abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_10873443
Hier verder na: Wicca

:

quote:
Op woensdag 4 december 2002 12:58 schreef MUUS het volgende:
Om met de deur in huis te vallen : wie hier houdt zich bezig met wicca?

Ben je er actief mee bezig? valt mee, ik lees er erg veel over en ben niet erg actief op het rituelen vlak, ben wel actief in het zien van de kracht van de natuur bijvoorbeeld, en mediteer enorm veel
Waar geloof jij in en waarom geloof je daar in? het klopt gewoon voor mijn gevoel, het geeft me een gevoel van compleet zijn en een gevoel van rust
Hou je rituelen en doe je aan magie of geloof je "alleen maar" ? kaarsenmagie is mijn nummer 1 al tijden, voel me er goed bij. Verder sta ik wel vaak stil bij zaken
Heb je een altaar in huis of maak je die ter plekke als je een ritueel in bijvoorbeeld het bos doet? Heb veel spullen in huis, waarvan sommige een mooi plekje hebben maar een def. altaar heb ik niet
Heb je zelf je rituelen bedacht of heb je ze uit een boek? kaarsen rituelen bedenk ikzelf, de rest ben ik niet zo actief in
Vind je dat je de rituelen, chants en spreuken zelf moet bedenken en waarom dan? maakt het persoonlijker en je bent en intensiever mee bezig
Zijn er ook mensen die er totaal niets mee hebben en waarom dan niet?

Kortom : hoe vul jij dit geloof in?

woensdag 4 juni 2003 @ 11:39:29 #2
53101 AxaliaN
Yattadanser
pi_10874259
Waarom nieuw topic?
Een dag zonder koffie is een dag niet geleefd.
pi_10874307
waarom niet? Blijkt vanzelf wel of het loopt of niet.
pi_10874348
quote:
Op woensdag 4 juni 2003 11:39 schreef AxaliaN het volgende:
Waarom nieuw topic?
andere is vol en dus dicht.....
'Well that's marvellous, isn't it? Here I am, spent weeks trying to get a single scrap of information about our mysterious demon collectors and no one bothers to tell me that Buffy's dating one of them (Giles: A New Man)
pi_10874442
Ben je er actief mee bezig? Ja al een hele tijd

Waar geloof jij in en waarom geloof je daar in? Ik geloof in dat er meer is dan wij kunnen zien en beleven. Wicca geeft mij een goed en compleet gevoel wat ik ergens anders niet vind.

Hou je rituelen en doe je aan magie of geloof je "alleen maar" ? Ja ik hou inderdaad rituelen

Heb je een altaar in huis of maak je die ter plekke als je een ritueel in bijvoorbeeld het bos doet? Thuis heb ik een altaar staan maar als ik naar het bos ga of ergens anders dan maak ik een altaar van natuurlijke produkten.

Heb je zelf je rituelen bedacht of heb je ze uit een boek? Ik haal ze niet uit een boek want dan is het niet van jezelf en ik vind dat er wel iets van jezelf in moet zitten.

Vind je dat je de rituelen, chants en spreuken zelf moet bedenken en waarom dan? Je mag best een deel uit een boek of iets halen maar zoals ik hierboven al zei ik vind dat er iets van jezelf in moet zitten.

Zijn er ook mensen die er totaal niets mee hebben en waarom dan niet? Er zijn genoeg mensen die er niets mee hebben net zoals ik niks met het cristendom heb. Gewoon een niet goed gevoel erbij hebben

'Well that's marvellous, isn't it? Here I am, spent weeks trying to get a single scrap of information about our mysterious demon collectors and no one bothers to tell me that Buffy's dating one of them (Giles: A New Man)
pi_10876309
Deel 2 alweer, leuk! .

-Artemis- is zo vriendelijk geweest om mijn openingspost uit het vorige deel te quoten en als er nieuwe users/wiccans hier zijn, zou ik het erg leuk vinden als ze die vragen ook zouden willen beantwoorden. .

Dit topic is bedoeld om "tips" uit te wisselen, vragen te stellen, ervaringen te delen en om elkaar een beetje te leren kennen.

Een ander wicca-topic wat misschien interessant is voor de wiccans onder ons : Coven-wiccans vs. solitaire wiccans. .

Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
pi_10888757
Nog mensen die erover willen mee willen praten of zitten we allemaal lekker buiten?
pi_10908922
ik ben eigenlijk wel benieuwd wat er nou precies in zo'n Book of Shadows komt. zelf ben ik zeer geinteresseerd en van plan er me binnenkort in te verdiepen

de 1 zegt dat je er je persoonlijke dingen in moet schrijven samen met een dagboek, de ander vind van niet

wat hebben de meeste wicca's erin staan? ik d8 zelf aan spreuken, rituelen, drankjes, je ontwikkeling als wiccan (oa dagboek dus) en andere gedachten

pi_10911034
Wicca interesseert me wel, niet dat ik het zelf wil gaan uitoefenen, maar ik vind de religie wel interessant... :y
Alleen ben ik er echter nog niet uit over het verschil tussen zwarte magie en witte magie, tenminste ik heb nu nog niet ergens duidelijk kunnen zien wat de verschillen zijn
pi_10911896
goh zal ik hier ook een bijdrage doen of dit x maar niet

BoS is iets persoonlijk voor "heksen" dat is dus hun eigen boek
een persoonlijk boek.. ik zelf ga niet zeggen wat er in staat omdat het prive is maar je kan is gaan denken aan

spreuken
rituelen

info over

Kaarsen
kruiden
planten
bomen
enz

tekeningen
verhalen/ervaringen

Dat kan je ongeveer verwachten dat er in staat

En om het ff over witte of zwarte magie te hebben
Lees vorig topic eerst ff over wicca..
en lees dan pas dit ff..

Witte magie versta je dus alles onder om mensen te helpen.
beter te maken of te steunen en bijstaan
of planten of dieren

Zwarte magie. Versta je dus onder het schaaden van mensen dieren of de natuur op welke manier dan ook (in spirituele zin)

Brightest Blessings

AmeL

Back from tha rootz...
pi_10912566
thx voor de BoS uitleg... heb je misschien wat goeie URL's over de verschillende stromingen??
pi_10913160
quote:
Op donderdag 5 juni 2003 19:39 schreef angl2k het volgende:
thx voor de BoS uitleg... heb je misschien wat goeie URL's over de verschillende stromingen??
Ik neem aan dat je met stromingen bv Alexandrian bedoeldt? Kijke eens op http://wicca.startkabel.nl/
pi_10916475
quote:
Op donderdag 5 juni 2003 20:04 schreef Herda het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je met stromingen bv Alexandrian bedoeldt? Kijke eens op http://wicca.startkabel.nl/

Of kijk is op www.wiccapage.tk
Back from tha rootz...
pi_10922413
Ben je er actief mee bezig?

Nee niet actief, ik heb een aantal boeken over hekserij als magie en rituelen, heks en het groot heksenboek. Ik heb er dus over gelezen en het sluit wel aan op wat ik al eerder geloofde. Daarbij vind ik het interessant over het oude geloof te lezen, het zijn toch onze roots.

Waar geloof jij in en waarom geloof je daar in?

Wet van 3, wie goed doet goed ontmoet. En niet zozeer dat je iets terug hoeft te verwachten, maar ik ben wel altijd al heel verantwoordelijk geweest en heb altijd al stil gestaan bij consequenties van keuzes.
En gedachten zetten dingen in gang, gedachten kracht is magie ik ga hier niet heel bewust mee te werk maar het heeft me wel een beetje gesterkt te weten dat je ook over je eigen lot kunt beschikken en dingen een beetje in de goede richting kan duwen.

Hou je rituelen en doe je aan magie of geloof je "alleen maar" ?

Ik heb weleens een ritueel gehouden, als ik daar behoefte aan heb, maar dat was al voor ik over hekserij had gehoord of gelezen, en niet een uitgebreid ritueel wat je uit een boekje haalt maar afgaand op gevoel.

Heb je een altaar in huis of maak je die ter plekke als je een ritueel in bijvoorbeeld het bos doet?

De keren dat ik het gedaan heb gewoon ter plekke.

Heb je zelf je rituelen bedacht of heb je ze uit een boek?

Zelf bedacht dus

Vind je dat je de rituelen, chants en spreuken zelf moet bedenken en waarom dan?

Je hoeft ze niet zelf te bedenken, het moet wel aansluiten bij je gevoel en intuitie.

Zijn er ook mensen die er totaal niets mee hebben en waarom dan niet?

Kortom : hoe vul jij dit geloof in?

Ik pak dingen uit hekserij mee voor mijn algemene ontwikkeling, ik heb niet een geloof wat in een vakje past, ik zeg altijd maar of ik geloof alles of ik geloof niets Iig houd ik me open voor alles en pik hetgene eruit wat aansluit bij mijn gevoel en verstand.
Want ook in de hekserij of wicca ben ik het niet overal mee eens, zo bespeur ik nog weleens de zwakheid van de vrouw die juist weggewuift wordt in deze religie, de emancipatie is wel enigzins daarin goed op weg maar het is er nog niet helemaal.
En de man wordt teveel vergeten vind ik, man en vrouw zijn gelijkwaardig en hebben ieder hun eigen talent en kracht en dat zou ook benut moeten worden.
Iig liep ik tegen dat erg aan bijv in het groot heksenboek, vooral dat eerste punt, afentoe voelde ik gewoon de pijn van de 'minderwaardige' vrouw in deze maatschappij bij het lezen van het boek, het afzetten ertegen maar ik vind dat je daar boven moet staan, ik zie mijzelf ook gewoon als mens, en als je dat zo uit wordt je meestal ook zo behandelt.

"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
  vrijdag 6 juni 2003 @ 13:33:27 #15
39905 williehewes
Between Goth and Flowerchild
pi_10928811
Ik wil mezelf (nog) geen heks of wiccan noemen, maar doe wel rituelen. Ik heb sinds kort ook een boekje wat je wel een book of shadows zou kunnen noemen. Ik heb een schaal die ik als 'glazen bol' gebruik (denk aan Galadriel's mirror) en in dat boekje schrijf ik op wat ik zie, en maak tekeningetjes ervan. Schrijf soms ook de verhalen of gebeurtenissen op waar de beelden betrekking op kunnen hebben, als een soort dagboek dus.

Chestwounds suck
  vrijdag 6 juni 2003 @ 13:35:54 #16
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_10928875
Mogen Necromancers ook reageren ??
Of zijn beoefenaars van de zwarte kunsten uitgesloten ??
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
  vrijdag 6 juni 2003 @ 16:25:26 #17
24917 Herda
Ohh Well
pi_10933958
quote:
Op vrijdag 6 juni 2003 13:35 schreef Pikkebaas het volgende:
Mogen Necromancers ook reageren ??
Of zijn beoefenaars van de zwarte kunsten uitgesloten ??
Als jij van mening bent dat het iets met wicca heeft te maken en het kan onderbouw.....why not
pi_11024834
Wat ik me ineens afvroeg, is je idee van de dood en wat daarna veranderd sinds je wicca bent?
  woensdag 11 juni 2003 @ 04:17:05 #19
16456 Kwark
Great Jorb!
pi_11024851
quote:
Op woensdag 11 juni 2003 04:02 schreef -Artemis- het volgende:
Wat ik me ineens afvroeg, is je idee van de dood en wat daarna veranderd sinds je wicca bent?
Bij jou wel dus?
Bassist, drummer & percussionist gezocht voor akoestische band! Zie topic [url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/477979]Muzikanten gezocht![/url] of mail naar lightningbugs@rock.com!
pi_11026126
quote:
Op woensdag 11 juni 2003 04:17 schreef Kwark het volgende:

[..]

Bij jou wel dus?

vroeg het me gewoon af
  zaterdag 14 juni 2003 @ 21:27:33 #21
47102 Elvi
miemkwien
pi_11112190
Ik ben zelf een heks, niet echt een wicca (ik voel me geen wicca).

Maar wat ik me afvroeg, zijn er nou ook heksen die zich normáál kleden?! Ik heb gewone kleren aan, en het enige waaraan je kan zien dak heks ben, is aan een klein pentakel-ketting. Ik zie wel van die mensen die helemaal in Gothic-style gekleed gaan en het lijkt wel alsof zij vinden dat ik geen heks ben (die blikken die ze me geven...). Ik vind die Gothic-jurken wel mooi, maar wel voor speciale gelegenheden! (die dingen zijn duur zat!)

En nog een vraag: worden jullie weleens gediscrimineerd omdat jullie heks zijn? Ik (nog) niet, maar ik ben bang dat dat nu gaat gebeuren nu ik een nieuwe stageplek moet zoeken. Bij mn huidige stage-plek ging ik mn ketting pas dragen toen ik er al een tydje werkte. En ik denk trouwens niet dat ze weten wat het betekend!

Maar ik was er gewoon benieuwd naar!

zaterdag 14 juni 2003 @ 21:37:19 #22
48624 palpatine
Inhuman beast!
pi_11112371
The path of the righteous man is beset on all sides by the inequities of the selfish and the tyranny of evil men. Blessed is he, who in the name of charity and good will, shepherds the weak through the valley of darkness, for he is truly his brother's keeper and the finder of lost children. And I will strike down upon thee with great vengeance and furious anger those who would attempt to poison and destroy my brothers. And you will know my name is the Lord when I lay my vengeance upon thee.
if you will not be turned you will be destroyed!
pi_11112495
quote:
Op zaterdag 14 juni 2003 21:27 schreef Elvi het volgende:
Ik ben zelf een heks, niet echt een wicca (ik voel me geen wicca).

Maar wat ik me afvroeg, zijn er nou ook heksen die zich normáál kleden?! Ik heb gewone kleren aan, en het enige waaraan je kan zien dak heks ben, is aan een klein pentakel-ketting. Ik zie wel van die mensen die helemaal in Gothic-style gekleed gaan en het lijkt wel alsof zij vinden dat ik geen heks ben (die blikken die ze me geven...). Ik vind die Gothic-jurken wel mooi, maar wel voor speciale gelegenheden! (die dingen zijn duur zat!)

En nog een vraag: worden jullie weleens gediscrimineerd omdat jullie heks zijn? Ik (nog) niet, maar ik ben bang dat dat nu gaat gebeuren nu ik een nieuwe stageplek moet zoeken. Bij mn huidige stage-plek ging ik mn ketting pas dragen toen ik er al een tydje werkte. En ik denk trouwens niet dat ze weten wat het betekend!

Maar ik was er gewoon benieuwd naar!

Ik kleed me ook normaal chek me fotoboek maar. en ik ben heks en wiccan dus ja ik kleed me gewoon zoals ik me voel.
en een pentakel ketting volgens mij bedoel je een ketting met een "pentagram" er aan. die draag ik zelf ook. en ja ik ben al meerdere malen gediscrimineerd om wat ik doe en ben. ze acceperen het soms niet hoe jij in het leven staat enzo en gaan je dan opeens raar aankijken terwijl je gewoon jezelf bent en niemand kwaad doet.
ja stage hoef je je geen zorgen over te maken. heb net zelf 20 weken achter de rug en gewoon met ketting en al.. ze accepteerden het gewoon. en het was in een winkel;.. dus dont worry gedraag je gewoon zoals je je voelt. en die mensen met die "gothic" kleding moet je ook niets van aantrekken die kleden zich ook zoals ze zich voelen..
en ja dat ze je raar aankijken kan ik me een beetje voorstellen.. zij zijn mensen gewend die in die kleding lopen en niet die in normale kleding rond lopen. dus is het voor hun een groot Vraagteken wat je nou precies bent en doet enzo..

Veel liefde licht en kracht op je weg..

Brightest Blessings

AmeL

Back from tha rootz...
  zondag 15 juni 2003 @ 09:28:59 #24
47102 Elvi
miemkwien
pi_11118587
Tsja, ik loop stage op een kinderdagverblijf. Dat is denk ik wel anders, omdat mensen bang kunnn worden dat je een slechte invloed op de kinderen hebt ofzo...
  zondag 15 juni 2003 @ 09:33:57 #25
24917 Herda
Ohh Well
pi_11118603
quote:
Op zondag 15 juni 2003 09:28 schreef Elvi het volgende:
Tsja, ik loop stage op een kinderdagverblijf. Dat is denk ik wel anders, omdat mensen bang kunnn worden dat je een slechte invloed op de kinderen hebt ofzo...
Ik kleed me ook gewoon alhoewel ik me nog niet in andere kleding zie gaan naar mijn werk. Maar als je denkt dat ze er moeilijk overdoen kan je het toch eventueel onder je kleding dragen? Is niet ideaal maar dan kan je het wel ophebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')