abonnement Unibet Coolblue
pi_212831359
Uitgerekende data:

2024

2 februari: Mahra
13 februari: Kreator
16 februari: Wolfrolf (jongetje)

16 maart: Lily
31 maart: Nolita (meisje)

***3 april: Myraela (meisje)***

Begin mei: Smart_ass (meisje)

***-----------------***vermeldingen zijn (a.s.) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK).

Het Fok! prematurenpakket bevindt zich momenteel bij Nanukerst.

Voor wijzigingen graag even een quote of DM. Of vraag even een mod!
pi_212831379
Sorry jongens, ik sloot ‘m met:

quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2024 22:41 schreef Nanukerst het volgende:
Hier nog een meld met baby uit de buik! Onze dochter R. is gisteravond heel plotseling geboren bij 31 weken. Erg schrikken, maar moeder en kind maken het goed! O+
Gefeliciteerd jullie! Fijn dat jullie het goed maken, maar wat een schrik joh :*
  donderdag 14 maart 2024 @ 23:29:15 #3
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_212831403
We kunnen in ieder geval vaststellen dat het prematurenpakket zich al op de juiste plek bevond. 8-)
pi_212831427
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2024 23:29 schreef Nanukerst het volgende:
We kunnen in ieder geval vaststellen dat het prematurenpakket zich al op de juiste plek bevond. 8-)
Nou zeg dat! Zitten er nog kleertjes van Sticker tussen?
  donderdag 14 maart 2024 @ 23:37:49 #5
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_212831508
quote:
1s.gif Op donderdag 14 maart 2024 23:31 schreef Limone het volgende:

[..]
Nou zeg dat! Zitten er nog kleertjes van Sticker tussen?
Ja! Maar daar zaten per romper 46 gele melkvlekken in dus ik heb dat maar uit het pakket gehaald. :')
pi_212831873
Gefeliciteerd @Nanukerst ! Kan me voorstellen dat het even schrikken was met 31 weken, maar fijn om te horen dat het goed met jullie gaat.
pi_212831876
Gefeliciteerd Nanukerst! *O* Fijn dat het goed met jullie gaat ondanks dat ze erg vroeg is.

Lily ook gefeliciteerd *O*
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_212832845
Gefeliciteerd beide! O+

Wel even schrikken zo vroeg!
pi_212833221
Ohh @Nanukerst ze is er gewoon al! Hopelijk mag ze snel mee naar huis met jullie, gefeliciteerd! :*

En @_Lily_ ook gefeliciteerd! Ik weet nog zo goed dat we aan het wachten waren op onze dubbele streepjes en nu heb je gewoon 2 zoons! O+
pi_212834725
Gefeliciteerd, Nanukerst ! Een zusje voor de jongens en E.! Fijn te lezen dat alles goed is, ondanks de verrassing van de termijn.

Gefeliciteerd ook, Lily *O* !
pi_212836227
Wow, dan zijn er opeens 2 baby's bij. O+

Gefeliciteerd Lily, fijn dat hij er eindelijk is! Hoe vindt grote broer het?

En nanukerst ook gefeliciteerd, daar is ze al! Fijn om te horen dat alles goed met jullie gaat!
pi_212836390
Gefeliciteerd _Lily_ en Nanukerst!
pi_212836547
Hier een mijlpaaltje, 24 weken. De mijlpaal is dat de overheid (VK) 'het' nu als een baby beschouwd, en niet als foetus.
Volgende week een zwangerschaps-diabetes-test, en daar maakt m'n vriendin zich wel zorgen over. Mocht ze dat hebben (en dat risico is er wel), dan zal het vooral mentaal een knauw zijn, want ze wil het zo graag allemaal goed doen.

Verder, mijn vriendin (bijna vrouw, in mei trouwen) is Amerikaans, en haar facebook is nog behoorlijk georienteerd op Amerika. Zo is ze ook lid geworden van een of andere facebook groep met vrouwen die allemaal in dezelfde maand zijn uitgerekend. Maar het laat haar vooral beseffen wat een beroerde maatschappij de VS aan het worden is. Een groot deel van de vrouwen in die groep staan er alleen voor, zijn niet meer samen met de vader, dit was al 5-6 maanden voor de uitgerekende datum 8)7
Er zijn heel veel zorgen over medische kosten. Een vrouw had een eerste scan, en werd gekwalificeerd als hoog-risico zwangerschap. Daarna veranderde ze van baan, en dus zorgverzekering, maar nieuwe zorgverzekeraar weigerde haar, want zwanger. Die heeft sindsdien geen enkel contact meer gehad met een zorgverlener, want dat kost $800 per afspraak.
Ook wordt constant de expertise van de zorgverleners in twijfel getrokken. Mensen krijgen niet te horen van een arts wat ze willen horen, en zoeken dan naar second opinions, of in zulke groepen bevestiging van hun eigen ideeen. Een vrouw kreeg aspirine voorgeschreven door haar arts, maar dat wilde ze absoluut niet, ze wilde geen medicijnen slikken. En dat gaat dan in zo'n groep advies zoeken 8)7

Anyway, er is veel op de NHS aan te merken, maar m'n vriendin beseft wel wat de waarde ervan is van de voorzieningen in de gezondheidszorg die we in het VK, en Nederland hebben.
  vrijdag 15 maart 2024 @ 14:07:13 #14
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_212836716
Het was erg schrikken! We hadden net gegeten woensdagavond, toen was er plotseling bloedverlies en 20 minuten later is ze geboren met een spoedkeizersnede. Maar ze leeft, onze kleine dappere, ze leeft! O+
pi_212836752
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 14:07 schreef Nanukerst het volgende:
Het was erg schrikken! We hadden net gegeten woensdagavond, toen was er plotseling bloedverlies en 20 minuten later is ze geboren met een spoedkeizersnede. Maar ze leeft, onze kleine dappere, ze leeft! O+
Dat is wel heel snel inderdaad!
Hopelijk doet die dappere kleine het goed, en mag ze snel met jullie mee naar huis.
  vrijdag 15 maart 2024 @ 14:12:04 #16
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_212836765
Ja, echt hulde voor onze gezondheidszorg wat dat betreft hoor. Er zat 22 minuten tussen ons telefoontje naar 112 en haar geboorte. Als een geoliede machine waarin elke stap perfect is uitgevoerd. _O_

(Op de telefoondame van 112 na die in discussie wilde met mijn man of er niet eerst een verloskundige moest komen. :') )

Maar verder: _O_

[ Bericht 19% gewijzigd door Nanukerst op 15-03-2024 14:17:25 ]
  vrijdag 15 maart 2024 @ 14:13:39 #17
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_212836780
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 14:07 schreef Nanukerst het volgende:
Het was erg schrikken! We hadden net gegeten woensdagavond, toen was er plotseling bloedverlies en 20 minuten later is ze geboren met een spoedkeizersnede. Maar ze leeft, onze kleine dappere, ze leeft! O+
:o zo dat is echt schrikken dan! Bijzonder ook wel hoe snel dat dan gaat.
  vrijdag 15 maart 2024 @ 14:32:03 #18
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_212836981
Ooooh Nanukerst, ik krijg kippenvel van je berichten, wat een fantastisch bericht dat ze er is, levend en wel! Van harte gefeliciteerd met jullie vierde kind O+ .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  vrijdag 15 maart 2024 @ 14:33:48 #19
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_212837000
Lily, jij ook zeer gefeliciteerd! Twee jongens, ik vind dat echt fantastisch. Ik hoop dat jullie het goed maken en een soepele kraamweek hebben. En dat de borstvoeding zich een beetje inhoudt...
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_212839534
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 14:07 schreef Nanukerst het volgende:
Het was erg schrikken! We hadden net gegeten woensdagavond, toen was er plotseling bloedverlies en 20 minuten later is ze geboren met een spoedkeizersnede. Maar ze leeft, onze kleine dappere, ze leeft! O+
Wat een schrik inderdaad!
Wat was de reden van het plotselinge bloedverlies?
Gelukkig heeft iedereen snel gehandeld en gaat het goed met jullie. :*
pi_212839978
@_Lily_ gefeliciteerd O+ O+

@Nanukerst wat een schrik! Hopelijk kunnen jullie snel naar huis, gefeliciteerd O+
pi_212841458
@Nanukerst, van harte gefeliciteerd met jullie meisje! Jullie 4e kindje. Dat ze maar stoer en dapper mag groeien en sterk mee naar huis mag! O+

Ik lurk heel veel maar hiervoor moest ik even uit lurkstand.
S. 2014
J. 2016
pi_212850015
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 09:19 schreef Bami het volgende:
Ohh @:Nanukerst ze is er gewoon al! Hopelijk mag ze snel mee naar huis met jullie, gefeliciteerd! :*

En @:_Lily_ ook gefeliciteerd! Ik weet nog zo goed dat we aan het wachten waren op onze dubbele streepjes en nu heb je gewoon 2 zoons! O+
Ja he, wat hebben we allebei een geluk dat we onze kinderen hebben mogen krijgen! Hoe gaat het met jou?
pi_212850035
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 14:33 schreef Lemijn het volgende:
Lily, jij ook zeer gefeliciteerd! Twee jongens, ik vind dat echt fantastisch. Ik hoop dat jullie het goed maken en een soepele kraamweek hebben. En dat de borstvoeding zich een beetje inhoudt...
Helaas niet, dezelfde drama weer als de vorige keer. Hoop maar met me mee dat ik de kleine uiteindelijk aan de borst krijg
pi_212850044
Gefeliciteerd nanukerst! Hoe gaat het met je?
31 weken is niet niks
pi_212851185
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 16:48 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Ja he, wat hebben we allebei een geluk dat we onze kinderen hebben mogen krijgen! Hoe gaat het met jou?
Ja goed! Slapen is nog steeds medium succesvol met onze dreumes, maar verder weinig te klagen. :D
pi_212858496
Nog 2 opmerkelijke dingen uit de VS:
Een vrouw postte dat ze zo blij was in Californie te wonen en werken als lerares, waardoor zo zoveel moederschapsverlof had. Anderen waren er jaloers op. Ze kreeg 6 weken, of 8 weken als ze een keizersnede zou krijgen.

De ander was dat iemand vroeg hoe men dacht over 'baby on board' stickers. De algemene mening was dat het onveilig is, omdat je het daarmee child traffickers wel heel makkelijk maakt. De meesten blinderen ook de achterramen, zodat je niet makkelijk kunt zien dat er een kinderzitje in de auto zit.

Mijn vriendin verbaast zich nog steeds erover in Nederland als ze een ooievaar in de tuin ziet staan, of de namen van de bewoners, incl kinderen op de voordeur. Dat laatste zie je trouwens hier in het VK ook vrijwel nooit. Nog nooit een ooievaar in een tuin zien staan hier iig.
pi_212859132
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2024 22:41 schreef Nanukerst het volgende:
Hier nog een meld met baby uit de buik! Onze dochter R. is gisteravond heel plotseling geboren bij 31 weken. Erg schrikken, maar moeder en kind maken het goed! O+
Dit O+ O+ O+ O+ O+

31 weken is nog steeds schrikken en spannend, maar ik ben plaatsvervangend opgelucht! Wat heerlijk dat ze er is, van harte gefeliciteerd met jullie dochter! *O*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_212859165
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 16:48 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Ja he, wat hebben we allebei een geluk dat we onze kinderen hebben mogen krijgen!
Jij ook van harte gefeliciteerd! *O* O+
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_212859754
Gefeliciteerd met de kleintjes!
Heftig nanukerst!

Ik meld me ook weer even, het meeposten gaat niet helemaal lekker :')

Gesprek wat ik vorige maand in het ziekenhuis had was erg prettig. Ik ben die dag direct met ascal begonnen en alles zag er verder prima uit. Behalve dat ik vanaf mei weer naar de pop poli ga en tegen die tijd een gesprek zal hebben met de kinderarts, hebben we besloten dat ik voor nu bij de vk onder controle blijf. Dat scheelt qua stress en tijd een hoop gedoe. En zo lang het goed gaat, gaat het goed. Wel afgesproken dat ik zal worden ingeleid. Dit, omdat het de vorige keer niet goed ging direct na de geboorte en het mij te veel spanning oplevert om het thuis allemaal maar af te wachten.

Peuter (2jr 3maand) proberen we er wel bij te betrekken, maar hij snapt het nog niet zo. Hij zat wel met grote ogen naar de pretecho te kijken een paar weken terug :D
We krijgen weer een jongetje O+
  zondag 17 maart 2024 @ 14:39:21 #31
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_212860056
Gefeliciteerd _Lily_ en Nanukerst!

Ik mag me hier ook melden, inmiddels ruim 10 weken zwanger, na een ICSI-PGT traject.
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
pi_212860719
Hey Agnes! Altijd goed om een doorschuiver uit het andere topic hier te zien. O+
pi_212867041
Gefeliciteerd Agnes! *O*

Megakonijn, gefeliciteerd met nog een jongetje erbij!

Myraela al aan het aftellen? Hoe kijk je tegen de inleiding aan nu?

Ik heb het gevoel bijna te ontploffen zo'n dikke buik inmiddels. Ben heel benieuwd wanneer er iets gaat gebeuren hier.
pi_212872990
Ik begin nu een beetje zenuwen te krijgen! Maar ik ben wel blij met het inleiden eigenlijk. Ik had gister en een paar dagen terug vlak voor het slapen zo'n buik/rugpijn dat ik even dacht dat ze al eerder wilde komen. Dus het voelt nu alsof m'n lichaam ook echt aan het voorbereiden is op de bevalling. Dat is wel fijn.

Tegelijkertijd maakt het inleiden de verder erg chaotische woonsituatie net iets minder chaotisch, omdat het zo toch nog een klein beetje te timen is. Dus bij m'n schoonvader is nu alles ingepakt en in m'n moeders huis staat alles juist helemaal ingericht en klaar voor de baby. Voor m'n moeder een leuk vakantiehuisje geboekt, dus die zit gelukkig ook gewoon fijn. In het nieuwe huis alles met de aannemer in ieder geval kunnen voorbereiden en aftrappen, dus daar hebben ze ons de komende weken niet echt nodig.

En vandaag de eerste brief naar m'n dochter geschreven. O+ Het plan is om dat voor elke verjaardag te gaan doen. Dat vond ik wel een mooi idee. Hopelijk beland het niet net als fotoboek-ambities al snel ergens achterin een kast.

@Nolita klappen de harde buiken er bij jou ook al uit? Die enorme buik is sowieso soms al een puzzel. Maar als er dan ineens zo'n rotsblok in lijkt te zitten, weet ik echt niet meer hoe ik moet zitten. En tot niet zo lang geleden dacht ik nog 'joh, ik ben gewoon wat dikkig'. Maar ik zag dit weekend een spontane foto van de zijkant. :') :') :') Toen zag ik toch wel dat het een echte bol is. :D Toch grappig hoe je daar zelf blind voor kan zijn.

  maandag 18 maart 2024 @ 16:10:57 #35
35189 Troel
scherp en bot
pi_212873163
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 11:58 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Nog 2 opmerkelijke dingen uit de VS:

Mijn vriendin verbaast zich nog steeds erover in Nederland als ze een ooievaar in de tuin ziet staan, of de namen van de bewoners, incl kinderen op de voordeur. Dat laatste zie je trouwens hier in het VK ook vrijwel nooit. Nog nooit een ooievaar in een tuin zien staan hier iig.
Maar die ooievaar is ook een gebruik in bepaalde streken van Nederland en ook lang niet overal. Idem voor stoelen als iemand 40 wordt, de Abrahams en Sarahs als iemand 50 wordt en ga zo maar door.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_212876905
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2024 15:54 schreef Myraela het volgende:
Ik begin nu een beetje zenuwen te krijgen! Maar ik ben wel blij met het inleiden eigenlijk. Ik had gister en een paar dagen terug vlak voor het slapen zo'n buik/rugpijn dat ik even dacht dat ze al eerder wilde komen. Dus het voelt nu alsof m'n lichaam ook echt aan het voorbereiden is op de bevalling. Dat is wel fijn.

Tegelijkertijd maakt het inleiden de verder erg chaotische woonsituatie net iets minder chaotisch, omdat het zo toch nog een klein beetje te timen is. Dus bij m'n schoonvader is nu alles ingepakt en in m'n moeders huis staat alles juist helemaal ingericht en klaar voor de baby. Voor m'n moeder een leuk vakantiehuisje geboekt, dus die zit gelukkig ook gewoon fijn. In het nieuwe huis alles met de aannemer in ieder geval kunnen voorbereiden en aftrappen, dus daar hebben ze ons de komende weken niet echt nodig.

En vandaag de eerste brief naar m'n dochter geschreven. O+ Het plan is om dat voor elke verjaardag te gaan doen. Dat vond ik wel een mooi idee. Hopelijk beland het niet net als fotoboek-ambities al snel ergens achterin een kast.

@:Nolita klappen de harde buiken er bij jou ook al uit? Die enorme buik is sowieso soms al een puzzel. Maar als er dan ineens zo'n rotsblok in lijkt te zitten, weet ik echt niet meer hoe ik moet zitten. En tot niet zo lang geleden dacht ik nog 'joh, ik ben gewoon wat dikkig'. Maar ik zag dit weekend een spontane foto van de zijkant. :') :') :') Toen zag ik toch wel dat het een echte bol is. :D Toch grappig hoe je daar zelf blind voor kan zijn.

[ afbeelding ]
Fijn dat de inleiding wat rust geeft in de chaos en jullie wat dingen al vooraf hebben kunnen regelen.
Ik vind dat ook gewoon het spannendste / vervelendste niet weten wanneer, vooral in combinatie met de andere kindjes ergens onder moeten brengen.
Kan me de zenuwen wel voorstellen, het blijft spannend!

Ik heb nog nooit harde buiken of voorweeën ervaren.
Gisteren heb ik de hele avond en halve nacht zo'n opgeblazen gevoel gehad echt niet fijn. Normaal zitten lukt niet, de buik zit echt in de weg. De huid voelt ook heel straks gespannen, de rek is eruit.
En idd foto's zijn wel confronterend haha. Vorige week wat (amateur) foto's laten maken van ons gezin, weer blij mee hoor. :)

Vriend begint 1 april met een nieuwe baan #goede timing. :')
Hij had vandaag nog een gesprek en gelukkig nog altijd heel begripvol en familie op de eerste plek! Zo'n fijn gevoel tov eerdere werkgevers tot nu toe.
pi_212882657
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 14:39 schreef AgnesGru het volgende:
Gefeliciteerd _Lily_ en Nanukerst!

Ik mag me hier ook melden, inmiddels ruim 10 weken zwanger, na een ICSI-PGT traject.
Gefeliciteerd Agnes! Zag ik jou nou ook posten in de schaats topics?
Is het je eerste kindje?
pi_212886335
Hebben jullie ervaring met de nub-theorie?

Wij hadden vorige week (precies 12 weken) een echo, even doorgevraagd. Echoscopiste was wat terughoudender, merkte wel dat we erg nieuwsgierig waren (hebben geen voorkeur hoor) toen zei ze dat het lastig te zeggen is maar dat je op basis van wat ze zag heel voorzichtig wel het geslacht wilde noemen maar nogmaals; kunnen er geen rechten aan ontlenen.

Hoe betrouwbaar is dit volgens jullie, kunnen we de bewuste kleur al ingaan slaan (willen het nog voor ons houden).
  dinsdag 19 maart 2024 @ 20:42:22 #39
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_212886763
Met zo wel onze jongen en meisje was het vrij duidelijk en klopte het achteraf ook, maar je moet wel ECHT een goede foto hebben van de nub om het goed te kunnen raden.

Maar zelfs dan zou ik het er niet van af laten hangen om nu al kleur inkopen te doen hoor, haha! :D Je weet maar nooit met schaduwen, beentjes en navelstreng en van alles dat het er anders uit kan laten zien.

Mijn advies, koop wat speeltjes of neutrale dingetjes als je echt wat wilt halen al
pi_212887363
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 20:14 schreef ISVV het volgende:
Hebben jullie ervaring met de nub-theorie?

Wij hadden vorige week (precies 12 weken) een echo, even doorgevraagd. Echoscopiste was wat terughoudender, merkte wel dat we erg nieuwsgierig waren (hebben geen voorkeur hoor) toen zei ze dat het lastig te zeggen is maar dat je op basis van wat ze zag heel voorzichtig wel het geslacht wilde noemen maar nogmaals; kunnen er geen rechten aan ontlenen.

Hoe betrouwbaar is dit volgens jullie, kunnen we de bewuste kleur al ingaan slaan (willen het nog voor ons houden).
Ik heb 2 jongens. 1 van ze werd obv nub bestempeld als meisje, de ander niet. Voor mij geen nub, ik wacht wel
pi_212890583
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 21:29 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Ik heb 2 jongens. 1 van ze werd obv nub bestempeld als meisje, de ander niet. Voor mij geen nub, ik wacht wel
Ah, duidelijk. Echoscopiste was heel terughoudend: ik denk dat ik nu wat meer neig naar een "[geslacht]"...als ik even Google dan snap ik wat ze bedoelt, maar je leest veel verhalen waarbij het afweek. Wat jij zegt zie ik veel terug trouwens, dat jongens aangezien worden voor meisjes.

We wachten gewoon de 20wekenecho af!
pi_212890778
Ik heb binnenkort 4 jongens en de nub was elke keer juist.
Die kleine lucifers herken je op een gegeven moment wel :7
  woensdag 20 maart 2024 @ 11:33:50 #43
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_212891155
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 13:53 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Gefeliciteerd Agnes! Zag ik jou nou ook posten in de schaats topics?
Is het je eerste kindje?
Dank je wel! Klopt, hang regelmatig rond in de schaats topics.
Ja, is ons eerste kindje.
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
pi_212891589
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2024 10:43 schreef ISVV het volgende:

[..]
Ah, duidelijk. Echoscopiste was heel terughoudend: ik denk dat ik nu wat meer neig naar een "[geslacht]"...als ik even Google dan snap ik wat ze bedoelt, maar je leest veel verhalen waarbij het afweek. Wat jij zegt zie ik veel terug trouwens, dat jongens aangezien worden voor meisjes.

We wachten gewoon de 20wekenecho af!
Ik had een meisje die werd aangezien voor jongen met 16 weken. :D
Zou nog lekker even afwachten met kopen. :P
pi_212892797
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2024 10:43 schreef ISVV het volgende:

[..]
Ah, duidelijk. Echoscopiste was heel terughoudend: ik denk dat ik nu wat meer neig naar een "[geslacht]"...als ik even Google dan snap ik wat ze bedoelt, maar je leest veel verhalen waarbij het afweek. Wat jij zegt zie ik veel terug trouwens, dat jongens aangezien worden voor meisjes.

We wachten gewoon de 20wekenecho af!
Ik dacht met 13 weken echt een meisje te zien.. nog geen week later was het wel duidelijk dat het een jongen is :')

Zou je geen pretecho willen om achter het geslacht te komen? Hebben wij beide keren gedaan. Is wat sneller dan wachten op de 20 weken echo haha.


Ik heb maandag weer even mogen kijken naar onze knul. Hij lag er lekker rustig bij, beetje te trappelen. Placenta ligt ervoor dus voel maar af en toe heel lichtjes wat beweging. Wel heel fijn :) over een paar weken de 20 weken echo.. dan zitten we (eindelijk) op de helft!

Wel grappig; met de eerste was ik al vroeg erg druk met dingen uitzoeken, kopen en klaarzetten. Alles moest perfect zijn.. We gaan in juni op vakantie en gaan daarna rustig kijken :D Het heeft op de een of andere manier toch minder haast allemaal.
  woensdag 20 maart 2024 @ 14:46:05 #46
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_212892903
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2024 11:02 schreef Flav het volgende:
Ik heb binnenkort 4 jongens en de nub was elke keer juist.
Die kleine lucifers herken je op een gegeven moment wel :7
Hahaha, ja met onze zoon was er 100% geen twijfel mogelijk :D Showoffs! :D
pi_212893110
Ik heb echt geen moment gehad waarbij ik dacht het geslacht te kunnen zien. Maar ik heb het ook niet bewust opgezocht of naar gekeken. Hield het liever als verrassing tot de reveal
Op vrijdag 26 april 2019 11:05 schreef Flippiee het volgende:[..]
Dag knapste man van FOK!
  donderdag 21 maart 2024 @ 08:40:02 #48
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_212900904
Dank allen! Het gaat hier verbazingwekkend goed: ze is nu 8 dagen oud (qua termijn 32+3) en is in die 8 dagen van de CPAP, het infuus en de monitor af en ligt sinds vandaag niet meer in een couveuse maar in een 'gewoon' warmtebedje. Ze is enorm alert en tevreden, we zijn idioot trots. O+ Nu nog zelf leren drinken en dan mee naar huis toe! O+
pi_212900961
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2024 11:33 schreef AgnesGru het volgende:

[..]
Dank je wel! Klopt, hang regelmatig rond in de schaats topics.
Ja, is ons eerste kindje.
Ah ja ik ook haha. Vind ik leuk om te volgen
Gefeliciteerd! Spannend
  donderdag 21 maart 2024 @ 12:08:38 #50
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_212903087
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2024 08:40 schreef Nanukerst het volgende:
Dank allen! Het gaat hier verbazingwekkend goed: ze is nu 8 dagen oud (qua termijn 32+3) en is in die 8 dagen van de CPAP, het infuus en de monitor af en ligt sinds vandaag niet meer in een couveuse maar in een 'gewoon' warmtebedje. Ze is enorm alert en tevreden, we zijn idioot trots. O+ Nu nog zelf leren drinken en dan mee naar huis toe! O+
:o wat goed! Wat ontzettend fijn O+
pi_212906122
Onze baby is er ook al!
Vannacht om 3:30 wakker geworden met krampen, leek vruchtwater te verliezen bij naar het toilet gaan. Om 6:15 de verloskundige gebeld, die was er tegen 7:00. 6-7 cm ontsluiting en om 7:44 was J er.
Het was weer heftig, maar zo blij dat ze er al is.
Wij gaan genieten samen. O+
pi_212906226
Oh wauw wat snel! Gefeliciteerd!
  donderdag 21 maart 2024 @ 18:24:54 #53
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_212906312
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2024 18:03 schreef Nolita het volgende:
Onze baby is er ook al!
Vannacht om 3:30 wakker geworden met krampen, leek vruchtwater te verliezen bij naar het toilet gaan. Om 6:15 de verloskundige gebeld, die was er tegen 7:00. 6-7 cm ontsluiting en om 7:44 was J er.
Het was weer heftig, maar zo blij dat ze er al is.
Wij gaan genieten samen. O+
Gefeliciteerd!! En wat is het snel gegaan inderdaad!
pi_212906331
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 14:07 schreef Nanukerst het volgende:
Het was erg schrikken! We hadden net gegeten woensdagavond, toen was er plotseling bloedverlies en 20 minuten later is ze geboren met een spoedkeizersnede. Maar ze leeft, onze kleine dappere, ze leeft! O+
Ze leeft! O+
Ik klik bijna nooit meer op dit topic, maar wat fijn dit te zien.
pi_212906608
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2024 08:40 schreef Nanukerst het volgende:
Dank allen! Het gaat hier verbazingwekkend goed: ze is nu 8 dagen oud (qua termijn 32+3) en is in die 8 dagen van de CPAP, het infuus en de monitor af en ligt sinds vandaag niet meer in een couveuse maar in een 'gewoon' warmtebedje. Ze is enorm alert en tevreden, we zijn idioot trots. O+ Nu nog zelf leren drinken en dan mee naar huis toe! O+
Wat ontzettend heerlijk om dit te lezen O+ sowieso al, maar nog extra omdat het van jou komt! :*

@Nolita van harte gefeliciteerd!
pi_212907512
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2024 08:40 schreef Nanukerst het volgende:
Dank allen! Het gaat hier verbazingwekkend goed: ze is nu 8 dagen oud (qua termijn 32+3) en is in die 8 dagen van de CPAP, het infuus en de monitor af en ligt sinds vandaag niet meer in een couveuse maar in een 'gewoon' warmtebedje. Ze is enorm alert en tevreden, we zijn idioot trots. O+ Nu nog zelf leren drinken en dan mee naar huis toe! O+
Wow, wat doet ze het ontzettend goed! O+
pi_212907573
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2024 08:40 schreef Nanukerst het volgende:
Dank allen! Het gaat hier verbazingwekkend goed: ze is nu 8 dagen oud (qua termijn 32+3) en is in die 8 dagen van de CPAP, het infuus en de monitor af en ligt sinds vandaag niet meer in een couveuse maar in een 'gewoon' warmtebedje. Ze is enorm alert en tevreden, we zijn idioot trots. O+ Nu nog zelf leren drinken en dan mee naar huis toe! O+
O+ O+ O+ x 10000
S. 2014
J. 2016
  donderdag 21 maart 2024 @ 21:09:45 #58
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_212908418
Gefeliciteerd Nolita! *O* *O* *O* .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_212910690
Gefeliciteerd @Nolita !!

We delen de verjaardag want gisteren is onze dochter Millie ook geboren. O+ Ze is echt prachtig. O+
  vrijdag 22 maart 2024 @ 09:48:51 #60
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_212911917
Gefeliciteerd!
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_212912017
Gefeliciteerd @Nolita en @Myraela! O+
pi_212912364
Gefeliciteerd @Nolita en @Myraela! O+ O+
pi_212912374
@Myraela O+ O+ gefeliciteerd!!
pi_212913211
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 08:03 schreef Myraela het volgende:
Gefeliciteerd @:Nolita !!

We delen de verjaardag want gisteren is onze dochter Millie ook geboren. O+ Ze is echt prachtig. O+
Wat leuk en fijn, gefeliciteerd!!
Is de inleiding goed verlopen?
  vrijdag 22 maart 2024 @ 14:18:30 #65
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_212914328
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 08:03 schreef Myraela het volgende:
Gefeliciteerd @:Nolita !!

We delen de verjaardag want gisteren is onze dochter Millie ook geboren. O+ Ze is echt prachtig. O+
Gefeliciteerd! O+
pi_212914705
Gefeliciteerd allebei :)
pi_212914986
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 08:03 schreef Myraela het volgende:
Gefeliciteerd @:Nolita !!

We delen de verjaardag want gisteren is onze dochter Millie ook geboren. O+ Ze is echt prachtig. O+
Proficiat! Leuke naam O+
*O*
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_212917055
Van Harte @Myraela met de geboorte van jullie dochter Millie 💐
  vrijdag 22 maart 2024 @ 18:39:28 #69
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_212917117
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 08:03 schreef Myraela het volgende:
Gefeliciteerd @:Nolita !!

We delen de verjaardag want gisteren is onze dochter Millie ook geboren. O+ Ze is echt prachtig. O+
Yooooo gefeliciteerd met de mini! Alle geluk gewenst voor jullie *;
Prachtige vrolijke naam!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_212917169
Gefeliciteerd @Myraela met jullie meisje
We have far more in common than that which devides us..
pi_212917221
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 08:03 schreef Myraela het volgende:
Gefeliciteerd @:Nolita !!

We delen de verjaardag want gisteren is onze dochter Millie ook geboren. O+ Ze is echt prachtig. O+
Dotje O+
Ben jij er ook (relatief) heelhuids doorheen gekomen?
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
pi_212917391
Gefeliciteerd Myra *O*
pi_212917811
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 08:03 schreef Myraela het volgende:
We delen de verjaardag want gisteren is onze dochter Millie ook geboren. O+ Ze is echt prachtig. O+
Heel SCUL in OUD voor Dotje!
Gefeli *O*


En een *O* voor alle andere babies
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  vrijdag 22 maart 2024 @ 19:29:02 #74
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_212918003
Wat een boel verse aanwas ineens! Gefeliciteerd @Nolita en @Myraela! O+
pi_212918021
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 19:29 schreef Nanukerst het volgende:
Wat een boel verse aanwas ineens! Gefeliciteerd @:Nolita en @:Myraela! O+
En ook nog *O* voor jouw kleine dappere O+
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_212919033
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 19:19 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Heel SCUL in OUD voor Dotje!
Gefeli *O*

En een *O* voor alle andere babies
Ditte *G*
  Official ESF Kreviewer zaterdag 23 maart 2024 @ 15:45:50 #77
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_212927642
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 08:03 schreef Myraela het volgende:
Gefeliciteerd @:Nolita !!

We delen de verjaardag want gisteren is onze dochter Millie ook geboren. O+ Ze is echt prachtig. O+
Gefeliciteerd!
pi_212932194
Bedankt dotjes! O+

quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 12:17 schreef Nolita het volgende:
Wat leuk en fijn, gefeliciteerd!!
Is de inleiding goed verlopen?
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 18:46 schreef mjan het volgende:
Dotje O+
Ben jij er ook (relatief) heelhuids doorheen gekomen?
Het was in ieder geval totaal niet wat ik had verwacht van een bevalling. Ik dacht lekker pijn weg te puffen in een bad of al stuiterend op een bal.

Maar ik ging door de weeenopwekkers van geen pijn in 5 minuten naar complete wanhoop. Maar toen ik om pijnstilling vroeg zat ik nog altijd op 3 a 4 cm. Ik dacht het geen uren meer te trekken, dus toch voor de ruggenprik gegaan terwijl ik dat van tevoren niet wilde. Uur later terug op de kamer met ruggenprik en toen zat ik ineens op 7 cm. En een half uur later was ze er.

Maar jongens, ze is er. O+ Ik vind het fascinerend. Wel onwijs veel om te leren. Gelukkig geweldige kraamhulp. En een geweldige man, toch ook geweldig om je partner ineens als vader te zien. O+
  Official ESF Kreviewer zaterdag 23 maart 2024 @ 21:36:54 #79
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_212932408
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 21:25 schreef Myraela het volgende:
. En een geweldige man, toch ook geweldig om je partner ineens als vader te zien. O+
Thx, zo ben ik.

Onwijs veel leren is vooral de eerste twee weken. Daarna gaat het steeds meer vanzelf als je je dochter beter leert kennen.
pi_212933294
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 21:25 schreef Myraela het volgende:
Bedankt dotjes! O+
[..]
[..]
Het was in ieder geval totaal niet wat ik had verwacht van een bevalling. Ik dacht lekker pijn weg te puffen in een bad of al stuiterend op een bal.

Maar ik ging door de weeenopwekkers van geen pijn in 5 minuten naar complete wanhoop.
Maar toen ik om pijnstilling vroeg zat ik nog altijd op 3 a 4 cm. Ik dacht het geen uren meer te trekken, dus toch voor de ruggenprik gegaan terwijl ik dat van tevoren niet wilde. Uur later terug op de kamer met ruggenprik en toen zat ik ineens op 7 cm. En een half uur later was ze er.

Maar jongens, ze is er. O+ Ik vind het fascinerend. Wel onwijs veel om te leren. Gelukkig geweldige kraamhulp. En een geweldige man, toch ook geweldig om je partner ineens als vader te zien. O+
Haha ja, it ain’t pretty.
Ik heb bij deze bevalling bij 3cm ontsluiting vanuit huis al laten bellen naar het ziekenhuis dat ze die ruggenprik mochten voorbereiden.
Wat een zaligheid als die zit
pi_212966573
Ik meld me ook in dit topic!
Volgens mij behoorlijk leeg gelopen de laatste weken als ik zo zie! Gefeliciteerd met alle verse babys!

Ik ben bijna 14 weken zwanger van een tweeling. Het moest even landen, maar we zijn er erg blij mee!
  dinsdag 26 maart 2024 @ 19:25:30 #82
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_212968955
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2024 15:31 schreef Mango91 het volgende:
Ik meld me ook in dit topic!
Volgens mij behoorlijk leeg gelopen de laatste weken als ik zo zie! Gefeliciteerd met alle verse babys!

Ik ben bijna 14 weken zwanger van een tweeling. Het moest even landen, maar we zijn er erg blij mee!
Gefeliciteerd! Spannend, een tweeling, maar ook heel leuk :)
pi_212970667
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2024 15:31 schreef Mango91 het volgende:
Ik meld me ook in dit topic!
Volgens mij behoorlijk leeg gelopen de laatste weken als ik zo zie! Gefeliciteerd met alle verse babys!

Ik ben bijna 14 weken zwanger van een tweeling. Het moest even landen, maar we zijn er erg blij mee!
Gefeliciteerd! Dubbel zo veel plezier straks!
  woensdag 27 maart 2024 @ 10:03:50 #84
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_212974975
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2024 15:31 schreef Mango91 het volgende:
Ik meld me ook in dit topic!
Volgens mij behoorlijk leeg gelopen de laatste weken als ik zo zie! Gefeliciteerd met alle verse babys!

Ik ben bijna 14 weken zwanger van een tweeling. Het moest even landen, maar we zijn er erg blij mee!
Ah wat een indrukwekkende verrassing moet dat geweest zijn. Gefeliciteerd!
pi_213171481
Wat ooit nog zo ver weg leek, is nu ineens dichtbij. Nog minder dan een maand te gaan tot de uitgerekende datum (9-5).

De baby was goed gedraaid, maar een laatste check volgt volgende week. Voelt wel heel erg alsof ik nog geen idee heb wat me te wachten staat. Kan je denk ik ook nooit weten tot het eenmaal zo ver is, maar merk wel dat de spanning begint te komen.

Gelukkig gaat het met mijn vriendin ook goed. Kamer is ook al een tijdje af en stiekem wel leuk om dagelijks even binnen te stappen
Op vrijdag 26 april 2019 11:05 schreef Flippiee het volgende:[..]
Dag knapste man van FOK!
pi_213178007
Van de week de 20 weken echo gehad. De baby ziet er helemaal prima en compleet uit :)

Verder gaat het allemaal rustig z'n gangetje. Hoofdpijn bij mij is een stuk afgenomen gelukkig. De kleine had vorige week een oorontsteking dus dat was wel even pittig, gelukkig is ook hij weer beter.

Ben wel weinig bezig met de zwangerschap, moet ik zeggen. Weet niet of dat heel slecht is :') nu loopt er natuurlijk een peuter rond waar je mee bezig blijft. Toen ik zwanger was van hem, was ik daar continu mee bezig, had ik niet iemand die me constant nodig had. Het "yay, in september een baby erbij!" gevoel is er ook (nog) niet. Dat ga ik wel even bij de pop poli neerleggen volgende maand.
pi_213248675
Long time, no see! Ik zie dat velen al bevallen zijn. Gefeliciteerd allemaal!
  woensdag 1 mei 2024 @ 06:46:50 #88
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_213378296
Hier alweer 32 weken. Nog een paar dagen werken en dan met verlof :)

Nu wil ik graag wat nieuwe kleertjes kopen voor de baby, maar wat koop je voor een baby die eind juni geboren wordt? Kans bestaat dat het dan superwarm is, maar dat kan ook best meevallen. Ik heb nog niks gekocht eigenlijk omdat ik het gewoon niet weet, maar ik wil niet te lang meer wachten omdat het steeds lastiger wordt om eropuit te gaan (lange stukken lopen enzo). Iemand ervaring/advies?
Overigens heb ik nog wel kleertjes liggen van de oudste (geboren in mei) dus het is ook een beetje een luxeprobleem.
pi_213378374
Dat schiet al op ceviche! Fijn dat je bijna met verlof kan.

Mijn middelste is een half juli baby en het is idd lastig omdat ze de eerste weken in principe lange mouwen dragen ivm warmhouden. Dus voor de eerste week/1,5 week lange mouwen.
Ik zou wel rompers met korte mouwen of mouwloze rompers voor die eerste weken doen.
Met 3 weken kwam hier een hittegolf met 35+ graden en toen droeg ze maar 1 laag kleding (romperjurk oid).

Maar idd volledig afhankelijk van het weer! Maar bij die hitte is enkel een romper voldoende en je kan dan weer opbouwen met laagjes. Broekje, t-shirts, lange mouwen shirt. Dus veel extra hoef je niet te halen denk ik. Zelf vond ik de romperjurkjes van Hema erg schattig dus daar ben ik voor gezwicht. :')
Bij een jongetje zou ik eerder enkel een romper doen denk ik.
pi_213380612
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2024 06:46 schreef Ceviche het volgende:
Hier alweer 32 weken. Nog een paar dagen werken en dan met verlof :)

Nu wil ik graag wat nieuwe kleertjes kopen voor de baby, maar wat koop je voor een baby die eind juni geboren wordt? Kans bestaat dat het dan superwarm is, maar dat kan ook best meevallen. Ik heb nog niks gekocht eigenlijk omdat ik het gewoon niet weet, maar ik wil niet te lang meer wachten omdat het steeds lastiger wordt om eropuit te gaan (lange stukken lopen enzo). Iemand ervaring/advies?
Overigens heb ik nog wel kleertjes liggen van de oudste (geboren in mei) dus het is ook een beetje een luxeprobleem.
S is geboren tijdens een hittegolf en had in het begin alsnog lange mouwen aan. Boxpakjes vond ik ideaal want die kan je met en zonder romper dragen en zo makkelijk laagjes minderen of toevoegen. Boxpakjes met korte mouwen/pijpen zien er net wat meer aangekleed uit dan enkel een romper.
  woensdag 1 mei 2024 @ 20:04:35 #91
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_213385623
Thanks ^O^
Ik ga dan denk ik vooral kijken voor jurkjes en rompers met korte mouwen, volgens mij heb ik alleen lange mouw liggen in die kleinste maten.
Het echte shoppen komt dan later nog wel :D
pi_213394706
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2024 06:46 schreef Ceviche het volgende:
Hier alweer 32 weken. Nog een paar dagen werken en dan met verlof :)

Nu wil ik graag wat nieuwe kleertjes kopen voor de baby, maar wat koop je voor een baby die eind juni geboren wordt? Kans bestaat dat het dan superwarm is, maar dat kan ook best meevallen. Ik heb nog niks gekocht eigenlijk omdat ik het gewoon niet weet, maar ik wil niet te lang meer wachten omdat het steeds lastiger wordt om eropuit te gaan (lange stukken lopen enzo). Iemand ervaring/advies?
Overigens heb ik nog wel kleertjes liggen van de oudste (geboren in mei) dus het is ook een beetje een luxeprobleem.
Ongelofelijk dat je er alweer bijna bent! Wat vliegt de tijd toch… gaat alles nu goed met jou en de kleine, ondanks de hobbelige start? Qua kleertjes zou ik van alles een beetje doen. Het is zo bijgekocht of besteld als de kleine er eenmaal is! De kleinste maatjes zijn toch altijd wel op voorraad, en de sale komt er alweer aan als ik me niet vergis. En ik ben zelf echt fan van de bamboo pakjes van de HEMA met lange mouwen. Dun en heel zacht O+ Volgens mij zijn die ook ideaal als het wat warmer is.
Sarcasme. Herken het.
  donderdag 2 mei 2024 @ 20:02:04 #93
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_213395900
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 18:45 schreef Spirit82 het volgende:

[..]
Ongelofelijk dat je er alweer bijna bent! Wat vliegt de tijd toch… gaat alles nu goed met jou en de kleine, ondanks de hobbelige start? Qua kleertjes zou ik van alles een beetje doen. Het is zo bijgekocht of besteld als de kleine er eenmaal is! De kleinste maatjes zijn toch altijd wel op voorraad, en de sale komt er alweer aan als ik me niet vergis. En ik ben zelf echt fan van de bamboo pakjes van de HEMA met lange mouwen. Dun en heel zacht O+ Volgens mij zijn die ook ideaal als het wat warmer is.
Ja, het gaat echt snel. Maar dat komt ook zeker omdat we pas bij 17 weken hoorden dat de baby gezond is en we pas toen een beetje konden wennen aan het idee.
Het voelt nog steeds erg ver weg, het is dat het lichamelijk steeds uitdagender wordt :P
Maar het gaat gelukkig goed, afgezien van de standaard kwaaltjes die erbij horen.

Ik heb vandaag al wel wat gekocht, met name een paar zomerse dingen in maat 56 (dan past het juli/augustus), en verder inderdaad wat verschillende maten/dingen. Binnenkort nog maar eens verder shoppen :)
En de kleertjes van de oudste zijn er nog, dus het is eigenlijk vooral voor de leuk :+
pi_213420513
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2024 06:46 schreef Ceviche het volgende:
Hier alweer 32 weken. Nog een paar dagen werken en dan met verlof :)

Nu wil ik graag wat nieuwe kleertjes kopen voor de baby, maar wat koop je voor een baby die eind juni geboren wordt? Kans bestaat dat het dan superwarm is, maar dat kan ook best meevallen. Ik heb nog niks gekocht eigenlijk omdat ik het gewoon niet weet, maar ik wil niet te lang meer wachten omdat het steeds lastiger wordt om eropuit te gaan (lange stukken lopen enzo). Iemand ervaring/advies?
Overigens heb ik nog wel kleertjes liggen van de oudste (geboren in mei) dus het is ook een beetje een luxeprobleem.
Voor de eerste weken sowieso lange mouwen.

Je kunt ook altijd investeren in een wollen dekentje. Bijvoorbeeld die van Disana. Die gaan lang mee en reguleert de temp goed, ook als het warmer is.
:)
pi_213507103
Ik meld mij hier ook weer af. Afgelopen woensdag is onze derde dochter geboren via een geplande keizersnede. Alles is goed gegaan. Ze is een kopietje van haar zussen als baby en haar zussen zijn helemaal onder de indruk O+.
Met bubbles, blossom en buttercup zijn wij helemaal compleet :D.

Ik heb mijn placenta gedoneerd trouwens, ik wist helemaal niet dat dat kon hier. Worden mensen met o.a. brandwonden mee geholpen.
pi_213507566
quote:
17s.gif Op vrijdag 10 mei 2024 22:10 schreef Smart_ass het volgende:
Ik meld mij hier ook weer af. Afgelopen woensdag is onze derde dochter geboren via een geplande keizersnede. Alles is goed gegaan. Ze is een kopietje van haar zussen als baby en haar zussen zijn helemaal onder de indruk O+.
Met bubbles, blossom en buttercup zijn wij helemaal compleet :D.

Ik heb mijn placenta gedoneerd trouwens, ik wist helemaal niet dat dat kon hier. Worden mensen met o.a. brandwonden mee geholpen.
Gefeliciteerd! O+ Fijn dat alles goed gegaan is! Veel geluk met jullie meisjestrio!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_213507571
Gefeliciteerd @Smart_ass

Hier net terug van een trip van 2 weken Schotland. Zwangerschap verloopt totnutoe voorspoedig, nog bijna 8 weken tot de uitgerekende datum.
pi_213507603
quote:
17s.gif Op vrijdag 10 mei 2024 22:10 schreef Smart_ass het volgende:
Ik meld mij hier ook weer af. Afgelopen woensdag is onze derde dochter geboren via een geplande keizersnede. Alles is goed gegaan. Ze is een kopietje van haar zussen als baby en haar zussen zijn helemaal onder de indruk O+.
Met bubbles, blossom en buttercup zijn wij helemaal compleet :D.

Ik heb mijn placenta gedoneerd trouwens, ik wist helemaal niet dat dat kon hier. Worden mensen met o.a. brandwonden mee geholpen.
Gefeliciteerd!! O+ Fijn dat ze de geplande keizersnede afgewacht heeft.
Heel veel geluk samen, zo leuk 3 meiden. O+

Wat mooi dat je de placenta hebt kunnen doneren. Hier heeft ie 4 weken in de diepvries gelegen ( :X ) omdat de container de dag ervoor geleegd was en ze maar 1x per maand komen.
  vrijdag 10 mei 2024 @ 23:32:11 #99
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_213508032
quote:
17s.gif Op vrijdag 10 mei 2024 22:10 schreef Smart_ass het volgende:
Ik meld mij hier ook weer af. Afgelopen woensdag is onze derde dochter geboren via een geplande keizersnede. Alles is goed gegaan. Ze is een kopietje van haar zussen als baby en haar zussen zijn helemaal onder de indruk O+.
Met bubbles, blossom en buttercup zijn wij helemaal compleet :D.

Ik heb mijn placenta gedoneerd trouwens, ik wist helemaal niet dat dat kon hier. Worden mensen met o.a. brandwonden mee geholpen.
Gefeliciteerd!!!

Hier worden biopten genomen van de placenta (is de bedoeling), en dat mag mijn man in een speciaal boxje naar het ziekenhuis brengen.
Lekker met mijn placenta in de metro _O-
pi_213595051
Vandeweek een afspraak met verloskundige gehad. Baby had niet veel bewogen die dag zei m'n vriendin vrouw. Dat was al voldoende voor de verloskundige om ons naar de Day Assesment Unit in het ziekenhuis te verwijzen (academisch ziekenhuis in Oxford, veel beter kan niet in het VK). Toen had ze ook nog een bij twee meting iets hoge bloeddruk, dus konden we naar het ziekenhuis.
Onderweg naar het ziekenhuis begon de baby uiteraard een bokswedstrijd in haar buik, en de eerste bloeddrukmeting in het ziekenhuis was normaal.
Toch wilde ze drie metingen doen met een half uur er tussen, en mn vrouw aan de monitor leggen om de baby te monitoren. Twintig minuten daaraan gelegen, en alles was OK, ook bloeddrukmetingen waren allemaal goed.

Er is veel commentaar op de NHS, maar voor ongeborenen trekken ze alles uit de kast is mijn ervaring totnutoe.

Gister ook de eerste van de antenatal classes gehad. Met 6 andere stellen waarvan de vrouw komende 2 maanden is uitgerekend. Drie uur het hele geboorteproces doorgenomen, waar we ons op kunnen voorbereiden, waar we geen controle op hebben, wat er in de verschillende fases allemaal gebeurd met de baby en het lichaam, etc. de vrouwen waren allemaal aanmerkelijk beter ingelezen dan de vaders, maar dat lijkt me ook niet helemaal onlogisch. Nog een week of zes, maar door die antenatal class voelt het nu weer ineens een stapje echter.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')