abonnement Unibet Coolblue
pi_31063919
Zoals jullie allen weten wordt de huursubsidie vanaf 1 januari 2006 de huurtoeslag.

Bij de huursubsidie werkt het zo dat ze naar je verzamelinkomen van het jaar ervoor kijken, en dat ze dan pas uitrekenen wat je dit jaar krijgt.

Hoe zit het met de huurtoeslag dan? is het zo dat je nu je inkomsten voor 2006 moet doorgeven, en dat je dan vanaf 1 januari 2006 toeslag krijgt, en als er begin 2007 blijkt dat je meer verdient hebt dan wat je hebt aangegeven dat je terug mag dokke?

Wat gebeurt er dan met je verzamelinkomen over heel 2005? gaan ze dat niet meer gebruiken of zo? ik snap er niets meer van
pi_31079677
Lelijke @@p!
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 11:09:27 #3
3498 Barb
Graduated Fool
pi_31079934
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 18:22 schreef Dennisskyscrapers het volgende:
Hoe zit het met de huurtoeslag dan? is het zo dat je nu je inkomsten voor 2006 moet doorgeven, en dat je dan vanaf 1 januari 2006 toeslag krijgt, en als er begin 2007 blijkt dat je meer verdient hebt dan wat je hebt aangegeven dat je terug mag dokke?

Ja, zo gaat het werken. Daarom is het belangrijk dat je, als er iets veranderd in 2006, dat je dat meteen doorgeeft, dat kan via een programmaatje dat je kunt downloaden op de site van de Belastingdienst. Dan kunnen zij meteen het bedrag aanpassen en is de kans dat je moet terugbetalen in 2007 een stuk kleiner.
quote:
Wat gebeurt er dan met je verzamelinkomen over heel 2005? gaan ze dat niet meer gebruiken of zo? ik snap er niets meer van
Dat zullen ze in ieder geval niet meer gebruiken voor de huurtoelsag, maar misschien nog wel voor je belastingaangifte?
When it goes I feel the crush
When I rush it hits me
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 18:38:23 #4
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_31092049
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 18:22 schreef Dennisskyscrapers het volgende:

Hoe zit het met de huurtoeslag dan? is het zo dat je nu je inkomsten voor 2006 moet doorgeven, en dat je dan vanaf 1 januari 2006 toeslag krijgt, en als er begin 2007 blijkt dat je meer verdient hebt dan wat je hebt aangegeven dat je terug mag dokke?
Ja, dat klopt. En voor de zorgtoeslag geldt dat ook. Begin 2007, als je inkomen over 2006 vaststaat, wordt ook daar afgerekend.
pi_31124821
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 18:22 schreef Dennisskyscrapers het volgende:

Hoe zit het met de huurtoeslag dan? is het zo dat je nu je inkomsten voor 2006 moet doorgeven, en dat je dan vanaf 1 januari 2006 toeslag krijgt, en als er begin 2007 blijkt dat je meer verdient hebt dan wat je hebt aangegeven dat je terug mag dokke?
jaja niets wordt ongeschonden gelaten om de gemeenteraadsverkiezing van 2006 binnen te halen, tevreden burgers zijn immers sneller geneigd de zittende partijen te herkiezen. de rekening kan in 2007 wel eens zuur betaald worden en veel chaos geven. een fiscaal truucje, andere woorden heb ik er niet voor. ...om de kiezers te paaien .

  zondag 2 oktober 2005 @ 21:13:58 #6
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_31125735
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 20:36 schreef bbstreams het volgende:

[..]

jaja niets wordt ongeschonden gelaten om de gemeenteraadsverkiezing van 2006 binnen te halen, tevreden burgers zijn immers sneller geneigd de zittende partijen te herkiezen. de rekening kan in 2007 wel eens zuur betaald worden en veel chaos geven. een fiscaal truucje, andere woorden heb ik er niet voor. ...om de kiezers te paaien .
. Het zou wat zijn als er naderhand niet eens gecontroleerd wordt of het opgegeven inkomen wel klopt. Anders vult iedereen "0" in bij zijn inkomen. Krijgt heel Nederland de maximale zorgtoeslag. Het werkt overigens ook andersom. Als blijkt dat je inkomen over 2006 lager is dan je geschat hebt, krijg je alsnog de toeslag waar je recht op hebt.
pi_31133162
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 21:13 schreef freako het volgende:

[..]

. Het zou wat zijn als er naderhand niet eens gecontroleerd wordt of het opgegeven inkomen wel klopt. Anders vult iedereen "0" in bij zijn inkomen. Krijgt heel Nederland de maximale zorgtoeslag. Het werkt overigens ook andersom. Als blijkt dat je inkomen over 2006 lager is dan je geschat hebt, krijg je alsnog de toeslag waar je recht op hebt.
Mensen hebben al-tijd wat te zeiken (ja, zeiken, anders kan ik het niet noemen) over vernieuwende zaken.
Over voorlopige teruggaaf (wat dit, net als zorgtoeslag feitelijk is) hoor je zo goed als niemand. Daarbij ga je ook uit van een geschat inkomen (voor bijvoorbeeld je HRA, bijtelling van je auto of, in het geval van een lager inkomen, allerlei aanvullende aftrekposten).
Is het te hoog/te laag geschat, dan bestaat de kans dat je volgend jaar moet bijbetalen/terugrkijgt.

Zo ingewikkeld is dat toch niet
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_31133225
Tevens wordt dit het centrale huurtoeslag-topic, omdat er ook een zorgtoeslag-topic is ( [CENTRAAL] Het nieuwe zorgstelsel Voor andere belastingvragen kun je terecht in het [Centraal] Belastingaangifte belastingjaar 2005
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
  maandag 3 oktober 2005 @ 00:52:04 #9
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_31133411
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 00:41 schreef Five_Horizons het volgende:

Over voorlopige teruggaaf (wat dit, net als zorgtoeslag feitelijk is) hoor je zo goed als niemand.
Oh ja, dat is eigenlijk precies hetzelfde. Nu realiseer ik me dat pas. . Goed punt. Nu je het zegt, heb ik nog nooit iemand horen klagen over de onnodige bureaucratie van de voorlopige teruggaaf.
  maandag 3 oktober 2005 @ 03:02:07 #10
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_31135632
Wat ik niet snap is dat er nu 3 aparte toeslagen moeten zijn. Waarom niet 1 toeslag?
pi_31135690
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 00:41 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Mensen hebben al-tijd wat te zeiken (ja, zeiken, anders kan ik het niet noemen) over vernieuwende zaken.
Het is in mijn geval best vervelend. Ik ben recent samen gaan wonen. Ik studeer zelf nog, maar mijn vriendin heeft een inkomen. Dit jaar ga ik afstuderen, dus ik heb als het goed is gedurende een korte periode (ca. 5 maanden) een baan. Aangezien mijn beroepsgroep erg gewild is (het starterssalaris zit al jaren stug in de top5 van hoogste starterssalarissen), ga ik ook nog best aardig verdienen. Dit gaat ervoor zorgen dat wij samen boven de inkomensgrens uitkomen. Dat is op zich niet erg, ware het niet dat wij, gezien de redelijk hoge huur die wij hebben (er was niets anders te vinden bij de woningstichting, met mijn inschrijfduur, op het moment dat wij het nodig hadden), het eerste half jaar wel degelijk een toeslag nodig hebben om te overleven.

ik kan er nu dus voor kiezen om mijn toekomstige inkomen te verzwijgen en aan het eind van het jaar een "boete" te krijgen of het eerste half jaar op water en brood te leven. Ik geloof dat ik één van de weinige mensen ben die komend jaar net buiten de boot vallen.
pi_31137690
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 03:02 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Wat ik niet snap is dat er nu 3 aparte toeslagen moeten zijn. Waarom niet 1 toeslag?
3

Huurtoeslag is o.a. afhankelijk van de hoogte van je huur, je zorgtoeslag niet.
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
  maandag 3 oktober 2005 @ 10:21:55 #13
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_31138644
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 09:35 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

3

Huurtoeslag is o.a. afhankelijk van de hoogte van je huur, je zorgtoeslag niet.
Jazekers, drie. Zorgtoeslag, huurtoeslag en kinderopvangtoeslag. Alle drie doen hetzelfde, nl. financieel vergoeden a.d.h.v. een aantal variabelen. Waarom dus niet 1 formulier en 1 toeslag? Lijkt me makkelijker.
pi_31138693
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 10:21 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Jazekers, drie. Zorgtoeslag, huurtoeslag en kinderopvangtoeslag. Alle drie doen hetzelfde, nl. financieel vergoeden a.d.h.v. een aantal variabelen. Waarom dus niet 1 formulier en 1 toeslag? Lijkt me makkelijker.
Ja, waarom dan niet 1 vlaktaks

Die variabelen zijn te verschillend om van 1 toeslag te kunnen spreken.
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
  maandag 3 oktober 2005 @ 12:21:14 #15
14018 Adagio
Agree to disagree
pi_31141462
Daarnaast gaat huur- en zorgtoeslag al grotendeels gezamenlijk via 1 programma/formulier. Zou me nix verbazen als de toeslagen ook tegelijkertijd maandelijks gestort worden...
"Avoid employing unlucky people - throw half of the pile of CVs in the bin without reading them." - "Al dat Rev tuig moet hard aangepakt worden, TUIG is het TUIG ZEG IK JE!!"
  maandag 3 oktober 2005 @ 13:27:00 #16
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_31143133
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 03:12 schreef _o_ het volgende:

ik kan er nu dus voor kiezen om mijn toekomstige inkomen te verzwijgen en aan het eind van het jaar een "boete" te krijgen of het eerste half jaar op water en brood te leven. Ik geloof dat ik één van de weinige mensen ben die komend jaar net buiten de boot vallen.
Ik zou gewoon je inkomen wat laag schatten. Ik vind het sowieso wat tricky om er al direct van uit te gaan dat je zowat direct een baan vindt, zeker als het voor jou om relatief flink wat geld gaat. Wat nou als het een maand of 3-4 langer duurt. Je zegt het zelf ook al: als het goed is. En als je dan uiteindelijk een baan hebt, weet je ook zo'n beetje wat je belastbaar inkomen wordt over 2006. Dan kun je dat doorgeven aan de Belastingdienst, zodat het voor de rest van 2006 al aangepast kan worden.
pi_31144511
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 09:35 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

3

Huurtoeslag is o.a. afhankelijk van de hoogte van je huur, je zorgtoeslag niet.
Er gaat bij mij hier een alarmbelletje rinkelen. Op dat hele kleuteformulier werd nergens gevraagd naar de hoogte van je huur. Ik heb het 10x gedoublecheckt. Stond het er niet op dan?
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  maandag 3 oktober 2005 @ 15:40:02 #18
39190 bbstreams
011010101101
pi_31146752
quote:
Op dat hele kleuteformulier werd nergens gevraagd naar de hoogte van je huur. I
klopt het zijn verschillende formulieren, echter via internet kun je op toeslagen.nl het programmatje downloaden, en die is wel 2in1. je verzend het dan met dezelfde belastingsaangifte pincode/digitale handtekening.

trouwens ik had al lang een breed alles ingevuld, kreeg ik notabene een brief; ja sorry het blijkt dat we de huurstoeslag formulieren zijn vergeten mee te zenden hijbij alsnog.... ...was allang digitaal binnen.

en wat zorgelijk is dat sommige mensen gewoon jaarlijks grote verschillen hebben, achteraf berekenen vond ik juist handig. of krijg je voortaan je jaaropgaves ook begin het jaar (misschien wel zo slim) nu moet iedereen dus uit zijn duim een inkomen bedenken, wat het begin 2007 evenueel zou kunnen zijn
  maandag 3 oktober 2005 @ 15:45:00 #19
39190 bbstreams
011010101101
pi_31146884
zorgtoeslag krijg je voortaan vooraf (ergens in dec voor de maand januari, etc) geldt dit ook voor de huurtoeslag ? nu krijg je huursub pas aan het einde namelijk (25e jan voor de maand jan).
  maandag 3 oktober 2005 @ 16:09:54 #20
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_31147535
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 15:45 schreef bbstreams het volgende:
zorgtoeslag krijg je voortaan vooraf (ergens in dec voor de maand januari, etc) geldt dit ook voor de huurtoeslag ? nu krijg je huursub pas aan het einde namelijk (25e jan voor de maand jan).
Ja, volgens mij wel. Dus krijg je eind december 2 keer een bedrag gestort.
pi_31147856
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 15:40 schreef bbstreams het volgende:

[..]

klopt het zijn verschillende formulieren, echter via internet kun je op toeslagen.nl het programmatje downloaden, en die is wel 2in1. je verzend het dan met dezelfde belastingsaangifte pincode/digitale handtekening.
Ik heb een zorgtoeslag- en een huurtoeslagformulier ingevuld, Dus me dunkt dat ik ergens iets mis dan.
quote:
trouwens ik had al lang een breed alles ingevuld, kreeg ik notabene een brief; ja sorry het blijkt dat we de huurstoeslag formulieren zijn vergeten mee te zenden hijbij alsnog.... ...was allang digitaal binnen.

en wat zorgelijk is dat sommige mensen gewoon jaarlijks grote verschillen hebben, achteraf berekenen vond ik juist handig. of krijg je voortaan je jaaropgaves ook begin het jaar (misschien wel zo slim) nu moet iedereen dus uit zijn duim een inkomen bedenken, wat het begin 2007 evenueel zou kunnen zijn
Psies, op het formulier van mijn "toeslagpartner" stond een schatting van ons beider inkomen, moet ik op mijn eigen formulier ineens een schatting geven. Heb ik maar overgenomen van de Belastingdienst zelf, die schatting.
Ik vul die krengen altijd op hoop van zegen in, ik haat ze. En ik doe zo mijn best
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_31244743
ff een domme vraag tussendoor,

Ik had dit jaar geen recht op huursubsidie omdat mijn verzamelinkomen net iets te hoog was, is het zo dat je nu vanaf 1 januari 2006, door dat nieuwe systeem wel weer huursubsidie(toeslag) krijgt?

vraag me dit af omdat het bij de huursubsidie het van 1 juli tot 1 juli het jaar erna ging, of krijg ik dan pas in juli 2006 huurtoeslag? of vanaf 1 januari? mijn inkomsten over 2006 zijn wel laag genoeg om huurtoeslag te krijgen.
pi_31244798
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 23:25 schreef Dennisskyscrapers het volgende:
ff een domme vraag tussendoor,

Ik had dit jaar geen recht op huursubsidie omdat mijn verzamelinkomen net iets te hoog was, is het zo dat je nu vanaf 1 januari 2006, door dat nieuwe systeem wel weer huursubsidie(toeslag) krijgt?

vraag me dit af omdat het bij de huursubsidie het van 1 juli tot 1 juli het jaar erna ging, of krijg ik dan pas in juli 2006 huurtoeslag? of vanaf 1 januari? mijn inkomsten over 2006 zijn wel laag genoeg om huurtoeslag te krijgen.
Het gaat om 1 jan-31 dec en het gaat om je inkomen van 2006
quote:
Huurtoeslag 2006
Is uw inkomen niet zo hoog en woont u in een huurhuis? Dan kunt u toch betaalbaar wonen. Als u in verhouding tot uw inkomen teveel geld kwijt bent aan huur, kunt u vanaf 2006 een toeslag van de Belastingdienst krijgen, de huurtoeslag. Deze toeslag wordt tot 1 januari 2006 nog als huursubsidie uitgevoerd door het Ministerie van Volkshuisvesting, Ruimtelijke Ordening en Milieubeheer (VROM).

Verder zijn er nog enkele veranderingen in de regeling voor de huurtoeslag. De belangrijkste veranderingen zijn:

Uw huidige inkomen is van belang, niet meer uw inkomen van het voorgaande jaar. Dus: het bedrag dat u aan huurtoeslag gaat ontvangen in 2006, is gebaseerd op uw inkomen in 2006.
Het subsidiejaar loopt van 1 januari tot 1 januari. Vóór 2006 liep een subsidiejaar van 1 juli tot 1 juli.
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_31244950
Duidelijke zaak, danke
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 11:26:38 #25
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_31249516
Wij hebben echt pech met de nieuwe huurtoeslagregeling. In 2004 verdienden we teveel voor huursubside omdat ik nog een bijbaan had. In 2005 zitten we onder de huursubsidiegrens, omdat ik geen bijbaan had. En in februari 2006 studeer ik af, ik ga er vanuit dat ik ergens in 2006 wel een baan vindt en dan zitten we weer boven de huursubsidiegrens.
En het jaar 2005 is nou net het jaar dat niet meetelt .
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_31687134
Ik ben ook bezig met het aanvragen van huurtoeslag. Er wordt gevraagd naar het verzamel-inkomen/belastbaar inkomen.

Nu heb ik onlangs een ib60-verklaring aangevraagd voor iets anders, over 2004. Kan ik hier het bedrag van overnemen? Of moet ik mijn huidige bruto-maandloon vermenigvuldigen met 12. (Of het netto-bedrag?)

Twijfels......
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_31687287
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 21:42 schreef minthy het volgende:
Ik ben ook bezig met het aanvragen van huurtoeslag. Er wordt gevraagd naar het verzamel-inkomen/belastbaar inkomen.

Nu heb ik onlangs een ib60-verklaring aangevraagd voor iets anders, over 2004. Kan ik hier het bedrag van overnemen? Of moet ik mijn huidige bruto-maandloon vermenigvuldigen met 12. (Of het netto-bedrag?)

Twijfels......
Je moet het te verwachten inkomen van 2006 nemen.
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
  woensdag 26 oktober 2005 @ 00:50:39 #28
122508 Stefan026
Alle Dagen Heel Druk!
pi_31691446
En dan afvragen hoe hóóg het huurtoeslag zal zijn.
Dezelfde als wat je voorheen in huursubsidie kreeg bij dezelfde inkomenshoogte?
Waarom is er nog steeds geen rekenmodule voor huurtoeslag terwijl voor de zorgtoeslag dat wél is!?

Vreemde situatie!!
Alle dagen heel druk!
pi_31692409
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 21:50 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Je moet het te verwachten inkomen van 2006 nemen.
Dat snap ik!
Ik wil graag weten of het dan om mijn bruto-of netto-inkomen gaat, daarna probeer ik er wel een schatting van te maken.
heb al moeite genoeg met mijn eigen, moet ik morgen nòg 2 mensen helpen met de formulieren voor de zorgtoeslag/schattingen maken
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_31695137
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 01:43 schreef minthy het volgende:

[..]

Dat snap ik!
Ik wil graag weten of het dan om mijn bruto-of netto-inkomen gaat, daarna probeer ik er wel een schatting van te maken.
heb al moeite genoeg met mijn eigen, moet ik morgen nòg 2 mensen helpen met de formulieren voor de zorgtoeslag/schattingen maken
Bruto natuurlijk!
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_31771596
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 09:53 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Bruto natuurlijk!
Dank je

Het is me gelukt alles ingevuld en opgestuurd te krijgen. Ik kan nu alweer uitkijken naar eventuele wijzigingsformulieren die ingevuld moeten gaan worden over een half jaar
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
  maandag 31 oktober 2005 @ 11:35:04 #32
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_31833366
Vind het alleen een beetje jammer dat je nog niet je huurtoeslag kan uitrekenen.
  maandag 7 november 2005 @ 23:04:20 #33
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_32072591
Oke, je kunt het nu wel uitrekenen: http://www.toeslagen.nl/toeslagen/toeslagen-04.html#P55_4839

Ik moet alleen zeggen, dat het helemaal NIET loopt zoals het hoort. Mijn voorbeeld::

Ik vul in dat ik:

- op kamers woon;
- 23 jaar en ouder ben;
- huur- en servicekosten;
- geschatte inkomen
- dat ik jaarlijks aangifte doe;
- en dat ik GEEN partner heb.

TOCH moet ik dit vervolgens invullen!! Wat zijn/haar verzamelinkomen is en of hij/zij belastingaangifte doet! Wasda nou voor iets? Nu kan ik het dus mooi niet uitrekenen!
I only tell you once. Don't fuck me, Tony. Don't you ever try to fuck me.
pi_32079050
Ik geloof niet dat de berekening op de site klopt.

ten eerste de partner: gewoon nul invullen, dan kom je er wel door.

ten tweede het bedrag wat het programmatje aan huurtoeslag geeft is zo hoog (¤ 195, - per mnd toeslag op een huur van ¤ 473,-), terwijl er voor 2004 en 2005 geen recht op huursubsidie was, dat het me erg onwaarschijnlijk lijkt. Henb ff de data van mijn opa ingevuld, omdat ik hem help met deze aanvragen.

Ik wacht nog wel ff een weekje en doe de berekening dan opnieuw.
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
  dinsdag 8 november 2005 @ 13:55:31 #35
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_32087132
quote:
een huur van ¤ 473,-
kale huur?
I only tell you once. Don't fuck me, Tony. Don't you ever try to fuck me.
  dinsdag 8 november 2005 @ 16:21:24 #36
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_32090993
Die van ons klopt wel met wat het nu zou zijn met de huursubsidie. Een kale huur van ¤ 343 + ¤ 14 service kosten. Krijgen we in januari ¤ 105,86 per maand.
pi_32195675
edit

[ Bericht 97% gewijzigd door bbstreams op 12-11-2005 01:22:58 ]
  zaterdag 12 november 2005 @ 09:34:37 #38
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_32199001
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 16:21 schreef -Bubseltje- het volgende:
Die van ons
Dàn werkt het wel jah.... probeer het eens alleen voor jezelf. Als je geen partner heb dus
I only tell you once. Don't fuck me, Tony. Don't you ever try to fuck me.
pi_32335784
Hallo, ik heb het eens berekend... maar mijn huurtoeslag is de helft van wat ik nu aan huursubsidie ontvang!
Ik ontvang nu ongeveer 80 euro per maand, en mijn huurtoeslag volgend jaar is 40 euro ongeveer.
Hoe kan dit nou? Hebben meer mensen dit? Ik wist wel dat het iets minder zou worden, maar zoveel minder? Mijn inkomen verandert niet (was vorig jaar ook maar 3000 euro), ik ben een student, 24 jaar en ik heb een kleine woning.......
Klopt dit nou?
pi_42856614
Hoeveel huurtoeslag ontvangen jullie nu per maand.

Vermeld graag ook de huurprijs van jullie woning/kamer
  zaterdag 21 oktober 2006 @ 04:09:53 #41
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_42856658
Ik blijf tegen het systeem van allerlei verschillende toeslagen. Je moet er steeds net onder een of ander inkomen voor krijgen. Liever een dynamisch systeem waarbij alles ineens is meegenomen en verrekend wordt door de belastingdienst, wat positief of negatief kan uitvallen.
pi_42857112
wij krijgen 190 euro huurtoeslag, en de huur is 425 euro ongeveer..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_42857117
Mijn huur bedraagt 301.89
Ik krijg 99 euro huurtoeslag dus nu kost het me nog maar ongeveer 200 euro per maand aan huur

Daar heeft menig student nog geen kamer voor in Amsterdam
  zaterdag 21 oktober 2006 @ 11:49:47 #44
59354 hobbs
Rule the planet!
pi_42859106
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 04:09 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Ik blijf tegen het systeem van allerlei verschillende toeslagen. Je moet er steeds net onder een of ander inkomen voor krijgen. Liever een dynamisch systeem waarbij alles ineens is meegenomen en verrekend wordt door de belastingdienst, wat positief of negatief kan uitvallen.
Ja, maar dan zou dat ook moeten gelden voor bijvoorbeeld de zorgtoeslag en indirekt ook de zorgpremie. En als je dat inkomensafhankelijk en traploos maakt dan betekend dat automatisch dat hogere inkomens meer moeten betalen. Als je dus enkele tonnen per jaar verdient gaat je dat veel kosten. En dat zijn dingen waar gerrit zalm 's nachts van wakker ligt

Ik ben het trouwens volkomen met je eens.
pi_45412925
Schopje..

Volgende situatie, hoop dat iemand me kan helpen:

Ik volg nu nog een opleiding. SPW3 om precies te zijn. In juni zal ik klaar zijn en kan gaan werken in de kinderopvang of als onderwijsassistent niveau 3. Dit zal voor 20 uur worden, ik ontvang voor de andere 20 uur een Wajong van momenteel ¤330,- per maand. Dit zal vanaf april omhoog gaan omdat ik dan 22 word.

Mijn vriend studeert aan de tu Eindhoven en is de komende 2 jaar nog niet klaar. Vanaf volgend studiejaar verliest hij zijn ov en stufi (alle jaren opgebruikt).
Hij zal minstens ¤300,- per maand inbrengen, dit is de toelage die hij nu ook al van zijn ouders krijgt.

Nu willen we vanaf de zomer gaan samenwonen in de omgeving van Eindhoven. We hebben al een beetje rondgesnuffeld en een leuke ééngezinswoning met een paar kamers moet mogelijk zijn voor ongeveer ¤450,- per maand.

Ik breng dus zo ongeveer ¤900,- per maand in, hij ongeveer ¤300,- dus we moeten gaan lenen. Dit gaat niet meer bij de IBG dus het idee was om ¤5000,- verspreid over 2 jaar bij te lenen bij de ABN.

Mijn vraag is nu eigenlijk hoeveel huurtoeslag we kunnen krijgen? Ik word van de toeslagensite niet veel wijzer, moet ook allerlei info van loonstrookjes of jaaropgaven gaan invullen die ik nog niet heb daar ik pas vanaf de zomer kan gaan werken..

Kan iemand een indicatie geven? Sorry voor het lange verhaal

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-01-2007 18:25:54 ]
  dinsdag 16 januari 2007 @ 18:57:46 #46
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_45414077
Weet je zeker dat hij zijn ov verliest? Je ov kun je in totaal zo'n 7 jaar houden, dacht ik, als je een nul-lening neemt. Of zijn zijn tien jaar op?
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  dinsdag 16 januari 2007 @ 19:05:15 #47
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_45414363
Houd hier in ieder geval rekening mee.
The love you take is equal to the love you make.
pi_45414445
Ja, hij heeft zn jaren allemaal op.

Huurhuisje zal zo tussen de 400 en 500 worden..
  dinsdag 16 januari 2007 @ 19:20:37 #49
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_45414903
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 19:07 schreef heaven7 het volgende:
Ja, hij heeft zn jaren allemaal op.

Huurhuisje zal zo tussen de 400 en 500 worden..
Dan moet je vriend dus 23 jaar of ouder zijn. Houd die huurgrenzen wel in de gaten, anders ben je zuur.
The love you take is equal to the love you make.
pi_45415090
Hij is 27 Maar aan hoeveel mogen we dan denken?

[ Bericht 21% gewijzigd door #ANONIEM op 16-01-2007 19:25:48 ]
  dinsdag 16 januari 2007 @ 19:42:28 #51
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_45415690
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 19:25 schreef heaven7 het volgende:
Hij is 27 Maar aan hoeveel mogen we dan denken?
Kijk eens in mijn linkje.
The love you take is equal to the love you make.
pi_45416344
Eh, ik zie daar geen concrete bedragen staan? Ik wil gewoon een indicatie
  dinsdag 16 januari 2007 @ 20:19:37 #53
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_45417002
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 20:01 schreef heaven7 het volgende:
Eh, ik zie daar geen concrete bedragen staan? Ik wil gewoon een indicatie
Ik zie wel concrete bedragen, hoor.
The love you take is equal to the love you make.
pi_45417118
Er staan alleen maar limieten. Daar heb ik toch niks aan.
  dinsdag 16 januari 2007 @ 20:26:03 #55
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_45417275
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 20:22 schreef heaven7 het volgende:
Er staan alleen maar limieten. Daar heb ik toch niks aan.
Natuurlijk wel. Je mag daar dus met je huur niet boven zitten.
The love you take is equal to the love you make.
pi_45417623
Ja dat snap ik maar dat is toch geen indicatie, dat zijn voorwaarden.
En op basis van die limieten kan ik er toch niet achterkomen hoeveel wij aan huurtoeslag kunnen ontvangen

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 16-01-2007 20:37:34 ]
  dinsdag 16 januari 2007 @ 20:38:27 #57
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_45417670
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 20:36 schreef heaven7 het volgende:
Ja dat snap ik maar dat is toch geen indicatie, dat zijn voorwaarden.
En op basis van die limieten kan ik er toch niet achterkomen hoeveel wij aan huurtoeslag kunnen ontvangen Ik snap er sowieso geen zak van.
Je zal toch bedragen moeten gaan invullen. Maar als je een huis gaat zoeken dat te duur is voor jullie tweeën, kun je het sowieso wel schudden.
The love you take is equal to the love you make.
pi_45417738
Ja en dat gaat dus (nog) niet omdat ik überhaupt nog geen baan heb. Ik dacht, ik geef ons financiele toekomstplaatje en dan kunnen jullie me hopelijk vertellen dat het een bedrag zal zijn van zo ongeveer ...............
pi_45417794
Mijn huur is 425 kaal, ik krijg 169 euro huursubsidie.

Mijn vriendje krijgt niks, de gemeente vond zijn woning "niet passend" (dus te hoge huur voor 1-persoonshuishouden). Hij kon de drie maanden die hij al had gekregen dus gaan terugbetalen. Inmiddels is zijn huur boven de toeslag-grens gestegen.

Ik ben nu aan het wachten op m'n loonstrookje om te zien of m'n bedrag voor komend jaar wel klopt.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_45417841
Maar sowieso, als wij samen ¤1100,- inbrengen en ons huurhuis kost ¤400,- dan is dat toch niet te duur om huurtoeslag te ontvangen?

Ik snap er sowieso geen zak van.
  dinsdag 16 januari 2007 @ 20:42:59 #61
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_45417844
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 20:40 schreef heaven7 het volgende:
Ja en dat gaat dus (nog) niet omdat ik überhaupt nog geen baan heb. Ik dacht, ik geef ons financiele toekomstplaatje en dan kunnen jullie me hopelijk vertellen dat het een bedrag zal zijn van zo ongeveer ...............
Je kunt toch de bedragen een beetje gokken?
The love you take is equal to the love you make.
pi_45417870
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 20:40 schreef heaven7 het volgende:
Ja en dat gaat dus (nog) niet omdat ik überhaupt nog geen baan heb. Ik dacht, ik geef ons financiele toekomstplaatje en dan kunnen jullie me hopelijk vertellen dat het een bedrag zal zijn van zo ongeveer ...............
Dat gaat enorm moeilijk. Ik heb bij mijn berekeningen indertijd maar gegokt wat m'n jaarinkomen ging worden.
Pas toen ik een loonstrookje had heb ik dat als basis genomen en kreeg ik een bedrag dat klopte.

Vantevoren had ik bedragen van 225 tot 90 euro afhankelijk van wat voor inkomen ik invulde.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_45418016
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 20:42 schreef heaven7 het volgende:
Maar sowieso, als wij samen ¤1100,- inbrengen en ons huurhuis kost ¤400,- dan is dat toch niet te duur om huurtoeslag te ontvangen?

Ik snap er sowieso geen zak van.
Ik snap het criterium "niet-passend" dus ook niet. Mijn flat is groot genoeg voor twee, drie personen. De flat van mijn vriend is iets kleiner, maar er kunnen zeker twee mensen wonen. Hij krijgt een "niet-passend" en bij mij is het geen probleem. Hij woont in Venlo trouwens en ik in Sittard, de beginhuur was ongeveer evenveel.

Dus Ik heb het wel benauwd gehad tot ik de verlossende brief kreeg van de Belastingdienst. Kon het zonder hen maar net betalen.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_45418107
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 20:42 schreef heaven7 het volgende:
Maar sowieso, als wij samen ¤1100,- inbrengen en ons huurhuis kost ¤400,- dan is dat toch niet te duur om huurtoeslag te ontvangen?

Ik snap er sowieso geen zak van.
Ik nam als basis mijn nettoloon, deed dat keer 14 (just in case) en vulde dat in. En dan met verschillende huurprijzen.
En dat dan als normbedrag maar nemen.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  dinsdag 16 januari 2007 @ 20:51:04 #65
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_45418173
Ik vind een eengezinswoning met jullie uitgangspunten (leeftijd, inkomen, geen kinderen) aan de ruime kant.
The love you take is equal to the love you make.
pi_45423474
Ik kan nog geen normbedrag invullen omdat ik nog geen werk heb en sowieso niet weet wat ik ga verdienen en voor hoeveel uur etc.

Ik kan toch niks inschatten als ik er nooit mee te maken heb gehad en er niks vanaf weet

En tja, in een buitenwijk van Eindhoven vind je huisjes voor ¤400,- per maand met een aantal kamers, dat lijkt me beter dan 28 m2 voor ¤645,- per maand in het centrum.. dat is alles wat we hebben gevonden wat ook interessant en goed betaalbaar was. Wie bepaald dan dat het niet geschikt is en we geen huurtoeslag krijgen?!
pi_45423506
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 20:46 schreef Syrena het volgende:

[..]

Ik snap het criterium "niet-passend" dus ook niet. Mijn flat is groot genoeg voor twee, drie personen. De flat van mijn vriend is iets kleiner, maar er kunnen zeker twee mensen wonen. Hij krijgt een "niet-passend" en bij mij is het geen probleem. Hij woont in Venlo trouwens en ik in Sittard, de beginhuur was ongeveer evenveel.

Dus Ik heb het wel benauwd gehad tot ik de verlossende brief kreeg van de Belastingdienst. Kon het zonder hen maar net betalen.
Nee dat snap ik dus ook niet.

Succes ermee!
  woensdag 17 januari 2007 @ 06:21:04 #68
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_45427403
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 23:14 schreef heaven7 het volgende:
Ik kan nog geen normbedrag invullen omdat ik nog geen werk heb en sowieso niet weet wat ik ga verdienen en voor hoeveel uur etc.

Ik kan toch niks inschatten als ik er nooit mee te maken heb gehad en er niks vanaf weet

En tja, in een buitenwijk van Eindhoven vind je huisjes voor ¤400,- per maand met een aantal kamers, dat lijkt me beter dan 28 m2 voor ¤645,- per maand in het centrum.. dat is alles wat we hebben gevonden wat ook interessant en goed betaalbaar was. Wie bepaald dan dat het niet geschikt is en we geen huurtoeslag krijgen?!
Tja, je moet toch aan het puzzelen. Zo'n duur appartement valt af omdat het te duur is (boven de huurtoeslaggrens), over zo'n eengezinswoning zou ik dan eens gaan bellen om te informeren of dat passend is of niet (belastingdienst, woningbouwvereniging?).

Daarnaast raad ik je aan om een overzicht te maken van wat dat nou gaat kosten, samenwonen. Dan kun je kijken wat je minimaal nodig hebt om te leven. Dan weet je ook naar wat voor werk je moet gaan zoeken. Met dat bedrag kun je dan eens gaan rekenen hoeveel huurtoeslag je nog zou kunnen krijgen. Dat bepaalt dan een beetje de speelruimte.

Ik denk dat je nog niet een huis moet gaan huren , voordat jullie dat inkomen dat je minimaal nodig hebt voor alle vaste lasten en huishoudgeld maandelijks ook echt gaan binnenkrijgen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_45431683
Dat doen we ook niet We gaan pas samenwonen op het moment dat ik een baan heb en duidelijk is hoeveel we allebei kunnen inbrengen. Bedankt voor de adviezen verder. Wel jammer dat ik nu nog niks weet.
pi_45431743
Goed topic!
Ik heb in mei mijn huurtoeslag aangevraagd en zit nu nog steeds te wachten. In december kreeg ik op een dag 3 verschillende toegekende bedragen te horen, maar ik heb nog steeds geen brief gehad waarin een echt bedrag staat.
Ik zal ze nog eens gaan bellen met de vraag hoe het nu echt zit.

[ Bericht 0% gewijzigd door Quinazoline op 17-01-2007 11:41:54 ]
Everything which is not impossible, will eventually happen
pi_45432255
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 11:23 schreef Quinazoline het volgende:
Goed topic!
Ik heb in mij mijn huurtoeslag aangevraagd en zit nu nog steeds te wachten. In december kreeg ik op een dag 3 verschillende toegekende bedragen te horen, maar ik heb nog steeds geen brief gehad waarin een echt bedrag staat.
Ik zal ze nog eens gaan bellen met de vraag hoe het nu echt zit.
Wanneer????
pi_45432257
Medewerker Huursubsidie @ VROM meldt zich!

Ja, de afwikkeling ervan is nog steeds aan de gang. En huurtoeslag is toch bijna hetzelfde als Huursub. (ook de regeltjes en werkwijzen )
pi_45432297
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 11:40 schreef ikke_ook het volgende:

[..]

Wanneer????

in mei dus
Kzat ondertussen met de belastingdienst te bellen, is dat een goed excuus?

Ze gaan me binnen 10 dagen terug bellen, want er nog steeds geen beschikking beschikbaar .
Everything which is not impossible, will eventually happen
  woensdag 17 januari 2007 @ 13:39:16 #74
140262 Rixie
28 juli 2006 was onze dag!
pi_45435791
Ik heb 18 september huurtoeslag aangevraagd die ingaat op 1 augustus. 8 weken gewacht en niks gehoord dus maar even bellen. Ze kwamen toen met de verklaring dat we net buiten de boot vielen die maand omdat ik het de 18de verstuurd had en de betalingen klaar stonden vanaf de 15de.
Maand later weer niks en weer bellen dat was in december ze konden geen fout vinden in mijn aanvraag en ze snapten ook niet waar het mis ging dus hebben ze een "opdracht" verzonden zodat iemand het ging bekijken en ik moest midden januari maar even bellen of het wel klaar was.
Nou gisteren weer gebeld en het is dus nog steeds niet klaar en ze konden ook geen nieuwe "opdracht" verzenden want dan zou die andere vervallen en ik moest rekenen op weer 8 weken.
Als het een beetje meezit krijgen we het in februari en als het tegenzit in maart. Gaat echt klote daar en wij het elke maand maar voorschieten.

Meer mensen die er problemen mee hadden dat alles klopte maar ze het niet kregen? En hoelang heeft het bij jullie geduurd?
Als lelijk zijn pijn deed, zou jij de hele dag huilen!
pi_45436195
Ik ben ook nog steeds wachtende, aangevraagd begin november..
2 Delen Vodka, 1 Deel Lime (of was het nu andersom) www.omnivas.nl
  woensdag 17 januari 2007 @ 13:55:25 #76
140262 Rixie
28 juli 2006 was onze dag!
pi_45436300
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 13:52 schreef Vodka_Lime het volgende:
Ik ben ook nog steeds wachtende, aangevraagd begin november..
Heb je al gebeld? En zo ja, hebben ze jou ook verteld waarom het zo lang duurt of vertellen ze tegen jou ook zo'n lulverhaal dat ze niet snappen waar het mis gaat?
Als lelijk zijn pijn deed, zou jij de hele dag huilen!
  maandag 12 februari 2007 @ 21:27:31 #77
134116 RD4
Reinigingsdiensten
pi_46250577
Vraag: Ik woon per 1 februari op mezelf, heb me ook bij de gemeente laten inschrijven per 1 februari maar wel voor 1 februari al huurtoeslag aangevraagd (2 weken eerder). Per wanneer ga ik huurtoeslag ontvangen? "Binnenkort"? of moet ik tot juni wachten? Er is me nog wel wat meer onduidelijk.
pi_46254506
Terug betalen teveel aan huurtoeslag:

Als je een betalingsregeling aangaat (BTR) betaal je 4,nog wat % rente!!!!!!!!!!!! Dit in tegenstelling tot de huursubsidie die je renteloos in termijnen kon terugbet.
pi_46254519
quote:
Op maandag 12 februari 2007 21:27 schreef RD4 het volgende:
Vraag: Ik woon per 1 februari op mezelf, heb me ook bij de gemeente laten inschrijven per 1 februari maar wel voor 1 februari al huurtoeslag aangevraagd (2 weken eerder). Per wanneer ga ik huurtoeslag ontvangen? "Binnenkort"? of moet ik tot juni wachten? Er is me nog wel wat meer onduidelijk.
per 1 februari, want je hebt toch op de aanvraag ingevuld per wanneeer je er in zou gaan?
  dinsdag 13 februari 2007 @ 11:11:53 #80
134116 RD4
Reinigingsdiensten
pi_46254604
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 11:05 schreef HPoi het volgende:

[..]

per 1 februari, want je hebt toch op de aanvraag ingevuld per wanneeer je er in zou gaan?
Das juist. Ik heb de aanvraag 14-01 ingedient en na +/- 8 weken krijg ik een beschikking/bericht. Dus ergens begin Maart krijg ik er nieuws over. Word je huurtoeslag dan ook nog met terugwerkende kracht betaald?
pi_46254662
Ja, je krijgt het met terugwerkende kracht als je het voor de bewoningsdatum hebt ingediend. Je kan alleen niet aanvragen voor het verleden.
  dinsdag 13 februari 2007 @ 11:24:28 #82
134116 RD4
Reinigingsdiensten
pi_46254767
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 11:16 schreef HPoi het volgende:
Ja, je krijgt het met terugwerkende kracht als je het voor de bewoningsdatum hebt ingediend. Je kan alleen niet aanvragen voor het verleden.
Het is dus geen probleem dat ik het voor de bewonigsdatum heb aangevraagd? Ik sta namelijk pas sinds de 1e van deze maand op het nieuwe adres ingeschreven.

Alvast bedankt! Moet je niet werken btw
pi_46255027
Als je hebt gezet per 1 februari dan is het goed.
pi_46262643
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 13:39 schreef Rixie het volgende:
Ik heb 18 september huurtoeslag aangevraagd die ingaat op 1 augustus. 8 weken gewacht en niks gehoord dus maar even bellen. Ze kwamen toen met de verklaring dat we net buiten de boot vielen die maand omdat ik het de 18de verstuurd had en de betalingen klaar stonden vanaf de 15de.
Maand later weer niks en weer bellen dat was in december ze konden geen fout vinden in mijn aanvraag en ze snapten ook niet waar het mis ging dus hebben ze een "opdracht" verzonden zodat iemand het ging bekijken en ik moest midden januari maar even bellen of het wel klaar was.
Nou gisteren weer gebeld en het is dus nog steeds niet klaar en ze konden ook geen nieuwe "opdracht" verzenden want dan zou die andere vervallen en ik moest rekenen op weer 8 weken.
Als het een beetje meezit krijgen we het in februari en als het tegenzit in maart. Gaat echt klote daar en wij het elke maand maar voorschieten.

Meer mensen die er problemen mee hadden dat alles klopte maar ze het niet kregen? En hoelang heeft het bij jullie geduurd?
Wij wachten al sinds augustus 2005 en we hebben nog steeds niets gekregen. Ik heb in die 1,5 jaar wel 100 keer gebeld. Elke keer zou het goed komen maar nog steeds hebben we zelfs geen beschikking ontvangen. Het is een puinhoop daar bij de belastingdienst.

Gelukkig heeft onze woningvereniging begrip voor de situatie zodat we slechts de helft van de huur hoeven te betalen en de andere helft pas na ontvangst van de huurtoeslag. Ja dat is dus 18 maanden x 250 euro nog te ontvangen.

Stel je eens voor dat de woningvereniging niet zo begripvol was. Dan zouden we uit huis zijn gezet omdat we het niet konden betalen. Door de schuld van de belastingdienst.

Ik heb 2 weken geleden weer gebeld en deze keer zou het echt goed komen.
Ik wacht nog steeds.
pi_46268391
De Belastingdienst draait op dezelfde server als Fok!
pi_46277506
Bij ons hebben ze het zonder reden stopgezet in december...
Toen gebelt, en ze zeiden dat de aanvraag er stond, maar om de een of andere reden niet verwerkt..
Twee weken geleden weer gebelt, en geen aanvraag te vinden.. Gelijk maar een nieuwe ingedient, maar dus nog 8 weken wachten, als het nu tenminste wel goedgaat.
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  donderdag 15 maart 2007 @ 09:28:42 #87
134116 RD4
Reinigingsdiensten
pi_47291711
Ik heb met de BD gebelt en die zeiden dat de huurtoeslag toegewezen was, maar dat het pas in April uitbetaald werd, rondom welke datum storten ze het meestal? Gelijk met de zorgtoeslag?
pi_47292812
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 09:28 schreef RD4 het volgende:
Ik heb met de BD gebelt en die zeiden dat de huurtoeslag toegewezen was, maar dat het pas in April uitbetaald werd, rondom welke datum storten ze het meestal? Gelijk met de zorgtoeslag?
Ja, meestal rond de 20e.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  donderdag 15 maart 2007 @ 12:23:18 #89
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_47296784
Jongens, bij het aanvragen van huur/zorgtoeslag: moet je als verzamelinkomen nou 13 keer je bruto maandsalaris doen, of 13 keer je bruto maandsalaris PLUS een kwart van de cataloguswaarde van je auto van de zaak?

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_48065688
tvp

Aangevraagd, ik zie wel wat ik en wanneer ik het krijg..
Wel handig, zo'n programmaatje
pi_48093843
zucht...alweer 10 weken geleden 4 wijzigingen in de toeslagen ingediend. Zorgtoeslag gestopt vanaf 1 jan 2007, 2 dagen geleden gewoon gestort gekregen..huurtoeslag met terugwerkende kracht aangevraagd van 1 aug tot 1 nov...nog niets ontvangen. Steeds als ik bel zeggen ze dat het in behandeling is. Maar zoals ik het hier lees, ben ik niet de enige die wacht...
pi_50011242
Ik krijg ineens vandaag twee brieven binnen van de BD, ik krijg opeens huurtoeslag?
Kan dit komen n.a.v. mijn aangifte, ik heb niets anders aangegeven dan miijn loon in de aangifte, ik weet dat ik niet aan de voorwaarden voor huurtoeslag voldoe, dus ik heb niet eens geprobeerd dit aan te vragen. Ook een brief over zorgtoeslag gehad, maar dit is wel correct.
Moet dit weer snel rechtbreien anders zullen ze het toch weer hoe dan ook terugvorderen.
  maandag 4 juni 2007 @ 15:00:02 #93
88662 johanmulder
Cat -> Ballistic
pi_50092116
Ik heb voor de nieuwsgierigheid gekeken of er huurtoeslag mogelijk was voor mijn situatie, alleen kom ik daar niet goed uit. Zelf ben ik 21 en woon met 2 anderen (ook 21) in een huurhuis waar we 650,- exclusief GWL/gem.bel. voor betalen. Het is een 4 kamer woning met eigen opgang, douche, keuken en toilet. Ik heb geen relatie of iets dergelijks met ze.

Nou is mijn vraag of het mogelijk is de huur door 3 te delen, zodat er 1 voorwaarde om geen huurtoeslag (te hoog huurbedrag) te krijgen komt te vervallen. Klopt het dat de woonruimte alleen zelfstandig te noemen is als we met ons 3-en fiscale partners zijn? In dat geval is de verzamelinkomen weer zo veel dat we niet meer in aanmerking komen voor huurtoeslag, merde.

Kortgezegd zal ik alleen huurtoeslag krijgen als:
  • Ik 650/3 = 217 euro aan huur op kan geven.
  • In een zelfstandige huurwoning woon zonder fiscale partners.

    Is dat laatste voor mij van toepassing? Alvast bedankt voor een evt. reactie!
  • AMS-ALC-AUH-ATL-BCN-BRU-BHX-CVG-CPH-CDG-CHC-CUR-DCA-DEN-DTW-DUS-DXB-EWR-EIN-FRA-HEL-HKG-HYD-IAD-JFK-KBZ-KUL-LAX-LCY-LHR-LGA-MEL-MSP-NRN-OSL-PSA-RUH-SEA-SFO-SIN-STL-STN-SVO-SYD-SXM-TPA-TRF-YVR
    pi_50092226
    Geen van 2-en van toepassing. Je huurprijs is dan te laag. Bovendien kan je die niet zomaar delen. En van wie is de keuken en dergelijke dan? Blijft van jullie 4. Dus dat gaat niet. Je hoeft geen fiscale partners te zijn. Ze tellen alle inkomens bij elkaar op. (HPoi = voormalig huursubsidiemedewerker )
    pi_50092304
    quote:
    Op maandag 4 juni 2007 15:00 schreef johanmulder het volgende:
    Ik heb voor de nieuwsgierigheid gekeken of er huurtoeslag mogelijk was voor mijn situatie, alleen kom ik daar niet goed uit. Zelf ben ik 21 en woon met 2 anderen (ook 21) in een huurhuis waar we 650,- exclusief GWL/gem.bel. voor betalen. Het is een 4 kamer woning met eigen opgang, douche, keuken en toilet. Ik heb geen relatie of iets dergelijks met ze.

    Nou is mijn vraag of het mogelijk is de huur door 3 te delen, zodat er 1 voorwaarde om geen huurtoeslag (te hoog huurbedrag) te krijgen komt te vervallen. Klopt het dat de woonruimte alleen zelfstandig te noemen is als we met ons 3-en fiscale partners zijn? In dat geval is de verzamelinkomen weer zo veel dat we niet meer in aanmerking komen voor huurtoeslag, merde.

    Kortgezegd zal ik alleen huurtoeslag krijgen als:
  • Ik 650/3 = 217 euro aan huur op kan geven.
  • In een zelfstandige huurwoning woon zonder fiscale partners.

    Is dat laatste voor mij van toepassing? Alvast bedankt voor een evt. reactie!
  • Volgens mij heb je geen recht op huurtoeslag. Je huur is te hoog en je moet bij het aanvragen ook opgeven of je je huis deelt met mensen. En dan kom je uit bij een te hoog verzamelinkomen.

    Misschien dat iemand anders nog een "loophole" weet, maar ik denk dus dat je niks krijgt.
    "Why does being a librarian make her even hotter?"
    "They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
    pi_50092462
    quote:
    Op vrijdag 1 juni 2007 19:54 schreef Syytön het volgende:
    Ik krijg ineens vandaag twee brieven binnen van de BD, ik krijg opeens huurtoeslag?
    Kan dit komen n.a.v. mijn aangifte, ik heb niets anders aangegeven dan miijn loon in de aangifte, ik weet dat ik niet aan de voorwaarden voor huurtoeslag voldoe, dus ik heb niet eens geprobeerd dit aan te vragen. Ook een brief over zorgtoeslag gehad, maar dit is wel correct.
    Moet dit weer snel rechtbreien anders zullen ze het toch weer hoe dan ook terugvorderen.
    Omdat ik eind 2006 formulier wijziging zorgtoeslag heb ingevuld, en daarop mijn huur heb ikgevuld (toendertijd 325 euro, was een kamer), is die huurtoeslag toegekend. Ook lekker vlot, een half jaar na dato. Maargoed ik krijg nu een formulier en dan kan ik het stopzetten.
      maandag 4 juni 2007 @ 15:16:25 #97
    88662 johanmulder
    Cat -> Ballistic
    pi_50092567
    HPoi en Syrena, bedankt Het was ook wel te mooi anders.
    Ik ga overigens over 2 maanden verhuizen naar een zelfstandige ruimte, maar dan kom ik weer niet in aanmerking omdat ik hoger dan 300 euro huur heb (<23 jaar, kutregel ). Altijd dikke pech met dit soort dingen, zucht.
    AMS-ALC-AUH-ATL-BCN-BRU-BHX-CVG-CPH-CDG-CHC-CUR-DCA-DEN-DTW-DUS-DXB-EWR-EIN-FRA-HEL-HKG-HYD-IAD-JFK-KBZ-KUL-LAX-LCY-LHR-LGA-MEL-MSP-NRN-OSL-PSA-RUH-SEA-SFO-SIN-STL-STN-SVO-SYD-SXM-TPA-TRF-YVR
    pi_50094454
    Pfff, ik heb nu 2 maanden geleden huursubsidie aangevraagd en ik heb nog steeds niks gehoord
    Have fun...
    pi_50098208
    quote:
    Op maandag 4 juni 2007 15:00 schreef johanmulder het volgende:
    Ik heb voor de nieuwsgierigheid gekeken of er huurtoeslag mogelijk was voor mijn situatie, alleen kom ik daar niet goed uit. Zelf ben ik 21 en woon met 2 anderen (ook 21) in een huurhuis waar we 650,- exclusief GWL/gem.bel. voor betalen. Het is een 4 kamer woning met eigen opgang, douche, keuken en toilet. Ik heb geen relatie of iets dergelijks met ze.

    Nou is mijn vraag of het mogelijk is de huur door 3 te delen, zodat er 1 voorwaarde om geen huurtoeslag (te hoog huurbedrag) te krijgen komt te vervallen. Klopt het dat de woonruimte alleen zelfstandig te noemen is als we met ons 3-en fiscale partners zijn? In dat geval is de verzamelinkomen weer zo veel dat we niet meer in aanmerking komen voor huurtoeslag, merde.

    Kortgezegd zal ik alleen huurtoeslag krijgen als:
  • Ik 650/3 = 217 euro aan huur op kan geven.
  • In een zelfstandige huurwoning woon zonder fiscale partners.

    Is dat laatste voor mij van toepassing? Alvast bedankt voor een evt. reactie!
  • Syrena heeft gelijk. Geen recht op huurtoeslag.

    Degene die de werkelijke huurder van het huis is, kan huurtoeslag aanvragen. Er wordt uitgegaan van die 650 euro. Je kan overigens maar 1 fiscale (en toeslagpartner hebben). Je zou dan een toeslagpartner en medebewoner kunnen hebben.
    Jullie zijn allemaal jonger dan 23, dus zit je met de grens van (momenteel) ¤ 339,08 per maand. Dan is er dus geen recht op huurtoeslag. Overigens grote kans dat als jullie wel ouder dan 23 waren, de rekenhuur alsnog te hoog was (maximale grens rekenhuur= ongv. 615 euro).
    ♪♫♪♫♪♫♪♫♪♫♪♫♪♫♪♪♫♫♫♪♫♪♫♪♫♪♫♪♫♪♫♪♫♪♪
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')