Ik heb jouw discussie niet zo erg gevolgd, maar wat is er dan precies erg aan een site die overeenkomsten vertoont met moviemeter? Ik ken (bijna) niemand van moviemeter, maar wel van Fok!. Het zal me totaal niet interesseren of user-x van die site een nieuwe film leuk vindt, terwijl me dat wel interesseert van een hele grote groep users van Fok!.quote:Op woensdag 11 januari 2006 15:41 schreef Posdnous het volgende:
Zoals moviemeter dus, bedankt dat je precies bevestigt wat ik bedoelde.
Jup, daar ben ik ook wel voor. Mijn idee was echter ook nog om een soort van gallery te maken waar dan bijvoorbeeld in kan staan welke DVD's je bezit. Daar zouden de user-revieuws dan ook mooi een plekje in kunnen vinden.quote:Op woensdag 11 januari 2006 15:40 schreef BlaatschaaP het volgende:
Hoe zien jullie die reviewcrew dan voor je? Momenteel vinden praktisch alle persvoorstellingen plaats (tijdens kantooruren) in Amsterdam. Volgens mij is het niet echt mogelijk het huidige filmreviewteam te versterken met betrouwbare mensen die kunnen schrijven, het leuk vinden en op de genoemde uren tijd hebben om te gaan.
Mijn idee zou dan ook zijn het huidige team gewoon zo te laten bestaan (misschien wat uit te breiden, als dat mogelijk is), maar daarnaast een userreviewsysteem op te zetten. Dat is volkomen vrijblijvend, maar zorgt er wel voor dat ik dus zometeen zou kunnen opzoeken wat een andere user van een film vindt. Een beetje het 'welke film heb jij vandaag/pas gezien?' topic, maar dan gecategoriseerd en uitgebreid.
De (huidige) reviewcrew zou dan dus reviews schrijven van nieuwe films, terwijl je als user ook reviews kunt schrijven van oudere films.
Dat geldt ook voor elke user die iets over een film postquote:Op woensdag 11 januari 2006 15:34 schreef Posdnous het volgende:
Dat mag, ik weet wel dat ze het niet makkelijk zullen krijgen als er op gereageerd mag worden.
Niets, alleen voegt het niets toe, en dat zou jammer wezen.quote:Op woensdag 11 januari 2006 15:43 schreef BlaatschaaP het volgende:
[..]
Ik heb jouw discussie niet zo erg gevolgd, maar wat is er dan precies erg aan een site die overeenkomsten vertoont met moviemeter?
Oke, een incrowd-site dus. Dat kan. Ik hoopte iets anders.quote:Ik ken (bijna) niemand van moviemeter, maar wel van Fok!. Het zal me totaal niet interesseren of user-x van die site een nieuwe film leuk vindt, terwijl me dat wel interesseert van een hele grote groep users van Fok!.
De revieuws die momenteel voor FOK! worden geschreven vind ik wel redelijk goed. Goeie objectieve samenvating en als laatste een mening.quote:Op woensdag 11 januari 2006 15:29 schreef Posdnous het volgende:
Wat noem je goede reviews. Niets subjectiever dan films en een beperkt team reviewers wat telkens de reviews schrijft boeit mij persoonlijk weinig.
Neuh, je begrijpt me verkeerd. Voor incrowd zou die functie een toegevoegde waarde hebben, voor anderen niet. Ik zie niet in wat er erg is aan een site die bepaalde dingen hetzelfde doet als andere sites. Verder hoop ik dat film.fok.nl genoeg toevoegt aan het internet. DVD pricewatch, DVD ruil en verkoop, prijsvragen, interviews, minifilmdatabase, etc. Ik ken eigenlijk geen enkele Nederlandse site die al die dingen bij elkaar heeft en betrouwbaar is. Maar dat kan ook aan mij liggen.quote:Op woensdag 11 januari 2006 15:44 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Niets, alleen voegt het niets toe, en dat zou jammer wezen.
[..]
Oke, een incrowd-site dus. Dat kan. Ik hoopte iets anders.
filmfocus en moviemeter bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 11 januari 2006 15:58 schreef BlaatschaaP het volgende:
[..]
Neuh, je begrijpt me verkeerd. Voor incrowd zou die functie een toegevoegde waarde hebben, voor anderen niet. Ik zie niet in wat er erg is aan een site die bepaalde dingen hetzelfde doet als andere sites. Verder hoop ik dat film.fok.nl genoeg toevoegt aan het internet. DVD pricewatch, DVD ruil en verkoop, prijsvragen, interviews, minifilmdatabase, etc. Ik ken eigenlijk geen enkele Nederlandse site die al die dingen bij elkaar heeft en betrouwbaar is. Maar dat kan ook aan mij liggen.
Die reviewer heeft de film waarschijnlijk niet eens begrepen, want dat dat cassettebandje werd gevonden had niets met toeval te makenquote:Op woensdag 11 januari 2006 15:48 schreef Twisted_Logic het volgende:
[..]
De revieuws die momenteel voor FOK! worden geschreven vind ik wel redelijk goed. Goeie objectieve samenvating en als laatste een mening.
Voorbeeld:
Film: Saw II
Niet mee eensquote:Op woensdag 11 januari 2006 14:58 schreef BlaatschaaP het volgende:
[..]
Een, voor mij, goede review geeft objectief weer wat er in een film zit, maar geeft ook duidelijk zijn of haar mening daar over. Je kunt best een Bay film afkraken, omdat het jouw genre niet is, als je maar wel de elementen die jij misschien niet kunt waarderen, maar anderen wel, objectief kunt beoordelen en vermelden. Je moet ook wel een beetje door de review heen kunnen prikken, hoor.
Ik heb de film nog niet gezien, dus ik kan niet oordelen over die dingen...quote:Op woensdag 11 januari 2006 16:10 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Die reviewer heeft de film waarschijnlijk niet eens begrepen, want dat dat cassettebandje werd gevonden had niets met toeval te maken.
Verder zijn de acteurs echt niet beter, de dialogen zeker niet sterker en het einde is een superzwakker cliffhanger.
Het cijfer slaat dus ook nergens op.
maar filmkijken is subjectief zullen we maar zeggen.
Wallpapers is mischien wel een goed idee, moeten we ze wel zelf maken aangezien er op vele wallpapers copyrights zitten. Zelfde met de foto's trouwens.quote:Op woensdag 11 januari 2006 16:53 schreef sinaasappelsapje het volgende:
Reviews, prijsvragen, foto's (leuke wallpapers misschien?), informatie over acteurs, een Fok! top zoveel, verder alles wat hier al genoemd is![]()
Goed idee trouwens, een filmsite
Nee, moviemeter is zoals IMDB. Het idee dat in mijn hoofd zit is, zeker met wat leuke opties die ik hier al heb gelezen, aardig wat uitgebreider dan heel die moviemeter site hoorquote:Op woensdag 11 januari 2006 15:41 schreef Posdnous het volgende:
Zoals moviemeter dus, bedankt dat je precies bevestigt wat ik bedoelde.
Oke, ik weet niet wat je met uitgebreider bedoelt. Maar ik bedoelde dus dat ik met een filmsite bedoel dat er een uitgebreide database is, zodat ik ook over His Girl Friday uit 1940 (ik noem maar een redelijk bekende dwarsstraat) kan discussieren en niet alleen maar over de films die 1 of andere reviewer heeft gezien en waar diegene dan een topic over opent of zoiets dergelijks.quote:Op woensdag 11 januari 2006 20:04 schreef Danny het volgende:
[..]
Nee, moviemeter is zoals IMDB. Het idee dat in mijn hoofd zit is, zeker met wat leuke opties die ik hier al heb gelezen, aardig wat uitgebreider dan heel die moviemeter site hoor(die site ken ik overigens pas sinds dit topic, maar ik vind het er nogal bout uitzien, niet bepaald logisch ingedeeld en qua drukte valt het ook behoorlijk tegen).
Daar hebben we toch het forum voor?quote:Op woensdag 11 januari 2006 21:18 schreef Posdnous het volgende:
en de mogelijkheid daar gestructureerd over te bomen.
Dat lijkt me vanzelfsprekend.quote:Op woensdag 11 januari 2006 21:18 schreef Posdnous het volgende:
Oke, ik weet niet wat je met uitgebreider bedoelt. Maar ik bedoelde dus dat ik met een filmsite bedoel dat er een uitgebreide database is
Oke, ik had dat nog nergens hier zien staanquote:
da's omdat ik hier natuurlijk niet ga melden wat er allemaal in de site zou komen te zitten. Dat om te voorkomen dat anderen eerder soortgelijke opties in hun site gaan bouwenquote:Op woensdag 11 januari 2006 22:34 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Oke, ik had dat nog nergens hier zien staan.
Ik ben al aan het scripten. Geef me een weekje....quote:Op woensdag 11 januari 2006 22:39 schreef Danny het volgende:
[..]
da's omdat ik hier natuurlijk niet ga melden wat er allemaal in de site zou komen te zitten. Dat om te voorkomen dat anderen eerder soortgelijke opties in hun site gaan bouwen
quote:Op woensdag 11 januari 2006 22:39 schreef Danny het volgende:
da's omdat ik hier natuurlijk niet ga melden wat er allemaal in de site zou komen te zitten. Dat om te voorkomen dat anderen eerder soortgelijke opties in hun site gaan bouwen
Niet alle mogelijkheden die ik zelf al had opgesteld zijn hier genoemdquote:Op woensdag 11 januari 2006 22:42 schreef Posdnous het volgende:
.
Maar ook de andere users hier hebben er geen woord over gerept. Vandaar.
succesquote:Op woensdag 11 januari 2006 22:39 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik ben al aan het scripten. Geef me een weekje....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |