abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34171220
quote:
Zwelgen in luxe

Accessoires voor 22.000 euro
Laarzen en jassen van haai, krokodil of zeehond

MILAAN – Een witte kaart in een spierwitte enveloppe. De uitnodiging voor de allereerste show van Raf Simons voor Jil Sander is deze week, als de mannenmodeshows voor komende winter in Milaan worden gehouden, de meest begeerde. Gisteren showde de Belg in een afgeladen loods zijn eerste mannencollectie voor het Duits-Italiaanse label.

Zwarte broeken, smetteloos witte shirts, grijze truien en te wijde overjassen die onflatteus om de tengere modellen hingen. En dat zonder accessoires die het beeld meer pit hadden kunnen geven. Raf Simons koos voor een monotone, sobere aanpak. In tegenstelling tot Dolce & Gabbana die later op de dag in de voormalige bioscoop Metropol hun Nieuwe Man presenteerden. New Power, zo omschreven ze de look. Want 'hij' doet gewoon wat hij wil en draagt daar krachtige kleren als spijkerbroeken met de nodige (en helaas overbekende) toeters en bellen, fluwelen sjaaltjes, coltruien en militairen jasjes bij die zijn persoonlijkheid moeten versterken.
Een enorm contrast met wat we een paar dagen eerder op de mannenmodevakbeurs Pitti Uomo in Florence zagen. Op de beurs, waar de belangrijkste kwaliteitsmerken nieuws voor komende winter presenteerden, bleek dat pure luxe het nieuwe sleutelwoord wordt, iets dat de grote modehuizen al seizoenenlang roepen. De tinten zijn kleurloos. Van diverse bruinschakeringen als camel, zand en chocola tot grijs en kleuraccenten als mauve, paars en oranje. Strepen zijn zo goed als verdwenen, daarvoor in de plaats zijn ruiten, als een Prince of Wales ruitje, terug van weggeweest.
Kleding wordt rijker. En dat houdt niet op bij een pak gemaakt van kasjmier. We zagen laarzen en jassen van haai, vesten met een voering van bont en zelfs jassen gemaakt van zeehondenbont. En er was geen activist te bekennen. Dat zou ook onbegonnen werk zijn, want tout Italië loopt 's winters in lange bontmantels.

Rijkdom
Rijkdom mag gezien worden. Dat was het duidelijkst te zien bij het Florentijnse modehuis Salvatore Ferragamo. Het familiebedrijf dat op 8 oktober op Rodeo Drive in Beverly Hills de Walk of Style Award krijgt uitgereikt (Giorgio Armani mocht de prestigieuze oorkonde in 2003 als eerste in handen nemen) pronkte er ongegeneerd mee.

Massimiliano Giornetti, ontwerper van de Ferragamo mannenlijn: "Haai, krokodil en zeehond hebben we niet alleen verwerkt omdat het luxe materialen zijn, hun specifieke structuur leent zich perfect voor de vorm en het thema dat ik in gedachten had."
In the mood for love, een jaren '60-film was zijn inspiratiebron. En dat uitte zich in een gelikte, maar stoere en mannelijke lijn met een verfijnd kantje. Alsof je je in een oude Visconti-film waant. Maar aan die weelderigheid kleeft natuurlijk een prijskaartje. Zo betaal je voor een gele krokodillenleren tas 22.000 euro en voor een paar kniehoge laarzen van hetzelfde materiaal 12.000 euro.
"Of het verkoopt?" vraagt de ontwerper met een glinstering in zijn ogen. "Jazeker. Er zijn genoeg klanten in Arabische landen die het willen hebben. Het gaat niet zozeer om de prijs", rechtvaardigt hij het exorbitante bedrag, "je hebt iets voor de rest van je leven."
Nieuw bij Ermenegildo Zegna is de couturelijn, pakken die op maat worden gemaakt. Van een overjas gemaakt van vicuna (een ZuidAmerikaans lama-achtig dier dat een van 's werelds meest duurste materialen voortbrengt) tot een limited edition-serie met genummerde pakken gemaakt van de beste wolsoort en jasjes van Cashco, een combinatie van kasjmier en katoen.

Volwassen

De afgelopen jaren bepaalden laaghangende spijkerbroeken, brede ceintuurs, strakke truitjes, enorme jassen vaak voorzien van een randje bont rond de capuchon het mannenbeeld. Voor komende winter beweegt het beeld zich naar een volwassen, elegante stijl. Mannenmode wordt formeler, maar dan niet volgens de oude, klassieke wijze. Met een krijtstreep pak alleen red je het niet. De snit van de kostuums is jonger, slanker gesneden en sportiever dan het traditionele pak.
Identity, de jongere lijn van Corneliani, slaat een perfecte brug tussen beide stijlen. Zo zijn er jasjes met een voering van Argentijnse vos. Door het binnenwerk eruit te ritsen, houd je een jasje en een vest over.
Niet alleen bontsoorten zien de huizen als een ultieme vorm van luxe. Zo heeft Canali een pak gemaakt van 12.8 micron. Superlicht en boterzacht. En ook dat heb je niet voor een appel en een ei in huis. Voor 10.000 euro wordt het pak voor je gemaakt. "Mannen gaan niet meer, maar beter kopen", weet Hans Hagenaars, agent van het label. "We merken dat mannen bereid zijn meer uit te geven, mits ze echt kwaliteit in handen hebben en zich ermee kunnen onderscheiden."
bron

Goed om te lezen dat het beeld van de man voor de komende winter zich beweegt naar een volwassen, elegante stijl. Bij de vrouwen was dat al langer het geval. En dat leverde zeer stijlvole creaties op. Of dat ook het geval is met de collecties voor de man 2006/7 van de Italiaanse modehuizen kun je nu zelf oordelen. Ik heb namelijk plaatjes geplukt van de site vogue.co.uk.

Ik vind de collectie van Neil Barrett wel aardig. De rest niet zo eigenlijk. Wat ik echt fout vind is de collectie van Versace. Voor de vrouw levert Donatella wel stijlvol materiaal af.

Neil Barrett autumn/winter 2006-7 2006 men's

meer

Burberry Prorsum autumn/winter 2006-7 2006 men's

meer

Roberto Cavalli autumn/winter 2006-7 2006 men's

meer

Costume National autumn/winter 2006-7 2006 men's

meer

Dolce & Gabbana autumn/winter 2006-7 2006 men's

meer

Alexander McQueen autumn/winter 2006-7 2006 men's

meer

Prada autumn/winter 2006-7 2006 men's

meer

Versace autumn/winter 2006-7 2006 men's

meer
  dinsdag 17 januari 2006 @ 20:34:36 #2
101634 NiekieW.
Zuipen tot we kruipen
pi_34173733
zitten wel wat leuke combi's tussen, maar het merendeel is toch wel erg extreem die 'kimono's' .
Siofok 2007!
Lloret 2006!
Wintersport 2003-2007!
pi_34174588
De handtast voor mannen
pi_34175108

Als je zo'n riem koopt denk iedereen hem dat je in Turkije bent geweest
Oh, en de winter 2006 is alweer bijna voorbij.. tegen de tijd dat het 2007 is hebben ze vast alweer een nieuwe riem uitgebracht die je moet hebben..
pi_34175439
Er zit zeker leuk spul tussen.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_34175671
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 20:34 schreef NiekieW. het volgende:
zitten wel wat leuke combi's tussen, maar het merendeel is toch wel erg extreem die 'kimono's' .
Alexander McQueen is vrijwel altijd extreem. De rest vind ik wel meevallen qua extreem .
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 21:02 schreef XiChico het volgende:
[afbeelding]

Als je zo'n riem koopt denk iedereen hem dat je in Turkije bent geweest
Afschuwelijk hè? Ze moeten dat logo gebeuren voortaan ook gewoon achterwege laten. Ik kan die letters inmiddels niet meer zien. Zo fout vind ik het .
pi_34175871
Big deal is, is dat mannenmode vaak tijdloos is (niet geheel natuurlijk, maar wel 5/10 jaar., en dit ook nooit zal aanslaan.
pi_34175915
OMG wat ontzettend lelijk!
pi_34176007
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 21:19 schreef pberends het volgende:
Big deal is, is dat mannenmode vaak tijdloos is (niet geheel natuurlijk, maar wel 5/10 jaar., en dit ook nooit zal aanslaan.
Deze kleding is gelukkig ook niet op de massa gericht.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_34176337
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 21:22 schreef cultheld het volgende:

[..]

Deze kleding is gelukkig ook niet op de massa gericht.
Waar wel op dan? Nichten?
pi_34177962
Hmmm heeft Paul Smith zijn collectie nog niet laten zien?

Hij heeft altijd wel erg mooie stukken.

Voor mij zijn Dolce & Gabbana (ben normaal geen D&G fan, maar het ziet er fraai uit) en Burrberry de toppers
"The more you know who you are, and what you want, the less you let things upset you."
pi_34178832
Wat is Prada verschrikkelijk achterhaald en sloeberig zeg
Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
pi_34184179
Neil Barret heeft wel flink leentjebuur bij Hedi Slimane gedaan zeg, slimfit broeken nemen de andere merken nu ook over dus dat wordt wat komende zomer, gezellig
pi_34186198
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 21:29 schreef pberends het volgende:

[..]

Waar wel op dan? Nichten?
Nee.. op mensen met smaak..
  woensdag 18 januari 2006 @ 01:12:05 #15
3185 Adelante
To let it go now
pi_34186274

wintermode?

Versace en Burberry zitten wel okee dingen tussen
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  woensdag 18 januari 2006 @ 01:19:19 #16
108312 stijgende_ster
Yeah Kællingebyvej!!!!
pi_34186492
Soms wel leuke dingen. Maar het meeste is ten eerste voor mij te koud in de winter, en ten tweede staat het mij denk ik niet. Wordt weer een kwestie van 'de leuke dingen eruit pikken en die ergens bij combineren! '
Lijstje: Daryll Ann - Weeps, Daryll Ann - Happy Traum, Maxïmo Park - Our Earthly Pleasures, The Fratellis - Costello Music, Moss - The Long Way Back, Kaiser Chiefs - Yours Truly, Angry Mob, Bette Serveert - Bare Stripped Naked
pi_34187455
jezus christus moet je dat nou helemaal gaan bijhouwe elk jaar wat de mode is, vermoeiend:{
dreamfullfiller/ stylemaker/ modeldater/ storyteller/ big threat to a lot of you haters
pi_34191727
Niet als die hersenloze trendvolgers achter die nichterij aanrennen. Gewoon blijven dragen wat je al jaren draagt, wordt vanzelf weer hip.
pi_34191973
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 01:09 schreef kapsar32 het volgende:

[..]

Nee.. op mensen met smaak..
Oh ja, want grote modehuizen willen eigenlijk helemaal geen geld verdienen aan de massa, ze verkopen liever 10 jasjes aan een paar mafketels die het ervoor over hebben. Want het moet natuurlijk wel exclusief blijven. Dan maar niet flink cashen

Ontopic: wat een gruwelijk lelijke gedrochten (op enkele colbertjes na), en wat ben ik blij dat ik gewoon bij een normale kledingwinkel kan gaan winkelen.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_34192813
Die wijde broeken van dolce zijn echt gruwelijk lelijk, dacht dat we dat wel hadden gehad.
pi_34193416
Burberry vind ik dan nog 't mooist, en de bovenste vier van Costume National zijn ook wel aardig. Cavalli is afgrijselijk, Alexander McQueen ook.

De leukste outfits:

Veel enge mannetjes trouwens, op de catwalk.
La mode se démode, le style jamais.
pi_34197506
Emporio Armani autumn/winter 2006-7 2006 men's

meer

Alessandro Dell'Acqua autumn/winter 2006-7 2006 men's

meer

Dsquared2 autumn/winter 2006-7 2006 men's

meer

De collectie van Alessandro Dell'Acqua vind ik ook wel aardig.

[ Bericht 12% gewijzigd door Mylene op 18-01-2006 21:24:10 ]
pi_34207042
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 13:18 schreef schatje het volgende:
Dsquared2
Dat is toch niet serieus te nemen zeg!

Deze broek vind ik dan wel weer vet:
Ik weet het! Mijn nickname is blij. Het is een puberale ode van een aantal jaren geleden aan Chris Pontius van Jackass. Helaas is deze vergissing niet meer te herstellen.
  woensdag 18 januari 2006 @ 17:26:19 #24
134609 Fahr.SkyWise
Madness overwhelming
pi_34207891
er zit toffe kleding tussen! maar sommige dingen kunnen echt niet

Many surprises come from the ironies involved in putting up a false-front of honesty to hide falsehoods.
ACC: Tommeh @ Fahraway: 1160-2837-4927
pi_34208117
Opvallend, al die jeans omgeslagen bij dsquared².
Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')