abonnement Unibet Coolblue
pi_34058994
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 18:15 schreef ymme het volgende:

[..]

Dit is dus echt niet gezond he.
Levensgevaarlijk voor z'n beest. Veels te dik.
Afvallen.
Maar onze dierenarts zei een paar weken geleden nog (we moesten erheen omdat we dachten dat ie schurft had .. bleek ze gewoon ontzettend in de rui te zijn ) dat ze er hardstikke goed uitzag (en is niet dikker geworden of zo ...). Ze loop eigenlijk elke dag binnen of buiten ... En we zijn voorzichtig met voer en snoepjes ... Da "flapje" heeft ze al sinds we haar kregen ...
pi_34288958
Foto´s van ons familie konijn Dribbel

Dagelijkse bezigheden: Slapen, eten en voetballen (helaas geen actie foto)









Lekker baggeren in de sneeuw
Sam: Whenever there is any doubt, there is no doubt. That's the first thing they teach you.
Vincent:Who taught you?
Sam: I don't remember. That's the second thing they teach you.
pi_34392515
Heeft iemand van jullie ervaring met een Vlaamse Reus? Wij willen er misschien eentje aanschaffen maar ik heb eigenlijk nog nooit een konijn gehad. Wel cavia's, ratten en hamsters. Is het waar, dat ze veel stinken? En een konijn kan toch de hele winter buiten blijven? (In een hok met binnengedeelte natuurlijk!) Zijn ze lief voor kinderen of willen ze nog wel eens onverwacht bijten? Zijn het normaal gesproken rustige knuffelbeesten? Wat een vragen allemaal! Ik lees heel graag ervaringen!!
pi_34392762
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 19:58 schreef AversusZ het volgende:
Foto´s van ons familie konijn Dribbel

Dagelijkse bezigheden: Slapen, eten en voetballen (helaas geen actie foto)
Mannetje zeker?
pi_34392866
quote:
Op maandag 23 januari 2006 21:25 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Mannetje zeker?
Zo te lezen wel, ja!
  maandag 23 januari 2006 @ 21:39:23 #156
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_34393364
Is het normaal dat een (vrouwtjes) konijn spontaan een poes begint te neuken?


Om even ontopic te blijven:
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_34393457
quote:
Op maandag 23 januari 2006 21:39 schreef mstx het volgende:
Is het normaal dat een (vrouwtjes) konijn spontaan een poes begint te neuken?


Om even ontopic te blijven:
Wat een slet!

Maar volgens mij humpen konijnen (m/v) graag van alles en nog wat.
pi_34397290
quote:
Op maandag 23 januari 2006 21:25 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Mannetje zeker?


nu je het zegt, tis dat ie geen bier drinkt uit zijn flesje anders was hij echt een rolmodel
Sam: Whenever there is any doubt, there is no doubt. That's the first thing they teach you.
Vincent:Who taught you?
Sam: I don't remember. That's the second thing they teach you.
pi_34399773
quote:
Op maandag 23 januari 2006 21:20 schreef Maddy_K het volgende:
Heeft iemand van jullie ervaring met een Vlaamse Reus? Wij willen er misschien eentje aanschaffen maar ik heb eigenlijk nog nooit een konijn gehad. Wel cavia's, ratten en hamsters. Is het waar, dat ze veel stinken? En een konijn kan toch de hele winter buiten blijven? (In een hok met binnengedeelte natuurlijk!) Zijn ze lief voor kinderen of willen ze nog wel eens onverwacht bijten? Zijn het normaal gesproken rustige knuffelbeesten? Wat een vragen allemaal! Ik lees heel graag ervaringen!!
Een ding is belangrijk: konijnen zijn GEEN knuffelbeesten! De meesten (lees: ongeveer 99%) houd er niet van om opgepakt te worden en rond gedragen te worden. Aaien terwijl ze ergens liggen kan vaak wel gewaardeerd worden, dit laten ze dan merken door zachtjes te gaan 'malen' met de tanden.
Vlamen zijn over het algemeen wel braver en makker dan de kleinere rassen, ik denk dat dit ras ook een van de geschiktere rassen is voor kinderen (ook omdat er door de grote niet zo makkelijk mee gezeuld kan worden)

Ze kunnen id makkelijk het hele jaar door buiten mits ze in het voorjaar buiten worden gezet, dan kunnen ze nl geleidelijk aan een wintervacht kweken. Konijnen zijn sociale dieren en hebben het liefst een maatje van het andere geslacht erbij (dit hoeft dan niet persee ook een vlaam te zijn, t zou ook een dwergje oid kunnen zijn) vanzelfsprekend moet de man dan wel gecastreerd worden. Hiermee verdwijnt meestal ook het zog 'sproeien' wat rammetjes nogal eens doen.
Over het stinken; konijnen urine ruikt vrij penetrant vind ik zelf en daarbij maakt het geslacht geen verschil; (gecastreerde) rammen ruiken even sterk als voedsters. Je kunt konijnen echter zindelijk krijgen zodat ze plassen op een bakje, dit kun je dan makkelijk 1x per dag of om de dag even schoonmaken.

Mocht je persee maar 1 konijn willen; neem een mannetje, voedsters zijn veel feller en zullen vaker aanvallen als je in het hok komt.
pi_34399858
Antwoord van foo-niks op maddy K
c/p uit een ander topic.
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 00:06 schreef Foo_niks het volgende:

[..]

Hoe groter het konijn ,hoe meer aandacht ze willen,zeker als je ze enkel hebt.
Heb nu een Hotot is een slag kleiner dan een vlaamse reus en vraagt vele malen meer aandacht dan de dwerg en langhaar die ik heb gehad
Erg moeilijk om een goede Vlaamse reus te vinden,meeste zijn doorgefokt en erg vroeg oud .
Twee ,drie jaar zijn ze al aardig bejaard..
Stinken niet ,dan is er wat mis met je konijn.
Qua knuffelen is het denk ik sterk afhankelijk wat ze gewend zijn van jongs af aan.
Ik kan alles met hem doen behalve optillen ,word die helemaal gek
Buiten naar binnen verhaal is al verteld: temperatuurverschil is te groot .
Konijnen zijn heel zindelijk ,als die van ons per ongeluk opgesloten zit ergens en je bevrijdt hem rent hij gelijk naar zijn hok,hij weet dus dat hij het niet ergens anders behoort te doen.
Hij loopt bij ons 24-7 rond en ik vind misschien twee keutels in de maand,dat is dan meestal als hij schrikt en wat laat gaan.
Houd wel rekening met twee maal per jaar rui.
je weet niet hoeveel haar er aan een konijn zit,zeker als het een contrasterende kleur met je vloerbedekking is.
Elke dag stofzuigen is dus wel het minste ,en ze houden ook niet zo van parket,kunnen ze zich niet goed op afzetten.

Hond konijn weet ik enkel dat het konijn de hond overheerst (en de katten .)
Wanneer de katten buiten zaten en mijn konijn achter het katteliuik binnen,liet hij er echt geen in.
Grasveld voor was ook territorium als hij buiten was,hing rustig in een herder als die het waagde op zijn veld te komen.
Konijn is van nature een prooidier dus of je hem zover krijgt dat hij zich door een volwassen hond laat rondsjouwen?
Aan de andere kant een hond is een jager ,grote kans dat hij hem een keer pakt.

Dat doet hij anders nooit!
Ligt flappie we lin tweeen.
pi_34404585

Lekker buiten in de tuin los lopen
Oh dat vind ik zo leuk.


Ga aan de kant jij



Ff een sprintje trekken.
  woensdag 25 januari 2006 @ 20:17:42 #162
69357 R-Mon
jong en dynamisch
pi_34458463
Ze (Maddy) zat zo mooi, afijn net te laat:

Maddy en Bugsy:
<tsjsieb> maarja, jij bent ook gewoon cool R-Mon :p
pi_34833575
quote:
Op maandag 23 januari 2006 21:39 schreef mstx het volgende:
Is het normaal dat een (vrouwtjes) konijn spontaan een poes begint te neuken?
Heeft vaak te maken met dominantie.. Het konijn wat op de andere konijnen vriend (of in jou geval poes) duikt is vaak de baas... Kan dus ook gebeuren dat het vrouwtje op het mannetje duikt.
Wat bij mij thuis dus meestal het geval is, alleen een beetje jammer dat mijn meisje niet het verschil ziet tussen kop & billen...
Is best een grappig gezicht
  dinsdag 7 februari 2006 @ 22:40:26 #164
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_34845641
Even nog wat Trunks & mimiru spam:




Saampjes uit eten in onze deuropening
pi_34857360
Lekker snacken
  donderdag 9 februari 2006 @ 16:31:50 #166
91591 gnoompje
naomi en kelvin
pi_34904526
dit zijn de trotse eigenaartjes met hun dwerghangoortje Flappie

ik ben niet blond, ik ben gewoon mezelf!!
  donderdag 9 februari 2006 @ 16:34:29 #167
91591 gnoompje
naomi en kelvin
pi_34904610
Ze is gek op de kinderen en klimt graag bovenop ze en rent ze achterna.
Ze is nu bijna 3 maanden oud.

ik ben niet blond, ik ben gewoon mezelf!!
pi_34907266
Wat een leuke foto's gnoompje!!! Lief nijntje (en ook leuke kids!)
  donderdag 9 februari 2006 @ 18:13:49 #169
91591 gnoompje
naomi en kelvin
pi_34908241
Dank je wel.

We hebben nog geen fotos van haar alleen dus vandaar even met de kids.
Ze is verschrikkelijk lief en komt uit haar zelf op schoot en als het aan haar ligt, ligt ze de hele tijd aan je handen, vingers en alles aan onbedekte huid te likken ondanks dat ze een liksteen in haar kooi heeft hangen.
ik ben niet blond, ik ben gewoon mezelf!!
pi_34924393
quote:
gnoompje: ondanks dat ze een liksteen in haar kooi heeft hangen.
Die liksteen hebben ze echt niet nodig en kan zelfs schadelijk zijn! Dit komt van www.konijnen.nl"
quote:
Knaag- of likstenen
Deze stenen bevatten een hoog percentage toegevoegde calcium. Konijnen hebben een afwijkend calciummetabolisme, waardoor een te veel aan ingenomen calcium direct voor blaasproblemen kan gaan zorgen. Een teveel aan calcium wordt niet door het lichaam opgenomen maar direct via de urine uitgescheiden, en slaat vaak op de blaaswand neer als een soort zand. Dit blaasdrab kan al voor grote problemen zorgen (niet kunnen plassen etc.) Ook kunnen zich stenen vormen die pijn bij het plassen veroorzaken, en voor blaasinfectie kunnen zorgen. Regelmatig moet bij konijnen een blaasoperatie uitgevoerd worden om blaasdrab of stenen, door voeding gevormd, te verwijderen. Knaag- of likstenen zijn daarom TABOE voor konijnen.
pi_34931302
Ik heb inderdaad geen knaagsteen of een liksteen in z'n hok hangen.
Wel van die houtentakken. Dit is goed als vervanging van de knaagsteen.

Leuke foto's trouwens weer.
pi_34933259
Liksteen taboe? Daar heb ik nog nooit van gehoord, waarom wordt het dan verkocht in de dierenwinkel?
Onze konijnen likken toch wel aan paar van die ronde likstenen af.
pi_34934702
Wat een lieverds allemaal!

Hier een fotootje van onze vlaam:





Deze foto's zijn wel al wat ouder.
Moet nodig weer eens nieuwe maken...
Beauty is in the eye of the beholder and it may be necessary from
time to time to give a stupid or misinformed beholder a black eye...
pi_34972149
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 12:44 schreef Syytön het volgende:
Liksteen taboe? Daar heb ik nog nooit van gehoord, waarom wordt het dan verkocht in de dierenwinkel?
Onze konijnen likken toch wel aan paar van die ronde likstenen af.
Ze zijn echt on nodig & kunnen idd zelfs gevaarlijk zijn.
Dierenwinkels verkopen helaas maar al te veel spullen die gevaarlijk of zelfs dodelijk zijn voor konijnen! Laatst probeerde de dierenwinkel hier Frontline te verkopen aan iemand voor de konijnen!
(is ook dodelijk)
pi_34972297
Het personeel van dierenspeciaalzaken heeft doorgaans 0,0% verstand van dieren. Niet op afgaan, gewoon goede kennis zoeken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')