abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 26 oktober 2004 @ 21:17:47 #1
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_22891268
Ik vind dat de jeugd best eens wat maatschappelijk werk mag gaan doen en nu de dienstplicht is afgeschaft wordt het ,in deze tijd van normvervaging en zinloos geweld bij de jeugd, tijd de jeugd eens wat verantwoording bij te brengen.

Om de ontplooiing van jeugdigen en de carriere niet in gevaar te brengen zou ik willen voorstellen dat iedereen van 16-25 elke zaterdag minstens 6 uur nuttige karweitjes doet voor de overheid. Dus bijvoorbeeld posters plakken , mensen helpen oversteken, in het dierenasiel, de verzorging, de padvinderij...

Je kan genoeg bedenken en ik denk dat je , mits je het goed begeleidt, de jeugd hier best enthousiast voor kan krijgen. De mensen in het land zeker, want men ziet met lede ogen aan hoe de jeugd massaal voor galg en rad opgroeit.. Dit kan zinloos geweld voorkomen en zorgen dat jeugdigen verantwoording, leidersschap, vriendschap leren kennen.

Basale zaken die in onze tijd zo gewoon waren maar in deze tijd van verregaand indvidualisme en gebrek aan compassie, waar een overdaad aan geweld, vervuiling, egoïsme en andere ellende de dagelijkse realiteit is...

[ Bericht 5% gewijzigd door BloodhoundFromHell op 26-10-2004 21:26:12 ]
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_22891317
NOFI hoor, maar jou ideeen en posts beginnen met echt te irriteren, allemaal van dat linkse gehuil.
Zo kom maar op met die replies!
  dinsdag 26 oktober 2004 @ 21:19:55 #3
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_22891322
Ik moet er echt niet aan denken, dit soort maatregelen.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  dinsdag 26 oktober 2004 @ 21:21:53 #4
58816 sleepflower
Missing pieces of sleep.
pi_22891358
Ach waarom niet, ik heb toch alle tijd van de wereld.
  dinsdag 26 oktober 2004 @ 21:32:22 #5
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_22891605
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2004 21:19 schreef PJORourke het volgende:
Ik moet er echt niet aan denken, dit soort maatregelen.
hoezo niet dan? Ik zie hier alleen maar voordelen. Jongeren bouwen kamaraadschap op en rijgen vooral meer een wij gevoel dat ook zij belangrijk zijn voor ons land..

Nu proef je een zweem van onverschillgheid... men acht het maar vanzelfsprekend dat alles aan komt waaien , zich niet beseffend dat mensen keihard hebben gewerkt om het land op dit welvaartsniveau te krijgen.

Als jeugdigen een bijdrage leveren aan de maatschappij wordt de maatsdchappij ook een beetje van hen en zullen ze zich veel verrantwoordelijker opstellen.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_22891642
6 uur? Ik kom op een slechte zaterdag nog niet eens aan 6 uur vrije tijd. (7:00 op, 8:45 de deur uit voor korfbal, 10:45 spelen. uitwedstrijd ver weg., 11:50 klaar, 13:30 thuis na omkleden en terugreis etc. Dan direct door naar oma, 14:00 tot 19:00 daar, half uur reistijd. 19:30 thuis, en om 23:00 m'n nest in.

Makes: 3.5 + 1.75 = 5.25 uur.

En geloof me, er zijn mensen die dan werken als ik bijvoorbeeld bij m'n oma zit.

Overigens, Repeat, hij is overduidelijk vóór de dienstplicht. Niet echt een 'links' standpunt in deze tijd, is het wel?

En ja, ik ben een jongere. Maar nee, ik ben niet van het type dat jij zo lekker schetst. Ik drink geen alcohol, haat geweld, en heb nog gewoon respect voor ouderen. Iets dat jij niet voor jongeren hebt., in mijn ogen.

Overigens zijn er ook jongeren die door de weeks al dit soort activiteiten doen. Ik help bijvoorbeeld mee bij de jeugd'afdeling' van de lokale schaakclub, 1.25 uur per week. (1 uur en 1 kwartier dus.) Zou ik dan daarnaast nog even die 6 uur moeten doen?

En iemand die voor z'n eindexamen gaat? Daar moet je voor blokken, en dan heb je het meeste van je vrije tijd nodig voor dat blokken. Simpel. Moeten die dan ook nog die 6 uur volkrijgen en dan maar hun eindexamen niet halen?
Some say the world will end in fire
Some say in ice
Times went by, many memories died
Imagination is more important than knowledge.
  dinsdag 26 oktober 2004 @ 21:38:19 #7
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_22891735
Er zijn natuurlijk ook goede jongeren, maar het algemeen beeld is niet positif helaas. Verder is 6 uur op de zaterdag best in te passen denk ik.. maar uren als die van jouw schaakclub zouden natuurlijk meegeteld kunnen worden. verder is het meestentijds ook in het belang van de jeugd zelf. De jeugd zal razend enthousiast zijn als het eenmaal is ingevoerd.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_22893394
"Verplicht" en "vrijwillig" zijn bij mijn weten nog steeds tegenpolen.
  dinsdag 26 oktober 2004 @ 23:31:24 #10
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_22894176
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2004 21:32 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Nu proef je een zweem van onverschillgheid... men acht het maar vanzelfsprekend dat alles aan komt waaien , zich niet beseffend dat mensen keihard hebben gewerkt om het land op dit welvaartsniveau te krijgen.
Onverschilligheid krijg je niet weg door mensen te dwingen iets te doen. Het moet op eigen initiatief gebeuren. Met dwang krijg je alleen tegenzin en nog meer onverschilligheid, van "getver, ik moet die fossielen weer gaan voorlezen".
  dinsdag 26 oktober 2004 @ 23:32:37 #11
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_22894200
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2004 21:38 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Er zijn natuurlijk ook goede jongeren, maar het algemeen beeld is niet positif helaas. Verder is 6 uur op de zaterdag best in te passen denk ik.. maar uren als die van jouw schaakclub zouden natuurlijk meegeteld kunnen worden. verder is het meestentijds ook in het belang van de jeugd zelf. De jeugd zal razend enthousiast zijn als het eenmaal is ingevoerd.
Een heleboel jongeren werken op zaterdag om een zakcentje bij te verdienen., door de week volgen ze een opleiding.
pi_22896360
Dat plan is dus tot uitvoer gebracht bij ons op school.

nou wat waren wij entousiast veel mensen vanuit principe dat je niet verplicht vrijwillerswerk kunt doen niks gedaan. school niet blij organisatie niet blij leerling niet blij kortom je jaagt de mensen weg van het vrijwillerswerk

Ik wil het nog wel eens gaan doen maar wel als ik met mijn studie klaar ben.

je krijgt een groep ongemotiveerde jongeren die de oudjes echt niet met respect gaan behandelen.
die gaan onder elkaar rellen de zaak verzieken zodat ze weer snel weg kunnen (zie voorbeeld van mijn school die doet dat ook geen 2de keer meer (het was een proef in het kader van maatschappijleer)).

hou wel graag dit topic open dit is 1 van de debatstellingen van dit jaar kan ik ook wat makkelijker aan argumenten komen
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_22896378
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2004 23:32 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Een heleboel jongeren werken op zaterdag om een zakcentje bij te verdienen., door de week volgen ze een opleiding.
en wat gaan jongeren doen als ze geen geld hebben

juist lenen en stelen wat dus ook een negatieve impact op de maatschappij heeft
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_22899693
Tegen. Je kunt discussiëren over de vraag of je jongeren een soort "maatschappelijke dienstplicht" zou moeten laten vervullen, maar hoe dan ook moeten ongemotiveerde jongeren niet de plek innemen van gemotiveerde vrijwilligers. Jongeren die tot iets worden verplicht, zijn meestal niet gemotiveerd. In vrijwilligerswerk is dat nu juist onmisbaar.

Ik ben trouwens ook niet zo'n voorstander van een maatschappelijke dienstplicht. Ik ben blij dat onze beschaving inmiddels zo ver is gevorderd dat we geen dienstplicht meer kennen. Natuurlijk zijn er jongeren die qua gedrag over de schreef gaan, maar de goeden hoeven niet onder de kwaden te lijden. Er is een taak weggelegd voor scholen en ouders om daar wat aan te doen.
  woensdag 27 oktober 2004 @ 18:00:02 #15
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_22910594
als jongeren geen goed werk verrichten worden ze in een normen en waarden kamp gestopt
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_22911380
quote:
Op woensdag 27 oktober 2004 00:58 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

en wat gaan jongeren doen als ze geen geld hebben

juist lenen en stelen wat dus ook een negatieve impact op de maatschappij heeft
Lenen is niet persé verkeerd. Zolang je het maar terug betaald/kan betalen.

Op de linkse propaganda van BHFH ga ik niet eens in
pi_22911463
quote:
Op woensdag 27 oktober 2004 18:00 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
als jongeren geen goed werk verrichten worden ze in een normen en waarden kamp gestopt
Of we laten ze inslapen
  woensdag 27 oktober 2004 @ 18:43:27 #18
81735 tuut84
WWW.TANKMEISTERS.NL
pi_22911510
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2004 21:17 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Ik vind dat de jeugd best eens wat maatschappelijk werk mag gaan doen en nu de dienstplicht is afgeschaft wordt het ,in deze tijd van normvervaging en zinloos geweld bij de jeugd, tijd de jeugd eens wat verantwoording bij te brengen.

Om de ontplooiing van jeugdigen en de carriere niet in gevaar te brengen zou ik willen voorstellen dat iedereen van 16-25 elke zaterdag minstens 6 uur nuttige karweitjes doet voor de overheid. Dus bijvoorbeeld posters plakken , mensen helpen oversteken, in het dierenasiel, de verzorging, de padvinderij...

Je kan genoeg bedenken en ik denk dat je , mits je het goed begeleidt, de jeugd hier best enthousiast voor kan krijgen. De mensen in het land zeker, want men ziet met lede ogen aan hoe de jeugd massaal voor galg en rad opgroeit.. Dit kan zinloos geweld voorkomen en zorgen dat jeugdigen verantwoording, leidersschap, vriendschap leren kennen.

Basale zaken die in onze tijd zo gewoon waren maar in deze tijd van verregaand indvidualisme en gebrek aan compassie, waar een overdaad aan geweld, vervuiling, egoïsme en andere ellende de dagelijkse realiteit is...

flikker toch op man. jij bent zeker net 25 onnie
het leven is geen krentebol. anders had je wel een krent in de kont zitten
pi_22911640
Er klopt gewoon iets niet aan die zin.

"verplichte vrijwilligerswerk

Anyway, misschien heb jij verkeerd beeld van de jeugd.

Want ik heb op zaterdag absoluut geen tijd.
Om het kort te zeggen Ik heb een bijbaan op zaterdag, en dat moet ik gaan opgeven voor werk voor niks. En zo zijn er veel meer mensen zoals mij.

Je bent volgens mij even de weg kwijt.
  woensdag 27 oktober 2004 @ 19:02:00 #20
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_22911956
werjk voor niks? Je werkt voor de maatschappij en ook JIJ bent de maatschappij. Het geeft jeugdigen meer gevoel met de samenleving en ook meer inzicht in solidariteit. Daarom ook maar 6 uur. Wij moesten trouwens zaterdag nog naar school, dus wat dat betreft kun je het ook in die context zien. Het is in feite een soort sociale en maatschappelijk vorming.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_22912638
quote:
Op woensdag 27 oktober 2004 19:02 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
werjk voor niks? Je werkt voor de maatschappij en ook JIJ bent de maatschappij. Het geeft jeugdigen meer gevoel met de samenleving en ook meer inzicht in solidariteit. Daarom ook maar 6 uur. Wij moesten trouwens zaterdag nog naar school, dus wat dat betreft kun je het ook in die context zien. Het is in feite een soort sociale en maatschappelijk vorming.
je kwatst een eind weg ons opa en oma hoefde niet eens meer op zaterdag naar school laat staan een broekie als jij

je krijgt tegenwoordig trouwens erg weinig terug van de maatschappij
pi_22912801
De maatschappelijke dienstplicht wordt in Duitsland wel gedaan.. Van wat ik gehoord heb is het de mensen nog best bevallen ook! Ik weet niet meer precies hoe het in elkaar zat maar het idee komt erop neer dat je 9maanden lang 4dagen per week maatschappelijk werk doet, of je kiest voor 1jaar militaire dienst..

Een vriend van mij heeft daar werk met geestelijk gehandicapten gedaan en die volgt nu een opleiding in de verpleging om weer met gehandicapten te werken.
A good traveler has no fixed plans, and is not intent on arriving
pi_22912850
Ik vind het een beetje te hoog gegrepen.
Ik ben wel voor diensplicht of verplicht, zeker voor een jaar werken in de zorg.
pi_22913254
beetje Vampier trekjes, wel je land ontvluchten maar toch nog volop inspraak willen hebben

we hebben jou en je achterlijke ideeen niet nodig
Megumi, Crystal k. en Papa Bouba Diop van Fulham
--gedeelte sig verwijderd door FA, niet terugplaatsen--
pi_22913353
quote:
Op woensdag 27 oktober 2004 18:41 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Of we laten ze inslapen
Nee joh, zo'n normen en waarden kamp waar ze de hele dag naar moralistische tekenfilmpjes als captain planet moeten kijken is toch een veel gepastere straf.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')