abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_33552609
quote:
Op donderdag 29 december 2005 16:41 schreef Renesite het volgende:
[afbeelding]

[afbeelding]
Mooi hoor! Nette scherpte en mooi dat rode in verder bijna zwart/wit beelden.

Hier nog een paar amarylissen (nou ja, eentje maar dan wel vanuit verschillende invalshoeken)





voor mijn (inmiddels erg oude) foto's...click!
mijn nieuwere foto's staan hier maar alle links werken nog niet...
pi_33582088
amaai das wel serieus macro mooi gedaan
pi_33583385
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 15:35 schreef ill-omened het volgende:
amaai das wel serieus macro mooi gedaan
Thanx, ik heb ze nog maar wat groter neergezet, op 500 pixels hoog waren het maar miezerige plaatjes...
voor mijn (inmiddels erg oude) foto's...click!
mijn nieuwere foto's staan hier maar alle links werken nog niet...
  zaterdag 31 december 2005 @ 16:17:49 #279
45796 Offy
rooi'n bin kwooi'n
pi_33583599
Wow Luap Echt supermooi!

Heb je die in een drieluik aan de muur hangen?
Op zaterdag 2 oktober 2004 19:35 schreef Ouwesok het volgende:
Je zit daar prinsheerlijk op een appel te kauwen terwijl ik mijn ouwe trouwe meetzoeker afvuur _O-
pi_33585027
quote:
Op donderdag 29 december 2005 18:40 schreef Elefes het volgende:

[..]

Ik was al bijna aan het inzenden, maar in de voorwaarden wordt duidelijk vermeld dat je het originele fotobestand nog moet hebben, en ik heb mijn foto al bewerkt en opgeslagen, en het origineel niet bewaard...
Ze gunnen het elkaar niet daar, er stond een foto van een schuur ofzo, met een witte flitsvlek in de rechtse hoek en die staat nu 3e ofzo, (eergister dan).. en toen was nummer 1 een foto 2 omatjes..

[ Bericht 2% gewijzigd door Jelleee op 31-12-2005 17:02:16 (even ver-nederlandscht.) ]
Nee.
pi_33587068
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 19:49 schreef luap het volgende:

[..]

Mooi hoor! Nette scherpte en mooi dat rode in verder bijna zwart/wit beelden.

Hier nog een paar amarylissen (nou ja, eentje maar dan wel vanuit verschillende invalshoeken)

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Nice Heb je de Tamron inmiddels vervangen voor de Canon 100mm of is dit nog steeds Tamron En met of zonder tussenringen
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_33587254
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 17:01 schreef Jelleee het volgende:

[..]

Ze gunnen het elkaar niet daar, er stond een foto van een schuur ofzo, met een witte flitsvlek in de rechtse hoek en die staat nu 3e ofzo, (eergister dan).. en toen was nummer 1 een foto 2 omatjes..
Idd, er wordt niet echt redelijk gestemd.. De mooiste foto zal nooit winnen daar denk ik Maar goed. Op de NL versie (dit is de BE) zijn ook niet zo'n geweldige foto's.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_33588578
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 18:12 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Nice Heb je de Tamron inmiddels vervangen voor de Canon 100mm of is dit nog steeds Tamron En met of zonder tussenringen
De Tamron heb ik nog steeds, voldoet ook prima dus die ga ik nog niet vervangen. Als ik hem al zou willen vervangen dan zou het voor een 180mm macro zijn. En dan zou het niet vervangen zijn maar meer voor erbij
Tussenringen heb ik niet, wel heb ik een 50mm 1.8 omgekeerd voor mijn 90mm gedaan voor de laatste foto. Dan zit je op 1 cm van je voorwerp maar wel 2x vergroting.
voor mijn (inmiddels erg oude) foto's...click!
mijn nieuwere foto's staan hier maar alle links werken nog niet...
  zaterdag 31 december 2005 @ 19:46:26 #284
90061 coz
laat een bericht achter na de
pi_33589636
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 18:18 schreef Elefes het volgende:

[..]

Idd, er wordt niet echt redelijk gestemd.. De mooiste foto zal nooit winnen daar denk ik Maar goed. Op de NL versie (dit is de BE) zijn ook niet zo'n geweldige foto's.
Leesen verrry carefully, I weel zay zis only once
Ill quit thinking w my dick when u quit fucking with my head
  zaterdag 31 december 2005 @ 20:24:26 #285
49656 Maxxride62
Go Smoke A Dick!
pi_33590543
Met een 70 - 300 mm lens genomen, niet echt een macro lens







Image is Nothing Style is EVERYTHING!
pi_33644892
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 20:24 schreef Maxxride62 het volgende:
Met een 70 - 300 mm lens genomen, niet echt een macro lens

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
wat me opvalt is de geweldige scherptediepte voor de rest, het zijn niet echt typische macro foto's, alleen die laatste wel.. bij die is het weer jammer dat net niet het hele beestje scherp is de 1na laatste vind ik trouwens wel het leukst, alleen had je net een cm hoger moeten gaan staan

heb je de fotos trouwens gecropt? of alleen verkleind?
pi_33645029
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 18:18 schreef Elefes het volgende:
Idd, er wordt niet echt redelijk gestemd.. De mooiste foto zal nooit winnen daar denk ik Maar goed. Op de NL versie (dit is de BE) zijn ook niet zo'n geweldige foto's.
weet niet.. de jury hoeft niet de foto met de meeste stemmen te kiezen, en als ik naar de oude projecten kijk, kijkt de jury weldegelijk naar de fotografische verantwoording van de foto (wat de mensen die stemmen blijkbaar niet doen )

ik heb trouwens een foto ingestuurd, kreeg een bericht dat ie na maximaal 48 uur geaccepteerd zou worden.. nou, dus niet ding staat er nu nogsteeds niet
pi_33645337
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 00:09 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

weet niet.. de jury hoeft niet de foto met de meeste stemmen te kiezen, en als ik naar de oude projecten kijk, kijkt de jury weldegelijk naar de fotografische verantwoording van de foto (wat de mensen die stemmen blijkbaar niet doen )
Hmm oke, dat scheelt dan nog Want dat stemmen wat er gedaan wordt

En nu weer ontopic.. Foei!
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_33647843
Hoezo blijven die beesten bij jullie wel zitten
pi_33650573
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 01:37 schreef _moder8or_ het volgende:
Hoezo blijven die beesten bij jullie wel zitten
Oefenen he Oefening baart kunst Ik heb ooit eens een foto van een libelle gemaakt door steeds een stapje dichterbij te komen met mijn A75 en gewoon elke keer een foto nemen En ze komen altijd terug bij de plek waar ze weggevlogen zijn als ze opschrikken. Althans....die ervaring had ik Dus gewoon ff stil blijven staan en wachten en dat beestje volgen
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  dinsdag 3 januari 2006 @ 08:33:47 #291
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_33650671
Libelles hebben een territorium en vaste zitplekjes.
Als je hem opschrikt komt hij inderdaad weer terug als je geduldig stil blijft zitten.
Life is what you make it.
pi_33651727
quote:
Op donderdag 29 december 2005 16:41 schreef Renesite het volgende:
[afbeelding]

[afbeelding]
Mooie foto's, het kleur contrast vind ik erg leuk gedaan.
Op zondag 13 januari 2008 23:38 schreef remlof het volgende:
Je blijft me verbazen deepart, wat slik je in godsnaam?
Op maandag 27 december 2010 00:52[/url] schreef remlof het volgende:
Diepzinnige deepart.
  dinsdag 3 januari 2006 @ 11:06:02 #293
81996 Bond
License to kill
pi_33652879
hoe komen jullie zo echt vreselijk dichtbij? of hebben jullie van die kannonen?

ik heb zelf een sony dsc-p120

dan is dit zeg maar het meeest macro dat ik krijg:

1#

2#

3#


iemand tips?
Geen commentaar
pi_33654478
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 11:06 schreef Bond het volgende:
hoe komen jullie zo echt vreselijk dichtbij? of hebben jullie van die kannonen?

ik heb zelf een sony dsc-p120

dan is dit zeg maar het meeest macro dat ik krijg:

1#
[afbeelding]
2#
[afbeelding]
3#
[afbeelding]

iemand tips?
Eerste is niet echt macro en behoorlijk onscherp (overigens wel een leuke foto).

Tweede is erg mooi , vooral doordat het op dat binnenste stukje is gefocust.

Derde is een leuke foto, maar verder niet (echt) macro.
Het leven is prachtig.
stewardess opleiding
pi_33654701
Ik heb net nog een macro gevonden

(onderstaande foto lijkt op die andere foto die ik eerder al heb ingezonden, alleen op deze foto zit het lieveheersbeestje op een andere plek)
Het leven is prachtig.
stewardess opleiding
pi_33656855




Six milion ways to die... choose one.
  dinsdag 3 januari 2006 @ 13:16:56 #297
81996 Bond
License to kill
pi_33656887
@MmadviewW: bedankt voor je comentaar, bloemen zijn ook wel wat makkelijker want die zitten stil

maakt je soort camera nu nog wat uit? of is het gewoon geluk hebben dat je zo'n beest erop zet?

gebruik jij een statief? (ik heb er wel 1 maar meestal doe ik ze uit de "losse pols")

die rand die jij om je foto's maakt doe je dat handmatig of heb je daar een programma voor? zo ja zou je kunnen zeggen welk programma?
Geen commentaar
pi_33660715
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 13:16 schreef Bond het volgende:
@MmadviewW: bedankt voor je comentaar, bloemen zijn ook wel wat makkelijker want die zitten stil

maakt je soort camera nu nog wat uit? of is het gewoon geluk hebben dat je zo'n beest erop zet?

gebruik jij een statief? (ik heb er wel 1 maar meestal doe ik ze uit de "losse pols")

die rand die jij om je foto's maakt doe je dat handmatig of heb je daar een programma voor? zo ja zou je kunnen zeggen welk programma?
Bloemen zijn idd makkelijker , ik gebruik een statief maar zulke foto's maak ik ook wel zonder statief (dan leun ik met de camera op bijvoorbeeld een stoel oid).
Het statief dat ik heb is de Vanguard millenium 5 (mooi ding) en de camera die ik gebruik is de Canon eos D30 (digitale spiegelreflex camera).
Het soort camera voor macro foto's zal niet veel uitmaken (mits je niet van die super profi foto's wil maken waarbij je de haren op de vlieg ziet zitten: dan kun je gaan voor een DSLR met een coole macrolens), zo heb ik de volgende foto met een 'gewone' digitale compact camera gemaakt (canon powershot a510) hierbij was de macro functie tot 5 cm.
Welliswaar had ik hier wel een 4+ close up voorzetlensje opgezet.
Je hebt geloof ik ook digitale compact camera's die tot 1 cm gaan.

Deze is dus met een canon powershot a510 gemaakt:



De Rand die ik om mijn foto's maak, maak ik lekker old school in Paint . Je hebt er ook progjes voor :bijvoorbeeld bordermaker.
Het leven is prachtig.
stewardess opleiding
pi_33660745
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 13:16 schreef timvput het volgende:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Die eerste is echt prachtig
Het leven is prachtig.
stewardess opleiding
pi_33660899
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 13:16 schreef Bond het volgende:
@MmadviewW: bedankt voor je comentaar, bloemen zijn ook wel wat makkelijker want die zitten stil

maakt je soort camera nu nog wat uit? of is het gewoon geluk hebben dat je zo'n beest erop zet?

gebruik jij een statief? (ik heb er wel 1 maar meestal doe ik ze uit de "losse pols")

die rand die jij om je foto's maakt doe je dat handmatig of heb je daar een programma voor? zo ja zou je kunnen zeggen welk programma?
Ik las dat je een Sony camera hebt, vaak hebben die maar een macrostand waarbij je tot 10 cm scherp kunt stellen. Veel andere camera's gaan bijvoorbeeld tot 5 of zelfs 3 of 1 cm, dat scheelt nogal wat.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')