Heb je al gebeld? En zo ja, hebben ze jou ook verteld waarom het zo lang duurt of vertellen ze tegen jou ook zo'n lulverhaal dat ze niet snappen waar het mis gaat?quote:Op woensdag 17 januari 2007 13:52 schreef Vodka_Lime het volgende:
Ik ben ook nog steeds wachtende, aangevraagd begin november..
per 1 februari, want je hebt toch op de aanvraag ingevuld per wanneeer je er in zou gaan?quote:Op maandag 12 februari 2007 21:27 schreef RD4 het volgende:
Vraag: Ik woon per 1 februari op mezelf, heb me ook bij de gemeente laten inschrijven per 1 februari maar wel voor 1 februari al huurtoeslag aangevraagd (2 weken eerder). Per wanneer ga ik huurtoeslag ontvangen? "Binnenkort"? of moet ik tot juni wachten? Er is me nog wel wat meer onduidelijk.
Das juist. Ik heb de aanvraag 14-01 ingedient en na +/- 8 weken krijg ik een beschikking/bericht. Dus ergens begin Maart krijg ik er nieuws over. Word je huurtoeslag dan ook nog met terugwerkende kracht betaald?quote:Op dinsdag 13 februari 2007 11:05 schreef HPoi het volgende:
[..]
per 1 februari, want je hebt toch op de aanvraag ingevuld per wanneeer je er in zou gaan?
Het is dus geen probleem dat ik het voor de bewonigsdatum heb aangevraagd? Ik sta namelijk pas sinds de 1e van deze maand op het nieuwe adres ingeschreven.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 11:16 schreef HPoi het volgende:
Ja, je krijgt het met terugwerkende kracht als je het voor de bewoningsdatum hebt ingediend. Je kan alleen niet aanvragen voor het verleden.
Wij wachten al sinds augustus 2005 en we hebben nog steeds niets gekregen. Ik heb in die 1,5 jaar wel 100 keer gebeld. Elke keer zou het goed komen maar nog steeds hebben we zelfs geen beschikking ontvangen. Het is een puinhoop daar bij de belastingdienst.quote:Op woensdag 17 januari 2007 13:39 schreef Rixie het volgende:
Ik heb 18 september huurtoeslag aangevraagd die ingaat op 1 augustus. 8 weken gewacht en niks gehoord dus maar even bellen. Ze kwamen toen met de verklaring dat we net buiten de boot vielen die maand omdat ik het de 18de verstuurd had en de betalingen klaar stonden vanaf de 15de.
Maand later weer niks en weer bellen dat was in december ze konden geen fout vinden in mijn aanvraag en ze snapten ook niet waar het mis ging dus hebben ze een "opdracht" verzonden zodat iemand het ging bekijken en ik moest midden januari maar even bellen of het wel klaar was.
Nou gisteren weer gebeld en het is dus nog steeds niet klaar en ze konden ook geen nieuwe "opdracht" verzenden want dan zou die andere vervallen en ik moest rekenen op weer 8 weken.
Als het een beetje meezit krijgen we het in februari en als het tegenzit in maart. Gaat echt klote daar en wij het elke maand maar voorschieten.
Meer mensen die er problemen mee hadden dat alles klopte maar ze het niet kregen? En hoelang heeft het bij jullie geduurd?
Ja, meestal rond de 20e.quote:Op donderdag 15 maart 2007 09:28 schreef RD4 het volgende:
Ik heb met de BD gebelt en die zeiden dat de huurtoeslag toegewezen was, maar dat het pas in April uitbetaald werd, rondom welke datum storten ze het meestal? Gelijk met de zorgtoeslag?
Volgens mij heb je geen recht op huurtoeslag. Je huur is te hoog en je moet bij het aanvragen ook opgeven of je je huis deelt met mensen. En dan kom je uit bij een te hoog verzamelinkomen.quote:Op maandag 4 juni 2007 15:00 schreef johanmulder het volgende:
Ik heb voor de nieuwsgierigheid gekeken of er huurtoeslag mogelijk was voor mijn situatie, alleen kom ik daar niet goed uit. Zelf ben ik 21 en woon met 2 anderen (ook 21) in een huurhuis waar we 650,- exclusief GWL/gem.bel. voor betalen. Het is een 4 kamer woning met eigen opgang, douche, keuken en toilet. Ik heb geen relatie of iets dergelijks met ze.
Nou is mijn vraag of het mogelijk is de huur door 3 te delen, zodat er 1 voorwaarde om geen huurtoeslag (te hoog huurbedrag) te krijgen komt te vervallen. Klopt het dat de woonruimte alleen zelfstandig te noemen is als we met ons 3-en fiscale partners zijn? In dat geval is de verzamelinkomen weer zo veel dat we niet meer in aanmerking komen voor huurtoeslag, merde.
Kortgezegd zal ik alleen huurtoeslag krijgen als:Ik 650/3 = 217 euro aan huur op kan geven. In een zelfstandige huurwoning woon zonder fiscale partners.
Is dat laatste voor mij van toepassing? Alvast bedankt voor een evt. reactie!
Omdat ik eind 2006 formulier wijziging zorgtoeslag heb ingevuld, en daarop mijn huur heb ikgevuld (toendertijd 325 euro, was een kamer), is die huurtoeslag toegekend. Ook lekker vlot, een half jaar na dato. Maargoed ik krijg nu een formulier en dan kan ik het stopzetten.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 19:54 schreef Syytön het volgende:
Ik krijg ineens vandaag twee brieven binnen van de BD, ik krijg opeens huurtoeslag?
Kan dit komen n.a.v. mijn aangifte, ik heb niets anders aangegeven dan miijn loon in de aangifte, ik weet dat ik niet aan de voorwaarden voor huurtoeslag voldoe, dus ik heb niet eens geprobeerd dit aan te vragen. Ook een brief over zorgtoeslag gehad, maar dit is wel correct.
Moet dit weer snel rechtbreien anders zullen ze het toch weer hoe dan ook terugvorderen.
Syrena heeft gelijk. Geen recht op huurtoeslag.quote:Op maandag 4 juni 2007 15:00 schreef johanmulder het volgende:
Ik heb voor de nieuwsgierigheid gekeken of er huurtoeslag mogelijk was voor mijn situatie, alleen kom ik daar niet goed uit. Zelf ben ik 21 en woon met 2 anderen (ook 21) in een huurhuis waar we 650,- exclusief GWL/gem.bel. voor betalen. Het is een 4 kamer woning met eigen opgang, douche, keuken en toilet. Ik heb geen relatie of iets dergelijks met ze.
Nou is mijn vraag of het mogelijk is de huur door 3 te delen, zodat er 1 voorwaarde om geen huurtoeslag (te hoog huurbedrag) te krijgen komt te vervallen. Klopt het dat de woonruimte alleen zelfstandig te noemen is als we met ons 3-en fiscale partners zijn? In dat geval is de verzamelinkomen weer zo veel dat we niet meer in aanmerking komen voor huurtoeslag, merde.
Kortgezegd zal ik alleen huurtoeslag krijgen als:Ik 650/3 = 217 euro aan huur op kan geven. In een zelfstandige huurwoning woon zonder fiscale partners.
Is dat laatste voor mij van toepassing? Alvast bedankt voor een evt. reactie!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |