abonnement Unibet Coolblue
pi_13399045
Welkom bij het topic voor visieloos gespui van politieke ideeën en populistisch geblaat zonder financiële onderbouwing. Ook geschikt voor al het politieke non-nieuws en vergeet de politieke complottheorietjes niet.

Ohja, overmatig smiley-gebruik is uit den boze...


De voorgaande delen:

Het POL slowchat topic. Politiek café deel I !
[POL] Slowchat café, daar issie weer (deel II)
[POL] Het derde Slowchat Café
[Slowchat] POL Café numeros quatro
[Slowchat] Politieke borrelpraat -deel 5
[Slowchat] - Politieke Borrelpraat 6
[Slowchat] - Politieke Borrelpraat 7
[Slowchat] - Politieke Borrelpraat 8
[Slowchat] - Politieke Borrelpraat 9
[Slowchat] - Politieke borrelpraat 10
[Slowchat] - Politieke borrelpraat 11
[Slowchat] - Politieke borrelpraat 12
[Slowchat] - Politieke Borrelpraat 13
[Slowchat] - Politieke Borrelpraat 14
[Slowchat] - Politieke Borrelpraat 15
[Slowchat] - Politieke Borrelpraat 16
[Slowchat] - Politieke Borrelpraat 17
[Slowchat] Politieke Borrelpraat -deel 18-
[Slowchat] Politieke Borrelpraat -deel 19-
[Slowchat] Politieke Borrelpraat -deel 20-
[Slowchat] Politieke Borrelpraat -deel 21-
[Slowchat] Politieke Borrelpraat -deel 22-
[Slowchat] Politieke Borrelpraat -deel 23-
[Slowchat] Politieke Borrelpraat -deel 24-
[Slowchat] W.v.t.p.t.k. - deel 26
[Slowchat] n.h.t.t.m.g.l.o.p.o.d.n.a.p. - deel 27
[Slowchat] b.h.d.l.p.o.o.e.l.m.w.e.h.v.i.v.d.i. 28
[Slowchat] i.p.s. -29-
[Slowchat] k.i.e.l. -30-
[Slowchat] p.h.o.p. -31-
[Slowchat] De Fok! Nostra -32-
[Slowchat] De Fok! Nostra -33-
[Slowchat] De Fok! Nostra -34-
[Slowchat] De Fok! Nostra -35-
[POLchat] De puinhopen van 150 jaar politiek -36-
[POLchat] Anders en beter (37)
[PolSlowChat] 1 jaar POL, 200.000 posts -38-
[POL-cafe] Op naar prinsjesdag -39-
[POL-cafe] Op naar prinsjesdag -40-
[POLslowchat] Nog maar 2 nachtjes slapen -41-
[POL-chat] Dinsdag Decisionday -42-
[POL-chat] Nu Nog Zonder Maartje -43-
[POLslowchat] Links, rechts, in de maat... -44-
[POLslowchat] Voorwaarts, kin omhoog! -45-
[POLslowchat] Wie wordt de nieuwe mod? -46-


Game on, The Great Dictator welcomes you...

pi_13399056
Ik ben anti alles!
pi_13399372
quote:
Op dinsdag 23 september 2003 22:59 schreef Conflict het volgende:
Ik ben anti alles!
Ik ben pro anti commitees!
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_13400239
quote:
Op dinsdag 23 september 2003 22:58 schreef Kozzmic het volgende:
Ohja, overmatig smiley-gebruik is uit den boze...
Naja zeg, dat is discriminatie. Vol is vol geldt zeker ook al voor smileys


pi_13400304
quote:
Op dinsdag 23 september 2003 23:39 schreef pberends het volgende:

[..]

Naja zeg, dat is discriminatie. Vol is vol geldt zeker ook al voor smileys
.


Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_13400546
quote:
Op dinsdag 23 september 2003 22:59 schreef Conflict het volgende:
Ik ben anti alles!
ik ben anti-anti-alles

pi_13400702
quote:
Op dinsdag 23 september 2003 23:49 schreef pberends het volgende:

[..]

ik ben anti-anti-alles


* du_ke speelt Boudewijn de Groot - De eeuwige soldaat.mp3.

dus ik ben ook anti oorlog

Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_13400913
quote:
Op dinsdag 23 september 2003 23:56 schreef du_ke het volgende:

[..]

* du_ke speelt Boudewijn de Groot - De eeuwige soldaat.mp3.

dus ik ben ook anti oorlog


* pberends is playing Boudewijn de Groot - Welterusten, Mijnheer De President.mp3

"Goodmorning Mr. President"

quote by Jeep de Hop Shefer

pi_13400954
quote:
Op woensdag 24 september 2003 00:05 schreef pberends het volgende:

[..]

* pberends is playing Boudewijn de Groot - Welterusten, Mijnheer De President.mp3

"Goodmorning Mr. President"

quote by Jeep de Hop Shefer


Nostalgie naar vroeger tijden. Toen Jeep nog gewoon afgeserveerd werd.
* du_ke draait Wim Sonneveld - Het Dorp.mp3

[Dit bericht is gewijzigd door du_ke op 24-09-2003 00:14]

Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  † In Memoriam † woensdag 24 september 2003 @ 00:11:02 #10
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_13401012
Shit, het vorige POL-topic vrijwel volledig gemist.
Hoe is het hier? Nog slachtoffers of houden we nog van elkaar?
Ik las ergens pberends als kandidaat voor mod? en nee pberends, geen JEEP-antwoord!!!
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
pi_13401075
quote:
Op woensdag 24 september 2003 00:11 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Shit, het vorige POL-topic vrijwel volledig gemist.
Hoe is het hier? Nog slachtoffers of houden we nog van elkaar?
Ik las ergens pberends als kandidaat voor mod? en nee pberends, geen JEEP-antwoord!!!
Nee iedereen is hier lief voor elkaar .
Pberends lijkt me de meest voor de hand liggende kandidaat .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_13401397
quote:
Op woensdag 24 september 2003 00:11 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Shit, het vorige POL-topic vrijwel volledig gemist.
Hoe is het hier? Nog slachtoffers of houden we nog van elkaar?
Ik las ergens pberends als kandidaat voor mod? en nee pberends, geen JEEP-antwoord!!!
Das gelul!!!
  † In Memoriam † woensdag 24 september 2003 @ 00:29:17 #13
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_13401406
quote:
Op woensdag 24 september 2003 00:14 schreef du_ke het volgende:

[..]

Nee iedereen is hier lief voor elkaar .
Pberends lijkt me de meest voor de hand liggende kandidaat .


Lijkt mij leuk, die gast heeft een goed gevoel voor humor!
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
  † In Memoriam † woensdag 24 september 2003 @ 00:30:09 #14
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_13401421
quote:
Op woensdag 24 september 2003 00:28 schreef pberends het volgende:

[..]

Das gelul!!!


"Ik herhaal, dat is NIET aan de orde!" => raadt uw uitspraak!
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
pi_13401470
quote:
Op woensdag 24 september 2003 00:29 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Lijkt mij leuk, die gast heeft een goed gevoel voor humor!


Ik ben iig niet gristelijk.

* pberends is playing Dr. Alban - Sing Hallelujah.mp3

pi_13401692
quote:
Op woensdag 24 september 2003 00:30 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

"Ik herhaal, dat is NIET aan de orde!" => raadt uw uitspraak!


Ik update m'n standpunten elke dag, net zoals Maxime V's website.
Daarnaast krijg ik er ook zo'n lekker draaikontje ala Wouter Bos van.
  † In Memoriam † woensdag 24 september 2003 @ 00:43:57 #18
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_13401731
quote:
Op woensdag 24 september 2003 00:42 schreef pberends het volgende:

[..]

Ik update m'n standpunten elke dag, net zoals Maxime V's website.
Daarnaast krijg ik er ook zo'n lekker draaikontje ala Wouter Bos van.


Als dat maar goed gaat dan... Ik ga er eens een nachtje over slapen met ingang van NU!
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
pi_13401781
quote:
Op woensdag 24 september 2003 00:43 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Als dat maar goed gaat dan... Ik ga er eens een nachtje over slapen met ingang van NU!


Niet teveel draaien in bed
  woensdag 24 september 2003 @ 00:56:30 #20
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_13401906
quote:
Op woensdag 24 september 2003 00:42 schreef pberends het volgende:
Ik update m'n standpunten elke dag
Starheid is het gezwel van de vooruitstrevende geest.
pi_13403657
quote:
Tieners belagen Kamerlid Eerdmans op station

Of de treinpassagiers even rustig mochten uitstappen. Dat verzoek van LPF-Kamerlid Joost Eerdmans kwam hem maandagmiddag op station Hilversum Sportpark op een doodsbedreiging te staan.

Na zijn opmerking pakten drie tieners Eerdmans hardhandig vast, draaiden zijn arm om en riepen: we maken je dood. De jongens behoorden tot een grote groep scholieren, die op het station in de trein wilden stappen. Het Kamerlid stuurde de conducteur af op zijn belagers. Hij heeft gisteren aangifte gedaan van geweldpleging.

Eerdmans kon zijn grieven gisteren toevallig meteen spuien bij minister Remkes (Binnenlandse Zaken). De Kamer wilde opheldering over de toename van geweld, diefstal en intimidaties in het openbaar vervoer.

Sinds enkele maanden worden passagiers vooral bij het Amsterdamse station Lelylaan aan de Schiphollijn opnieuw geteisterd door 'rovertjes' en 'gauwdieven', in de woorden van PvdA-Kamerlid Van Heemst. Sinds dit voorjaar is het toezicht verminderd, nadat het eerder was verscherpt wegens terreur door criminelen.

Remkes beloofde de Kamer er bij de politie op aan te dringen meer werk te maken van geweld op en rond stations. Ook moeten gemeenten onveiligheid beter bestrijden. Verder kan het Korps Landelijke Politiediensten bijspringen met extra mensen.

Binnenkort worden bovendien drie teams van in totaal 51 spoorwegagenten ingezet op onveilige lijnen.

Oud-minister Netelenbos (Verkeer) had twee jaar geleden al 200 extra agenten beloofd voor het openbaar vervoer, maar die zijn er nooit gekomen. Het bleek dat er geen geld voor het plan was, aldus Remkes.


http://www.ad.nl/artikelen/Nieuws/1064293462561.html


Die jeugd van tegenwoordig...
pi_13403711
De hamvraag is natuurlijk: waren het buitenlanders?
"Patriotism is the last refuge of a scoundrel"
pi_13403837
Aansluitend op de topictitel...
quote:
Onderzoek: geboren leiders bestaan

Wie in een gezin als eerste kind ter wereld komt, heeft grote kans later een leidinggevende functie te krijgen. De Leidse hoogleraar politicologie R. Andeweg en zijn student S. van den Berg komen tot die conclusie na onderzoek. Dit meldt het Leidse universiteitsblad Mare in het laatste nummer.

Andeweg en Van den Berg vroegen een grote groep Nederlandse politici naar hun positie in het gezin. Het aantal eerstgeborenen was duidelijk oververtegenwoordigd. Een op de drie politici is eerste kind, terwijl van alle Nederlanders samen een kwart de eerste is. Overigens constateerden Andeweg en Van den Berg dat de Haagse politiek ook veel enige kinderen telt.

Volgens de onderzoekers is dus niet de invloed van broers en zussen bepalend voor later functioneren, maar is het de exclusieve aandacht van de ouders voor de eersteling die voordelen biedt voor je ontwikkeling.

Overigens is het niet de eerste keer dat onderzoek is gedaan naar geboren leiders. Amerikaans onderzoek naar de presidenten van de Verenigde Staten toonde aan dat eerste kinderen later leiders worden. President Bush is de oudste van zes kinderen.

De relatie eerstgeborene en leidinggevende is volgens het Leidse onderzoek minder duidelijk bij jongere politici dan bij oudere. Andeweg en Van den Berg denken dat het tegenwoordige kleinere gezin daarvan de oorzaak zou kunnen zijn.

http://www.ad.nl/artikelen/Nieuws/1064293460346.html


pi_13403954
quote:
Kritiek Hirsi Ali op integratieonderzoek

DEN HAAG - VVD-Tweede-Kamerlid Hirsi Ali vindt het integratieonderzoek dat haar collega's uitvoeren niet objectief. "Ik ben niet gerust dat de uitkomst integer zal zijn", zei Hirsi Ali woensdagmorgen voor Radio 1.

Net als SP-Kamerlid Lazrak hekelt ze de betrokkenheid van "de kliek beleidsonderzoekers" van het Hilda Verwij-Jonker Instituut bij het onderzoek van de tijdelijke commissie integratiebeleid, die afgelopen maandag met de verhoren begon. Lazrak stapte om die reden uit de commissie. Hirsi Ali maakt daar geen deel van uit. Haar partijgenoot Blok is voorzitter.

Hirsi Ali richt haar pijlen met name op directeur Duyvendak van het instituut. "Hij heeft altijd uitgesproken ideeën gehad en adviezen gegeven over integratie", weet Hirsi Ali. "Zegt dat het beleid niet heef gefaald, maar dat is juist wél zo." Duyvendak had volgens de VVD-politica deelname aan het onderzoek "moeten weigeren om te voorkomen dat zijn integriteit ter discussie komt te staan".

In plaats van de beleidsonderzoekers die al jarenlang adviezen aan de overheid geven, had de commissie een beroep moeten doen op onafhankelijke mensen, vindt Hirsi Ali. "Het is een van de belangrijkste onderwerpen van de eeuw."

Hirsi Ali gaf in het interview voor Radio 1 toe dat ze voor haar beurt heeft gesproken omdat ze als Kamerlid ook moet oordelen over het eindresultaat van de commissie. "Ik hoor me hier nu eigenlijk niet over uit te spreken."

Sinds haar overstap van de PvdA naar de VVD heeft Hirsi Ali veel stof doen opwaaien. Ze deed zeer omstreden uitspraken over de islam en maakte in juni van dit jaar amok over de portefeuilleverdeling tussen de VVD-Kamerleden.

Fractiegenoten spraken destijds hun ongerustheid uit over de toekomst van Hirsi Ali in de VVD-fractie. Ze gaf in de portefeuillekwestie een verklaring uit, waarin ze schreef zich niet af te willen splitsen van de VVD en in de fractie te blijven.


"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_13404116
quote:
Op woensdag 24 september 2003 09:33 schreef Kozzmic het volgende:
Aansluitend op de topictitel...
[..]
Mooi, weer iets om op mijn cv te zetten: ik ben de eerstgeborene!
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_13405331
Alsof een burgemeestersreferendum 16 jarigen ook maar enigzins boeit .
quote:
Zoetermeer laat 16-jarigen stemmen

ZOETERMEER - De gemeente Zoetermeer wijkt bij het komende burgemeestersreferendum af van de kieswet en verlaagt de kiesgerechtigde leeftijd naar 16 jaar. Dat maakte de vertrouwenscommissie burgemeestersbenoeming woensdag bekend. Voor zover bekend is Zoetermeer de eerste gemeente die een dergelijke stap neemt. Het referendum heeft plaats op woensdag 3 december.

Binnen de huidige wetgeving is het volgens de gemeente Zoetermeer mogelijk om bij een referendum af te wijken van de gang van zaken bij verkiezingen. "Met deze bijzondere maatregel willen we jongeren betrekken bij de keuze voor een nieuwe burgemeester en bij de lokale politiek", verklaart Patrick van Domburg, voorzitter van de vertrouwenscommissie en fractievoorzitter van de VVD, de bijzondere stap.

Twaalf mensen hebben gesolliciteerd naar het burgemeesterschap van Zoetermeer. Het gaat om elf mannen en een vrouw. Een van hen zal per 1 februari 2004 de opvolger zijn van de huidige burgemeester, L. van Leeuwen.

Verkiezingen

Tijdens een besloten raadsvergadering op maandag 27 oktober wordt vastgesteld welke twee kandidaten een gooi mogen doen naar het burgemeestersambt van de stad. De volgende dag worden de kandidaten bekendgemaakt aan het publiek. De verkiezingscampagnes beginnen officieel op zaterdag 8 november.

Stemgerechtigde Zoetermeerders kunnen op 3 december in een lokaal naar keuze hun voorkeur laten blijken. Ook rijdt er een als stemlokaal ingerichte bus door de gemeente om het de stemgerechtigden naar de zin te maken. De gemeente gaat scholen vragen om tijdens de lessen aandacht te besteden aan het burgemeestersreferendum en het lokale bestuur in zijn algemeenheid.

Opkomst

De gemeente hoopt dat de maatregelen resulteren in een hoge opkomst. Voor een geldige uitslag is het noodzakelijk dat 30 procent van de stemgerechtigde Zoetermeerders de gang naar het stemlokaal maakt.
bron nu.nl


Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  woensdag 24 september 2003 @ 12:07:16 #27
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_13406595
quote:
Op woensdag 24 september 2003 10:58 schreef du_ke het volgende:
Alsof een burgemeestersreferendum 16 jarigen ook maar enigzins boeit .
[..]
Ze maken wel een kermis van zo'n referendum, door een mobiel stemlokaal door de gemeente te laten rijden.
pi_13406620
quote:
Op woensdag 24 september 2003 12:07 schreef freako het volgende:

[..]

Ze maken wel een kermis van zo'n referendum, door een mobiel stemlokaal door de gemeente te laten rijden.


Op die manier maken ze een grote grap van de democratie . Lijkt me geen goed plan .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_13406670
quote:
Volgens de onderzoekers is dus niet de invloed van broers en zussen bepalend voor later functioneren, maar is het de exclusieve aandacht van de ouders voor de eersteling die voordelen biedt voor je ontwikkeling.
Raar, je zou andersom verwachten. De roep naar aandacht zouden juist meer lijers moeten kweken.
  woensdag 24 september 2003 @ 12:11:38 #30
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_13406678
quote:
ZOETERMEER - De gemeente Zoetermeer is woensdag teruggekomen op haar voornemen om de kiesgerechtigde leeftijd te verlagen van 18 naar 16 jaar. Zoetermeer was dit van plan met het oog op het burgemeestersreferendum op 3 december.

Na raadpleging van de Gemeentewet bleek dit wettelijk niet mogelijk. Alleen inwoners van 18 jaar of ouder mogen meedoen aan het referendum. Patrick van Domburg, voorzitter van de vertrouwenscommissie en VVD-fractievoorzitter, betreurt de gang van zaken. "We wilden op deze manier Zoetermeerse jongeren bij de keuze voor een nieuwe burgemeester en bij het lokale bestuur betrekken."


Bron: nu.nl

Een deel van de kermis verdwijnt nu tenminste. Mooi. .

pi_13406683
schijnt niet door te gaan toch?

-edit-

zie boven

pi_13406697
quote:
Op woensdag 24 september 2003 10:58 schreef du_ke het volgende:
Alsof een burgemeestersreferendum 16 jarigen ook maar enigzins boeit .
[..]
Als 30% maar opkomt, is de tijd rijp voor een nieuwe partij! Als ik in Zoetermeer woonde zou ik voor de lul er 1 opstarten.
pi_13406724
quote:
Op woensdag 24 september 2003 12:11 schreef freako het volgende:

[..]

Bron: nu.nl

Een deel van de kermis verdwijnt nu tenminste. Mooi. .


Het was dus een mooie geknapte proefballon .

Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_13406765
quote:
Op woensdag 24 september 2003 12:14 schreef du_ke het volgende:

[..]

Het was dus een mooie geknapte proefballon .

[afbeelding]


Hilbrand Nawijn toen hij klein was.

pi_13406781
quote:
Op woensdag 24 september 2003 12:16 schreef pberends het volgende:

[..]

[afbeelding]

Hilbrand Nawijn toen hij klein was.


.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_13407783
Hebben jullie nou ook vaak dat jullie een e-mail aan een politiek partij afsluiten met:
quote:
Met vriendelijke kusjes,

Peter Berends


of ben ik de enigste
  woensdag 24 september 2003 @ 13:04:37 #37
66982 Herostratos
Aanbevolen door topfokkers
pi_13407828
quote:
Op woensdag 24 september 2003 13:02 schreef pberends het volgende:
of ben ik de enigste
Jij bent de enigste voor mij...
"Als je geen argumenten meer kan bedenken, ga dan over op beledigingen, want 'onbeleefdheid' maakt een einde aan alle meningsverschillen."
POL-winnaar Wouter Bos-Trofee 2003
  woensdag 24 september 2003 @ 13:09:51 #38
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_13407962
quote:
Op woensdag 24 september 2003 13:02 schreef pberends het volgende:
Hebben jullie nou ook vaak dat jullie een e-mail aan een politiek partij afsluiten met:
[..]

of ben ik de enigste


Nee, maar ik heet dan ook geen Peter Berends.

.

pi_13408198
quote:
Nieuwe zonnecel rendeert beter

UTRECHT - Toevoeging van het element germanium aan het basismateriaal silicium leidt tot betere prestaties van zonnecellen, computerchips en fotodetectoren. De nieuwe zonnecellen leveren prestaties die 48 procent beter zijn.

Dat heeft Raul Jimenez Zambrano becijferd. Jimenez Zambrano promoveert 8 oktober bij de faculteit natuur- en sterrenkunde van de Universiteit Utrecht. De nieuwe cel is zeer stabiel en veroudert niet door invloed van licht.

Silicium, bekend van de chip- en communicatietechnologie, is ruim voorradig en goedkoop beschikbaar, en heeft een breed spectrum van toepassingen. Chips die zijn gemaakt van silicium en germanium kunnen sneller rekenen. Fotodetectoren zijn een kwart sneller en zonnecellen hoeven maar half zo dik te zijn. Bovendien hebben de cellen een hoger rendement.


Daar was ik al tijden bang voor. We kunnen beter wachten op innovatieve ontwikkelingen die de investeringen in groene onzin veel rendabeler maken, dan nu al flink te investeringen.
Goedzo GroenLinks.
  woensdag 24 september 2003 @ 13:22:17 #40
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_13408292
quote:
DEN HAAG - Burgemeester Wim Deetman van Den Haag wil van de fractie Leefbaar Den Haag binnen een paar dagen horen hoe ze hun fractiebudget besteden. Het jaarlijkse budget van 30.000 euro is bedoeld voor bijvoorbeeld kantoorbenodigdheden.

Maar Leefbaar Den Haag meldde in de Haagsche Courant dat fractieleden van het budget onder andere een digitale camera, enkele radiobestuurbare wagens en zonnebrillen hadden gekocht. De aangeschafte stripboeken werden 'vakliteratuur' genoemd.

"De artikelen zijn absoluut relevant voor het werk als raadslid", zegt fractielid Michel Dufresne. En verder vertelt hij dat Leefbaar Den Haag ook blij is dat deze discussie is losgekomen. Dat was, volgens Dufresne, ook enigszins hun bedoeling.

Andere fracties in Den Haag noemen de uitgaven schandalig. Deetman wil opheldering. Mocht het waar zijn dan vindt ook hij het uitgavenpatroon onverantwoord. "Het doet afbreuk aan de prestige van de gemeenteraad", aldus de burgervader.


.
pi_13408294
AMSTERDAM - Benzinedieven kunnen zorgeloos wegrijden zonder te betalen, want justitie komt er niet meer tegen in actie. Minister Piet Hein Donner van Justitie stelt dat het vergrijp meestal te klein is om werk van te maken.
Donner schrijft in zijn beantwoording op Kamervragen dat strafrechtelijk optreden tegen benzinedieven 'slechts als uiterste middel moet worden gehanteerd'. De minister vindt dat de branche in de eerste plaats zelf maatregelen moet nemen om het de dieven zo moeilijk mogelijk te maken. ....
  woensdag 24 september 2003 @ 13:23:04 #42
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_13408320
quote:
Op woensdag 24 september 2003 13:18 schreef pberends het volgende:

[..]

Daar was ik al tijden bang voor. We kunnen beter wachten op innovatieve ontwikkelingen die de investeringen in groene onzin veel rendabeler maken, dan nu al flink te investeringen.
Goedzo GroenLinks.


Met meer investeringen gaat de innovatie ook sneller.
pi_13408345
quote:
Op woensdag 24 september 2003 13:23 schreef freako het volgende:

[..]

Met meer investeringen gaat de innovatie ook sneller.


Dat heet investeringen in onderzoek. Nu direct in een product dat al bestaat
pi_13408394
quote:
Op woensdag 24 september 2003 13:22 schreef freako het volgende:

[..]

.


30.000 Euro. hmm waar zouden jullie dat aan besteden?

Ik iig aan:

- computers
- printers/scanners/kopieerapparaten
- digitale camera ( )
- hosting, domeinen
- kantoormeubels

iig veel ict

  woensdag 24 september 2003 @ 13:27:09 #45
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_13408439
quote:
Op woensdag 24 september 2003 13:23 schreef pberends het volgende:

[..]

Dat heet investeringen in onderzoek. Nu direct in een product dat al bestaat


Als van een product veel verdiend wordt, is het interessant om geld te steken in onderzoek om het te verbeteren.
pi_13409019
25 september: live-chat met minister Donner en minister Remkes over veiligheid.

bron : http://www.depubliekeverantwoording.nl/

pi_13409077
quote:
Op woensdag 24 september 2003 13:25 schreef pberends het volgende:

[..]

30.000 Euro. hmm waar zouden jullie dat aan besteden?

Ik iig aan:

- computers
- printers/scanners/kopieerapparaten
- digitale camera ( )
- hosting, domeinen
- kantoormeubels

iig veel ict


Ik denk dat dat bedrag zo hoog is om bijvoorbeeld een fractie-assistent in dienst te nemen. Maar het mag wel eens wat beter in de gaten worden gehouden, ik vind dat politieke partijen hier verantwoording over moeten afleggen.
pi_13409090
quote:
Op woensdag 24 september 2003 13:22 schreef Koos Voos het volgende:
AMSTERDAM - Benzinedieven kunnen zorgeloos wegrijden zonder te betalen, want justitie komt er niet meer tegen in actie. Minister Piet Hein Donner van Justitie stelt dat het vergrijp meestal te klein is om werk van te maken.
Donner schrijft in zijn beantwoording op Kamervragen dat strafrechtelijk optreden tegen benzinedieven 'slechts als uiterste middel moet worden gehanteerd'. De minister vindt dat de branche in de eerste plaats zelf maatregelen moet nemen om het de dieven zo moeilijk mogelijk te maken. ....
Bizar...
pi_13409233
quote:
Op woensdag 24 september 2003 13:48 schreef Koos Voos het volgende:
25 september: live-chat met minister Donner en minister Remkes over veiligheid.

bron : http://www.depubliekeverantwoording.nl/


Én nee, geen vragen over zijn gebit.

pi_13409351
quote:
Leefbaar Den Haag koopt speelgoed van budget (video)

Uitgegeven: 24 september 2003 12:36
Laatst gewijzigd: 24 september 2003 12:51

DEN HAAG - Burgemeester Wim Deetman van Den Haag wil van de fractie Leefbaar Den Haag binnen een paar dagen horen hoe ze hun fractiebudget besteden. Het jaarlijkse budget van 30.000 euro is bedoeld voor bijvoorbeeld kantoorbenodigdheden.

Maar Leefbaar Den Haag meldde in de Haagsche Courant dat fractieleden van het budget onder andere een digitale camera, enkele radiobestuurbare wagens en zonnebrillen hadden gekocht. De aangeschafte stripboeken werden 'vakliteratuur' genoemd.


Dat filmpje van Leefbaar Den Haag (http://nu.nl/news.jsp?n=209085&c=11) is wel uiterst vermakelijk. Het lijkt wel een sketch uit Jiskefet of een oude Koot & Bie-aflevering...

"Stripboeken zijn voor ons vakliteratuur", "Deze radiografisch bestuurbare auto staan hier gewoon als stilstaande objecten. De een koopt een schilderijtje of een plantje, wij auto's"

Het is eigenlijk om je te bescheuren.

Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_13409400
quote:
Op woensdag 24 september 2003 13:58 schreef Zander het volgende:

[..]

Dat filmpje van Leefbaar Den Haag (http://nu.nl/news.jsp?n=209085&c=11) is wel uiterst vermakelijk. Het lijkt wel een sketch uit Jiskefet of een oude Koot & Bie-aflevering...

"Stripboeken zijn voor ons vakliteratuur", "Deze radiografisch bestuurbare auto staan hier gewoon als stilstaande objecten. De een koopt een schilderijtje of een plantje, wij auto's"

Het is eigenlijk om je te bescheuren.


Herman Koch als gemeenteraadslid. Ben benieuwd wanneer Jiskefet iets met politiek gaat doen.

pi_13409433
Ik heb een oud topic over Leefbaar Den Haag opgesnord. Zie Leefbaar Den Haag maakt het niet echt leefbaar. Aangezien dit nogal wat discussie veroorzaakt daar maar verder.
  woensdag 24 september 2003 @ 15:20:16 #54
52589 sjun
uit solidariteit
pi_13411660
quote:
Op woensdag 24 september 2003 13:50 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Bizar...


Staat er binnenkort een ingehuurde scherpschutter aan de pomp die op de tank schiet van degene die tankt en zonder betalen wegrijdt. Risico op complicaties is dan voor de wanbetaler. Als Donner dit dan wenst verspeelt hij het overheidsmonopolie op gebruik van geweld
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
pi_13411685
quote:
Weisglas: Hirsi Ali spreekt voor haar beurt


Tweede-Kamervoorzitter Frans Weisglas vindt dat VVD-Kamerlid Hirsi Ali met haar opmerkingen over de commissie die het integratiebeleid onderzoekt de parlementaire spelregels heeft gebroken. Zijn partijgenote heeft daarmee voor haar beurt gesproken, aldus Weisglas.

Hirsi Ali leverde in navolging van Ali Lazrak van de SP, die eerder al uit de commissie stapte, forse kritiek op de commissie. Zij zei te vrezen dat de uitslag van het onderzoek niet zuiver zal zijn, omdat de onderzoekers zelf verantwoordelijk zijn voor het beleid.

Weisglas is van mening dat de Somalische pas een oordeel mag vellen als het onderzoek is afgerond. VVD'er Stef Blok, die de commissie voorzit, liet zich eerder al in soortgelijke bewoordingen uit. Zijn fractievoorzitter Jozias van Aartsen zal later met een reactie komen.

http://www.nieuws.nl/news/NEWS/article.php?cat_id=4&article_id=13908


Deze kritiek (van haar eigen fractie) vind ik toch een beetje raar. Als je echt vindt dat de mensen die in een commissie zitten niet objectief kunnen zijn (vanwege bijvoorbeeld belangenverstrengeling) dan mag je dat toch even vooraf melden?
"Patriotism is the last refuge of a scoundrel"
  woensdag 24 september 2003 @ 15:40:25 #56
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_13412137
quote:
Op woensdag 24 september 2003 13:22 schreef Koos Voos het volgende:
AMSTERDAM - Benzinedieven kunnen zorgeloos wegrijden zonder te betalen, want justitie komt er niet meer tegen in actie. Minister Piet Hein Donner van Justitie stelt dat het vergrijp meestal te klein is om werk van te maken.
Donner schrijft in zijn beantwoording op Kamervragen dat strafrechtelijk optreden tegen benzinedieven 'slechts als uiterste middel moet worden gehanteerd'. De minister vindt dat de branche in de eerste plaats zelf maatregelen moet nemen om het de dieven zo moeilijk mogelijk te maken. ....
de voorzitter van de branche-vereniging gaf vanochtend op de radio al aan, dat er dan best wel eens eigen rechter gespeeld kon gaan worden.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_13413048
Remkes had een half jaar geleden toch een wedstrijdje opgestart om een leus met zijn naam te verzinnen? Kon je 100 euro van Remkes persoonlijk winnen.

"Don't mess with minister Remkes"

  woensdag 24 september 2003 @ 16:47:31 #58
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_13414275
Sinds ik weg ben geweest, is het in POL heel wat voller drukker geworden.
quote:
Op woensdag 24 september 2003 16:13 schreef pberends het volgende:
Remkes had een half jaar geleden toch een wedstrijdje opgestart om een leus met zijn naam te verzinnen? Kon je 100 euro van Remkes persoonlijk winnen.

"Don't mess with minister Remkes"


"Echte politici gebruiken geen tandenborstels"
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  † In Memoriam † woensdag 24 september 2003 @ 17:21:59 #59
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_13415372
quote:
Op woensdag 24 september 2003 16:47 schreef Sidekick het volgende:
Sinds ik weg ben geweest, is het in POL heel wat voller drukker geworden.
[..]

"Echte politici gebruiken geen tandenborstels"


"En daarom ben ik minister van binnenmondse zaken"
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
  woensdag 24 september 2003 @ 17:26:16 #60
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_13415502
quote:
Op woensdag 24 september 2003 17:21 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

"En daarom ben ik minister van binnenmondse zaken"


"Ik sta nooit met de bek vol tanden"

A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_13415576
quote:
Op woensdag 24 september 2003 09:23 schreef Dr_Strangelove het volgende:
De hamvraag is natuurlijk: waren het buitenlanders?
Volgens Eerdmans gisteren in de Kamer wel...
quote:
De heer Eerdmans (LPF): Het gaat vandaag inderdaad niet alleen om de lijn naar Schiphol. Gisteren ben ik aangevallen door drie jongens toen ik in Hilversum uit de trein wilde stappen. Het waren helaas, ik kan het niet anders zeggen, drie mensen van Noord-Afrikaanse afkomst. Ik heb gezegd: zullen wij eerst de mensen laten uitstappen om dan in te stappen? Vervolgens werd ik geïntimideerd. Ik ben gemolesteerd en bedreigd met de dood. Dat schijnt heel normaal te zijn voor deze jongens. Ik schat hen op zon vijftien jaar oud. Ik zal vanmiddag bij de politie in Den Haag aangifte doen van mishandeling. Mijn vraag aan minister Remkes is: wanneer stopt de terreur die doorgaat van treinen naar bussen, naar taxis, naar bioscoopzalen en zelfs naar ziekenhuizen? Wanneer stopt dat? Ik ben het zat en heel veel mensen in Nederland zijn het zat. Ik wil van de minister en van het kabinet weten: wat gaat u doen?

http://www.tweede-kamer.nl/images/22_25420.doc


"Van Noord-Afrikaanse afkomst", is dat een nieuw eufemisme voor "kut-Marokkanen"??
  woensdag 24 september 2003 @ 17:31:08 #62
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_13415642
quote:
Op woensdag 24 september 2003 15:21 schreef Dr_Strangelove het volgende:

[..]

Deze kritiek (van haar eigen fractie) vind ik toch een beetje raar. Als je echt vindt dat de mensen die in een commissie zitten niet objectief kunnen zijn (vanwege bijvoorbeeld belangenverstrengeling) dan mag je dat toch even vooraf melden?


Volgens mij is het niet eens zozeer belangenverstremgeling, maar proberen Lazrak en Ali aan te geven dat het onderzoek vrij nutteloos is door de samenstelling van de commissie. Erg vreemd idd dat je dan voor je beurt praat.

Ander nieuws (waar is Gil-galad wanneer je een rel-topic wilt )

quote:
Duitse rechters vernietigen vonnis over hoofddoek

KARLSRUHE - Het Duitse hooggerechtshof in Karlsruhe heeft woensdag bepaald dat het niet rechtmatig is om een islamitische vrouw als leerkracht te weigeren omdat zij een hoofddoek wil dragen. Die weigering schendt de religieuze vrijheid van de vrouw, vindt het hof.

Het hof oordeelde dat de autoriteiten in de deelstaat Baden-Württemberg geen rechtsgrond hadden om de in Afghanistan geboren Fereshta Ludin te weigeren omdat ze erop stond voor de klas haar hoofddoek te dragen. De zaak rond haar hoofddoekje is nu na zeven jaar juridisch touwtrekken door het hooggerechtshof afgesloten.

Het hof bepaalde evenwel dat de parlementen in de deelstaten wetgeving kunnen uitvaardigen die een verbod van hoofddoeken voor leerkrachten rechtvaardigt. Leerlingen kunnen namelijk worden beïnvloed door de religieus getinte kleding van een leerkracht. De Duitse staat is op religieus gebied neutraal.

In augustus had 'Karlsruhe' al besloten dat verkopers niet mogen worden ontslagen wegens het dragen van een hoofddoek, ook al zou het kledingstuk volgens de bedrijfsleiding tot omzetverlies leiden.

ANP

Bron: LC


Dit is misschien ook wel interressant:
quote:
Premier Thailand bevestigt beraming aanslagen

BANGKOK - Leden van de terroristische beweging Jemaah Islamiyah beraamden aanslagen op Israëlische vliegtuigen in Bangkok. Dat heeft de premier van Thailand, Thaksin Shinawatra, woensdag bevestigd. Jemaah Islamiyah zou banden hebben met de terreurorganisatie al-Qaeda.

Een Israëlische televisiezender berichtte dinsdag dat de Thaise politie een plan had verijdeld om aanslagen te plegen op toestellen van de Israëlische luchtvaartmaatschappij El Al in Bangkok. De Thaise regering ontkende eerder de inhoud van de reportage en meldde dat met de arrestatie van de Indonesiër Hambali er geen terroristen meer waren in Thailand.

De in augustus aangehouden Hambali, die onder meer wordt verdacht van de aanslag op Bali in 2002, vertelde de Amerikaanse inlichtingendienst CIA dat Jemaah Islamiyah door Amerikanen geleide hotels en Israëlische verkeersvliegtuigen wilde treffen. Leden van Jemaah Islamiyah die vorige maand werden gearresteerd, gaven toe de aanslagen te hebben gepland. De aanslagen zouden worden gepleegd tijdens de bijeenkomst van de APEC, het economisch verbond van landen rond de Stille Oceaan, eind oktober.

ANP

Bron: LC


Alhoewel... Die dreigingen van aanslagen worden zovaak voorspeld.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  woensdag 24 september 2003 @ 17:33:10 #63
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_13415706
quote:
Op woensdag 24 september 2003 17:28 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Volgens Eerdmans gisteren in de Kamer wel...
[..]

"Van Noord-Afrikaanse afkomst", is dat een nieuw eufemisme voor "kut-Marokkanen"??


Het waren misschien wel Tunesiers, en die zijn niet zo interressant voor de LPF-aanhang, dus probeert Eerdmans met deze term te scoren.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_13415920
quote:
Op woensdag 24 september 2003 17:31 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Volgens mij is het niet eens zozeer belangenverstremgeling, maar proberen Lazrak en Ali aan te geven dat het onderzoek vrij nutteloos is door de samenstelling van de commissie. Erg vreemd idd dat je dan voor je beurt praat.


Niet de samenstelling van de commissie, maar de rol van het Verwey-Jonkerinstituut bij het onderzoek, is Lazrak (en H.A.) een doorn in het oog. De vraag is echter of een kamerlid als Hirsi Ali daarover nu aan de bel moet trekken, de commissie is inmiddels begonnen met verhoren en de Kamer krijgt de gelegenheid te oordelen op het moment dat de rapporten afgerond zijn. Lazrak was lid van die commissie, maar stapte er vorige week vlak voor het starten van de verhoren uit.

Zie ook Parlementair onderzoek naar integratiebeleid, maar misschien moet er een nieuw topic voor deze discussie worden geopend want dat topic gaat voornamelijk over het besluit de commissie in te stellen (een jaar geleden).

pi_13415946
quote:
Op woensdag 24 september 2003 17:28 schreef Kozzmic het volgende:
[..]

"Van Noord-Afrikaanse afkomst", is dat een nieuw eufemisme voor "kut-Marokkanen"??


Zo worden ze toch al járen in de pers genoemd?
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
  woensdag 24 september 2003 @ 17:45:22 #66
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_13416010
quote:
Op woensdag 24 september 2003 17:41 schreef Kozzmic het volgende:

maar misschien moet er een nieuw topic voor deze discussie worden geopend


Ik zal ff zien.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_13416029
quote:
Op woensdag 24 september 2003 17:31 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Alhoewel... Die dreigingen van aanslagen worden zovaak voorspeld.


Dat hoef je niet eens te voorspellen.
pi_13416060
quote:
Op woensdag 24 september 2003 17:28 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Volgens Eerdmans gisteren in de Kamer wel...
[..]

"Van Noord-Afrikaanse afkomst", is dat een nieuw eufemisme voor "kut-Marokkanen"??


En wat zou meneer Kozzmic doen als hij in de positie van Eerdmans was in deze zaak? Zou je dan Noord-Afrikanen of kut-Marokkanen gebruiken, of het helemaal niet benoemen?
  woensdag 24 september 2003 @ 17:49:34 #69
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_13416099
quote:
Op woensdag 24 september 2003 17:47 schreef pberends het volgende:

[..]

En wat zou meneer Kozzmic doen als hij in de positie van Eerdmans was in deze zaak? Zou je dan Noord-Afrikanen of kut-Marokkanen gebruiken, of het helemaal niet benoemen?


Meneer Sidekick zou gewoon Marokkanen noemen, als ondergetekende in de positie van Eerdmans zou zijn. Als je al de afkomst vermeld, doe het dan goed.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_13416135
quote:
Op woensdag 24 september 2003 17:49 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Meneer Sidekick zou gewoon Marokkanen noemen, als ondergetekende in de positie van Eerdmans zou zijn. Als je al de afkomst vermeld, doe het dan goed.


Maar stel nou dat het Algerijnen waren? Nou? Nou?
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_13416212
quote:
Op woensdag 24 september 2003 17:51 schreef sizzler het volgende:

[..]

Maar stel nou dat het Algerijnen waren? Nou? Nou?


Sidekick stigmatiseert

  woensdag 24 september 2003 @ 17:55:23 #72
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_13416225
quote:
Op woensdag 24 september 2003 17:51 schreef sizzler het volgende:

[..]

Maar stel nou dat het Algerijnen waren? Nou? Nou?


On-mo-ge-lijk.

Maar ik vind Noord-Afrikanen niet politiek correct eigenlijk. Zo leg je een link tussen criminaliteit en Afrikanen. Ik prefereer de term extreem-Zuid-Europeanen.

A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_13416230
quote:
Op woensdag 24 september 2003 17:47 schreef pberends het volgende:

[..]

En wat zou meneer Kozzmic doen als hij in de positie van Eerdmans was in deze zaak? Zou je dan Noord-Afrikanen of kut-Marokkanen gebruiken, of het helemaal niet benoemen?


Ik zou zeggen kut-jochies...

Overigens maakte ik een week of 2 geleden een vrij bedreigende situatie mee toen ik het gebouw waar ik werk wilde verlaten. Een collega probeerde op dat moment samen met een receptioniste een paar kut-jochies de deur uit te werken, die om onduidelijke redenen binnen probeerden te dringen. Ik liep daarna gezamenlijk met die collega naar het station terwijl die kut-jochies scheldend en bedreigingen uitend achter ons aanfietsten. Echt aanvallen durfden ze niet.

Voor zover ik kon zien was dit trouwens een "alliantie" van kut-Marokkanen, kut-Hollanders en kut-Surinamers.

  † In Memoriam † woensdag 24 september 2003 @ 17:55:42 #74
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_13416235
quote:
Op woensdag 24 september 2003 17:51 schreef sizzler het volgende:

[..]

Maar stel nou dat het Algerijnen waren? Nou? Nou?


De algemene term is toch geitenlikker of moet ik kutgeitenlikker zeggen?
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
  woensdag 24 september 2003 @ 17:58:40 #75
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_13416315
quote:
Op woensdag 24 september 2003 17:55 schreef Kozzmic het volgende:

Voor zover ik kon zien was dit trouwens een "alliantie" van kut-Marokkanen, kut-Hollanders en kut-Surinamers.


Die kut-Hollanders waren zeker linkse milieuterroristjes?
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_13416394
Van Teletekst:
quote:
Van Aartsen deelt kritiek Hirsi Ali

DEN HAAG VVD-fractieleider Van Aartsen
schaart zich achter de kritiek van zijn
fractiegenoot Hirsi Ali op de opzet van
het Integratie-onderzoek. Zij hekelt de
medewerking van het Hilda Verweij-
Jonkerinstituut aan het onderzoek, omdat
dat instituut steeds nauw betrokken is
geweest bij het integratiebeleid.

Kamervoorzitter Weisglas en voorzitter
Blok van de Integratiecommissie (beiden
ook van de VVD) vinden dat Hirsi Ali
voor haar beurt heeft gesproken.

Van Aartsen vindt van niet. Hij is met
Hirsi Ali van mening dat het beleid is
mislukt,maar zei voor Radio 1 dat de
commissie rustig zijn werk moet doen.


Beetje vaag bericht. Het gaat er toch niet om of Van Aartsen haar conclusies over het integratiebeleid onderschrijft, maar om de kritiek van Hirsi Ali op de samenstelling van de commissie?
"Patriotism is the last refuge of a scoundrel"
  woensdag 24 september 2003 @ 18:04:41 #77
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_13416454
quote:
Op woensdag 24 september 2003 18:02 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Van Teletekst:
[..]

Beetje vaag bericht. Het gaat er toch niet om of Van Aartsen haar conclusies over het integratiebeleid onderschrijft, maar om de kritiek van Hirsi Ali op de samenstelling van de commissie?


A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_13416570
De Paus was weer meesterlijk met z'n van te voren voorbereide videospeech, het kwijl druipt uit z'n mond, het leek wel of hij uit de playboy las

LOL @ Duits gerechtshof

gewoon rode kleren en vet vage petjes

Schroder @ Bush helemaal niet blij die gast

pi_13417232
quote:
"Friezen zijn te aardig voor asielzoekers"
Gepost door Bart (veekeend) - woensdag 24 september 2003 @ 16:03 - Bron: NOS teletekst
De Friese bevolking en een aantal instellingen in die provincie zouden minder snel moeten opkomen voor asielzoekers, die uitgeprocedeerd zijn. Deze uitspraak is afkomstig van Vluchtelingenwerk Fryslân en de opvangorganisatie Respons.

Nu is het nog zo dat schrijnende gevallen in Friesland vaak op massale steun van de bevolking en organisaties kunnen terugvallen. De organisaties vinden dat daarbij de realiteit uit oog verloren gaat. "Als er geen legale basis is, kunnen we weinig doen" , aldus de organisaties

Beide organisaties hebben nu de handen ineen geslagen. Ze zijn van plan om een kenniscentrum op te zetten, waar getoetst kan worden of het zin heeft om voor de betrokken illegalen actie te voeren.


een paar weken geleden stond er in de Spits een Frieze boer die 2 kinderen had met een Nigeriaanse asielzoeker, en die moest ook terug na 9 jaar vet onzin

  woensdag 24 september 2003 @ 18:43:41 #80
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_13417283
quote:
Op woensdag 24 september 2003 18:40 schreef pberends het volgende:

[..]

een paar weken geleden stond er in de Spits een Frieze boer die 2 kinderen had met een Nigeriaanse asielzoeker, en die moest ook terug na 9 jaar vet onzin


Vaag dat er een legale basis moet zijn. Mogen de bewoners zelf niet beslissen waarvoor zij actie voeren?
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_13417314
quote:
Op woensdag 24 september 2003 18:43 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Vaag dat er een legale basis moet zijn. Mogen de bewoners zelf niet beslissen waarvoor zij actie voeren?


naja, objectief actievoeren is wel wenselijk
pi_13417399
Waarom Griekenland bij de EU zit:

= daar ja
= daar nee

  woensdag 24 september 2003 @ 18:48:33 #84
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_13417405
quote:
Op woensdag 24 september 2003 18:44 schreef pberends het volgende:
Was Sidekick geen Fries?
Ja.
quote:
Op woensdag 24 september 2003 18:44 schreef pberends het volgende:

naja, objectief actievoeren is wel wenselijk


Wie heeft het over objectiviteit?
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  woensdag 24 september 2003 @ 18:54:12 #85
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_13417547
quote:
Op woensdag 24 september 2003 18:48 schreef pberends het volgende:
Waarom Griekenland bij de EU zit:

= daar ja
= daar nee


Mijn god, je hebt gelijk.

A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_13417917
quote:
Op woensdag 24 september 2003 18:48 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Wie heeft het over objectiviteit?


Gaap, ik weet het zelf ook niet meer.
  woensdag 24 september 2003 @ 19:37:35 #87
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_13418561
quote:
Op woensdag 24 september 2003 19:09 schreef pberends het volgende:

[..]

Gaap, ik weet het zelf ook niet meer.


Ach het is weekend hè.

Voor mij wel; het was een korte week met 1 werkdag

A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_13418654
quote:
Op woensdag 24 september 2003 13:18 schreef pberends het volgende:

[..]

Daar was ik al tijden bang voor. We kunnen beter wachten op innovatieve ontwikkelingen die de investeringen in groene onzin veel rendabeler maken, dan nu al flink te investeringen.
Goedzo GroenLinks.


Verdiep je eens in de materie voor je onzin uit gaat kramen .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  woensdag 24 september 2003 @ 19:42:14 #89
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_13418681
quote:
Op woensdag 24 september 2003 16:05 schreef Tikorev het volgende:

Kozzmic, wil je dit topic a.u.b. open laten? Dit bericht heeft niets te maken met het conflict in het MO, Israël of Palestina maar met Arafat, corruptie en de Nederlandse politiek. Een slotje met een verwijzing naar het centrale Israël/Palestina topic is dus niet nodig.


quote:
Op woensdag 24 september 2003 18:32 schreef schatje het volgende:
Dit onderwerp kan makkelijk in dit topic: [centraal topic] Israël/Palestina discussie # 36 besproken worden.
Schatje for mod.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_13419235
quote:
Op woensdag 24 september 2003 19:41 schreef du_ke het volgende:

[..]

Verdiep je eens in de materie voor je onzin uit gaat kramen .


Nou, jij hebt me anders ook volledig overtuigd van je gelijk met je goede argumenten
  woensdag 24 september 2003 @ 20:07:41 #91
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_13419278
quote:
Op woensdag 24 september 2003 20:05 schreef pberends het volgende:

[..]

Nou, jij hebt me anders ook volledig overtuigd van je gelijk met je goede argumenten


Maar als je gaat wachten op nieuwe ontwikkelingen, dan kan je in een deadlock (zonder r ) terechtkomen, waarbij bedrijven ook wachten met investeringen. Zodoende kun je wachten totdat je een ons weegt. Als je als overheid investeert, dan kom je in een positieve spiraal.

A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_13419706
quote:
Op woensdag 24 september 2003 19:42 schreef Sidekick het volgende:

[..]


[..]

Schatje for mod.


uh..nee.. Tikorev heeft gelijk, het gaat niet over het conflict, maar of de EU/Nederland zonder enige controle miljoenen euro's subsidie aan een corrupt bewind moet blijven geven.
En dat topic past prima in POL.
  woensdag 24 september 2003 @ 20:26:07 #93
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_13419774
quote:
Op woensdag 24 september 2003 20:24 schreef Koos Voos het volgende:

[..]

uh..nee.. Tikorev heeft gelijk, het gaat niet over het conflict, maar of de EU/Nederland zonder enige controle miljoenen euro's subsidie aan een corrupt bewind moet blijven geven.
En dat topic past prima in POL.


Dat weet ik, maar ik vond het wel grappig.

Misschien een verkeerde PI

A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_13419840
quote:
Op woensdag 24 september 2003 20:07 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Maar als je gaat wachten op nieuwe ontwikkelingen, dan kan je in een deadlock (zonder r ) terechtkomen, waarbij bedrijven ook wachten met investeringen. Zodoende kun je wachten totdat je een ons weegt. Als je als overheid investeert, dan kom je in een positieve spiraal.


Feit: Zonnenergie is met betrekking tot normale energieopwekking verreweg van rendabel (op dit moment).
Feit: Ontwikkelingen op het gebied van zonnecellen zijn nog lang niet uitgewerkt. Bijvoorbeeld waterkrachtcentrales veel meer.

Conclusie: Investeer eerst in meer onderzoek, zodat de ontwikkelingen het rendement verhogen. Ga daarna pas investeren in het eindproduct.

Ik zeg niet dat je moet wachten tot je eens ons weegt. Zie het als aandelen: als zie je een sterk stijgende trent verkoop je ze niet. Stagneren de koersen ga je pas verkopen. Dit voorbeeld kan je dus ook toepassen op zonnecellen.

Doe er mee wat je wilt ik heb al teveel uitgelegd

pi_13420176
quote:
ned3 21:30 - 22:00 Beter van niet! (RVU)
Altijd lache!

Voor de GG's onder ons:

quote:
Najib Amhali (VARA)
23:10 - 23:53 - Nederland 3 Kunst/Cultuur

Najib Amhali
Najib Amhali staat bekend om zijn zeer snelle humor en hij schuwt daarbij zijn Marokkaanse afkomst niet. Naast een flinke dosis zelfspot beheerst Amhali de kunst van het neerzetten van treffende persiflages. Afl.1. : Veni Vidi Vici (1).


[Dit bericht is gewijzigd door pberends op 24-09-2003 20:42]

  woensdag 24 september 2003 @ 20:41:33 #96
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_13420180
quote:
Op woensdag 24 september 2003 20:28 schreef pberends het volgende:

[..]

Feit: Zonnenergie is met betrekking tot normale energieopwekking verreweg van rendabel (op dit moment).
Feit: Ontwikkelingen op het gebied van zonnecellen zijn nog lang niet uitgewerkt. Bijvoorbeeld waterkrachtcentrales veel meer.

Conclusie: Investeer eerst in meer onderzoek, zodat de ontwikkelingen het rendement verhogen. Ga daarna pas investeren in het eindproduct.

Ik zeg niet dat je moet wachten tot je eens ons weegt. Zie het als aandelen: als zie je een sterk stijgende trent verkoop je ze niet. Stagneren de koersen ga je pas verkopen. Dit voorbeeld kan je dus ook toepassen op zonnecellen.


Waar staat dat GL wil investeren in de aanschaf ervan?
quote:
Doe er mee wat je wilt
Je moet blij zijn dat ik nog geen mod ben, anders had ik dit allang ge-edit.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_13420205
quote:
Op woensdag 24 september 2003 20:41 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Waar staat dat GL wil investeren in de aanschaf ervan?
[..]

Je moet blij zijn dat ik nog geen mod ben, anders had ik dit allang ge-edit.


Lees het partijprogramma dan. Anders doen ze aan kiezersbedrog.

pi_13420233
http://www.retecool.com/archief/00000754.html

http://www.flabber.nl/archief/001590.php

LOL

vooral "Neh, heeft ze zelf in mekaar gefrontpaged"

quote:
Oh my God, it's Maxime Verhagen! The Two-Headed Monster!
Ben benieuwd hoe jongeren over Maxime V. denken.
  woensdag 24 september 2003 @ 20:53:17 #99
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_13420419
quote:
Op woensdag 24 september 2003 20:44 schreef pberends het volgende:

Ben benieuwd hoe jongeren over Maxime V. denken.


Ik vind hem wel chillen.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_13420750
quote:
Op woensdag 24 september 2003 20:53 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Ik vind hem wel chillen.


Zie next post

[Dit bericht is gewijzigd door pberends op 24-09-2003 21:11]

  woensdag 24 september 2003 @ 21:11:25 #102
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_13420772
quote:
Op woensdag 24 september 2003 21:10 schreef pberends het volgende:

[..]

Zie next page


Welke next page?
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_13420779
quote:
Op woensdag 24 september 2003 21:11 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Welke next page?


post
  woensdag 24 september 2003 @ 21:13:37 #104
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_13420813
quote:
Op woensdag 24 september 2003 21:10 schreef pberends het volgende:
[afbeelding]

[afbeelding]

Als je de plaatjes niet ziet hier de links:

Link 1

Link 2


Het is websmaster.

A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  † In Memoriam † woensdag 24 september 2003 @ 21:15:31 #105
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_13420857
quote:
Op woensdag 24 september 2003 21:10 schreef pberends het volgende:
[afbeelding]

[afbeelding]

Als je de plaatjes niet ziet hier de links:

Link 1

Link 2


Ben je een twentenaar?
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
  woensdag 24 september 2003 @ 21:16:13 #106
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_13420874
quote:
Op woensdag 24 september 2003 21:15 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Ben je een twentenaar?


Nee suffie. Dat is gewoon een site waar je je plaatjes kan uploaden.

A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_13420901
quote:
Op woensdag 24 september 2003 21:15 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Ben je een twentenaar?


Ja, eeuwige student, m'n 2 zonen zitten ook al op de uni's
  † In Memoriam † woensdag 24 september 2003 @ 21:18:51 #108
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_13420941
quote:
Op woensdag 24 september 2003 21:16 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Nee suffie. Dat is gewoon een site waar je je plaatjes kan uploaden.


Sorry nerd.
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
  woensdag 24 september 2003 @ 21:19:31 #109
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_13420955
Nu maar hopen dat tvlxd (aka Tvlxd) dit topic ook ff bekijkt:
quote:
Op woensdag 24 september 2003 21:17 schreef tvlxd het volgende:

[..]

't Is een songtekst.


Bij een topic op FOK! kan je ook spreken van artistieke vrijheid.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  † In Memoriam † woensdag 24 september 2003 @ 21:25:46 #110
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_13421098
Had iemand dit al gelezen?
Oproer binnen de luchtmacht van Israel, op zich best onthullend!
quote:
128 Teletekst wo 24 sep
***************************************
Piloten Israël weigeren missies

***************************************
JERUZALEM Zevenentwintig piloten van de
Israëlische luchtmacht hebben in een
open brief verklaard dat zij weigeren
nog langer missies uit te voeren boven
de Palestijnse gebieden.

De piloten willen geen bombardementen
meer uitvoeren die gericht zijn op het
doden van kopstukken van Palestijnse
terreurorganisaties.Bij die operaties
komen geregeld burgers om het leven.

De piloten zijn het oneens zijn met het
beleid van hun regering,die in hun ogen
met de bombardementen alle Palestijnen
onderdrukt,uithongert en vernedert.De
piloten riskeren een gevangenisstraf
als ze daadwerkelijk bevelen weigeren.


Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
pi_13421226
Als je de aanschaf van zonnepanelen niet stimuleert, is investeren in ontwikkkeling ook minder interessant. Verder dalen de productieprijzen als er meer verkocht worden wat meer investeringen door bedrijven weer aantrekkelijker maakt.

Er wordt veel te weinig geld uitgetrokkee voor de ontwikkeling van en onderzoek groene stroom!

[Dit bericht is gewijzigd door du_ke op 24-09-2003 21:34]

Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_13421264
quote:
Op woensdag 24 september 2003 21:25 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Had iemand dit al gelezen?
Oproer binnen de luchtmacht van Israel, op zich best onthullend!
[..]
Gelukkig zijn er nog veel Israëliërs die er wel een goede moraal op na houden! De havikken van Sharon hebben nog niet alles onder controle.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_13421312
quote:
Op woensdag 24 september 2003 21:32 schreef du_ke het volgende:

[..]

Gelukkig zijn er nog veel Israëliërs die er wel een goede moraal op na houden! De havikken van Sharon hebben nog niet alles onder controle.


Gelukkig maar. En dat is trouwens al jaren zo - zie de talloze dienstweigeraars en totaalweigeraars waaronder het neefje van Bibi Netanyahu, die nog steeds vastzit.
  † In Memoriam † woensdag 24 september 2003 @ 22:21:49 #114
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_13422818
quote:
Op woensdag 24 september 2003 21:30 schreef du_ke het volgende:
Als je de aanschaf van zonnepanelen niet stimuleert, is investeren in ontwikkkeling ook minder interessant. Verder dalen de productieprijzen als er meer verkocht worden wat meer investeringen door bedrijven weer aantrekkelijker maakt.

Er wordt veel te weinig geld uitgetrokkee voor de ontwikkeling van en onderzoek groene stroom!


Groene stroom? oh ja, die stroom waar je eerst heel veel energie moet inproppen. Als men nu gewoon kernfusiereactoren installeert, maar daar wil GL volgens mij juist niet aan.
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
pi_13423136
Joaoaoaoaoao Varela @ Barend en van Dorp ... eindelijk!
pi_13423354
quote:
Op woensdag 24 september 2003 22:21 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Groene stroom? oh ja, die stroom waar je eerst heel veel energie moet inproppen. Als men nu gewoon kernfusiereactoren installeert, maar daar wil GL volgens mij juist niet aan.


haha, Groene stroom is wel degelijk rendabel, misschien iets minder dan een conventionel gascentrale, maar daar zijn ze ook al 80 jaar langer mee aan het hobiën.

GL wil waarschijnlijk wel aan kernfusiereactoren ware het niet dat het nog zeker een jaar of 50 duurt voor die een beetje fastoenlijk geëxploiteerd kunnen worden. Daar wordt nu nog zeker meer energie ingestoken dan er uit gehaald kan worden.

Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_13423395
Over eindelijk gesproken...
quote:
PvdA presenteert alternatief voor kabinetsplannen

Wouter Bos zal vrijdag 26 september tijdens een gastcollege met de titel 'Sterk en Sociaal' op de Haagse Hogeschool de tegenbegroting van de PvdA presenteren. De tegenbegroting zal een alternatief bieden voor de plannen van het kabinet Balkenende II.

Tijdens de Algemene Beschouwingen kreeg Bos een golf van kritiek over zich heen, omdat hij de PvdA-tegenbegroting nog niet kon presenteren. 'Erg Haags' noemde Bos deze kritiek en vervolgde: "We hadden dat doorgerekende alternatief er graag bij gehad, maar konden er ook niets aan doen dat het CPB geen tijd had om het op tijd klaar te hebben."

Tijdens het college zal Bos zijn visie geven op de toestand van Nederland en het verschil in voorgestelde maatregelen tussen de PvdA en het kabinet-Balkenende. Hij doet dit aan de hand van de tegenbegroting, die is doorgerekend door het Centraal Planbureau. Na het college is er voor de studenten gelegenheid tot het stellen van vragen.

http://www.nieuws.nl/news/NEWS/article.php?cat_id=4&article_id=13924


pi_13423406
quote:
Op woensdag 24 september 2003 22:38 schreef du_ke het volgende:

[..]

haha, Groene stroom is wel degelijk rendabel, misschien iets minder dan een conventionel gascentrale, maar daar zijn ze ook al 80 jaar langer mee aan het hobiën.

GL wil waarschijnlijk wel aan kernfusiereactoren ware het niet dat het nog zeker een jaar of 50 duurt voor die een beetje fastoenlijk geëxploiteerd kunnen worden. Daar wordt nu nog zeker meer energie ingestoken dan er uit gehaald kan worden.


Kernfusie is onzeker. Het kan over een jaar al 'rendabel' zijn, maar het kan idd ook nog 100 jaar duren.
  woensdag 24 september 2003 @ 22:45:29 #119
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_13423538
quote:
Op woensdag 24 september 2003 22:39 schreef Kozzmic het volgende:
Over eindelijk gesproken...
[..]
Het zal mij benieuwen. Jammer dat er eigenlijk niet inhoudelijk over is gesproken. We weten *niets*.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_13423562
...en over groene stroom gesproken...

Vrijdag het 2e interview, dit keer met Diederik Samsom...

En zeg nu niet dat ik enkel linkse politici interview.
Van Eerdmans en Goring heb ik gewoon de antwoorden nog niet terug!

pi_13423587
quote:
Brinkhorst: 'Nederlands gas is van ons'

DEN HAAG/GRONINGEN - Minister Brinkhorst van Economische Zaken is niet van plan mee te werken aan Europese voorstellen die de soevereiniteit van Nederland aantasten op het gebied van de gasvoorraad. Dat zei hij woensdag in een reactie op voorstellen van Europees commissaris De Palacio (Energie en Transport) om een grotere greep te krijgen op de nationale gasvoorraden.


Brinkhorst zei een voorstander te zijn van een Europese energiepolitiek. " Maar de Nederlandse gasvoorraad is wel de Néderlandse gasvoorraad", aldus de bewindsman.

De voorstellen van De Palacio raken vooral Nederland, omdat ons land binnen de Europese Unie de enige grote gasproducent is. De eurocommissaris wil onder andere dat leveranties aan niet-lidstaten van de EU worden gestaakt in tijden van een grote crisis. EU-lidstaten moeten dan voorrang krijgen.

Een woordvoerder van de Gasunie zei dat dit voorstel in de praktijk nauwelijks soelaas biedt. Het enige land buiten de EU waaraan het bedrijf momenteel levert, is Zwitserland. Dat neemt per jaar 1 miljard kubieke meter gas af. "Een zeer geringe hoeveelheid", aldus de woordvoerder woensdag.

In totaal exporteert de Gasunie ongeveer 45 miljard kubieke meter gas per jaar. De andere vier buitenlandse afnemers zijn de EU-lidstaten Duitsland, Frankrijk, België en Italië. In de contracten met deze afnemers zit al ruimte om "bij te springen" als ze meer nodig hebben, bijvoorbeeld in het geval van een strenge winter. Er zijn geen plannen om in de nabije toekomst meer te gaan exporteren naar landen buiten de EU, aldus de woordvoerder.


voor Brinkhorst

Maar ik kots zo langzamerhand op de EU.

  woensdag 24 september 2003 @ 22:48:34 #122
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_13423631
quote:
Op woensdag 24 september 2003 22:40 schreef pberends het volgende:

[..]

Kernfusie is onzeker. Het kan over een jaar al 'rendabel' zijn, maar het kan idd ook nog 100 jaar duren.


Met onrendabel bedoel je onstabiel lijkt me. Het is nog maar gelukt om een paar seconden de reactie in stand te houden. Dat heeft alles te maken met het volledig controleren van het proces, want een kernfusiebom is al mogelijk.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  woensdag 24 september 2003 @ 22:50:27 #123
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_13423692
quote:
Op woensdag 24 september 2003 22:46 schreef Kozzmic het volgende:
...en over groene stroom gesproken...

Vrijdag het 2e interview, dit keer met Diederik Samsom...

[afbeelding]


Interview je nu alleen linkse politici?
quote:
En zeg nu niet dat ik enkel linkse politici interview.
quote:
Van Eerdmans en Goring heb ik gewoon de antwoorden nog niet terug!
Rechtse mensen zijn lui.

Maarehh, aangezien je het nu in dit topic naar voren brengt: heb je al een tiental anderen benaderd?

A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_13423697
quote:
Op woensdag 24 september 2003 22:48 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Met onrendabel bedoel je onstabiel lijkt me. Het is nog maar gelukt om een paar seconden de reactie in stand te houden. Dat heeft alles te maken met het volledig controleren van het proces, want een kernfusiebom is al mogelijk.


Ja oke dat bedoel ik stabiel = rendabel, onstabiel = onrendabel
pi_13423770
quote:
Op woensdag 24 september 2003 22:50 schreef Sidekick het volgende:

Maarehh, aangezien je het nu in dit topic naar voren brengt: heb je al een tiental anderen benaderd?


Ja, moet ik ook nog doen...

Ik ben gewoon rechts, geloof ik!

pi_13423812
quote:
Op woensdag 24 september 2003 22:40 schreef pberends het volgende:

[..]

Kernfusie is onzeker. Het kan over een jaar al 'rendabel' zijn, maar het kan idd ook nog 100 jaar duren.


Het is wel zo onzeker dat de wetenschappers het er over eens zijn dat commerciele exploitatie niet mogelijk zal zijn voor 2050. Stond laatst een stuk over in Intermediair, met bronnen Science enzo).

Het is nu gewoon te onzeker om al je inzet naar te laten gaan.

Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  woensdag 24 september 2003 @ 22:58:46 #127
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_13423918
quote:
Op woensdag 24 september 2003 22:53 schreef Kozzmic het volgende:

Ik ben gewoon rechts, geloof ik!


Daar past dus mooi een (centrum)-linkse duomod bij.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_13424018
quote:
Op woensdag 24 september 2003 22:58 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Daar past dus mooi een (centrum)-linkse duomod bij.


.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_13424358
quote:
Op woensdag 24 september 2003 22:58 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Daar past dus mooi een (centrum)-linkse duomod bij.


Dit is niet normaal links, dit is extreem-links.

*applaus POL-publiek*

*Sidekick loopt weg*

pi_13424531
quote:
Op woensdag 24 september 2003 22:58 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Daar past dus mooi een (centrum)-linkse duomod bij.


Wat denk je van SCH??
pi_13424591
quote:
Op woensdag 24 september 2003 23:20 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Wat denk je van SCH??


Goed plan! Die discussieert ook altijd zo subtiel enzo .
Ik ben wel voor, behalve als CMT nog ergens een kloon heeft rondhuppelen .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  woensdag 24 september 2003 @ 23:23:06 #132
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_13424600
quote:
Op woensdag 24 september 2003 23:20 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Wat denk je van SCH??


Kan die niet op je zoontje babysitten terwijl jij aan het modden bent?
quote:
Op woensdag 24 september 2003 23:14 schreef pberends het volgende:

Dit is niet normaal links, dit is extreem-links.[/b]

*applaus POL-publiek*

*Sidekick loopt weg*


Paul Rosemuller zei iets heel anders bij het 2Vandaag-debat waar Fortuyn wegliep.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_13424797
Is die tegenbegroting van de PvdA nou 'goedgekeerd' door het CPB, of weten we dat nog niet?

En die van groenlinks?

Those who know do not speak
Those who speak do not know
  woensdag 24 september 2003 @ 23:33:15 #134
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_13424874
quote:
Op woensdag 24 september 2003 23:29 schreef UnderWorld_ het volgende:
Is die tegenbegroting van de PvdA nou 'goedgekeerd' door het CPB, of weten we dat nog niet?
Er bestaat geen 'goedkeuring'. En ja, hij is doorgerekend. Komende vrijdag wordt ie gepresenteerd.
quote:
En die van groenlinks?
Geen idee, zal ook wel.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_13424914
De ultieme test.....

Stel je bent mod en je ziet het topic Asociaal beleid.... Wat doe je?

  • Niks.
  • Je gaat inhoudelijk in op de openingspost en laat het topic open.
  • Je sluit het topic met als reden 'bagger'.
  • Je sluit het topic met als reden 'UTFS'.
  • Je sluit het topic met verwijzing naar een ouder topic (graag topic erbij vermelden).
  • Je scheldt de topicstarter de huid vol, wacht tot deze terug gaat flamen, je dreigt met een ban, wacht tot TS verder gaat met flamen, verzoekt een FA om een ban en sluit het topic.
  • Anders, namelijk ...
  • pi_13424941
    quote:
    Op woensdag 24 september 2003 23:29 schreef UnderWorld_ het volgende:
    Is die tegenbegroting van de PvdA nou 'goedgekeerd' door het CPB, of weten we dat nog niet?

    En die van groenlinks?


    Als de PvdA de begroting vrijdag bekend maakt dan is deze doorgerekend. GroenLinks heeft haar begroting niet laten doorrekenen.
    pi_13424962
    quote:
    Op woensdag 24 september 2003 23:35 schreef Kozzmic het volgende:
    De ultieme test.....

    Stel je bent mod en je ziet het topic Asociaal beleid.... Wat doe je?

  • Niks.
  • Je gaat inhoudelijk in op de openingspost en laat het topic open.
  • Je sluit het topic met als reden 'bagger'.
  • Je sluit het topic met als reden 'UTFS'.
  • Je sluit het topic met verwijzing naar een ouder topic (graag topic erbij vermelden).
  • Je scheldt de topicstarter de huid vol, wacht tot deze terug gaat flamen, je dreigt met een ban, wacht tot TS verder gaat met flamen, verzoekt een FA om een ban en sluit het topic.
  • Anders, namelijk ...

  • Je kickt het na een paar uur weer omhoog met een onzinnige post .
  • Maar serieus zou ik het dichtgooien met bagger en na een hoop baggerposts in het feedback topic een leuke verwijzing naar een ander topic geven.

    Als het niet wil branden moet je beter stoken.
      woensdag 24 september 2003 @ 23:37:46 #138
    28640 Sidekick
    Ban the fucker
    pi_13424979
    quote:
    Op woensdag 24 september 2003 23:35 schreef Kozzmic het volgende:
    De ultieme test.....

    Stel je bent mod en je ziet het topic Asociaal beleid.... Wat doe je?

  • Niks.
  • Je gaat inhoudelijk in op de openingspost en laat het topic open.
  • Je sluit het topic met als reden 'bagger'.
  • Je sluit het topic met als reden 'UTFS'.
  • Je sluit het topic met verwijzing naar een ouder topic (graag topic erbij vermelden).
  • Je scheldt de topicstarter de huid vol, wacht tot deze terug gaat flamen, je dreigt met een ban, wacht tot TS verder gaat met flamen, verzoekt een FA om een ban en sluit het topic.
  • Anders, namelijk ...

  • Eerst B. Daarna verder kijken. Waarschijnlijk volgt D.

    Hoewel gelijk D ook een optie is als er echt een topic is wat daar heel goed op aan sluit.

    Edit: Ik bedoel dus E ipv D

    [Dit bericht is gewijzigd door Sidekick op 24-09-2003 23:38]

    A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
    Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
    I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
      woensdag 24 september 2003 @ 23:38:23 #139
    28640 Sidekick
    Ban the fucker
    pi_13425000
    quote:
    Op woensdag 24 september 2003 23:37 schreef du_ke het volgende:

    [..]

  • Je kickt het na een paar uur weer omhoog met een onzinnige post .

  • quote:
    Maar serieus zou ik het dichtgooien met bagger en na een hoop baggerposts in het feedback topic een leuke verwijzing naar een ander topic geven.
    Wile_E_Coyote
    A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
    Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
    I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
    pi_13425008
    Ik wob, zij wobt, wij wobben...
    quote:
    Vos (GroenLinks) 'wob't' Verdonk

    Marijke Vos van GroenLinks doet een beroep op de Wet Openbaarheid Bestuur om van minister Rita Verdonk van Vreemdelingenzaken inzage te krijgen in een advies van de Landsadvocaat. Verdonk zei gisteren tijdens het debat over de éénmalige pardonregeling hierin geen inzage te willen geven. De Landsadvocaat zet vraagtekens bij de regeling. Vorige week nog zei Verdonk dat de Landsadvocaat de regeling als juridisch positief had beoordeeld. VVD'er Verdonk zei gisteren dat ze zich 'vergist'had en bood haar excuses aan.

    Voor GroenLinks volstaan excuses van de minister niet 'om genoegen te nemen met een gebrekkige juridische onderbouwing van de regeling.' Volgens GroenLinks is de regeling is voor een grote groep asielzoekers van levensbelang. Verdonk gokt erop dat de eenmalige regeling bij de rechter stand zal houden. Volgende week dinsdag stemt de Kamer over de éénmalige regeling. Vos wil daarom nog voor die dag inzage in de documenten.

    http://www.nieuws.nl/news/NEWS/article.php?cat_id=4&article_id=13922


      woensdag 24 september 2003 @ 23:39:53 #141
    28640 Sidekick
    Ban the fucker
    pi_13425033
    Maareh, ik ga maar weer, m'n ouders worden weer pissed.

    A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
    Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
    I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
    pi_13425066
    quote:
    Op woensdag 24 september 2003 23:39 schreef Sidekick het volgende:
    Maareh, ik ga maar weer, m'n ouders worden weer pissed.


    He wat zielig. Die van mij zitten nog gezellig TV te kijken. Maar ik ga me zo ook maar weer bij hun voegen. Hoewel ik van hieruit ook prima mee kan discusieren.
    Als het niet wil branden moet je beter stoken.
    pi_13425083
    quote:
    Op woensdag 24 september 2003 23:39 schreef Sidekick het volgende:
    Maareh, ik ga maar weer, m'n ouders worden weer pissed.


    Waar zijn je stats btw in dit topic?
    pi_13425130
    Als het niet wil branden moet je beter stoken.
      † In Memoriam † woensdag 24 september 2003 @ 23:45:36 #145
    45013 Aaahikwordgek
    Maakt vrienden
    pi_13425154
    quote:
    Op woensdag 24 september 2003 23:36 schreef Kozzmic het volgende:

    [..]

    Als de PvdA de begroting vrijdag bekend maakt dan is deze doorgerekend. GroenLinks heeft haar begroting niet laten doorrekenen.


    Niet laten doorekenen? Ik snap er niks meer van... Dadelijk kan BHFH ook nog met zijn begroting komen...
    Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
    Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
    Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
    pi_13425186
    quote:
    Op woensdag 24 september 2003 23:45 schreef Aaahikwordgek het volgende:

    [..]

    Niet laten doorekenen? Ik snap er niks meer van... Dadelijk kan BHFH ook nog met zijn begroting komen...


    Och als je je begroting basseerd op de basis van de gegevens van het kabinet kan je een heel eind komen. En door laten rekenen door het CPB is ook niet gratis.
    Als het niet wil branden moet je beter stoken.
      † In Memoriam † woensdag 24 september 2003 @ 23:47:24 #147
    45013 Aaahikwordgek
    Maakt vrienden
    pi_13425188
    quote:
    Op woensdag 24 september 2003 23:39 schreef Sidekick het volgende:
    Maareh, ik ga maar weer, m'n ouders worden weer pissed.


    Zet je ouders anders eens voor je pc, kijken of de appel ver van de boom valt!
    Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
    Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
    Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
      † In Memoriam † woensdag 24 september 2003 @ 23:50:02 #148
    45013 Aaahikwordgek
    Maakt vrienden
    pi_13425241
    quote:
    Op woensdag 24 september 2003 23:35 schreef Kozzmic het volgende:
    De ultieme test.....

    Stel je bent mod en je ziet het topic Asociaal beleid.... Wat doe je?

  • Niks.
  • Je gaat inhoudelijk in op de openingspost en laat het topic open.
  • Je sluit het topic met als reden 'bagger'.
  • Je sluit het topic met als reden 'UTFS'.
  • Je sluit het topic met verwijzing naar een ouder topic (graag topic erbij vermelden).
  • Je scheldt de topicstarter de huid vol, wacht tot deze terug gaat flamen, je dreigt met een ban, wacht tot TS verder gaat met flamen, verzoekt een FA om een ban en sluit het topic.
  • Anders, namelijk ...

  • Frans Bauer en politiek: Anders, permanente ban en de les lezen. Logisch. Too easy dit. Wanneer moet ik beginnen en krijg ik ook een grote gamepc???
    Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
    Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
    Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
    pi_13425262
    Wanneer gaat die sollicitatieronde open btw? Of heb ik wat gemist.
    pi_13425597
    quote:
    Op woensdag 24 september 2003 23:23 schreef Sidekick het volgende:

    [..]

    Kan die niet op je zoontje babysitten terwijl jij aan het modden bent?
    [..]

    Paul Rosemuller zei iets heel anders bij het 2Vandaag-debat waar Fortuyn wegliep.


    Ja iets over toneelspelen ofzo maar dat citaat ken ik niet uit m'n hoofd
    pi_13425865
    Moest deze link nog ff kwijt over de musical Doop!. Want mensen begrijpen het volgens mij niet zo goed.
    http://www.trouw.nl/religieenfilosofie/artikelen/1063688465687.html

    Het gaat niet over verheerlijking van Volkert G. Maar over de motieven van deze gek. Het zet juist aan tot een discussie.
    (had geen zin om weer nieuw topic te openen)

      donderdag 25 september 2003 @ 09:18:15 #152
    28640 Sidekick
    Ban the fucker
    pi_13427499
    quote:
    Op woensdag 24 september 2003 23:47 schreef Aaahikwordgek het volgende:

    [..]

    Zet je ouders anders eens voor je pc, kijken of de appel ver van de boom valt!


    Nee, liever niet. Dan kan ik minder vaak achter de PC.
    quote:
    Op woensdag 24 september 2003 23:42 schreef ThePresident het volgende:

    Waar zijn je stats btw in dit topic?


    Ik probeer wat te minderen met de stats. Ik denk dat ik 1 keer in de 10 topics wat laat zien.
    quote:
    Op donderdag 25 september 2003 00:12 schreef pberends het volgende:

    Ja iets over toneelspelen ofzo maar dat citaat ken ik niet uit m'n hoofd


    Ik dacht aan iets zoals:
    "Elke keer wanneer u inhoudelijk kritiek krijgt, reageert u theatraal en loopt u weg"

    Ook een leuke quote van Jan:

    quote:
    Marijnissen zegt tuh! willuh! vechtuh! teguh! duh! gevestigduh! partijuh! die! al! sinds! duh! tweeduh! weeruhldoorlog! an! duh! macht! zijn! Net! as! vorug! jaar! op! dezuh! plek (de Erasmusuniversiteit)! guhbuhrduh...

    Bron: http://www.nopapers.nl/DiZijn/wie/lit/auteur/RobertPustelnic/index2.html


    quote:
    Op woensdag 24 september 2003 23:51 schreef ThePresident het volgende:
    Wanneer gaat die sollicitatieronde open btw? Of heb ik wat gemist.
    Ik verwacht vandaag of morgen een topic in MED met de mededeling dat er een vacature is voor POL-mod. Ik gok dat we dan tot volgende week vrijdag de tijd hebben te reageren en dat de maandag erop de nieuwe mod bekend zal zijn.
    A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
    Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
    I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
    pi_13428187
    quote:
    Op donderdag 25 september 2003 09:18 schreef Sidekick het volgende:
    [..]

    Ik verwacht vandaag of morgen een topic in MED met de mededeling dat er een vacature is voor POL-mod. Ik gok dat we dan tot volgende week vrijdag de tijd hebben te reageren en dat de maandag erop de nieuwe mod bekend zal zijn.


    Ga jij solliciteren?
    "I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
      donderdag 25 september 2003 @ 10:23:09 #154
    28640 Sidekick
    Ban the fucker
    pi_13428474
    quote:
    Op donderdag 25 september 2003 10:05 schreef sizzler het volgende:

    [..]

    Ga jij solliciteren?


    Ik weet het nog niet. Ik wil wel, en ik denk ook wel dat ik geschikt zou zijn, alleen tijdens kantooruren ben ik niet beschikbaar. En dat is nu wel de periode waar de nieuwe mod aanwezig moet zijn.

    Ik wacht de mededeling af om te kijken wat voor eisen eraan worden gesteld. Mocht het tijdens kantooruren beschikbaar zijn zo belangrijk zijn, dan solliciteer ik niet.

    A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
    Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
    I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
    pi_13428842
    Is WEC al weer gesignaleeert trouwens?
    "I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
      donderdag 25 september 2003 @ 10:50:05 #156
    28640 Sidekick
    Ban the fucker
    pi_13428957
    quote:
    Op donderdag 25 september 2003 10:43 schreef sizzler het volgende:
    Is WEC al weer gesignaleeert trouwens?
    Hij is aan het doorposten met kloon. Jammer eigenlijk, want imho had hij gewoon door kunnen gaan onder zijn oude account. Maar goed, het is zijn keuze.
    A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
    Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
    I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
    pi_13429155
    Ik weet wel een klein beetje wat ik in de POL-kuip heb, dus ik denk niet dat ik een officiele sollicitatieronde ga houden. Maar mij in een kort mailtje of op het forum laten weten of je beschikbaar bent mag altijd (Sidekick staat bij deze genoteerd).

    Ik ben trouwens wel beïnvloedbaar door meningen van users. Heb ook wel begrip voor de roep om een wat rechtsere mod, maar voorop staat voor mij dat het iemand moet zijn waarmee ik denk te kunnen samenwerken, waarvan ik denk dat hij/zij objectief en eerlijk kan modden, iemand die door het gros van de vaste POL-users geaccepteerd wordt en bij voorkeur ook iemand die niet alleen een POL-verleden heeft maar zich ook op andere plekken op Fok! laat zien.

    Misschien dit weekend eens een topic openen om te peilen hoe de verschillende POL-users erover denken...

    Users die ik wel zie zitten als mod: Sidekick, Meneer_Aart, sizzler, freako, misschien DennisMoore (als hij SCH een beetje met rust kan laten).

    pi_13429343
    quote:
    Op donderdag 25 september 2003 10:59 schreef Kozzmic het volgende:

    Users die ik wel zie zitten als mod: Sidekick, Meneer_Aart, sizzler, freako, misschien DennisMoore (als hij SCH een beetje met rust kan laten).


    blijft weinig over van je 'rechtse signatuur mod' gedachte..
      donderdag 25 september 2003 @ 11:11:06 #159
    28640 Sidekick
    Ban the fucker
    pi_13429404
    quote:
    Op donderdag 25 september 2003 11:07 schreef Koos Voos het volgende:

    [..]

    blijft weinig over van je 'rechtse signatuur mod' gedachte..


    Freako, sizzler en DennisMoore zijn (centrum)rechts.

    Dr_Strangelove past ook heel goed in dat rijtje van Kozzmic

    A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
    Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
    I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
    pi_13429442
    quote:
    Op donderdag 25 september 2003 11:07 schreef Koos Voos het volgende:

    [..]

    blijft weinig over van je 'rechtse signatuur mod' gedachte..


    Als je alles links van de LPF als extreem-links beschouwt niet...

    Maar ik zie in dit rijtje 2 sociaal-liberalen, een CDA-liberaal en 2 users die naar mijn indruk ergens tussen D66, VVD en LPF in zweven.

    pi_13429454
    quote:
    Op donderdag 25 september 2003 11:11 schreef Sidekick het volgende:

    Dr_Strangelove past ook heel goed in dat rijtje van Kozzmic


    Ja, die had ik ook nog in mijn hoofd.
    pi_13429505
    Ik open van het weekend wel een topic erover. Dan kan iedereen 'gemotiveerd' zijn zegje doen.
    pi_13429613
    quote:
    Op donderdag 25 september 2003 11:11 schreef Sidekick het volgende:

    [..]

    Freako, sizzler en DennisMoore zijn (centrum)rechts.

    Dr_Strangelove past ook heel goed in dat rijtje van Kozzmic


    Ik beschouw mezelf wel als 'rechts' ja.

    Maar hoeveel uur per week / dag moet een moderator beschikbaar zijn? Ik heb het prive sinds deze week namelijk wat drukker.

    "I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
      donderdag 25 september 2003 @ 11:25:38 #164
    28640 Sidekick
    Ban the fucker
    pi_13429715
    Dan maar weer wat politiek getint nieuws:
    quote:
    Politie Indonesië schiet betoger dood

    JAKARTA - De Indonesische politie heeft donderdag tijdens onlusten op het eiland Sumbawa zeker een betoger doodgeschoten. Elf anderen raakten gewond. De rellen ontstonden nadat in de stad Sumbawa Besar een student was overleden op het politiebureau, aldus lokale media.

    Honderden mensen bestormden donderdag het politiebureau in Sumbawa Besar en staken het in brand. Volgens de betogers is de politie verantwoordelijk voor de dood woensdag van de 22-jarige student. De politie had de jongeman voor verhoor meegenomen uit een ziekenhuis waar hij na een verkeersongeval met lichte verwondingen was opgenomen.

    ANP

    Bron: LC


    Tsja, als je brand gaat steken in een politiebureau, dan kan ik me voorstellen dat je uit noodweer dit gaat doen.
    quote:
    Iran stopt niet met verrijken van uranium

    NEW YORK - Iran stopt niet met het programma voor het verrijken van uranium. Dat liet de Iraanse minister van Buitenlandse Zaken Kamal Kharazi woensdag vanuit New York weten. Hij woont daar de Algemene Vergadering van de VN bij.

    Kharazi benadrukte dat het verrijkte uranium alleen voor civiele en niet voor militaire doeleinden wordt gebruikt. ,,Het is een zaak van nationale trots dat we over deze technologie beschikken. Dat betekent niet dat we van plan zijn nucleaire wapens te ontwikkelen.''

    Het Internationaal Atoomenergie Agentschap (IAEA) heeft Iran tot 31 oktober de tijd gegeven om te bewijzen dat het geen geheim kernwapenprogramma heeft. Volgens Kharazi is deze peildatum onder druk van de VS vastgesteld, terwijl de IAEA 31 oktober nog niet het juiste moment zou hebben gevonden. Het agentschap wilde liever een latere datum.

    De eerdere oproep van de IAEA aan het adres van Iran om nucleaire inspecteurs zonder voorbehoud overal hun werk te laten doen, is volgens Kharzai bespreekbaar. Maar hij zei te vrezen dat de Amerikanen ook hier achter de schermen de IAEA onder druk zullen zetten om steeds met nieuwe eisen te komen.

    ANP

    Bron: LC


    Leuk dat kernenergie.
    A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
    Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
    I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
    pi_13429730
    quote:
    Op donderdag 25 september 2003 11:21 schreef sizzler het volgende:

    [..]

    Ik beschouw mezelf wel als 'rechts' ja.

    Maar hoeveel uur per week / dag moet een moderator beschikbaar zijn? Ik heb het prive sinds deze week namelijk wat drukker.


    vertel, vertel
    Slaapt winter
    en zomer
    pi_13429775
    quote:
    Op donderdag 25 september 2003 11:25 schreef Sidekick het volgende:

    Leuk dat kernenergie.


    vooral dit:
    quote:
    De eerdere oproep van de IAEA aan het adres van Iran om nucleaire inspecteurs zonder voorbehoud overal hun werk te laten doen, is volgens Kharzai bespreekbaar.
    Ow., g'morge btw
    Slaapt winter
    en zomer
    pi_13429924
    quote:
    Op donderdag 25 september 2003 11:26 schreef Parabola het volgende:

    [..]

    vertel, vertel


    Waarom ik het drukker heb of waarom ik 'rechts' ben?
    "I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
    pi_13429972
    quote:
    Op donderdag 25 september 2003 11:34 schreef sizzler het volgende:

    [..]

    Waarom ik het drukker heb of waarom ik 'rechts' ben?


    Het eerste natuurlijk, wat interesseert mij die politiek nou.
    Slaapt winter
    en zomer
    pi_13430079
    quote:
    Op donderdag 25 september 2003 11:21 schreef sizzler het volgende:

    [..]

    Ik beschouw mezelf wel als 'rechts' ja.

    Maar hoeveel uur per week / dag moet een moderator beschikbaar zijn? Ik heb het prive sinds deze week namelijk wat drukker.


    Zo extreem-veel als ik hoef je in ieder geval niet aanwezig te zijn. Maar ik probeer zelf ook weer eens een beetje te minderen.

    Regelmatige aanwezigheid. Dat betekent bij voorkeur elke dag een paar uurtjes (liefst ook overdag), hoewel je best zo nu en dan één of een paar daagjes mag verzuimen. Houd er overigens rekening mee dat modden nog verslavender is dan gewoon Fok!ken, dus je moet wel qua werk/studie/privé een beetje de ruimte hebben. Een vaste Internetverbinding (dus geen telefoonmodem) lijkt me voor de financiele situatie van een mod ook erg aan te bevelen (maar dat geldt eigenlijk sowieso voor Fok!kers).

    En verder... Als mod moet je uiteraard met kritiek kunnen omgaan. Beslissingen uit kunnen leggen en desnoods een beslissing terug draaien. En last but not least, als mod blijf je in de eerste plaats ook gewoon user. Dus gewoon zoveel mogelijk actief en inhoudelijk meeposten, dat is vaak ook de beste manier om een discussie in goede banen te leiden.

    pi_13430082
    quote:
    Op donderdag 25 september 2003 11:34 schreef sizzler het volgende:

    [..]

    Waarom ik het drukker heb of waarom ik 'rechts' ben?


    omdat alles rechts van de PvdA hier extreem-rechts wordt genoemd..
    pi_13430146
    quote:
    Op donderdag 25 september 2003 11:36 schreef Parabola het volgende:

    [..]

    Het eerste natuurlijk, wat interesseert mij die politiek nou.


    Oh, ok. Sinds deze week een nieuw vak wat ik ga volgen (belastingrecht) en ik zit sinds afgelopen maandag in een commissie van de studievereniging. En vanaf december ga ik weer twee dagen in de week werken. Vandaar.
    "I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
    pi_13430191
    quote:
    Op donderdag 25 september 2003 11:42 schreef sizzler het volgende:

    [..]

    Oh, ok. Sinds deze week een nieuw vak wat ik ga volgen (belastingrecht) en ik zit sinds afgelopen maandag in een commissie van de studievereniging. En vanaf december ga ik weer twee dagen in de week werken. Vandaar.


    hmmmz. Dat woordje privé suggereerde toch wat spannenders.
    Slaapt winter
    en zomer
      donderdag 25 september 2003 @ 11:45:56 #173
    37676 freako
    Onverbeterlijke optimist
    pi_13430235
    quote:
    Op donderdag 25 september 2003 10:59 schreef Kozzmic het volgende:

    Users die ik wel zie zitten als mod: Sidekick, Meneer_Aart, sizzler, freako, misschien DennisMoore (als hij SCH een beetje met rust kan laten).


    Ik ben (zeker op het moment) niet geinteresseerd in een plek als mod, dus mij mag je wel van het lijstje afhalen. Reden: tijdgebrek. Ik ben op het moment druk bezig om af te studeren en daar ben ik de komende maanden nog wel druk mee.
    quote:
    Op donderdag 25 september 2003 11:13 schreef Kozzmic het volgende:

    Maar ik zie in dit rijtje 2 sociaal-liberalen, een CDA-liberaal en 2 users die naar mijn indruk ergens tussen D66, VVD en LPF in zweven.


    Ik neem aan dat je me hier onder plaatst? Zweven doe ik iig bijna niet. Totnutoe altijd nog VVD gestemd. .
      donderdag 25 september 2003 @ 11:46:44 #174
    28640 Sidekick
    Ban the fucker
    pi_13430249
    quote:
    Op donderdag 25 september 2003 11:39 schreef Kozzmic het volgende:

    [..]

    Zo extreem-veel als ik hoef je in ieder geval niet aanwezig te zijn. Maar ik probeer zelf ook weer eens een beetje te minderen.

    Regelmatige aanwezigheid. Dat betekent bij voorkeur elke dag een paar uurtjes (liefst ook overdag), hoewel je best zo nu en dan één of een paar daagjes mag verzuimen. Houd er overigens rekening mee dat modden nog verslavender is dan gewoon Fok!ken, dus je moet wel qua werk/studie/privé een beetje de ruimte hebben. Een vaste Internetverbinding (dus geen telefoonmodem) lijkt me voor de financiele situatie van een mod ook erg aan te bevelen (maar dat geldt eigenlijk sowieso voor Fok!kers).

    En verder... Als mod moet je uiteraard met kritiek kunnen omgaan. Beslissingen uit kunnen leggen en desnoods een beslissing terug draaien. En last but not least, als mod blijf je in de eerste plaats ook gewoon user. Dus gewoon zoveel mogelijk actief en inhoudelijk meeposten, dat is vaak ook de beste manier om een discussie in goede banen te leiden.


    Duidelijk. Hoewel de topictitel ook een duidelijke taakomschrijving is.
    A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
    Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
    I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
      donderdag 25 september 2003 @ 11:49:14 #175
    28640 Sidekick
    Ban the fucker
    pi_13430311
    quote:
    Op donderdag 25 september 2003 11:44 schreef Parabola het volgende:

    [..]

    hmmmz. Dat woordje privé suggereerde toch wat spannenders.


    Zo'n commissie is een goede plaats voor echt leuke prive-dingen hoor.
    quote:
    Totnutoe altijd nog VVD gestemd. .
    De hamvraag voor VVD-stemmers: liberale of conservatieve instelling?
    A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
    Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
    I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
    pi_13430325
    quote:
    Op donderdag 25 september 2003 11:39 schreef Kozzmic het volgende:

    [..]

    Zo extreem-veel als ik hoef je in ieder geval niet aanwezig te zijn. Maar ik probeer zelf ook weer eens een beetje te minderen.


    Ik ook. Maar dat valt niet echt mee.
    quote:
    Regelmatige aanwezigheid. Dat betekent bij voorkeur elke dag een paar uurtjes (liefst ook overdag), hoewel je best zo nu en dan één of een paar daagjes mag verzuimen. Houd er overigens rekening mee dat modden nog verslavender is dan gewoon Fok!ken, dus je moet wel qua werk/studie/privé een beetje de ruimte hebben.
    Een beetje wel ja. Een beetje.
    quote:
    Een vaste Internetverbinding (dus geen telefoonmodem) lijkt me voor de financiele situatie van een mod ook erg aan te bevelen (maar dat geldt eigenlijk sowieso voor Fok!kers).
    Check!
    quote:
    En verder... Als mod moet je uiteraard met kritiek kunnen omgaan. Beslissingen uit kunnen leggen en desnoods een beslissing terug draaien. En last but not least, als mod blijf je in de eerste plaats ook gewoon user. Dus gewoon zoveel mogelijk actief en inhoudelijk meeposten, dat is vaak ook de beste manier om een discussie in goede banen te leiden.
    Lijkt me geen probleem.

    Alleen die tijd... als ik zometeen in december / januari tentamens heb ben ik misschien twee uur per week online. Hooguit. Is dat een probleem?

    "I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
    pi_13430326
    quote:
    Op donderdag 25 september 2003 11:39 schreef Kozzmic het volgende:

    [..]

    hoewel je best zo nu en dan één of een paar daagjes mag verzuimen.


    * Rechtse_Mensen voldoet aan precies 1 functie-eis

    En ik ben rechts natuurlijk, da's een pre

    Wie ben jij om ons cultuurgoed te verdedigen tegen vreemde smetten als je niet eens weet hoe je een werkwoord vervoegd?
    pi_13430369
    quote:
    Op donderdag 25 september 2003 11:49 schreef Sidekick het volgende:

    [..]

    Zo'n commissie is een goede plaats voor echt leuke prive-dingen hoor.


    Ik hoop het.
    quote:
    De hamvraag voor VVD-stemmers: liberale of conservatieve instelling?
    Liberaal.
    "I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
    pi_13430559
    Komt Marianne Thieme nog een keer fokken trouwens?
    "I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
      donderdag 25 september 2003 @ 12:00:45 #180
    37676 freako
    Onverbeterlijke optimist
    pi_13430638
    quote:
    Op donderdag 25 september 2003 11:49 schreef Sidekick het volgende:

    De hamvraag voor VVD-stemmers: liberale of conservatieve instelling?


    Liberaal met conservatieve trekjes (of net andersom, ben ik nog niet helemaal uit ).
    pi_13430768
    quote:
    Op donderdag 25 september 2003 11:58 schreef sizzler het volgende:
    Komt Marianne Thieme nog een keer fokken trouwens?
    Geen idee. Ik zal haar vanavond in ieder geval nog even een bedankmailtje sturen voor de uitgebreide medewerking!
    pi_13430844
    quote:
    Op donderdag 25 september 2003 11:49 schreef sizzler het volgende:

    Alleen die tijd... als ik zometeen in december / januari tentamens heb ben ik misschien twee uur per week online. Hooguit. Is dat een probleem?


    Tijdelijke afwezigheid is geen probleem. Dat is altijd wel op te vangen binnen de crew.

    Maar ik kom hier nog op terug. (ik moet aan het 'echte' werk nu)

    pi_13430997
    Om nog even op die mod vraag terug te komen. Ik zou het topic sluiten en doorverwijzen naar dit topic Frans Bauer! of evt deze Wonen in een kamp? Hoe is dat?.

    Overigens ben ik wel voor Freako als mod, als hij tenminste beschikbaar is.
    Niet dus . Nou dan maar zo: * du_ke is tegenwoordig ook heel rechts .

    [Dit bericht is gewijzigd door du_ke op 25-09-2003 12:20]

    Als het niet wil branden moet je beter stoken.
    pi_13431024
    quote:
    Op donderdag 25 september 2003 11:46 schreef Sidekick het volgende:

    [..]

    Duidelijk. Hoewel de topictitel ook een duidelijke taakomschrijving is.


    Heeft iedereen de topictitel-film trouwens gezien?

    Hij is deze week eindelijk in R2 uitgebracht (ik had de vrijwel identieke R1 al), en nog wel in een gerestaureerde versie met lekker veel features:

    http://www.playserver2.com/Play247.asp?page=title&r=R2&title=123246

    "Patriotism is the last refuge of a scoundrel"
      donderdag 25 september 2003 @ 12:54:08 #185
    28640 Sidekick
    Ban the fucker
    pi_13431892
    quote:
    Op donderdag 25 september 2003 12:17 schreef Dr_Strangelove het volgende:

    [..]

    Heeft iedereen de topictitel-film trouwens gezien?

    Hij is deze week eindelijk in R2 uitgebracht (ik had de vrijwel identieke R1 al), en nog wel in een gerestaureerde versie met lekker veel features:

    http://www.playserver2.com/Play247.asp?page=title&r=R2&title=123246


    Nee. Is het een leuke film? (Kazaa opstart ).
    A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
    Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
    I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
      donderdag 25 september 2003 @ 12:58:33 #186
    28640 Sidekick
    Ban the fucker
    pi_13432011
    Er is een burgermeester met 2 gemeentes onder zijn hoede:
    quote:
    Burgemeester Bosma krijgt gemeente erbij

    STIENS - Burgemeester Jo Bosma van Lemsterland is tijdelijk benoemd tot waarnemend burgemeester van Leeuwarderadeel. In zijn eigen gemeente doet hij zolang alleen de lichtere zaken. Het vertrek van de huidige burgemeester Willemien Vroegindeweij naar Bolsward maakte volgens commisaris van de koningin Ed Nijpels acuut de aanstelling van een interim-burgemeester nodig.
    Nijpels koos, in overleg met de raad en wethouders, voor de tijdelijke benoeming van Bosma die vanaf 16 oktober voor hoogstens een half jaar invalt. In deze periode kan de gebruikelijke procedure worden doorlopen voor de aanstelling van een vaste burgemeester, inclusief het opstellen van een profielschets en de normale sollicitatieprocedure..

    De wethouders in Leeuwarderadeel zijn blij met de komst van Bosma. Jan Admiraal weet dat het wel even kan duren voor er een nieuwe burgemeester gevonden is. ,,De kommissaris tinkt dat it wol seis moanne duorje kin.''

    Zo lang wil de gemeente niet zonder zitten. Een burgemeester heeft toch een belangrijke portefeuille, aldus Admiraal. ,,Under oare iepenbiere oarder en feilichheid en fertsjinwurdigende taken.'' Bovendien zijn de twee wethouders voor deeltijd in dienst en valt het voor hen niet mee hun werkzaamheden uit te breiden. ,,It giet hjir wat oars als yn in grutte stêd.''

    De nestor van de gemeenteraad, Reitze Ketellapper van Gemeente Belangen Leeuwarderadeel, had liever gezien dat de wachttijden voor nieuwe burgemeesters wat korter waren. De overheid geeft een slecht voorbeeld, vindt hij. ,,Tusken de foardracht en de beneaming sitte trije moanne. Dat kin effisjinter en dan hiene wy mei eigen minsken in hiel ein kaam.''

    Bron: LC


    3 maanden tussen een voordracht en benoeming. Tering wat duurt dat lang. Ik heb ook geen idee waar die 3 maanden voor gebruikt worden.
    A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
    Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
    I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
    pi_13432033
    quote:
    Op donderdag 25 september 2003 12:58 schreef Sidekick het volgende:
    Er is een burgermeester met 2 gemeentes onder zijn hoede:
    [..]

    3 maanden tussen een voordracht en benoeming. Tering wat duurt dat lang. Ik heb ook geen idee waar die 3 maanden voor gebruikt worden.


    Misshien heeft de nieuwe burgemeester nog een baan met opzegtermijn?
    Slaapt winter
    en zomer
    pi_13432043
    quote:
    Op donderdag 25 september 2003 12:54 schreef Sidekick het volgende:

    [..]

    Nee. Is het een leuke film? (Kazaa opstart ).


    Ken je klassiekers! Wel aardig. Het verhaal eromheen en de tijd waarin hij opgenomen is is wat hem goed maakt.
    "I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
    pi_13432054
    Tusken de foardracht en de beneaming sitte trije moanne. Dat kin effisjinter en dan hiene wy mei eigen minsken in hiel ein kaam.''


    Kenne die gaste nie effe inburruggere dan?

    Slaapt winter
    en zomer
    pi_13432151
    quote:
    Op donderdag 25 september 2003 12:58 schreef Sidekick het volgende:
    Er is een burgermeester met 2 gemeentes onder zijn hoede:
    [..]

    3 maanden tussen een voordracht en benoeming. Tering wat duurt dat lang. Ik heb ook geen idee waar die 3 maanden voor gebruikt worden.


    De kandidaat moet eerst goed Friesch kunnen pruttelen. Als dat het geval blijkt moet er een uitgebreide test worden afgenomen. Dat zal bij elkaar zeker een maand of 3 in beslag nemen. Dit komt omdat de uitslag van de test aan alle stamoudsten voorgelegd moet worden en voor je die per schaats of skûtsje bereikt hebt ben je zo 3 maanden verder.
    Als het niet wil branden moet je beter stoken.
    pi_13432166
    quote:
    Op donderdag 25 september 2003 13:04 schreef du_ke het volgende:

    [..]

    De kandidaat moet eerst goed Friesch kunnen pruttelen. Als dat het geval blijkt moet er een uitgebreide test worden afgenomen. Dat zal bij elkaar zeker een maand of 3 in beslag nemen. Dit komt omdat de uitslag van de test aan alle stamoudsten voorgelegd moet worden en voor je die per schaats of skûtsje bereikt hebt ben je zo 3 maanden verder.


    Slaapt winter
    en zomer
      donderdag 25 september 2003 @ 13:09:44 #192
    28640 Sidekick
    Ban the fucker
    pi_13432244
    quote:
    Op donderdag 25 september 2003 13:04 schreef du_ke het volgende:

    [..]

    De kandidaat moet eerst goed Friesch kunnen pruttelen. Als dat het geval blijkt moet er een uitgebreide test worden afgenomen. Dat zal bij elkaar zeker een maand of 3 in beslag nemen. Dit komt omdat de uitslag van de test aan alle stamoudsten voorgelegd moet worden en voor je die per schaats of skûtsje bereikt hebt ben je zo 3 maanden verder.


    Natuurlijk, stom van mij.
    quote:
    Op donderdag 25 september 2003 13:00 schreef Parabola het volgende:
    Tusken de foardracht en de beneaming sitte trije moanne. Dat kin effisjinter en dan hiene wy mei eigen minsken in hiel ein kaam.''


    Kenne die gaste nie effe inburruggere dan?


    Nee
    Friezen hoeven niet in te burgeren, alleen die achterlijke allochtonen.

    A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
    Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
    I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
    pi_13432285
    quote:
    Op donderdag 25 september 2003 13:05 schreef Parabola het volgende:

    [..]


    Ik heb 5 jaar in het heitelân op school gezeten. Dan heb je wel door hoe het er daar een beetje aan toe gaat.
    Als het niet wil branden moet je beter stoken.
      donderdag 25 september 2003 @ 13:14:36 #194
    28640 Sidekick
    Ban the fucker
    pi_13432362
    quote:
    Op donderdag 25 september 2003 13:11 schreef du_ke het volgende:

    [..]

    Ik heb 5 jaar in het heitelân op school gezeten. Dan heb je wel door hoe het er daar een beetje aan toe gaat.


    Je deed er 5 jaar over om per schaats uit Fryslân te vluchten?

    en het is niet jou heitelân, maar de mijne.

    A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
    Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
    I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
    pi_13432427
    quote:
    Op donderdag 25 september 2003 13:14 schreef Sidekick het volgende:

    [..]

    Je deed er 5 jaar over om per schaats uit Fryslân te vluchten?


    Gelukkig was de Friesche Stoomtrein Maatschappij bereid me regelmatig heen en weer te vervoeren.

    En het is Friesland goddomme, die eigenwijze Friezen ook .

    quote:
    en het is niet jou heitelân, maar de mijne.
    Gelukkig niet nee .

    En aan Parabola, je hebt een spelfout in je sig, religieuze heb je fout geschreven.

    Als het niet wil branden moet je beter stoken.
    pi_13432505
    quote:
    Op donderdag 25 september 2003 13:17 schreef du_ke het volgende:

    En aan Parabola, je hebt een spelfout in je sig, religieuze heb je fout geschreven.


    nee hoor

    Dank je du_ke

    Slaapt winter
    en zomer
      donderdag 25 september 2003 @ 13:21:57 #197
    37676 freako
    Onverbeterlijke optimist
    pi_13432528
    quote:
    Op donderdag 25 september 2003 12:59 schreef Parabola het volgende:

    [..]

    Misshien heeft de nieuwe burgemeester nog een baan met opzegtermijn?


    Ik denk niet dat dat van belang is, want een benoeming hoeft niet per direct te gebeuren. De benoeming van een burgemeester is niets meer dan de handtekening van Remkes (en de koningin?) onder het besluit.
      donderdag 25 september 2003 @ 13:23:19 #198
    28640 Sidekick
    Ban the fucker
    pi_13432559
    quote:
    Op donderdag 25 september 2003 13:17 schreef du_ke het volgende:

    [..]

    Gelukkig was de Friesche Stoomtrein Maatschappij bereid me regelmatig heen en weer te vervoeren.


    Is de NS niet actief daar, of is het toch nog Noordned?
    quote:
    En het is Friesland goddomme, die eigenwijze Friezen ook .
    Ik gedoog het wel dat je de Nederlandse vertaling gebruikt. Ik kan niet verwachten dat wel allemaal zo intellectueel zijn ontwikkeld dat we de Fryske taal machtig zijn.
    quote:
    En aan Parabola, je hebt een spelfout in je sig, religieuze heb je fout geschreven.
    En "mierenneukers" ipv "preciezen"

    [Dit bericht is gewijzigd door Sidekick op 25-09-2003 13:27]

    A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
    Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
    I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
      donderdag 25 september 2003 @ 13:26:02 #199
    28640 Sidekick
    Ban the fucker
    pi_13432619
    quote:
    Op donderdag 25 september 2003 12:08 schreef Kozzmic het volgende:

    [..]

    Maar ik kom hier nog op terug. (ik moet aan het 'echte' werk nu)


    Anarchie.

    Of komt Grumpy weer?

    quote:
    Op donderdag 25 september 2003 13:21 schreef freako het volgende:

    Ik denk niet dat dat van belang is, want een benoeming hoeft niet per direct te gebeuren. De benoeming van een burgemeester is niets meer dan de handtekening van Remkes (en de koningin?) onder het besluit.


    En de commissaris van de Koningin toch?
    A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
    Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
    I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
    pi_13432657
    quote:
    Op donderdag 25 september 2003 13:23 schreef Sidekick het volgende:


    En "mierenneukers" ipv "preciezen"


    Ach, ik ben een softie, dat weet je toch?

    Ik ga weer aan mijn werk. groetjes allen

    Slaapt winter
    en zomer
      donderdag 25 september 2003 @ 13:28:33 #201
    28640 Sidekick
    Ban the fucker
    pi_13432679
    quote:
    Op donderdag 25 september 2003 13:27 schreef Parabola het volgende:

    Ik ga weer aan mijn werk. groetjes allen


    Werk ze.
    A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
    Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
    I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
    pi_13432688
    quote:
    Op donderdag 25 september 2003 13:23 schreef Sidekick het volgende:

    [..]

    Is de NS niet actief daar, of is het toch nog Noordned?


    Ja het schijnt wel NS te heten maar ze moesten regelmatig voor een brug wachten waar eerst nog een trekschuit onderdoor moest .
    quote:
    Ik gedoog het wel dat je de Nederlandse vertaling gebruikt. Ik kan niet verwachten dat wel allemaal zo intellectueel zijn ontwikkeld dat we de Fryske taal machtig zijn.
    Volgens mij is het een taal van analfabete boerenknechten die te beroerd zijn een echte taal te leren .
    quote:
    En "mierenneukers" ipv "preciezen"
    , nee preciezen past beter in de context.
    Als het niet wil branden moet je beter stoken.
    pi_13432751
    quote:
    Op donderdag 25 september 2003 13:27 schreef Parabola het volgende:

    [..]

    Ach, ik ben een softie, dat weet je toch?

    Ik ga weer aan mijn werk. groetjes allen


    Werk ze!
    Als het niet wil branden moet je beter stoken.
      donderdag 25 september 2003 @ 13:37:22 #204
    28640 Sidekick
    Ban the fucker
    pi_13432885
    quote:
    Op donderdag 25 september 2003 13:28 schreef du_ke het volgende:

    [..]

    Ja het schijnt wel NS te heten maar ze moesten regelmatig voor een brug wachten waar eerst nog een trekschuit onderdoor moest .


    Een trekschuit impliceert het gebruik van paarden, maar aangezien wij anaflabete annafalble anfalbet, aangezien wij boerenknechten qua rangorde onder paarden staan, kunnen wij ze niet temmen. We staan net boven lakens, en kunnen die dus mooi gebruiken om een zeil van te maken voor het skutsje.
    A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
    Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
    I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
    pi_13432986
    quote:
    Op donderdag 25 september 2003 12:54 schreef Sidekick het volgende:

    [..]

    Nee. Is het een leuke film? (Kazaa opstart ).


    Tja, ik vond Modern Times beter, maar The Great Dictator is ook zeker de moeite waard. En voor de niet-filmliefhebber misschien ook wel interessanter.

    Een aardige politieke film is trouwens ook Z, Costa Gravas' waargebeurde werk over een Griekse politicus die gedemoniseerd en vermoord wordt, en na onderzoek blijkt het een complot vanuit de overheid te zijn.

    "Patriotism is the last refuge of a scoundrel"
      donderdag 25 september 2003 @ 13:43:57 #206
    28640 Sidekick
    Ban the fucker
    pi_13433048
    quote:
    Op donderdag 25 september 2003 13:40 schreef Dr_Strangelove het volgende:

    Een aardige politieke film is trouwens ook Z, Costa Gravas' waargebeurde werk over een Griekse politicus die gedemoniseerd en vermoord wordt, en na onderzoek blijkt het een complot vanuit de overheid te zijn.


    Kok heeft onze Pim ook vermoord!!
    A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
    Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
    I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
    pi_13433110
    quote:
    Op donderdag 25 september 2003 13:37 schreef Sidekick het volgende:

    [..]

    Een trekschuit impliceert het gebruik van paarden, maar aangezien wij anaflabete annafalble anfalbet, aangezien wij boerenknechten qua rangorde onder paarden staan, kunnen wij ze niet temmen. We staan net boven lakens, en kunnen die dus mooi gebruiken om een zeil van te maken voor het skutsje.


    Maar het probllem is dat je voor de mast en de rest van een skûtsje hout nodig hebt. Aangezien er in Friesland buiten de Stellingwerven en een beetje Gaasterland geen boom te vinden is moet je het toch maar gewoon bij een uit turf opgetrokken trekschuit houden.

    Maar weer on-topic,

    quote:
    MKB-Nederland verwijt kabinet pokerspel

    DELFT - Werkgeversorganisatie MKB-Nederland wijst een akkoord met het kabinet en de vakbonden over loonmatiging af als alleen valt te praten over verzachten van de VUT- en prepensioenplannen. "Wij maken ons als werkgevers ook grote zorgen over het WAO-dossier. Het kabinet moet zich niet te gauw rijk rekenen", aldus MKB-voorzitter L. Hermans donderdag. Hij verwijt het kabinet een pokerspel te spelen.

    De ministers De Geus (Sociale Zaken), Zalm (Financiën) en Brinkhorst (Economische Zaken) voeren vrijdag met sociale partners voorbereidende gesprekken voor het najaarsoverleg tussen het kabinet, werkgevers- en werknemersorganisaties op 14 oktober. MKB-Nederland wil dat werknemers fiscale ondersteuning houden bij het sparen voor vroegpensioen vanaf 63 jaar en vanaf 61 jaar voor deeltijdpensioen. Het kabinet overweegt deeltijdpensioen alleen nog fiscaal te stimuleren om ouderen langer aan het werk te houden.

    Volgens Hermans is het verzachten van de ingrepen in het vroegpensioen vooral belangrijk om de vakbeweging gunstig te stemmen voor loonmatiging. Zowel werkgevers als het kabinet vinden dat de lonen de komende twee jaar moeten worden bevroren. De MKB-voorman benadrukt dat het voor de middelgrote en kleine ondernemers echter een hard punt is dat het kabinet ook gas terugneemt in de WAO- en Ziektewetplannen.

    Volgens Hermans betekenen de WAO- en Ziektewetplannen een lastenverzwaring van circa 2 miljard euro voor het bedrijfsleven. Vanaf volgend jaar moeten werkgevers twee jaar in plaats van een jaar loon van zieke werknemers doorbetalen. Ook zijn werkgevers extra geld kwijt aan premies, omdat ze het loon van gedeeltelijk arbeidsongeschikte personeelsleden moeten aanvullen.

    Bovendien moeten ondernemers zich voortaan verzekeren voor risico's op beroepsziekten in hun bedrijf. Hermans hekelt het besluit van het kabinet om de Pemba (werkgeversboete voor werknemers in de WAO) voorlopig te handhaven. Aan deze regeling zouden bedrijven jaarlijks ruim 3 miljard euro kwijt zijn.

    Uiteindelijk zal het nieuwe WAO-stelsel ondernemers wel geld opleveren, omdat de instroom van nieuwe arbeidsongeschikten daalt. Dan kunnen ook de premies omlaag. Hermans: "Dat is pas in 2007 te verwachten. Voor de korte termijn hebben we daar niks aan. Dit beleid bedreigt een economisch herstel, want ondernemers kunnen die extra kosten nu echt niet dragen. Het kabinet moet ons helpen deze periode te overbruggen."
    bron nu.nl


    We hebben echt een goed kabinet ze jagen zowel de werknemers als de werkgevers tegen zich in het harnas .
    Als het niet wil branden moet je beter stoken.
      donderdag 25 september 2003 @ 13:48:43 #208
    37676 freako
    Onverbeterlijke optimist
    pi_13433186
    quote:
    Op donderdag 25 september 2003 13:45 schreef du_ke het volgende:


    Maar weer on-topic,

    We hebben echt een goed kabinet ze jagen zowel de werknemers als de werkgevers tegen zich in het harnas .


    Ik denk dat het tactiek is. Op deze manier willen ze de werkgevers en de vakbonden met elkaar afspraken laten maken, zodat stakingen van de baan zullen zijn. .
      donderdag 25 september 2003 @ 13:50:19 #209
    28640 Sidekick
    Ban the fucker
    pi_13433230
    quote:
    Op donderdag 25 september 2003 13:45 schreef du_ke het volgende:

    Maar weer on-topic,


    Een goed advies. Jij zou mod moeten worden.
    quote:
    [..]

    We hebben echt een goed kabinet ze jagen zowel de werknemers als de werkgevers tegen zich in het harnas .


    Tja, wie jagen ze niet tegen zich in het harnas?
    A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
    Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
    I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
    pi_13433287
    quote:
    Op donderdag 25 september 2003 13:50 schreef Sidekick het volgende:

    [..]

    Een goed advies. Jij zou mod moeten worden.
    [..]

    Tja, wie jagen ze niet tegen zich in het harnas?


    Bush , die jagen ze in de kont .
    Als het niet wil branden moet je beter stoken.
      donderdag 25 september 2003 @ 14:03:34 #211
    28640 Sidekick
    Ban the fucker
    pi_13433539
    quote:
    Op donderdag 25 september 2003 13:52 schreef du_ke het volgende:

    [..]

    Bush , die jagen ze in de kont .


    Wat stom dat Bush dan een invasiewet heeft ontworpen.

    Oh nee, ik bedoel dat Nederland eindelijk op de kaart staat bij Bush dankzij Balkenende.

    A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
    Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
    I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
    pi_13434822
    quote:
    VVD wil geen arbeiders uit nieuwe EU-landen
    Gepost door Rob (R@b) - donderdag 25 september 2003 @ 11:23 - Bron: De Telegraaf
    De Volkspartij voor Vrijheid en Democratie (VVD) wil de grenzen voorlopig dichthouden voor werknemers uit de tien nieuwe lidstaten van de Europese Unie. VVD-Kamerlid Arno Visser zegt dat de werkloosheid zo sterk toeneemt, dat het ronduit slecht voor het groeiende aantal werkzoekenden zou zijn als steeds meer relatief goedkope arbeidskrachten hier aan de slag zouden gaan. Visser zegt dat er nu al sprake is van verdringing op de arbeidsmarkt.

    Volgens Visser biedt het toetredingsverdrag de mogelijkheid om de arbeidsmarkt tot maximaal zeven jaar dicht te houden voor arbeidskrachten uit de nieuwe EU-landen (Estland, Letland, Slowakije, Tsjechië, Malta, Slovenië, Hongarije, Polen Cyprus en Litouwen).

    Visser confronteerde gisteren staatssecretaris Rutte (Sociale Zaken) met het feit dat diens Wet arbeid vreemdelingen is achterhaald. Volgens de VVD'er moet de wet zo aangepast worden dat werkgevers ook personeel kunnen werven uit niet-EU-landen, onder de voorwaarde dat de werving via een convenant verloopt.


    Zie je wel dat de VVD ook opkomt voor de armen!!!
    pi_13434856
    quote:
    Op donderdag 25 september 2003 14:03 schreef Sidekick het volgende:

    [..]

    Wat stom dat Bush dan een invasiewet heeft ontworpen.

    Oh nee, ik bedoel dat Nederland eindelijk op de kaart staat bij Bush dankzij Balkenende.


    Hebben jullie het California-debat nog gezien op RTL-Z?? Meesterlijk, Arnoldje met z'n one-liners iedereen dissen en andersom
    pi_13434891
    quote:
    Op donderdag 25 september 2003 10:59 schreef Kozzmic het volgende:
    Ik weet wel een klein beetje wat ik in de POL-kuip heb, dus ik denk niet dat ik een officiele sollicitatieronde ga houden. Maar mij in een kort mailtje of op het forum laten weten of je beschikbaar bent mag altijd (Sidekick staat bij deze genoteerd).

    Ik ben trouwens wel beïnvloedbaar door meningen van users. Heb ook wel begrip voor de roep om een wat rechtsere mod, maar voorop staat voor mij dat het iemand moet zijn waarmee ik denk te kunnen samenwerken, waarvan ik denk dat hij/zij objectief en eerlijk kan modden, iemand die door het gros van de vaste POL-users geaccepteerd wordt en bij voorkeur ook iemand die niet alleen een POL-verleden heeft maar zich ook op andere plekken op Fok! laat zien.

    Misschien dit weekend eens een topic openen om te peilen hoe de verschillende POL-users erover denken...

    Users die ik wel zie zitten als mod: Sidekick, Meneer_Aart, sizzler, freako, misschien DennisMoore (als hij SCH een beetje met rust kan laten).


    sizzler
    pi_13434998
    quote:
    INFOMAIL TWEE VANDAAG

    Kijk vanavond Twee Vandaag! Onze uitzending bevat - onder voorbehoud -
    reportages in de door u geselecteerde categorie(en)
    ( Samenleving , Overheid , Cultuur , Gezondheid en Internationaal ) :

    -- Samenleving --
    AHOLD-AFPERSERS VOOR DE RECHTER
    Vandaag dient de zaak tegen de Ahold-afpersers die afgelopen voorjaar enkele Ahold-vestigingen beschoten. In Twee Vandaag een verslag van de rechtzaake en een reconstructie van de gepleegde feiten.

    -- Samenleving --
    KINDERONTVOERINGEN BETAALD DOOR SOCIALE DIENST
    Llobera & Associates ontvoeren uw kind, wanneer u dat wilt. Het in Nederand gevestigde bureau kwam onlangs in opspraak toen de Russische concertpianist Alexander Warenberg plotseling zijn kinderen kwijt raakte. Ontvoerd in opdracht van zijn ex. <br>Volgens de voorzitter van de Stichting Kinderontvoering Jacques Smit, worden dit soort 'tegenontvoeringen' in sommige gevallen gefinancierd door de Sociale Dienst. Een verslag.

    -- Internationaal --
    JORG HAIDER IN NEDERLAND: EEN INTERVIEW
    Jörg Haider is tegenwoordig president van FC Kärnten. En die club speelt vanavond in de eerste ronde UEFA cup tegen Feyenoord. De gouverneur van Karinthie heeft de landelijke politiek in Oostenrijk meerdere malen vaarwel gezegd. Toch is het de vraag wanneer hij de touwtjes binnen zijn FPÖ weer definitief in handen krijgt, nu de invloed van de partij zo klein geworden is. In Twee Vandaag een interview met de Oostenrijkse politicus, die vanavond de wedstrijd in Nederland bijwoont.

    -- Samenleving --
    ALLOCHTONE MEISJES EN SUICIDE
    Naar aanleiding van het feit dat allochtone meisjes en vrouwen veel vaker suicidepogingen doen dan anderen, komt de gemeente Den Haag met
    een speciale uitgave hierover. We spreken met de samenstellers over de oorzaken hiervan, en vragen hen wat gedaan kan worden om zelfmoordpogingen onder allochtone meisjes terug te brengen.


    Michel Smit heeft het weer druk van de week
      donderdag 25 september 2003 @ 15:09:05 #216
    37676 freako
    Onverbeterlijke optimist
    pi_13435154
    quote:
    Op donderdag 25 september 2003 15:03 schreef pberends het volgende:

    JORG HAIDER IN NEDERLAND: EEN INTERVIEW
    Jörg Haider is tegenwoordig president van FC Kärnten. En die club speelt vanavond in de eerste ronde UEFA cup tegen Feyenoord. De gouverneur van Karinthie heeft de landelijke politiek in Oostenrijk meerdere malen vaarwel gezegd. Toch is het de vraag wanneer hij de touwtjes binnen zijn FPÖ weer definitief in handen krijgt, nu de invloed van de partij zo klein geworden is. In Twee Vandaag een interview met de Oostenrijkse politicus, die vanavond de wedstrijd in Nederland bijwoont.


    Het zal wel weer lomp hakken en breken worden, maar ik denk dat ik wel ga kijken (ik bedoel het interview, niet de wedstrijd ).
      donderdag 25 september 2003 @ 15:13:07 #217
    37676 freako
    Onverbeterlijke optimist
    pi_13435258
    Het lijkt wel alsof er een vloek rust op allochtone bewindslieden:
    quote:
    Belgische staatssecretaris stapt op na 'leugen'

    BRUSSEL - De Belgische staatssecretaris van Arbeidsorganisatie Anissa Temsamani is donderdag opgestapt na suggesties in de pers dat ze heeft gelogen over haar diploma's. De socialiste ontkent de aantijging maar stelt dat ze door de discussie niet langer kan functioneren, meldde de Vlaamse publieke radio VRT.

    Temsamani was een van de verrassende namen bij de samenstelling van het nieuwe Belgische kabinet aan het begin van de zomer. Ze was de eerste allochtoon in de nationale regering.

    Temsamani zou hebben gezegd dat ze een een kandidaatsdiploma (twee jaar universiteit) handelswetenschappen had. In werkelijkheid heeft ze alleen een papiertje van de middelbare school. De staatssecretaris zegt dat ze nooit heeft beweerd het kandidaatsdiploma te hebben. "Ik beklemtoon altijd dat ik mijn studies voortijdig heb moeten afbreken", zei ze in dagblad De Morgen van donderdag. Later op de dag nam ze ontslag. Ze blijft wel Kamerlid.

    Bron: www.nu.nl


    Ze stapt wel erg makkelijk op. Alleen een gerucht lijkt me nog niet een reden om op te stappen. Het zal er denk ik dan ook wel op neerkomen dat ze echt gelogen heeft over haar diploma's (het Schwietert-verhaal dus)..
    pi_13435494
    quote:
    Op donderdag 25 september 2003 15:13 schreef freako het volgende:
    Het lijkt wel alsof er een vloek rust op allochtone bewindslieden:
    [..]

    Ze stapt wel erg makkelijk op. Alleen een gerucht lijkt me nog niet een reden om op te stappen. Het zal er denk ik dan ook wel op neerkomen dat ze echt gelogen heeft over haar diploma's (het Schwietert-verhaal dus)..


    LOL
      donderdag 25 september 2003 @ 15:32:00 #219
    14513 SilverMane
    It`s all about the Mammon
    pi_13435757
    quote:
    Hebben jullie het California-debat nog gezien op RTL-Z?? Meesterlijk, Arnoldje met z'n one-liners iedereen dissen en andersom
    Ja, het was meesterlijk.

    btw: freako of dennismoore 4 mod (als hij SCH maar niet met rust laat)

    Je bent geen dwaas als je opgeeft wat je niet kunt vasthouden om te krijgen wat je nooit meer afgenomen kan worden.
      donderdag 25 september 2003 @ 15:32:44 #220
    28640 Sidekick
    Ban the fucker
    pi_13435774
    quote:
    Op donderdag 25 september 2003 15:13 schreef freako het volgende:
    Het lijkt wel alsof er een vloek rust op allochtone bewindslieden:
    [..]

    Ze stapt wel erg makkelijk op. Alleen een gerucht lijkt me nog niet een reden om op te stappen. Het zal er denk ik dan ook wel op neerkomen dat ze echt gelogen heeft over haar diploma's (het Schwietert-verhaal dus)..


    Door de discussie kan ze niet langer functioneren.
    Natuurlijk...
    A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
    Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
    I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
      donderdag 25 september 2003 @ 15:36:04 #221
    66982 Herostratos
    Aanbevolen door topfokkers
    pi_13435844
    quote:
    Op donderdag 25 september 2003 10:59 schreef Kozzmic het volgende:
    Ik weet wel een klein beetje wat ik in de POL-kuip heb, dus ik denk niet dat ik een officiele sollicitatieronde ga houden. Maar mij in een kort mailtje of op het forum laten weten of je beschikbaar bent mag altijd (Sidekick staat bij deze genoteerd).

    Ik ben trouwens wel beïnvloedbaar door meningen van users. Heb ook wel begrip voor de roep om een wat rechtsere mod, maar voorop staat voor mij dat het iemand moet zijn waarmee ik denk te kunnen samenwerken, waarvan ik denk dat hij/zij objectief en eerlijk kan modden, iemand die door het gros van de vaste POL-users geaccepteerd wordt en bij voorkeur ook iemand die niet alleen een POL-verleden heeft maar zich ook op andere plekken op Fok! laat zien.

    Misschien dit weekend eens een topic openen om te peilen hoe de verschillende POL-users erover denken...

    Users die ik wel zie zitten als mod: Sidekick, Meneer_Aart, sizzler, freako, misschien DennisMoore (als hij SCH een beetje met rust kan laten).


    Het belang van een (centrum-)rechtse mod kan niet genoeg benadrukt worden in een politiek forum waar reeds een centrum-linkse aanwezig is. Ik zou daarom Kozzmic graag nadrukkelijk vragen om hier sterk rekening mee te houden bij zijn uiteindelijke keuze! Voor de rest een goede lijst met potentiele mods! (Jammer voor pberends... )
    "Als je geen argumenten meer kan bedenken, ga dan over op beledigingen, want 'onbeleefdheid' maakt een einde aan alle meningsverschillen."
    POL-winnaar Wouter Bos-Trofee 2003
      donderdag 25 september 2003 @ 15:38:33 #222
    28640 Sidekick
    Ban the fucker
    pi_13435918
    quote:
    Op donderdag 25 september 2003 15:32 schreef SilverMane het volgende:

    [..]

    Ja, het was meesterlijk.


    Shit gemist!
    Is er een filmpje ergens beschikbaar?
    quote:
    btw: freako
    quote:
    Op donderdag 25 september 2003 11:45 schreef freako het volgende:

    Ik ben (zeker op het moment) niet geinteresseerd in een plek als mod, dus mij mag je wel van het lijstje afhalen. Reden: tijdgebrek. Ik ben op het moment druk bezig om af te studeren en daar ben ik de komende maanden nog wel druk mee.


    [POLslowchat] The Great Dictator -47-
    quote:
    of dennismoore 4 mod (als hij SCH maar niet met rust laat)
    quote:
    Op dinsdag 23 september 2003 20:57 schreef DennisMoore het volgende:

    [..]

    Ik zou me nogal beknot voelen vanwege de 'voorbeeldfunctie'. .
    En verder is het gewoon teveel werk.


    [POLslowchat] Wie wordt de nieuwe mod? -46-

    A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
    Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
    I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
    pi_13436039
    quote:
    Op donderdag 25 september 2003 10:59 schreef Kozzmic het volgende:
    Users die ik wel zie zitten als mod: Sidekick, Meneer_Aart, sizzler, freako, misschien DennisMoore (als hij SCH een beetje met rust kan laten).
    Geeneens X-Ray of NightH4wk?
      donderdag 25 september 2003 @ 15:43:17 #224
    14513 SilverMane
    It`s all about the Mammon
    pi_13436055
    quote:
    Op donderdag 25 september 2003 15:38 schreef Sidekick het volgende:

    [..]

    Shit gemist!
    Is er een filmpje ergens beschikbaar?
    [..]


    [..]

    [POLslowchat] The Great Dictator -47-
    [..]


    [..]

    [POLslowchat] Wie wordt de nieuwe mod? -46-


    Dan gaan we voor optie twee Heb jij enige interesse? Of is het beter even een zoek actie te doen . Ben niet zo up to date de laatste tijd omtrend POL.
    Je bent geen dwaas als je opgeeft wat je niet kunt vasthouden om te krijgen wat je nooit meer afgenomen kan worden.
      donderdag 25 september 2003 @ 15:44:43 #225
    14513 SilverMane
    It`s all about the Mammon
    pi_13436104
    quote:
    Op donderdag 25 september 2003 15:36 schreef Herostratos het volgende:

    [..]

    Het belang van een (centrum-)rechtse mod kan niet genoeg benadrukt worden in een politiek forum waar reeds een centrum-linkse aanwezig is. Ik zou daarom Kozzmic graag nadrukkelijk vragen om hier sterk rekening mee te houden bij zijn uiteindelijke keuze! Voor de rest een goede lijst met potentiele mods! (Jammer voor pberends... )


    Schrap meneer_aart dan maar alvast.
    Je bent geen dwaas als je opgeeft wat je niet kunt vasthouden om te krijgen wat je nooit meer afgenomen kan worden.
    pi_13436146
    quote:
    Op donderdag 25 september 2003 15:38 schreef Sidekick het volgende:

    [..]

    Shit gemist!
    Is er een filmpje ergens beschikbaar?


    RTLZ wordt constant herhaald hoor
    pi_13436147
    quote:
    Op donderdag 25 september 2003 15:36 schreef Herostratos het volgende:

    [..]

    Het belang van een (centrum-)rechtse mod kan niet genoeg benadrukt worden in een politiek forum waar reeds een centrum-linkse aanwezig is. Ik zou daarom Kozzmic graag nadrukkelijk vragen om hier sterk rekening mee te houden bij zijn uiteindelijke keuze! Voor de rest een goede lijst met potentiele mods! (Jammer voor pberends... )


    Hmm wat mij betreft gaat kwaliteit toch echt tien keer boven politieke overtuiging. Merk jij in de manier van modereren nou echt zoveel van het feit dat Kozzmic PvdA stemt .
    Als het niet wil branden moet je beter stoken.
      donderdag 25 september 2003 @ 15:48:05 #228
    28640 Sidekick
    Ban the fucker
    pi_13436237
    quote:
    Op donderdag 25 september 2003 15:43 schreef SilverMane het volgende:

    [..]

    Dan gaan we voor optie twee Heb jij enige interesse? Of is het beter even een zoek actie te doen . Ben niet zo up to date de laatste tijd omtrend POL.


    Ja ik heb interesse. Durf je echt je steun te verlenen voor een 'links' persoon?
    quote:
    Op donderdag 25 september 2003 15:42 schreef ThePresident het volgende:

    Geeneens X-Ray of NightH4wk?



    Of Farzin, Bansheeboy, Tikorev of SCH.
    quote:
    Op donderdag 25 september 2003 15:36 schreef Herostratos het volgende:

    Het belang van een (centrum-)rechtse mod kan niet genoeg benadrukt worden in een politiek forum waar reeds een centrum-linkse aanwezig is. Ik zou daarom Kozzmic graag nadrukkelijk vragen om hier sterk rekening mee te houden bij zijn uiteindelijke keuze! Voor de rest een goede lijst met potentiele mods! (Jammer voor pberends... )


    Aangezien de overgrote meerderheid in POL liberaal is ingesteld, kan niet genoeg benadrukt worden dat er naast een gematigd liberaal nog een gematigd liberaal komt.
    A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
    Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
    I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
      donderdag 25 september 2003 @ 15:49:03 #229
    28640 Sidekick
    Ban the fucker
    pi_13436275
    quote:
    Op donderdag 25 september 2003 15:45 schreef pberends het volgende:

    [..]

    RTLZ wordt constant herhaald hoor


    Natuurlijk, maar weet jij wanneer het herhaalt wordt? Ik heb geen zin om telkens te staan wachten.

    A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
    Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
    I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
    pi_13436282
    quote:
    Op donderdag 25 september 2003 15:45 schreef Kozzmic het volgende:
    Knippen, plakken, zonder bronvermelding.

    http://www.polinco.net/poligraaf/index.php?url_channel_id=1&url_publish_channel_id=570&url_subchannel_id=13&well_id=2

    Slotje.


    Ok Kozzmic wint, hij is een echte mod .

    Zou Frans B. een fullbrain kloon zijn?

    Als het niet wil branden moet je beter stoken.
      donderdag 25 september 2003 @ 15:49:55 #231
    14513 SilverMane
    It`s all about the Mammon
    pi_13436300
    quote:
    Op donderdag 25 september 2003 15:45 schreef du_ke het volgende:

    [..]

    Hmm wat mij betreft gaat kwaliteit toch echt tien keer boven politieke overtuiging. Merk jij in de manier van modereren nou echt zoveel van het feit dat Kozzmic PvdA stemt .


    Nee, maar Kozzmic is ook zeer gematigd. Althans zo komt hij bij mij wel over. Neem nou wijle wile zo iemand wil je nooit meer zien.
    Je bent geen dwaas als je opgeeft wat je niet kunt vasthouden om te krijgen wat je nooit meer afgenomen kan worden.
    pi_13436346
    quote:
    Op donderdag 25 september 2003 15:48 schreef Sidekick het volgende:

    Of Farzin, Bansheeboy, Tikorev of SCH.
    Akkersloot als ultieme wraak op WEC .
    Als het niet wil branden moet je beter stoken.
      donderdag 25 september 2003 @ 15:51:40 #233
    37676 freako
    Onverbeterlijke optimist
    pi_13436351
    quote:
    Op donderdag 25 september 2003 15:45 schreef du_ke het volgende:

    [..]

    Hmm wat mij betreft gaat kwaliteit toch echt tien keer boven politieke overtuiging. Merk jij in de manier van modereren nou echt zoveel van het feit dat Kozzmic PvdA stemt .


    Ik niet iig.

    Ik heb overigens nog een goede reden: ik heb geen vaste internetverbinding. Ik fok! eigenlijk alleen maar vanaf de universiteit. Dat verdwijnt dus ook over een paar maanden. Bovendien ben ik niet van plan om op mijn kamer een (vaste) internetverbinding aan te leggen, omdat ik niet weet hoe lang ik daar nog ben.

      donderdag 25 september 2003 @ 15:51:53 #234
    14513 SilverMane
    It`s all about the Mammon
    pi_13436359
    quote:
    Op donderdag 25 september 2003 15:48 schreef Sidekick het volgende:

    [..]

    Ja ik heb interesse. Durf je echt je steun te verlenen voor een 'links' persoon?
    [..]


    Ja, geen probleem.

    [Dit bericht is gewijzigd door SilverMane op 25-09-2003 15:52]

    Je bent geen dwaas als je opgeeft wat je niet kunt vasthouden om te krijgen wat je nooit meer afgenomen kan worden.
      donderdag 25 september 2003 @ 15:52:16 #235
    28640 Sidekick
    Ban the fucker
    pi_13436367
    quote:
    Op donderdag 25 september 2003 15:49 schreef du_ke het volgende:

    [..]

    Ok Kozzmic wint, hij is een echte mod .

    Zou Frans B. een fullbrain kloon zijn?


    Nee, die had altijd nog wat commentaar.
    A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
    Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
    I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
    pi_13436417
    quote:
    Op donderdag 25 september 2003 15:49 schreef du_ke het volgende:

    Zou Frans B. een fullbrain kloon zijn?


    Volgens mij is dit gewoon simpel kopieerwerk. FullBrain wijzigde meestal de tekst, of knoopte meerdere columns aan elkaar.

    En FullBrain was nogal gecharmeerd van ene Cor Stoker. Dit blijkt simpelweg van Polinco afgehaald te zijn.

    [Dit bericht is gewijzigd door Kozzmic op 25-09-2003 15:54]

      donderdag 25 september 2003 @ 15:54:35 #237
    28640 Sidekick
    Ban the fucker
    pi_13436422
    quote:
    Op donderdag 25 september 2003 15:51 schreef du_ke het volgende:

    [..]

    Akkersloot als ultieme wraak op WEC .



    Dank je, nu heb ik me drinken over mijn toetsenbord gemorst.
    A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
    Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
    I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
      donderdag 25 september 2003 @ 15:54:54 #238
    66982 Herostratos
    Aanbevolen door topfokkers
    pi_13436436
    quote:
    Op donderdag 25 september 2003 15:45 schreef du_ke het volgende:
    Hmm wat mij betreft gaat kwaliteit toch echt tien keer boven politieke overtuiging. Merk jij in de manier van modereren nou echt zoveel van het feit dat Kozzmic PvdA stemt .
    Natuurlijk is de kwaliteit van primair belang, maar gezien de lijst die Kozzmic had, zie ik daar geen problemen m.b.t. kwaliteit. Dat Kozzmic Pvda stemt zit mij niet dwars, maar zodra de 2 mods in POL beide op de Pvda (lees: links) zouden stemmen krijg je mijns inziens wel een probleem, dan is namelijk de neutraliteit van de moderater compleet weg vanuit het oogpunt van met name de user die graag in POL post.
    "Als je geen argumenten meer kan bedenken, ga dan over op beledigingen, want 'onbeleefdheid' maakt een einde aan alle meningsverschillen."
    POL-winnaar Wouter Bos-Trofee 2003
    pi_13436480
    quote:
    Op donderdag 25 september 2003 15:49 schreef SilverMane het volgende:

    [..]

    Nee, maar Kozzmic is ook zeer gematigd. Althans zo komt hij bij mij wel over. Neem nou wijle wile zo iemand wil je nooit meer zien.


    Ach als hij toch zo gematigd is dan kan er ook wel een linkse mod bij komen .

    Maar om eerlijk te zijn maakt het me geen bal uit wie er mod wordt. Als het maar een beetje een symphatike persoon wordt. Links of rechts is echt ondergeschikt.

    Als het niet wil branden moet je beter stoken.
      donderdag 25 september 2003 @ 15:56:31 #240
    28640 Sidekick
    Ban the fucker
    pi_13436488
    quote:
    Op donderdag 25 september 2003 15:54 schreef Kozzmic het volgende:

    [..]

    En FullBrain was nogal gecharmeerd van ene Cor Stoker. Dit blijkt simpelweg van Polinco afgehaald te zijn.


    kickme.to/50plus

    A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
    Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
    I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
      donderdag 25 september 2003 @ 15:56:55 #241
    3479 Lithion
    Melancholisch misantroop
    pi_13436497
    Kozzmic, houd nou eens op met mij te mailen, ik heb al 10x gezegd dat ik geen moderator wil worden!
      donderdag 25 september 2003 @ 15:57:56 #242
    66982 Herostratos
    Aanbevolen door topfokkers
    pi_13436531
    quote:
    Op donderdag 25 september 2003 15:56 schreef Lithion het volgende:
    Kozzmic, houd nou eens op met mij te mailen, ik heb al 10x gezegd dat ik geen moderator wil worden!
    "Als je geen argumenten meer kan bedenken, ga dan over op beledigingen, want 'onbeleefdheid' maakt een einde aan alle meningsverschillen."
    POL-winnaar Wouter Bos-Trofee 2003
      donderdag 25 september 2003 @ 15:58:29 #243
    14513 SilverMane
    It`s all about the Mammon
    pi_13436557
    quote:
    Op donderdag 25 september 2003 15:54 schreef Herostratos het volgende:

    [..]

    Natuurlijk is de kwaliteit van primair belang, maar gezien de lijst die Kozzmic had, zie ik daar geen problemen m.b.t. kwaliteit. Dat Kozzmic Pvda stemt zit mij niet dwars, maar zodra de 2 mods in POL beide op de Pvda (lees: links) zouden stemmen krijg je mijns inziens wel een probleem, dan is namelijk de neutraliteit van de moderater compleet weg vanuit het oogpunt van met name de user die graag in POL post.


    Kortom: Het scheelt een hoop gezeik als je een gematigd rechtse mod toevoegd aan POL. En daar zit wel iets in.
    Je bent geen dwaas als je opgeeft wat je niet kunt vasthouden om te krijgen wat je nooit meer afgenomen kan worden.
      donderdag 25 september 2003 @ 15:58:45 #244
    37676 freako
    Onverbeterlijke optimist
    pi_13436564
    quote:
    Op donderdag 25 september 2003 15:56 schreef du_ke het volgende:

    [..]

    Maar om eerlijk te zijn maakt het me geen bal uit wie er mod wordt. Als het maar een beetje een symphatike persoon wordt. Links of rechts is echt ondergeschikt.


    Jij hebt geen interesse? Of ben je niet gematigd genoeg? .
    pi_13436610
    quote:
    Op donderdag 25 september 2003 15:54 schreef Herostratos het volgende:

    [..]

    Natuurlijk is de kwaliteit van primair belang, maar gezien de lijst die Kozzmic had, zie ik daar geen problemen m.b.t. kwaliteit. Dat Kozzmic Pvda stemt zit mij niet dwars, maar zodra de 2 mods in POL beide op de Pvda (lees: links) zouden stemmen krijg je mijns inziens wel een probleem, dan is namelijk de neutraliteit van de moderater compleet weg vanuit het oogpunt van met name de user die graag in POL post.


    Nou we hebben een tijdlang 2 PvdA'ers als mod gehad en de moderatie ging gewoon prima. Je hoeft toch niet neutraal te zijn om goed te modereren? De belangrijkste taak is het weren van bagger. En dat lukt meestal prima.
    Als het niet wil branden moet je beter stoken.
    pi_13436648
    quote:
    Op donderdag 25 september 2003 15:42 schreef ThePresident het volgende:

    [..]

    Geeneens X-Ray of NightH4wk?


    Nah, ik moet zeggen dat ik veel waardering had voor Strolie als mod (van GAM), ondanks scepsis bij zijn aanstelling. En bij de vorige sollicitatieronde heb ik serieus de sollicitatie van CherrymoonTraxx in overweging genomen.

    Maar X-Ray is al een tijdje niet meer gesignaleerd...
    En NightH4wk is gebanned.

    Lithion zou nog een mogelijkheid zijn, maar die heeft een 'crewverleden'. Ik weet niet of de FA's op hem zitten te wachten en waarschijnlijk heeft hij er zelf ook niet al teveel trek (meer) in.

    [Dit bericht is gewijzigd door Kozzmic op 25-09-2003 16:02]

      donderdag 25 september 2003 @ 16:01:51 #247
    3479 Lithion
    Melancholisch misantroop
    pi_13436664
    Pff, gematigd, gematigd. Bij bierreclames staat ook altijd 'Geniet maar drink met mate', maar iedereen weet ook dat daar in de praktijk niets van terecht komt.
      donderdag 25 september 2003 @ 16:01:56 #248
    14513 SilverMane
    It`s all about the Mammon
    pi_13436668
    quote:
    Op donderdag 25 september 2003 15:58 schreef freako het volgende:

    [..]

    Jij hebt geen interesse? Of ben je niet gematigd genoeg? .


    Hij hoopt op een soort van "jeep de hoop scheffer effect" genomineert te worden.
    Je bent geen dwaas als je opgeeft wat je niet kunt vasthouden om te krijgen wat je nooit meer afgenomen kan worden.
      donderdag 25 september 2003 @ 16:02:24 #249
    28640 Sidekick
    Ban the fucker
    pi_13436684
    quote:
    Op donderdag 25 september 2003 16:00 schreef du_ke het volgende:

    [..]

    Nou we hebben een tijdlang 2 PvdA'ers als mod gehad en de moderatie ging gewoon prima.


    Idd. En het ging niet mis met Wile omdat zijn politiek getinte mening inslag had op zijn modereerwerk, maar meer met zijn behandeling van users en (mede)crew.
    A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
    Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
    I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
    pi_13436690
    quote:
    Op donderdag 25 september 2003 15:58 schreef freako het volgende:

    [..]

    Jij hebt geen interesse? Of ben je niet gematigd genoeg? .


    Ik vrees dat ik iets te lui ben . Hoewel ik momenteel wel tijd over heb.
    En bepaalde personen op FOK! vinden mij vast en zeker veel te links .
    Als het niet wil branden moet je beter stoken.
      donderdag 25 september 2003 @ 16:03:06 #251
    3479 Lithion
    Melancholisch misantroop
    pi_13436709
    quote:
    Op donderdag 25 september 2003 16:01 schreef Kozzmic het volgende:
    Lithion zou nog een mogelijkheid zijn, maar die heeft een 'crewverleden'.
    .
    quote:
    Ik weet niet of de FA's op hem zitten te wachten en waarschijnlijk heeft hij er zelf ook niet al teveel trek (meer) in.
    Neu, niet echt. .
      donderdag 25 september 2003 @ 16:03:34 #252
    66982 Herostratos
    Aanbevolen door topfokkers
    pi_13436720
    quote:
    Op donderdag 25 september 2003 16:00 schreef du_ke het volgende:
    Nou we hebben een tijdlang 2 PvdA'ers als mod gehad en de moderatie ging gewoon prima. Je hoeft toch niet neutraal te zijn om goed te modereren? De belangrijkste taak is het weren van bagger. En dat lukt meestal prima.
    En de bepaling van 'wat bagger is' wordt gedaan vanuit het perspectief van de moderator...
    Daarnaast gaan rechtse users (terecht al dan niet) gegarandeerd klagen dat de mod. een actie (welke dan ook) ondernam omdat ze rechts zijn en dat gedoe kun je beter voorkomen.
    "Als je geen argumenten meer kan bedenken, ga dan over op beledigingen, want 'onbeleefdheid' maakt een einde aan alle meningsverschillen."
    POL-winnaar Wouter Bos-Trofee 2003
      donderdag 25 september 2003 @ 16:04:24 #253
    3479 Lithion
    Melancholisch misantroop
    pi_13436744
    Niet om het crewverleden ofzo, maar omdat ik het te druk heb en vanaf Januari waarschijnlijk niet meer in Nederland ben.
    pi_13436754
    quote:
    Op donderdag 25 september 2003 16:01 schreef Lithion het volgende:
    Pff, gematigd, gematigd. Bij bierreclames staat ook altijd 'Geniet maar drink met mate', maar iedereen weet ook dat daar in de praktijk niets van terecht komt.
    .
    Kijk dat zijn de uitspraken. Ik ga zo ook maar even een lekker biertje drinken. Met wat mazzel is het terras nog open .
    Als het niet wil branden moet je beter stoken.
    pi_13436819
    quote:
    Op donderdag 25 september 2003 16:03 schreef Herostratos het volgende:

    [..]

    En de bepaling van 'wat bagger is' wordt gedaan vanuit het perspectief van de moderator...
    Daarnaast gaan rechtse users (terecht al dan niet) gegarandeerd klagen dat de mod. een actie (welke dan ook) ondernam omdat ze rechts zijn en dat gedoe kun je beter voorkomen.


    Ach dat zijn alleen de extreme gevallen. Die zoeken gewoon een stok om mee te slaan. Oftewel zo nu en dan gezeik en een leuk FB topic is toch niet te voorkomen.
    Als het niet wil branden moet je beter stoken.
    pi_13436820
    quote:
    Op donderdag 25 september 2003 16:02 schreef du_ke het volgende:

    [..]

    En bepaalde personen op FOK! vinden mij vast en zeker veel te links .


    Check.
    "I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')