abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Sport maandag 9 januari 2006 @ 21:31:15 #1
109131 crew  sportfreak
pi_33881944
Hier moet uiteraard een topic over zijn. Een sport die in Nederland nauwelijks leeft maar razend populair is bij onze oosterburen.
Biathlon is een combinatie van:

en

Eerst een stukje geschiedenis en informatie over deze sport:
quote:
Biatlon is een skisport, namelijk een langlaufwedstrijd waarbij de deelnemers op bepaalde punten moeten geweerschieten op een doel. Wordt dat doel gemist, dan betekent dit tijdverlies, in de meeste varianten doordat een extra strafronde moet worden gelopen voor men op het eigenlijke parcours verder mag gaan.
Biatlon mag je niet verwarren met duatlon (een combinatie van wielrennen en hardlopen)
Geschiedenis
De geschiedenis van biatlon heeft zijn oorsprong in oefeningen voor Noorse soldaten; de eerste bekende wedstrijd vond plaats in 1767 tussen compagnies van de grenspolitie. Langzaamaan breidde de sport zich uit over Scandinavië en ze werd als demonstratiesport opgenomen in de Olympische Winterspelen van 1924, 1928, 1936 en 1948, maar werd geen officiële Olympische sport omdat ze nog geen algemeen aanvaarde reglementen had. In 1948 voegde biatlon zich bij de UIPM, de internationale unie van moderne vijfkamp, die dan de UIPMB werd, de Union Internationale de Pentathlon Moderne en Biathlon.
Het eerste officiële wereldkampioenschap biatlon vond plaats in 1958.
De eerste maal dat biatlon op het officiële programma van de Olympische Winterspelen stond, was in 1960 in Squaw Valley (voor de mannen) en 1992 in Albertville (voor de vrouwen).
Naast de jaarlijkse wereldkampioenschappen, is er sinds 1977 ook een wereldbekercompetitie biatlon, naar analogie met de wereldbeker in het Alpineskiën. Waar het wereldkampioenschap in één wedstrijd wordt beslist, wordt de wereldbeker gewonnen door degene die op een aantal wedstrijden gedurende het gehele seizoen de meeste punten heeft verzameld.
In 1993 werd een afzonderlijke sportbond, de IBU (International Biathlon Union) opgericht, die in 1998 officieel afsplitste van de UIPMB. Biatlon is daarmee de enige skisport die niet onder het toezicht van de internationale skifederatie FIS staat.
De IBU heeft veel inspanningen geleverd om de populariteit van de sport te verhogen, onder meer door nieuwe wedstrijdformules in te voeren die aantrekkelijk zijn voor de (televisie-)toeschouwers.
Wedstrijdformules
Voor het skiën zelf is de keuze van de skistijl vrij; in de praktijk betekent dit dat iedereen de vrije stijl of het skaten gebruikt. De wapens, die de atleten op hun rug meedragen bij het skiën, zijn lichtgewicht (3,5 kg) geweren met een kaliber van 5,6 mm (.22), die manueel moeten geladen worden. De doelen waarop geschoten wordt bevinden zich op een afstand van 50 meter, en hebben een diameter van 45 mm bij het liggend schieten, en 115 mm bij het staand schieten. Het zijn telkens vijf zwarte schijven die wit worden als ze getroffen worden. In de individuele proeven heeft men vijf kogels om de vijf schijven te treffen; in de aflossing zijn er per schietbeurt drie reservekogels. Naargelang het soort proef wordt voor iedere niet getroffen schijf een straftijd aangerekend of moet de atleet voor iedere niet getroffen schijf een strafronde van 150 meter afleggen.
De verschillende proeven die momenteel in de biatloncompetitie voorkomen zijn:
Individuele proef
De individuele proef, over 20 km voor mannen en 15 km voor vrouwen, is de oudste proef in het biatlon. De atleten starten afzonderlijk met tussenpozen. Tijdens de proef moet viermaal geschoten worden, achtereenvolgens liggend, staand, liggend en staand. Voor elke niet getroffen schijf wordt één minuut straftijd aangerekend.
Sprint
De sprintafstand is de helft van die van de individuele proef: 10 km voor mannen en 7,5 km voor vrouwen. Er moet tweemaal geschoten worden, resp. liggend en staand. Ook hier starten de atleten afzonderlijk na elkaar (meestal met een interval van dertig seconden). Per gemiste schijf moet de atleet een strafronde van 150 meter afleggen.
Achtervolging
In de achtervolging starten de atleten in de volgorde van de uitslag en met inachtneming van de tijdsverschillen uit een vorige proef, gewoonlijk een sprint. De winnaar van die vorige proef start dus als eerste, gevolgd door de tweede na een tijd gelijk aan diens achterstand na de sprint, enzoverder. Dit betekent dat degene die als eerste de finishlijn overschrijdt meteen ook de winnaar is. De af te leggen afstand is 12,5 km voor mannen en 10 km voor vrouwen; er zijn vier schietbeurten, resp. liggend, liggend, staand en staand, en er moeten strafrondjes gelopen worden voor elke gemiste schijf. Deze proef wordt ook wel "jachtrace" genoemd.
Massastart
Bij de massastart vertrekken alle deelnemers tegelijk. Vanwege het risico op valpartijen bij het skiën in groep, en het beperkt aantal schietposities op de schietstand, kan er slechts een klein aantal atleten deelnemen aan deze proef (in de wereldbeker mogen de 30 best geplaatste atleten deelnemen). De afstand is 15 km voor mannen en 12,5 km voor vrouwen; er moet vier maal geschoten worden, in de volgorde liggend, liggend, staand, staand, en voor elke gemiste schijf moet er een strafronde gelopen worden.
Aflossing
De aflossing wordt gelopen met teams van vier biatleten, die elk 7,5 km (mannen) of 6 km (vrouwen) afleggen, met twee schietbeurten (liggend resp. staand). De eerste lopers starten tegelijk. De aflossing gebeurt door het lichaam van de volgende atleet aan te tikken binnen de daartoe voorziene zone. In deze proef zijn er per schietbeurt drie reservepatronen beschikbaar; pas wanneer er na de acht schoten nog schijven overblijven die niet zijn geraakt moet er een strafronde van 150 m gelopen worden voor elke misser.
Het programma:
quote:
11 febbraio
20 km individuale maschile 13:00
13 febbraio
15 km individuale femminile 12:00
14 febbraio
10 km sprint maschile 13:30
16 febbraio
7,5 km sprint femminile 12:00
18 febbraio
10 km inseguimento femminile 12:30
18 febbraio
12,5 km inseguimento maschile 14:30
21 febbraio
Staffetta 4x7,5 km maschile 12:00
23 febbraio
Staffetta 4x6 km femminile 12:00
25 febbraio
15 km partenza in linea maschile 10:00
25 febbraio
12,5 km partenza in linea femminile 12:00 Cesana San Sicario
Kanshebbers zijn bij de mannen denk ik Poiree, Bjorndalen, Wolf, Fischer en bij de dames : Disl, Wilhelm, Heidel . Wat denken jullie?

[ Bericht 0% gewijzigd door sportfreak op 10-01-2006 19:08:01 ]
pi_33882333
Biathlon 1 van de mooiste zoniet de mooiste wintersport
Bjorndalen

[ Bericht 3% gewijzigd door Remco op 09-01-2006 23:07:12 ]
  maandag 9 januari 2006 @ 21:55:27 #3
30919 mitt
Michael Corleone
pi_33883247
biathlon met een h hoor
Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
  Trouwste user 2022 maandag 9 januari 2006 @ 21:56:21 #4
7889 tong80
Spleenheup
pi_33883304
Ga maar eens liggend schieten met een hartslag van 220

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Redactie Sport maandag 9 januari 2006 @ 22:43:05 #5
109131 crew  sportfreak
pi_33885801
quote:
Op maandag 9 januari 2006 21:56 schreef tong80 het volgende:
Ga maar eens liggend schieten met een hartslag van 220

Staand lijkt mij nog lastiger.

Ik ben benieuwd of er net als in Athene weer iemand die op koers voor goud ligt op de schijf van zijn tegenstander gaat schieten. Maar met 5 schijven naast elkaar waar je op moet richten lijkt die kans mij niet zo groot.
  maandag 9 januari 2006 @ 23:06:50 #6
67174 Dos37
Come on Twente
pi_33886799
quote:
Op maandag 9 januari 2006 22:43 schreef sportfreak het volgende:

[..]

Staand lijkt mij nog lastiger.

Ik ben benieuwd of er net als in Athene weer iemand die op koers voor goud ligt op de schijf van zijn tegenstander gaat schieten. Maar met 5 schijven naast elkaar waar je op moet richten lijkt die kans mij niet zo groot.
Winterspelen in Athene
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_33886822
quote:
Op maandag 9 januari 2006 21:55 schreef mitt het volgende:
biathlon met een h hoor
pi_33891753
quote:
Op maandag 9 januari 2006 21:55 schreef mitt het volgende:
biathlon met een h hoor
Nee hoor.
pi_33893040
Toffe sport om te zien toch wel
I don't trust books. They're all facts and no heart
Online poker is more addicting than snorting cocaine off Jessica Alba’s tits
Sam Querrey en John Isner, culthelden in wording!
  dinsdag 10 januari 2006 @ 13:53:27 #10
30919 mitt
Michael Corleone
pi_33901430
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 01:49 schreef Intxaurraga het volgende:

[..]

Nee hoor.
We zijn op de internationale tour hoor.

dus dan met een h
  dinsdag 10 januari 2006 @ 14:01:22 #11
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_33901717
tis niet onaardig om te zien
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  Trouwste user 2022 dinsdag 10 januari 2006 @ 20:22:25 #12
7889 tong80
Spleenheup
pi_33915533
De deelnemers zeggen me niks.Maar het is wel fascinerend om naar te kijken.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_33941476
Biathlon is een geweldige sport om naar te kijken.

In Noorwegen en Duitsland is deze sport niet voor niets razend populair. Als je je er een beetje in verdiept en de verschillende disciplines kent, zul je zien dat deze tak van sport heel erg veel te bieden heeft.

Zowel mentaal als fysiek moeten de biathleten tot het uiterste gaan.

Ik juich voor Ole-Einar Bjoerndahlen; ik hoop dat hij de Duitsers weer van heel wat eremetaal af kan houden.
  woensdag 11 januari 2006 @ 22:33:35 #14
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_33955447
Idd een erge leuke sport om naar te kijken! Al zie ik het dan normaal gesproken maar 1x in de 4 jaar.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  donderdag 12 januari 2006 @ 17:10:25 #15
108558 Messenga
goeiendag wat een geheel!
pi_33979606
Fischer of Wolf
pi_34269296
Bjoerndahlen gisteren eindelijk weer eens meegedaan, maar hij schoot 2x mis en werd 5e (of daar in de buurt).

Frode Andresen wint al 2 sprints achter elkaar. Normaal gesproken mist hij met schieten nogal eens, maar hij schijnt ineens uit te hebben gevonden hoe het wel moet. Op de ski's was hij altijd al één van de snelsten.

Ik mag dat wel, bij hem is het altijd alles of niets.
pi_34270109
De laatste paar wereldbekerwedstrijden zijn er een aantal fotofinishen nodig geweest om de winnaar te bepalen. Als dat een voorbode is voor de OS dan komen er een aantal spannende wedstrijden aan.
Alle eendjes zwemmen in het water. :)
Anatidaephobia is altijd terecht! Wij zijn de beste stalkers...
pi_34277625
Bjorndalen is idd in een mindere vorm... Maar wie weet staat hij er wel weer in Turijn
pi_34280264
Nu live op Eurosport achtervolging in Antholz. Tussenstand na 2 schietrondes: 1. Hanevold 2. Gross 3. Bjoerndalen 4. Andresen
pi_34283251
Ik vind Andrea Henkel een fantastische meid!!!

En meestal staat ze er wel bij een groot evenement.
Dalla mia finestra vedo il mondo
pi_34285399
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 15:19 schreef Chepke het volgende:
Nu live op Eurosport achtervolging in Antholz. Tussenstand na 2 schietrondes: 1. Hanevold 2. Gross 3. Bjoerndalen 4. Andresen
Gross won netjes

de loopsnelheid van de Noren is geweldig, maar Gross schoot geweldig, helemaal foutloos

er waren trouwens anderen die dik hun achterstand op Gross goed maakten t.o.v. de start, maar heleboel hadden echt een slechte sprint achter de rug, o.a. Fischer en Poiree (die niet eens meer startte)...
Jack does it in real time...
pi_34295400
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 18:03 schreef DeeBee het volgende:

[..]

Gross won netjes

de loopsnelheid van de Noren is geweldig, maar Gross schoot geweldig, helemaal foutloos

er waren trouwens anderen die dik hun achterstand op Gross goed maakten t.o.v. de start, maar heleboel hadden echt een slechte sprint achter de rug, o.a. Fischer en Poiree (die niet eens meer startte)...
De loopsnelheid van de Duitsers is ten opzichte van de Noren dit jaar sterk verbeterd. Wolf, Greis en Fischer behoren tot de snellere lopers in het veld.
pi_34305900
ja, ze zijn wel een stukje sneller gaan lopen ja de Duitsers, maar vooral de snelheid van Andresen was echt indrukwekkend, die loste zelfs Bjoerndalen en dat heb ik nog niet vaak gezien

Nu was Bjoerndalen dus wel ziek geweest, dus dat is een excuus maar ik vraag mij af of hij een eventuele achterstand nog in kan halen voor de OWS...

de estafette lijkt me een mooi onderdeel worden, want de Duitsers hebben een goed team (zelfs nog gegroeid in de breedte dit jaar) en de Noren zijn ook altijd sterk en Rusland en Oostenrijk hebben ook vaak genoeg verrast...wordt genieten denk ik

Vanmiddag om 13.00u de pursuit bij de vrouwen trouwens, zal vast wel op Eurosport worden uitgezonden
Jack does it in real time...
pi_34308395
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 12:32 schreef DeeBee het volgende:

Vanmiddag om 13.00u de pursuit bij de vrouwen trouwens, zal vast wel op Eurosport worden uitgezonden
Nee, eurosport is volgeprogrammeerd met African Nations Cup en Australian Open. Wel op de ARD. Kati Wilhelm wint, voor Sandrine Bailly en Akhatova. Liv-Grete Poiree wordt vierde.
pi_34336911
Is Ole Einar ziek geweest

Ik vind dat hij op volle sterke op de OWS moet komen want dat is hij onstopbaar. Grote helde die Bjorndahlen, een soort 2e Bjorn Daehli
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_34353769
Vandaag heeft hij tijdens de massastart laten zien dat hij er weer helemaal staat. Eerste plek Bjoerndahlen, voor Poiree, Andresen en Defrasne.
pi_34373439
Dit hoort nog in he Biathlon topic in Sport hè!
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_34398314
quote:
Op maandag 23 januari 2006 12:12 schreef zjroentje het volgende:
Dit hoort nog in he Biathlon topic in Sport hè!
Ook inderdaad, maar in de aanloop naar de OWS ging de discussie over Bjoerndahlen, en over de vraag hoe fit hij op het moment is. Daarom misstaat hij hier ook niet, dacht ik zo.
pi_34939022
En ook dit topic verdient een schopje met de 20km mannen morgen om 1 uur.
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_34940745
Ben benieuwd of de NOS het uitzendt, zou wel mooi zijn.
  vrijdag 10 februari 2006 @ 16:54:51 #31
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_34941140
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 16:42 schreef Chepke het volgende:
Ben benieuwd of de NOS het uitzendt, zou wel mooi zijn.
Ik denk het wel. Ben wel benieuwd en tis nog één van de eerste onderdelen die gehouden wordt ook !
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_34941196
De enige sport waar ik echt een hekel aan heb, naast darten. Dat langlaufen ziet er zo onnatuurlijk uit. Vind er ook geen flikker aan om naar te kijken...
pi_34941252
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 16:56 schreef kikoooooo het volgende:
De enige sport waar ik echt een hekel aan heb, naast darten. Dat langlaufen ziet er zo onnatuurlijk uit. Vind er ook geen flikker aan om naar te kijken...
Maar deze gasten mogen wel ''schaatsen'' op de skies. Dus met echte slagen. Wat jij denk ik bedoelt is de cross country klassieke stijl. Is wel een groot verschil.
pi_34941324
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 16:58 schreef Chepke het volgende:

[..]

Maar deze gasten mogen wel ''schaatsen'' op de skies. Dus met echte slagen. Wat jij denk ik bedoelt is de cross country klassieke stijl. Is wel een groot verschil.
Ik vind dat 'lopen' op skies, dat verkapte langlaufen gewoon debiel. Het zal ongetwijveld ontzettend zwaar zijn, ik vind het debiel en onnatuurlijk. En dan ook nog dat achterlijke schieten erbij, ik snap heul die combinatie niet.
pi_34941564
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 17:00 schreef kikoooooo het volgende:

onnatuurlijk.
Welke sporten op deze Spelen zijn dan wel natuurlijk?
pi_34941612
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 17:00 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Ik vind dat 'lopen' op skies, dat verkapte langlaufen gewoon debiel. Het zal ongetwijveld ontzettend zwaar zijn, ik vind het debiel en onnatuurlijk. En dan ook nog dat achterlijke schieten erbij, ik snap heul die combinatie niet.
maar het is geen "lopen" op skies. Het is "schaatsen" op skies.
De combinatie is vroeger in de scandinavische landen ontstaan. De jagers gingen op skies het bos in om wild te schieten. Maar goed, het kan natuurlijk dat je het niet leuk vindt. Misschien toch een keer lang ernaar kijken, dan gaat het wellicht toch nog boeien.
pi_34957591
Ik hoop op Sergey Tchepikov!! Daarnaast heeft Rusland denk ik ook wel aardig wat aansprekende namen; Kruglov, Rostovtsev, Tchoudov. Misschien niet meteen de grootste kanshebbers, maar wie weet!!

En bij de vrouwen zijn er natuurlijk altijd nog Ishmouratova, Pyleva, Zaitseva, Akhatova en Zubrilova die volgens mij voor verassingen kunnen zorgen!!

Mooi, ik heb er nou al zin in
Вместе мы непобедимы
Alfa Romeo GT 1600 Junior
Disegno di Bertone
  zaterdag 11 februari 2006 @ 12:09:23 #38
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_34964197
Altijd leuk om te zien, biathlon.
pi_34964775
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 12:16 schreef Wombcat het volgende:
Altijd leuk om te zien, biathlon.

Leuke combinatie, altijd leuk dat als je achter ligt met skien je weer helemaal terug kan komen door goed te schieten
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
pi_34964803
over een kwartier begint het, iemand nog info over de gesteldheid van Ole einar?
pi_34964860
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 12:42 schreef Agiath het volgende:

[..]

Leuke combinatie, altijd leuk dat als je achter ligt met skien je weer helemaal terug kan komen door goed te schieten
Ook altijd leuk om te zien dat in het begin er een hoop dicht bij elkaar liggen, maar elke keer bij het schieten er weer een paar wegvallen.
pi_34964946

[ Bericht 83% gewijzigd door #ANONIEM op 11-02-2006 12:51:09 (domme vraag) ]
pi_34965149
test
pi_34965168
Mooie sport blijft dit, geweldig zwaar lijkt me ook.
sig verwijderd door FA
pi_34965172
waarom doet Fok! raar?

Jammer dat dit niet met massastart is, dat vind ik leuker. Al was het alleen al omdat ze dan een extra rondje moeten lopen bij een misschot.
pi_34965509
Moeten ze in de 'bull' schieten, of mag het hele rondje benut worden.
Hell To The Liars
pi_34965586
Ze moeten 5x schieten, en er staat een doel met 5 rondjes, die geraakt moeten worden.
  zaterdag 11 februari 2006 @ 13:27:19 #49
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_34965675
moeilijke sport zeg, die fransman was dood op, geweer ging heen en weer, maar toch 5 uit 5, respect.
Bij tijd en wijle aanwezig...
pi_34965688
Vooral dat staand schieten lijkt me erg lastig.
  zaterdag 11 februari 2006 @ 13:29:21 #51
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_34965709
dat gewicht van dat geweer lijkt me ook niet ideaal...
  zaterdag 11 februari 2006 @ 13:32:00 #52
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_34965768
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 13:19 schreef Droopie het volgende:
Moeten ze in de 'bull' schieten, of mag het hele rondje benut worden.
in die put, zo was net te zien... als ze die 10 cm naast die put raken is die mis
pi_34965806
Die Russen schieten goed zeg
pi_34965858
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 13:32 schreef greatgonzo het volgende:

[..]

in die put, zo was net te zien... als ze die 10 cm naast die put raken is die mis
Hele zwarte gebied is goed hoor, dat was eerder al te zien, toen een paar bijna aan het randje de schijf raakten.
  zaterdag 11 februari 2006 @ 13:45:00 #55
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_34966018
nope, die duitser net raakte wel het zwarte, maar niet in die put... dat was mis... let maar eens op
pi_34966046
Denk dat bij staand je het hele rondje mag raken, maar met liggend het putje.
Ik zag het ook bij die duitser, bij Poiree ging het anders.
  zaterdag 11 februari 2006 @ 13:47:24 #57
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_34966070
ok, dat zal het dan zijn... ik wou zeggen, ben toch niet gek
  zaterdag 11 februari 2006 @ 13:48:15 #58
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_34966090
idd wombcat..

als ze staan zie je onderin beeld een vol rondje, als ze liggen eentje met een bull
pi_34966123
Commentator zei een tijdje geleden ook dat bij liggend het doel 5,5 cm was, maar bij staand 11 cm.
  zaterdag 11 februari 2006 @ 13:51:31 #60
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_34966179
ik dacht ook al, waarom gaan sommigen staan, is veel moeilijker, of willen ze sneller weg?

blijkt dus dat het doel makkelijker is
  Redactie Sport zaterdag 11 februari 2006 @ 14:05:19 #61
109131 crew  sportfreak
pi_34966500
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 13:51 schreef greatgonzo het volgende:
ik dacht ook al, waarom gaan sommigen staan, is veel moeilijker, of willen ze sneller weg?

blijkt dus dat het doel makkelijker is
Dat mogen ze niet zelf bepalen.

Ze moeten 4 keer schieten, liggend-staand-liggend-staand.
pi_34966652
Bjoerndalen op weg naar goud .
sig verwijderd door FA
pi_34966671
Prachtige wedstrijd zeg. Hup Bjoerndalen, wat is die man toch ongelooflijk snel!
pi_34966724
Wat een held die Bjoerndalen.

2 schietfouten, maar dan toch zo hard geskied dat hij toch nog kans heeft op een medaille
  zaterdag 11 februari 2006 @ 14:15:52 #65
135281 Brahimov
They misunderestimated me
pi_34966763
Sven gaat het niet redden..
"Whenever I feel blue, I start breathing again"
  zaterdag 11 februari 2006 @ 14:16:40 #66
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_34966782
Echt gaaf dit .
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_34966794
ja die Bjoerndalen is geweldig, zie m regelmatif op de duitse tv,
benieuwd oftie nog n medaille gaat halen
  zaterdag 11 februari 2006 @ 14:17:25 #68
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_34966807
Bjoerndalen gaat het niet redden denk ik! Greiss zal wel goud gaan halen
pi_34966879
Helaas, de ZDF gaat los.
sig verwijderd door FA
  zaterdag 11 februari 2006 @ 14:21:31 #70
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_34966887
jammer, weer die moffen
  zaterdag 11 februari 2006 @ 14:22:23 #71
135281 Brahimov
pi_34966913
Geen goud voor Bjoerndalen
  zaterdag 11 februari 2006 @ 14:23:20 #72
135281 Brahimov
pi_34966930
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 14:21 schreef Ambrosius het volgende:
Helaas, de ZDF gaat los.
"Dat moet toch goed zijn voor Olympisch goud, zou je zeggen!"
Ik wil maar zeggen
pi_34967033
Als Bjorndalen die missers niet had, dan was het goud voor hem geweest. Maar ja als ....maar dat telt niet
pi_34967053
Als telt niet, en die duitser had ook (minstens) één keer misgeschoten
  zaterdag 11 februari 2006 @ 14:30:32 #75
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_34967088
Greiss

zaterdag 11 februari 2006 @ 14:31:10 #76
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_34967099
lol, op 5 sec brons ofzo?
  zaterdag 11 februari 2006 @ 14:31:39 #77
135281 Brahimov
pi_34967111
Whoa, dat was spannend voor brons. Hanewald
  zaterdag 11 februari 2006 @ 14:32:32 #78
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_34967132
wat nu, freestyle skieen hopelijk? das altijd tof
pi_34967139
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 14:31 schreef Brahimov het volgende:
Whoa, dat was spannend voor brons. Hanewald
sinds wanneer is die ex schansspringer overgestapt op de biathlon

die man heet Hanevold
  zaterdag 11 februari 2006 @ 14:33:21 #80
135281 Brahimov
pi_34967152
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 14:32 schreef Bartoli het volgende:

[..]

sinds wanneer is die ex schansspringer overgestapt op de biathlon

die man heet Hanevold
pi_34967284
Gesodemieter, gaat die Hanevold net één seconde sneller dan Tchepikov!!
Вместе мы непобедимы
Disegno di Bertone
pi_34968284
Damn, wat zager Bjoerndalen er mager uit.
pi_34968580
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 13:49 schreef Wombcat het volgende:
Commentator zei een tijdje geleden ook dat bij liggend het doel 5,5 cm was, maar bij staand 11 cm.
4,5 cm en 6 cm dacht ik.
pi_34968661
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 15:34 schreef Chepke het volgende:

[..]

4,5 cm en 6 cm dacht ik.
4.5 cm en 11.5 cm.
  Trouwste user 2022 zaterdag 11 februari 2006 @ 15:48:36 #85
7889 tong80
Spleenheup
pi_34969016
Wat zou hun hartslag zijn als ze over de finnish komen ?

pi_34969034
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 15:48 schreef tong80 het volgende:
Wat zou hun hartslag zijn als ze over de finnish komen ?

180 zei de NOS-commentator.
sig verwijderd door FA
  Trouwste user 2022 zaterdag 11 februari 2006 @ 15:55:34 #87
7889 tong80
Spleenheup
pi_34969232
Ok

pi_34969419
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 15:37 schreef zjroentje het volgende:

[..]

4.5 cm en 11.5 cm.
Oké
pi_34969482
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 16:02 schreef Chepke het volgende:

[..]

Nee, zo groot is het verschil niet.
Jawel hoor.
quote:
Beim Liegendanschlag ist das Ziel im Durchmesser 45 mm, beim Stehendanschlag 115 mm groß
  zaterdag 11 februari 2006 @ 18:49:22 #90
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_34977691
Ook hier wat screenshots

De Duitser Greis aan het schieten

De grote favourite Bjorndalen aan het schieten

Het is niet genoeg Bjorndalen word 2e

De Noor Hanevold word nog 3e.

Helaas waren er geen juichende beelden
  Trouwste user 2022 zaterdag 11 februari 2006 @ 20:26:55 #92
7889 tong80
Spleenheup
pi_34978018
Zag het net weer ongelooflijk met een hartslag van 180 op een schijfje van 10 centimeter schieten.

pi_34986601
Inderdaad een fantastische sport. Ben reeds jarenlang fan. Startte zeer recent een website met alle info i.v.m. deze sport. Geïnteresseerden bezoeken eens [url=http://www.biathlon.be ]www.biathlon.be [/url] Ook de pagina biathlon.startpagina.be waarvan ik webmaster ben, bevat heel wat info. Als we samen hard ons best doen, dan kweken we binnen afzeinbare tijd enkele biathleten in Nederland en België die zo goed zijn als jullie schaatsers en onze veldrijders vandaag. Wie weet organiseren we samen nog ooit de Olympische winterspelen en vormen we samen o.m. een hockeyteam. Alvast veel succes op het WK voetbal.
pi_34987855
quote:
Op zondag 12 februari 2006 00:45 schreef solovki het volgende:
Als we samen hard ons best doen, dan kweken we binnen afzeinbare tijd enkele biathleten in Nederland en België die zo goed zijn als jullie schaatsers en onze veldrijders vandaag.
Ik moet er niet aan denken zeg. De charme van biathlon is juist dat er geen Nederlanders aan mee doen en het een van de weinige sporten is waar ook Amerikanen/Chinezen/Japanners niet veel van bakken.

Nee, laat biathlon nu alsjeblieft blijven wat het is; Duitsers, Noren, Russen, Finnen, hier en daar een Zweed, wat Oostblokkers, een paar goeie Fransen en Oostenrijkers en dat is het wel zo'n beetje hoor wat mij betreft.
Dan is het mooi.
Вместе мы непобедимы
Disegno di Bertone
pi_34991344
Er jammer dat ole einar het net niet redde, had hij maar 1 foutje minder gemaakt
pi_35026619
Vandaag de 15 km bij de vrouwen.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 13 februari 2006 @ 12:03:44 #97
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_35031149
en de dames zijn van start
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  maandag 13 februari 2006 @ 12:08:54 #98
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_35031327
Dat wilde ik op de letter na ook typen.

Nou ja, wel met hoofdletter en punt natuurlijk.
  maandag 13 februari 2006 @ 12:29:48 #99
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_35031932
altijd leuk streamen op school..., mag niet maardoe het wel
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 13 februari 2006 @ 12:33:32 #100
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_35032035
quote:
Op maandag 13 februari 2006 12:08 schreef pfaf het volgende:
Dat wilde ik op de letter na ook typen.

Nou ja, wel met hoofdletter en punt natuurlijk.
hoofdletters en punten zijn zo overgewaardeerd

Wilhelm verspeeld het lekker
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  maandag 13 februari 2006 @ 12:37:08 #101
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_35032141
quote:
Op maandag 13 februari 2006 12:33 schreef rubbereend het volgende:

[..]

Wilhelm verspeeld het lekker
Wat heb ik de laatste minuten gemist? ( kort vergaderinkje )
Na 1 schotronde lag ze nog eerste..
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 13 februari 2006 @ 12:38:20 #102
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_35032167
quote:
Op maandag 13 februari 2006 12:37 schreef pfaf het volgende:

[..]

Wat heb ik de laatste minuten gemist? ( kort vergaderinkje )
Na 1 schotronde lag ze nog eerste..
een paar missers en dus veel strafminuten.
DeLuna vindt me dik ;(
pi_35032562
Poiree, oh oh oh, hoe jammer!
  maandag 13 februari 2006 @ 12:55:04 #104
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_35032605
Missers zijn echt duur. Met 3 fouten heeft Poiree de kans op uberhaupt een medaille volledig verknald
pi_35032858
Mooie sport
  maandag 13 februari 2006 @ 13:06:56 #106
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_35032970
3 Russinnen, lekker voor ze hoor
I don't trust books. They're all facts and no heart
Online poker is more addicting than snorting cocaine off Jessica Alba’s tits
Sam Querrey en John Isner, culthelden in wording!
  maandag 13 februari 2006 @ 13:13:23 #107
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
  maandag 13 februari 2006 @ 13:30:18 #108
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_35033817
Nog steeds:
1 15 Svetlana Ishmouratova
2 44 Olga Pyleva
3 32 Martina Glagow
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 13 februari 2006 @ 13:32:47 #109
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_35033925
toch wel een onverwachte overmacht van de Russinnen
DeLuna vindt me dik ;(
  maandag 13 februari 2006 @ 13:36:38 #110
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_35034078
Komen er nog echte kanshebbers, of blijven we het komende uur in de marge rommelen?
  maandag 13 februari 2006 @ 13:37:42 #111
30919 mitt
Michael Corleone
pi_35034128
quote:
Op maandag 13 februari 2006 13:36 schreef pfaf het volgende:
Komen er nog echte kanshebbers, of blijven we het komende uur in de marge rommelen?
het laatste.

Liv
  maandag 13 februari 2006 @ 13:38:21 #112
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_35034153
quote:
Op maandag 13 februari 2006 13:37 schreef mitt het volgende:

[..]

het laatste.

Liv
Sorry van Grete inderdaad. Volgende keer beter.
  maandag 13 februari 2006 @ 19:20:41 #113
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_35072943
Over 20 minuten kans 2 voor Ole Einar Bjorndalen op de 10 km sprint.
pi_35072972
Hm. Wordt kiezen dan, want ook curling voor vrouwen op tv dacht ik.
pi_35072973
Ik heb er zin in. Bjoerndalen moet dan wel beter schieten, want nu heeft hij nog minder tijd om zijn missers met het langlaufen goed te maken.
sig verwijderd door FA
pi_35073002
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 13:09 schreef Ambrosius het volgende:
Ik heb er zin in. Bjoerndalen moet dan wel beter schieten, want nu heeft hij nog minder tijd om zijn missers met het langlaufen goed te maken.
Maar wel minder tijdsverlies met een misser, omdat ze dan een rondje van 150 meter moeten lopen. Da's iets van 40 seconden geloof ik, kan ook nog wat minder zijn.
pi_35073030
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 13:10 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Maar wel minder tijdsverlies met een misser, omdat ze dan een rondje van 150 meter moeten lopen. Da's iets van 40 seconden geloof ik, kan ook nog wat minder zijn.
Hmm oke.

Curling begint trouwens dacht ik om 14.00.
sig verwijderd door FA
pi_35073080
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 13:11 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Hmm oke.

Curling begint trouwens dacht ik om 14.00.
Dat klopt. Dacht dat biathlon ook 14.00 was. Best moeilijk dat rekenen.
pi_35073081
strafronde is 150 meter en dat is 20 tot 25 seconde.
pi_35073113
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 13:13 schreef Boogerd het volgende:
strafronde is 150 meter en dat is 20 tot 25 seconde.
40 seconde leek me al wat veel, maar meende ik me te herinneren.
pi_35073217
Ga maar uit van een kleine halve minuut.
pi_35073233
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 13:16 schreef zjroentje het volgende:
Ga maar uit van een kleine halve minuut.
Kijk: het poldermodel aan het werk.
pi_35073894
10 km sprint mannen is begonnen.
pi_35073987
NOS zendt niet live uit. Eurosport ligt voor, op de NOS
pi_35074028
Andresen
pi_35074040
Hakkinen 5x mis
pi_35074055
Hakkinen mist 5 x door een kapot geweer. Sneu...
pi_35074064
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 13:45 schreef Wombcat het volgende:
Hakkinen 5x mis
Die Jay toch!

Verkeerde schijven?
pi_35074073
Overigen: bij de vrouwen had gisteren een noorse ook 5x mis, omdat ze op het verkeerde doel had geschoten.
pi_35074085
Andreassen idd.
pi_35074090
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 13:46 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Die Jay toch!

Verkeerde schijven?
Nee, want hij had het zelf ook door, en zat aan zijn vizier te knoeien.
  dinsdag 14 februari 2006 @ 13:47:00 #133
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_35074096
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 13:45 schreef Wombcat het volgende:
Hakkinen 5x mis
Dat is niet goed. Kost'm zeker een medaille
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
pi_35074099
Dit kan zeer spannend worden
pi_35074130
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 13:47 schreef wdn het volgende:

[..]

Ja, en het is nog maar de vraag of hij straks bij schieten er nog weer in komt (in zijn schietritme bedoel ik).
pi_35074132
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 13:47 schreef wdn het volgende:

[..]

Niet dat hij uberhaupt een concurrent was.

58ste in de wereldbeker op dit onderdeel
pi_35074182
Come on Ole Einar!!
pi_35074183
Bjoerndalen nu gestart.
pi_35074197
En Greis
pi_35074212
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 13:50 schreef Boogerd het volgende:
En Greis
Toch wel de grote favoriet.
pi_35074215
Gisteren bij de vrouwen werd er toch beter geschoten de eerste sessies.
pi_35074268
Ai, Andresen mist één keer, schoot ook wel erg snel.
sig verwijderd door FA
pi_35074361
Hanevold - Andresen wordt heel spannend
pi_35074427
Oei, dit wordt nu eigenlijk al geen goud zou je kunnen zeggen.
sig verwijderd door FA
pi_35074430
Bjoerndalen is weg
pi_35074443
Greiss kan het ook vergeten, twee missers zelfs.
sig verwijderd door FA
pi_35074483
Fischer wint
  dinsdag 14 februari 2006 @ 14:00:52 #148
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_35074484
OEB Go Go Go!
  dinsdag 14 februari 2006 @ 14:01:48 #149
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_35074509
NOS-stream loopt inderdaad een paar minuten achter...
pi_35074523
Hanevold is helemaal gek geworden, schitterend
  dinsdag 14 februari 2006 @ 14:02:27 #151
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_35074529
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 13:48 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Niet dat hij uberhaupt een concurrent was.

58ste in de wereldbeker op dit onderdeel
Zo laag!? Dat heb ik de verkeerde pesoon in gedachten
pi_35074542
Niet alleen de stream, ook op TV
pi_35074554
De enige leuke sport bij de OS!
pi_35074576
Andresen heeft niks goed gemaakt in het langlaufen. Nu is het wachten op Fischer.
sig verwijderd door FA
pi_35074625
10 seconden snelle rop laatste tussentijd.
pi_35074637
Spannend!
pi_35074659
Zeer spectaculair onderdeel dit
pi_35074675
Bjoerndalen weer twee keer fout.
pi_35074702
Fischer de snelste, dat is iig een medaille lijkt me, ik denk goud.
sig verwijderd door FA
pi_35074818
Volgens mij is de commentator van Eurosport weg .
sig verwijderd door FA
  dinsdag 14 februari 2006 @ 14:13:12 #161
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_35074825
Fischer is erg goed bezig
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_35074840
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 14:12 schreef Ambrosius het volgende:
Volgens mij is de commentator van Eurosport weg .
Denk dat ie vindt dat het al beslist is
pi_35074858
Hij's terug
  dinsdag 14 februari 2006 @ 14:19:57 #164
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_35074996
pi_35075086
Het is toch nog niet klaar Die gast van ES riep al dat Fischer de winnaar is.
sig verwijderd door FA
  dinsdag 14 februari 2006 @ 14:30:04 #166
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_35075270
Dat riepen ze bij de NOS ook al zeer voortijdig... het ziet er wel naar uit....
pi_35092917
zie het nu

Ole Einar, wat doe je
  dinsdag 14 februari 2006 @ 22:37:28 #168
30919 mitt
Michael Corleone
pi_35092940
weer een Duitser

en die Noren weer op plek 2&3.

pi_35092950
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 22:36 schreef komrad het volgende:
zie het nu

Ole Einar, wat doe je
misschieten
  woensdag 15 februari 2006 @ 09:19:57 #170
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
  woensdag 15 februari 2006 @ 16:02:35 #171
30919 mitt
Michael Corleone
pi_35115527
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 09:19 schreef pfaf het volgende:
Bah, weer een Duitser en Bjoerndalen 12e verdikkeme.
Olympische druk

Hij is de beste, maar toch komt het er dit jaar niet altijd uit. Hij mist ook wel wat wedstrijden.
pi_35137473
Net Op ES dat de duitse kleuren van de vlag op de duitse pakken in de belgische volgorde staan.
Wat een blunder
  donderdag 16 februari 2006 @ 10:01:21 #173
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
  donderdag 16 februari 2006 @ 12:19:18 #174
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_35147971
Kati Wilhelm na de eerste schietronde snelste tot nu toen
pi_35147993
Daar wacht ik ook op... Maar wat een weer echt, het was zo mooi de vorige dagen!
pi_35148052
De zon komt er door
  donderdag 16 februari 2006 @ 12:25:00 #178
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_35148088
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 12:21 schreef Remzz het volgende:
Waar hebben we dat eerder gezien.

Na de 2e schietronde staat een Russin met onmogelijke naam 1e.
pi_35148253
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 12:21 schreef Remzz het volgende:
Jammer dat ze de allerlaatste in de 2e schietronde mist...
  donderdag 16 februari 2006 @ 12:31:11 #180
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
  donderdag 16 februari 2006 @ 12:31:41 #181
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
  donderdag 16 februari 2006 @ 12:36:56 #182
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
  donderdag 16 februari 2006 @ 12:37:28 #183
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_35148479
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 12:36 schreef pfaf het volgende:
Duitsland 1,2,3
  donderdag 16 februari 2006 @ 12:37:41 #184
30919 mitt
Michael Corleone
pi_35148487
Liv gaat knallen
  donderdag 16 februari 2006 @ 12:38:14 #185
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_35148505
Ai, Ishmouratava verknalt het in haar laatste schietpoging
pi_35148507
Zou Zweden dan alweer winnen na het succes op de langlauf
  donderdag 16 februari 2006 @ 12:38:20 #187
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_35148513
Zoals het er bij de tuisentijden uitziet, gaan de Duitsers het dit keer niet volhouden trouwens.
pi_35148516
Olofsson is nu de snelste... geen Duits goud in ieder geval

edit, dat is bij het voorlaatste tussenpunt
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  donderdag 16 februari 2006 @ 12:38:36 #189
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
  donderdag 16 februari 2006 @ 12:38:37 #190
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_35148526
ze hebben wel een rare houding met het schieten
pi_35148548
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 12:38 schreef WEST het volgende:
ze hebben wel een rare houding met het schieten
Ja he, viel mij al op zo opzij zegmaar
  donderdag 16 februari 2006 @ 12:39:49 #192
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_35148562
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 12:38 schreef TheVulture het volgende:
Olofsson is nu de snelste... geen Duits goud in ieder geval

edit, dat is bij het voorlaatste tussenpunt
pi_35148583
Is dit onderdeel trouwens of-limits voor Arabische landen?
pi_35148838
Dat Chinese vrouwtje moet d'r ogen verder open doen, kan ze het wat beter zien.
sig verwijderd door FA
  donderdag 16 februari 2006 @ 12:54:51 #195
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_35149016
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 12:48 schreef Ambrosius het volgende:
Dat Chinese vrouwtje moet d'r ogen verder open doen, kan ze het wat beter zien.
dat gaat zo moeilijk met die spleet ogen..., wat ik mij afvraag hebben die chineze vrouwtjes hun spleetje nu ook horizontaal?
  donderdag 16 februari 2006 @ 12:55:13 #196
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_35149026
Was toch wel spannend allemaal !
pi_35149042
Frankrijk dus
pi_35149148

donderdag 16 februari 2006 @ 13:03:37 #199
30919 mitt
Michael Corleone
pi_35149272
Weer een verrassende winnares.
pi_35149290
Stond onder de douche, maar wat was de volledige uitslag nu. Frankrijk goud en de rest?
pi_35149481
Whehe, en de Duitsers maar zaniken over het weer.

Eigen schuld dames.
pi_35174817
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 13:03 schreef mitt het volgende:
Weer een verrassende winnares.
Ja, een franse, dat was niet direct verwacht.
pi_35217272
De vrouwen 10 km is net begonnen.

Al die verschillende starttijden lijkt me lastig als organisatie .
sig verwijderd door FA
pi_35217312
Behoorlijke sneeuwval.
Lijkt me toch behoorlijk irritant bij het schieten.

Maar hier geld voor iedereen tenminste dezelfde omstandigheden
Sport is de belangrijkste bijzaak in het leven.
  zaterdag 18 februari 2006 @ 12:32:59 #205
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_35217337
Oops weer het verkeede topic gekicked

Biathlon is altijd leuk.
pi_35217447
"Elke schietbaan is 50 meter lang"

Dat is wel te hopen, zou behoorlijk vreemd zijn als ze allemaal een andere lengte hadden
pi_35217470
Vreemd, twee keer baan nummer één.
sig verwijderd door FA
pi_35217478
Tering, Wilhelm schiet goed en vreselijk snel
pi_35217508
Poiree liet ook al wat liggen.

Wilhelm heeft goede kansen zou je zeggen.
sig verwijderd door FA
  zaterdag 18 februari 2006 @ 12:39:45 #210
135281 Brahimov
pi_35217525
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 12:36 schreef Bruce117 het volgende:

Dat is wel te hopen, zou behoorlijk vreemd zijn als ze allemaal een andere lengte hadden
Herbert ook daar al?
  zaterdag 18 februari 2006 @ 12:40:15 #211
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_35217543
bruce: ieder zijn prive lengtes is toch ook leuk?
Iedere 25m extra is 1 strafpunt in mindering
pi_35217556
MAar hoe zit dat dan met de start, waar worden die verschillen op gebaseerd?
  zaterdag 18 februari 2006 @ 12:41:35 #213
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_35217577
PIXS

Kati
pi_35217587
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 12:40 schreef TheVulture het volgende:
MAar hoe zit dat dan met de start, waar worden die verschillen op gebaseerd?
Het vorige onderdeel.
sig verwijderd door FA
  zaterdag 18 februari 2006 @ 12:42:35 #215
135281 Brahimov
pi_35217603
Ik zou m'n geweer op de coach richten als hij zo bleef meelopen
pi_35217606
we zijn weer bezig
pi_35217610
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 12:36 schreef Bruce117 het volgende:

zaterdag 18 februari 2006 @ 12:43:08 #218
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_35217611

Albina

Wat een naam. Konden die ouders niets beters bedenken?
pi_35217618
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 12:41 schreef wdn het volgende:
PIXS
[afbeelding]

Kati
die heeft een geweer bij om iedereen die lelijker dan haar is overhoop te schieten... dat wordt dus lastig
pi_35217625
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 12:42 schreef Brahimov het volgende:
Ik zou m'n geweer op de coach richten als hij zo bleef meelopen
zeker, of op de commentator
pi_35217639
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 12:43 schreef TheVulture het volgende:

[..]

die heeft een geweer bij om iedereen die lelijker dan haar is overhoop te schieten... dat wordt dus lastig
daarom is ze ook zo snel klaar met schieten
  zaterdag 18 februari 2006 @ 12:44:19 #222
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_35217642
Doe de commentator maar

*terug naar ES*
  zaterdag 18 februari 2006 @ 12:45:00 #223
135281 Brahimov
pi_35217659
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 12:43 schreef wdn het volgende:
[afbeelding]
Albina

Wat een naam. Konden die ouders niets beters bedenken?
Heeft wel wat
pi_35217661
Weer foutloos .
sig verwijderd door FA
  zaterdag 18 februari 2006 @ 12:45:09 #225
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_35217668
Zo te zien gaat Wilhelm dit DIK winnen
pi_35217671
Ze is al weg terwijl de rest nog moet beginnen
pi_35217682
kati wilhelm, jammer dat ze een duitse is
pi_35217684
Goud voor Duitsland, tenzij ze een vastloper heeft bij de volgende schietbeurt
pi_35217685
Dit is best aardig

Maar dit is best eng
  zaterdag 18 februari 2006 @ 12:46:27 #230
135281 Brahimov
pi_35217693
In de tas voor Kati ik vind die andere Kati toch leuker
pi_35217696
Poiree nu wel foutloos, maar op Wilhelm maak je niet zomaar tijd goed.
sig verwijderd door FA
pi_35217699
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 12:46 schreef TheVulture het volgende:
Goud voor Duitsland, tenzij ze een vastloper heeft bij de volgende schietbeurt
als ze dan alles mist wint ze nog
  zaterdag 18 februari 2006 @ 12:46:38 #233
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_35217700
Zo zie je maar dat foto's niet ALLES zeggen
pi_35217712
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 12:46 schreef Bruce117 het volgende:
Dit is best aardig
[afbeelding]

Maar dit is best eng
[afbeelding]
Bij die eerste foto is het perspectief anders, het blijft een enorme centenbak
  zaterdag 18 februari 2006 @ 12:48:04 #235
135281 Brahimov
pi_35217725
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 12:46 schreef Bruce117 het volgende:
Dit is best aardig
[afbeelding]

Maar dit is best eng
[afbeelding]
verkeerde brit
  zaterdag 18 februari 2006 @ 12:48:16 #236
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_35217728
Ik zal het niet in tags zetten

http://www.torino2006.org/resources/ATH/img_601320.jpg

Ok keuze: is dit een man of een vrouw?
pi_35217734
40 seconden. ze langlauft sneller en schiet beter
pi_35217737
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 12:48 schreef wdn het volgende:

dan zal het wel een vrouw zijn
pi_35217746
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 12:48 schreef wdn het volgende:

ik zeg man, dus zal wel vrouw zijn
  zaterdag 18 februari 2006 @ 12:49:14 #240
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_35217747

jelle: en 18 sec later gestart he
pi_35217758
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 12:49 schreef wdn het volgende:

jelle: en 18 sec later gestart he
ja tering zeg
Zij kan wel met de mannen meedoen
pi_35217791
Ach ja, Duitsers zijn altijd al goed met geweren geweest dus verbazingwekkend is het niet
  zaterdag 18 februari 2006 @ 12:51:49 #243
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_35217794
Zo #3 schieten.
pi_35217800
daar gat ze weer
  zaterdag 18 februari 2006 @ 12:52:08 #245
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_35217802
Net erin
pi_35217811
1 misser Wilhelm maar dat zal haar niks doen
pi_35217812
1 strafronde, goed voor de spanning
pi_35217813
één misser maar de rest is er nog niet eens
  zaterdag 18 februari 2006 @ 12:52:37 #249
135281 Brahimov
pi_35217817
Toch goed
pi_35217826
en zij mist er twee
pi_35217828
ze gaat weer uitlopen
  zaterdag 18 februari 2006 @ 12:53:15 #252
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_35217829
2 missers
Howdo bedankt en gezien.
pi_35217832
twee keer net mis, dat is de beslissing.... goud voor Duitsland
pi_35217836
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 12:53 schreef wdn het volgende:
2 missers
Howdo bedankt en gezien.
houdoe

maar verder heb je gelijk
pi_35217843
bailly
  zaterdag 18 februari 2006 @ 12:53:59 #256
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_35217844
als staand schieten lastiger is waarom doen ze die dan niet aan het begin en aan het eind liggend?
  zaterdag 18 februari 2006 @ 12:54:17 #257
135281 Brahimov
pi_35217850
Alles raak!
  zaterdag 18 februari 2006 @ 12:54:23 #258
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_35217853
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 12:53 schreef snellejelle het volgende:

[..]

houdoe

maar verder heb je gelijk
Ikke geen brabander
pi_35217854
wordt nog spannend met Poiree, Akhatova, Bailly en Nazarova
pi_35217855
Poiree gaat erg goed ineens

en die Bailly ook, maar het is wel zo'n enorm gat...
pi_35217856
een minuut voor op de nummer twee
pi_35217868
quote:
als staand schieten lastiger is waarom doen ze die dan niet aan het begin en aan het eind liggend?
denk voor de spanning ofzo
pi_35217871
quote:
het moet wel spannend blijven he...
  Redactie Sport zaterdag 18 februari 2006 @ 12:55:13 #264
109131 crew  sportfreak
pi_35217877
quote:
Het zal wel in de regels staan dat je moet beginnen met 2x liggend en daarna 2x staand.

Besslissing is wel gevallen, dat word goud voor Wilhelm.
pi_35217889
bailly is voor een française best leuk

pi_35217892
Ze skie't gewoon veel sneller als de rest, dat maakt het grote verschil
pi_35217901
Bah wat liep er 1 te kwijlen,

maar gaaf om te zien hoor dit
stupidity has become as common as common sense was before
pi_35217912
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 12:55 schreef snellejelle het volgende:

[afbeelding]
die's leuk ja

Heeft er iemand nog een fotootje van Poiree... Noorsen zijn over het algemeen ook
pi_35217913
quote:

[afbeelding]
is dat een vooroordeel
  zaterdag 18 februari 2006 @ 12:56:42 #270
135281 Brahimov
pi_35217917
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 12:56 schreef marcb1974 het volgende:
Bah wat liep er 1 te kwijlen,

maar gaaf om te zien hoor dit
Schönes Rennen
pi_35217918
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 12:55 schreef TheVulture het volgende:
Ze skie't gewoon veel sneller als de rest, dat maakt het grote verschil
en ze schiet ook nog erg sterk
  zaterdag 18 februari 2006 @ 12:57:03 #272
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_35217927
1:15 al
Ze mag 4 keer misschieten nu
  zaterdag 18 februari 2006 @ 12:57:24 #274
135281 Brahimov
pi_35217939
quote:

[afbeelding]
pi_35217943
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 12:56 schreef Bartoli het volgende:

[..]

is dat een vooroordeel
Ik heb in twee maanden Frankrijk maar twee mooie françaises gezien
pi_35217949
Die andere Duitse skie't trouwens ook aardig door... die Gragow
pi_35217960
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 12:57 schreef Bartoli het volgende:
Poiree:

[afbeelding]
een 7-
  zaterdag 18 februari 2006 @ 12:58:20 #278
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_35217963
Ja alleen 2x mis bij schieten.
pi_35217971
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 12:57 schreef snellejelle het volgende:

[..]

ik heb er wel meer gezien op een weekend parijs
  zaterdag 18 februari 2006 @ 12:58:35 #280
135281 Brahimov
pi_35217972
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 12:57 schreef snellejelle het volgende:

[..]

Ik in een jaar een hele hoop
  zaterdag 18 februari 2006 @ 12:58:58 #281
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_35217979
Michele Ponza 3x 0 fouten
pi_35217988
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 12:58 schreef Bartoli het volgende:

[..]

ik heb er wel meer gezien op een weekend parijs
Parijs da's geen Frankrijk

parijs is parijs
  zaterdag 18 februari 2006 @ 12:59:55 #283
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_35217999
Olga Zeatseva 1,2 en 2 fouten
pi_35218002
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 12:58 schreef wdn het volgende:
Michele Ponza 3x 0 fouten
ze moet wat sneller gaan skiën dan
pi_35218005
Zit gebakken voor Wilhelm
pi_35218007
vijf raak
  zaterdag 18 februari 2006 @ 13:00:15 #287
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_35218008
Die is BINNEN!
  zaterdag 18 februari 2006 @ 13:00:19 #288
135281 Brahimov
pi_35218014
Donnerwetter!
pi_35218020
Volledig verdiend dat goud.... helaas
pi_35218028
de rest komt nu pas aan
  zaterdag 18 februari 2006 @ 13:01:02 #291
135281 Brahimov
pi_35218033
De laatste was mooi
  zaterdag 18 februari 2006 @ 13:01:05 #292
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_35218035
4 jaar terug had ze dus ook goud moeten hebben.
doping zuigt
pi_35218041
kati wilhelm wint dik dik dik

ze heeft wel een lelijke kop

maar ja het beste geschoten dus terehct gewonnen en een mega voorsprong
pi_35218046
sandrine
pi_35218047
Netjes hoor Wilhelm, nu even niet vallen enzo
stupidity has become as common as common sense was before
  zaterdag 18 februari 2006 @ 13:01:36 #296
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_35218048
akathova zilver
pi_35218052
Akhatova zilver en Glagow brons
pi_35218055
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 13:01 schreef marcb1974 het volgende:
Netjes hoor Wilhelm, nu even niet vallen enzo
kruipend wint ze nog
  zaterdag 18 februari 2006 @ 13:01:57 #299
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_35218058
Das die mooie die ik als 2de postte
pi_35218059
En Glagow brons... dubbele plak voor Deutschland
  zaterdag 18 februari 2006 @ 13:02:07 #301
135281 Brahimov
pi_35218062
De ZDF is aus dem Haüschen...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')