abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34480672
Als aanvulling op het bericht van HPoi.
quote:
McLaren lijkt de weg kwijt

Hoe mooi de oranje livery van McLaren ook is, het lijkt erop dat het team de kluts een beetje kwijt is. De tijden die bij de tests neer worden gezet vallen tegen, slechts sporadisch kan het team gelijke tred houden met de snellere coureurs.

En dat is nog niet alles: kon er eerst niet met de V8-motor getest worden omdat de bevestigingspunten van de nieuwe motor niet zouden passen in de interim-bolide, nu komen er nog meer verontrustende berichten over de Mercedes-krachtbron naar buiten. Zo heeft Juan Pablo Montoya na zijn eerste test met de nieuwe bolide laten weten dat hij teleurgesteld is in het vermogen van de Mercedes-unit.

Om het extra zuur te maken is hij niet alleen teleurgesteld in het vermogen van de nieuwe Mercedes, maar lijkt ook de betrouwbaarheid het team parten te spelen. Bij een temperatuur onder het vriespunt werd Kimi Raikkonen vanmorgen bij het terugkeren in de pit verrast door een oververhitte motor. Er was sprake van veel rookontwikkeling bij de uitlaten van de McLaren, waarna het even duurde voordat de Fin het circuit weer op kon.

Opvallend is echter dat de Finse pers weet te melden dat Montoya gisteren heeft gereden met een begrensde V8-motor. Omdat de levensduur van de krachtbron kwetsbaar is, zou het team gisteren besloten hebben de motor te limiteren. Dat zou tevens de verklaring zijn voor de teleurstellende tijden die de Colombiaan gisteren liet noteren. Hij kwam niet verder dan de zevende tijd, met meer dan een seconde achterstand op Fernando Alonso, die achter het stuur van de nieuwe Renault zat.

Omdat de eerste berichten over de nieuwe motor zo negatief zijn, gaan er zelfs al geruchten dat Mercedes op dit moment werkt aan een nieuwe motor. In hoeverre deze berichten waar zijn, is echter nog niet duidelijk.

Het rommelt bij McLaren niet alleen op het vlak van de motoren, ook onder het personeel is het onrustig. Juan Pablo Montoya heeft al aangegeven dat hij niet ten koste van alles bij McLaren wil blijven, Kimi Raikkonen kan rekenen op belangstelling van Ferrari en Toyota en op de ontwerpafdeling van het team lijkt een heuse leegloop te zijn ingezet.

Adrian Newey, die de nieuwe MP4/21 nog wel heeft ontworpen, is begin januari in dienst getreden bij Red Bull. Tevens doen er hardnekkige geruchten de ronde dat zijn rechterhand Peter Prodromou, head of aerodynamic development, eveneens een contract heeft getekend bij Red Bull. Als klap op de vuurpijl zijn er opnieuw speculaties dat ook Nicholas Tombazis het team binnenkort de rug toekeert, hij zou terug willen keren naar Ferrari. Bevestigd zijn deze berichten nog niet, maar vooral het vertrek van Prodromou schijnt slechts een kwestie van tijd te zijn.
Mag voor McLaren toch niet hopen dat de dikgedrukte alinea's waar zijn. Anders slaat Mercedes toch een behoorlijke flater.
  donderdag 26 januari 2006 @ 14:24:34 #127
132461 SupaMario
professioneel bierdrinker
pi_34480889
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 14:18 schreef ElmarO het volgende:
Als aanvulling op het bericht van HPoi.
[..]

Mag voor McLaren toch niet hopen dat de dikgedrukte alinea's waar zijn. Anders slaat Mercedes toch een behoorlijke flater.
Nee voor Mclaren niet te hopen, maar dit is misschien wel de reden waarom alle topmannen nu weggaan.
FEYENOORD FOREVER
Schumi 7 times world champion...
pi_34481575
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 13:59 schreef Atreidez het volgende:
Ik vraag me af of Alonso nog steeds zo uitkijkt naar 2007
Butongate 2?
pi_34481922
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 14:43 schreef PsychoDude_666 het volgende:

[..]

Buttongate 2?
dat zal 'm worden, zeg!

en Button die dan een contract bij McLaren heeft getekend medio 2006 waar hij onderuit wil.
Dan wordt het silly season 06/07 misschien nog wel leuker dan het race-seizoen
Calm down, please!
  donderdag 26 januari 2006 @ 14:55:56 #130
132461 SupaMario
pi_34482063
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 14:52 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

dat zal 'm worden, zeg!

en Button die dan een contract bij McLaren heeft getekend medio 2006 waar hij onderuit wil.
Dan wordt het silly season 06/07 misschien nog wel leuker dan het race-seizoen
Haha jah dat zou wat zijn!!
FEYENOORD FOREVER
  donderdag 26 januari 2006 @ 15:08:00 #131
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_34482561
Red Bull,Chelsea van de F1?
SKB | Michel Fabrizio | Noriyuki Haga
MotoGP | World Champion 2006 Nicky Hayden | World Champion 2007 Casey Stoner
Alice Team | Mika Kallio | Niccolò Canepa
pi_34482604
Ik heb sowieso lang niet ZO uitgekeken naar een seizoen als naar het komende....
pi_34485330
Tvp...:)
Calmer than you are
pi_34486424
Ik had van jou wel wat interessanters verwacht als alleen een tvp
Where facts are few, experts are many.
  donderdag 26 januari 2006 @ 18:11:21 #135
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_34488838
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 16:55 schreef Atreidez het volgende:
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  donderdag 26 januari 2006 @ 18:29:24 #136
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_34489395
"McLaren heeft de Nederlander Giedo van der Garde opgenomen in het Young Driver Support Programme. Aankomend seizoen zal hij, net als vorig jaar, uitkomen in de Euro F3-series. Maar nu voor het team ASM, de titelverdediger. "
bron : F1 Racing

Zeer goede zaak!
SKB | Michel Fabrizio | Noriyuki Haga
MotoGP | World Champion 2006 Nicky Hayden | World Champion 2007 Casey Stoner
Alice Team | Mika Kallio | Niccolò Canepa
pi_34489586
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 16:55 schreef Atreidez het volgende:
Ik zit in mijn gebruikelijke F1-winterslaap

Btw: West is onze ouwe topic-starter JPM01?
Calmer than you are
pi_34490263
Neuh, dat denk ik toch niet hoor. Of hij moet ineens meer fan van sigaretten zijn geworden dan van zijn idool
Where facts are few, experts are many.
pi_34490404
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 18:57 schreef Atreidez het volgende:
Neuh, dat denk ik toch niet hoor. Of hij moet ineens meer fan van sigaretten zijn geworden dan van zijn idool
Zijn onderschrift is toch akelig hetzelfde als JPM01
Calmer than you are
pi_34491166
het is JPM01
  donderdag 26 januari 2006 @ 19:49:35 #141
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_34491933
Eng he?
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_34497406
Sport is de belangrijkste bijzaak in het leven.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 26 januari 2006 @ 22:21:42 #143
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_34498650
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 18:29 schreef TimoBasso het volgende:
"McLaren heeft de Nederlander Giedo van der Garde opgenomen in het Young Driver Support Programme. Aankomend seizoen zal hij, net als vorig jaar, uitkomen in de Euro F3-series. Maar nu voor het team ASM, de titelverdediger. "
bron : F1 Racing

Zeer goede zaak!
heeft ie niet ook al in het YDP van renault gezeten?
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_34498965
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 22:21 schreef rubbereend het volgende:
heeft ie niet ook al in het YDP van renault gezeten?
Klopt
.
pi_34503805
Mega uber High Res pics Honda (open dir, online voor 1 week)

http://www.wacha.nl/temp/f12006/honda

uploading as we speak
Calm down, please!
pi_34506087
Nu het Super Aguri team officieel mag meedoen van de FIA, iemand al een voorspelling hoe het team zal vergaan? Of misschien zelfs al fans?

Dat er dalijk 2 Japanners rijden is voor mij al reden genoeg om een puntloos jaar te voorspellen, voor zover de auto daar niet voor zal zorgen. Maar het zou me leuk lijken als dit team met Midland en Toro Rosso zou kunnen strijden.
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
  vrijdag 27 januari 2006 @ 09:08:56 #147
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_34508195
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 03:24 schreef mcyodogg het volgende:
Nu het Super Aguri team officieel mag meedoen van de FIA, iemand al een voorspelling hoe het team zal vergaan? Of misschien zelfs al fans?

Dat er dalijk 2 Japanners rijden is voor mij al reden genoeg om een puntloos jaar te voorspellen, voor zover de auto daar niet voor zal zorgen. Maar het zou me leuk lijken als dit team met Midland en Toro Rosso zou kunnen strijden.
ik zeg sato met 6 laps achterstand over die andere jap niet te spreken die krijgt er meer
  vrijdag 27 januari 2006 @ 09:10:21 #148
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_34508221
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 00:33 schreef Googolplexian het volgende:
Mega uber High Res pics Honda (open dir, online voor 1 week)

http://www.wacha.nl/temp/f12006/honda

uploading as we speak
altijd leuk, maar ja ik heb toch toegang tot de persgedeelte van Honda, trouwens bij bijna alle andere teams behalve ferrari.
  vrijdag 27 januari 2006 @ 09:17:03 #149
132461 SupaMario
pi_34508362
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 09:10 schreef WEST het volgende:

[..]

altijd leuk, maar ja ik heb toch toegang tot de persgedeelte van Honda, trouwens bij bijna alle andere teams behalve ferrari.
Knap van jou
FEYENOORD FOREVER
pi_34508495
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 09:10 schreef WEST het volgende:

[..]

Mag ik je aanraken? Trouwens wel balen dat je niet eens bij hét mooiste team toegang hebt. Verklaard wel het een en ander.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')