abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 11 januari 2006 @ 15:41:12 #101
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_33940296
Zoals moviemeter dus, bedankt dat je precies bevestigt wat ik bedoelde.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  woensdag 11 januari 2006 @ 15:43:51 #102
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_33940370
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 15:41 schreef Posdnous het volgende:
Ik heb jouw discussie niet zo erg gevolgd, maar wat is er dan precies erg aan een site die overeenkomsten vertoont met moviemeter? Ik ken (bijna) niemand van moviemeter, maar wel van Fok!. Het zal me totaal niet interesseren of user-x van die site een nieuwe film leuk vindt, terwijl me dat wel interesseert van een hele grote groep users van Fok!.
pi_33940381
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 15:40 schreef BlaatschaaP het volgende:
Hoe zien jullie die reviewcrew dan voor je? Momenteel vinden praktisch alle persvoorstellingen plaats (tijdens kantooruren) in Amsterdam. Volgens mij is het niet echt mogelijk het huidige filmreviewteam te versterken met betrouwbare mensen die kunnen schrijven, het leuk vinden en op de genoemde uren tijd hebben om te gaan.

Mijn idee zou dan ook zijn het huidige team gewoon zo te laten bestaan (misschien wat uit te breiden, als dat mogelijk is), maar daarnaast een userreviewsysteem op te zetten. Dat is volkomen vrijblijvend, maar zorgt er wel voor dat ik dus zometeen zou kunnen opzoeken wat een andere user van een film vindt. Een beetje het 'welke film heb jij vandaag/pas gezien?' topic, maar dan gecategoriseerd en uitgebreid.

De (huidige) reviewcrew zou dan dus reviews schrijven van nieuwe films, terwijl je als user ook reviews kunt schrijven van oudere films.
Jup, daar ben ik ook wel voor. Mijn idee was echter ook nog om een soort van gallery te maken waar dan bijvoorbeeld in kan staan welke DVD's je bezit. Daar zouden de user-revieuws dan ook mooi een plekje in kunnen vinden.
  woensdag 11 januari 2006 @ 15:44:45 #104
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_33940400
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 15:34 schreef Posdnous het volgende:
Dat mag, ik weet wel dat ze het niet makkelijk zullen krijgen als er op gereageerd mag worden .
Dat geldt ook voor elke user die iets over een film post Sommige discussies gaan echt nergens over en er zijn altijd wel mensen die alleen komen om te zeiken. Wie kan daar nu niet tegen?
[b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
Ik sta in niemands sig ;(
  woensdag 11 januari 2006 @ 15:44:57 #105
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_33940406
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 15:43 schreef BlaatschaaP het volgende:

[..]

Ik heb jouw discussie niet zo erg gevolgd, maar wat is er dan precies erg aan een site die overeenkomsten vertoont met moviemeter?
Niets, alleen voegt het niets toe, en dat zou jammer wezen.
quote:
Ik ken (bijna) niemand van moviemeter, maar wel van Fok!. Het zal me totaal niet interesseren of user-x van die site een nieuwe film leuk vindt, terwijl me dat wel interesseert van een hele grote groep users van Fok!.
Oke, een incrowd-site dus. Dat kan. Ik hoopte iets anders.
pi_33940529
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 15:29 schreef Posdnous het volgende:
Wat noem je goede reviews. Niets subjectiever dan films en een beperkt team reviewers wat telkens de reviews schrijft boeit mij persoonlijk weinig.
De revieuws die momenteel voor FOK! worden geschreven vind ik wel redelijk goed. Goeie objectieve samenvating en als laatste een mening.
Voorbeeld:
Film: Saw II
  woensdag 11 januari 2006 @ 15:58:32 #107
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_33940851
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 15:44 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Niets, alleen voegt het niets toe, en dat zou jammer wezen.
[..]

Oke, een incrowd-site dus. Dat kan. Ik hoopte iets anders.
Neuh, je begrijpt me verkeerd. Voor incrowd zou die functie een toegevoegde waarde hebben, voor anderen niet. Ik zie niet in wat er erg is aan een site die bepaalde dingen hetzelfde doet als andere sites. Verder hoop ik dat film.fok.nl genoeg toevoegt aan het internet. DVD pricewatch, DVD ruil en verkoop, prijsvragen, interviews, minifilmdatabase, etc. Ik ken eigenlijk geen enkele Nederlandse site die al die dingen bij elkaar heeft en betrouwbaar is. Maar dat kan ook aan mij liggen.
  woensdag 11 januari 2006 @ 16:04:17 #108
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_33941030
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 15:58 schreef BlaatschaaP het volgende:

[..]

Neuh, je begrijpt me verkeerd. Voor incrowd zou die functie een toegevoegde waarde hebben, voor anderen niet. Ik zie niet in wat er erg is aan een site die bepaalde dingen hetzelfde doet als andere sites. Verder hoop ik dat film.fok.nl genoeg toevoegt aan het internet. DVD pricewatch, DVD ruil en verkoop, prijsvragen, interviews, minifilmdatabase, etc. Ik ken eigenlijk geen enkele Nederlandse site die al die dingen bij elkaar heeft en betrouwbaar is. Maar dat kan ook aan mij liggen.
filmfocus en moviemeter bijvoorbeeld.

Maar je hebt verder wel gelijk, het kan nooit kwaad .
  woensdag 11 januari 2006 @ 16:10:42 #109
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_33941230
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 15:48 schreef Twisted_Logic het volgende:

[..]

De revieuws die momenteel voor FOK! worden geschreven vind ik wel redelijk goed. Goeie objectieve samenvating en als laatste een mening.
Voorbeeld:
Film: Saw II
Die reviewer heeft de film waarschijnlijk niet eens begrepen, want dat dat cassettebandje werd gevonden had niets met toeval te maken .

Verder zijn de acteurs echt niet beter, de dialogen zeker niet sterker en het einde is een superzwakker cliffhanger.
Het cijfer slaat dus ook nergens op .

maar filmkijken is subjectief zullen we maar zeggen .
pi_33941842
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 14:58 schreef BlaatschaaP het volgende:

[..]

Een, voor mij, goede review geeft objectief weer wat er in een film zit, maar geeft ook duidelijk zijn of haar mening daar over. Je kunt best een Bay film afkraken, omdat het jouw genre niet is, als je maar wel de elementen die jij misschien niet kunt waarderen, maar anderen wel, objectief kunt beoordelen en vermelden. Je moet ook wel een beetje door de review heen kunnen prikken, hoor.
Niet mee eens Iemand die space odessey wegzet als zijnde een oude trage film zonder sfx en daarom dus kut, voegt helemaal niets toe aan een site, evenals iemand die een michael bay of joel schumacher beoordeelt langs de maatstaven van diezelfde space odessey. Dan lees ik die reviews gewoon niet. Voor bijvoorbeeld het horrorgenre geldt zoiets, je kunt wel zeggen dat een film weer probeert eng te zijn en dat je dat allemaal flauwekul vind, maar als je verder geen enkele horror hebt gezien en het nergens tegen af kunt zetten, is de toegevoegde waarde 0,000 %.
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
pi_33942603
Reviews, prijsvragen, foto's (leuke wallpapers misschien?), informatie over acteurs, een Fok! top zoveel, verder alles wat hier al genoemd is

Goed idee trouwens, een filmsite
pi_33946131
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 16:10 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Die reviewer heeft de film waarschijnlijk niet eens begrepen, want dat dat cassettebandje werd gevonden had niets met toeval te maken .

Verder zijn de acteurs echt niet beter, de dialogen zeker niet sterker en het einde is een superzwakker cliffhanger.
Het cijfer slaat dus ook nergens op .

maar filmkijken is subjectief zullen we maar zeggen .
Ik heb de film nog niet gezien, dus ik kan niet oordelen over die dingen...
pi_33946178
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 16:53 schreef sinaasappelsapje het volgende:
Reviews, prijsvragen, foto's (leuke wallpapers misschien?), informatie over acteurs, een Fok! top zoveel, verder alles wat hier al genoemd is

Goed idee trouwens, een filmsite
Wallpapers is mischien wel een goed idee, moeten we ze wel zelf maken aangezien er op vele wallpapers copyrights zitten. Zelfde met de foto's trouwens.
pi_33946677
Heel gaaf idee, ik denk dat de beste punten al hierboven zijn genoemd, Reviews, Previews, Interviews, prijs vragen, forum's, DVD pricewatches, allerlaatste film nieuws etc, misschien een film database met een speciale FoK rating net zoals op imdb misschien? ik zie het al helemaal zitten! suc6 ermee, mocht dit idee daadwerkelijk verwerkelijkt worden
  Admin woensdag 11 januari 2006 @ 20:04:46 #115
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_33949484
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 15:41 schreef Posdnous het volgende:
Nee, moviemeter is zoals IMDB. Het idee dat in mijn hoofd zit is, zeker met wat leuke opties die ik hier al heb gelezen, aardig wat uitgebreider dan heel die moviemeter site hoor (die site ken ik overigens pas sinds dit topic, maar ik vind het er nogal bout uitzien, niet bepaald logisch ingedeeld en qua drukte valt het ook behoorlijk tegen).
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  woensdag 11 januari 2006 @ 21:18:26 #116
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_33952134
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 20:04 schreef Danny het volgende:

[..]

Nee, moviemeter is zoals IMDB. Het idee dat in mijn hoofd zit is, zeker met wat leuke opties die ik hier al heb gelezen, aardig wat uitgebreider dan heel die moviemeter site hoor (die site ken ik overigens pas sinds dit topic, maar ik vind het er nogal bout uitzien, niet bepaald logisch ingedeeld en qua drukte valt het ook behoorlijk tegen).
Oke, ik weet niet wat je met uitgebreider bedoelt. Maar ik bedoelde dus dat ik met een filmsite bedoel dat er een uitgebreide database is, zodat ik ook over His Girl Friday uit 1940 (ik noem maar een redelijk bekende dwarsstraat) kan discussieren en niet alleen maar over de films die 1 of andere reviewer heeft gezien en waar diegene dan een topic over opent of zoiets dergelijks.
Of zoiets als 'wie weet er leuke thrillers die op Se7en lijken' of dat soort gedoe.

Dus gewoon informatie over veel films en de mogelijkheid daar gestructureerd over te bomen. Dat ik een topic zie over bepaalde Hitchcoks met wat dvd-recensies over beeldformaat e.d. en een prijsvergelijking, dat boeit mij weinig. En er zijn al zoveel sites van.

maar ik ben benieuwd wat je precies voor ogen hebt .
  Moderator woensdag 11 januari 2006 @ 22:02:35 #117
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_33953911
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 21:18 schreef Posdnous het volgende:

en de mogelijkheid daar gestructureerd over te bomen.
Daar hebben we toch het forum voor?
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  Admin woensdag 11 januari 2006 @ 22:32:57 #118
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_33955413
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 21:18 schreef Posdnous het volgende:

Oke, ik weet niet wat je met uitgebreider bedoelt. Maar ik bedoelde dus dat ik met een filmsite bedoel dat er een uitgebreide database is
Dat lijkt me vanzelfsprekend.
  woensdag 11 januari 2006 @ 22:34:25 #119
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_33955487
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 22:32 schreef Danny het volgende:

[..]

Dat lijkt me vanzelfsprekend.
Oke, ik had dat nog nergens hier zien staan .
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 11 januari 2006 @ 22:37:04 #120
862 Arcee
Look closer
pi_33955631
Een top 10 van je favo films in je profiel op kunnen nemen.

En een top 10 van je favo actrices, acteurs en regisseurs.

Een soort fotoboek, maar dan voor films.

En een database met films waar je kunt stemmen op films (een cijfer geven) waar lijsten over gemaakt kunnen worden. Een Fok!filmfavorietenlijst dus.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  Admin woensdag 11 januari 2006 @ 22:39:01 #121
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_33955765
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 22:34 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Oke, ik had dat nog nergens hier zien staan .
da's omdat ik hier natuurlijk niet ga melden wat er allemaal in de site zou komen te zitten. Dat om te voorkomen dat anderen eerder soortgelijke opties in hun site gaan bouwen
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 11 januari 2006 @ 22:39:45 #122
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_33955813
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 22:39 schreef Danny het volgende:

[..]

da's omdat ik hier natuurlijk niet ga melden wat er allemaal in de site zou komen te zitten. Dat om te voorkomen dat anderen eerder soortgelijke opties in hun site gaan bouwen
Ik ben al aan het scripten. Geef me een weekje....
  woensdag 11 januari 2006 @ 22:42:23 #123
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_33955969
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 22:39 schreef Danny het volgende:

.

Maar ook de andere users hier hebben er geen woord over gerept. Vandaar.

Ik zie het wel verschijnen .
  Admin woensdag 11 januari 2006 @ 22:44:44 #124
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_33956103
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 22:42 schreef Posdnous het volgende:

.
Maar ook de andere users hier hebben er geen woord over gerept. Vandaar.
Niet alle mogelijkheden die ik zelf al had opgesteld zijn hier genoemd
  Admin woensdag 11 januari 2006 @ 22:45:08 #125
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_33956126
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 22:39 schreef Swetsenegger het volgende:

Ik ben al aan het scripten. Geef me een weekje....
succes
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')