Ik heb bij het lezen van je OP de woorden wicca vervangen door "heks zijn"?quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 17:22 schreef Elsjee het volgende:
Ik heb eens rond gekeken maar ik kon niks vinden over wicca op dit forum, dus bij deze.
Wie doet er aan wicca? Verdiept zich erin?
Of wilt er meer over weten?
Of misschien heb je interessante verhalen erover of wil je er iets over vertellen.
Alles omtrent wicca.
Misschien wel een leuke toevoeging;quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 17:22 schreef Elsjee het volgende:
Ik heb eens rond gekeken maar ik kon niks vinden over wicca op dit forum, dus bij deze.
Wie doet er aan wicca? Verdiept zich erin?
Of wilt er meer over weten?
Of misschien heb je interessante verhalen erover of wil je er iets over vertellen.
Alles omtrent wicca.
Ik heb thuis een vakje van mijn Ikea-boekenkast volstaan met wicca-gerelateerde boeken enzo. Een beetje Buckland, een beetje Lankester, een beetje Green etcetera. Daarbij heb ik een mythologische encyclopedie en ongeveer 3 mappen aan geschreven blaadjes BoS.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 15:52 schreef Mirage het volgende:
[..]
Misschien wel een leuke toevoeging;
heb je bepaalde zakenin huis die in het kader van het heks zijn of wicca iets voor je betekenen.
wat is dat, wat betekent het voor je of waar gebruik je het voor en foto ?
Wicca is in de eerste plaats "gewoon" een religie. Hoe magisch, helderziend, of in harmonie met de natuur je ook bent, je bent geen "wicca" als je geen besef hebt van het verhaal rondom de God en de Godin. Je bent ook geen christen als je Jezus niet kent.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 18:54 schreef zhe-devilll het volgende:
Misschien ben ik een wicca?
In principe welquote:
Ik breng zelf ook altijd wicca in verband met het vrouwelijk geslachtquote:Op dinsdag 16 augustus 2005 19:41 schreef fee-tje het volgende:
[..]
In principe wel. In de Dianic wicca worden mannen soms bewust buiten de coven gehouden, verder zijn daar eik geen regels ofzo over. Wel is het zo dat er naar mijn idee meer vrouwen dan mannen zijn in de wicca. Ik denk zelf dat dat een beetje komt door de nadruk die wicca legt op de vrouwelijke goddelijke macht, in tegenstelling tot bijvoorbeeld het christendom.
Eigenlijk is Wicca dus 'n smerig slap aftreksel van Odinisme/Odalisme, je kan het 'Heidendom voor hippies noemen'quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 17:32 schreef Metro2005 het volgende:
Wicca # 2 - algemeen wicca topic
Wicca
Alvast wat leesvoer voor je.
Wicca is een natuurgeloof, je gelooft in de kracht van de natuur, de elementen en natuurlijk in jezelf.
Hoe ver je hierin gaat is afhankelijk van jezelf.
Ik ben zelf ook een wiccan, (moderne heks) maar doe bv niet aan rituelen oid. Of je moet een avondje je gedachten laten gaan en wierook branden tot een ritueel rekenen dan wel.
Wat voor mij het wicca geloof inhoudt? :
- Geloven in je innerlijke kracht, je ziel
- Geloven in de kracht vd natuur en in de elementen.
- Ik zelf geloof dus ook in leven na de dood, mijn ziel blijft voortbestaan na mijn dood.
- Ik geloof dat reincarnatie mogelijk is
- Respect voor anderen en voor de natuur
- openstaan voor paranormale krachten en hier gebruik van (kunnen) maken.
Ik antwoord even voor mezelf, nope, ik ben gewoon vrouwquote:
Ik geloof in God..maar wel op mijn manier en ben niet bezig met riten en spells etcquote:Op dinsdag 16 augustus 2005 19:10 schreef fee-tje het volgende:
[..]
Wicca is in de eerste plaats "gewoon" een religie. Hoe magisch, helderziend, of in harmonie met de natuur je ook bent, je bent geen "wicca" als je geen besef hebt van het verhaal rondom de God en de Godin. Je bent ook geen christen als je Jezus niet kent.
Daarbij hebben verschillende groeperingen nog randeisen zoals inwijdingen, opleidingen, jaarfeesten etcetera voordat zij vinden dat je jezelf een wicca mag noemen. Maar imho is datgeen wat een wicca een wicca maakt in de eerste plaats het religieuze aspect en past in de tigste plaats een verhaal over paranormaliteit.
In welke zin geloof je in god?quote:Op woensdag 17 augustus 2005 02:30 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Ik geloof in God..maar wel op mijn manier en ben niet bezig met riten en spells etc
en machten van de natuur en wezens aanroepen die ik niet ken, en waarvan ik denk wooh
blijf daar maar af!
Ik heb een heilig ontzag voor dingen die niet zijn in het hier en nu!
Zou hier nooit en te nimmer mee spelen!
Dus ik ben geen wicca...hhehehehe
thnks
Beetje wel beetje niet?quote:Op woensdag 17 augustus 2005 02:36 schreef Graveland het volgende:
[..]
In welke zin geloof je in god?
Zoals de Joods-Christelijke kerk die voorschrijft?
Wicca is ook en vooral het geloven in de Godin en de God, of ben je die even vergeten te noemen?quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 17:32 schreef Metro2005 het volgende:
Wicca # 2 - algemeen wicca topic
Wicca
Alvast wat leesvoer voor je.
Wicca is een natuurgeloof, je gelooft in de kracht van de natuur, de elementen en natuurlijk in jezelf.
Hoe ver je hierin gaat is afhankelijk van jezelf.
Ik ben zelf ook een wiccan, (moderne heks) maar doe bv niet aan rituelen oid. Of je moet een avondje je gedachten laten gaan en wierook branden tot een ritueel rekenen dan wel.
Wat voor mij het wicca geloof inhoudt? :
- Geloven in je innerlijke kracht, je ziel
- Geloven in de kracht vd natuur en in de elementen.
- Ik zelf geloof dus ook in leven na de dood, mijn ziel blijft voortbestaan na mijn dood.
- Ik geloof dat reincarnatie mogelijk is
- Respect voor anderen en voor de natuur
- openstaan voor paranormale krachten en hier gebruik van (kunnen) maken.
Ik denk niet meer of minder dan aan elke andere levenswijze. Je herkent een christen niet aan zijn neus, een wicca ook niet. Ik denk dat, als je niet weet dat iemand wicca is, je dat ook niet opmerkt. Er is natuurlijk wel een of ander stereotyp beeld van een wicca, maar er zijn relatief evenzoveel stereotype wicca's als stereotype christenen denk ik.quote:Op vrijdag 2 september 2005 18:28 schreef iteejer het volgende:
In hoeverre bepaald het geloof je levenswijze? Ik bedoel, sommigen noemen zich christelijk en gaan nooit naar een kerk, anderen noemen zich ook christelijk en gaan meerdere malen per week naar een kerk, vloeken niet, rijden niet op zondag, etc.
Anders gezegd, wat zegt het woord 'wicca' ?
In hoeverre hangt er écht een herkenbare levenswijze aan vast?
quote:Op woensdag 7 september 2005 01:53 schreef LaZZ het volgende:
Ik ben ook Wiccan.
Laatst had ik een doorbraak in mijn sessies.
Ik had een nachtvlinder kapotgeslagen. En met een paar spreuken wekte ik deze tot leven.
Hebben jullie dit ook eerder meegemaakt?
Hm, als klein meisje, erg klein meisje kreeg ik van buurjongetje, ook klein, een keer een vlinder kado, een geel vlindertje (weet het nog goed) in een luciferdoosje. Ik koesterde het vlindertje heel erg, wie weet ook omdat ik (toen al) het gebaar zo mooi en symbolisch vond (en stiekem was ik misschien verliefd op mijn Engelse buurjongetje, naja van een straat verder, we verstonden elkaar amper, hij net uit Engeland, maar hadden elkaar wel gevonden op één of andere manier).quote:Op woensdag 7 september 2005 01:53 schreef LaZZ het volgende:
Ik ben ook Wiccan.
Laatst had ik een doorbraak in mijn sessies.
Ik had een nachtvlinder kapotgeslagen. En met een paar spreuken wekte ik deze tot leven.
Hebben jullie dit ook eerder meegemaakt?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |