Bijna geen enkele buslijn is rendabel.quote:Op donderdag 20 april 2006 19:07 schreef busvrouwtje het volgende:
ja soms kan het er erg hard aan toe gaan, maar als een buslijn niet meer rendabel is.. tja dan wordt er bezuinigd
en het mooie is: we woonden eerst in een dorp met 1700 inwoners, en daar komt amper meer een bus.. en nu in een dorp met 235 inwonders of zo, enhier rijd het af en aan met bussen (voor Fryske begrippen)quote:Op donderdag 20 april 2006 19:24 schreef MREn het volgende:
[..]
Bijna geen enkele buslijn is rendabel.
De meeste lijnen mogen blij zijn als de 60 a 70% kostendekkend zijn.
Het probleem van Frylân is dat de provincie heeft besloten de lat voor verplicht busvervoer in de concessies te verhogen. Nu is het bedrijf (in dit geval Arriva) verplicht om elk dorp met meer dan 250 inwoners busvervoer te bieden, en dit is miv de nieuwe concessie optrokken naar 1000 inwoners.
Maar ook met 'amper een bus' wordt voldaan aan de concessiequote:Op donderdag 20 april 2006 19:38 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
en het mooie is: we woonden eerst in een dorp met 1700 inwoners, en daar komt amper meer een bus.. en nu in een dorp met 235 inwonders of zo, enhier rijd het af en aan met bussen (voor Fryske begrippen)
ook een kwestie van gunstige ligging
Waar woonde je eerst dan?quote:Op donderdag 20 april 2006 19:38 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
en het mooie is: we woonden eerst in een dorp met 1700 inwoners, en daar komt amper meer een bus.. en nu in een dorp met 235 inwonders of zo, enhier rijd het af en aan met bussen (voor Fryske begrippen)
ook een kwestie van gunstige ligging
hier rijden ook genoeg lijnen langs,quote:Op donderdag 20 april 2006 19:38 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
en het mooie is: we woonden eerst in een dorp met 1700 inwoners, en daar komt amper meer een bus.. en nu in een dorp met 235 inwonders of zo, enhier rijd het af en aan met bussen (voor Fryske begrippen)
ook een kwestie van gunstige ligging
Mijn vraag kan hier wel denk ik zo, zo'n soort bus rijdt hier in de buurt regelmatig rond, gewoon als lijndienst. (135, 136 of 137 voor de lokalo's )quote:Op vrijdag 3 december 2004 15:38 schreef Alexxxxx het volgende:
Mn droomvoertuig van dit moment.. De gele rijders, oftewel de standaardbussen uit de jaren 1967-1988
Is ook alleen maar bij die oude bussen.quote:Op donderdag 20 april 2006 20:46 schreef Ou-Tannu het volgende:
Geen idee, hier rijd praktish alleen laagsvloers bagger
dus ik ging als ik in de rij stond te wachten om te stempelen lekker vaak op en neer huppen op die plank om de buslijn rendabel te laten lijkenquote:Op donderdag 20 april 2006 20:54 schreef busvrouwtje het volgende:
aha, bij elke klik een passagier erbij
Valt wel mee hoor, hier reed de TET al jaren met lagevloerbussen.quote:Op donderdag 20 april 2006 20:53 schreef busvrouwtje het volgende:
echte laagvloers bussen, zijn er pas de afgelopen 2 a 3 jaar
Vandaar die rode T's op de haltes waar je de passagiers moest tellen en opschrijven op je rittenkaartquote:Op donderdag 20 april 2006 21:03 schreef verzameldirk het volgende:
Ja die plankjes waren er om de instappende passagiers te tellen.
Ze werden uitgelezen door een kastje die op diverse lantaarnpalen waren
bevestigd.
Een antenne op de bus gaf een signaal af aan deze kastjes.
Schrijf dan meteen op dat je altijd meer reizigers op moet schrijven dan er werlijk zijn, dan heb je enerzijds minder kans op opheffen/uitdunnen diest en meer opdrengsten uit de strippenkaart-inkomsten-verdeel-pot.quote:Op donderdag 20 april 2006 21:07 schreef busvrouwtje het volgende:
* schrijf schrijf hahahahah wel leuk om zulke dingen te weten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |