abonnement Unibet Coolblue
pi_28422077
Waar gaat dit over / Waarom schaken?

Op GoT kwamen we op het idee om eens een wedstrijd te houden tussen GoT en Fok waaraan iedereen kan meedoen. Geen enkel spel is hier beter geschikt voor dan schaken. Het komt aan op taktiek, strategie en inzicht aan en het voordeel t.o.v. andere spellen is dat er geen invloeden van buitenaf zijn zoals bugs, lag en andere excuses om slecht te spelen.

Schaken is toch een spel voor nerds?

Iedereen die er zin in heeft kan schaak leren en spelen, artiesten als Sting en vrouwelijke grootmeesters als Alexandra Kosteniuk nemen dit vooroordeel iig weg.

Klinkt aardig zo'n wedstrijd, maar hoe moet dat in de praktijk gaan?

Het is de bedoeling dat we een enkele partij spelen waarin we als team 'Fok!' samenspelen. De teamleden zullen beslissen over de zetten die gespeeld gaan worden en deze zullen dan door 1 'teamcaptain' gemaakt worden op www.gameknot.com nadat het grootste deel van de teamleden hierover eens is.

Heb je voorbeelden?

Om het nog wat te verduidelijken, er worden heel soms wedstrijden tussen verschillende steden gehouden zoals hier tussen Rotterdam en Amsterdam.

Ok, klinkt goed..ik doe mee!

Iedereen die er aan mee wil doen kan meedoen. Het maakt niet uit of je een beginner of gevorderde bent, iedereen mag bij het team. We hebben alleen wel enkele regels waaraan je je moet houden om dit te laten werken. Als je je opgeeft dan beloof je dat je akkoord gaat met de regels, we kunnen het niet controleren maar de teamspelers moeten te vertrouwen zijn. Zelfde geldt voor het team van GoT.

Deze regels spreken eigenlijk voor zich, maar ik zal ze hier nog even noemen zodat we iig een sportieve partij krijgen.

  • Het gebruik van schaakcomputers om de volgende zet uit te rekenen is niet toegestaan
  • Blijf alleen in je eigen forumtopic en ga niet kijken wat de andere partij van plan is op GoT.
  • Je kunt maar in 1 team tegelijk zitten
  • Je mag welinformatie opzoeken in boeken en op het internet over openingen, stellingen en eindspelen.
  • Je mag weloverleggen binnen het topic hier op Fok

    Wat doet dit in General Chat?

    Ok, dit is misschien iets voor in Sport, daar gaan we het uiteindelijke topic ook starten maar ik zou graag hier de fokkers willen vragen om zich hier op te geven.

    Hoeveel spelers hebben we nodig voor we kunnen beginnen?

    We hebben er 20 nodig, mocht dit later nog iets naar boven of onder bijgesteld worden (hangt af van de belangstelling) dan horen jullie dat natuurlijk op tijd

    Wat moet ik vermelden?

    niet veel, laat gewoon ff een bericht achter dat je mee doet en geef ff aan of je een beginner bent of vaker hebt gespeeld. We hebben iig een 'paar' mensen met enige ervaring nodig

    Wat valt er te winnen?

    Het gaat om de eer, de lol en de Eeuwige roem

    Voorlopige teamleden: (vet is geregistreerd op het typefreak forum)

    Slaadjebla
    crossover
    casparovvv
    Riedel1
    Beathoven
    St. Germain
    Mirage
    Skiczukie
    PoMeLo
    Blackbird1986
    Asskicker14
    At_Fundum
    SolidArt (?)
    evil_cupido
    thabit
    Dark_Killah
    error32
    Marc1982
    JasperE
    Gauge
    emileuitapeldoorn

    Ik wil de bovenstaande spelers graag vragen of ze zich willen aanmelden hier:

    http://www.typefreak.nl/forum/

    Dan voeg ik jullie ff toe aan de groep Fok

    [ Bericht 0% gewijzigd door Beathoven op 13-07-2005 15:52:32 ]
  •   zaterdag 2 juli 2005 @ 19:51:11 #2
    82578 Grimm
    shoo bi do bi doo
    pi_28422150
    Kunnen we niet een wedstrijdje bier drinken doen :S

    ik kan voor geen meter schaken
    pi_28422306
    Wedstrijdje bier drinken zou op Fok! inderdaad meer belangstelling opwekken.
    Power perceived is power achieved.
      zaterdag 2 juli 2005 @ 19:56:02 #4
    17051 HAL9000S
    you can become gitano...
    pi_28422330
    Ik ben eigenlijk ook wel voor een zuipwedstrijd
    Cop killer
    Kill all the cops tonight
    Kill them, cop killer
    Kill all the cops in sight
    pi_28422337
    quote:
    Op zaterdag 2 juli 2005 19:55 schreef Modwire het volgende:
    Wedstrijdje bier drinken zou op Fok! inderdaad meer belangstelling opwekken.
    lol, het is wel een idee

    maar eerst dit
    pi_28422475
    Count me in!
    pi_28422563
    oh ja, ik doe zelf natuurlijk ook mee
      zaterdag 2 juli 2005 @ 20:06:24 #8
    120304 descendent1
    Ja hoor, heb je hem ook weer..
    pi_28422730
    Na elke zet een biertje pakken dan?
    Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van 5 minuten met een gemiddelde stemgerechtigde...
    Geyl online landjesspel: http://www.fokalliance.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=7686
      zaterdag 2 juli 2005 @ 20:07:47 #9
    39240 jagermaster
    stof en water, dat ben ik
    pi_28422783
    gaan er dan 20 mensen na denken over 1 zet?
    Where's my fear???
      zaterdag 2 juli 2005 @ 20:08:16 #10
    20074 Paladijn
    Jinba Ittai
    pi_28422800
    Het gebruik van schaakcomputers om de volgende zet uit te rekenen is niet toegestaan <-- veel succes dat te voorkomen.
    Sic nos rodunt omnes gentes et sic erimus egentes. Qui nos rodunt confundantur et cum iustis non scribantur.
    Leuke Android apps van Little Blue Frog. Blog Carbagerun verslagen team 9000 - Spijker
    pi_28422896
    waarom één groep tegen de andere? waarom niet allemaal individuele partijen? bv wij met tien, zij met tien .. tornooitje in elkaar steken, zodat iedereen één keer tegen iedereen speelt .. welk team het meest aantal partijen gewonnen heeft, is winnaar ..
    I hear and I forget. I see and I remember. I do and I understand.
    pi_28422974
    ik wil wel meedoen, maar ik kan niet goed schaken, ik vind het alleen leuk
    en ik wil best ingeruild worden voor een fokker met meer ervaring
    'Expand my brain, learning juice!'
    &lt;a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Last.fm&lt;/a&gt;
      zaterdag 2 juli 2005 @ 20:12:21 #13
    39240 jagermaster
    stof en water, dat ben ik
    pi_28422976
    quote:
    Op zaterdag 2 juli 2005 20:10 schreef St.Germain het volgende:
    waarom één groep tegen de andere? waarom niet allemaal individuele partijen? bv wij met tien, zij met tien .. tornooitje in elkaar steken, zodat iedereen één keer tegen iedereen speelt .. welk team het meest aantal partijen gewonnen heeft, is winnaar ..
    dan moet je alleen de beste spelers afvaardigen naar de FOK vs GOT wedstrijd..
    wanneer is die wedstijd eigelijk?? wel leuk om te weten met eventuele vakantie;)
    Where's my fear???
    pi_28422983
    quote:
    Op zaterdag 2 juli 2005 20:08 schreef Paladijn het volgende:
    Het gebruik van schaakcomputers om de volgende zet uit te rekenen is niet toegestaan <-- veel succes dat te voorkomen.
    Kwestie van vertrouwen. Gameknot heeft dat als policy, maar zij kunnen dat zelf ook niet controleren. Valsspelen met schaken om het plezier is als valsspelen bij patience.
      zaterdag 2 juli 2005 @ 20:13:16 #15
    83417 MeneerGiraffe
    Het is Menéér Giraffe voor jou
    pi_28423010
    quote:
    Op zaterdag 2 juli 2005 20:10 schreef St.Germain het volgende:
    waarom één groep tegen de andere? waarom niet allemaal individuele partijen? bv wij met tien, zij met tien .. tornooitje in elkaar steken, zodat iedereen één keer tegen iedereen speelt .. welk team het meest aantal partijen gewonnen heeft, is winnaar ..
    9 potten schaak
    pi_28423035
    quote:
    Op zaterdag 2 juli 2005 20:10 schreef St.Germain het volgende:
    waarom één groep tegen de andere? waarom niet allemaal individuele partijen? bv wij met tien, zij met tien .. tornooitje in elkaar steken, zodat iedereen één keer tegen iedereen speelt .. welk team het meest aantal partijen gewonnen heeft, is winnaar ..
    Ik was eerst in de veronderstelling dat dat de bedoeling was
    Een soort tournament. Toch jammer.
    pi_28423124
    Dus als ik het goed begrijp, spelen we 1 schaakspel met 20 mensen aan elke zijde?
      zaterdag 2 juli 2005 @ 20:20:13 #18
    20074 Paladijn
    Jinba Ittai
    pi_28423274
    quote:
    Op zaterdag 2 juli 2005 20:12 schreef SlaadjeBla het volgende:
    Kwestie van vertrouwen. Gameknot heeft dat als policy, maar zij kunnen dat zelf ook niet controleren. Valsspelen met schaken om het plezier is als valsspelen bij patience.
    Klopt, het is amper te verifieren... een aantal van die sites doet dat door het geheugen van de client te scannen bv. (heb destijds onderzoek verricht naar valsspelen in multiplayer games - schaken via webclient viel daar ook onder)
    Bereid je alleen wel voor op veel gezeik als iemand wel een computerprogramma blijkt te gebruiken.

    edit:
    Overigens, het is een leuk idee. Mijn opmerking was niet bedoeld om dat de grond in te stampen. Er is echter wel een vrij grote kans dat je hier tegenaan gaat lopen.

    [ Bericht 11% gewijzigd door Paladijn op 02-07-2005 20:32:10 ]
    Sic nos rodunt omnes gentes et sic erimus egentes. Qui nos rodunt confundantur et cum iustis non scribantur.
    Leuke Android apps van Little Blue Frog. Blog Carbagerun verslagen team 9000 - Spijker
    pi_28424832
    *meld zich voor het bierdrink tournooi
      zaterdag 2 juli 2005 @ 22:36:44 #20
    17337 ook_gek
    doet ie anders nooit
    pi_28427708
    ik ben benieuwd
    Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
    Never underestimate the power of stupid people in a large group
    pi_28427923
    * Casparovvv checkt username

    * Casparovvv doet mee

    Ik kan schaken, maar ben niet echt 'goed' te noemen.

    Ik begrijp dat dit wel volledig over Inet gespeeld word dus.
    Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
    Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
    pi_28428011
    overigens mag gezegd worden dat ik best mijn plaats wil afstaan aan een Fok!ker die regelmatig schaakt, ik heb het al lange tijd niet meer gespeeld, doe alleen mee voor 't plezier
    Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
    Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
      zondag 3 juli 2005 @ 00:23:08 #23
    48288 Mikkie
    Mastermind.
    pi_28431682
    - Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

    [ Bericht 89% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 13:39:22 ]
    Zerg schreef:
    1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
      zondag 3 juli 2005 @ 00:30:40 #24
    45176 Riedel1
    Stuck in the Middle With You
    pi_28432004
    Ik wil best meedoen. Ik heb een ELO rating van ~ 1600 en speel regelmatig voor Schaakclub Utrecht.
    pi_28439856
    quote:
    Op zaterdag 2 juli 2005 20:10 schreef St.Germain het volgende:
    waarom één groep tegen de andere? waarom niet allemaal individuele partijen? bv wij met tien, zij met tien .. tornooitje in elkaar steken, zodat iedereen één keer tegen iedereen speelt .. welk team het meest aantal partijen gewonnen heeft, is winnaar ..
    als jij dat wilt organiseren, best.. met 1 partij is het iig iets overzichtelijker.

    ik zal de voorlopige lijst zo ff maken.
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')