit kunnen leggen, ondertussen alweer 3 jaar geleden dat ik er was. Ze zijn echter redelijk bekend, dus als je vraagt naar een tweeling met een restaurant moet het kunnen lukken!
Where facts are few, experts are many.
pi_34844306
Ben er jaren geleden geweest.
2x. Heb me enorm vermaakt. Ga ook eens naar een anders stadje faliraki. Vooral 's avonds erg gezellig. en overdag veel te doen op het strand.
In rhodos stad moet je zeker naar de No name bar gaan(als ie nog bestaat) een zweedse(??) bar waar je je prima kan vermaken niet al te groot maar ze hadden er erg lekkere shots. Cramberry shots met een toefje slagroom ...

ow ja met een scooter de bergen in is ook errug leuk
pi_34910037
En als je je eventjes kind wilt voelen, ga dan naar het waterpark in Faliraki!
Vond ik heel leuk.......en heb ik ook al in andere topics aangegeven...
  donderdag 9 februari 2006 @ 19:30:51 #16
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_34910840
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 11:16 schreef The6thgate het volgende:
enige nadeel van die zandstranden aan de oostkant is dat het fucking heet is. heb nog nooit zo hard gerend om de zee te bereiken
tis sowieso al een verschil omdat er aan die kant geen wind staat, en dan ook nog 5 graden warmer.
Oh ja, in Faliraki heb ik ook zowat mijn voetzolen verbrand aan het zand .
En alle Grieken die daar waren, liepen heel relaxed met blote voeten door het zand Ik snap niet hoe ze dat doen.

Tip voor bezienswaardigheid:
Kámiros is een oude Griekse opgegraven stad, vond ik erg mooi.
Het Zeeaquarium, helemaal op het puntje van Rhodos stad, was ook wel grappig.
In het Grootmeesterspaleis (museum), ook in Rhodos stad, is heel veel te zien uit de Griekse oudheid, voor wie daar van houdt.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_36750791
Scooter huren en het eiland rondgaan. Er is bijzonder veel te zien als je wat van de geeikte routes En het strand bij Prassonissi is een aanbeveling.
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
  vrijdag 7 april 2006 @ 21:26:06 #18
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_36750913
quote:
Op maandag 6 februari 2006 20:28 schreef BlaatschaaP het volgende:

Even een keer niets ( ) cultureels verantwoord ( ) maar gewoon zon, zee en rust.
Toen ik er was in drie weken geloof in 1 wolk gezien!
Wel apart: windkracht 8 aan het strand onder een strakblauwe hemel bij 29 graden, heel bizar

De stad is trouwens best leuk om te zien, en met een auto over het eiland rijden is ook zeker leuk. Lekker door de citrusboomgaarden rijden
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_36751067
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 21:26 schreef Againzender het volgende:

[..]
... met een auto over het eiland rijden is ook zeker leuk.
hebben wij ook gedaan ja, ideaal
  vrijdag 7 april 2006 @ 21:50:12 #20
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_36751730
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 21:30 schreef ruud_fr het volgende:

[..]

hebben wij ook gedaan ja, ideaal
Wij zijn ook nog met de plaatselijke lijnbus naar de vlindervallei geweest, dat was ook een hele ervaring. De chauffeur reed een stuk bergaf zonder handen om een vriend iets duidelijk te maken
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_36760657


rare grieken in hun auto's en bussen
wij zagen een motorrijder zonder handen rijden

nog vlinders gezien trouwens?
wij niet (in oktober)
pi_36765353
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 21:26 schreef Againzender het volgende:

[..]

Toen ik er was in drie weken geloof in 1 wolk gezien!
Wel apart: windkracht 8 aan het strand onder een strakblauwe hemel bij 29 graden, heel bizar
die wind was op zich wel lekker alleen onhandig. temperatuur wordt er erg aangenaam door alleen je handoek neerleggen duurt wat langer

en in het hotel kan je maar beter een kamer hebben die geen zeezicht heeft. is erg irritant om op het balkon te zitten anders
Too much is never enough!
pi_36766459
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 11:17 schreef ruud_fr het volgende:
nog vlinders gezien trouwens?
wij niet (in oktober)
Toen wij in augustus daar waren zat t helemaal vol. Maar ze zaten allemaal stil op bomen en rotsen enzo... Heb je altijd van die irritante duitsers die dan stenen gaan gooien om ze te laten vliegen voor een foto

De oude romeinse badkuipen in Vallyraki ofzo, das ook wel een aanrader. Het is gewoon zeewater, maar het stroomt dan een gemaakt stenen stuk in van de romeinen, heerlijk met leuke plekjes om te zonnen en errug gezellig sfeertje
Where facts are few, experts are many.
pi_36824434
Lindos is ook een topper hoor wel warm maar de moeite waard om is een keer te bekijken, wat wij ooit gedaan hebben is gewoon lekker lui een excursie met de bus gedaan over heel het eiland klinkt saai maar wij zagen de mooiste plekjes!
Vandaag nieuwe foto's op mijn website gezet van Rhodos 2005 overigens de meeste van Kolymbia en Rhodos stad!
  maandag 15 mei 2006 @ 17:29:36 #25
117875 H-blast
Niet de echte.
pi_37850083
He! ik ga ook naar rhodos, app. Angela. ff checken of het wat is. Vorig jaar naar Kreta geweest.
Ben benieuwd hoe het uitgaan op Rhodos is.. (:? )
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')