abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25826827
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 11:27 schreef zerotolerance het volgende:
Een Honda NSX, TVR Tuscan of een Mitsubishi 300 GT met turbo.
Ik neem aan dat je dan de oudere NSX'en bedoelt? Want de nieuwere zijn dan weer duur.
De NSX van '91 tot 97' kan 'maar' rond de 270 geloof ik .
pi_25826848
265 Zelfs.

Maar wel de potentie er wat leukers van te maken. Ben alleen benieuwd of 't inderdaad de goedkoopste optie is.
The gum you like, is coming back in style.
pi_25826905
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 11:57 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
265 Zelfs.

Maar wel de potentie er wat leukers van te maken. Ben alleen benieuwd of 't inderdaad de goedkoopste optie is.
*zoekt op*

http://www.autoweek.nl/carbasedata.php?cache=no&vpos=-1&id=7081&cache=no&ref=atag&PHPSESSID=98fc54eb4ecd64615ccff25e999b4a30

Hier staat 270 .

KlikKlak

En daar staan ze voor rond de 40.000 euro .

[ Bericht 10% gewijzigd door Anne op 29-03-2005 14:12:52 ]
  dinsdag 29 maart 2005 @ 12:00:10 #54
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_25826914
Koop een motor.
pi_25826918
ja ik deed 't uit m'n blote hoofd heh.
The gum you like, is coming back in style.
  dinsdag 29 maart 2005 @ 14:06:06 #56
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_25829705
Die eerder genoemde ZR1 kon nog wel eens lastig zijn in NL.... Volgens mij zijn alleen de C4 en C5 in NL geleverd, en niet de ZR1 of Z06.

En wat stefanP ook al zegt, je moet echt wel met huge power aankomen voor 300 echte km/u. Zijn er standaard sowieso niet veel die over de 300 gaan, met uizondering van exotische farrari's en wat hele dure porches.
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_25832159
Enige Porsche die ik kan bedenken die niet duur is:

911 turbo van 1995-1998: 408 pk... Ding haalt 290 km/u volgens specs...

En duur is maar hoe je het ziet, dit ding zal zeer zeker duurder zijn dan de Lotus Omega...

E36 M3 3.2 liter is ook een goeie, maar die zal 275 echte km's halen ofzo, zeker geen 300... Maar is wel fucking goedkoop (15k krijg je wel een 3.2)...
pi_25832525
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 11:56 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je dan de oudere NSX'en bedoelt? Want de nieuwere zijn dan weer duur.
De NSX van '91 tot 97' kan 'maar' rond de 270 geloof ik .
Alles met een turbo er op. Is niet zo'n groot probleem. Als ze al 270 gaan met 280 Pk kunnen ze met enkele aanpassingen wel 300+
re·cal·ci·trant (bn.): 1 onwillig => weerspannig
pi_25832565
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 16:05 schreef zerotolerance het volgende:

[..]

Alles met een turbo er op. Is niet zo'n groot probleem. Als ze al 270 gaan met 280 Pk kunnen ze met enkele aanpassingen wel 300+
Dan kun je zo nog wel 50 auto's opnoemen.

Én een aanpassing kost ook weer geld, dus wordt ie nóg duurder.
  dinsdag 29 maart 2005 @ 16:06:46 #60
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_25832576
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 15:49 schreef yup het volgende:
Enige Porsche die ik kan bedenken die niet duur is:

911 turbo van 1995-1998: 408 pk... Ding haalt 290 km/u volgens specs...

En duur is maar hoe je het ziet, dit ding zal zeer zeker duurder zijn dan de Lotus Omega...

E36 M3 3.2 liter is ook een goeie, maar die zal 275 echte km's halen ofzo, zeker geen 300... Maar is wel fucking goedkoop (15k krijg je wel een 3.2)...
285 op de teller, 275 echte km's. Maar daar moet je wel voor langs de chiptuner, anders zit er een begrenzer op.

En degenie die trouwens een 3.2 hebben in goede staat doen die echt niet voor 15K weg
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
  dinsdag 29 maart 2005 @ 16:11:30 #61
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_25832677
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 16:05 schreef zerotolerance het volgende:

[..]

Alles met een turbo er op. Is niet zo'n groot probleem. Als ze al 270 gaan met 280 Pk kunnen ze met enkele aanpassingen wel 300+
Die Evo bedoel je weer? die loopt net 245-250 in stock form. Met 5 versnellingen. Dus alles raakt er af, versnellingsbak, driveline enz. Je hebt gewoon het toerenbereik niet in zo'n ding voor 300+ Ombouwen voor 300+ gaat je waarschijnlijk al meer kosten als een 911 twin turbo bijvoorbeeld.
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_25832808
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 16:11 schreef Five_Aces het volgende:

[..]

Die Evo bedoel je weer? die loopt net 245-250 in stock form. Met 5 versnellingen. Dus alles raakt er af, versnellingsbak, driveline enz. Je hebt gewoon het toerenbereik niet in zo'n ding voor 300+ Ombouwen voor 300+ gaat je waarschijnlijk al meer kosten als een 911 twin turbo bijvoorbeeld.
Honda NSX ging het over. .
  dinsdag 29 maart 2005 @ 16:23:08 #63
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_25832967
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 16:16 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

Honda NSX ging het over. .
Daar moet je ook huge moeite voor doen hoor.... de 3.2L met 6 bak loopt stock ook 'maar' 270... Is performancewise & techspecs ongeveer gelijk aan een E36 M3 3.2L.

NSX-R loopt 280 ongeveer, en is door zijn gewicht ook sneller op de 0-200, gelijk aan de E46 M3 ongeveer.

Die 20 km/u extra topsnelheid heb je er niet zomaar bij op die snelheden.

En dacht dat hij de Evo bedoelde om de turbo comment.... een NSX heeft geen turbo.

[ Bericht 7% gewijzigd door Five_Aces op 29-03-2005 16:30:54 ]
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_25833184
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 16:23 schreef Five_Aces het volgende:

[..]

Daar moet je ook huge moeite voor doen hoor.... de 3.2L met 6 bak loopt stock ook 'maar' 270... Is performancewise & techspecs ongeveer gelijk aan een E36 M3 3.2L.

NSX-R loopt 280 ongeveer, en is door zijn gewicht ook sneller op de 0-200, gelijk aan de E46 M3 ongeveer.

Die 20 km/u extra topsnelheid heb je er niet zomaar bij op die snelheden.

En dacht dat hij de Evo bedoelde om de turbo comment.... een NSX heeft geen turbo.
Ik denk dat ie bedoelde een turbo erop pleuren?
  dinsdag 29 maart 2005 @ 16:37:18 #65
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_25833314
Denk dat hij dan zelf nog niet weet hoeveel kosten & aanpassingen daar bij komen kijken NSX is een wat zeldzamere wagen.... denk niet dat de turbokits daarvoor zo kant en klaar op de plank liggen net als bij bijvoorbeeld een civic of CRX.
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_25833527
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 16:37 schreef Five_Aces het volgende:
Denk dat hij dan zelf nog niet weet hoeveel kosten & aanpassingen daar bij komen kijken NSX is een wat zeldzamere wagen.... denk niet dat de turbokits daarvoor zo kant en klaar op de plank liggen net als bij bijvoorbeeld een civic of CRX.
Ook dat zei ik -> "Dan wordt ie nog duurder" .

Ik vind hem zowiezo niet in het rijtje "Goedkoopste supersportwagen" thuis horen .
pi_25833599
ik dacht altijd dat de ZR1 305 ging. dat staat er volgens mij in mijn folder dat ie 190mph haalt....

nu nog eentje vinden....
2825cc Single Turbo Beast
  dinsdag 29 maart 2005 @ 16:57:21 #68
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_25833889
Die nieuwere NSX 3.2 ben je nog veel meer voor kwijt.... Als je idd naar de prijzen van een 3.0 kijkt en even doortrekt naar een 3.2 samen met een turboconversie denk ik niet dat je het redden gaat onder 90.000 euro.

ZR1 & Z06 doen allebei 275-280 volgens mij, misschien net 300 op de teller.....

Oudere Viper GTS red het ook niet, blijft ook bij 280-285 steken.... Alleen de nieuwere Viper SRT10 loopt vol uit 305 met 500+ PK. Maar is ook niet echt goedkoop
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_25836195
TVR Cerbera, zit je dik over de 300 voor 50000 euro
http://www.marktplaats.nl/markt/autos/diversen/11481.htm
De status 'bagger-user' voorbij
pi_25836485
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 01:24 schreef alsem het volgende:

[..]

das een kutding, neem dan een vx220 van vauxhall..
dat is een speedster
[ Bericht 99% gewijzigd door Tjabbo op 1-1-2005 0:01 ]
pi_25838704
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 16:37 schreef Five_Aces het volgende:
Denk dat hij dan zelf nog niet weet hoeveel kosten & aanpassingen daar bij komen kijken NSX is een wat zeldzamere wagen.... denk niet dat de turbokits daarvoor zo kant en klaar op de plank liggen net als bij bijvoorbeeld een civic of CRX.
Ik kon geen prijzen vinden voor een turbo voor een NSX. Maar ik ga er niet vanuit dat die 10.000 euro gaan kosten.
NSX voor 40.000 euro, tunen voor 10.000 euro en je gaat voor 50.000 euro 300. Leek me heel.

Of deze http://www.marktplaats.nl(...)Zoek%26av%3D%26pv%3D met enige aanpassingen
re·cal·ci·trant (bn.): 1 onwillig => weerspannig
pi_25838930
Alpina B10 Biturbo is misschien een optie. Wel chippen dan. En anders eventueel een E30 M3 met E34 M5 blok. Maar of dat op de weg te houden is met 300, ik heb geen idee.
There is no other!
pi_25839932
Die Renaults gaan 'maar' iets van 260, maar die heb je wel voor 6000/7000 euro, dus dan heb je nog veel over om te tunen
De status 'bagger-user' voorbij
  dinsdag 29 maart 2005 @ 21:07:10 #74
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_25840244
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 20:12 schreef zerotolerance het volgende:

[..]

Ik kon geen prijzen vinden voor een turbo voor een NSX. Maar ik ga er niet vanuit dat die 10.000 euro gaan kosten.
NSX voor 40.000 euro, tunen voor 10.000 euro en je gaat voor 50.000 euro 300. Leek me heel.
Denk eerder dat je ver voorbij de 25.000 euro gaat voor een turbosetup. Denk er aan dat die V6 een blok is met een vrij hoge CR.

Met het vermogen wat je nodig hebt voor 300+ km/u kijk je al tegen 450 PK minstens aan. Houd al in dat je voor dat blok een versterkte krukas, zwaardere zuigerstangen en lage CR zuigers hebben moet. Komt je hardware nog bij ala grote IC, turbo, turbospruitstuk, uitlaten, nog wat turboplumbing enz enz enz. Aangezien de NSX een vrij zeldzaam apparaat is, zal je het custom moeten laten maken of het is er wel, maar ook erg duur. En dan komen er waarschijnlijk nog allerlei electronische gadgets bij.

Dan heb je alleen je blok voor elkaar, maar zal je ook nog dingen als je koppeling moeten versterken, en een zwaarder remsysteem.

Heb je dat er allemaal op laten zetten komt ook nog het probleem dat je er custom ECU tuning voor nodig hebt, of als dat niet wil misschien zelfs standalone fuelmamangment. Moet je ook nog allemaal laten programmeren.

Blij je met de 3.0L NSX tegen het probleem aan lopen dat je 5e versnelling te kort kan zijn voor 300 .... Dus moet je een ander differentiaal, of de versnellingsbak van de 3.2L zien te gebruiken, en maar hopen dat het past.

En dat zijn dan de standaard dingen, kan je ook nog tegen problemen aanlopen als aandrijfassen die je door midden trekt enz.

Zoals ik al zei, is geen civictuning meer waar je mee bezig bent als je voorbij de 300 km/u wil.
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
  dinsdag 29 maart 2005 @ 21:11:29 #75
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_25840359
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 20:19 schreef Cyberdogg het volgende:
Alpina B10 Biturbo is misschien een optie. Wel chippen dan. En anders eventueel een E30 M3 met E34 M5 blok. Maar of dat op de weg te houden is met 300, ik heb geen idee.
E34 M5 blok is niet veel krachtiger als een 3.2L E36 M3

Die B10 biturboblokken hebben een hoop potentie, maar met chippen kom je er niet denk ik.... Turbo upgrade wel
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')