abonnement Unibet Coolblue
pi_37135931
ik geloof dat connexxion en RET een samenwerkingsverband hebben/ of krijgen

ik ben iig bewnieuwd hoe ik het psychologisch onderzoek heb gedaan
geen muts te ver
pi_37135987
ja soms kan het er erg hard aan toe gaan, maar als een buslijn niet meer rendabel is.. tja dan wordt er bezuinigd
geen muts te ver
pi_37136325
gister kwam ik in den haag toevallig de e-traction bus tegen en deze waren ze aan het opladen en te transporteren naar een onbekende bestemming


ik zoek een huis heb jij wat voor me?
als je naar rechts kijk zie je links niets
  donderdag 20 april 2006 @ 19:24:37 #204
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_37136481
quote:
Op donderdag 20 april 2006 19:07 schreef busvrouwtje het volgende:
ja soms kan het er erg hard aan toe gaan, maar als een buslijn niet meer rendabel is.. tja dan wordt er bezuinigd
Bijna geen enkele buslijn is rendabel.
De meeste lijnen mogen blij zijn als de 60 a 70% kostendekkend zijn.

Het probleem van Frylân is dat de provincie heeft besloten de lat voor verplicht busvervoer in de concessies te verhogen. Nu is het bedrijf (in dit geval Arriva) verplicht om elk dorp met meer dan 250 inwoners busvervoer te bieden, en dit is miv de nieuwe concessie optrokken naar 1000 inwoners.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_37136952
quote:
Op donderdag 20 april 2006 19:24 schreef MREn het volgende:

[..]

Bijna geen enkele buslijn is rendabel.
De meeste lijnen mogen blij zijn als de 60 a 70% kostendekkend zijn.

Het probleem van Frylân is dat de provincie heeft besloten de lat voor verplicht busvervoer in de concessies te verhogen. Nu is het bedrijf (in dit geval Arriva) verplicht om elk dorp met meer dan 250 inwoners busvervoer te bieden, en dit is miv de nieuwe concessie optrokken naar 1000 inwoners.
en het mooie is: we woonden eerst in een dorp met 1700 inwoners, en daar komt amper meer een bus.. en nu in een dorp met 235 inwonders of zo, enhier rijd het af en aan met bussen (voor Fryske begrippen)

ook een kwestie van gunstige ligging
  donderdag 20 april 2006 @ 19:46:26 #206
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_37137234
quote:
Op donderdag 20 april 2006 19:38 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

en het mooie is: we woonden eerst in een dorp met 1700 inwoners, en daar komt amper meer een bus.. en nu in een dorp met 235 inwonders of zo, enhier rijd het af en aan met bussen (voor Fryske begrippen)

ook een kwestie van gunstige ligging
Maar ook met 'amper een bus' wordt voldaan aan de concessie

* MREn woont in een plaats met 160.000 inwoners, bussen genoeg.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 20 april 2006 @ 19:51:06 #207
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_37137375
quote:
Op donderdag 20 april 2006 19:38 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

en het mooie is: we woonden eerst in een dorp met 1700 inwoners, en daar komt amper meer een bus.. en nu in een dorp met 235 inwonders of zo, enhier rijd het af en aan met bussen (voor Fryske begrippen)

ook een kwestie van gunstige ligging
Waar woonde je eerst dan?

Je bent niet de enige hier met die last heeft van buslijnen die zo ongeveer opgeheven zijn. Ik moet altijd met de zo ongeveer korste streekbuslijn die arriva heeft. Er rijden dan ook maar enkele bussen per dag op die lijn.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_37137445
quote:
Op donderdag 20 april 2006 19:38 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

en het mooie is: we woonden eerst in een dorp met 1700 inwoners, en daar komt amper meer een bus.. en nu in een dorp met 235 inwonders of zo, enhier rijd het af en aan met bussen (voor Fryske begrippen)

ook een kwestie van gunstige ligging
hier rijden ook genoeg lijnen langs,

stuk of 6!

alleen logisch is het niet bepaald, maar ja
pi_37138817
dus zoals ik het nu zo hoor, zijn jullie afhankelijk van een autootje.. dat lijkt me flink balen zeg
geen muts te ver
pi_37138944
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 15:38 schreef Alexxxxx het volgende:
Mn droomvoertuig van dit moment.. De gele rijders, oftewel de standaardbussen uit de jaren 1967-1988

Mijn vraag kan hier wel denk ik zo, zo'n soort bus rijdt hier in de buurt regelmatig rond, gewoon als lijndienst. (135, 136 of 137 voor de lokalo's )

En als je instapt bij deze bus moet je, zoals bij de meeste wat oudere bussen, een trapje op. Echter zitten op die trapjes een soort plankjes.



Het zwarte is gewoon de standaard trap zoals hij normaal zou zijn. En de rode streepjes zijn de plankjes die op de treden liggen. Zoals je kunt zien zit er dus speling op die plankjes, ze zitten namelijk aan één kant gescharnierd. Er zit een ruimte tussen van ik denk een kleine centimeter.

Wanneer je dus op zo'n plankje gaat staan hoor je een lichte klap omdat hij op de originele tredes klapt. Wanneer je je voet eraf haalt klapt hij meteen weer terug
Op de plankjes zit wel gewoon anti-slip.

Wat is de functie van dat soort plankjes? Een foto heb ik er helaas niet van
pi_37139023
dat vind ik ene goeie vraag, dat wil ik ook weleens weten.. kom op mensen, wie weet het verlossende antwoord :)
geen muts te ver
pi_37139339
Geen idee, hier rijd praktish alleen laagsvloers bagger
pi_37139494
vanaf m'n 14e t/m m'n 23ste jaar heb ik zeer veel met de bus gereisd, en idd dit viel mij ook al op
geen muts te ver
  donderdag 20 april 2006 @ 20:50:39 #214
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_37139563
quote:
Op donderdag 20 april 2006 20:46 schreef Ou-Tannu het volgende:
Geen idee, hier rijd praktish alleen laagsvloers bagger
Is ook alleen maar bij die oude bussen.

Integro's, toch niet bepaald lagevloer- hebben ze niet namelijk.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_37139687
echte laagvloers bussen, zijn er pas de afgelopen 2 a 3 jaar
geen muts te ver
pi_37139699
ik woonde in Sint Jacobiparochie.

en mij is ooit verteld dat die plankjes zijn om passagiers te tellen.
pi_37139742
aha, bij elke klik een passagier erbij
geen muts te ver
pi_37139826
quote:
Op donderdag 20 april 2006 20:54 schreef busvrouwtje het volgende:
aha, bij elke klik een passagier erbij
dus ik ging als ik in de rij stond te wachten om te stempelen lekker vaak op en neer huppen op die plank om de buslijn rendabel te laten lijken
  donderdag 20 april 2006 @ 20:58:44 #219
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_37139895
quote:
Op donderdag 20 april 2006 20:53 schreef busvrouwtje het volgende:
echte laagvloers bussen, zijn er pas de afgelopen 2 a 3 jaar
Valt wel mee hoor, hier reed de TET al jaren met lagevloerbussen.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_37139971
hahahah * klik klik kli* je lijkt wel een verklikker
geen muts te ver
pi_37140093
Ja die plankjes waren er om de instappende passagiers te tellen.
Ze werden uitgelezen door een kastje die op diverse lantaarnpalen waren
bevestigd.
Een antenne op de bus gaf een signaal af aan deze kastjes.

ware woorden zijn niet mooi en mooie woorden zijn niet waar
  donderdag 20 april 2006 @ 21:04:47 #222
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_37140144
quote:
Op donderdag 20 april 2006 21:03 schreef verzameldirk het volgende:
Ja die plankjes waren er om de instappende passagiers te tellen.
Ze werden uitgelezen door een kastje die op diverse lantaarnpalen waren
bevestigd.
Een antenne op de bus gaf een signaal af aan deze kastjes.

Vandaar die rode T's op de haltes waar je de passagiers moest tellen en opschrijven op je rittenkaart
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_37140229
* schrijf schrijf hahahahah wel leuk om zulke dingen te weten
geen muts te ver
  donderdag 20 april 2006 @ 21:10:08 #224
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_37140332
quote:
Op donderdag 20 april 2006 21:07 schreef busvrouwtje het volgende:
* schrijf schrijf hahahahah wel leuk om zulke dingen te weten
Schrijf dan meteen op dat je altijd meer reizigers op moet schrijven dan er werlijk zijn, dan heb je enerzijds minder kans op opheffen/uitdunnen diest en meer opdrengsten uit de strippenkaart-inkomsten-verdeel-pot.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_37140387
ja dat is ook zo, maar binnenkort is de strippenkaart niet meer he.. tenminste in Rotterdam niet. Daar wordt binnenkort de OV-chipkaart ingevoerd dat is wle makkelijk voor buschauffeurs, hoef je niet meer te stempelen
geen muts te ver
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')