abonnement Unibet Coolblue
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 19 september 2023 @ 17:53:33 #1
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_210685416
Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en geile verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.

Wij doen aan Strava

Onze D1, die in de Hemel zijt,
Uw Hartslag worde geheiligd,
Uw Cadans kome,
Uw tempo geschiede, op aarde zoals in de Hemel.
Geef ons heden onze dagelijkse training
en vergeef ons onze luiheid,
zoals wij die vergeven aan onze medefokkers
en breng ons niet in beproeving
maar verlos ons van het bankhangen.
Amen.


Nuttige links:

Algemene infoFok! fietsers op de kaartWielersportinfo
ToertochtenToertochten (komende week) in NLToertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling TourToertochten in FrankrijkToertochten in DldToertochten in Engeland
Cyclo'sCyclo's (deze maand) in FrankrijkJedermannrennen in DldGranfondo's in ItaliëCyclo's in Spanje
SPOILER: online shoppen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Fiets cafe's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 19 september 2023 @ 17:53:43 #2
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_210685418
Dag twee, check *O*

Op mijn korte ritjes kom ik heel vaak door 't Harde, dan heb ik weinig inspiratie en fiets ik een rondje Nunspeet - 't Harde - Elburg - Nunspeet van ongeveer 35km, vaak na het werk bijvoorbeeld. Even na 't Harde kom ik dan langs een fietspad naar rechts, waar zo'n wit-rood bordje staat met onder meer Wezep, Hattem en Zwolle erop. Waar het uitkomt spreekt dus redelijk voor zich, maar ik fiets er altijd langs...vandaag wilde ik dan maar eens dat fietspad nemen en kijken waar het uitkomt, dus rechtsaf geslagen. Kort fietspad, in no-time zit je op de gewone weg richting Wezep en, na even de weg kwijt te zijn daar, Zwolle. Weinig verrassend :+

Bij Zwolle, vlak voor de brug aldaar, wilde ik eerst linksaf richting Kampen gaan, maar dat is alleen maar open polder/weiland en fuck dat, met deze wind. Er stond ook een bordje 'Apeldoorn, 36', en dat leek me wel een mooie afstand, dat zet zoden aan de dijk voor een rit van 100km. Langs Hattem, Wapenveld en Heerde naar Epe, en daar door naar Apeldoorn. Het stuk tot aan Epe had ik nog nooit gedaan, niet heel bijzonder, maar altijd wel leuk om weer in een nieuw deel een beetje de weg te kennen :)

Vanaf Epe via Emst en Vaassen naar Apeldoorn, het altijd lastige stuk tussen Apeldoorn en de Julianatoren en dan op de grote weg richting Amersfoort rechtsaf om binnendoor over de Aardhuisweg naar Uddel te gaan. Leuk fietspad, op en neer, daarna over de heide, uitstekend gebied ^O^

Dat kwam mooi uit voor de afstand, anders was ik rechtdoor gegaan naar Garderen, maar dat was nu niet nodig en dat stuk is ook beduidend saaier dan binnendoor naar Uddel. Vanaf Uddel gewoon de voor mij welbekende weg rechtdoor naar Nunspeet, in de wijk achter het huis nog een heel kort extra rondje omdat ik nog een paar honderd meter nodig had. Eenmaal thuis (en binnen, even wat eten enzo) schrok ik ineens, want ik had 99.5km wel gezien, maar na dat rondje had ik niet meer gekeken, dus ik had mijn Polar en Wahoo uitgeschakeld zonder zeker te weten of ik de 100km had gehaald, kut. Polar snel gepakt....100.12km, Wahoo gaf 100.15km aan, goddank :D

Qua temperatuur was het prachtig fietsweer, zon/bewolking wisselde elkaar een beetje af, dus voor iemand die het graag niet al te warm heeft en liever geen felle zon heeft was het héérlijk.....behalve de wind. Allemachtig, op sommige stukken, vooral grofweg tussen Epe en Apeldoorn, was het echt even pittig om de hartslag onder controle te houden (zonder terug te vallen naar 12 per uur ofzo), daar zaten even wat serieus stevige windvlagen vol op kop bij _O-

Verder prima gevoel, dit keer meer gegeten/gedronken: de twee kleine bidons met één tablet zijn geüpgraded naar beiden twee tabletten (blijkbaar is één zo'n ding bedoeld voor 250mL ipv 500mL), zes in plaats van twee gelletjes op (en vroeger mee begonnen) en nog een muesli-achtige snack tussendoor. Thuis nog wat andijvie van gisteravond op en vanavond pasta :9~

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_210685999
Lekker bezog. Ik zou wat minder gelletjes doen en wat meer bananen. Zoveel suikers heb je nou ook weer niet nodig.
Aldus.
  dinsdag 19 september 2023 @ 18:58:52 #4
545 dop
:copyright: dop
pi_210686070
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 september 2023 18:53 schreef Z het volgende:
Lekker bezog. Ik zou wat minder gelletjes doen en wat meer bananen. Zoveel suikers heb je nou ook weer niet nodig.
Een banaan is bepaald niet minder suikers.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  dinsdag 19 september 2023 @ 19:29:33 #5
545 dop
:copyright: dop
pi_210686449
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 10:22 schreef Coelho het volgende:

[..]
Max 185, rust 55.
1
2
3
4
5
6
7
Zone         Hr       Watt
herstel    99-117     0-135
d1        117-132   136-188
d2        133-148   190-242
d3        149-165   243-281
weerstand           282 321
Anaeroob            322-404

gebruik of het een of het ander, zo naast elkaar zetten is eigenlijk gewoon giswerk
hartslagzones veranderen niet heel sterk maar naar mate je beter getraind ben veranderen die vermogens zones wel
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  dinsdag 19 september 2023 @ 19:37:40 #6
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_210686567
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 september 2023 18:53 schreef Z het volgende:
Lekker bezog. Ik zou wat minder gelletjes doen en wat meer bananen. Zoveel suikers heb je nou ook weer niet nodig.
Globaal zit er in een reepje, gelletje of banaan ongeveer dezelfde hoeveelheid koolhydraten.

De gels die ik heb (als ik ze heb) hebben bijvoorbeeld 25 gram koolhydraten. Een gemiddelde banaan schijnt er net zoveel te hebben. :P
pi_210686673
quote:
17s.gif Op dinsdag 19 september 2023 17:53 schreef heywoodu het volgende:
Dag twee, check *O*

Op mijn korte ritjes kom ik heel vaak door 't Harde, dan heb ik weinig inspiratie en fiets ik een rondje Nunspeet - 't Harde - Elburg - Nunspeet van ongeveer 35km, vaak na het werk bijvoorbeeld. Even na 't Harde kom ik dan langs een fietspad naar rechts, waar zo'n wit-rood bordje staat met onder meer Wezep, Hattem en Zwolle erop. Waar het uitkomt spreekt dus redelijk voor zich, maar ik fiets er altijd langs...vandaag wilde ik dan maar eens dat fietspad nemen en kijken waar het uitkomt, dus rechtsaf geslagen. Kort fietspad, in no-time zit je op de gewone weg richting Wezep en, na even de weg kwijt te zijn daar, Zwolle. Weinig verrassend :+

Bij Zwolle, vlak voor de brug aldaar, wilde ik eerst linksaf richting Kampen gaan, maar dat is alleen maar open polder/weiland en fuck dat, met deze wind. Er stond ook een bordje 'Apeldoorn, 36', en dat leek me wel een mooie afstand, dat zet zoden aan de dijk voor een rit van 100km. Langs Hattem, Wapenveld en Heerde naar Epe, en daar door naar Apeldoorn. Het stuk tot aan Epe had ik nog nooit gedaan, niet heel bijzonder, maar altijd wel leuk om weer in een nieuw deel een beetje de weg te kennen :)

Vanaf Epe via Emst en Vaassen naar Apeldoorn, het altijd lastige stuk tussen Apeldoorn en de Julianatoren en dan op de grote weg richting Amersfoort rechtsaf om binnendoor over de Aardhuisweg naar Uddel te gaan. Leuk fietspad, op en neer, daarna over de heide, uitstekend gebied ^O^

Dat kwam mooi uit voor de afstand, anders was ik rechtdoor gegaan naar Garderen, maar dat was nu niet nodig en dat stuk is ook beduidend saaier dan binnendoor naar Uddel. Vanaf Uddel gewoon de voor mij welbekende weg rechtdoor naar Nunspeet, in de wijk achter het huis nog een heel kort extra rondje omdat ik nog een paar honderd meter nodig had. Eenmaal thuis (en binnen, even wat eten enzo) schrok ik ineens, want ik had 99.5km wel gezien, maar na dat rondje had ik niet meer gekeken, dus ik had mijn Polar en Wahoo uitgeschakeld zonder zeker te weten of ik de 100km had gehaald, kut. Polar snel gepakt....100.12km, Wahoo gaf 100.15km aan, goddank :D

Qua temperatuur was het prachtig fietsweer, zon/bewolking wisselde elkaar een beetje af, dus voor iemand die het graag niet al te warm heeft en liever geen felle zon heeft was het héérlijk.....behalve de wind. Allemachtig, op sommige stukken, vooral grofweg tussen Epe en Apeldoorn, was het echt even pittig om de hartslag onder controle te houden (zonder terug te vallen naar 12 per uur ofzo), daar zaten even wat serieus stevige windvlagen vol op kop bij _O-

Verder prima gevoel, dit keer meer gegeten/gedronken: de twee kleine bidons met één tablet zijn geüpgraded naar beiden twee tabletten (blijkbaar is één zo'n ding bedoeld voor 250mL ipv 500mL), zes in plaats van twee gelletjes op (en vroeger mee begonnen) en nog een muesli-achtige snack tussendoor. Thuis nog wat andijvie van gisteravond op en vanavond pasta :9~

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je eet wel veel tijdens zo'n rit
pi_210686783
Zes gelletjes klinkt toch veel meer als zes bananen. Maar ik heb er maar weinig verstand van blijkt. Eén van de nieuwe wereldkampioenen roeien at iets van 15 bananen per dag las ik.
Aldus.
  dinsdag 19 september 2023 @ 19:56:10 #9
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_210686812
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 19:46 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Je eet wel veel tijdens zo'n rit
Hoezo? Als je zoals hij 5 dagen op rij 100km fietst is het best belangrijk dat je goed herstelt. Als je tijdens zo’n rit 2500 kcal verbrandt en je eet er maar 500 ofzo tijdens die rit dat niet echt optimaal voor de ritten die nog gaan komen.
pi_210686843
"Het geheim van skiffeuse Florijn: om negen uur naar bed en ruim 70 bananen per week."
Aldus.
pi_210686943
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 september 2023 19:56 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Hoezo? Als je zoals hij 5 dagen op rij 100km fietst is het best belangrijk dat je goed herstelt. Als je tijdens zo’n rit 2500 kcal verbrandt en je eet er maar 500 ofzo tijdens die rit dat niet echt optimaal voor de ritten die nog gaan komen.
Had even gemist dat het 5x100 moet worden deze week (succes heywoodu!). Dan nog vind ik elke 16 km. zo'n vies gelletje veel. Ik zou het aanvullen met iets meer normaal voedsel, persoonlijk :)
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 19 september 2023 @ 20:54:29 #12
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_210687608
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 september 2023 19:58 schreef Z het volgende:
"Het geheim van skiffeuse Florijn: om negen uur naar bed en ruim 70 bananen per week."
Ja, maar die wil dan ook wereld- en olympisch kampioen worden en blijven enzo, ik wil 'gewoon' deze afstand halen, dus tientallen bananen....mwah :D
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 19 september 2023 @ 20:54:59 #13
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_210687617
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 20:04 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Had even gemist dat het 5x100 moet worden deze week (succes heywoodu!). Dan nog vind ik elke 16 km. zo'n vies gelletje veel. Ik zou het aanvullen met iets meer normaal voedsel, persoonlijk :)
Ik ben volgens mij een van de gelukkigen wat gelletjes betreft: niet mijn favoriete snack ofzo, maar ik vind ze uitstekend te pruimen :Y
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_210688083
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 20:54 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Ik ben volgens mij een van de gelukkigen wat gelletjes betreft: niet mijn favoriete snack ofzo, maar ik vind ze uitstekend te pruimen :Y
De tandarts vindt dit ook leuk ;).
sig verwijderd door FA
  dinsdag 19 september 2023 @ 22:26:09 #15
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_210689302
Goed bezig heywoodu! Flinke wind vandaag inderdaad. Hier een rondje Deventer-Welsum-Wenum-Teuge-Deventer gedaan, en dat stuk naar het zuiden was echt beuken. Mooie route zo met Uddel erin.

Goed met eten bezig zo, lijkt me niet teveel hoor. Kan me zelfs voorstellen dat je op dag 4 en 5 je alsnog wat leeg voelt.

Sterkte donderdag met de regen ;).
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  dinsdag 19 september 2023 @ 22:28:13 #16
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_210689361
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 20:54 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Ik ben volgens mij een van de gelukkigen wat gelletjes betreft: niet mijn favoriete snack ofzo, maar ik vind ze uitstekend te pruimen :Y
Best prima spul inderdaad.

Merkte wel bij Beta Fuel, met een dubbele lading suiker dat het wel echt smerig zoet werd.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_210690219
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 19:46 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Je eet wel veel tijdens zo'n rit
Is dat niet heel persoonlijk en ook trainbaar? Toen ik jaren terug begon met fietsen reed ik rondjes van 45 km en vrat ik altijd minimaal een Snelle Jelle.

Door alle duurtrainingen die ik de afgelopen 12-13 jaar heb gedaan (een hele periode is minimaal 2 keer per week minimaal 100km wel de standaard geweest) ben ik wel veel minder gaan eten. Al hangt alles ook af van de intensiteit.

Overigens heb ik de afgelopen maanden amper gefietst ivm. huis kopen en compleet verbouwen. Leuk om te doen, maar na 2 maanden elk weekend en elk vrij uurtje besteed te hebben, mis ik het fietsen enorm. Ook omdat ik het voorjaar wel lekker op dreef was. Deze winter maar weer flink bezig gaan met een goede basis leggen voor volgend jaar!
pi_210695326
Het is wel te trainen ja. En sterk afhankelijk van de inspanning. Ik heb vanochtend een rondje Markermeer gedaan op twee bananen en drie Snelle Jelles. Net iets te weinig wellicht. Was zwaar. Veel meer wind dan verwacht.
Aldus.
  woensdag 20 september 2023 @ 14:55:39 #19
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_210695411
Ik merkte met lange ritten wel echt dat 60-80g koolhydraten per uur me een stuk beter maakten in uur 4-5 van de rit.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  woensdag 20 september 2023 @ 20:35:49 #20
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_210698664
Wat boeit een extra reepje/banaantje nou? Als je wilt afvallen en je merkt dat het niet gaat moet je misschien wat minder gaan eten tijdens het fietsen, maar anders zou ik me d'r niet all te druk om maken.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 21 september 2023 @ 12:45:37 #21
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_210704539
Lekker weer man. Zeker 800 meter droog geweest vandaag.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  donderdag 21 september 2023 @ 13:22:06 #22
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_210704897
Hoe voelen de benen?
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  donderdag 21 september 2023 @ 13:27:31 #23
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_210704937
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 23:09 schreef Tommeke het volgende:

[..]
Is dat niet heel persoonlijk en ook trainbaar? Toen ik jaren terug begon met fietsen reed ik rondjes van 45 km en vrat ik altijd minimaal een Snelle Jelle.

Door alle duurtrainingen die ik de afgelopen 12-13 jaar heb gedaan (een hele periode is minimaal 2 keer per week minimaal 100km wel de standaard geweest) ben ik wel veel minder gaan eten. Al hangt alles ook af van de intensiteit.

Overigens heb ik de afgelopen maanden amper gefietst ivm. huis kopen en compleet verbouwen. Leuk om te doen, maar na 2 maanden elk weekend en elk vrij uurtje besteed te hebben, mis ik het fietsen enorm. Ook omdat ik het voorjaar wel lekker op dreef was. Deze winter maar weer flink bezig gaan met een goede basis leggen voor volgend jaar!
Ik ben in de loop der jaren juist meer gaan eten tijdens het fietsen. Ook (of misschien wel: juist) tijdens duurritten.

Bij alles waarbij ik langer dan anderhalf uur op de fiets zit begin ik na +- een halfuurtje met smikkelen :9~ .
Huilen dan.
  donderdag 21 september 2023 @ 13:29:24 #24
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_210704949
Ondertussen m'n hand gebroken met klimmen. Ermee fietsen ging ook niet heel geweldig :') .

Hoop dat ik niet al te lang hoef stil te zitten.
Huilen dan.
pi_210706480
Grappig die opmerkingen over dat het wel heel veel is wat je eet tijdens zo'n rit.
Wat zal erin zitten in zo'n gelletje ?
Even snelle google misschien maximaal 100 calorieen.
En wat zal je verbruiken tijdens zo'n rit ? Denk zo'n 2000-2500 calorieen.
Goed ontbijt en flinke avondmaaltijd gaat je meer helpen zegmaar dan die paar calorien in de gelletjes.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')