abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34009126
Ik wil dolgraag mijn konijn wat vaker om mij heen hebben. Dus wil ik deze los laten lopen in huis, voor 1 uurtje ofzo.

Maar deze is dat niet gewent, buiten loslopen wel maar binnen nog nooit.
Nou heb ik dus geen zin, in een onder gezeken vloer, en een vloer waar overal keutels liggen.
Dus is het wel verstandig dit konijn binnen los te laten?

En hoe te vangen, als het tijd word voor zijn hokkie.

Tips zijn van harte welkom.

pi_34009256
konijn zal binnen waarschijnlijk wat rondhuppelen aangezien die daar geen gras ofzo zal vinden. De kans op keutels enzo zal je toch blijven houden, daar is geen verschil met binnen of buiten. Misschien tip om daarom even oude kranten op de vloer te leggen, als je um echt binnen wilt hebben? Let wel dat het knaagdier is, dus de kans dat ie zun tanden ergens in zet ook aanwezig is.
pi_34009313
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 12:32 schreef XQZ-me het volgende:
Let wel dat het knaagdier is, dus de kans dat ie zun tanden ergens in zet ook aanwezig is.
Met name losliggende kabels van tv e.d. zijn een potentieel doelwit inderdaad
pi_34009426
meestal schijten konijnen op een vaste plaats en zomaar her en der ....

dus 1 uurtjes kan ie wel zonder kakken en pissen hoor...
I'm not the man you think I am!
pi_34009511
Je kunt een ren maken, dat kan hij in een bepaald gebied in je kamer rond rennen. Daaronder leg je kranten, probleem opgelost dus.
pi_34009522
Mm, ik denk dat hij toch maar lekker de tuin ingaat.
Van de week ga ik alles afzetten met gaas, zodat hij altijd buiten kan lopen.
We hebben veel gras in de tuin, en dan ga ik om z'n hok heen alles afzetten.
Hok open, kan ie naar binnen, en buiten ook lekker rondhuppelen.
Ik heb namelijk weinig zin, dat hij de kabel van alle apparatuur doorvreet.
En dat zijn er heel wat hier in huis.

Bedankt
  vrijdag 13 januari 2006 @ 12:42:06 #7
57086 Allantois
Vis een optie?
pi_34009542
Mijn vriendin vertelde dat ze een konijn had vroeger, die ook wel binnen liep. Maar dat konijn piste en scheet altijd ergens in een hoekje (althans, in het begin). Toen hebben ze er een kleine kattenbak neergezet en toen piste en scheet hij in de kattenbal

Simpel, snel, easy as hell
Je moet pas oversteken als er niets aankomt.
  vrijdag 13 januari 2006 @ 12:42:09 #8
64326 beestjuh
stupid little dreamer
pi_34009546
Ik geloof dat je vrouwtjes redelijk zindelijk kan maken.
Een vriendin heeft jaren een loslopend meisje, Lodewijk, gehad, ik zal eens navragen hoe zij dat heeft gedaan...
power to the people
  vrijdag 13 januari 2006 @ 12:44:39 #9
67194 wimmel_1
Intentionally Left Blank
pi_34009634
Houd je er ook rekening mee dat konijnen ervaren "gravers" zijn ... ??

Graaf je gaas dus een centimeter of 30 de grond in.....(80cm hoog gaas halen, dus)
Waarom staat er in ondertitels nooit dat wat er gezegd word?
  vrijdag 13 januari 2006 @ 12:47:44 #10
57086 Allantois
Vis een optie?
pi_34009736
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 12:44 schreef wimmel_1 het volgende:
Houd je er ook rekening mee dat konijnen ervaren "gravers" zijn ... ??

Graaf je gaas dus een centimeter of 30 de grond in.....(80cm hoog gaas halen, dus)
Je moet pas oversteken als er niets aankomt.
pi_34009786
Wimmel als dat konijn begint te graven raakt ie hem alsnog kwijt dan

Oftewel behalve het gaas aan de randen de grond in misschien ook ff zorgen dat je konijn niet al te diep kan graven.
pi_34010429
kijk even goed in zijn hok, waarschijnlijk heeft hij 1 hoek waar hij piest en poept. Ga naar de dierenwinkel en ontdek dat ze daar bakjes hebben in hoekvorm (volgens mij zijn ze eigenlijk voor chincilla's bedoelt). Maargoed deze bevestig je met een schoefje op de plas en poep hoek in de kooi. Zo leert hij dat hij daarin zijn behoefte doet, na een tijdje hoef je alleen het bakje uit de kooi te halen en in de kamer te zetten. Meestal lukt dit wel. Anders kun je het ook nog proberen het hok in de kamer te zetten, doen ze het vaak ook wel in het hok.
Succes.

ps. mocht het misgaan, het is het beste op te ruimen met schoonmaakazijn.
liever een slechte waarheid, dan een goede leugen
geld verdiensite's? klik hier
pi_34010595
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 13:07 schreef mystery1980 het volgende:
kijk even goed in zijn hok, waarschijnlijk heeft hij 1 hoek waar hij piest en poept. Ga naar de dierenwinkel en ontdek dat ze daar bakjes hebben in hoekvorm (volgens mij zijn ze eigenlijk voor chincilla's bedoelt). Maargoed deze bevestig je met een schoefje op de plas en poep hoek in de kooi. Zo leert hij dat hij daarin zijn behoefte doet, na een tijdje hoef je alleen het bakje uit de kooi te halen en in de kamer te zetten. Meestal lukt dit wel. Anders kun je het ook nog proberen het hok in de kamer te zetten, doen ze het vaak ook wel in het hok.
Succes.

ps. mocht het misgaan, het is het beste op te ruimen met schoonmaakazijn.
Die bakjes zijn bedoelt voor alle knaagdieren, je hebt ze in verschillende vormen en maten. (ik kan het weten, mun vader heeft dierenwinkel ) Als je deze poepbak in de kamer zou zetten, zal de kans nog klein zijn dat je konijn daar direct zijn behoefte doet, omdat dit voor hem nog een vreemde omgeving is, en hij er nog niet gewent aan is. Je moet er niet vanuit gaan dat wanneer je zijn poepbak ergens neerzet , je konijn daar ook direct zijn behoefte doet. Verder zou je idd een ren kunnen plaatsen. Tip voor buiten: leg kippengaas (of iets in die richting) op de grond in de ren, zo voorkom je dat je konijn gaat graven en kan die toch lekker gras eten.
pi_34013328
Ach van die bakken wist ik al.
Ik hoopte op tips, die ik nog niet kende..
Zindelijk maken, ben ik al een half jaar mee bezig. En het wil gewoon niet lukken.
Eigenwijs mannetje.

Momenteel laat ik hem lekker in z'n buitenverblijf zitten, hok met ren eraan vast.
Heb gewoon even geen zin om iets te doen nu. Hond is woensdag avond ingeslapen.
pi_34015427
Is de ram gecastreert? Zo niet; dat wil wel eens helpen bij zindelijk worden. Mijn twee konijnen doen alle twee niks in huis, alle plasjes gaan braaf op de plasbak en de keutels in de rest van de kooi. Kabels doorknagen doen ze helaas wel, laats had mn mannetje nog de kabel van de kerstverlichting te pakken, hij had geluk dat ie niet aan stond (en ik had geluk dat ik het ontdekte voor dat ik het in het stopcontact stak:P)
  zaterdag 14 januari 2006 @ 03:15:03 #16
136830 Nenootje
severely detached
pi_34039227
Je kan het konijn nu niet zomaar van buiten naar binnen doen, daar is het temperatuurverschil veel te groot voor. Ofwel hou je het konijn permanent binnen, ofwel permanent buiten. Je moet het ook in stapjes doen, dus van buiten naar binnen bvb: eerst buiten, dan in een schuur, dan in de bijkeuken, dan in een onverwarmde kamer en daarna in een verwarmde kamer.
Hoera, wat is het leuk dat ik besta.
pi_34045949
Mijn konijnen lopen altijd los in de tuin. Ik geef ze dan van te voren geen eten. Als ik ze naar binnen wil hebben (na een paar uurtjes ofzo) dan schud ik wat met de voerbak en geef ze eten dan komen ze vanzelf naar binnen.

Echt handig en ik heb het ze zelf niet eens aangeleerd.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_34075589
Wat nenootje zegt wil ik nog een keer zeggen!
Het is koud, je konijn is daar aan gewend!
Als je hem naar binnen haalt kan hij al doodgaan van het temperatuurverschil, of hij zal later buiten erg verkouden worden.

In de zomer kan je het wel doen, of je een wat ouder konijn nog zindelijk kan krijgen weet ik niet, maar zoveel plassen ze niet en de keutels kan je makkelijk opzuigen.
Je vraagt ook hoe je je konijn moet vangen...is die niet zo tam dan??
Waarom wil je hem op de grond laten lopen eigenlijk?
Neem hem lekker op schoot als je tv gaat kijken, aai en knuffel hem, geef hem een peentje op schoot.
Geef hem ook een konijnenvriendje en bouw een ren in de tuin zodat ze de hele dag door genoeg beweging hebben.
pi_34392792
Hoi iedereen! Heeft iemand van jullie ervaring met een Vlaamse Reus? Wij willen er misschien eentje aanschaffen maar ik heb eigenlijk nog nooit een konijn gehad. Wel cavia's, ratten en hamsters. Is het waar, dat ze veel stinken? En een konijn kan toch de hele winter buiten blijven? (In een hok met binnengedeelte natuurlijk!) Zijn ze lief voor kinderen of willen ze nog wel eens onverwacht bijten? Zijn het normaal gesproken rustige knuffelbeesten? Wat een vragen allemaal! Ik lees heel graag ervaringen!!
Ook las ik net, dat je ze beter niet van buiten naar binnen kunt doen ivm temperatuurverschil? Maar hoe moet dat dan, als je hem 's avonds een paar uurtjes op schoot wilt nemen? Of kan dat geen kwaad?
Over dat zindelijk maken, dat vind ik toch wel héél interessant, ik wist niet dat dat kon.
Nog een laatste vraagje: heeft er iemand ervaring met een hond en een konijn? Wij hebben namelijk een grote hond (teefje). Nu hoor je wel eens, dat een hond moedergevoelens kan krijgen voor bv een jong katje, en dan met dat katje in zijn bek rondsjouwt. Zou dat dan met een konijn ook kunnen? Dat zou wel erg leuk zijn natuurlijk.
pi_34398283
quote:
Op maandag 23 januari 2006 21:26 schreef Maddy_K het volgende:
Hoi iedereen! Heeft iemand van jullie ervaring met een Vlaamse Reus? Wij willen er misschien eentje aanschaffen maar ik heb eigenlijk nog nooit een konijn gehad. Wel cavia's, ratten en hamsters. Is het waar, dat ze veel stinken? En een konijn kan toch de hele winter buiten blijven? (In een hok met binnengedeelte natuurlijk!) Zijn ze lief voor kinderen of willen ze nog wel eens onverwacht bijten? Zijn het normaal gesproken rustige knuffelbeesten? Wat een vragen allemaal! Ik lees heel graag ervaringen!!
Ook las ik net, dat je ze beter niet van buiten naar binnen kunt doen ivm temperatuurverschil? Maar hoe moet dat dan, als je hem 's avonds een paar uurtjes op schoot wilt nemen? Of kan dat geen kwaad?
Over dat zindelijk maken, dat vind ik toch wel héél interessant, ik wist niet dat dat kon.
Nog een laatste vraagje: heeft er iemand ervaring met een hond en een konijn? Wij hebben namelijk een grote hond (teefje). Nu hoor je wel eens, dat een hond moedergevoelens kan krijgen voor bv een jong katje, en dan met dat katje in zijn bek rondsjouwt. Zou dat dan met een konijn ook kunnen? Dat zou wel erg leuk zijn natuurlijk.
Dit is niet helemaal het juiste topic, open een nieuw topic erover, valt het beter op, en krijg je eerder antwoorden
  dinsdag 24 januari 2006 @ 00:06:22 #21
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_34399399
quote:
Op maandag 23 januari 2006 21:26 schreef Maddy_K het volgende:
Hoe groter het konijn ,hoe meer aandacht ze willen,zeker als je ze enkel hebt.
Heb nu een Hotot is een slag kleiner dan een vlaamse reus en vraagt vele malen meer aandacht dan de dwerg en langhaar die ik heb gehad
Erg moeilijk om een goede Vlaamse reus te vinden,meeste zijn doorgefokt en erg vroeg oud .
Twee ,drie jaar zijn ze al aardig bejaard..
Stinken niet ,dan is er wat mis met je konijn.
Qua knuffelen is het denk ik sterk afhankelijk wat ze gewend zijn van jongs af aan.
Ik kan alles met hem doen behalve optillen ,word die helemaal gek
Buiten naar binnen verhaal is al verteld: temperatuurverschil is te groot .
Konijnen zijn heel zindelijk ,als die van ons per ongeluk opgesloten zit ergens en je bevrijdt hem rent hij gelijk naar zijn hok,hij weet dus dat hij het niet ergens anders behoort te doen.
Hij loopt bij ons 24-7 rond en ik vind misschien twee keutels in de maand,dat is dan meestal als hij schrikt en wat laat gaan.
Houd wel rekening met twee maal per jaar rui.
je weet niet hoeveel haar er aan een konijn zit,zeker als het een contrasterende kleur met je vloerbedekking is.
Elke dag stofzuigen is dus wel het minste ,en ze houden ook niet zo van parket,kunnen ze zich niet goed op afzetten.

Hond konijn weet ik enkel dat het konijn de hond overheerst (en de katten .)
Wanneer de katten buiten zaten en mijn konijn achter het katteliuik binnen,liet hij er echt geen in.
Grasveld voor was ook territorium als hij buiten was,hing rustig in een herder als die het waagde op zijn veld te komen.
Konijn is van nature een prooidier dus of je hem zover krijgt dat hij zich door een volwassen hond laat rondsjouwen?
Aan de andere kant een hond is een jager ,grote kans dat hij hem een keer pakt.

Dat doet hij anders nooit!
Ligt flappie we lin tweeen.
Klaar?
Ik niet!
pi_34399895
Foo-niks ik heb je antwoord overgebracht naar :
[Centraal] Konijnen Foto Topic #2
Daar gaan we verder, ok
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: