Toch jammer hoor, hopelijk kan ie nog ergens dit seizoen in die auto belanden.quote:Markus Winkelhock heeft bekend gemaakt dat hij in 2006 zal functioneren als vrijdagcoureur bij het nieuwe Formule 1-team van MF1 Racing. Hiermee neemt hij de rol over van de Nederlander Nicky Pastorelli, die de baan in eerste instantie aangenomen had. Na wat problemen met zijn sponsoren werd zijn toekomst echter al onzeker voordat het jaar begon.
Markus Winkelhock is na de gebroeders Schumacher, Nick Heidfeld en Nico Rosberg de vijfde Duitser in de koningsklasse van de autosport. Zijn vader Manfred Winkelhock reed in de jaren tachtig ook al in de Formule 1, totdat hij in 1985 overleed bij een crash. Zijn zoon heeft nu een éénjarig contract afgesloten bij het Russische team van MF1 Racing.
Met het vertrek van Nicky Pastorelli rijden er in 2006 geen drie, maar twee Nederlanders in de Formule 1. Ook in 2005 was dit het geval, waarna men op drie Nederlanders hoopte in het aankomende seizoen. Of Pastorelli een stap terug heeft gedaan of geheel bij MF1 Racing en de koningsklasse van de autosport is vertrokken is nog niet duidelijk.
quote:Op woensdag 25 januari 2006 09:53 schreef PsychoDude_666 het volgende:
Op dezelfde site trouwens:
Winkelhock neemt vrijdagzitje Pastorelli over
[..]
Toch jammer hoor, hopelijk kan ie nog ergens dit seizoen in die auto belanden.
http://www.formula1.nl/in(...)esteld_in_midlandf1/quote:Pastorelli teleurgesteld in MidlandF1
Als een donderslag bij heldere hemel kwam het nieuws gisteren voor Nicky Pastorelli op zijn bordje. Nog voordat ook maar één enkele Nederlandse coureur vorig jaar een contract had getekend kon hij al meldden de vrijdagrijder van het team van MidlandF1 te worden. Prachtig mooi nieuws voor de 22-jarige Rijswijker.
Het financiële plaatje leek rond en alles zou goed komen, totdat er half december een aantal sponsors afhaakten en Pastorelli besloot een geplande test daarom maar af te blazen bij het team. Toch was hij nog steeds op zoek naar sponsors en hoopte alsnog voor het vrijdagzitje in aanmerking te komen bij het team. “Tot op de dag van vandaag heb ik ook niets officieels ontvangen dat ik geen testcoureur meer zou zijn. Een beetje vreemd is dat wel.” aldus Pastorelli tegenover het AD van vandaag.
Gisteren maakte het team bekend zoiezo verder te gaan met Markus Winkelhock, de vijfde Duitser in de Formule 1. Dat overviel Pastorelli wel een beetje. “Officieel heb ik nog niets van Midland gehoord.” laat hij tegenover de Telegraaf weten.
“Ik vind het wel jammer als het niet zou doorgaan, maar ik ga niet zitten treuren, want ik moet verder,” aldus een teleurgestelde Pastorelli die het nieuws gisteren via internet tot zich liet komen. Toch lijken zijn kansen nog niet verkeken. Zoals we gisteren al lieten weten stond er duidelijk in het persbericht: “ Winkelhock zal één van de testrijders worden [.....] en zal ook gaan deelnemen in de vrijdag rijders line-up, de volledige details daarover zullen later bekend gemaakt worden.”
Met andere woorden, de deur lijkt nog niet helemaal gesloten voor de Rijswijker. “Ik wacht eerst hun verhaal af, maar ga er niet vanuit dat ik de vrijdagcoureur word. Tot een uur geleden had ik de Formule 1 voor komend jaar nog niet uit mijn hoofd gezet. Dit verandert de zaak natuurlijk,” aldus een teleurgestelde Nicky Pastorelli tegenover het AD.
dat gevoel heb ik ook..,quote:Op woensdag 25 januari 2006 10:03 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
[..]
http://www.formula1.nl/in(...)esteld_in_midlandf1/
Toch heb ik zo'n sterk vermoeden dat Varossieau hier achter zit.![]()
Nou, het spijt me vreselijk maar Albers doet zichzelf gewoon de das om door dit soort uitspraken. Als je een charme-offensief begint dan ben je toch een domme bokkelul als je zo toe gaat geven dat je eraan bezig bent en waarom je dit doet? Het meest trieste is nog dat 'ie er een potje bij gaat staan te calimero'en:quote:Op maandag 23 januari 2006 12:40 schreef PsychoDude_666 het volgende:
Kijk het is ook nooit goed, als hij té serieus met racen bezig is loopt iedereen hem af te zeiken. Nu doet ie toch maar een soort van charme-offensief is 't weer niet goed. Maar goed je hebt gelijk als je hem dat soort dingen niet wilt zien doen. Ik ben geen fan, ook niet van RD trouwens, maar als ik moet kiezen, kies ik voor de meest pure-racer en dat vind ik CA.
Kijk, het is prima dat hij zich meer laat zien. Hij had een prima optreden in Holland Sport, maar dat is allemaal toch gewoon helemaal niks waard als je het daarna in interviews als deze gewoon weer compleet verkloot door toe te geven dat je bewust poppenkast op TV gaat spelen, omdat je het zo onterecht vindt dat Doornbos wel waardering krijgt?quote:Maar ook op zijn open- en eerlijkheid wordt Albers soms hard aangepakt. Bijvoorbeeld toen hij in FORMULE 1 zijn frustraties over Robert Doornbos eruit gooide. Spijt heeft hij er daarentegen niet van, zegt hij terugkijkend op die uitlatingen. ,,Robert werd door de pers neergezet als de topper van Nederland, het nieuwe grote talent. Raar dat hij de waardering krijgt, terwijl ik hem steeds verslagen heb. Veel mensen vinden het niet verstandig dat ik het heb gedaan, maar ik heb er nog altijd geen spijt van. Ik zeg soms dingen om er vanaf te zijn. Klaar, dan is het bij mij schoon.”
Ik ben echt blij voor 'mquote:Barrichello :: Alle reden om opgetogen te zijn
woensdag 25 januari 2006 om 11:18 - Rubens Barrichello lijkt eindelijk van de molensteen verlost te zijn. Waar hij de afgelopen jaren telkens de tweede viool speelde in dienst van teamgenoot Michael Schumacher heeft hij komend jaar bij Honda de vrije hand gekregen. De Braziliaan nam de afgelopen maanden dan ook spontaan het woord 'overwinning' in de mond, iets dat bij Ferrari bij tijd en wijle uitgesloten leek.
"Het is een bijzondere dag voor me: het is namelijk de eerste launch sinds zes jaar met een nieuw team", herinnert Barrichello zich zijn Ferrari-tijdperk. "Honda heeft een geweldige geschiedenis in de motorsport en het is geweldig een onderdeel daarvan te kunnen zijn."
De Braziliaan kon in december eindelijk kennismaken met een andere bolide dan de Ferrari die hij jarenlang gewend was. Ook de Ra106 betekent opnieuw de kennismaking met een nieuwe wagen. "Ik kan nauwelijks wachten met het rijden met de nieuwe wagen en de gesprekken met de technische staf hebben aangetoond dat er redenen zijn om opgetogen te zijn", reageert Barrichello op komend seizoen. "Het zal vandaag meteen bevestigd worden wanneer we de bolide gaan testen."
uiteinderlijk jatten ze alles bij elkaar wegquote:Op woensdag 25 januari 2006 13:08 schreef hermandeperman het volgende:
Wat doen ze toch allemaal met die neuzen?
Ja, maar ik vind ze er niet mooier op wordenquote:Op woensdag 25 januari 2006 13:30 schreef WEST het volgende:
[..]
uiteinderlijk jatten ze alles bij elkaar wegmaar jij ook hier
![]()
bron: http://www.f1pits.net/f1nieuws.php?id=P8336_0_1_0quote:Ecclestone: Waarom geen race?
De afgelopen weken werd heel wat afgeschreven over de Grote Prijs van België. Eerst zou de race doorgaan en er werd onderhandeld met Ecclestone om een nieuw contract op te stellen. Half januari verklaarde Serge Kubla (MR) in het Waals Parlement dat de race niet zou doorgaan, omdat de moderniseringswerken niet meer op tijd uitgevoerd konden worden.
Verwarring alom dus, en Het Nieuwsblad ging op audiëntie bij Bernie Ecclestone in Londen. Daar tekende de journalist een merkwaardig verhaal op: moderniseringswerken zijn helemaal niet verplicht voor 2006.
De moderniseringswerken blijken enkel mondeling beloofd, dus Ecclestone kan niet eisen dat ze worden uitgevoerd. Hij zou ze natuurlijk heel graag uitgevoerd zien:
Volgens Ecclestone is het pijnpunt het organiseren van de race, en dan gaat het over miljoenen Euro's. " Ze willen dat wij de race organiseren. Oké voor ons, maar dan moeten er wel enkele dingen veranderen. F1 is uit Spa aan het groeien. Ze beloven al drie jaar een nieuwe pits en een nieuwe paddock. (...) We willen een subsidie van 18 miljoen euro. Om het risico te dekken. (...) We willen een echte bankgarantie voor die 18 miljoen euro. "
Als Ecclestone de bankgarantie krijgt, is hij bereid om van 2007-2012 de race te organiseren. In 2006 kan er een race zijn, maar dan moet het contract nageleefd worden: een storting van 14 miljoen Euro aan Ecclestone.
Voor Ecclestone is het dus duidelijk: er kan een race zijn in 2006, met de voorwaarden die in het contract staan, maar hij zal hem niet organiseren.
Tot slot heeft Ecclestone nog een tip: "zet je geld dit jaar op Schumacher ".
Gaan lekker daar hequote:Op donderdag 26 januari 2006 12:07 schreef HPoi het volgende:
Leegloop dreigt bij F1-team McLaren
....
laten we hopen dat dit dan een goedjaar wordt voor McLaren, anders komen ze in een diep dal terecht ben ik bang... Wel raar dat iedereen wegloopt, terwijl ze vorig seizoen best ok hebben gepresteerdquote:Op donderdag 26 januari 2006 12:07 schreef HPoi het volgende:
Leegloop dreigt bij F1-team McLaren
Uitgegeven: 26 januari 2006 10:35
Laatst gewijzigd: 26 januari 2006 10:47
WOKING - Na topontwerper Adrian Newey verliest het McLaren-Mercedes F1-team nu ook aërodynamicaspecialist Peter Prodromou aan concurrent Red Bull Racing. En er zit nog meer slecht nieuws aan te komen voor teambaas Ron Dennis want ook een derde toptechneut, Nicolas Tombazis, staat op het punt de Britse renstal te verlaten.
Bij McLaren houdt men voorlopig nog vol dat er niks aan de hand is, maar diverse bronnen laten anders vermoeden. Het toonaangevende Britse magazine Autosport beweert bijvoorbeeld heel zeker te zijn van het vertrek van aërodynamicaspecialist Prodromou. Dat zouden bronnen bij diens nieuwe werkgever Red Bull Racing zelf bevestigd hebben.
De Italiaanse krant Gazzetta dello Sport kondigt dan weer de terugkeer van Nicolas Tombazis bij Ferrari aan. De Italiaan bekleedt nu nog een topfunctie bij McLaren, maar kan bij de Scuderia Ferrari als rechterhand van technisch directeur Ross Brawn aan de slag.
Nog meer problemen
In beide gevallen is het nog wachten op een officiële bevestiging, maar de geruchten laten opnieuw vermoeden dat McLaren op een moeilijk seizoen lijkt af te stevenen. Het vertrek van de technisch top in een F1-team is namelijk niet zo eenvoudig op te vangen. Bovendien waren er eerder ook al geruchten over problemen met de nieuwe V8-motor van Mercedes.
Ook op rijdersvlak verloopt niet alles naar wens voor het team. Vice-wereldkampioen Raïkkönen heeft geen haast om zijn contract te verlengen en tweede rijder Montoya dreigt te vertrekken.
Voor meer geld en een zonnigere werkplek, mwah!quote:Op donderdag 26 januari 2006 12:09 schreef kepler het volgende:
[..]
laten we hopen dat dit dan een goedjaar wordt voor McLaren, anders komen ze in een diep dal terecht ben ik bang... Wel raar dat iedereen wegloopt, terwijl ze vorig seizoen best ok hebben gepresteerd
Zeker raar maar misschien zijn er wel meer problemen binnen mclaren dan wij weten..quote:Op donderdag 26 januari 2006 12:09 schreef kepler het volgende:
[..]
laten we hopen dat dit dan een goedjaar wordt voor McLaren, anders komen ze in een diep dal terecht ben ik bang... Wel raar dat iedereen wegloopt, terwijl ze vorig seizoen best ok hebben gepresteerd
lijkt me prachtigquote:Op donderdag 26 januari 2006 12:13 schreef SupaMario het volgende:
[..]
Zeker raar maar misschien zijn er wel meer problemen binnen mclaren dan wij weten..
dat is waar natuurlijk, we zullen zien wat dit seizoen zal brengen voor McLarenquote:Op donderdag 26 januari 2006 12:13 schreef SupaMario het volgende:
[..]
Zeker raar maar misschien zijn er wel meer problemen binnen mclaren dan wij weten..
Mag voor McLaren toch niet hopen dat de dikgedrukte alinea's waar zijn. Anders slaat Mercedes toch een behoorlijke flater.quote:McLaren lijkt de weg kwijt
Hoe mooi de oranje livery van McLaren ook is, het lijkt erop dat het team de kluts een beetje kwijt is. De tijden die bij de tests neer worden gezet vallen tegen, slechts sporadisch kan het team gelijke tred houden met de snellere coureurs.
En dat is nog niet alles: kon er eerst niet met de V8-motor getest worden omdat de bevestigingspunten van de nieuwe motor niet zouden passen in de interim-bolide, nu komen er nog meer verontrustende berichten over de Mercedes-krachtbron naar buiten. Zo heeft Juan Pablo Montoya na zijn eerste test met de nieuwe bolide laten weten dat hij teleurgesteld is in het vermogen van de Mercedes-unit.
Om het extra zuur te maken is hij niet alleen teleurgesteld in het vermogen van de nieuwe Mercedes, maar lijkt ook de betrouwbaarheid het team parten te spelen. Bij een temperatuur onder het vriespunt werd Kimi Raikkonen vanmorgen bij het terugkeren in de pit verrast door een oververhitte motor. Er was sprake van veel rookontwikkeling bij de uitlaten van de McLaren, waarna het even duurde voordat de Fin het circuit weer op kon.
Opvallend is echter dat de Finse pers weet te melden dat Montoya gisteren heeft gereden met een begrensde V8-motor. Omdat de levensduur van de krachtbron kwetsbaar is, zou het team gisteren besloten hebben de motor te limiteren. Dat zou tevens de verklaring zijn voor de teleurstellende tijden die de Colombiaan gisteren liet noteren. Hij kwam niet verder dan de zevende tijd, met meer dan een seconde achterstand op Fernando Alonso, die achter het stuur van de nieuwe Renault zat.
Omdat de eerste berichten over de nieuwe motor zo negatief zijn, gaan er zelfs al geruchten dat Mercedes op dit moment werkt aan een nieuwe motor. In hoeverre deze berichten waar zijn, is echter nog niet duidelijk.
Het rommelt bij McLaren niet alleen op het vlak van de motoren, ook onder het personeel is het onrustig. Juan Pablo Montoya heeft al aangegeven dat hij niet ten koste van alles bij McLaren wil blijven, Kimi Raikkonen kan rekenen op belangstelling van Ferrari en Toyota en op de ontwerpafdeling van het team lijkt een heuse leegloop te zijn ingezet.
Adrian Newey, die de nieuwe MP4/21 nog wel heeft ontworpen, is begin januari in dienst getreden bij Red Bull. Tevens doen er hardnekkige geruchten de ronde dat zijn rechterhand Peter Prodromou, head of aerodynamic development, eveneens een contract heeft getekend bij Red Bull. Als klap op de vuurpijl zijn er opnieuw speculaties dat ook Nicholas Tombazis het team binnenkort de rug toekeert, hij zou terug willen keren naar Ferrari. Bevestigd zijn deze berichten nog niet, maar vooral het vertrek van Prodromou schijnt slechts een kwestie van tijd te zijn.
Nee voor Mclaren niet te hopen, maar dit is misschien wel de reden waarom alle topmannen nu weggaan.quote:Op donderdag 26 januari 2006 14:18 schreef ElmarO het volgende:
Als aanvulling op het bericht van HPoi.
[..]
Mag voor McLaren toch niet hopen dat de dikgedrukte alinea's waar zijn. Anders slaat Mercedes toch een behoorlijke flater.
Butongate 2?quote:Op donderdag 26 januari 2006 13:59 schreef Atreidez het volgende:
Ik vraag me af of Alonso nog steeds zo uitkijkt naar 2007
quote:
Haha jah dat zou wat zijn!!quote:Op donderdag 26 januari 2006 14:52 schreef Googolplexian het volgende:
[..]dat zal 'm worden, zeg!
en Button die dan een contract bij McLaren heeft getekend medio 2006waar hij onderuit wil.
Dan wordt het silly season 06/07 misschien nog wel leuker dan het race-seizoen![]()
quote:Op donderdag 26 januari 2006 16:55 schreef Atreidez het volgende:
Ik had van jou wel wat interessanters verwacht als alleen een tvp
Ik zit in mijn gebruikelijke F1-winterslaapquote:Op donderdag 26 januari 2006 16:55 schreef Atreidez het volgende:
Ik had van jou wel wat interessanters verwacht als alleen een tvp
Zijn onderschrift is toch akelig hetzelfde als JPM01quote:Op donderdag 26 januari 2006 18:57 schreef Atreidez het volgende:
Neuh, dat denk ik toch niet hoor. Of hij moet ineens meer fan van sigaretten zijn geworden dan van zijn idool
heeft ie niet ook al in het YDP van renault gezeten?quote:Op donderdag 26 januari 2006 18:29 schreef TimoBasso het volgende:
"McLaren heeft de Nederlander Giedo van der Garde opgenomen in het Young Driver Support Programme. Aankomend seizoen zal hij, net als vorig jaar, uitkomen in de Euro F3-series. Maar nu voor het team ASM, de titelverdediger. "
bron : F1 Racing
Zeer goede zaak!
Kloptquote:Op donderdag 26 januari 2006 22:21 schreef rubbereend het volgende:
heeft ie niet ook al in het YDP van renault gezeten?
ik zeg sato met 6 laps achterstand over die andere jap niet te spreken die krijgt er meerquote:Op vrijdag 27 januari 2006 03:24 schreef mcyodogg het volgende:
Nu het Super Aguri team officieel mag meedoen van de FIA, iemand al een voorspelling hoe het team zal vergaan? Of misschien zelfs al fans?
Dat er dalijk 2 Japanners rijden is voor mij al reden genoeg om een puntloos jaar te voorspellen, voor zover de auto daar niet voor zal zorgen. Maar het zou me leuk lijken als dit team met Midland en Toro Rosso zou kunnen strijden.
altijd leuk, maar ja ik heb toch toegang tot de persgedeelte van Honda, trouwens bij bijna alle andere teams behalve ferrari.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 00:33 schreef Googolplexian het volgende:
Mega uber High Res pics Honda (open dir, online voor 1 week)
http://www.wacha.nl/temp/f12006/honda
uploading as we speak
Knap van jouquote:Op vrijdag 27 januari 2006 09:10 schreef WEST het volgende:
[..]
altijd leuk, maar ja ik heb toch toegang tot de persgedeelte van Honda, trouwens bij bijna alle andere teams behalve ferrari.![]()
Mag ik je aanraken? Trouwens wel balen dat je niet eens bij hét mooiste team toegang hebt. Verklaard wel het een en ander.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 09:10 schreef WEST het volgende:
[..]
altijd leuk, maar ja ik heb toch toegang tot de persgedeelte van Honda, trouwens bij bijna alle andere teams behalve ferrari.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |