abonnement Unibet Coolblue
pi_22962448
quote:
Donner voor sociale dienstplicht jongeren



CDA-minister Piet Hein Donner van Justitie is voor de invoering van een sociale dienstplicht voor jongeren. Op die manier kunnen jongeren actiever deelnemen aan, en meer betrokken raken bij, de samenleving. Donner sprak vandaag in Rotterdam op de landelijke CDA-actiedag over Waarden en Normen.

De CDA'er refereerde aan een uitspraak van de vroegere Amerikaanse president John F. Kennedy. ''Jongeren moeten zichzelf afvragen wat zij voor hun land kunnen doen in plaats van zich af te vragen wat hun land voor hen kan doen.''

Donner denkt aan maatschappelijke participatie van jongeren door hen bijvoorbeeld in te zetten bij het geven van taallessen, het leggen van contacten en het bieden van steun aan mensen in de bijstand, het bijstaan van ouderen en gehandicapten of zich bezighouden met buurtbeheer danwel toezichthoudende taken. Gemeenten zouden die taken kunnen coördineren.

De CDA-minister denkt dat een verplichte periode van dienstbaarheid aansluit bij ideeën over opbouw van rechten in de sociale zekerheid, levensloop, inburgering en burgerschap. Een versterking van de maatschappelijke participatie maakt ook in één keer duidelijk en tastbaar wat er nu precies bedoelt wordt met waarden en normen in een betrokken samenleving, aldus de CDA-beleidsman.
Bron: Donner voor sociale dienstplicht jongeren

Wat een verschrikkelijk plan zeg, ik zie al die dwaze jongeren van tegenwoordig sociaal vrijwilligerswerk doen Wat vinden jullie ervan?
pi_22962490
als hij denkt dat ik ga werken voor niks dan heeft ie het helemaal mis.
pi_22962504
Het zou voor veel jongeren helemaal geen kwaad kunnen.
pi_22962525
Kapitalistische, geindividualiseerde, egoistische breezerjongeren voor niets aan het werk krijgen
pi_22962553
Effe gejat uit mijn reactie op de Frontpage

Haha hoor de jonge schoolgaande Fokkertjes eens bibberen. Als een politicus weer eens roept dat werklozen best met een tandenborstel de stoepen kunnen schoonboenen, dan wordt hier instemmend meegebruld en nu is het ineens boe, bah en weegeklaag. Komt het te dichtbij ofzo
quote:
Donner denkt aan maatschappelijke participatie van jongeren door hen bijvoorbeeld in te zetten bij het geven van taallessen, het leggen van contacten en het bieden van steun aan mensen in de bijstand, het bijstaan van ouderen en gehandicapten of zich bezighouden met buurtbeheer danwel toezichthoudende taken.
Natuurlijk is dit vragen om problemen want die gappies bestelen die oudjes en gehandicapten natuurlijk van alle kanten
Leave it to me. We're checking out.
pi_22962583
" Natuurlijk is dit vragen om problemen want die gappies bestelen die oudjes en gehandicapten natuurlijk van alle kanten"

dat ga ik wel doen als ik er niks voor krijg ja
pi_22962615
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2004 21:40 schreef Dskedar het volgende:
" Natuurlijk is dit vragen om problemen want die gappies bestelen die oudjes en gehandicapten natuurlijk van alle kanten"

dat ga ik wel doen als ik er niks voor krijg ja
Vrijwilligerswerk staat erg goed op je cv, het was de doorslaggevende factor op mijn cv toen een aantal mensen om een stageplek vochten. Ik kreeg hem dus...
pi_22962627
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2004 21:40 schreef Dskedar het volgende:
" Natuurlijk is dit vragen om problemen want die gappies bestelen die oudjes en gehandicapten natuurlijk van alle kanten"

dat ga ik wel doen als ik er niks voor krijg ja
Wie zegt dat het onbetaald is. In militaire dienst werd vroeger ook soldij betaald hoor. Stelletje hebberds
Leave it to me. We're checking out.
pi_22962649
Volgens mij was Pim Fortuyn er ook voor. Staat me bij dat hij zoiets zei niet lang voor hij vermoord werd.

Edit

Ja dus: http://www.parlement.com/9291000/modulesf/g42dcbye

- invoering militaire en sociale dienstplicht voor jongeren

R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
pi_22962813
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2004 21:43 schreef R@b het volgende:
Volgens mij was Pim Fortuyn er ook voor. Staat me bij dat hij zoiets zei niet lang voor hij vermoord werd.
Moeten we Donner nu voor jou waarschuwen dan
Leave it to me. We're checking out.
pi_22962984
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2004 21:33 schreef pberends het volgende:

[..]

Bron: Donner voor sociale dienstplicht jongeren

Wat een verschrikkelijk plan zeg, ik zie al die dwaze jongeren van tegenwoordig sociaal vrijwilligerswerk doen Wat vinden jullie ervan?
Het heerschap heeft te veel naar BHFH geluisterd.
  zaterdag 30 oktober 2004 @ 22:07:25 #12
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_22963215
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2004 21:36 schreef _The_General_ het volgende:
Het zou voor veel jongeren helemaal geen kwaad kunnen.
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
  zaterdag 30 oktober 2004 @ 22:16:22 #13
106639 Nomad_k9
Nu zonder ziel
pi_22963450
Begrotings tekort?
An optimist believes that we live in the best of all possible worlds.
A pessimist fears that this is true
  zaterdag 30 oktober 2004 @ 22:24:37 #14
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_22963770
Ik vind het dus wel een goed idee. Het zou de jongeren wat normen en waarden leren en tegelijkertijd was extra handjes in de zorg opleveren !!

En het is goed van Donner dat hij met zo'n plan durft te komen terwijl er ongetwijfeld ladingen kritiek op komen !
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
pi_22963902
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2004 22:24 schreef Pikkebaas het volgende:
Ik vind het dus wel een goed idee. Het zou de jongeren wat normen en waarden leren en tegelijkertijd was extra handjes in de zorg opleveren !!

En het is goed van Donner dat hij met zo'n plan durft te komen terwijl er ongetwijfeld ladingen kritiek op komen !
Ik zou er niks op tegen hebben om iets met kinderen te doen, maar ik moet er echt niet aan denken om iets met mensen in de bijstand, bejaarden of gehandicapten te moeten doen. Laat dat maar over aan de mensen die daar voor kiezen.
En moet dat wel, stel dan de militaire dienstplicht ook weer in zodat men kan kiezen. Kies ik daar wel voor.
  zaterdag 30 oktober 2004 @ 22:42:53 #16
73735 Mr_Wimpenny
Are you alright?
pi_22964168
Voor niks werken zeker.....

wat een grapjas is het toch
pi_22964340
Niet eens zo'n heel slecht idee. Maar goed, dan kom je weer aan bij de hamvraag, wat versta je onder die dienstplicht?
Some say the world will end in fire
Some say in ice
Times went by, many memories died
Imagination is more important than knowledge.
  zaterdag 30 oktober 2004 @ 23:03:49 #18
18933 Krush
Altijd newbie gebleven
pi_22964549
quote:
Jongeren moeten zichzelf afvragen wat zij voor hun land kunnen doen in plaats van zich af te vragen wat hun land voor hen kan doen.
En waarom zouden jongeren (of mensen in het algemeen) zich dat dan wel af moeten vragen?
Ik heb die uitspraak nooit begrepen, en in de context van Nederland anno 2004 slaat het al helemaal nergens op.
pi_22964982
En als je het dus niet hebt gehad ben je een asociale aap? I mean, waarom moet iedereen de lul zijn.
pi_22965526
zeer goed plan, dit idee had ik ook al een tijdje in mn hoofd zitten. hoop dat het wat wordt. en als je het niet doet dan ben je idd een asociale aap idd.. maar het moet niet te lang zijn, een half jaar minimaal lijkt me wel lang genoeg.
  zaterdag 30 oktober 2004 @ 23:52:42 #21
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_22965553
Ik val nu niet meer onder jongeren (denk ik) dus ik ben voor.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  zaterdag 30 oktober 2004 @ 23:59:54 #22
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_22965664
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2004 23:03 schreef Krush het volgende:

[..]

En waarom zouden jongeren (of mensen in het algemeen) zich dat dan wel af moeten vragen?
Ik heb die uitspraak nooit begrepen, en in de context van Nederland anno 2004 slaat het al helemaal nergens op.
Mee oneens. In de individualistische, egocentrische en schraapgrage samenleving van Nederland anno 2004 slaat het juist wél ergens op.
Stop the world, I want to get out.
  zondag 31 oktober 2004 @ 00:05:36 #23
106639 Nomad_k9
Nu zonder ziel
pi_22965778
Ja we laten de asociale jongeren de ondergewaardeerde ouderen helpen met oversteken zijn we binnen de kortste keren ook van de vergrijzing af.
An optimist believes that we live in the best of all possible worlds.
A pessimist fears that this is true
pi_22965886
Ben eigenlijk ook wel voor .

Het zou voor zeer veel jongeren erg leerzaam kunnen zijn .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  zondag 31 oktober 2004 @ 00:19:03 #25
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_22966035
Jeugd tot 25 verplichten vrijwilligerswerk te doen

Donner leest mijn topics! Misschien dat ie dan ook eens om advies kan komen omtrent de zaak Eric O.

Verder heb ik in POL nog meer goede ideëen gepost, ik hoop dat het kabinet Balkenende inspiratie trekt uit mijn ideëen, dan heb ik ze toch niet voor niks gepopst..
(__/)
(='.'=)
(")_(")
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')