abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 27 juni 2005 @ 15:08:46 #1
102511 Daiha
Fragile Emotional Disorder
pi_28274098
Naar aanleiding van dit topic: Gepakt met alchohol.... het volgende.

Het valt mij op dat de Fok!kers zo verschillend denken over en reageren op alcoholgebruik in het verkeer. De één is zwaar tegen en begrijpt er niets van dat er mensen bestaan die het aandurven met alcohol achter het stuur te kruipen. De ander denkt dat het opzich wel kan, afhankelijk van het aantal consumpties en de te rijden afstand.

Het ligt er volgens mij ook aan of je er negatieve ervaringen mee hebt: een dierbare verloren of iets dergelijks. Dan is het logisch dat je zo fel reageert.

TS begint. Als ik lange afstanden (buitendorpelijk) moet rijden, dan drink ik er absoluut niet meer dan 2. Als ik daarentegen binnen het dorp 2 kilometer moet rijden, midden in de nacht als er geen hond op straat is, dan vind ik het eigenlijk geen probleem om er 6 te hebben gedronken. Ik realiseer me wel dat ik alcohol op heb en rij dan erg voorzichtig, 2 handen aan het stuur etc. Dit komt niet vaak voor, want ik probeer het altijd te vermijden. Maar als het gebeurt heb ik er geen problemen mee. Terwijl het toch enorme gevolgen kan hebben: iemand aanrijden, alle schade vergoeden omdat je verzekeraar er achter komt dat je alcohol hebt gebruikt, fikse boete, zelf in de kreukels... Volgens mij realiseer ik me dit niet echt

Wat is voor jou gebruikelijk? Wat is voor jou de reden om absoluut niets te drinken of om het juist wel te doen? Hou je jezelf dan niet voor de gek zoals ik zelf doe?

Graag eerlijke antwoorden, niet van die moraalridders die het allemaal zo goed weten maar zelf nooit in de gelegenheid komen omdat ze geen alcohol lusten of geen rijbewijs hebben of nooit gaan stappen. Dus alleen ervaringsdeskundigen!
Tranendal
  maandag 27 juni 2005 @ 15:14:16 #2
74196 doemaardrie
of toch vier???
pi_28274257
Ik ben geen moraalridder en zal ook zeker niet beweren dat ik nog nooit met alchohol op achter het stuur heb gezeten.
Echter ik ben toch van mening dat het beter is om helemaal niet te rijden als je nog moet drinken.
pi_28274461
quote:
Als ik daarentegen binnen het dorp 2 kilometer moet rijden, midden in de nacht als er geen hond op straat is, dan vind ik het eigenlijk geen probleem om er 6 te hebben gedronken.
Het risico dat je te traag reageert als ineens iemand uit het niets over straat rent is een heel stuk groter als je zo veel hebt gedronken, en ook op een klein stuk kan een ongeluk voorkomen. Het is dus NOT DONE.

Meeste dat ik ooit heb gedronken was 2 glazen, waarvan het eerste meer dan een uur voor het tweede (je kent dat wel, je zit aan een wijntje en moet dan ineens weg), en dat was al eigenlijk strikt genomen onverstandig.
Verhalen van films worden telkens oppervlakkiger, maar de uitwerking gedetailleerder. Mja, sorry, wist even niets beters neer te gooien in m'n signature :+
  maandag 27 juni 2005 @ 15:22:51 #4
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_28274480
Ervaringsdeskundige meldt.

Ik ben ooit begonnen met 1 bier op een avond de rest fris. Mijn maag vond als die fris niet zo fijn, dus het werd al snel 4 bier op een avond van 4 à 5 uur stappen. Een jaar later was dit ongeveer 5 à 6 bier en soms was het bier zo lekker dat er 8 ook wel in ging. Ik ben me er dan van bewust dat ik over de max. promillage zit, maar ik voell me alles behalve lamlendig. Je voelt wel wat, maar echt veel? Nee.

Boven drink ik overdag bijna nooit, alleen s'avonds en s'nachts in een horecagelegenheid. Dus als ik me met 8 bier op de weg begeef dan is de weg afgestorven. Bovendien rijd ik op bekende wegen.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_28274529
inderdaad Sorcerer8472, ik ken de situatie.
En ben het ook met je eens : als je weet dat je moet rijden, geen drank.
een drankje is veel te lekker om dat tweede te laten staan, dus ik begin maar niet aan dat eerste drankje
  maandag 27 juni 2005 @ 15:24:34 #6
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_28274539
Mijn "record" is 1 glas, een uur voor het rijden. Dit is wat mij betreft ook wel de limiet, ik wil graag nuchter zijn achter het stuur
Als mensen dan eerder gereden willen worden moeten ze wachten, dit heb ik verschillende keren zo gedaan
pi_28274617
Ik drink sowieso niet als ik moet rijden, ook al ís een glas ook toegestaan - ik denk maar zo: als iets drinkt, ook al is het één glas, en er gebeurt wat, dan ben je hoe dan ook chantabel. Of chantabel, je kunt ergens op worden aangesproken. Nuchter = nuchter, in mijn ogen.
pi_28274730
quote:
Op maandag 27 juni 2005 15:22 schreef ACT-F het volgende:

Boven drink ik overdag bijna nooit, alleen s'avonds en s'nachts in een horecagelegenheid. Dus als ik me met 8 bier op de weg begeef dan is de weg afgestorven. Bovendien rijd ik op bekende wegen.
weet je, je hoeft het ongeluk niet eens schuld te zijn....ik geloof wel dat veel mensen met een beetje alcohol nog prima rijden...maar stel, je rijdt 's avonds naar huis, een kindje van 18 met een week het rijbewijs verleent geen voorrang en knal....politie erbij, standaard blaastest, en je bent het haasje!!!
daar heb ik dus helemaal geen zin in!
pi_28274735
Gewoon helemaal niet drinken...je gaat zo makkelijk van 1 biertje naar een stuk of wat.
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
pi_28274790
Ik roep altijd dat wanneer ik nog moet rijden, het aantal glaasjes alcohol niet boven de 0 uitkomt.
Het kan namelijk altijd gebeuren dat je een ongeluk krijgt, alleen vergeef je het jezelf nooit wanneer je daarvoor 1 of meer glaasjes gedronken hebt.
Gisteren avond had ik 1 biertje op, in de veronderstelling dat mijn vriendin terug zou rijden, maar die voelde zich niet lekker, dus ik (4 uurtjes later) heb naar huis gereden. En toch voelde ik me niet op mijn gemak.
Het is niet dat ik niet tegen alcohol kan, want vaak zat dat ik in de kroeg nog fit ben terwijl anderen naast me al bijna van de kruk vallen, maar het voelt gewoon niet goed wanneer je met de auto nog weg moet.
Ik stap met 15+ biertjes nog wel gewoon op de fiets naar huis, maar daar heb ik in het ergste geval alleen mij zelf mee. Met een auto kun je vrij eenvoudig iemand compleet de kreukels in rijden.
pi_28274802
Hmmm aardig verstandige reacties hier dus. Rijden met alcohol is niet verstandig. Alcohol is de meest destuctieve drug wat betreft het verkeer ( en veel meer natuurlijk).
Hoe denken de mensen over een jointje achter het stuur?

[ Bericht 2% gewijzigd door JWvW op 27-06-2005 15:33:35 (foutjes...) ]
pi_28274922
quote:
Op maandag 27 juni 2005 15:32 schreef JWvW het volgende:
Hoe denken de mensen over een jointje achter het stuur?
Niet acceptabel
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
  maandag 27 juni 2005 @ 15:38:40 #13
11974 Brupje
Nu 10% gratis!
pi_28274957
ik zit altijd nuchter achter het stuur, gewoon omdat (goed) rijden nu eenmaal veeleisend is. Heb al een probleem ermee als ik vermoeid ben om te gaan rijden.
We, the unwilling, let by the unqualified are accomplishing the impossible for the ungrateful
Mijn software: http://www.snidesoft.eu
  maandag 27 juni 2005 @ 15:39:55 #14
117715 highworker
High at work
pi_28274991
4 a 5 drankjes is mijn maximum. Meestal houd ik me wel netjes aan de 2 drankjes (hoewel dat meestal wel 2 flesjes bier zijn).
Alweer 2½ jaar papa!!
pi_28275123
Persoonlijk drink ik een stuk of 10 glazen als ik in de buurt ben, dwz in een straal van 3km

Moet ik lange afstanden rijden zoals 50km dan drink ik 4 tot 6 glazen. Dit is wel verspreid over 4 tot 8uur

Ik merk dat ik niet snel iemand aan zal rijden omdat ik namelijk niet blind ben en geen mongool

Een vriend van me kreeg al een keer een alcohol controle, hij had toen 5 of 6 grote glazen bier op, maar mocht toch nog doorrijden. Een andere vriend had 10 glazen op en was gepakt, maar bij de 2e blaastest een uur later was et alcohol niveau ook weer gezakt dus ook hij mocht weer doorijden...

[ Bericht 32% gewijzigd door RijstNatie op 27-06-2005 15:50:05 ]
Nothing to see here, carry on
pi_28275159
Oja Als ik knetter stoned ben rij ik slechter, dan durf ik meestal ook niet te rijden.
Nothing to see here, carry on
  maandag 27 juni 2005 @ 15:55:00 #17
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_28275397
quote:
Op maandag 27 juni 2005 15:30 schreef bluebit het volgende:
weet je, je hoeft het ongeluk niet eens schuld te zijn....ik geloof wel dat veel mensen met een beetje alcohol nog prima rijden...maar stel, je rijdt 's avonds naar huis, een kindje van 18 met een week het rijbewijs verleent geen voorrang en knal....politie erbij, standaard blaastest, en je bent het haasje!!!
daar heb ik dus helemaal geen zin in!
Daar ben ik me van bewust, en mocht het, ondanks dat de kans minimaal is, het toch gebeuren, dan wil ik wel even met de rechter babbelen om aan te geven dat alcohol hier geen oorzaak is en dit ook niet in de statistieken komt met als oorzaak 'alcohol'. Waar je het bangst voor moet zijn is dat de verzekeringsmaatschappij de schade niet zal betalen. Dus daarom rijden mensen door na een ongeval of stappen uit de auto om aan de blaastest te ontkomen.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  maandag 27 juni 2005 @ 15:55:35 #18
62217 TommyZ
Zelfkennis siert den Mensch
pi_28275415
Wat ik niet begrijp, voor degenen die alleen drinken + rijden als ze 'in de buurt' zijn, waarom dan niet fietsen, of zelfs lopen?

Besef ook dat de meeste ongevallen juist op plekken gebeuren die bekend zijn. Vooral op die plekken rij je relaxt en minder oplettend waardoor iets aparts niet verwacht wordt (een dronken tor op de fiets die de weg opslingerd).

Het is ook veel gevaarlijker rijden juist wanneer het uitgestorven is, aangezien iedereen dat denkt rijden de meeste mensen minder secuur (met een drankje op, een beetje geinen met je maten, dat soort dingen).

Persoonlijk drink ik 0 glazen als ik nog moet rijden, waarom zou ik de grens bij 1 of 2 stellen? Als ik er 2 op heb wil ik er toch meer. En anders; fietsen of iemand anders laten rijden.

En voor (soft)drugs geldt hetzelfde als alcohol.
I do not regret the things I've done but those I did not do
pi_28275712
Als ik moet rijden, drink ik maximaal één biertje, en dan wacht ik minimaal één uur voordat ik achter het stuur stap, en daarna nog wat gegeten of gedronken heb.

Waar ik me wel op betrap is het autorijden de dag na het stappen. dan ga je om drie uur 's nacht goed aangeschoten slapen, en stap je om twaalf uur 's middags weer in de auto, terwijl het nog niet allemaal verwerkt is.
Reden daarvoor is het gevoel dat je hebt. Je kater is weg, dus de alcohol is ook weg.

op de fiets heb ik geen maximumgrens.
  maandag 27 juni 2005 @ 16:10:14 #20
123646 Mike-e-Mouse
Niet goed ? Thuis weggooien !!
pi_28275824
Alcohol en verkeer gaat niet samen.
Niet dat ik een heilig boontje ben, mij is het 3 keer overkomen ( 4 keer is scheepsrecht ?? ).
Maar het is wel stom om met meerdere biertjes te vlot achter het stuur te stappen.
We zijn alllemaal jong ( geweest ) en je bent ook wat makkelijker.
Maar ook degene met wie je bent, zou een beetje verantwoording moeten hebben.
Ik heb het een keer gehad dat mijn geld op was ( aan bier natuurlijk ) en dat ik toen geld moest halen, dus heb ik de auto van me maatje meegenomen, die eigenlijk op dat moment had moeten zeggen, ik rijd wel...maar dat deed ie niet, hij gaf keurig de sleutels af.....
Dus lekker even naar huis, geld halen en vrolijk weer terug naar de kroeg.
Ik ben gewoon van mening, dat je als je goed gegeten heb, je best een biertje kan drinken.
Maar ook met 1 biertje op kan je reaktievermogen verminderen
Dus als ik ga stappen, neem ik de taxi of de benenwagen........

Groetjes Mike
Als het klokje thuis tikt.......hangt ie niet bij jou aan de muur !
pi_28275827
rijden met alcohol op heb ik nog nooit gedaan (zelfs niet na 1 biertje gereden). met een jointje... komt regelmatig voor. ik ben me er wel bewust van dat ik onder invloed ben, rijd veel rustiger, houd me aan de snelheden en bewaar veel meer afstand.
  maandag 27 juni 2005 @ 16:42:58 #22
74196 doemaardrie
of toch vier???
pi_28276897
Het maximum dat ik ooit gedronken heb was 1 liter Jack Daniels en daarna een autorit van 150 km gemaakt. Laten we zeggen dat dat zeer zeker niet voor herhaling vatbaar was.
  maandag 27 juni 2005 @ 16:45:06 #23
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_28276956
Geen alcohol achter het stuur. Heb het ook nog nooit gedaan en het zal niet gebeuren ook. Nu mag ik ook niet meer dan 2 glazen per dag, dus op zich zou dat wettelijk nog mogen, maar ik ga het niet eens uitproberen.
stupidity has become as common as common sense was before
  maandag 27 juni 2005 @ 16:47:46 #24
14320 TR08
pi_28277036
Joints wordt je voorzichtiger van. Ik meen me te herinneren dat het zelfs bewezen is dat je met 1 joint op veiliger rijdt dan zonder
Daarna wordt het echter weer rap minder. Dus 1 joint is wat mij betreft best oke. 2 zou ook nog mogen, maar daarna is het afgelopen.
pi_28277179
quote:
Op maandag 27 juni 2005 16:47 schreef TR08 het volgende:
Joints wordt je voorzichtiger van. Ik meen me te herinneren dat het zelfs bewezen is dat je met 1 joint op veiliger rijdt dan zonder
Daarna wordt het echter weer rap minder. Dus 1 joint is wat mij betreft best oke. 2 zou ook nog mogen, maar daarna is het afgelopen.
ligt denk ik ook aan je rijstijl. als ik nuchter bent rijd ik redelijk hard, cruise snelheid van 150-160 op de snelweg. meer op controles lettend dan op m'n snelheids meter. als ik gaar ben rijd ik ook écht niet harder dan de toegestane snelheid. maar nog steeds is m'n reactie dan uiteraard trager... moet je gewoon rekening mee houden dan he
  maandag 27 juni 2005 @ 17:04:29 #26
73209 dnzl
Minimalist.
pi_28277568
Zoals gister lag ik lekker te genieten bij een recreatieplas hier in de buurt.

Ik vind dat ik dan best een halve liter achterover mag ketsen en een jointje mag roken. Wel wacht ik dan minstens 2 uur voordat ik weer ga rijden. Meer ook niet, ook omdat ik gewoonweg bang ben voor juten in dat soort situaties.
  maandag 27 juni 2005 @ 17:05:21 #27
14320 TR08
pi_28277587
quote:
Op maandag 27 juni 2005 17:04 schreef dnzl het volgende:
Zoals gister lag ik lekker te genieten bij een recreatieplas hier in de buurt.

Ik vind dat ik dan best een halve liter achterover mag ketsen en een jointje mag roken. Wel wacht ik dan minstens 2 uur voordat ik weer ga rijden. Meer ook niet, ook omdat ik gewoonweg bang ben voor juten in dat soort situaties.
Op die manier is het ook best oke denk ik
Zowel het bier als de joint zijn dan nagenoeg uit je bloed verdwenen.
pi_28277829
Als ik nog moet rijden drink ik er hooguit 1 of 2 aan het begin van de avond. Ik wacht dan per drankje (en dat zijn er dan max. 2) minstens anderhalf uur.
Dus, stel dat ik om 8 uur ergens aankom, en ik hoef pas om 1 uur 's nachts weg, dan drink ik er best 1 of 2 voor 10 uur. Meer niet
pi_28277979
één keer ben ik met 1 biertje op gaan rijden, en je merkt het meteen. reactievermogen, gemoedstoestand (overmoedig enzo), het ging voor geen meter.
Voor mij is het sindsdien òf drinken, òf rijden, òf drinken, héél lang wachten en dan rijden.

Voor de joint (moeilijker te controleren, tenzij bloedproef) geldt hetzelfde 0-limiet, temeer omdat je na één joint al de weg kwijt kunt raken.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_28279301
Drinken = Lopen

Ik zal nooit met alcohol op achter het stuur stappen, dan blijf ik desnoods in mn auto slapen (zalige lederen zetels) dan mn auto (of iemand anders) kapot rijden...
pi_28279351
quote:
Op maandag 27 juni 2005 17:19 schreef Ridocar het volgende:
Voor de joint (moeilijker te controleren, tenzij bloedproef) geldt hetzelfde 0-limiet, temeer omdat je na één joint al de weg kwijt kunt raken.
Hier maak ik mij wel schuldig aan

Maar ik merk eigenlijk niet veel verschil, ik rij nogsteeds netjes, en mn reactie vermogen is nog perfect.
Maar het ligt er ook aan HOE gaar je bent he
  maandag 27 juni 2005 @ 18:14:26 #32
73827 Caerbannog
Back from the crusades
pi_28279645
quote:
Op maandag 27 juni 2005 15:14 schreef doemaardrie het volgende:
Ik ben geen moraalridder en zal ook zeker niet beweren dat ik nog nooit met alchohol op achter het stuur heb gezeten.
Echter ik ben toch van mening dat het beter is om helemaal niet te rijden als je nog moet drinken.
200% mee eens!

In principe drink ik nooit als ik rij, maar zo heel af en toe als 't gezellig is misschien 1 of 2.
Het hangt er ook maar helemaal vanaf hoe ik me voel. Als ik merk dat 'k niet overdreven veel gegeten heb doe ik 't al sowieso niet.

Moet er trouwens eerlijk bij vermelden dat ik 1 keer met 8 bier op nog achter 't stuur ben gestapt, en me dood ben geschrokken hoe verschrikkelijk beroerd het rijden dan gaat (bij mij dan toen). Daarna besloten NOOOIT weer met zoveel op te rijden.
Toch?
  Moderator maandag 27 juni 2005 @ 18:16:52 #33
9859 crew  Karina
Woman
pi_28279701
Als ik moet rijden drink ik helemaal niets, want ik ken mezelf: als ik 1 wijntje neem wil ik er nog 1 en voor je het weet heb je teveel op, dan maar meteen aan de fris.

Of ik neem gewoon de bus/tram/taxi als ik toch wat wil drinken.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_28279825
Ik rijd gewoon altijd naar huis.
pi_28279889
Ik drink geen druppel als ik nog moet rijden.

Omdat ik voor mezelf bedacht heb, dat dat vroeg of laat toch wel fout gaat, type, "joh neem nog 1 biertje joh". Hoevaak ik wel niet hoor "eentje kan best" of "twee kan best". kDoe het gewoon niet.

kHou het al 9 jaar vol.
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
  maandag 27 juni 2005 @ 18:27:05 #36
14320 TR08
pi_28279935
quote:
Op maandag 27 juni 2005 18:14 schreef Caerbannog het volgende:

[..]

200% mee eens!

In principe drink ik nooit als ik rij, maar zo heel af en toe als 't gezellig is misschien 1 of 2.
Het hangt er ook maar helemaal vanaf hoe ik me voel. Als ik merk dat 'k niet overdreven veel gegeten heb doe ik 't al sowieso niet.

Moet er trouwens eerlijk bij vermelden dat ik 1 keer met 8 bier op nog achter 't stuur ben gestapt, en me dood ben geschrokken hoe verschrikkelijk beroerd het rijden dan gaat (bij mij dan toen). Daarna besloten NOOOIT weer met zoveel op te rijden.
Heb je je ook onderweg bedacht dat je zou kunnen stoppen? Gewoon auto parkeren, taxi regelen en volgende dag weer halen.
pi_28279974
Gut o Gut, Als ik hier zo lees, durven mensen er nu wel een beetje voor uit te komen dat ze wel eens met drank op achter het stuur heb gezeten. Wat ik ook ik mijn topic aangaf was dat het stom van me was dat ik met een slok op ging rijden. Jammer is wel dat mensen zomaar moord en brand gingen schreeuwen en mij gingen stigmatiseren terwijl het 1x is gebeurd in de 5 jaar dat ik mijn rijbewijs heb. En ik zat ook niet stomdronken achter het stuur. Had over de avond verdeeld (6 uurtjes) 5 á 6 biertjes op. Zelfs mensen die niet tegen alchohol kunnen raken er niet bepaald dronken van.
  maandag 27 juni 2005 @ 18:30:56 #38
14320 TR08
pi_28280024
Mensen durfden daar in jouw topic ook wel voor uit te komen hoor
  maandag 27 juni 2005 @ 20:20:54 #39
48645 Farao
112, daar red je levens mee
pi_28283039
quote:
Op maandag 27 juni 2005 15:08 schreef Daiha het volgende:

Wat is voor jou gebruikelijk? Wat is voor jou de reden om absoluut niets te drinken of om het juist wel te doen? Hou je jezelf dan niet voor de gek zoals ik zelf doe?

Graag eerlijke antwoorden, niet van die moraalridders die het allemaal zo goed weten maar zelf nooit in de gelegenheid komen omdat ze geen alcohol lusten of geen rijbewijs hebben of nooit gaan stappen. Dus alleen ervaringsdeskundigen!
Als iemand die in zijn loopbaan 'n groot aantal doden heeft gezien en 'n enorm aantal levens compleet verwoest allemaal door alcohol in het verkeer, kan ik uiteraard alleen maar zeggen dat ik heel fel tegen alcohol in het verkeer (zowel auto als op de fiets!) ben.

Als ik rij drink ik geen drup.
Vertrek nooit zonder een kus, voor je 't weet lig je achterin onze bus.
pi_28283191
Met alcohol neemt je waarnemingsvermogen af, en daarmee ook het vermogen om je eigen waarnemingsvermogen te kunnen beoordelen. Al die mensen die dus claimen met x bier op nog heel goed te kunnen rijden, zijn helemaal niet in staat dit voor zichzelf te bepalen. Bij Blik Op De Weg o.i.d. lieten ze eens zo iemand nuchter en onder invloed in een simulator rijden; onder invloed zat hij bovenop de eerstedebeste auto die onverwachts van rechts kwam. Says enough lijkt me.
  maandag 27 juni 2005 @ 23:02:55 #41
73827 Caerbannog
Back from the crusades
pi_28287654
quote:
Op maandag 27 juni 2005 18:27 schreef TR08 het volgende:

[..]

Heb je je ook onderweg bedacht dat je zou kunnen stoppen? Gewoon auto parkeren, taxi regelen en volgende dag weer halen.
Ja, dat is altijd achteraf. Denk je op dat moment niet aan. Het was immers 'maar' 10 kilometer.
10 kilometer te ver achteraf....
maarja, achteraf heeft iedereen gelijk. Ik heb er iig van geleerd, 't is goed gegaan, en gebeurt sowieso niet weer

En je lieve autootje laat je niet zomaar achter voor de taxi
Toch?
  maandag 27 juni 2005 @ 23:06:04 #42
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_28287751
heel simpel bij mij:

rijden is geen alcohol, geen slokje geen druppel, niets.
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  maandag 27 juni 2005 @ 23:55:46 #43
35730 Tuneman
Niet Likken!
pi_28289522
quote:
Op maandag 27 juni 2005 20:20 schreef Farao het volgende:

[..]

Als iemand die in zijn loopbaan 'n groot aantal doden heeft gezien en 'n enorm aantal levens compleet verwoest allemaal door alcohol in het verkeer, kan ik uiteraard alleen maar zeggen dat ik heel fel tegen alcohol in het verkeer (zowel auto als op de fiets!) ben.

Als ik rij drink ik geen drup.
Fiets moet toch kunnen vind ik persoonlijk, ik kan hooguit zelf een keer flink op me bek gaan en in slaap vallen. Meer niet. Als ik op de weg terug rijd is er nooit geen kip, dus veel schade kan ik niet aanrichten.
Een vrouw is een prachtige creatie, ze geeft melk zonder gras te eten, ze bloed zonder zich te bezeren, wordt nat zonder dat het regent, zuigt zonder stroom en ze kan een man laten komen zonder dat ze roept.
  dinsdag 28 juni 2005 @ 00:06:25 #44
102364 FordXRRS
Bad boys drive bad toys
pi_28289887
quote:
Op maandag 27 juni 2005 18:01 schreef -Muse- het volgende:

[..]

Hier maak ik mij wel schuldig aan

Maar ik merk eigenlijk niet veel verschil, ik rij nogsteeds netjes, en mn reactie vermogen is nog perfect.
Maar het ligt er ook aan HOE gaar je bent he
Same here.

Ik ben zelf van mening dat ik na een joint stukken keuriger rijd, maar ligt er inderdaad aan hoe gaar je bent, 1 a 2 is geen probleem.

Wat alcohol betreft, tsja, ik zal niet zeggen dat ik tegen alcohol ben, zelf nuttig ik het ook. Maar voor je gaat rijden vindt ik 1 a 2 echt de max. Ik ben na een zooi pilsjes nog echt wel toerekeningsvatbaar, maar ik merk na 2 pilsjes toch altijd dat ik me anders voel wat betreft m'n reactievermogen en ook wat betreft vlug afgeleid zijn.

Daarom drink ik gewoon never wanneer ik moet rijden, wat interesseert mij het nou of ik alcohol drink of fris...
"Misunderstandings don't exist, only the failure to communicate"
What's your dysfunction?
pi_28290275
Gewoon geen druppel alcohol als ik moet rijden.
  dinsdag 28 juni 2005 @ 00:24:18 #46
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_28290326
Geen.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  dinsdag 28 juni 2005 @ 00:26:59 #47
73209 dnzl
Minimalist.
pi_28290400
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 00:06 schreef FordXRRS het volgende:

[..]

Same here.

Ik ben zelf van mening dat ik na een joint stukken keuriger rijd, maar ligt er inderdaad aan hoe gaar je bent, 1 a 2 is geen probleem.
'Nuchter' moet ik altijd 60 rijden in de bebouwde kom, altijd dat stukje harder. Met een jointje op vind ik 50 ook wel relaxed, waardoor ik dus ook heel netjes ga rijden.
  dinsdag 28 juni 2005 @ 00:34:37 #48
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_28290597
weleens 8 bier op gehad in een uur ofzo en een uur later gaan rijden, dat liep maar net goed af Maar een paar biertjes op een nacht van 5 uur is geen probleem, alleen dan wel aan het begin van de avond
pi_28291711
Met 6 pillen op en dan door de coen-tunnel rijden.... dan heb je pas echt tunnel-vision ....maar drank nooit meer dan 1 flesje....Wel irritant. Je moet je altijd met de taxi of op de fiets ( of met andere meerijden) ....terwijl de auto gewoon voor de deur staat. Wel verleidelijk af en toe.

[ Bericht 39% gewijzigd door Biglebowski op 28-06-2005 01:51:59 ]
Her name was Lola, she was a showgirl..........
pi_28297829
Wat mij persoonlijk trouwens ook opvalt, is dat veel volwassenen van 40 of ouder een stuk minder moeilijk doen over rijden met drank op.

oudere collega's, vader, ooms, tantes, buren komen op verjaardagen of feestjes allemaal apart van elkaar met de auto, drinken moeiteloos drie of meer biertjes/wijntjes en stappen gewoon in de auto, zonder dat ze volgens mij beseffen dat ze verkeerd bezig zijn.
En als je er wat van zegt, krijg je steevast het commentaar: ik weet heel goed wat mijn grens is, en kan nog goed rijden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')