Woon jij in the middle of nowhere ofzo?quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 20:32 schreef StefanP het volgende:
Mijn woning in de VS die volgende maand klaar is:
Er moeten honderduizenden, zoniet meer als een miljoen mensen te mobiliseren zijn. Niet alleen starters die niet verder kunnen, maar ook zeer velen die helemaal niet wonen zoals ze willen. Als deze topic volgelopen is, en de meningen en ideeen goed uitgekristalliseerd zijn, zal ik eens gaan inventariseren wat we nog kunnen DOEN behalve de server van FOK! vullen.quote:Op zondag 14 augustus 2005 19:12 schreef PT_Hadrianus het volgende:
[..]
Ik moet eerlijk bekennen dat ik jouw onderbouwingen aangaande huidig beleid niet inhoudelijk gevolgd heb, maar misschien moest je dan eens in plaats van die extra uren te gaan werken je ideeen uitwerken en er een esssaytje van maken. Allicht krijgt het dan wat meer aandacht buiten dit forum om! Maw. maak er gerust werk van, desnoods plegen we een staatsgreep, ik doe mee.
NRW is niet net zo dichtbevolkt als NL, hooguit de kolenpotquote:In Noordrijn-Westfalen, de Duitse deelstaat die aan Nederland grenst, ongeveer dezelfde bevolkingsdichtheid kent (is de deelstaat waarin het Ruhrgebied ligt) en ongeveer dezelfde sociaal-economische opbouw als Nederland heeft word bouwgrond zo verkocht:
Ik dacht dat iedereen op 500 m2 kon gaan bouwen?quote:Deels mee eens, maar ik denk dat je de randstad kan vergelijken met een metropool, zoals Singapore. Wat dus betekent dat je de hoogte in moet (offtopic) dingen als openbaar vervoer en bestemmingsplannen moet veranderen. Ik heb een nieuw appartementje op het oog op een 21e verdieping... Heerlijk
Ik weet niet wat jij de eerste 35 jaar van je leven gedaan hebt, maar als je op je 35e geen rijtjeshuis kan kopen ben je toch echt een slaperdquote:Nee, natuurlijk niet.
Maar ok. Ik ga op je advies in. Ipv een 40-urige werkweek ga ik op zaterdag en zondag ook nog volle dagen frietbakken oid. Wit natuurlijk, anders kan ik er geen hypotheek op krijgen.
Behalve dat ik dan op dat extra geld wat ik verdien debiel veel belasting moet betalen zal het echt niet zo veel schelen. Stel dat ik dan met een absolute generatie-carriere-tophypotheek E220.000 zou kunnen lenen.
Voor dat geld kan ik dan een huis kopen wat ik eigenlijk helemaal niet wil hebben. (omdat het nog steeds klein is, ongetwijfeld in een foute buurt ligt etc.etc.)
Ik werk dan 56 uur per week, dus alle dagen. Houd netto te weinig geld over om nog veel andere leuke dingen te doen en in ruil hiervoor heb ik dan het recht OM IN EEN KIPPENHOK te zitten!!!!!
De verhouding is dan toch helemaal zoek Hadrianus! Terwijl ik in mijn postjes denk ik toch vrij aardig onderbouwd heb dat dit dus helemaal NIET nodig hoeft te zijn. Niet voor mij en ook niet voor een ander!
Als je dat doet krijg je alleen grote gemeenten die aan elkaar liggen. Het is echt niemand die dat wil, veel stedelingen zijn juist naar een dorp getrokken omdat het een dorp is. Bouwen binnen de stadskernen is gewoon een goede oplossing.quote:Stel je toch niet zo aan met je volgebouwde Brabant.
Morgen om 12 uur op de Dam, kom je?quote:Er moeten honderduizenden, zoniet meer als een miljoen mensen te mobiliseren zijn.
Je hebt meer aan de plattegrond van de provincie waar je de visie van de komende 25-30 jaar uit kan halen. Zolang je die niet ingekeken hebt kun je nergens over mee pratenquote:Je hebt je plaatje toch al gehad?
Wat een kansloos gedoe. Je hebt het er eerst over dat er geen ruimte is, vervolgens krijg je een foto voor je kiezen alsmede reacties van mensen uit Brabant waaruit blijkt dat dat onzin is. Nu gooi je het dan maar weer op 'ja maar uh maar uh het gaat over de visie en zo.'quote:Op zondag 14 augustus 2005 21:13 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Je hebt meer aan de plattegrond van de provincie waar je de visie van de komende 25-30 jaar uit kan halen. Zolang je die niet ingekeken hebt kun je nergens over mee praten
Met 2% extra grond krijg je echt niet heel Brabant aan elkaar gegroeid hoor.quote:Op zondag 14 augustus 2005 21:09 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Als je dat doet krijg je alleen grote gemeenten die aan elkaar liggen. Het is echt niemand die dat wil, veel stedelingen zijn juist naar een dorp getrokken omdat het een dorp is. Bouwen binnen de stadskernen is gewoon een goede oplossing.
Een enorm wat? Probleem?quote:Verder krijg je een enorm met afwatering en milieu als je alles volbouwt en is er vaak al een bestemming op grond.
Reeshof, Ijzeren Rijn en weet ik veel welke uitbreidingen nog meer zijn er ook gekomen. Maar dat wil niet zeggen dat het overal kan en overal een oplossing isquote:Bouwen binnen de stadskernen een goed plan?
Besef je wel dta die kernen niks anders zijn dan een door mensen getrokken streep. Die kun je gewoon wat verder trekken of opdoeken. Almere was vroeger ook geen stadkern.
Als je plannen doorgaan heb je over 25 jaar geen kleinere gemeenten meer maar bestaat NB uit een stuk of 10 steden. Ik wil het niet in elk gevalquote:En er zijn genoeg mensen die wel wat maisvelden/weilanden willen opdoeken voor een vrijstaand huis. Mensen verhuizen idd graag naar dorpen, omdat de rustig en ruim willen wonen en niet hutje mutje op elkaar zoals in de stad. Gewoon ruimer bouwen dus.
Ik vind het ook ontzettend jammer dat Brabant zo veranderd is (en nog moet veranderen). Het Brabantse landschap was (en is op veel plaatsen nog steeds) prachtig en uniek.quote:Op zondag 14 augustus 2005 21:37 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Als je plannen doorgaan heb je over 25 jaar geen kleinere gemeenten meer maar bestaat NB uit een stuk of 10 steden. Ik wil het niet in elk geval
Piet en Anita modaal kunnen maximaal 270.000 lenen. En dat doen ze dan dus ook.quote:Op maandag 15 augustus 2005 22:24 schreef smiley54321 het volgende:
Jan netgeenmodaal, 30 jaar geen eigen vermogen.
Kan maximaal lenen: 135.000 (rabobank)
Wel als ze single zijn, ja.quote:Starters zijn kansloos hier in nederland.
Vlaanderen is net zo dicht bevolkt als Nederland. Toch heb je daar geen woningnood.quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 20:37 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik vroeg naar een gebied dat net zo dicht bevolkt is dan Nederland. Maar begrijpend lezen kennen ze niet schijnbaar in het land van de onbegrensde mogelijkheden![]()
![]()
![]()
Nouja, hoe oud is een starter? Ik bedoel ik hoef niet echt een koopwoning voor ik een jaartje of 27, 28 ben. Er zijn toch wel leuke stulpjes te huur op toplocaties waar je nog van kan genieten zolang je geen kinderen hebt. En als je 28 bent kan je toch wel wat meer opbrengen als 28.000?quote:Op maandag 15 augustus 2005 22:30 schreef joshus_cat het volgende:
[..]
Piet en Anita modaal kunnen maximaal 270.000 lenen. En dat doen ze dan dus ook.
[..]
Wel als ze single zijn, ja.
Het nadeel van bovenstaande constructie is natuurlijk wel dat pijnloos uitelkaargaan er niet meer in zit. You win some, you loose some.
Voor starters en lage inkomens is Nederland inderdaad geen pretje om te wonen. Toch denk ik dat je de maandlasten wat te hoog inschat. Een gedeelte kun je namelijk weer aftrekken van de belasting. Denk dat de maandlasten in jouw voorbeeld eerder rond de 600-650 euro liggen. Wat natuurlijk ook veel te duur is. De Nederlandse huizenmarkt is gewoon overspannen. Te weinig aanbod. Hier gaar de aankomende jaren echter helemaal niks aan veranderen, want er wordt te weinig bijgebouwd. Het zal alleen nog maar duurder worden. Kopen is overigens niet eens zo slechte optie op het moment omdat de hypotheekrente lager dan ooit staat.quote:Op maandag 15 augustus 2005 22:24 schreef smiley54321 het volgende:
2499 bruto per maand, met 30% belasting, is 1750 netto over.
Dat is ongeveer 124.000 voor een kk woning.
Maandlasten 810 = 46% van het netto inkomen.
Jan netgeenmodaal hierboven kan in mijn woonplaats (etten-leur, brabant) niks vinden. Voor de goedkoopste flat in de foutste buurt, komt hij net 10.000 te kort en zelfs als hij het had, is hij bijna de helft van zijn inkomen kwijt.
Starters zijn kansloos hier in nederland.
En dus moet je dat ook maar doen?quote:Op maandag 15 augustus 2005 22:33 schreef PT_Hadrianus het volgende:
En als je 28 bent kan je toch wel wat meer opbrengen als 28.000?
Als je het niet doet moet je in ieder geval niet gaan zeuren om je erbarmelijke woonomstandighedenquote:Op maandag 15 augustus 2005 23:00 schreef joshus_cat het volgende:
[..]
En dus moet je dat ook maar doen?
Oh ja. Dus omdat er malloten zijn die bereid zijn om gezamelijk hun nek in een legiolease-hypotheekconstructie te steken moet jij dat ook maar doen, op straffe van 'dat je niet moet zeuren'?quote:Op maandag 15 augustus 2005 23:09 schreef PT_Hadrianus het volgende:
[..]
Als je het niet doet moet je in ieder geval niet gaan zeuren om je erbarmelijke woonomstandigheden
Welcome to the junglequote:Op maandag 15 augustus 2005 23:13 schreef joshus_cat het volgende:
[..]
Oh ja. Dus omdat er malloten zijn die bereid zijn om gezamelijk hun nek in een legiolease-hypotheekconstructie te steken moet jij dat ook maar doen, op straffe van 'dat je niet moet zeuren'?
Logica is ver te zoeken.![]()
Ik denk eerlijk gezegd dat je véél meer kan lenen; eerder zo'n 195.000 euro.quote:Op maandag 15 augustus 2005 22:24 schreef smiley54321 het volgende:
2499 bruto per maand, met 30% belasting, is 1750 netto over.
Dat is ongeveer 124.000 voor een kk woning.
Maandlasten 810 = 46% van het netto inkomen.
Jan netgeenmodaal hierboven kan in mijn woonplaats (etten-leur, brabant) niks vinden. Voor de goedkoopste flat in de foutste buurt, komt hij net 10.000 te kort en zelfs als hij het had, is hij bijna de helft van zijn inkomen kwijt.
Starters zijn kansloos hier in nederland.
...maar de vraag blijft of je zoveel wilt lenen. Waar 'n hypotheekboer je niet op wijst is dat je ook nog het nodige kwijt bent aan gas/water/licht, VvE en/of onderhoud, OZB en andere ongein. Komt er allemaal nog bij.quote:Op maandag 15 augustus 2005 23:25 schreef Diederik_Duck het volgende:
Ik denk eerlijk gezegd dat je véél meer kan lenen; eerder zo'n 195.000 euro.
Berekening: jaarinkomen is 12,96 x 2500 = 32400; de 0,96 is het vakantiegeld. Het is momenteel mogelijk zo'n 6 x het brutojaarsalaris te lenen, dan kom je aan zo'n 195.000 euro.
Ik snap echt niet waarom sommige mensen denken 'slim' te zijn door dit soort stomme dingen te doen.quote:
Das waar, maar je kúnt het wel krijgen, en daar ging het hier om.quote:Op maandag 15 augustus 2005 23:29 schreef joshus_cat het volgende:
[..]
...maar de vraag blijft of je zoveel wilt lenen. Waar 'n hypotheekboer je niet op wijst is dat je ook nog het nodige kwijt bent aan gas/water/licht, VvE en/of onderhoud, OZB en andere ongein. Komt er allemaal nog bij.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |