abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45219670
Idd de grootste kostenpost is het vliegticket. Ter plekke kun je als je in de goedkoopste hotels slaapt en in locale restaurants eet (waar je eenvoudig maar erg goed kan eten) met een beetje moeite wel voor 10-15 euro per persoon per dag rondkomen maar dan moet je geen dure excursies doen. Voor gemiddeld 30 euro per dag kon ik eigenlijk alles wel doen wat ik wilde, en in goede hotels slapen en luxe eten.

Ik was trouwens toevallig bezig met een overkoepelende site voor mijn reizen, en heb een kaartje met traject gemaakt van mijn reis. Bruin is via taxi-brousse, groen is per trein en blauwe stippellijn is vliegtuig.

Als ik de lege plekken zie, en zeker als ik de top 10 van err zie, dan weet ik gewoon dat ik daar nog een keer terug ga komen. Zoveel dingen die ik nog wil zien maar waar ik niet aan toegekomen ben in die 2 maanden....
Unox, the worst operating system.
  woensdag 10 januari 2007 @ 20:12:18 #52
44699 err
Da Itchy Trigga Finga Niggaz
pi_45224298
heb je nog wel wat van het land kunnen zien met zoveel taxi brousse trips? Mijn ervaring is dat ze overvol zitten en (tenzij je bij de achterklep zit of naast de chauffeur) weinig of niets van de omgeving ziet. Ik vind het wel erg leuk, maar denk niet dat ik het 2 maanden vol zou kunnen houden.
Hoe was Mahajanga? Ben daar nooit geweest, schijnt leuk te zijn? En de treinreis lijkt me ook gaaf.
pi_45225237
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 20:12 schreef err het volgende:
heb je nog wel wat van het land kunnen zien met zoveel taxi brousse trips? Mijn ervaring is dat ze overvol zitten en (tenzij je bij de achterklep zit of naast de chauffeur) weinig of niets van de omgeving ziet. Ik vind het wel erg leuk, maar denk niet dat ik het 2 maanden vol zou kunnen houden.
Hoe was Mahajanga? Ben daar nooit geweest, schijnt leuk te zijn? En de treinreis lijkt me ook gaaf.
Wat is de beste en mooiste manier van reizen op Madagascar?

En hoe duur zijn trouwens de binnenlandse vluchten?
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
pi_45225447
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 17:07 schreef err het volgende:

[..]

dan zaten we er op het zelfde moment
[..]

Dat hangt ervan af wat je wilt zien in Madagascar. Maar ik zal proberen zowel natuur als cultuur te combineren. Mijn top 10:

1. Marojejy national park (en omgeving) > absolute prehistorie, nauwelijks bezocht
2. Haute Plateaux -> het hoogland per auto, het pitoreske madagascar met zijn vierkante huisjes en mensen in kleden
3. Tsiribihina Rivier trip -> 3 dagen per pirogue genieten van de natuur en de vriendelijke mensen
4. Masoala & Nosy Mangabe -> het grootste primaire regenwoud van Madagascar, avontuurlijk
5. Ile Sainte Marie & Ile Aux Nattes -> bountystranden
6. Andasibe -> Hoor de roep van, en zie de Indri Indri
7. Nahampoana reserve (zuiden) -> ravotten met Sifaka's en ringstaarten
8. 4 dagen Te voet van Maroantsetra naar Mananara langs de oostkust!
9. Isalo National Park
10. Ankarana NP in het noorden

enkele plekken die buiten de top 10 vallen:

Nosy Be & eilanden, veel te touristisch
Ranomafana, mooi, maar niet veel anders dan de andere parken
Fort Dauphin en Evatraha -> Armoede en droogte
Anja private reserve -> leuk en mooi maar kan beter in Mahampoana wat halftam wildleven betreft
Aye Aye eiland -> te veel geren in het donker
Nosy Antafana -> te veel ratten, koraal dood

enkele foto's van mijn laatste reis staan hier
oeh mooie foto's!
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
pi_45225702
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 20:12 schreef err het volgende:
Dat is idd een nadeel van de taxi-brousse, met de drukte valt het wel mee als je de juiste cooperatie uitkiest die de bus niet nokvol propt maar gewoon 1 persoon per plek. Maar er wordt wel weinig gestopt dus zie je minder idd. Maar daar tegenover staat dat de ervaring wel erg cool is, het is de manier om echt te integreren met de bevolking. Meestal was ik de enige vazaha in de hele bus. Een eigen auto huren vond ik wat te duur voor in mijn eentje. Maar als je lang bent van postuur dan is het wel erg krap hoor. Ik ben slechts 1.72m dus dat ging nog net.

Majunga is best cool idd, mooi strand ook maar daar moet je wel een klein stukje voor rijden (ik heb gewoon een taxi gehuurd die me ook weer op heeft gepikt). Ankarafantsika NP dichtbij Majunga is ook de moeite waard.
pi_45225853
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 20:32 schreef myxomatosekonijn het volgende:

[..]

Wat is de beste en mooiste manier van reizen op Madagascar?
Ik vind zelf dus per taxi-brousse maar dat is soms wel afzien en een heel lange zit. Bijna non-stop reizen van 15 uur of meer (langste was 23 uur!) zijn geen uitzondering. Maar je kan overal komen en het kost geen drol.
quote:
En hoe duur zijn trouwens de binnenlandse vluchten?
Euro of 100 gemiddeld, maar als je met Air Madagascar naar Madagascar vliegt (wat ik dus niet gedaan heb ) krijg je op alle binnenlandse vluchten 50% korting.
pi_45226216
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 20:43 schreef Schorpioen het volgende:

[..]

Een eigen auto huren vond ik wat te duur voor in mijn eentje. Maar als je lang bent van postuur dan is het wel erg krap hoor. Ik ben slechts 1.72m dus dat ging nog net.
Zelf met een auto op pad zou wel een goede mogelijkheid zijn in principe? Wegen zijn behoorlijk slecht toch?

En vliegt Air Madagascar ook bijv. vanaf Frankrijk naar Madagascar?
pi_45226546
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 20:55 schreef myxomatosekonijn het volgende:

[..]

Zelf met een auto op pad zou wel een goede mogelijkheid zijn in principe? Wegen zijn behoorlijk slecht toch?
Je zou best met een eigen auto op pad kunnen gaan maar vaak als je een auto huurt moet je er een chauffeur bij huren. Persoonlijk zou ik er niet graag zelf rijden aangezien de wegen er idd vaak heel erg slecht aan toe zijn. Je moet het wel gewend zijn, helemaal als je ook nog in het donker rijdt. Je zal maar 1 koplamp op je af zien komen en denken dat het een motorrijder is, een locale chauffeur kent het verkeer en ziet dat het een vrachtwagen is waar de linker koplamp van kapot is.
quote:
Ja, vanaf Parijs, niet vanuit Nederland.
pi_45227103
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 21:04 schreef Schorpioen het volgende:

[..]

Je zou best met een eigen auto op pad kunnen gaan maar vaak als je een auto huurt moet je er een chauffeur bij huren. Persoonlijk zou ik er niet graag zelf rijden aangezien de wegen er idd vaak heel erg slecht aan toe zijn. Je moet het wel gewend zijn, helemaal als je ook nog in het donker rijdt. Je zal maar 1 koplamp op je af zien komen en denken dat het een motorrijder is, een locale chauffeur kent het verkeer en ziet dat het een vrachtwagen is waar de linker koplamp van kapot is.
[..]

Ja, vanaf Parijs, niet vanuit Nederland.
dank
  donderdag 11 januari 2007 @ 11:22:28 #60
44699 err
pi_45242199
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 20:55 schreef myxomatosekonijn het volgende:

[..]

De meest gebruikelijke manier van reizen, dit doen de meeste die niet al te krap budget hebben, is een auto met chauffeur huren. Het kost ca. 50 euro per dag. Het is tevens de meest prettige manier van reizen daar je zelf bepaalt waar je heen gaat, hoe lang je ergens blijft etc. Stukken die niet per auto bereikbaar zijn (of simpelweg te ver zijn) daar vlieg je heen, en regelt daar een tour naar de parken. Raadzaam is dit van te voren via internet te regelen, mnaar dat is niet noodzakelijk. De wegen zijn niet altijd slecht, zeker niet in het populaire traject van Tana naar het zuiden met de parken onderweg. En er wordt onder het bewind van de huidige president veel infrastructuur opgeknapt.

Met air mad vanuit europa heb je recht op een 50% korting op binnenlandse vluchten, (edit - wat Schorpioen al schreef) dus dat scheelt je aardig wat centen. Een binnenlandse vlucht kost (zonder korting) 80 - 110 euro.
pi_45417366
Verschilt het nog in welke periode je vliegt qua vliegtuigprijzen? Waar/via welke weg hebben jullie ticket bemachtigd?
pi_45417708
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 20:28 schreef myxomatosekonijn het volgende:
Verschilt het nog in welke periode je vliegt qua vliegtuigprijzen? Waar/via welke weg hebben jullie ticket bemachtigd?
Ik ben gewoon een filiaal van D-reizen ingelopen, heb een optie genomen op een ticket en daarna heb ik nog gezocht op internet om te kijken of het goedkoper kon maar dat bleek niet zo te zijn.

De prijzen voor tickets lopen wel enorm uiteen. Je hebt ze van 800 euro tot aan 4000 euro voor in wezen dezelfde vlucht. Dus wel goed zoeken.

Maar heb je al plannen om te gaan?
pi_45418212
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 20:39 schreef Schorpioen het volgende:

[..]

Ik ben gewoon een filiaal van D-reizen ingelopen, heb een optie genomen op een ticket en daarna heb ik nog gezocht op internet om te kijken of het goedkoper kon maar dat bleek niet zo te zijn.

De prijzen voor tickets lopen wel enorm uiteen. Je hebt ze van 800 euro tot aan 4000 euro voor in wezen dezelfde vlucht. Dus wel goed zoeken.

Heel misschien deze zomer met 2 vriendinnen die ik heb leren kennen op een georganiseerde reis 2 jaar geleden. Hoop dat ze alledrie zo enthousiast zijn als ik (1 in ieder geval wel maar die moet kijken of ze met haar werk kan wisselen) en dat het door kan gaan...Wil al zo lang maar elke keer komt het er niet van omdat ik niet helemaal alleen wil en de georganiseerde reizen niet op alle mooie plekjes komen of gaan als ik nog geen vakantie heb

op eigen houtje is dan wel zo makkelijk

Heb(ben) jij (jullie) ook de weg van de Baobabs in Morondova bezocht en zo ja: de moeite waard?
pi_45418267
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 20:39 schreef Schorpioen het volgende:

[..]

Hoelang van te voren heb je geboekt als ik vragen mag?
pi_45418688
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 20:52 schreef myxomatosekonijn het volgende:

Heb(ben) jij (jullie) ook de weg van de Baobabs in Morondova bezocht en zo ja: de moeite waard?
Nee, die wilde ik wel bezoeken maar door allerlei omstandigheden is het er niet van gekomen. Ik wilde over de weg gaan maar die was door regen nog slechter geworden dan ie normaal al is, en ik had ook tijd verloren aan andere dingen. Dat vond ik wel jammer want het lijkt me erg mooi, baobabs vind ik sowieso geweldige bomen. Iets voor een volgende bezoek dus.
pi_45418717
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 20:53 schreef myxomatosekonijn het volgende:

[..]

Hoelang van te voren heb je geboekt als ik vragen mag?
Ik geloof iets van 2 maanden van te voren.
  woensdag 17 januari 2007 @ 09:21:35 #67
44699 err
pi_45428859
ik betaalde 515 euro voor mijn ticket parijs - tana met air mad , zo'n 750 incl taxes. Dankrijg je een 50% korting op binnenlandse vluchten

Heb Avenue de Baobab bezocht in 2004, fantastiche fotospot ! Als je daar bent probeer er dan ook even met sunset te zijn, dit maakt het helemaal fotogeniek. Het is op fietsafstand van Morondave.
pi_45444296
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 09:21 schreef err het volgende:
ik betaalde 515 euro voor mijn ticket parijs - tana met air mad , zo'n 750 incl taxes. Dankrijg je een 50% korting op binnenlandse vluchten

Heb Avenue de Baobab bezocht in 2004, fantastiche fotospot ! Als je daar bent probeer er dan ook even met sunset te zijn, dit maakt het helemaal fotogeniek. Het is op fietsafstand van Morondave.
515 euro ??? Dat is niet veel! Hoe heb jij je ticket geregeld en ver van te voren?
pi_45444666
515 euro is inderdaad erg goedkoop, ik heb heel wat meer betaald, inclusief alles rond de 1000 euro (ook vanuit parijs), en dat was het goedkoopste ticket dat ik online kon vinden.
pi_45482411
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 17:39 schreef myxomatosekonijn het volgende:

[..]

515 euro ??? Dat is niet veel! Hoe heb jij je ticket geregeld en ver van te voren?
Ahum...
pi_45604742
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 18:56 schreef myxomatosekonijn het volgende:

[..]

Ahum...
Err...ahum
  vrijdag 26 januari 2007 @ 08:34:23 #72
44699 err
pi_45686665
Als je dit soort tarieven niet vind op bijv vliegwinkel.nl ken je even air madagascar bellen in Rotterdam (airtravel agencies) om te informeren naar scherpe tarieven

als je online zoekt, wel altijd zoeken op parijs - tana en niet vanuit amsterdam
pi_45694481
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 08:34 schreef err het volgende:
Als je dit soort tarieven niet vind op bijv vliegwinkel.nl ken je even air madagascar bellen in Rotterdam (airtravel agencies) om te informeren naar scherpe tarieven

als je online zoekt, wel altijd zoeken op parijs - tana en niet vanuit amsterdam
Ah fijn! Bedankt!
  zondag 19 juli 2009 @ 22:26:08 #74
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_71133588
En een mega-kick!

Ik roep geloof ik al sinds 2003 dat ik heel graag naar Madagascar wil, en misschien ga ik dit jaar echt!
KLM heeft tickets voor 1230 euro, maar kan het goedkoper? En zo ja, waar dan?
De bedoeling is om ergens in oktober/november voor een week of 4 te gaan.

Owja, en is het er nu wel of niet veilig op dit moment?
pi_71151117
quote:
Op zondag 19 juli 2009 22:26 schreef Liejannuh het volgende:
En een mega-kick!

Ik roep geloof ik al sinds 2003 dat ik heel graag naar Madagascar wil, en misschien ga ik dit jaar echt!
KLM heeft tickets voor 1230 euro, maar kan het goedkoper? En zo ja, waar dan?
De bedoeling is om ergens in oktober/november voor een week of 4 te gaan.

Owja, en is het er nu wel of niet veilig op dit moment?
CDG - TNR voor 840 euro, via de site van airfrance.com (frans)
CDG - TNR met air madagascar (of zijn dat soms codeshare flights met Air France?) voor 765 euro.

Vanaf Parijs vliegen is stukken goedkoper
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')