abonnement Unibet Coolblue
pi_31616436


Hét klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van TPG Post & TNT.
Alle postbodes, postbezorgers, pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere TPG'ers zijn van harte welkom!

Klanten kunnen hier al hun vragen stellen over het versturen van poststukken!


Laatste 3 delen:
[Centraal] TPG Medewerkers-topic Deeltje 12
[Centraal] TPG Medewerkers-topic Deeltje 13
[Centraal] TPG Medewerkers-topic Deeltje 14


Handige linkjes voor klanten:
TPG voor Thuis
Posttarieven
Juist adresseren
Verhuisservice
Bewaarservice
Postzegeluitgiften

TPG Business


Veel gebruikte afkortingen en termen:
HAH = Huis aan Huis
HSM = HuisNummerSorteermachine
Lola = Los en Laad ruimte
VOS = Vroege Ochtend Sorteering


Overige linkjes:
Over TPG
TPG en Vlaaien
TPG en klagen
TPG wordt TNT

Intranet TPG'ers
TPG Spaarpuntenprogramma


Én, ook niet geheel onbelangrijk voor onze postbodes, de weersvoorspelling:



De OP is hier te vinden.

En Alexxxxx: Ik ben zo vrij geweest om één van jouw foto's te gebruiken, mocht je dat liever niet willen moet je het maar even laten weten
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_31617473
Morgen weer 2 wijkjes lopen
pi_31620838
ik heb nog nooit een pabo-pakketje in mijn wijk gehad
En dat vind ik zo grappig om te geven!

Maarre...m'n laatste weekje als postbezorger gaat in!
Eindelijk, ik heb alleen nog geen nieuwe baan, dus maandag maar naar het uitzendbureau.

In de mail las ik trouwens over nachtwerk bij TPG, sorteren.
Weten jullie of daar vacatures zijn? Staan misschien op intranet ofzo?
Op de gewone site kan ik alleen maar info over postbezorgervacatures vinden namelijk.
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 11:35:37 #4
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_31623389
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 03:58 schreef Troeta het volgende:
ik heb nog nooit een pabo-pakketje in mijn wijk gehad
En dat vind ik zo grappig om te geven!

Maarre...m'n laatste weekje als postbezorger gaat in!
Eindelijk, ik heb alleen nog geen nieuwe baan, dus maandag maar naar het uitzendbureau.

In de mail las ik trouwens over nachtwerk bij TPG, sorteren.
Weten jullie of daar vacatures zijn? Staan misschien op intranet ofzo?
Op de gewone site kan ik alleen maar info over postbezorgervacatures vinden namelijk.
De huidige medewerkers zijn gewoon te duur, dat moet goedkoper zodat Peter Bakker zijn dikke reet nog dikker kan laten worden. Ik neem aan dat ze binnenkort de nieuwe functie "postsorteerder" introduceren, dan hoef je alleen te sorteren en verdien je geen klap. Stel uitzuigers...
Nicht ärgern, nur wundern!
pi_31625355
Zo, vandaag was de hoeveelheid post per wijk een beetje verschillend. Ik had voor mijn wijk redelijk veel post en een flinke berg pakjes die allemaal door de brievenbus gingen terwijl een andere, iets kleinere wijk minder post dan normaal had en praktisch geen pakjes. Nou ja, het was in ieder geval goed te doen. Jammer alleen van die vervelende miezerregen.

Volgende week geen Makro, want die hadden we deze week al. Dus hopelijk lekker is het dan lekker rustig om de laatste keer mijn wijk te doen.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 13:30:14 #6
131304 Game_Error
Vol verwachting...
pi_31625638
ik zit er zelf over te denken om als eerste baantja postbode te worden (ik ben 16) verdient dit een beetje aardig? is het zwaar werk?
ff wachten nog
pi_31627195
Zo mn wijkjes gedaan. Veel post van de hydron, waterrekening
Weer was dreigent en soms motregen...Viel gelukkig mee.
pi_31628700
Ook hier weel veel post, zoals eigenlijk iedere zaterdag. Vandaag weer ruzie gehad met dezelfde figuur waar ik het hier al eerder over gehad heb: die trut met die "wolveklem" brievenbus die toch wil dat je de post helemaal doorduwt.

Vandaag was haar klacht dat ik te vlak langs haar auto was gelopen. En gewoon te voet dus he, dus niet met de fiets of fiets aan de hand. Maar in die wijk kan je niet anders. Het is een soort woonerf waar de huizen per twee met de voordeur naar elkaar toe zijn gebouwd. Die tussenruimte is het "pad" naar de beide voordeuren en tevens de parkeerplek voor de auto's. Nu houdt de ruimte daar niet echt over, dus moet je je langs de auto's wringen om bij de deur te komen, en uitkijken dat je geen buitenspiegels raakt. Én als die auto's dan ook nog een vette Mercedes en een dikke jeep zijn, tja. En ik had nog geeneens iets geraakt, maar ik denk toch dat die mevrouw de volgende keer een losse buitenspiegel heeft. Of ik ga even met mijn fietssleutel langs de lak

Een andere notoire zeikerd die in het hele dorp berucht is, is afgelopen week tijdens een hoogoplopende ruzie door zijn buurtgenoten helemaal in elkaar geslagen. Ik heb ook al geregeld ruzie met die man gehad, dus zoiets is natuurlijk leuk om te horen
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_31629367
Aardig wat post, Hydron zat er idd tussen zoals Renz0r al zei, daardoor was de dunne hoeveelheid gelijk veel.... Leuk ook, post lopen terwijl je zeurende kop en keelpijn hebt, half ziek aan t worden ofzo
† The 3 Kings †
pi_31630544
Krijg net het Rayonblad Drenthe in de bus... sta ik gewoon op de voorkant .
een droom is een eiland van iets in een ruimte van niets
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 17:27:07 #11
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_31631303
Zeg, die Makro-dingen, zijn die nu eens in de twee weken, ofzo? Dat zou me dan namelijk wel goed uit komen, aangezien ik de ene week een kleine wijk heb en de andere een grote. En precies, vandaag had ik de kleine.
Nicht ärgern, nur wundern!
pi_31631358
De Makro komt als het goed is om de twee weken, ja. Tenminste, dat is de regelmaat die ik er in heb kunnen ontdekken de afgelopen paar jaar .
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 17:33:54 #13
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_31631459
Daar drinken we op!
Nicht ärgern, nur wundern!
pi_31631487
Hoelang duurt het voordat het pakket geregistreerd word op de track and trace pagina?
pakket is door diegene om kwart voor 5 daar afgeleverd en staat er nu nog niet op....
pi_31633798
Als ik pabo pakketjes uit moet reiken zeg ik er altijd "en nog een prettige dag/avond verder" bij Standaard zinnetje wat ik tegen iedereen in het Business Point en op straat zeg, maar de betreffende ontvanger gaat dan waarschijnlijk even twijfelen of ik het misschien zou weten

Het mooiste vind ik trouwens nog wel dat ik een keer met een collega zo'n pakje had voor een verzorgings/bejaardentehuis. We stonden er allebei even van te kijken
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 17:34 schreef sk888er het volgende:
Hoelang duurt het voordat het pakket geregistreerd word op de track and trace pagina?
pakket is door diegene om kwart voor 5 daar afgeleverd en staat er nu nog niet op....
Meestal 's avonds als het tegen die tijd is aangeleverd.
pi_31634146
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 17:34 schreef sk888er het volgende:
Hoelang duurt het voordat het pakket geregistreerd word op de track and trace pagina?
pakket is door diegene om kwart voor 5 daar afgeleverd en staat er nu nog niet op....
Iets voor 24.00.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_31635631
Oohw dank je, ik was al geschrokken
pi_31637349
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 19:28 schreef Carport het volgende:

Het mooiste vind ik trouwens nog wel dat ik een keer met een collega zo'n pakje had voor een verzorgings/bejaardentehuis. We stonden er allebei even van te kijken
Vast een enlarger
pi_31646317
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 16:57 schreef mark_03 het volgende:
Krijg net het Rayonblad Drenthe in de bus... sta ik gewoon op de voorkant .
scannen!!!

Wel grappig die blaadjes, staan ook vaak mensen van mijn vestiging in.
pi_31648184
Ik gooi ze gelijk weg Onzin
† The 3 Kings †
pi_31664587
Volgens mij ben ik opgelicht.
Dat pakketje waar ik een paar posts hierboven over had staat nog steeds niet op de track&trace pagina. Ik heb nog gemaild naar de helpdesk op die pagina om hun te vragen of ze weten wat er met dat pakketje is gebeurd.
pi_31667146
quote:
Op zondag 23 oktober 2005 10:34 schreef TheSorrow het volgende:
Ik gooi ze gelijk weg Onzin
Blader het hoogstens 5 seconde door en geef het dan aan mn ma, vindt dat leuk om te lezen

Van mij hoeft dat allemaal niet. Om de dag krijg je wel een brief of een folder van de post die nergens over gaat. Gewoon spam wat je krijgt . Noemen ze ook wel vers voer voor het oud papier . Gaat mij om één brief en das die ene die je één keer per maand krijg
  FOK!fotograaf vrijdag 28 oktober 2005 @ 22:05:41 #23
73911 ultra_ivo
pi_31766238
Is iedereen ingeslapen van de warmte?
Vandaag en gisteren heerlijk besteld in korte broek.
pi_31783095
Veel post voor een zaterdag zonder Makro, ook weer 12 pakjes ofzo.... net pas klaar, maarja die 2e wijk heb ik nooit zin in, dus alles lekker op t dooie gemakje
† The 3 Kings †
pi_31786229
Hier was het ook behoorlijk druk... en dat zonder de Makro. Ik had nog zo gehoopt op een rustige zaterdag, maar het mocht niet zo zijn.

Om 13:00 was ik terug bij het kantoor om mijn kleding, tassen en legitimatie in te leveren.

Bij deze ben ik dus ex-collega. Veel succes en plezier aan iedereen.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')