abonnement Unibet Coolblue
pi_71151918
Oew! Dat scheelt wel een bak met geld zeg!
Ik zie op Kayak.com dat je met Air France voor 1403 dollar (985 euro) kunt vliegen die kant op.
pi_71152069
als je met Air Mada vliegt, krijg je ook nog eens een 30% korting op interne vluchten. Hebben ze geen leuke kleine eenpropellerige vliegtuigjes?

o, cool, van deze hebben ze er dus vier

pi_71294658
quote:
Op zondag 19 juli 2009 22:26 schreef Liejannuh het volgende:
En een mega-kick!

Ik roep geloof ik al sinds 2003 dat ik heel graag naar Madagascar wil, en misschien ga ik dit jaar echt!
KLM heeft tickets voor 1230 euro, maar kan het goedkoper? En zo ja, waar dan?
De bedoeling is om ergens in oktober/november voor een week of 4 te gaan.

Owja, en is het er nu wel of niet veilig op dit moment?
Voor het ogenblik is het er kalm maar dat gaat veranderen zodra de verkiezingen eraan komen, die verkiezingen moeten verplicht gehouden worden ten laatse begin 2010.
Op de site van Nouvelles Frontières worden regelmatig retourvluchten per opbod verkocht, daardoor kan de prijs soms erg meevallen maar het nadeel is dat je bij die retourvluchten geen datum kan uitkiezen.
Tot eind 2009 is het visum, te verkrijgen bij de aankomst in Ivato, voor een verlijf van minder dan 1 maand gratis.

Madagascar is een wondermooi land met een unieke fauna en flora, de bevolking is (was?) heel vriendelijk, de verplaatsingen echter zijn moeilijk op voorhand in te schatten vanwege de slechte staat van de vervoersmiddelen en de weinige met een normale auto berijdbare wegen.
Oh ja, de grote steden zijn 's nachts onveilig, het is daar vanaf 18:00 donker.
pi_71312849
Tnx! Ik zit me ook net te bedenken dat een buurvrouw van een vriendin reizen organiseert naar Madagascar, dus die zal ik ook eens polsen!
pi_71774311
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 13:43 schreef Liejannuh het volgende:
Tnx! Ik zit me ook net te bedenken dat een buurvrouw van een vriendin reizen organiseert naar Madagascar, dus die zal ik ook eens polsen!
Als dat iets interessants heeft opgeleverd deel je het ook met ons toch ?

Ik zit weer te kwijlen nu k weer vanalles op zoek over Madagascar, het moet er nu toch een keer van komen want ik wil al zoooo lang... maar ik weet niet of dat met die twee vriendinnetjes gaat lukken (ze willen nog steeds erg graag met me mee, maar ik stel het nu al een paar jaar uit omdat het praktisch telkens niet uitkomt met zijn drieen). En veel langer wachten wil ik gewoon niet...dus als iemand met me mee wil...
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
pi_75836705
Ook leuk om te doen in Madagascar
www.madalief.nl
ze hebben zelfs een guesthouse!

o, enne: Kerstactie: Fok! voor Madalief deel 3: ¤ 1498,36 binnen!
pi_76223716
Ok. Madagascar dus. Geweldig mooi land en, afhankelijk van je route, ook behoorlijk eenvoudig te bereizen.
Het is wel handig als je een beetje Frans spreekt, want in de hotels spreken ze meestal wel redelijk Engels, maar op de taxi brousse stations, zul je het toch meestal met je Frans moeten doen. Bij alle nationale parken zijn engelstalige gidsen te vinden.

Mijn route:
Antananrivo - Antsirabe - Miandrivazo - Tsiribihina rivier - Tsingy de Bemaraha - Morondava - Antsirabe - Ambositra - Fianarantsoa - trein naar Manakara - Ranamofana NP - Ambalavao -Anja reserve - Isalo NP - Tulear - Ifaty - Tulear - via Ambalavao en Ambositra terug naar Antananarivo - Adasibe NP - Antananarivo.

En dat is heel goed te doen in een maand. De Tsiribihina / Tsingy trip heb ik in Tana geregeld, maar had vast goedkoper geregeld kunnen worden in Antsirabe.

Voor de nationale parken moet je een gids nemen. En die zijn duur. Dus dan is het handig als je met wat mensen samen een wandeling gaat maken.

Het viel mij op dat er niet zo heel veel alleenreizende mensen waren. Ik ben eigenlijk maar 1 keer een andere toerist tegen gekomen in de Taxi Brousse. Maar reizen met de taxi brousse is wel ontzettend leuk. 24 volwassenen en 8 kinderen in een busje (zo'n bouwvakkersbusje) past namelijk best. En de kinderen daar huilen niet! Soms moet je wel een paar uur wachten voordat je weg kunt, maar dat is ook niet erg. Dan kun je namelijk lekker om je heen kijken en een beetje zwaaien enzo.

De Malagasy zijn echt heel erg lief en vriendelijk (en klein! ik was meestal een kop groter! ) en het land is ontzettend mooi. Ik ga zeker nog een keertje terug. Al was het maar om nog een kijkje te nemen bij Madalief.

Geld: Neem een berg cash mee en wissel dat op het vliegveld. Daar krijg je een goede rate. Ik ben in Tana, Antsirabe, Fianarantsoa en Tulear pinautomaten tegen gekomen. Meestal deden ze het wel, maar ik heb er ook wel eens eentje kapot gemaakt. Als je een stad uitrijdt, dan staan er vaak borden van de Bank of Africa waarop staat waar de volgende bank/pin is. Heel handig.

Belangrijk voor Madagascar is dat je niet te strak moet plannen en niet te veel moet willen. Het levensmotto is mora mora (langzaam aan) en ik adviseer je zeker om genoeg boeken mee te nemen.

Owja, je kon dus een gratis visum krijgen, maar dat is maar 30 dagen geldig. Het consulaat in Rotterdam is heel slecht georganiseerd. De man die het runt heeft het over genomen van zijn vader en is zelf nog nooit in Madagascar geweest. Ze konden daar ook geen vragen beantwoorden over pinautomaten enzo.
Visum heb ik uiteindelijk daar wel gehaald, kost 50 euro en is dan 3 maanden geldig. En ik kwam er het land mee in.

Qua reisgidsen: alle reisgidsen zijn slecht en je vind op internet vooral tegenstrijdige informatie. De Bradt Guide vond ik zelf uiteindelijk het prettigste. Al was het alleen maar omdat deze met liefde wordt gemaakt en ze een hoop stichtingen noemen als Madalief.


Marktplein in Ambalavao (zonder markt!)


Zebu markt in Ambalavao (iedere woensdag)


De weg naar Ifaty waar alle vrachtauto's vast komen te zitten.
En dan kun je gezellig aan de kant van de weg gaan zitten wachten.


Ifaty


De trein naar Manakara



Tsingy de Bemaraha


Avenue de baobab


Blije schoolkindjes



Kindjes waarvan ik hoop dat ze ook ooit naar school mogen.
en die je eigenlijk bij hun oren beet wilt pakken om ze in een sopje te hangen

Meer vragen? Ik beantwoord ze graag.
pi_76225061
Woei!!! Heel leuk om te lezen Liejannuh

Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
pi_76225315
Owja, en de meeste toeristen die je tegenkomt zijn Fransen. Maar de meesten daarvan spreken heel behoorlijk engels.
  woensdag 5 oktober 2011 @ 11:42:33 #85
141482 Q.
JurassiQ
pi_102728281
Flinke kick. Ik ga er vrijdag naar toe, ben erg benieuwd en zal hier na afloop zeker foto's posten. O+
For great justice!
pi_102728555
Hoe tof!
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
  woensdag 5 oktober 2011 @ 22:25:54 #87
104963 ETA
European Travel Author
pi_102753717
Madagascar maar eens inplannen voor komende voorjaar. Iemand ervaring met de Madagascar trip van Shoestring? Nog nooit met die lui meegeweest, heb wel voornamelijk positieve verhalen gehoord. 21 dagen voor 2200 euro inc vlucht lijkt mij wel erg goedkoop. Het lijkt er wel op dat er lokaal weinig inclusief is, maar dat zal volgens mij geen enorm grote kosten post worden en geeft je veel vrijheid.

Ik realiseer mij net als ik dat ga doen, dat ik dan 3x achterelkaar naar Afrika ben geweest (muv Europa tripjes) :{
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
  woensdag 5 oktober 2011 @ 23:40:17 #88
141482 Q.
JurassiQ
pi_102757005
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 22:25 schreef ETA het volgende:
Iemand ervaring met de Madagascar trip van Shoestring?
Ik ga er vrijdag mee weg. :+
For great justice!
  donderdag 6 oktober 2011 @ 07:41:23 #89
104963 ETA
European Travel Author
pi_102761479
quote:
14s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 23:40 schreef Q. het volgende:

[..]

Ik ga er vrijdag mee weg. :+
ah, en ik neem aan dat je na terugkomst je verhaal hier gaat delen? :)
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
  zaterdag 29 oktober 2011 @ 20:08:31 #90
104963 ETA
European Travel Author
pi_103716862
quote:
14s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 23:40 schreef Q. het volgende:

[..]

Ik ga er vrijdag mee weg. :+
al terug? :P
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
  woensdag 3 oktober 2012 @ 21:45:34 #91
104963 ETA
European Travel Author
pi_117565651
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 22:25 schreef ETA het volgende:
Madagascar maar eens inplannen voor komende voorjaar. Iemand ervaring met de Madagascar trip van Shoestring? Nog nooit met die lui meegeweest, heb wel voornamelijk positieve verhalen gehoord. 21 dagen voor 2200 euro inc vlucht lijkt mij wel erg goedkoop. Het lijkt er wel op dat er lokaal weinig inclusief is, maar dat zal volgens mij geen enorm grote kosten post worden en geeft je veel vrijheid.

Ik realiseer mij net als ik dat ga doen, dat ik dan 3x achterelkaar naar Afrika ben geweest (muv Europa tripjes) :{
Poeh, bijna jaar geleden dit gepost. Dat hele "goh, ik zou eens willen..." is niks voor mij. Komend weekend dan maar eens een vliegtuigje pakken naar Madagascar en dan 3 weken rondreizen :)
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_117573457
Nice! Ben benieuwd hoe het bevalt. Ik ga komende winter me ook maar even oriënteren. Nu al bezig zijn met zomervakantie is me iets te vroeg. :p
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 13:19:28 #93
141482 Q.
JurassiQ
pi_117624682
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 20:08 schreef ETA het volgende:

[..]

al terug? :P
Ja. Mooi land. Wel erg kaal. En arm.
For great justice!
pi_117625415
Nu ik dit topic weer zie bovendrijven... ik heb in mijn la nog 315.000 Malagasy Ariary liggen, in nieuwe, schone biljetten van 5.000 en 10.000. Omgerekend volgens de huidige koers zo'n 110 euro waard. Ik kan ze in Nederland nergens inwisselen (ze worden nergens geaccepteerd) dus als iemand geinteresseerd is: voor 75 euro mag je ze hebben!
pi_117767698
Farenji, mocht je het geld over een paar maanden nog steeds in je bezit hebben, dan neem ik eventjes contact met je op. Dan is het hele Madagascar-verhaal voor mij ook wat concreter.
wat heb je nog meer in de aanbieding? Aangezien ik je Irangeld ook al heb overgekocht. :+
  maandag 26 juni 2017 @ 14:08:23 #96
83823 Vinno
Dat is ook.
pi_171962881
Aangezien ik in het vorige topic niet meer kon reageren, was ook van 2012, hierbij maar een nieuw topic.

Eind volgende maand ga ik namelijk naar Madagascar, samen met mijn vriendin, haar zus en haar vriend.
Alle 4 flink wat reis ervaring en dat gaan we ook wel op de proef stellen denk ik, we hebben namelijk een auto gehuurd zonder chauffeur. Wel een 4*4.

Ons plan is ongeveer als volgt:
Eerste twee weken: Antananarivo - Ankarafantsika NP - Nosy be - Special Reserve Tsingy d'Ankarana - Montagne d'Ambre NP - (zelfde weg terug naar) Antananarivo.
Daarna een week: Antananarivo - Andasibe NP - Akanin'Nofy (Canal des Pangalanes) - Antananarivo.

Iemand met wat (recente) reiservaring dit nog goede tips heeft?
pi_171990387
In 2015 ben ik in Madagascar geweest. Zeker als je met met zijn vieren gaat is het een hoop geregel en reken op meer oponthoud dan je van te voren incalculeert. Je 2e deel heb ik ook gedaan, 1e deel niet. Wij zijn eerst met bus / boot / vliegtuig naar het zuiden geweest en met de bus / trein / bus weer terug naar Antananarivo. Daarna ook via Andasibe NP en over het canal des Pangalanes naar het noorden. Vandaar met de bus en boot naar isle Sainte Marie. Dat was dan wel georganiseerd.

Prachtig land en fantastische bevolking.
Wat ik wel mee moet geven is dat je in Antananarivo op moet letten als je met een klein clubje rondloopt. Tot nu toe de enige plaats waar ik me op een gegeven moment niet meer veilig voelde toen ik rondliep. ( en dat met 20+ jaar reiservaring )

Zorg voor meer dan genoeg los geld. Pinnen is zo goed als onmogelijk en geld uit de muur halen is ook een meerdagen plan. Wij hebben in 1 maand tijd één pin automaat gevonden die werkte. Onze belgische medereizigers lukte het zelfs helemaal niet.
Wat je zou kunnen proberen is om van te voren af te spreken met de hotel manager waar je de eerste nacht slaapt of hij het voor je kan halen en dat je hem met euro's of dollars betaald. Dat was bij ons ook zo gedaan. Dan betaal je iets meer, maar die 5 euro verschil met uit de muur of bij de bank halen is met een dag rondhossen door de stad snel terugverdient.

Andasibe NP zeker meenemen en bezoeken.

Net voor het begin van het kanaal hebben we geslapen in Hotel Ony.
Heerlijk rustig en makkelijk kiezen met eten. Wel of geen :)
Langs het kanaal zelf heb je geen mogelijkheid om inkopen te doen, dus zorg voor liters flessenwater en genoeg te eten.

Wij waren er in september en toen verbrandde je levend op het kanaal in de boot. Daar zal je in eind juli / begin augustus wat minder last van hebben. Maar zorg voor beschutting zoals een sjaal en kleding met lange mouwen.

Ik wil weer terug als ik zo terugdenk.
is it a plane??? is it a bird????? ........ no it's superguud
  woensdag 28 juni 2017 @ 10:40:28 #98
83823 Vinno
Dat is ook.
pi_172011206
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 15:28 schreef superguud het volgende:
In 2015 ben ik in Madagascar geweest. Zeker als je met met zijn vieren gaat is het een hoop geregel en reken op meer oponthoud dan je van te voren incalculeert. Je 2e deel heb ik ook gedaan, 1e deel niet. Wij zijn eerst met bus / boot / vliegtuig naar het zuiden geweest en met de bus / trein / bus weer terug naar Antananarivo. Daarna ook via Andasibe NP en over het canal des Pangalanes naar het noorden. Vandaar met de bus en boot naar isle Sainte Marie. Dat was dan wel georganiseerd.

Prachtig land en fantastische bevolking.
Wat ik wel mee moet geven is dat je in Antananarivo op moet letten als je met een klein clubje rondloopt. Tot nu toe de enige plaats waar ik me op een gegeven moment niet meer veilig voelde toen ik rondliep. ( en dat met 20+ jaar reiservaring )

Zorg voor meer dan genoeg los geld. Pinnen is zo goed als onmogelijk en geld uit de muur halen is ook een meerdagen plan. Wij hebben in 1 maand tijd één pin automaat gevonden die werkte. Onze belgische medereizigers lukte het zelfs helemaal niet.
Wat je zou kunnen proberen is om van te voren af te spreken met de hotel manager waar je de eerste nacht slaapt of hij het voor je kan halen en dat je hem met euro's of dollars betaald. Dat was bij ons ook zo gedaan. Dan betaal je iets meer, maar die 5 euro verschil met uit de muur of bij de bank halen is met een dag rondhossen door de stad snel terugverdient.

Andasibe NP zeker meenemen en bezoeken.

Net voor het begin van het kanaal hebben we geslapen in Hotel Ony.
Heerlijk rustig en makkelijk kiezen met eten. Wel of geen :)
Langs het kanaal zelf heb je geen mogelijkheid om inkopen te doen, dus zorg voor liters flessenwater en genoeg te eten.

Wij waren er in september en toen verbrandde je levend op het kanaal in de boot. Daar zal je in eind juli / begin augustus wat minder last van hebben. Maar zorg voor beschutting zoals een sjaal en kleding met lange mouwen.

Ik wil weer terug als ik zo terugdenk.
Thnx, dat klinkt goed.
Kan je iets specifieker zijn waarom het met zijn 4en meer geregel en oponthoud is?

Van dat pinnen enzo lees ik meer ja, maar wat is volgens jou dan meer dan genoeg? 1000 euro aan contanten?
pi_172011403
Dat pinnen vond ik heel lang geleden (2006) eigenlijk nauwelijks een issue. Kan me niet herinneren dat ik erg heb moeten zoeken (behalve in echt afgelegen gebieden) en pinnen lukte ook meestal gewoon. Was overigens wel met creditcard (Mastercard als ik me niet vergis).
pi_172011561
Tof!
Als je het over het Pangalanes kanaal hebt, wat is dan je bestemming? Ga je vanaf Mananjary naar het noorden?

Qua geld; ik heb 10 jaar geleden (ongeveer) zo'n 1000 euro uitgegeven in mijn eentje in een maand tijd. En dat was inclusief 8 dagen excursie naar de Tsingy de Bemahara.

In de grote steden kon ik pinnen met mijn Visa creditcard (Fianarantsoa en Antananarivo). Kan evt voor je navragen waar tegenwoordig pinautomaten zijn?

Geld wisselen gaat overigens heel eenvoudig op het vliegveld van Tana. :)
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')