Het risico dat je te traag reageert als ineens iemand uit het niets over straat rent is een heel stuk groter als je zo veel hebt gedronken, en ook op een klein stuk kan een ongeluk voorkomen. Het is dus NOT DONE.quote:Als ik daarentegen binnen het dorp 2 kilometer moet rijden, midden in de nacht als er geen hond op straat is, dan vind ik het eigenlijk geen probleem om er 6 te hebben gedronken.
weet je, je hoeft het ongeluk niet eens schuld te zijn....ik geloof wel dat veel mensen met een beetje alcohol nog prima rijden...maar stel, je rijdt 's avonds naar huis, een kindje van 18 met een week het rijbewijs verleent geen voorrang en knal....politie erbij, standaard blaastest, en je bent het haasje!!!quote:Op maandag 27 juni 2005 15:22 schreef ACT-F het volgende:
Boven drink ik overdag bijna nooit, alleen s'avonds en s'nachts in een horecagelegenheid. Dus als ik me met 8 bier op de weg begeef dan is de weg afgestorven. Bovendien rijd ik op bekende wegen.
Niet acceptabelquote:Op maandag 27 juni 2005 15:32 schreef JWvW het volgende:
Hoe denken de mensen over een jointje achter het stuur?
Daar ben ik me van bewust, en mocht het, ondanks dat de kans minimaal is, het toch gebeuren, dan wil ik wel even met de rechter babbelen om aan te geven dat alcohol hier geen oorzaak is en dit ook niet in de statistieken komt met als oorzaak 'alcohol'. Waar je het bangst voor moet zijn is dat de verzekeringsmaatschappij de schade niet zal betalen. Dus daarom rijden mensen door na een ongeval of stappen uit de auto om aan de blaastest te ontkomen.quote:Op maandag 27 juni 2005 15:30 schreef bluebit het volgende:
weet je, je hoeft het ongeluk niet eens schuld te zijn....ik geloof wel dat veel mensen met een beetje alcohol nog prima rijden...maar stel, je rijdt 's avonds naar huis, een kindje van 18 met een week het rijbewijs verleent geen voorrang en knal....politie erbij, standaard blaastest, en je bent het haasje!!!
daar heb ik dus helemaal geen zin in!
ligt denk ik ook aan je rijstijl. als ik nuchter bent rijd ik redelijk hard, cruise snelheid van 150-160 op de snelweg. meer op controles lettend dan op m'n snelheids meter. als ik gaar ben rijd ik ook écht niet harder dan de toegestane snelheid. maar nog steeds is m'n reactie dan uiteraard trager... moet je gewoon rekening mee houden dan hequote:Op maandag 27 juni 2005 16:47 schreef TR08 het volgende:
Joints wordt je voorzichtiger van. Ik meen me te herinneren dat het zelfs bewezen is dat je met 1 joint op veiliger rijdt dan zonder
Daarna wordt het echter weer rap minder. Dus 1 joint is wat mij betreft best oke. 2 zou ook nog mogen, maar daarna is het afgelopen.
Op die manier is het ook best oke denk ikquote:Op maandag 27 juni 2005 17:04 schreef dnzl het volgende:
Zoals gister lag ik lekker te genieten bij een recreatieplas hier in de buurt.
Ik vind dat ik dan best een halve liter achterover mag ketsen en een jointje mag roken. Wel wacht ik dan minstens 2 uur voordat ik weer ga rijden. Meer ook niet, ook omdat ik gewoonweg bang ben voor juten in dat soort situaties.
Hier maak ik mij wel schuldig aanquote:Op maandag 27 juni 2005 17:19 schreef Ridocar het volgende:
Voor de joint (moeilijker te controleren, tenzij bloedproef) geldt hetzelfde 0-limiet, temeer omdat je na één joint al de weg kwijt kunt raken.
200% mee eens!quote:Op maandag 27 juni 2005 15:14 schreef doemaardrie het volgende:
Ik ben geen moraalridder en zal ook zeker niet beweren dat ik nog nooit met alchohol op achter het stuur heb gezeten.
Echter ik ben toch van mening dat het beter is om helemaal niet te rijden als je nog moet drinken.
Heb je je ook onderweg bedacht dat je zou kunnen stoppen? Gewoon auto parkeren, taxi regelen en volgende dag weer halen.quote:Op maandag 27 juni 2005 18:14 schreef Caerbannog het volgende:
[..]
200% mee eens!
In principe drink ik nooit als ik rij, maar zo heel af en toe als 't gezellig is misschien 1 of 2.
Het hangt er ook maar helemaal vanaf hoe ik me voel. Als ik merk dat 'k niet overdreven veel gegeten heb doe ik 't al sowieso niet.
Moet er trouwens eerlijk bij vermelden dat ik 1 keer met 8 bier op nog achter 't stuur ben gestapt, en me dood ben geschrokken hoe verschrikkelijk beroerd het rijden dan gaat (bij mij dan toen). Daarna besloten NOOOIT weer met zoveel op te rijden.
Als iemand die in zijn loopbaan 'n groot aantal doden heeft gezien en 'n enorm aantal levens compleet verwoest allemaal door alcohol in het verkeer, kan ik uiteraard alleen maar zeggen dat ik heel fel tegen alcohol in het verkeer (zowel auto als op de fiets!) ben.quote:Op maandag 27 juni 2005 15:08 schreef Daiha het volgende:
Wat is voor jou gebruikelijk? Wat is voor jou de reden om absoluut niets te drinken of om het juist wel te doen? Hou je jezelf dan niet voor de gek zoals ik zelf doe?
Graag eerlijke antwoorden, niet van die moraalridders die het allemaal zo goed weten maar zelf nooit in de gelegenheid komen omdat ze geen alcohol lusten of geen rijbewijs hebben of nooit gaan stappen. Dus alleen ervaringsdeskundigen!
Ja, dat is altijd achteraf. Denk je op dat moment niet aan. Het was immers 'maar' 10 kilometer.quote:Op maandag 27 juni 2005 18:27 schreef TR08 het volgende:
[..]
Heb je je ook onderweg bedacht dat je zou kunnen stoppen? Gewoon auto parkeren, taxi regelen en volgende dag weer halen.
Fiets moet toch kunnen vind ik persoonlijk, ik kan hooguit zelf een keer flink op me bek gaan en in slaap vallen. Meer niet. Als ik op de weg terug rijd is er nooit geen kip, dus veel schade kan ik niet aanrichten.quote:Op maandag 27 juni 2005 20:20 schreef Farao het volgende:
[..]
Als iemand die in zijn loopbaan 'n groot aantal doden heeft gezien en 'n enorm aantal levens compleet verwoest allemaal door alcohol in het verkeer, kan ik uiteraard alleen maar zeggen dat ik heel fel tegen alcohol in het verkeer (zowel auto als op de fiets!) ben.
Als ik rij drink ik geen drup.
Same here.quote:Op maandag 27 juni 2005 18:01 schreef -Muse- het volgende:
[..]
Hier maak ik mij wel schuldig aan![]()
Maar ik merk eigenlijk niet veel verschil, ik rij nogsteeds netjes, en mn reactie vermogen is nog perfect.
Maar het ligt er ook aan HOE gaar je bent he![]()
'Nuchter' moet ik altijd 60 rijden in de bebouwde kom, altijd dat stukje harder. Met een jointje op vind ik 50 ook wel relaxed, waardoor ik dus ook heel netjes ga rijden.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 00:06 schreef FordXRRS het volgende:
[..]
Same here.
Ik ben zelf van mening dat ik na een joint stukken keuriger rijd, maar ligt er inderdaad aan hoe gaar je bent, 1 a 2 is geen probleem.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |