Die loopt zelf nog steeds bij een psychiater sinds mijn vorige spreekuur. Of had je het over die ander?quote:Op dinsdag 15 november 2005 22:27 schreef robh het volgende:
Ik zou pleiten voor een bezoekje aan een psychiater. En dat staat natuurlijk helemaal los van die mus.
Die ander. Je bracht het voortijdig omvallen van een paar dominosteentje zo ontzettend dramatisch dat me de tranen bijna over de wangen biggelden.quote:Op dinsdag 15 november 2005 22:32 schreef speknek het volgende:
Die loopt zelf nog steeds bij een psychiater sinds mijn vorige spreekuur. Of had je het over die ander?
Tweede hypotheek, geen punt. Mooie geste. Ik stel voor dat je langs de notaris gaat en ze een mailtje stuurt. Dan is dat probleem de volgende keer ook verholpen.quote:Op dinsdag 15 november 2005 22:32 schreef peaceman het volgende:
Als ik het op kan brengen? Waarom niet?
quote:Op dinsdag 15 november 2005 22:32 schreef peaceman het volgende:
[..]
Als ik het op kan brengen? Waarom niet? Al is het natuurlijk hun eigen stomme schuld.
Daar gaan we weer...quote:Op dinsdag 15 november 2005 22:34 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
![]()
Ik neem aan dat je ook niet in een auto rijdt.
simpel, het was die mus of een project van miljoenen euro's (het wordt ook nog in een stuk of wat landen uitgezonden). Dan vind ik het logisch dat men voor het geld kiest. Een mus minder, wat is daar nu erg aan? Het is niet alsof dit stelselmatig wordt gedaan ofzo toch?quote:Op dinsdag 15 november 2005 22:29 schreef peaceman het volgende:
[..]
Dat mensen het aangrijpen vind ik ook belachelijk. Helemaal mee eens. Maar ik vind best dat er over bepaalde dingen die daar gebeurd zijn en de achterliggende gedachte van het schieten gediscussieerd mag worden.
Op zich kan ik die redenering volgen, al ben ik het er niet mee eens, want het had ook anders gekunt. Maar buiten dat waren de bewuste personen ook nog eens strafbaar bezig. Geen vergunning, dus mag je niet schieten. De mus staat niet voor niks op de rode lijst van bedreigde vogelsoorten. En hij had maar 23.000/4.300.000ste van het totaal omgegooid....quote:Op dinsdag 15 november 2005 22:35 schreef HeyFreak het volgende:
[..]
simpel, het was die mus of een project van miljoenen euro's (het wordt ook nog in een stuk of wat landen uitgezonden). Dan vind ik het logisch dat men voor het geld kiest. Een mus minder, wat is daar nu erg aan? Het is niet alsof dit stelselmatig wordt gedaan ofzo toch?
Nou, als jij vindt dat men had moeten voorkomen dat een zeldzame mus wordt doodgeschoten, vind ik dat ook gelden voor autorijden en zeldzame egels of weet ik veel wat die doodgereden kunnen worden.quote:Op dinsdag 15 november 2005 22:35 schreef peaceman het volgende:
[..]
Daar gaan we weer...![]()
hoeveel dingen die niks met dit voorval te maken hebben, ga je erbij halen?
Er is een verschil tussen per ongeluk een vogel/egel doodrijden en een beest moedwillig en onnodig doodschieten. Maar ook bij per ongeluk is het niet leuk nee.quote:Op dinsdag 15 november 2005 22:39 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Nou, als jij vindt dat men had moeten voorkomen dat een zeldzame mus wordt doodgeschoten, vind ik dat ook gelden voor autorijden en zeldzame egels of weet ik veel wat die doodgereden kunnen worden.
Hoe per ongeluk is het nog als je weet dat je beesten doodrijdt? Je weet toch dat het kan gebeuren?quote:Op dinsdag 15 november 2005 22:42 schreef peaceman het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen per ongeluk een vogel/egel doodrijden en een beest moedwillig en onnodig doodschieten. Maar ook bij per ongeluk is het niet leuk nee.
je zeg het heel juist... KAN, dus het hoeft niet....quote:Op dinsdag 15 november 2005 22:44 schreef nummer_zoveel het volgende:
p
[..]
Hoe per ongeluk is het nog als je weet dat je beesten doodrijdt? Je weet toch dat het kan gebeuren?
Dit heb ik al eerder gezegd: natuurlijk had het ook anders gekund maar dat beest neerknallen is gewoon de snelste en makkelijkste oplossing. Juist door dat kordate optreden heeft dat beest maar 23.000 stenen om kunnen laten flikkeren.quote:Op dinsdag 15 november 2005 22:39 schreef peaceman het volgende:
[..]
Op zich kan ik die redenering volgen, al ben ik het er niet mee eens, want het had ook anders gekunt. Maar buiten dat waren de bewuste personen ook nog eens strafbaar bezig. Geen vergunning, dus mag je niet schieten. De mus staat niet voor niks op de rode lijst van bedreigde vogelsoorten. En hij had maar 23.000/4.300.000ste van het totaal omgegooid....![]()
Die 'rode lijst van bedreigde diersoorten' gaat alleen over Nederland. En dan nog zijn er tussen de 500.000 en 1 miljoen mussen in Nederland. (totaal aantal in de wereld weet ik niet, maar in Amerika zijn er in ieder geval nog 400 miljoen).quote:Op dinsdag 15 november 2005 22:39 schreef peaceman het volgende:
Op zich kan ik die redenering volgen, al ben ik het er niet mee eens, want het had ook anders gekunt. Maar buiten dat waren de bewuste personen ook nog eens strafbaar bezig. Geen vergunning, dus mag je niet schieten. De mus staat niet voor niks op de rode lijst van bedreigde vogelsoorten. En hij had maar 23.000/4.300.000ste van het totaal omgegooid....![]()
makkelijkste vooral ja. Tja er schijnt nogal bewijs te zijn dat ie er dan meer had omgegooid...quote:Op dinsdag 15 november 2005 22:46 schreef LostFormat het volgende:
[..]
Dit heb ik al eerder gezegd: natuurlijk had het ook anders gekund maar dat beest neerknallen is gewoon de snelste en makkelijkste oplossing. Juist door dat kordate optreden heeft dat beest maar 23.000 stenen om kunnen laten flikkeren.
Net zo per ongeluk als bij kinderen doodrijden. En toch heb je mensen die dat risico bewust nemen en in de auto stappen.quote:Op dinsdag 15 november 2005 22:44 schreef nummer_zoveel het volgende:
p
[..]
Hoe per ongeluk is het nog als je weet dat je beesten doodrijdt? Je weet toch dat het kan gebeuren?
Je kunt op een snelweg niet als je zin hebt alles wat overrent ontwijken. Nee, als ik zo zou denken als jou zoals over die mus liet ik de auto staan. Om nog maar te zwijgen over hoeveel mussen het loodje hebben moeten leggen voor aanleg van asfalt. Vreemd zeg, dat ze met uitsterven zijn bedreigd.quote:Op dinsdag 15 november 2005 22:45 schreef peaceman het volgende:
[..]
je zeg het heel juist... KAN, dus het hoeft niet....![]()
toen ik nog jong was, zag ik altijd mussen, nu zelden of nooit. Er is dus wel degelijk een daling van het aantal mussen waarneembaar. En ook dat staat in dat bericht... in 25 jaar tijd een vermoedelijke halvering van de populatie. Maar goed, al deze dingen heb ik vandaag al gezegd.quote:Op dinsdag 15 november 2005 22:46 schreef speknek het volgende:
[..]
Die 'rode lijst van bedreigde diersoorten' gaat alleen over Nederland. En dan nog zijn er tussen de 500.000 en 1 miljoen mussen in Nederland. (totaal aantal in de wereld weet ik niet, maar in Amerika zijn er in ieder geval nog 400 miljoen).
En als ze verwachtten dat het bij die 23000 zou blijven, hadden ze hem natuurlijk niet doodgeschoten.
Natuurlijk, ze zullen moeilijk gaan lopen doen met netten of ander van dat soort oplossingen. Het lijkt mij ontzettend logisch dat ze zo snel mogelijk wilde voorkomen dat dat beest meer schade aanrichtte en ja dan kies je dus de makkelijkste oplossing.quote:
Wat?quote:Tja er schijnt nogal bewijs te zijn dat ie er dan meer had omgegooid...
Je ziet het punt wat gemaakt niet he? Het staat er toch zo duidellijk....quote:Op dinsdag 15 november 2005 22:49 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Je kunt op een snelweg niet als je zin hebt alles wat overrent ontwijken. Nee, als ik zo zou denken als jou zoals over die mus liet ik de auto staan. Om nog maar te zwijgen over hoeveel mussen het loodje hebben moeten leggen voor aanleg van asfalt. Vreemd zeg, dat ze met uitsterven zijn bedreigd.![]()
En je dan druk maken om 1 mus.![]()
Ja. Voor zover er iets 'identiek' is na 300 jaar evolutie.quote:Op dinsdag 15 november 2005 22:51 schreef peaceman het volgende:
Is de amerikaanse mus identiek aan de nederlandse mus?
Ik heb het toch ook al duidelijk gezegd? Domino day zal in het vervolg voorkomen dat ooit nog een mus naar binnen vliegt. Er zullen niet meer mussen sterven door toedoen van domino day.quote:Op dinsdag 15 november 2005 22:52 schreef peaceman het volgende:
[..]
Je ziet het punt wat gemaakt niet he? Het staat er toch zo duidellijk....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |