hoezo niet dan? Ik zie hier alleen maar voordelen. Jongeren bouwen kamaraadschap op en rijgen vooral meer een wij gevoel dat ook zij belangrijk zijn voor ons land..quote:Op dinsdag 26 oktober 2004 21:19 schreef PJORourke het volgende:
Ik moet er echt niet aan denken, dit soort maatregelen.
Onverschilligheid krijg je niet weg door mensen te dwingen iets te doen. Het moet op eigen initiatief gebeuren. Met dwang krijg je alleen tegenzin en nog meer onverschilligheid, van "getver, ik moet die fossielen weer gaan voorlezen".quote:Op dinsdag 26 oktober 2004 21:32 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Nu proef je een zweem van onverschillgheid... men acht het maar vanzelfsprekend dat alles aan komt waaien , zich niet beseffend dat mensen keihard hebben gewerkt om het land op dit welvaartsniveau te krijgen.
Een heleboel jongeren werken op zaterdag om een zakcentje bij te verdienen., door de week volgen ze een opleiding.quote:Op dinsdag 26 oktober 2004 21:38 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Er zijn natuurlijk ook goede jongeren, maar het algemeen beeld is niet positif helaas. Verder is 6 uur op de zaterdag best in te passen denk ik.. maar uren als die van jouw schaakclub zouden natuurlijk meegeteld kunnen worden. verder is het meestentijds ook in het belang van de jeugd zelf. De jeugd zal razend enthousiast zijn als het eenmaal is ingevoerd.
en wat gaan jongeren doen als ze geen geld hebbenquote:Op dinsdag 26 oktober 2004 23:32 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Een heleboel jongeren werken op zaterdag om een zakcentje bij te verdienen., door de week volgen ze een opleiding.
Lenen is niet persé verkeerd. Zolang je het maar terug betaald/kan betalen.quote:Op woensdag 27 oktober 2004 00:58 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
en wat gaan jongeren doen als ze geen geld hebben
juist lenen en stelen wat dus ook een negatieve impact op de maatschappij heeft
Of we laten ze inslapenquote:Op woensdag 27 oktober 2004 18:00 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
als jongeren geen goed werk verrichten worden ze in een normen en waarden kamp gestopt
quote:Op dinsdag 26 oktober 2004 21:17 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Ik vind dat de jeugd best eens wat maatschappelijk werk mag gaan doen en nu de dienstplicht is afgeschaft wordt het ,in deze tijd van normvervaging en zinloos geweld bij de jeugd, tijd de jeugd eens wat verantwoording bij te brengen.
Om de ontplooiing van jeugdigen en de carriere niet in gevaar te brengen zou ik willen voorstellen dat iedereen van 16-25 elke zaterdag minstens 6 uur nuttige karweitjes doet voor de overheid. Dus bijvoorbeeld posters plakken , mensen helpen oversteken, in het dierenasiel, de verzorging, de padvinderij...
Je kan genoeg bedenken en ik denk dat je , mits je het goed begeleidt, de jeugd hier best enthousiast voor kan krijgen. De mensen in het land zeker, want men ziet met lede ogen aan hoe de jeugd massaal voor galg en rad opgroeit.. Dit kan zinloos geweld voorkomen en zorgen dat jeugdigen verantwoording, leidersschap, vriendschap leren kennen.
Basale zaken die in onze tijd zo gewoon waren maar in deze tijd van verregaand indvidualisme en gebrek aan compassie, waar een overdaad aan geweld, vervuiling, egoïsme en andere ellende de dagelijkse realiteit is...
je kwatst een eind weg ons opa en oma hoefde niet eens meer op zaterdag naar school laat staan een broekie als jijquote:Op woensdag 27 oktober 2004 19:02 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
werjk voor niks? Je werkt voor de maatschappij en ook JIJ bent de maatschappij. Het geeft jeugdigen meer gevoel met de samenleving en ook meer inzicht in solidariteit. Daarom ook maar 6 uur. Wij moesten trouwens zaterdag nog naar school, dus wat dat betreft kun je het ook in die context zien. Het is in feite een soort sociale en maatschappelijk vorming.
Nee joh, zo'n normen en waarden kamp waar ze de hele dag naar moralistische tekenfilmpjes als captain planet moeten kijken is toch een veel gepastere straf.quote:Op woensdag 27 oktober 2004 18:41 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Of we laten ze inslapen![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |