abonnement Unibet Coolblue
pi_204844444
Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en geile verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.

Wij doen aan Strava

Onze D1, die in de Hemel zijt,
Uw Hartslag worde geheiligd,
Uw Cadans kome,
Uw tempo geschiede, op aarde zoals in de Hemel.
Geef ons heden onze dagelijkse training
en vergeef ons onze luiheid,
zoals wij die vergeven aan onze medefokkers
en breng ons niet in beproeving
maar verlos ons van het bankhangen.
Amen.


Nuttige links:

Algemene infoFok! fietsers op de kaartWielersportinfo
ToertochtenToertochten (komende week) in NLToertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling TourToertochten in FrankrijkToertochten in DldToertochten in Engeland
Cyclo'sCyclo's (deze maand) in FrankrijkJedermannrennen in DldGranfondo's in ItaliëCyclo's in Spanje
SPOILER: online shoppen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Fiets cafe's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.
pi_204847456
Voorbeeld van mooie 'rotonde' ;

https://goo.gl/maps/csJw1N7kWsNGb32e9

Moet je ook kijken hoe onmogelijk je die bocht moet maken icm randje als je rechtdoor wilt.
Zitten er volgens mij 3 achter elkaar op die weg.
Echt ontworpen om te zorgen dat fietsers geen voorrang hebben omdat ze zogenaamd niet meer op zelfde weg zitten.

Helemaal officieel heb je nml als fietser gewoon altijd voorrang op afslaand verkeer.

https://www.verkeersnet.n(...)anderen/?gdpr=accept
quote:
Allereerst is er een juridisch argument voor fietsers in de voorrang op rotondes: rechtdoorgaand verkeer op dezelfde weg gaat voor. Een automobilist die een rotonde verlaat, moet een rechtdoorgaande fietser dus voor laten gaan als het fietspad onderdeel is van de rotonde.

Het plaatsen van haaientanden voor de fietser doet niets af aan deze regel. Haaientanden betekenen immers: verleen voorrang aan bestuurders op de kruisende weg. In CROW-publicatie 126, Fietsoversteken op rotondes, staat hierover: “Indien fietsers uit de voorrang worden gehouden, is het noodzakelijk de vormgeving van het fietspad zodanig aan te passen dat het fietspad niet meer tot de dezelfde weg behoort als de hoofdrijbaan. (…) Om buiten de discussie te blijven of het fietspad wel of niet tot ‘dezelfde weg’ behoort, wordt aanbevolen de oversteek op circa tien meter van de hoofdrijbaan te houden.” Binnen de bebouwde kom is er vrijwel nooit ruimte om deze tien meter daadwerkelijk voor elkaar te krijgen.
pi_204847719
Helaas heb je als fietsers altijd het nadeel wanneer er een ongeluk komt. Kun je wel vrolijk roepen dat je voorrang gehad zou hebben, maar tussen 6 plankjes brengt dat weinig op.

Elke verkeersdeelnemer zou moeten leren dat je voorrang krijgt en niet neemt. Ook automobilisten onderling zouden beter met elkaar moeten communiceren af en toe. Maar in de ikke, ikke, ikke maatschappij die er lijkt te heersen is iedereen alles schuld behalve jezelf. :)
pi_204848344
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 12:48 schreef ddx het volgende:
Voorbeeld van mooie 'rotonde' ;

https://goo.gl/maps/csJw1N7kWsNGb32e9

Moet je ook kijken hoe onmogelijk je die bocht moet maken icm randje als je rechtdoor wilt.
Zitten er volgens mij 3 achter elkaar op die weg.
Echt ontworpen om te zorgen dat fietsers geen voorrang hebben omdat ze zogenaamd niet meer op zelfde weg zitten.

Helemaal officieel heb je nml als fietser gewoon altijd voorrang op afslaand verkeer.

https://www.verkeersnet.n(...)anderen/?gdpr=accept
[..]

https://www.google.com/ma(...)3D100!7i16384!8i8192

Hier ook zo'n mooi voorbeeld. Deze bochten zijn echt max met 15km/u te nemen en dan ga je alsnog de andere helft van het fietspad op. En auto's denken altijd dat ze voorrang hebben ondanks de haaietanden. Dit is dus een rotonde voor auto's maar voor fietsers is de weg nog even 50 meter omgelegd.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_204848357
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 13:14 schreef RealBizkit666 het volgende:
Helaas heb je als fietsers altijd het nadeel wanneer er een ongeluk komt. Kun je wel vrolijk roepen dat je voorrang gehad zou hebben, maar tussen 6 plankjes brengt dat weinig op.

Elke verkeersdeelnemer zou moeten leren dat je voorrang krijgt en niet neemt. Ook automobilisten onderling zouden beter met elkaar moeten communiceren af en toe. Maar in de ikke, ikke, ikke maatschappij die er lijkt te heersen is iedereen alles schuld behalve jezelf. :)
Ik denk dat iedereen hier dat wel snapt. Als wielrenner ben je enorm kwetsbaar, dus je zal nooit zomaar voorrang nemen. Desalniettemin helpt het wel als verkeerssituaties overzichtelijk worden ingericht.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_204848602
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 14:18 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Ik denk dat iedereen hier dat wel snapt. Als wielrenner ben je enorm kwetsbaar, dus je zal nooit zomaar voorrang nemen. Desalniettemin helpt het wel als verkeerssituaties overzichtelijk worden ingericht.
Nou, er zijn genoeg wielrenners die dat wel doen hoor, dat voorrang nemen...

En een rotonde kun je niet voor alle verkeersdeelnemers overzichtelijk inrichten.
pi_204848644
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 14:47 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]
Nou, er zijn genoeg wielrenners die dat wel doen hoor, dat voorrang nemen...

En een rotonde kun je niet voor alle verkeersdeelnemers overzichtelijk inrichten.
Waarom niet?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_204848718
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 14:52 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Waarom niet?
Iets met vrachtauto's die een vreemde kijkhoek al hebben, zeker aan de rechterkant (links gestuurde voertuigen), de dode hoek zeg maar. Bussen, auto's met aanhangers. En ik vergeet er nog wel een paar die geen goed zicht kunnen hebben op alles wat er rondom hun gebeurd op een rotonde.
pi_204851277
Afgelopen weekend weer in Luxemburg gefietst (net als de afgelopen 2 zomervakanties)..automobilisten houden daar gewoon netjes 1,5mtr afstand bij inhalen. Net voor een bocht, dan wachten ze tot na bocht met inhalen. Echt een verademing met Nederland, waar ze vaak de laatst beschikbare cm ruimte pakken om nog even langs je heen te schieten op hoge snelheid..
everyone's a critic...
even you ! !
pi_204851574
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 18:48 schreef the_critic het volgende:
Afgelopen weekend weer in Luxemburg gefietst (net als de afgelopen 2 zomervakanties)..automobilisten houden daar gewoon netjes 1,5mtr afstand bij inhalen. Net voor een bocht, dan wachten ze tot na bocht met inhalen. Echt een verademing met Nederland, waar ze vaak de laatst beschikbare cm ruimte pakken om nog even langs je heen te schieten op hoge snelheid..
Hebben ze daar wellicht ook zware boetes op staan als je dat niet doet net als in Frankrijk?
pi_204851632
De snelheidboetes in Frankrijk zijn anders zeer schappelijk.
Aldus.
  dinsdag 24 mei 2022 @ 19:24:14 #12
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_204851661
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 18:48 schreef the_critic het volgende:
Afgelopen weekend weer in Luxemburg gefietst (net als de afgelopen 2 zomervakanties)..automobilisten houden daar gewoon netjes 1,5mtr afstand bij inhalen. Net voor een bocht, dan wachten ze tot na bocht met inhalen. Echt een verademing met Nederland, waar ze vaak de laatst beschikbare cm ruimte pakken om nog even langs je heen te schieten op hoge snelheid..
Ik zou niet veralgemenen, ik ben zondag bijna van de baan gereden door een ongeduldige Luxemburger.
pi_204852249
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 19:21 schreef Z het volgende:
De snelheidboetes in Frankrijk zijn anders zeer schappelijk.
Daar heb ik het dan ook niet over. ;)
pi_204852565
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 14:47 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]
Nou, er zijn genoeg wielrenners die dat wel doen hoor, dat voorrang nemen...

En een rotonde kun je niet voor alle verkeersdeelnemers overzichtelijk inrichten.
Verbaas me er ook altijd over hoe sommige (race)fietsers gewoon blind een kruising over knallen.
Soms zie je pas op de kruising of er wat komt zegmaar.
pi_204852699
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 20:20 schreef ddx het volgende:

[..]
Verbaas me er ook altijd over hoe sommige (race)fietsers gewoon blind een kruising over knallen.
Soms zie je pas op de kruising of er wat komt zegmaar.
Dit inderdaad.

Maar regelmatig dan ook nieuwsberichten over een botsing tussen racefietser en automobilist.

Loopt niet zelden met dodelijke afloop af.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_204853544
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 20:20 schreef ddx het volgende:

[..]
Verbaas me er ook altijd over hoe sommige (race)fietsers gewoon blind een kruising over knallen.
Soms zie je pas op de kruising of er wat komt zegmaar.
Er is hier in de buurt een kruising van een boerenweg en een drukkere weg die veel wordt gebruikt om de file te ontwijken en binnendoor te gaan(max 60, maar meeste rijden harder). Op 1 hoek staat een drietal huizen waardoor je niet naar rechts kan kijken als je aankomt. Hoe vaak ik daar al niet voorbij ben gereden door iemand die met 30-35 aan komt rijden en niet wil remmen is werkelijk bizar.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_204854264
Remmen of langzaam rijden is voor veel verkeersgebruikers erg lastig.
Aldus.
pi_204856716
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 20:20 schreef ddx het volgende:

[..]
Verbaas me er ook altijd over hoe sommige (race)fietsers gewoon blind een kruising over knallen.
Soms zie je pas op de kruising of er wat komt zegmaar.
Verbaas me er sowieso over waarom sommige wielrenners op volle vaart door de stad willen crossen. Ik denk dan van ga op je gemak de stad uit, zie het als losrijden en ga dan wat harder buiten de stad.
pi_204856767
Moet wel zeggen dat ik bij rotondes waar ik geen voorrang heb het toch heel vaak krijg. En niet dat ik asociaal doorrij, gewoon afremmen, oogcontact maken en kijken wat de automobilist doet. Genoeg automobilisten die wel rekening houden met andere weggebruikers.

Wel altijd awkward: probeer je zo snel mogelijk die rotonde over te steken om die mensen niet langer op te houden dan nodig, in een te zwaar verzet, terwijl je ook nog een hand wil opsteken om te bedanken :')
Demain, on roule
pi_204857251
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 18:48 schreef the_critic het volgende:
Afgelopen weekend weer in Luxemburg gefietst (net als de afgelopen 2 zomervakanties)..automobilisten houden daar gewoon netjes 1,5mtr afstand bij inhalen. Net voor een bocht, dan wachten ze tot na bocht met inhalen. Echt een verademing met Nederland, waar ze vaak de laatst beschikbare cm ruimte pakken om nog even langs je heen te schieten op hoge snelheid..
Klopt, ook in Frankrijk heeft een fietser op de weg wat meer respect van de automobilist (doorgaans). Denk ik gewoon een cultureel dingetje.
En je komt er niet (te) veel tegen.
Vakman pur sang
pi_204857386
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 19:24 schreef Beregd het volgende:

[..]
Ik zou niet veralgemenen, ik ben zondag bijna van de baan gereden door een ongeduldige Luxemburger.
Uitzonderingen heb je altijd.. Maar in de vele kilometers die ik daar gemaakt heb, durf ik wil te zeggen dat ze over het algemeen echt netter zijn richting fietsers.
Waarschijnlijk hoge boetes bij niet naleven, maar zie er nooit een agent achter rijden, als ze toch ruim om me heen rijden. Is dus inderdaad gewoon ook stukje cultuur
everyone's a critic...
even you ! !
pi_204857783
In Frankrijk en Italië heb ik ook wel zeer veel respect voor wielrenners ervaren.

Groot verschil met bijvoorbeeld het VK. Ik heb een tijd in Engeland gewoond en daar werd je gewoon afgesneden of op 5 cm voorbijgereden. Totaal geen respect.

Hier is het een beetje 50-50 maar over het algemeen rijd ik op wegen met brede fietspaden of autoluwe wegen, dus ik heb er niet zo'n last van.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_204857795
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 12:48 schreef ddx het volgende:
Voorbeeld van mooie 'rotonde' ;

https://goo.gl/maps/csJw1N7kWsNGb32e9

Moet je ook kijken hoe onmogelijk je die bocht moet maken icm randje als je rechtdoor wilt.
Zitten er volgens mij 3 achter elkaar op die weg.
Echt ontworpen om te zorgen dat fietsers geen voorrang hebben omdat ze zogenaamd niet meer op zelfde weg zitten.

Helemaal officieel heb je nml als fietser gewoon altijd voorrang op afslaand verkeer.

https://www.verkeersnet.n(...)anderen/?gdpr=accept
[..]

Is gewoon een heel ouderwets ingerichte en uitgevoerde rotonde, die niet meer past bij de huidige verkeersdrukte en snelheden (denk ook aan mensen met een e-bike). In Zuid-Holland heb je dat wel veel helaas van dat soort crappy fietspaden en rotondes. Noord-Holland vind ik dan veel beter.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_204859012
Gaan er trouwens nog meer mensen van hier de 3 ballonnen doen?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_204874829
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 14:47 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]
Nou, er zijn genoeg wielrenners die dat wel doen hoor, dat voorrang nemen...

Deze week was er fietsexamen op de basisscholen hiero, we hebben de eerste klacht al binnen van een clubrenner die in clubtenue een zebra over croste, bijna een kind rakend, welk vervolgens verstijfde en geen stap verder zette.

Ik hoorde dit weer met plaatsvervangende schaamte aan en dacht..soms he..soms..
pi_204874834
Ik vind dat we nu wel weer genoeg gezeikt hebben.
Aldus.
pi_204874847
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 20:24 schreef McM77 het volgende:

[..]
Deze week was er fietsexamen op de basisscholen hiero, we hebben de eerste klacht al binnen van een clubrenner die in clubtenue een zebra over croste, bijna een kind rakend, welk vervolgens verstijfde en geen stap verder zette.

Ik hoorde dit weer met plaatsvervangende schaamte aan en dacht..soms he..soms..
Moeten die kutkindern moar oetkiekn
Vakman pur sang
pi_204874864
#niethappen #niethappen #niethappen #niethappen
pi_204880141
quote:
1s.gif Op donderdag 26 mei 2022 20:26 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Moeten die kutkindern moar oetkiekn
Die behoren een knietje in de rug te krijgen toch? ;)
pi_204884691
gaat iemand hier nog de Elfstedentocht rijden volgende week?
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_204885704
Ik.
Aldus.
pi_204887487
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 20:55 schreef JohnDDD het volgende:
gaat iemand hier nog de Elfstedentocht rijden volgende week?
Volgende week niet maar ik heb hem (in 2 delen) donderdag en gister gereden.
Donderdag alleen, wilde eens kijken of en hoe ik alleen 140km zou fietsen soort van mentale en fysieke check.
Gister samen met een vriend gefietst.
Wat een wind gister daar aan het water zeg 😬😱

Kan me voorstellen dat het volgende week erg druk is in de dorpjes met zo'n massaal evenement.
Het was nu soms al druk.
pi_204887539
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 18:48 schreef the_critic het volgende:
Afgelopen weekend weer in Luxemburg gefietst (net als de afgelopen 2 zomervakanties)..automobilisten houden daar gewoon netjes 1,5mtr afstand bij inhalen. Net voor een bocht, dan wachten ze tot na bocht met inhalen. Echt een verademing met Nederland, waar ze vaak de laatst beschikbare cm ruimte pakken om nog even langs je heen te schieten op hoge snelheid..
Ik ga binnenkort daar misschien ook heen. Heb je nog een tip qua route(s) die je zou willen sturen?
pi_204892508
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2022 10:37 schreef het-is-mij het volgende:

[..]
Volgende week niet maar ik heb hem (in 2 delen) donderdag en gister gereden.
Donderdag alleen, wilde eens kijken of en hoe ik alleen 140km zou fietsen soort van mentale en fysieke check.
Gister samen met een vriend gefietst.
Wat een wind gister daar aan het water zeg 😬😱

Kan me voorstellen dat het volgende week erg druk is in de dorpjes met zo'n massaal evenement.
Het was nu soms al druk.
Ik heb hem in 2019 uitgereden en toen was het inderdaad gekkenhuis. Wel een groot verschil t.o.v. in je eentje. De meeste stukken kon ik lekker achter aan een groepje bungelen. Gewoon met 30, 32 km/u in het wiel zitten, dus dan gaan de kilometers best snel voorbij. Ik kwam toen ook wel een stuk alleen te zitten met wind tegen. Dat was echt een pokkestuk ja.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_204899857
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2022 10:44 schreef Mansjester het volgende:

[..]
Ik ga binnenkort daar misschien ook heen. Heb je nog een tip qua route(s) die je zou willen sturen?
Weet niet welke plaats je verblijft. Heb routes vanaf mijn eigen vakantieadres (regio mullerthal) en op website van jean nellisen classic staan gpx routes vanaf Vianden..
everyone's a critic...
even you ! !
pi_204901081
120 gravel, lekker weer. Dit jaar nog niet veel hoger dan 140 aangetikt. Denk dat ik na de bouwvak eens wat langere ritten maak.
Vakman pur sang
  zondag 29 mei 2022 @ 22:52:09 #37
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_204910450
quote:
1s.gif Op zondag 29 mei 2022 14:38 schreef Lospedrosa het volgende:
120 gravel, lekker weer. Dit jaar nog niet veel hoger dan 140 aangetikt. Denk dat ik na de bouwvak eens wat langere ritten maak.
Het wat kutweer.
pi_204910462
quote:
1s.gif Op zondag 29 mei 2022 22:52 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Het wat kutweer.
Het was weer lekker, geen lekker weer :P
Vakman pur sang
pi_204910663
Ik ga volgende week een graveltocht van in totaal 240 km doen. Ben wel blij met alle regen nu, want daarmee verdwijnt de mulheid!
  maandag 30 mei 2022 @ 21:05:55 #40
279824 Mansjester
City>United
pi_204917817
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2022 12:24 schreef the_critic het volgende:

[..]
Weet niet welke plaats je verblijft. Heb routes vanaf mijn eigen vakantieadres (regio mullerthal) en op website van jean nellisen classic staan gpx routes vanaf Vianden..
Heb nog niet per se een vaste plek. Mn idee was om vanaf Maastricht naar Luxemburg te fietsen,dan 1/2 dagen daar fietsen door heuvels en dan weer terug naar Maastricht.
pi_204919024
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 20:55 schreef JohnDDD het volgende:
gaat iemand hier nog de Elfstedentocht rijden volgende week?
Ja..
pi_204919947
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2022 22:49 schreef McM77 het volgende:

[..]
Ja..
Ik vind het wel een mooie tocht, maar ik zit er wel altijd mee hoe je er komt en er weer wegkomt. Ik wilde eerst op de camping blijven staan daar, maar uiteindelijk toch besloten dat ik maandagochtend om 4 uur ofzo die kant op rijd, want anders moet je ook eten regelen voor op de camping, en je slaapt dan ook niet lekker in zo'n tentje. Bovendien had ik de tent dan om 10 uur weer weg moeten halen of nog een nacht moeten bij boeken. Het is wel echt een flink eind rijden vanaf mijn huis en dan moet ik ook weer terug rijden 's avonds, dat is ook een beetje een probleem na 235 km fietsen. Maar misschien gewoon een bakje koffie erin na de race en dan moet ik het nog wel redden.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_204920293
Ik rij 's ochtends ook heen. Vanuit Amsterdam, valt mee. Maar heb er niet zoveel zin in. Ik had ook helemaal niet verwacht dat ik ingeloot zou worden. Een groep vrienden wilde de tocht graag fietsen. Maar het wordt vast een leuke dag. En de route gaat door Wijns, langs het graf van mijn grootouders, dat is dan wel weer mooi. En je pakt toch weer mooi 235 km's mee.
Aldus.
pi_204920314
Weet één van de Friezen hier of je in Nijland gemakkelijk kan parkeren op de dag van de tocht?
Aldus.
pi_204920319
quote:
2s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 09:08 schreef Z het volgende:
Ik rij 's ochtends ook heen. Vanuit Amsterdam, valt mee. Maar heb er niet zoveel zin in. Ik had ook helemaal niet verwacht dat ik ingeloot zou worden. Een groep vrienden wilde de tocht graag fietsen. Maar het wordt vast een leuke dag. En de route gaat door Wijns, langs het graf van mijn grootouders, dat is dan wel weer mooi. En je pakt toch weer mooi 235 km's mee.
Klinkt allemaal erg aanlokkelijk :D
Vakman pur sang
pi_204920340
Vroeg opstaan vind ik niet zo erg. Ik heb ook aan aantal maal de Tecklenburg rundfahrt gereden en daar reed ik 's ochtends dan ook heen. Het is altijd wel chique vanuit Amsterdam. Je hoeft maar 1 snelweg te pakken en je bent er. En die beginnen/eindigen in Amsterdam. A7 voor Bolsward, A1 voor Tecklenburg, A2 voor Limburg.
Aldus.
pi_204920349
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 09:10 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Klinkt allemaal erg aanlokkelijk :D
Ik probeer er een beetje positief naar te kijken.
Aldus.
pi_204921772
quote:
2s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 09:08 schreef Z het volgende:
Ik rij 's ochtends ook heen. Vanuit Amsterdam, valt mee. Maar heb er niet zoveel zin in. Ik had ook helemaal niet verwacht dat ik ingeloot zou worden. Een groep vrienden wilde de tocht graag fietsen. Maar het wordt vast een leuke dag. En de route gaat door Wijns, langs het graf van mijn grootouders, dat is dan wel weer mooi. En je pakt toch weer mooi 235 km's mee.
Ik heb er ook niet uitermate veel zin in, ook omdat ik dit jaar wat minder kilometers heb gemaakt dan anders en nog niet meer dan 100 km heb gefietst op één dag sinds vorig jaar. Maar ik denk dat het wel moet lukken. Het zit toch vooral tussen de oren en het publiek langs de kant helpt ook wel mee. En je kunt natuurlijk lekker bij een of ander groepje in het wiel hangen als je moe wordt.

In 2019 deed ik ook mee en toen had ik geen auto tot m'n beschikking. Ik startte relatief laat (uurtje of 8) maar omdat het een feestdag was was het vanuit Amsterdam niet mogelijk om er vroeg genoeg te komen met het OV, ook omdat Bolsward geen treinstation heeft. Het dichtstbijzijnde treinstation, Sneek, is 10 km van Bolsward. Ik moest dus wel de dag ervoor daarnaartoe en een nacht op de Elfstedencamping slapen. Maar dat betekende dus ook dat ik een tent, slaapzak en matje mee moest nemen plus ontbijt en al het eten voor tijdens de tocht. En ik ben wel iemand die echt uitgebreid eet, ik kan niet een hele dag op brood of ontbijtkoek leven. Uiteindelijk ben ik 's avonds om een uur of 8 vanuit Sneek met een enorme backpack op mijn rug en nog een tas op mijn borst op mijn racefiets naar die camping gereden.

Uiteraard was ik 's ochtends al veel te vroeg wakker door alle geluiden daar en smaakte mijn ontbijt dat ik de vorige dag had klaargemaakt ook niet zo lekker meer. Bovendien had ik het probleem dat ik de tent overdag moest weghalen omdat ik maar voor 1 nacht geboekt had. Gelukkig hadden vrienden van mij aangeboden om me te komen aanmoedigen en dan ook de tent weg te halen en in hun auto te laden. Ze hebben me na afloop ook naar huis gereden. Anders had ik nog 10 km naar Sneek moeten fietsen en dan moeten hopen dat ik niet te laat was om de laatste trein naar Amsterdam te pakken.

Dus ja, beetje gemengde gevoelens over de startlocatie enzo. Maar met de auto zal het allemaal wel makkelijker gaan. De weg is inderdaad rechttoe rechtaan en vroeg opstaan vind ik ook niet zo'n probleem. Ik hoop wel dat ik na 235 km fietsen mentaal en fysiek nog in staat ben om auto te rijden, maar ik denk dat ik nog wel anderhalf uur genoeg adrenaline heb, voordat ik instort.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_204921781
quote:
2s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 09:09 schreef Z het volgende:
Weet één van de Friezen hier of je in Nijland gemakkelijk kan parkeren op de dag van de tocht?
Als het goed is, is er in Nijland de P1: https://www.fietselfstedentocht.frl/nl/de-tocht/parkeren
Maar vanuit richting Amsterdam kun je uiteraard beter P2 nemen, die is maar 500 meter van de start
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_204921840
K'heb zelf een week of drie terug de laatste drie vrije bedden in de buurt van de de start kunnen scoren, en opzich vrij vroege start (5:48) en een 200+'er hebben we dit jaar al gehad (redelijk solo) dus 235km gaat ook wel goed komen, al hoop ik dat je niet te lang hoeft te staan wachten met het stempelen. D'r zitten vrij korte "etappes" tussen
pi_204922205
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 12:46 schreef McM77 het volgende:
K'heb zelf een week of drie terug de laatste drie vrije bedden in de buurt van de de start kunnen scoren, en opzich vrij vroege start (5:48) en een 200+'er hebben we dit jaar al gehad (redelijk solo) dus 235km gaat ook wel goed komen, al hoop ik dat je niet te lang hoeft te staan wachten met het stempelen. D'r zitten vrij korte "etappes" tussen
Vorige keer was ik van 8 tot 20 uur onderweg, dus 12 uur in totaal, waarvan 10 uur echt gefietste tijd. Het grootste deel van die 2 uur ging inderdaad op aan de vertraging bij de stempelposten. Maar mijn starttijd is nu ongeveer gelijk aan die van jou, dus dat scheelt misschien wel qua drukte. Hoewel ik wel overweeg om wat later te starten, zodat ik wat later van huis kan. Het is ongeveer 1,5 uur rijden, dus ik zou om 4 uur wel weg moeten dan.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_204922244
Snap dat de heen en terugreis een dingetje kan zijn.
Voor mij is Friesland ook ong. 2,5u rijden.
Ik had vorige week een b&b geboekt in Bolsward en beide dagen de route vanuit Bolsward gestart.
Kan me voorstellen als ik de hele route zou doen, ik zoiets weer zou doen.
Of ergens een tocht verder weg, lekker nachtje ervoor ergens in de buurt wat zoeken.
Kamperen is niet zo mijn ding 😬🙈

Veel plezier en succes in Fryslan.
Weer lijkt goed (iig minder wind dan ik met hemelvaart had) 😉
pi_204922248
Over de afstand maak ik me geen zorgen. Ik heb de tocht één keer eerder gefiets. Toen had in nog maar net een racefiets en had me eggbeaters (Crankbrothers) laten aansmeren. Wat tot verschrikkelijke pijn in m'n voeten leidde. Prima mtb-pedalen maar geenszins geschikt voor lange tochten op de racer. Kon nauwelijks het gaspedaal indrukken op de terugweg.
Aldus.
pi_204922262
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 13:32 schreef het-is-mij het volgende:
Snap dat de heen en terugreis een dingetje kan zijn.
Voor mij is Friesland ook ong. 2,5u rijden.
Ik had vorige week een b&b geboekt in Bolsward en beide dagen de route vanuit Bolsward gestart.
Kan me voorstellen als ik de hele route zou doen, ik zoiets weer zou doen.
Of ergens een tocht verder weg, lekker nachtje ervoor ergens in de buurt wat zoeken.
Kamperen is niet zo mijn ding 😬🙈

Veel plezier en succes in Fryslan.
Weer lijkt goed (iig minder wind dan ik met hemelvaart had) 😉
Ah, jij hebt hem dus vorige week gefietst in 2 dagen? Is dat een georganiseerd iets, of kon je de tocht ook dit jaar met zo'n app rijden? Vorig jaar had ik die mogelijkheid maar heb het toen niet gedaan omdat ik er niet meer aan toekwam.

Weer lijkt idd prima, 20 graden en matig zonnig. Mooi fietsweer denk ik zo!
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_204922275
quote:
2s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 13:33 schreef Z het volgende:
Over de afstand maak ik me geen zorgen. Ik heb de tocht één keer eerder gefiets. Toen had in nog maar net een racefiets en had me eggbeaters (Crankbrothers) laten aansmeren. Wat tot verschrikkelijke pijn in m'n voeten leidde. Prima mtb-pedalen maar geenszins geschikt voor lange tochten op de racer. Kon nauwelijks het gaspedaal indrukken op de terugweg.
Poh, dat lijkt me ook pijnlijk. Ik had de vorige keer geen grote zadeltas of iets dergelijks en had een rugtasje om met eten erin. Maar ik had echt tupperware met pasta erin meegenomen enzo. Die rugtas was sowieso al oncomfortabel, maar laat staan na 200 km. De laatste 35 km had ik echt enorme pijn in mijn nek en schouders. Gelukkig heb ik nu een mooie grote zadeltas van 42 liter, dus daar past alles wel in denk ik zo ;)

En de afstand op zich ... ach als je een beetje hier en daar in het wiel gaat zitten dan valt het wel mee. De atmosfeer is goed, er zit een bepaalde spanning in het lijf en dat motiveert ook. Dus voor mij voelt het dan echt niet aan als 235 km. De vorige keer had ik in het begin wind mee. Bungelde ergens achteraan een groepje dat met 32 km/u reed, dus na 3 uur fietsen had ik er al 100 km op zitten. Toen werd de wind wel wat minder en op een gegeven moment kwam ik alleen te zitten met harde wind tegen, maar uiteindelijk viel het allemaal best mee.

[ Bericht 18% gewijzigd door JohnDDD op 31-05-2022 13:53:06 ]
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_204922384
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 13:37 schreef JohnDDD het volgende:

[..]
Poh, dat lijkt me ook pijnlijk. Ik had de vorige keer geen grote zadeltas of iets dergelijks en had een rugtasje om met eten erin. Maar ik had echt tupperware met pasta erin meegenomen enzo. Die rugtas was sowieso al oncomfortabel, maar laat staan na 200 km. De laatste 35 km had ik echt enorme pijn in mijn nek en schouders. Gelukkig heb ik nu een mooie grote zadeltas van 42 liter, dus daar past alles wel in denk ik zo ;)

En de afstand op zich ... ach als je een beetje hier en daar in het wiel gaat zitten dan valt het wel mee. De atmosfeer is goed, er zit een bepaalde spanning in het lijf en dat motiveert ook. Dus voor mij voelt het dan echt niet aan als 235 km. De vorige keer had ik in het begin wind mee. Bungelde ergens achteraan een groepje dat met 32 km/u reed, dus na 3 uur fietsen had ik er al 100 km op zitten. Toen werd de wind wel wat minder en op een gegeven moment kwam ik alleen te zitten met harde wind tegen, maar uiteindelijk viel het allemaal best mee.
Hmm, ik zou niet snel met zoveel bagage gaan fietsen. Kun je het niet met reepjes aan en die dan in je shirt en evt op je frame plakken?
Ik heb net uit zitten rekenen hoeveel voeding ik nodig heb voor mijn cyclo dit weekend.. ik kom op 5x750ml bidon met iso, dus 3 zakjes poeder los mee, 6 repen en 6 gels..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_204922468
Je komt toch ook weer langs je auto halverwege. Kan je bijvullen.
Aldus.
  dinsdag 31 mei 2022 @ 14:14:05 #58
545 dop
:copyright: dop
pi_204922539
ik ben in nederland nog nooit zover van de bewoonde wereld geweest dat het niet lukt om onderweg onderweg nog wat extra eten en drinken te kopen. verder op een lange tocht loont het om gewoon een halfuurtje de tijd te nemen op een terrasjes (genot)
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_204922618
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 13:55 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Hmm, ik zou niet snel met zoveel bagage gaan fietsen. Kun je het niet met reepjes aan en die dan in je shirt en evt op je frame plakken?
Ik heb net uit zitten rekenen hoeveel voeding ik nodig heb voor mijn cyclo dit weekend.. ik kom op 5x750ml bidon met iso, dus 3 zakjes poeder los mee, 6 repen en 6 gels..
Probleem is dat ik een dieet heb dat vrijwel volledig vrij is van toegevoegde suikers. Normaal eet ik ook alleen volkorenproducten. Dat laatste is me tijdens andere races niet heel goed bevallen, dus ik ga dit keer niet voor volkoren. Maar gels, repen en poedertjes, daar doe ik dus niet aan. Meestal eet ik onderweg fruit, noten, eventueel brood, maar ook liever niet, en het liefst echt een uitgebreide maaltijd, maar dat wordt misschien lastig.

Ik zit nu te denken om een spinaziequiche te maken met ei en feta, bananenbrood, en dan nog wat andere losse dingetjes.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_204922622
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 14:14 schreef dop het volgende:
ik ben in nederland nog nooit zover van de bewoonde wereld geweest dat het niet lukt om onderweg onderweg nog wat extra eten en drinken te kopen. verder op een lange tocht loont het om gewoon een halfuurtje de tijd te nemen op een terrasjes (genot)
Als je solo gaat wel ja, maar als je in een lekker peloton rijdt wil je dat misschien niet laten gaan.

Maar goed, een toertocht is nog wel wat anders dan een cyclo.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_204922641
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 14:25 schreef JohnDDD het volgende:

[..]
Probleem is dat ik een dieet heb dat vrijwel volledig vrij is van toegevoegde suikers. Normaal eet ik ook alleen volkorenproducten. Dat laatste is me tijdens andere races niet heel goed bevallen, dus ik ga dit keer niet voor volkoren. Maar gels, repen en poedertjes, daar doe ik dus niet aan. Meestal eet ik onderweg fruit, noten, eventueel brood, maar ook liever niet, en het liefst echt een uitgebreide maaltijd, maar dat wordt misschien lastig.

Ik zit nu te denken om een spinaziequiche te maken met ei en feta, bananenbrood, en dan nog wat andere losse dingetjes.
Ik eet de rest van de week ook het liefst volkoren, veel groente en 'gezond', maar tijdens een inspanning heb je hier echt 0,0 aan. Je lichaam heeft gewoon suikers nodig als brandstof, toegevoegd of niet toegevoegd maakt niet uit. Je kunt ook 20 bananen meenemen maar gelletjes nemen nu eenmaal minder plek in.
Van producten met veel vezels krijg je tijdens de inspanning alleen maar darmproblemen, en eiwitten en vetten zijn bijna niet om te zetten in energie als je al op enige intensiteit aan het sporten bent.
Normaal worden snelle suikers afgeraden omdat je een insulinepiek krijgt, maar als je snelle suikers inneemt tíjdens het sporten gebeurt dit niet.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_204922670
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 14:28 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Ik eet de rest van de week ook het liefst volkoren, veel groente en 'gezond', maar tijdens een inspanning heb je hier echt 0,0 aan. Je lichaam heeft gewoon suikers nodig als brandstof, toegevoegd of niet toegevoegd maakt niet uit. Je kunt ook 20 bananen meenemen maar gelletjes nemen nu eenmaal minder plek in.
Van producten met veel vezels krijg je tijdens de inspanning alleen maar darmproblemen, en eiwitten en vetten zijn bijna niet om te zetten in energie als je al op enige intensiteit aan het sporten bent.
Normaal worden snelle suikers afgeraden omdat je een insulinepiek krijgt, maar als je snelle suikers inneemt tíjdens het sporten gebeurt dit niet.
Heb je zeker gelijk in, maar je moet je voorstellen dat ik al meer dan 10 jaar vrijwel geen toegevoegde suikers eet. Ik krijg dingen met suiker erin dus nauwelijks meer door mijn keel omdat ik alleen nog maar de suiker proef. Zeker op langere tochten word ik dan echt misselijk van de smaak (zelfs als ik bijv. veel fruit eet en bananenbrood en dat soort dingen, dan is dat ook al snel te zoet voor me)

Mijn lichaam is ook echt wel beter geworden in het snel omzetten van eiwitten en vetten in energie. Overigens, als ik wel suikers tot me neem, voel ik me echt bijna high daarvan, wat op zich wel een lekker gevoel kan zijn en wel veel energie geeft.

Ik moet wel bekennen dat ik hiermee soms wat problemen ervaar, omdat ik soms erg veel honger kan hebben tijdens races en dan niet meer vooruit kom. En ik ben me ook wel bewust van het feit dat een banaan ook fruitsuiker bevat (wat waarschijnlijk slechter is voor het lichaam dan glucose). Dus ik moet zeggen dat ik wel twijfel over mijn voeding de laatste tijd. Maar echt gelletjes en dergelijke lijkt me nog een brug te ver.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_204922908
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 14:28 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Ik eet de rest van de week ook het liefst volkoren, veel groente en 'gezond', maar tijdens een inspanning heb je hier echt 0,0 aan. Je lichaam heeft gewoon suikers nodig als brandstof, toegevoegd of niet toegevoegd maakt niet uit. Je kunt ook 20 bananen meenemen maar gelletjes nemen nu eenmaal minder plek in.
Van producten met veel vezels krijg je tijdens de inspanning alleen maar darmproblemen, en eiwitten en vetten zijn bijna niet om te zetten in energie als je al op enige intensiteit aan het sporten bent.
Normaal worden snelle suikers afgeraden omdat je een insulinepiek krijgt, maar als je snelle suikers inneemt tíjdens het sporten gebeurt dit niet.
Vitargo nemen, 2,5 schep per bidon en je gaat als de brandweer

Vitargo is geen suiker, maar zijn lange koolhydraten die bijzonder effectief werken op duurritten

[ Bericht 4% gewijzigd door Lospedrosa op 31-05-2022 15:18:02 ]
Vakman pur sang
pi_204922931
Ik had laatst wat voeding van Maurten. Dat was niet zo zoet maar wel lekker effectief. En zonder maltodextrine, daar kan ik niet zo goed tegen. Misschien moet je dat eens proberen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Z op 31-05-2022 15:41:25 ]
Aldus.
pi_204923004
quote:
2s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 15:12 schreef Z het volgende:
Ik had laatst wat voeding van Maurten. Dat was niet zo zoek maar wel lekker effectief. En zonder maltodextrine, daar kan ik niet zo goed tegen. Misschien moet je dat eens proberen.
Ik zie dat zij juist adverteren met maltodextrine
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_204923025
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 15:21 schreef JohnDDD het volgende:

[..]
Ik zie dat zij juist adverteren met maltodextrine
Wonderlijk. In de gel die ik had zat het niet.
Aldus.
  dinsdag 31 mei 2022 @ 17:31:26 #67
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_204924020
quote:
2s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 13:33 schreef Z het volgende:
Over de afstand maak ik me geen zorgen. Ik heb de tocht één keer eerder gefiets. Toen had in nog maar net een racefiets en had me eggbeaters (Crankbrothers) laten aansmeren. Wat tot verschrikkelijke pijn in m'n voeten leidde. Prima mtb-pedalen maar geenszins geschikt voor lange tochten op de racer. Kon nauwelijks het gaspedaal indrukken op de terugweg.
Heeft dat niet meer met je schoenen te maken?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_204924202
Zeker, die waren niet heel stijf. Wel lekkere schoenen, ik heb ze nog steeds. Maar er zijn niet voor niets mtb-pedalen en race-pedalen.
Aldus.
pi_204931858
Ik denk dat je bij alle sportevenementen uitdagingen hebt als je een specifiek dieet hebt.
Ikzefl maak me geen zorgen, paar reepjes, paar rijstcakjes, paar gelletjes, paar krentebolletjes, een goed ontbijt en een stuk appeltaart en een tosti onderweg en je komt een heel eind.
pi_204937641
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 13:36 schreef JohnDDD het volgende:

[..]
Ah, jij hebt hem dus vorige week gefietst in 2 dagen? Is dat een georganiseerd iets, of kon je de tocht ook dit jaar met zo'n app rijden?
Heb route vd site gehaald en in 2en gesplitst en op eigen initiatief en 1 dag dus alleen gedaan.
Had nog gekeken of het met de app en qr codes kon net als vorig jaar. Dit kon wel maar dan moest je als tegenprestatie met de officiele 11stedenfietstocht een deel helpen als vrijwilliger en dan mocht je hem in juni "digitaal" behalen.
  FOK!fotograaf woensdag 1 juni 2022 @ 22:42:43 #71
73911 ultra_ivo
pi_204938229
weer terug van 2 1/2 week rondtouren in Zweden.
2 opvallende dingen daar:
De automobilisten rijden ontzeddend beschaafd
De weginfrastructuur is heel gevaarlijk (en vooral de fietspaden in kleinere steden).
Maar toch vooral genoten, o.a. van het wildkamperen en overnachten in shelters. Alleen de meertjes waren nog berekoud.
En als mooi resultaat zit ik nu boven de 40.000 tiles.
  woensdag 1 juni 2022 @ 22:52:25 #72
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_204938331
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2022 22:42 schreef ultra_ivo het volgende:
weer terug van 2 1/2 week rondtouren in Zweden.
2 opvallende dingen daar:
De automobilisten rijden ontzeddend beschaafd
De weginfrastructuur is heel gevaarlijk (en vooral de fietspaden in kleinere steden).
Maar toch vooral genoten, o.a. van het wildkamperen en overnachten in shelters. Alleen de meertjes waren nog berekoud.
En als mooi resultaat zit ik nu boven de 40.000 tiles.
Loopt je cluster al tot Zweden?
  FOK!fotograaf donderdag 2 juni 2022 @ 07:53:39 #73
73911 ultra_ivo
pi_204939520
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juni 2022 22:52 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Loopt je cluster al tot Zweden?
Dan moet je al heel goed zeekano kunnen varen. En dat kan ik niet ;).
Nee dus.
pi_204940409
Wel een ontzettend gaaf avontuur lijkt me!
  donderdag 2 juni 2022 @ 10:38:57 #75
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_204940579
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2022 22:42 schreef ultra_ivo het volgende:
weer terug van 2 1/2 week rondtouren in Zweden.
2 opvallende dingen daar:
De automobilisten rijden ontzeddend beschaafd
De weginfrastructuur is heel gevaarlijk (en vooral de fietspaden in kleinere steden).
Maar toch vooral genoten, o.a. van het wildkamperen en overnachten in shelters. Alleen de meertjes waren nog berekoud.
En als mooi resultaat zit ik nu boven de 40.000 tiles.
Ik zag je al gaan op strava! Lekker man.geen vliegen?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  donderdag 2 juni 2022 @ 12:49:40 #76
401891 iScream.
Cold as ice!
pi_204941622
quote:
2s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 09:09 schreef Z het volgende:
Weet één van de Friezen hier of je in Nijland gemakkelijk kan parkeren op de dag van de tocht?
Hangt van je groep af.. Ik zit zelf altijd in groep 1 of 2, parkeer altijd in Nijland, maar dan vaak in het dorp zelf, is halverwege altijd relaxed als je even naar de auto wilt voor wat eten etc.
pi_204942357
Zweden lijkt mij ook wel mooi. Ik had zelfs een vaag plan om er dit jaar heen te rijden met de gravelbike achterin, maar ik denk dat het toch Frankrijk wordt.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  FOK!fotograaf donderdag 2 juni 2022 @ 20:48:07 #78
73911 ultra_ivo
pi_204945543
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2022 10:38 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Ik zag je al gaan op strava! Lekker man.geen vliegen?
Nee, veel te onhandig. Dan ben ik teveel tijd kwijt met fiets inpakken/uitpakken en met gasblikjes scoren als ik eenmaal in Zweden ben. Met de trein ben ik ruim binnen een dag bij een veerhaven, dan een nachtveer en binnen de 24 uur sta ik in Zuid-Zweden.
pi_204945590
die grote pelotons zijn toch niet meer van deze tijd?
Reed een heel stuk mee (toevallig want een hele lange weg met wind tegen) met een man of 20.
Echt van die aannemertypes allemaal.
Weg van rechts. Wuiven dat die maar moet stoppen.
Auto achter, de eerste 4 gaan naar rechts, voorin blijven ze gewoon helemaal links van de weg.
Fietsers die schrikken, auto’s die zich irriteren.

Wel lekker moeiteloos 10km aan 40+ rijden. :P
Vakman pur sang
  donderdag 2 juni 2022 @ 21:00:12 #80
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_204945665
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2022 20:48 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]
Nee, veel te onhandig. Dan ben ik teveel tijd kwijt met fiets inpakken/uitpakken en met gasblikjes scoren als ik eenmaal in Zweden ben. Met de trein ben ik ruim binnen een dag bij een veerhaven, dan een nachtveer en binnen de 24 uur sta ik in Zuid-Zweden.
Ik bedoelde eigenlijk die beestjes :P
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  donderdag 2 juni 2022 @ 21:01:55 #81
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_204945674
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juni 2022 20:53 schreef Lospedrosa het volgende:
die grote pelotons zijn toch niet meer van deze tijd?
Reed een heel stuk mee (toevallig want een hele lange weg met wind tegen) met een man of 20.
Echt van die aannemertypes allemaal.
Weg van rechts. Wuiven dat die maar moet stoppen.
Auto achter, de eerste 4 gaan naar rechts, voorin blijven ze gewoon helemaal links van de weg.
Fietsers die schrikken, auto’s die zich irriteren.

Wel lekker moeiteloos 10km aan 40+ rijden. :P
Waarom zou je daar in godsnaam achter blijven plakken?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  FOK!fotograaf donderdag 2 juni 2022 @ 21:04:11 #82
73911 ultra_ivo
pi_204945696
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2022 21:00 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Ik bedoelde eigenlijk die beestjes :P
Voor insecten was het nog te vroeg in het jaar. Die houden niet van nachtvorst.
  donderdag 2 juni 2022 @ 22:02:22 #83
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_204946218
Zaterdag de Trois Ballon fietsen. Ik had een hotel (en startbewijs) via TUI geregeld. Nu word ik vandaag gebeld dat het hotel overboekt is en het hotel kan geen oplossing bieden. :{

Nu heeft TUI op circa 30km van de start een ander hotel geregeld. Als goedmakertje krijg ik de volledige reissom terug (¤500). Dat is dus wel netjes…

Het enige probleem is dat ik dus echt met de auto naar de start ga. Er is geen haar op m’n hoofd die eraan denkt om eerst 30km te gaan fietsen, dan die cyclo te fietsen en na de finish nog eens zo’n 30km te fietsen. _O-

Iemand ervaring met parkeren bij zo’n cyclo? Is het te doen om een beetje semi-illegaal te parkeren bij supermarkten, etc?
pi_204946239
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2022 21:01 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Waarom zou je daar in godsnaam achter blijven plakken?
Ff meedraaien beetje sociaal doen, ja toch.
Vakman pur sang
  donderdag 2 juni 2022 @ 22:09:00 #85
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_204946291
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juni 2022 22:03 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ff meedraaien beetje sociaal doen, ja toch.
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juni 2022 20:53 schreef Lospedrosa het volgende:
Weg van rechts. Wuiven dat die maar moet stoppen.
Auto achter, de eerste 4 gaan naar rechts, voorin blijven ze gewoon helemaal links van de weg.
Fietsers die schrikken, auto’s die zich irriteren.
hmmmm
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_204946323
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2022 22:09 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
[..]
hmmmm
Ja weet je gelijk weer waar het over gaat als mensen zich irriteren aan fietsers, praktijkonderzoek.
Vakman pur sang
pi_204946652
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2022 22:42 schreef ultra_ivo het volgende:
weer terug van 2 1/2 week rondtouren in Zweden.
2 opvallende dingen daar:
De automobilisten rijden ontzeddend beschaafd
De weginfrastructuur is heel gevaarlijk (en vooral de fietspaden in kleinere steden).
Maar toch vooral genoten, o.a. van het wildkamperen en overnachten in shelters. Alleen de meertjes waren nog berekoud.
En als mooi resultaat zit ik nu boven de 40.000 tiles.
Heb je nog wat foto's?Klinkt tof!
  FOK!fotograaf donderdag 2 juni 2022 @ 23:04:08 #88
73911 ultra_ivo
pi_204946877
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2022 22:39 schreef Mansjester het volgende:

[..]
Heb je nog wat foto's?Klinkt tof!
Wat foto's?

https://eu.zonerama.com/Album/8463603
pi_204947089
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juni 2022 20:53 schreef Lospedrosa het volgende:
die grote pelotons zijn toch niet meer van deze tijd?
Reed een heel stuk mee (toevallig want een hele lange weg met wind tegen) met een man of 20.
Echt van die aannemertypes allemaal.
Weg van rechts. Wuiven dat die maar moet stoppen.
Auto achter, de eerste 4 gaan naar rechts, voorin blijven ze gewoon helemaal links van de weg.
Fietsers die schrikken, auto’s die zich irriteren.

Wel lekker moeiteloos 10km aan 40+ rijden. :P
Kwam je de Wedrenners tegen? :D
  vrijdag 3 juni 2022 @ 11:12:52 #90
279824 Mansjester
City>United
pi_204949446
quote:
:D Leuke fotos!

Wat een gewicht alleen al van al het drinken :o Wat is je reden om geen waterfilter mee te nemen? Dan hoef je een veel mindere voorraad drinken mee te dragen en kun je zelf bijvullen. Ik vind dat altijd zelf echt handig op fietsvakantie en zeker in Zweden zijn er genoeg bronnen die je kunt gebruiken voor water.
  FOK!fotograaf vrijdag 3 juni 2022 @ 22:17:30 #91
73911 ultra_ivo
pi_204956514
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 11:12 schreef Mansjester het volgende:

[..]
:D Leuke fotos!

Wat een gewicht alleen al van al het drinken :o Wat is je reden om geen waterfilter mee te nemen? Dan hoef je een veel mindere voorraad drinken mee te dragen en kun je zelf bijvullen. Ik vind dat altijd zelf echt handig op fietsvakantie en zeker in Zweden zijn er genoeg bronnen die je kunt gebruiken voor water.
Overdag had ik meestal maar iets van 2-3 liter bij me. De grote watervoorraad alleen in de avond als ik wist dat ik niet kon kamperen bij natuurlijk water. Een waterfilter helpt dan ook niet ;)
pi_204956739
Wat zet je een hoop auto's op de foto Ivo.
Aldus.
pi_204957169
Binnenkort met extra gewicht trainen. Heb een fietskar voor achter de gravel gekocht om ons hondje ook mee te kunnen nemen. O+
  FOK!fotograaf zaterdag 4 juni 2022 @ 10:59:00 #95
73911 ultra_ivo
pi_204959199
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 22:29 schreef Z het volgende:
Wat zet je een hoop auto's op de foto Ivo.
Klassiekers, geen modern spul ;).
pi_204959599
Heeft er nog iemand tips voor een zacht comfortabel race zadel?
Ik kan maar niet wennen aan de harde zadels, zelfs niet in combinatie met een goede zeem (Assos).
BlaBlaBla
  zaterdag 4 juni 2022 @ 17:26:09 #97
545 dop
:copyright: dop
pi_204961889
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 11:44 schreef Soldier2000 het volgende:
Heeft er nog iemand tips voor een zacht comfortabel race zadel?
Ik kan maar niet wennen aan de harde zadels, zelfs niet in combinatie met een goede zeem (Assos).
Onmogelijke vraag

Zachter is niet beter, een goed zadel verdeeld de druk over de verschillende delen.
De vorm en je houding is daar bij het belangrijkste.
Gezien we allemaal verschillend zijn is ,zadel keuze zeer persoonlijk.
Zelfde geld voor je broek overigens
Assos is ook niet voor iedereen de beste keuze.


Mijn voorkeur fizik aliante R1
(regelar 143mm) met dhb broek.
Maar je zal zien dat iedereen hier andere voorkeuren heeft

[ Bericht 3% gewijzigd door dop op 04-06-2022 18:31:05 ]
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_204962134
Trois ballons zit erop hoor! Zware maar mooie dag, en ik finishte in een veel snellere tijd dan ik vtv dacht! 7:23
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_204965840
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 11:44 schreef Soldier2000 het volgende:
Heeft er nog iemand tips voor een zacht comfortabel race zadel?
Ik kan maar niet wennen aan de harde zadels, zelfs niet in combinatie met een goede zeem (Assos).
Specialized Power Mimic. Eigenlijk een dameszadel, maar heel veel profs gebruiken hem ook!
  zondag 5 juni 2022 @ 06:26:53 #100
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_204966667
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 17:52 schreef La_Tramposa het volgende:
Trois ballons zit erop hoor! Zware maar mooie dag, en ik finishte in een veel snellere tijd dan ik vtv dacht! 7:23
Wow! _O_

Ik deed er 10:41 over (inclusief de 20km terug naar de auto). Uiteindelijk 203km gefietst. Helaas net geen 4000 hoogtemeters (3974).

Ik deed voor het eerst mee aan een cyclo en heb me goed gehouden aan alle adviezen (begin heel rustig). Misschien heb ik wel iets te rustig gefietst, maar zelfs zonder mijn bergverzet kwam ik de Planche nog redelijk omhoog met mijn 80kg. Overigens heb ik daar zo enorm veel mensen zien lopen. :P
pi_204967405
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 17:52 schreef La_Tramposa het volgende:
Trois ballons zit erop hoor! Zware maar mooie dag, en ik finishte in een veel snellere tijd dan ik vtv dacht! 7:23
10e bij de vrouwen... Petje af hoor!!
everyone's a critic...
even you ! !
pi_204973873
De 11stedentocht fietsers hebben niet echt geluk met het weer nu 🙁

Ik kwam vorige week mijn gravelbike weer tegen in de schuur en ga straks kijken of ik daar het Reichswald mee door kom 💪🏻
pi_204978909
quote:
1s.gif Op maandag 6 juni 2022 08:04 schreef het-is-mij het volgende:
De 11stedentocht fietsers hebben niet echt geluk met het weer nu 🙁

Ik kwam vorige week mijn gravelbike weer tegen in de schuur en ga straks kijken of ik daar het Reichswald mee door kom 💪🏻
Ik moet eerlijk bekennen dat ik eerder naar huis ben gegaan. Het regende echt vanaf de vroege ochtend. Fysiek voelde ik me eigenlijk prima. Qua afstand was het niet zo'n probleem geweest bij beter weer. Had ook mijn lange fietsbroek en overschoenen aan en een regenjack, maar mijn schoenen stonden toch helemaal vol met water na een tijdje. Ook al zag ik ook gasten met alleen een shirtje en korte broek.

Even dacht ik dat het weer wat beter ging worden en dat ik het nog ging halen. In Leeuwarden klaarde het wat op, zoals in al die plaatsen overigens. Maar tussen de dorpen en steden in regende het vaak best hard. Tussen Leeuwarden en Bolsward regende het 40 km lang keihard. Onderweg zat er iemand op de weg die ze hadden afgedekt met wat kleding. Of een valpartij of onderkoeld of allebei. Die 40 km brak de moraal een beetje bij me en ik merkte ook dat ik me in Bolsward wat gedesoriënteerd voelde. Ik had het eerst niet echt koud maar ik denk ook dat het die constante regen is die op je kop plenst, je bril is beslagen, alles is nat, daar draai je op den duur ook een beetje van door. Heb in Bolsward 5 minuten pauze gehouden maar toen begon ik te trillen van de kou. Ik zag mezelf echt niet nog 100 km rijden in die stromende regen. Heb nog even overwogen om naar de auto te gaan, wat uit te rusten en wat droge kleding aan te doen, maar die was binnen 5 minuten weer nat geweest. En ik had ook nog een lange rit naar huis voor de boeg.

Volgende keer beter, hoewel ik niet zeker weet of ik weer mee ga doen. Het is altijd wel een gedoe daar in Friesland. Het is een mooie tocht hoor, maar het is een eind rijden voor mij, je moet er enorm vroeg je bed voor uit en het weer kan ook flink tegenzitten. Dan liever hier vanuit huis zelf 200+ km rijden op een mooie ochtend ;)
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_204980377
Nou knap wat je dan toch gefietst hebt.
Las idd ook over mensen die onderkoeld waren, dat is het ook allemaal niet waard toch?

Ach en anders gewoon zelf een keer fietsen of zelf wat doelen stellen wat je zegt in de buurt.

Zo peobeer ik mijzelf ook steeds wat uit te dagen. Weekend wil ik meedoen met tocht op uurtje rijden.
Zat te denken om miss middag ervoor die kant op te fietsen, volgende dag de tocht en dan doorfietsen naar huis. Of op dag zelf al vroeg heen op de fiets, tocht fietsen en naar huis en zo kun je jezelf toch wat uitdagen😊
pi_204981372
Ik vind het al dapper dat je gestart bent!

Ik heb trouwens voor ‘t eerst een brevet gereden, Ivo zal trots zijn *O*

Ongeveer 50% onverhard en met van en naar huis fietsen zat ik op net geen 240 km. Ondanks de harde wind en het feit dat ik op het laatst best wel leeg was, enorm genoten. Ik denk dat, wanneer ik het huidige aantal uren blijf fietsen, ik volgend jaar eentje van 300 wil doen.
  FOK!fotograaf dinsdag 7 juni 2022 @ 06:42:43 #106
73911 ultra_ivo
pi_204982059
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2022 23:14 schreef Tommeke het volgende:
Ik vind het al dapper dat je gestart bent!

Ik heb trouwens voor ‘t eerst een brevet gereden, Ivo zal trots zijn *O*

Ongeveer 50% onverhard en met van en naar huis fietsen zat ik op net geen 240 km. Ondanks de harde wind en het feit dat ik op het laatst best wel leeg was, enorm genoten. Ik denk dat, wanneer ik het huidige aantal uren blijf fietsen, ik volgend jaar eentje van 300 wil doen.
Mooi Tommeke
Waarom wachten tot volgend jaar? Zaterdag is al een 300 in het Noord-Oosten ;)
pi_204982237
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2022 06:42 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]
Mooi Tommeke
Waarom wachten tot volgend jaar? Zaterdag is al een 300 in het Noord-Oosten ;)
Ja, zag het! Ik rij komend weekend een tijdrit, dus andere plannen ;)
pi_204982645
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2022 21:27 schreef het-is-mij het volgende:
Nou knap wat je dan toch gefietst hebt.
Las idd ook over mensen die onderkoeld waren, dat is het ook allemaal niet waard toch?

Ach en anders gewoon zelf een keer fietsen of zelf wat doelen stellen wat je zegt in de buurt.

Zo peobeer ik mijzelf ook steeds wat uit te dagen. Weekend wil ik meedoen met tocht op uurtje rijden.
Zat te denken om miss middag ervoor die kant op te fietsen, volgende dag de tocht en dan doorfietsen naar huis. Of op dag zelf al vroeg heen op de fiets, tocht fietsen en naar huis en zo kun je jezelf toch wat uitdagen😊
Ja klopt, best veel mensen die onderkoeld waren. Ik geloof dat van de 15.000 inschrijvingen 3.000 mensen al niet hadden meegedaan en nog eens 3.000 hebben de finish niet gehaald. Dat is wel extreem geloof ik. Misschien zelfs een record.

Ik had ook het gevoel dat het niet meer verantwoord was voor mij op dat moment om nog verder te fietsen. Misschien had ik het best kunnen halen, maar doe je jezelf daar dan een plezier mee?

Ja inderdaad je kunt jezelf prima uitdagen op verschillende manieren. Ik vind het bijv. leuk om mensen te beloven dat ik eens op de fiets bij ze langskom of dat soort dingen. Dan weet ik zeker dat ik eerder geneigd ben om ook echt op de fiets te stappen voor een lange fietstocht (en dat ik bij die mensen thuis een beetje verzorgd word ... :D)
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_204982655
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2022 23:14 schreef Tommeke het volgende:
Ik vind het al dapper dat je gestart bent!

Ik heb trouwens voor ‘t eerst een brevet gereden, Ivo zal trots zijn *O*

Ongeveer 50% onverhard en met van en naar huis fietsen zat ik op net geen 240 km. Ondanks de harde wind en het feit dat ik op het laatst best wel leeg was, enorm genoten. Ik denk dat, wanneer ik het huidige aantal uren blijf fietsen, ik volgend jaar eentje van 300 wil doen.
240, dat is eigenlijk precies de Elfstedentocht! Hopelijk had jij wat beter weer dan ik ;)
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_204982768
Het was echt perfect fietsweer. 20 graden ofzo, maar helaas wel WK5.
pi_204982805
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2022 09:35 schreef Tommeke het volgende:
Het was echt perfect fietsweer. 20 graden ofzo, maar helaas wel WK5.
ah ja niet fijn
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_204982917
In de Vogezen was ook veel regen en onweer, maar ook vrij warm dus dan is een buitje op zijn tijd helemaal niet zo erg!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_204982932
quote:
1s.gif Op maandag 6 juni 2022 08:04 schreef het-is-mij het volgende:
De 11stedentocht fietsers hebben niet echt geluk met het weer nu 🙁

Ik kwam vorige week mijn gravelbike weer tegen in de schuur en ga straks kijken of ik daar het Reichswald mee door kom 💪🏻
Ik heb eigenlijk wel lekker gefietst. Ik had uitstekende benen, hele dag op kop gefietst. Belachelijk weer natuurlijk, vooral bij het stempelen knetter koud. Mijn wind/water dichte gilletje redde de dag. Al was dat waterdichte op een gegeven moment wel voorbij. De wind draaide ook nog iets in ons voordeel had ik het idee. Mooi meegenomen
Aldus.
pi_204983004
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 juni 2022 09:58 schreef Z het volgende:

[..]
Ik heb eigenlijk wel lekker gefietst. Ik had uitstekende benen, hele dag op kop gefietst. Belachelijk weer natuurlijk, vooral bij het stempelen knetter koud. Mijn wind/water dichte gilletje redde de dag. Al was dat waterdichte op een gegeven moment wel voorbij. De wind draaide ook nog iets in ons voordeel had ik het idee. Mooi meegenomen
Ja mijn waterdichte jack was ook echt niet meer waterdicht op het eind. De wind vond ik eerlijk gezegd een paar jaar terug erger dan gisteren, hoewel ik dus het laatste stuk niet meer gefietst heb.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_204983653
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2022 10:07 schreef JohnDDD het volgende:

[..]
Ja mijn waterdichte jack was ook echt niet meer waterdicht op het eind. De wind vond ik eerlijk gezegd een paar jaar terug erger dan gisteren, hoewel ik dus het laatste stuk niet meer gefietst heb.
Hier ook een starter, we waren met een clubje waarvan er twee met mij meereden.
Ik denk dat opzich het weer voor mij persoonlijk nog wel ging, met de instelling weggegaan "ik ben de hele dag zeik..en zeiknat, droog worden die we na de finish wel weer" en tijdens het fietsen ook eigenlijk nergens last van gehad.

Wat je opbreekt is overal moet stoppen en lopen en wachten bij het stempelen..

De twee die mee waren melden bij Bolsward:

- Van mij hoeft het niet meer...dit begint op type 3 fun te lijken.

En de ander:

- Mijn handen doen het niet echt meer..ik kan niet normaal schakelen of remmen meer.

Dus samen uit..samen thuis, en rond 18:30 weer thuis aangekomen met ruim 140km op de teller waarvan denk ik 10km zonder regen..
pi_204983682
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2022 23:14 schreef Tommeke het volgende:
Ik vind het al dapper dat je gestart bent!

Ik heb trouwens voor ‘t eerst een brevet gereden, Ivo zal trots zijn *O*

Ongeveer 50% onverhard en met van en naar huis fietsen zat ik op net geen 240 km. Ondanks de harde wind en het feit dat ik op het laatst best wel leeg was, enorm genoten. Ik denk dat, wanneer ik het huidige aantal uren blijf fietsen, ik volgend jaar eentje van 300 wil doen.
Volgend jaar vlammen op de flatlands300 dus:?

(ik begrijp dat je het gravel brevet gefietst hebt?)
pi_204983820
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2022 11:22 schreef McM77 het volgende:

[..]
Hier ook een starter, we waren met een clubje waarvan er twee met mij meereden.
Ik denk dat opzich het weer voor mij persoonlijk nog wel ging, met de instelling weggegaan "ik ben de hele dag zeik..en zeiknat, droog worden die we na de finish wel weer" en tijdens het fietsen ook eigenlijk nergens last van gehad.

Wat je opbreekt is overal moet stoppen en lopen en wachten bij het stempelen..

De twee die mee waren melden bij Bolsward:

- Van mij hoeft het niet meer...dit begint op type 3 fun te lijken.

En de ander:

- Mijn handen doen het niet echt meer..ik kan niet normaal schakelen of remmen meer.

Dus samen uit..samen thuis, en rond 18:30 weer thuis aangekomen met ruim 140km op de teller waarvan denk ik 10km zonder regen..
Ja, voor mij was het ook wel type 3 fun. (Moest even opzoeken wat dat is maar ik dacht ook: ook na afloop ga ik dit niet leuk meer vinden)

Hadden jullie nog wel redelijke regenkleding aan of viel dat ook een beetje tegen?

Dat stempelen is inderdaad vet irritant. Je moet inderdaad overal van de fiets en 10 minuten wachten/lopen. Ook vond ik het bijv. irritant dat er soms te weinig van die plaszuilen stonden (soms met rijen) en dat ik de watertappunten niet goed kon vinden. Dus eerst moeten wachten op de stempel en dan moeten zoeken naar een watertappunt, dat is gewoon irritant.

Ik snap trouwens niet waarom ze niet met QR-codes of iets dergelijks werken zoals tijdens de tocht van vorig jaar (toen mocht je hem zelfstandig rijden en kon je gewoon in elke plaats een QR scannen). Probleem is dan natuurlijk dat je batterij op kan raken ofzo. Maar alles beter dan dat wachten om te kunnen stempelen.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_204984303
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2022 11:40 schreef JohnDDD het volgende:

[..]
Ja, voor mij was het ook wel type 3 fun. (Moest even opzoeken wat dat is maar ik dacht ook: ook na afloop ga ik dit niet leuk meer vinden)

Hadden jullie nog wel redelijke regenkleding aan of viel dat ook een beetje tegen?

Dat stempelen is inderdaad vet irritant. Je moet inderdaad overal van de fiets en 10 minuten wachten/lopen. Ook vond ik het bijv. irritant dat er soms te weinig van die plaszuilen stonden (soms met rijen) en dat ik de watertappunten niet goed kon vinden. Dus eerst moeten wachten op de stempel en dan moeten zoeken naar een watertappunt, dat is gewoon irritant.

Ik snap trouwens niet waarom ze niet met QR-codes of iets dergelijks werken zoals tijdens de tocht van vorig jaar (toen mocht je hem zelfstandig rijden en kon je gewoon in elke plaats een QR scannen). Probleem is dan natuurlijk dat je batterij op kan raken ofzo. Maar alles beter dan dat wachten om te kunnen stempelen.
Regenkleding..ik denk dat ik uiteindelijk nog wel wat geld richting een 7Mesh oro oid ga gooien.. en Nanoflex :)

Stempelen is natuurlijk onderdeel van de folkore (en ja, daar zijn snellere opties voor..maar dan is de sfeer ook weg..)

En door de drukte en omdat ze het vaak door iets smals lijden is het inderdaad vaak zoeken naar wc's waterpunten e.d.

Wat dat betreft ben ik dan nog wel weer blij man te zijn, zodat je het ook even verderop in de polder in een bosje kan lozen..ipv je half uit te moeten kleden en in zo'n hokje te verdwijnen..
pi_204984377
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2022 12:38 schreef McM77 het volgende:

[..]
Regenkleding..ik denk dat ik uiteindelijk nog wel wat geld richting een 7Mesh oro oid ga gooien.. en Nanoflex :)

Stempelen is natuurlijk onderdeel van de folkore (en ja, daar zijn snellere opties voor..maar dan is de sfeer ook weg..)

En door de drukte en omdat ze het vaak door iets smals lijden is het inderdaad vaak zoeken naar wc's waterpunten e.d.

Wat dat betreft ben ik dan nog wel weer blij man te zijn, zodat je het ook even verderop in de polder in een bosje kan lozen..ipv je half uit te moeten kleden en in zo'n hokje te verdwijnen..
Ja, ik heb het ook een paar keer in de bosjes gedaan, maar ik had door dat weer ook steeds minder zin om te stoppen tussen twee stempelposten in.

Zelf fiets ik nauwelijks met slecht weer, dus ik ga er ook niet al teveel geld aan uitgeven. Moet zeggen dat ik het ook niet bijzonder vervelend vind met regen rijden, tenzij het echt uren achter elkaar is. En als ik naar huis rijd, dan weet ik ook dat me daar een warme douche wacht.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_204984575
Ik denk dat ik na ruim 6 uur in regen best kan waarderen als ik goeie regenkleding heb
pi_204984670
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2022 11:27 schreef McM77 het volgende:

[..]
Volgend jaar vlammen op de flatlands300 dus:?

(ik begrijp dat je het gravel brevet gefietst hebt?)
Ja, klopt! Ik weet nog niet welke ik ga doen, maar 300km op een dag fietsen lijkt me wel gaaf.

En minder zwaar dan een graveleditie.
pi_204986687
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2022 12:48 schreef JohnDDD het volgende:

[..]
Ja, ik heb het ook een paar keer in de bosjes gedaan, maar ik had door dat weer ook steeds minder zin om te stoppen tussen twee stempelposten in.

Zelf fiets ik nauwelijks met slecht weer, dus ik ga er ook niet al teveel geld aan uitgeven. Moet zeggen dat ik het ook niet bijzonder vervelend vind met regen rijden, tenzij het echt uren achter elkaar is. En als ik naar huis rijd, dan weet ik ook dat me daar een warme douche wacht.
Het hangt wat mij betreft van de temperatuur af. Als die gewoon ok is, vind ik regen niet vervelend. Uitzonderingen zijn plekken waar wegen spekglad zijn met regen.
pi_204987101
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2022 17:43 schreef Halcon het volgende:

[..]
Het hangt wat mij betreft van de temperatuur af. Als die gewoon ok is, vind ik regen niet vervelend. Uitzonderingen zijn plekken waar wegen spekglad zijn met regen.
Mwah gisteren was het 15 graden denk ik, max, dus dan kan het best koud worden hoor. Beetje een twijfelgeval. Als het wat warmer was geweest, was het inderdaad niet zo erg denk ik.

Van de gladheid heb ik niks gemerkt, maar ik heb recentelijk mijn gravelbike met DT-Swiss wielen uitgerust en daarop mooie Continental Grand Prix 4 season banden van 32mm gelegd. Wat een heerlijke banden zijn dat zeg. Snel maar toch veel grip en ze zijn gewoon schitterend om te zien.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_204987366
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2022 18:34 schreef JohnDDD het volgende:

[..]
Mwah gisteren was het 15 graden denk ik, max, dus dan kan het best koud worden hoor. Beetje een twijfelgeval. Als het wat warmer was geweest, was het inderdaad niet zo erg denk ik.

Van de gladheid heb ik niks gemerkt, maar ik heb recentelijk mijn gravelbike met DT-Swiss wielen uitgerust en daarop mooie Continental Grand Prix 4 season banden van 32mm gelegd. Wat een heerlijke banden zijn dat zeg. Snel maar toch veel grip en ze zijn gewoon schitterend om te zien.
Ja, dan kan het best fris worden. Maar boven de 20 en zeker boven de 25, vind ik het prima. Had er vroeger een pesthekel aan, maar dat is nu wel minder geworden.

Heb zelf in Spanje (Mallorca) en Oostenrijk (Burgenland) wel gehad dat sommige wegen na regen echt spekglad waren.
  dinsdag 7 juni 2022 @ 18:57:12 #125
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_204987372
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2022 11:40 schreef JohnDDD het volgende:

[..]
Ja, voor mij was het ook wel type 3 fun. (Moest even opzoeken wat dat is maar ik dacht ook: ook na afloop ga ik dit niet leuk meer vinden)

Hadden jullie nog wel redelijke regenkleding aan of viel dat ook een beetje tegen?

Dat stempelen is inderdaad vet irritant. Je moet inderdaad overal van de fiets en 10 minuten wachten/lopen. Ook vond ik het bijv. irritant dat er soms te weinig van die plaszuilen stonden (soms met rijen) en dat ik de watertappunten niet goed kon vinden. Dus eerst moeten wachten op de stempel en dan moeten zoeken naar een watertappunt, dat is gewoon irritant.

Ik snap trouwens niet waarom ze niet met QR-codes of iets dergelijks werken zoals tijdens de tocht van vorig jaar (toen mocht je hem zelfstandig rijden en kon je gewoon in elke plaats een QR scannen). Probleem is dan natuurlijk dat je batterij op kan raken ofzo. Maar alles beter dan dat wachten om te kunnen stempelen.
Ik snap niet dat je hier over klaagt terwijl je zoiets als een elfstedentocht gaat rijden.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  dinsdag 7 juni 2022 @ 18:59:22 #126
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_204987395
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2022 18:57 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Ik snap niet dat je hier over klaagt terwijl je zoiets als een elfstedentocht gaat rijden.
Waren er maar toertochten waar je niet hoeft te stempelen :D
pi_204987714
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2022 18:57 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Ik snap niet dat je hier over klaagt terwijl je zoiets als een elfstedentocht gaat rijden.
:D Blijkbaar hoort het er allemaal bij: lastig te bereiken, slecht weer, wind, folklore ... misschien toch niets voor mij.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  FOK!fotograaf dinsdag 7 juni 2022 @ 21:39:39 #128
73911 ultra_ivo
pi_204988841
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2022 13:24 schreef Tommeke het volgende:

[..]
Ja, klopt! Ik weet nog niet welke ik ga doen, maar 300km op een dag fietsen lijkt me wel gaaf.

En minder zwaar dan een graveleditie.
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2022 13:24 schreef Tommeke het volgende:

[..]
Ja, klopt! Ik weet nog niet welke ik ga doen, maar 300km op een dag fietsen lijkt me wel gaaf.

En minder zwaar dan een graveleditie.
Ehm, mijn oude 300 Ardennendriehoek was denk ik wel wat zwaarder. Vooral als die gecombineerd werd met een Ardens weertje
pi_204989374
Nounou mensen onderkoeld met de elfstedentocht, dan vraag je er toch zelf om ?
Beetje beter voorbereiden/betere kleding zou ik zeggen.
Tuurlijk nat en wind, maar kom op het was niet echt heel koud.

Maar als ik dan lees dat mensen kort/kort gaan fietsen tja dan vraag je er wel beetje om.
  FOK!fotograaf woensdag 8 juni 2022 @ 06:51:28 #130
73911 ultra_ivo
pi_204990490
Ik heb ook al verhalen gehoord van mensen die met 60 of 80mm velgen aan de start stonden bij harde wind. Die hadden dus hun problemen om hun spoor te houden tijdens zijwind.
pi_204990763
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2022 21:39 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]
[..]
Ehm, mijn oude 300 Ardennendriehoek was denk ik wel wat zwaarder. Vooral als die gecombineerd werd met een Ardens weertje
True! Maar ik dacht zelf aan Boekelo ofzo.
pi_204990922
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2022 11:22 schreef McM77 het volgende:

[..]
Hier ook een starter, we waren met een clubje waarvan er twee met mij meereden.
Ik denk dat opzich het weer voor mij persoonlijk nog wel ging, met de instelling weggegaan "ik ben de hele dag zeik..en zeiknat, droog worden die we na de finish wel weer" en tijdens het fietsen ook eigenlijk nergens last van gehad.

Wat je opbreekt is overal moet stoppen en lopen en wachten bij het stempelen..

De twee die mee waren melden bij Bolsward:

- Van mij hoeft het niet meer...dit begint op type 3 fun te lijken.

En de ander:

- Mijn handen doen het niet echt meer..ik kan niet normaal schakelen of remmen meer.

Dus samen uit..samen thuis, en rond 18:30 weer thuis aangekomen met ruim 140km op de teller waarvan denk ik 10km zonder regen..
Als je lange wachtrijen bij het stempelen wilt vermijden, dan moet je in de laatste acht groepen starten. En vooral startgroep 4 tot 12 vermijden. Het is vaak ook gezelliger in de achterste groepen, weet ik uit vroegere ervaring.
pi_204993363
quote:
Voormalig minister Sander Dekker is gisteravond zwaar gewond geraakt toen hij in de duinen bij Monster van zijn racefiets viel.

De Telegraaf schrijft dat een ooggetuige heeft gezien dat een wandelaarster Dekker bij de arm pakte en dat hij daardoor ten val kwam. Volgens de wandelaarster reed hij te hard.

De 47-jarige oud-minister voor Rechtsbescherming is zwaargewond overgebracht naar het ziekenhuis. Hij zou onder meer zijn ribben, sleutelbeen en bekken hebben gebroken. Hij verkeert niet in levensgevaar, zeggen ingewijden.

De wandelaarster door wie Dekker ten val zou zijn gekomen, zit vast en wordt nog verhoord. Zij wordt verdacht van poging tot doodslag en zware mishandeling.
Zal je maar overkomen, dat zo'n gek wijf je zomaar bij je arm pakt en je alles breekt wat er te breken valt.


Blijkbaar is hij wel een beetje een brokkenpiloot:
quote:
Het is niet voor het eerst dat Dekker met zijn racefiets valt. In 2016 brak hij zijn heup tijdens een vakantie in Spanje. Drie jaar eerder brak hij zijn sleutelbeen en in 2013 was het een loslopende hond waardoor hij zijn sleutelbeen, een elleboog, rib en pols brak. Eind vorig jaar maakte Dekker bekend niet terug te keren in het kabinet-Rutte IV.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_204995069
Ouch..

Maar wel een raar verhaal, ik rijd normaal gesproken niet zo dicht langs een wandelaar dat die mijn arm kan vastpakken, en al helemaal niet als ik hard ga.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  woensdag 8 juni 2022 @ 15:48:12 #135
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_204995134
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2022 15:43 schreef La_Tramposa het volgende:
Ouch..

Maar wel een raar verhaal, ik rijd normaal gesproken niet zo dicht langs een wandelaar dat die mijn arm kan vastpakken, en al helemaal niet als ik hard ga.
Lijkt er dus op dat deze wandelaarster bewust Dekker heeft opgezocht om hem van de fiets te gooien. Dan maakt het niet uit op welke afstand je van de wandelaar rijdt.
pi_204995232
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2022 15:48 schreef Zelva het volgende:

[..]
Lijkt er dus op dat deze wandelaarster bewust Dekker heeft opgezocht om hem van de fiets te gooien. Dan maakt het niet uit op welke afstand je van de wandelaar rijdt.
Ik heb nergens gelezen dat die wandelaar Dekker bewust op heeft gezocht.

Als je hard fietst en een wandelaar kan je bij je arm pakken, dan scheer je er rakelings langs. Anders kan dat nooit.

Ik probeer dat zelf altijd zoveel mogelijk te voorkomen. Niet altijd mogelijk helaas, omdat sommige wandelaars met 3 of meer naast elkaar lopen op het fietspad.

Nee, ik heb geen bel. Veel nut heeft dat tegenwoordig toch niet. Mensen voor wie je zou moeten bellen zijn vaak toch zo druk aan het kwebbelen, muziek aan het luisteren of met gehoorproblemen, zodat ze je toch niet horen.
pi_204995375
Ik vind mijn bel wel onmisbaar, al helpt het inderdaad niet altijd. En tja, soms moet je nou eenmaal even remmen als er iemand met kinderwagen wandelt of een hele groep die je niet aan hoort komen.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_204995429
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2022 16:07 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik vind mijn bel wel onmisbaar, al helpt het inderdaad niet altijd. En tja, soms moet je nou eenmaal even remmen als er iemand met kinderwagen wandelt of een hele groep die je niet aan hoort komen.
Mijn vader heeft wel een bel op zijn racefiets. Als ik weleens met hem ga fietsen, dan denk ik dat het in 9 van de 10 gevallen niks helpt. Oordopjes met muziek in, druk aan het kwebbelen, slecht gehoor, opeens achterom kijken en gaan slingeren...
pi_204995548
https://twitter.com/Westl(...)188446752770/photo/1

Dit is blijkbaar de situatie, helemaal bizar. Er loopt gewoon een afgescheiden voetpad naast.. die vrouw spoort niet.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  woensdag 8 juni 2022 @ 16:35:20 #140
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_204995717
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2022 15:55 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ik heb nergens gelezen dat die wandelaar Dekker bewust op heeft gezocht.
Je denkt dat de politie zomaar iemand oppakt voor poging tot doodslag als er geen zware vermoedens zijn?

Dan is er echt wel wat aan de hand.
pi_204995839
Ik heb ook een bel en vind die ook wel onmisbaar. Heel regelmatig helpt het toch wel wat. Ook al horen ze hem soms pas als je er vlak achter zit en dan belt.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_204996144
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2022 16:35 schreef Zelva het volgende:

[..]
Je denkt dat de politie zomaar iemand oppakt voor poging tot doodslag als er geen zware vermoedens zijn?

Dan is er echt wel wat aan de hand.
Die verdenking is al behoorlijk afgezwakt. Zie: https://www.ad.nl/binnenl(...)handeling~abf38f424/
pi_204996159
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2022 16:11 schreef Halcon het volgende:

[..]
Mijn vader heeft wel een bel op zijn racefiets. Als ik weleens met hem ga fietsen, dan denk ik dat het in 9 van de 10 gevallen niks helpt. Oordopjes met muziek in, druk aan het kwebbelen, slecht gehoor, opeens achterom kijken en gaan slingeren...
Monteer gewoon die bel. Het overgrote deel van de mensen hoort die wel gewoon. Je zoekt nu gewoon naar smoesjes om geen bel te willen hebben. :N
pi_204996259
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2022 17:15 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]
Monteer gewoon die bel. Het overgrote deel van de mensen hoort die wel gewoon. Je zoekt nu gewoon naar smoesjes om geen bel te willen hebben. :N
Dan moeten ze maar een alarmsignaal maken op de Garmin. En dan een signaal wat je echt heel goed hoort. Dus claxon van een auto, maar dan minimaal factor 5.
pi_204996335
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2022 17:26 schreef Halcon het volgende:

[..]
Dan moeten ze maar een alarmsignaal maken op de Garmin. En dan een signaal wat je echt heel goed hoort. Dus claxon van een auto, maar dan minimaal factor 5.
:')
pi_204996336
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2022 08:17 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Als je lange wachtrijen bij het stempelen wilt vermijden, dan moet je in de laatste acht groepen starten. En vooral startgroep 4 tot 12 vermijden. Het is vaak ook gezelliger in de achterste groepen, weet ik uit vroegere ervaring.
Ik neem de tip mee voor volgend jaar :0

Het wachten was mij betreft niet echt bij het stempelen zelf, dat weet je (tenminste, ik had me er op ingesteld) maar we waren met een groep van een man of 20 in totaal en raakten elkaar een beetje uit het oog, en dan sta je zo 5 tot 10 minuten langer stil...en dan word het fris.

Ik vond het een geweldige leuke toertocht iig. Volgend jaar met een groepje van max 4 personen en iets duidelijker afspraken over bij elkaar blijven, waar stoppen we me, en we hebben mooi weer besteld.
pi_204996436
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2022 17:35 schreef McM77 het volgende:

[..]
Ik neem de tip mee voor volgend jaar :0

Het wachten was mij betreft niet echt bij het stempelen zelf, dat weet je (tenminste, ik had me er op ingesteld) maar we waren met een groep van een man of 20 in totaal en raakten elkaar een beetje uit het oog, en dan sta je zo 5 tot 10 minuten langer stil...en dan word het fris.

Ik vond het een geweldige leuke toertocht iig. Volgend jaar met een groepje van max 4 personen en iets duidelijker afspraken over bij elkaar blijven, waar stoppen we me, en we hebben mooi weer besteld.
Het eerste jaar deed ik ook mee met een groepje schoolvrienden van 14-16 man. Uiteindelijk is de groep ook uitgedund, en achteraf was voor drie uur binnen. Kniepijn daarna omdat ik veel te zwaar had getrapt op mijn drie versnellingen fiets.
Vanaf dat moment heb ik het roer omgegooid, en ben nooit voor acht uur 's avonds binnengekomen. Soms namen we een pauze in Bolsward tot vijf uur 's middags om dan pas de zuidelijke lus te gaan fietsen. Veel gezelliger en prettiger fietsen.
pi_204996864
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2022 16:21 schreef La_Tramposa het volgende:
https://twitter.com/Westl(...)188446752770/photo/1

Dit is blijkbaar de situatie, helemaal bizar. Er loopt gewoon een afgescheiden voetpad naast.. die vrouw spoort niet.
Ik rijd hier regelmatig en bijna geen voetganger loopt hier op het aparte voetpad. Fietspad wordt gewoon gezien als strandopgang. Als fietser neem je redelijk wat snelheid mee als je van de duinen afkomt, zeker met westenwind. Maar in het weekend probeer ik het toch te vermijden buiten de winter.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_204997136
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2022 18:22 schreef Steven184 het volgende:

[..]
Ik rijd hier regelmatig en bijna geen voetganger loopt hier op het aparte voetpad. Fietspad wordt gewoon gezien als strandopgang. Als fietser neem je redelijk wat snelheid mee als je van de duinen afkomt, zeker met westenwind. Maar in het weekend probeer ik het toch te vermijden buiten de winter.
Je leest overal: De wielrenner reedt veel te hard. Maar wat is te hard dan?
Als een wandelaar al iemand hard ziet aankomen kun je ook gewoon zorgen dat je rechts blijft lopen, de fietser zal er altijd ruim langsgaan.
De weg is ook breed zat.
Vakman pur sang
  woensdag 8 juni 2022 @ 19:13:33 #150
108913 Godshand
guide4you
pi_204997481
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2022 17:13 schreef Halcon het volgende:

[..]
Die verdenking is al behoorlijk afgezwakt. Zie: https://www.ad.nl/binnenl(...)handeling~abf38f424/
Die man moet stoppen met op de racefiets zitten, hij kan niet sturen.

Ik ben nooit met de racefiets hard gevallen, alleen 2x gevallen vanwege te laat uit klikken. Verder is het een kwestie van opletten: bij honden of andere dieren ruim passeren of snelheid minderen. Kinderen ook, die zien je vaak niet, soms stop ik zelfs. Soms kijken mensen wel geïrriteerd als je hard komt aan zeilen maar ik denk dan: "Wees blij dat ik die kleine nog zie".

In afdalingen in het buitenland ga ik ook voorzichtig naar beneden als ik geen goed zicht op de bocht heb en de plek niet ken.

Enige momenten dat ik hard op de fiets ben gevallen, was als ik te lang in de kroeg had gehangen en dan op mijn stadsfiets sprong. Een keer fiets niet overeind kunnen houden en op een punthek terecht gekomen, de andere keer gleed mijn fiets over natte kasseien weg. In beide gevallen mocht er gehecht worden...
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_204997517
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juni 2022 19:13 schreef Godshand het volgende:

[..]
Die man moet stoppen met op de racefiets zitten, hij kan niet sturen.

Ik ben nooit met de racefiets hard gevallen, alleen 2x gevallen vanwege te laat uit klikken. Verder is het een kwestie van opletten: bij honden of andere dieren ruim passeren of snelheid minderen. Kinderen ook, die zien je vaak niet, soms stop ik zelfs. Soms kijken mensen wel geïrriteerd als je hard komt aan zeilen maar ik denk dan: "Wees blij dat ik die kleine nog zie".

In afdalingen in het buitenland ga ik ook voorzichtig naar beneden als ik geen goed zicht op de bocht heb en de plek niet ken.

Enige momenten dat ik hard op de fiets ben gevallen, was als ik te lang in de kroeg had gehangen en dan op mijn stadsfiets sprong. Een keer fiets niet overeind kunnen houden en op een punthek terecht gekomen, de andere keer gleed mijn fiets over natte kasseien weg. In beide gevallen mocht er gehecht worden...
Ik ben wel een paar keer gevallen. Dat was eigenlijk vooral in wedstrijden. Meestal vielen er dan anderen voor me en viel ik daar overheen.

Een keer gevallen (ook in een wedstrijd) in een bocht op gladde klinkers (regende toen). Verder een keer in een afdaling op een fout geparkeerde auto geklapt.

Gewoon op de racefiets op de weg, zonder dat het een wedstrijd was, nog nooit gevallen. Een keer omgereden door een automobilist die afsloeg en me niet had gezien.
pi_204998111
Het hangt ook nogal af van waar je woont. In de randstad is het leven als wielrenner toch gewoon best lastiger dan in Drenthe oid
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_204998216
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2022 19:16 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ik ben wel een paar keer gevallen. Dat was eigenlijk vooral in wedstrijden. Meestal vielen er dan anderen voor me en viel ik daar overheen.

Een keer gevallen (ook in een wedstrijd) in een bocht op gladde klinkers (regende toen). Verder een keer in een afdaling op een fout geparkeerde auto geklapt.

Gewoon op de racefiets op de weg, zonder dat het een wedstrijd was, nog nooit gevallen. Een keer omgereden door een automobilist die afsloeg en me niet had gezien.


In een groepstijdrit een keer wielen gehaakt en met 40+ over asfalt gegleden.
Op de MTB een keer met ijssel onderuit geschoven, en vaak een klein schuivertje door snelle bocht met mulzand.
Maar gewoon op de racer nog nooit ook, in 15 jaar.
Afkloppen wel ;)
Vakman pur sang
  woensdag 8 juni 2022 @ 20:10:11 #154
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_204998257
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2022 15:55 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ik heb nergens gelezen dat die wandelaar Dekker bewust op heeft gezocht.

Als je hard fietst en een wandelaar kan je bij je arm pakken, dan scheer je er rakelings langs. Anders kan dat nooit.

Ik probeer dat zelf altijd zoveel mogelijk te voorkomen. Niet altijd mogelijk helaas, omdat sommige wandelaars met 3 of meer naast elkaar lopen op het fietspad.

Nee, ik heb geen bel. Veel nut heeft dat tegenwoordig toch niet. Mensen voor wie je zou moeten bellen zijn vaak toch zo druk aan het kwebbelen, muziek aan het luisteren of met gehoorproblemen, zodat ze je toch niet horen.
Je kan toch op z'n minst een bel kopen. Echt niet dat niemand reageert.
pi_204998270
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juni 2022 20:10 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Je kan toch op z'n minst een bel kopen. Echt niet dat niemand reageert.
Heb ook geen bel, wel eens gehad, maar hier in de omgeving helpt dat niet. Maakt mensen geïrriteerd. Dus schreeuw ik gewoon.
Vakman pur sang
  woensdag 8 juni 2022 @ 20:12:44 #156
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_204998287
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2022 17:15 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]
Monteer gewoon die bel. Het overgrote deel van de mensen hoort die wel gewoon. Je zoekt nu gewoon naar smoesjes om geen bel te willen hebben. :N
Ik heb ook geen helm. 9/10 keer heb je er niks aan als je valt.
pi_204998386
Ik moet er niet aan denken zonder bel te fietsen.
Aldus.
pi_204998437
quote:
2s.gif Op woensdag 8 juni 2022 20:22 schreef Z het volgende:
Ik moet er niet aan denken zonder bel te fietsen.
Of zonder fiets te bellen.
Vakman pur sang
pi_204998438
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2022 15:43 schreef La_Tramposa het volgende:
Ouch..

Maar wel een raar verhaal, ik rijd normaal gesproken niet zo dicht langs een wandelaar dat die mijn arm kan vastpakken, en al helemaal niet als ik hard ga.
Ik fiets zo ongeveer dagelijks langs wandelaar die als ze kwaad willen mij kunnen vastpakken.
Genoeg plekken waar het onmogelijk is om met meter afstand om mensen heen te fietsen.

Vaak genoeg gaatje waar je ongeveer tussendoor moet fietsen zegmaar.
pi_204998458
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juni 2022 20:10 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Je kan toch op z'n minst een bel kopen. Echt niet dat niemand reageert.
Van wat ik zo heb gezien, zie ik dat het zelden effect heeft. Mensen horen het niet, omdat ze oordopjes in hebben en muziek luisteren, aan het bellen zijn, druk aan het kwebbelen zijn of sowieso al gehoorproblemen hebben. En dan heb je ook nog de lui die dan opeens gaan slingeren, het sowieso vertikken om aan de kant te gaan, etc.

In de stad zelf ga ik verder op fietspaden ook geen gekke capriolen uithalen om twee tellen sneller de stad uit te zijn. Ik rijd gewoon op het gemakje de stad uit, ga dan lekker fietsen over over het algemeen rustige wegen en dan op het gemakje de stad weer in en naar huis.

Ja. Krijg weleens commentaar. Dat is dan van het soort dat je van ver aan ziet komen op een fietspad, maar dan gewoon vrolijk met 3 of 4 naast elkaar blijft lopen. Of van die figuren die in de bossen op de MTB-route op singletracks gaan lopen.
pi_204998547
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2022 16:07 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik vind mijn bel wel onmisbaar, al helpt het inderdaad niet altijd. En tja, soms moet je nou eenmaal even remmen als er iemand met kinderwagen wandelt of een hele groep die je niet aan hoort komen.
Ik krijg ook wel eens gezeik als ik bel, maar veel minder dan wanneer ik roep. Ik heb dus maar een bel, al ziet het er niet uit natuurlijk :9

Ik ben ook wel eens bijna van m’n fiets getrokken door een idioot. Ik fietste over de weg op een plek waar wel een fietspad was. Dat fietspad is echter vet onoverzichtelijk met allemaal bomen, bochten en wortels. En het was rustig.

Die knakker haalt me in, in een busje van z’n werk nota bene, en gaat een paar km later in een dorp op de weg staan om me tegen te houden :')
pi_204998831
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2022 20:32 schreef Tommeke het volgende:

[..]
Ik krijg ook wel eens gezeik als ik bel, maar veel minder dan wanneer ik roep. Ik heb dus maar een bel, al ziet het er niet uit natuurlijk :9

Ik ben ook wel eens bijna van m’n fiets getrokken door een idioot. Ik fietste over de weg op een plek waar wel een fietspad was. Dat fietspad is echter vet onoverzichtelijk met allemaal bomen, bochten en wortels. En het was rustig.

Die knakker haalt me in, in een busje van z’n werk nota bene, en gaat een paar km later in een dorp op de weg staan om me tegen te houden :')
Hey dit heb ik precies zo meegemaakt.
Vakman pur sang
  woensdag 8 juni 2022 @ 20:54:35 #163
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_204998873
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juni 2022 20:52 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Hey dit heb ik precies zo meegemaakt.
Wel een beetje lullig om een wielrenner lastig te vallen na een lange werkdag.
  woensdag 8 juni 2022 @ 21:01:11 #164
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_204998976
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2022 20:32 schreef Tommeke het volgende:

[..]
Ik krijg ook wel eens gezeik als ik bel, maar veel minder dan wanneer ik roep. Ik heb dus maar een bel, al ziet het er niet uit natuurlijk :9

Ik ben ook wel eens bijna van m’n fiets getrokken door een idioot. Ik fietste over de weg op een plek waar wel een fietspad was. Dat fietspad is echter vet onoverzichtelijk met allemaal bomen, bochten en wortels. En het was rustig.

Die knakker haalt me in, in een busje van z’n werk nota bene, en gaat een paar km later in een dorp op de weg staan om me tegen te houden :')
Ik ben een keer bijna de sloot ingereden door een ouder echtpaar. Het was vrij duidelijk dat het niet per ongeluk was omdat de dame in kwestie een gekke bek trok en haar middelvinger opstak. Ik was daar toen zo boos over geworden dat ik ze tot hun huis, 2/3 km verderop, over de 60 weg waar ik reed gevolgd ben. (verkapte ik kan ~50 per uur rijden post). Eenmaal bij hun thuis kreeg ik te horen dat jullie wielrenner daar altijd rijden en dat mag niet. En ze waren dat helemaal zat.

Het was voor mij de eerste keer op die weg, en uberhaupt 1 van de weinige keren dat ik daar gefietste. Ik heb verder weinig te maken met wat andere wielrenners daar fout doen. Dus dat heb ik ze ook duidelijk gemaakt. En ik heb hem excuus laten maken omdat hij me bijna doodreed (dat maakte ik er zelf van, waarschijnlijk kwam ik er met een nat pak ook wel vanaf).

Zijn vrouw was snel naar binnen gelopen toen ze mij de straat in zag rijden. Die heb ik naar buiten laten komen en excuus laten maken voor haar middelvinger. Ik denk dat ze allebei wel doorhadden aan hoe piswoest ik was dat het echt niet kon wat ze deden.

https://www.google.nl/map(...)g!2e0!7i16384!8i8192

Het was daar, en hij sneed me af terwijl ik voor het stoplicht aan het afremmen was.

Ik kan me heel goed voorstellen dat het kut is als er steeds wielrenners rijden waar ze niet horen, maar dan ga je toch niet iemand in de berm/sloot lopen douwen met je auto? Toeteren, even roepen vanuit het raam dat ik godverdomme op het fietspad moet is allemaal prima, maar fysiek worden me je auto, doe normaal :')
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_204999060
Ik proef de woede in je post.
Aldus.
pi_204999122
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2022 21:01 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Ik ben een keer bijna de sloot ingereden door een ouder echtpaar. Het was vrij duidelijk dat het niet per ongeluk was omdat de dame in kwestie een gekke bek trok en haar middelvinger opstak. Ik was daar toen zo boos over geworden dat ik ze tot hun huis, 2/3 km verderop, over de 60 weg waar ik reed gevolgd ben. (verkapte ik kan ~50 per uur rijden post). Eenmaal bij hun thuis kreeg ik te horen dat jullie wielrenner daar altijd rijden en dat mag niet. En ze waren dat helemaal zat.

Het was voor mij de eerste keer op die weg, en uberhaupt 1 van de weinige keren dat ik daar gefietste. Ik heb verder weinig te maken met wat andere wielrenners daar fout doen. Dus dat heb ik ze ook duidelijk gemaakt. En ik heb hem excuus laten maken omdat hij me bijna doodreed (dat maakte ik er zelf van, waarschijnlijk kwam ik er met een nat pak ook wel vanaf).

Zijn vrouw was snel naar binnen gelopen toen ze mij de straat in zag rijden. Die heb ik naar buiten laten komen en excuus laten maken voor haar middelvinger. Ik denk dat ze allebei wel doorhadden aan hoe piswoest ik was dat het echt niet kon wat ze deden.

https://www.google.nl/map(...)g!2e0!7i16384!8i8192

Het was daar, en hij sneed me af terwijl ik voor het stoplicht aan het afremmen was.

Ik kan me heel goed voorstellen dat het kut is als er steeds wielrenners rijden waar ze niet horen, maar dan ga je toch niet iemand in de berm/sloot lopen douwen met je auto? Toeteren, even roepen vanuit het raam dat ik godverdomme op het fietspad moet is allemaal prima, maar fysiek worden me je auto, doe normaal :')
Ok dat was terecht dan.
Wat mensen kunnen doen soms.

Waar gebeurd. Ik reed vanaf de camping naar een dorp bij Garda, naar beneden, mooie brede weg. Italianen rijden ruim om je heen, zonnetje, all good.
Komt er een dikke Duitser met zijn X6 en die snijdt me rijdt met de spiegel tegen mijn arm. Kan net de fiets op de weghouden. Piswoest! Volgas afdalen wetende dat er altijd file staat bij het stadje. En na 4-5km volgas en adrenaline, staat die daar voor het stoplicht })

En vorig jaar in Duitsland een bus met aanhanger, fietspad er wel naast maar dat wat onrijdbaar en meer een wandelpad.
Die man drukt ons ineens letterlijk de berm in, de aanhanger gooit mijn maat overboord. Hij staat nog in de berm te schreeuwen dat je daar niet mag fietsen. (Hij kon er heeel ruim omheen rijden verder)
Nou die heb ik uit de auto getrokken, en er kwam niks meer uit. Hij liep wit aan, en maar laten gaan weer.
Vakman pur sang
pi_204999370
Mannen en vrouwen, even een ander onderwerp. Ik zoek mooie routes om te fietsen bij Bormio en bij het Gardameer. Over 1,5 week zit ik daar een weekje.

Hoe meer hoe beter. ^O^
  woensdag 8 juni 2022 @ 21:26:03 #168
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_204999407
quote:
2s.gif Op woensdag 8 juni 2022 21:05 schreef Z het volgende:
Ik proef de woede in je post.
Type 3 fun?
pi_204999458
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juni 2022 21:09 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ok dat was terecht dan.
Wat mensen kunnen doen soms.

Waar gebeurd. Ik reed vanaf de camping naar een dorp bij Garda, naar beneden, mooie brede weg. Italianen rijden ruim om je heen, zonnetje, all good.
Komt er een dikke Duitser met zijn X6 en die snijdt me rijdt met de spiegel tegen mijn arm. Kan net de fiets op de weghouden. Piswoest! Volgas afdalen wetende dat er altijd file staat bij het stadje. En na 4-5km volgas en adrenaline, staat die daar voor het stoplicht })

En vorig jaar in Duitsland een bus met aanhanger, fietspad er wel naast maar dat wat onrijdbaar en meer een wandelpad.
Die man drukt ons ineens letterlijk de berm in, de aanhanger gooit mijn maat overboord. Hij staat nog in de berm te schreeuwen dat je daar niet mag fietsen. (Hij kon er heeel ruim omheen rijden verder)
Nou die heb ik uit de auto getrokken, en er kwam niks meer uit. Hij liep wit aan, en maar laten gaan weer.
Duitsland is ook wel zo'n kutland om te fietsen. Die fietspaden daar ook, totaal onbegaanbaar over het algemeen. Automobilisten hebben vaak zelf geen fietservaring en haten fietsers.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_204999469
Ook een ander onderwerp.

Ben mijn Garmin 820 beu.

Nu is er de 830 plus, las ik vandaag over de 1040 en komt de 840.

Wat is jullie idee hierbij? Gaan voor de 1040 of wachten op de 840? Of is die 830+ ook wel prima.

Behalve de basisfuncties, vind ik het wel fijn als ik er een beetje leesbaar het kaartje op kan zien. Ik rijd niet met routes of zo, maar soms even snel op een kaartje kijken welke kant op, vind ik wel handig :+
  woensdag 8 juni 2022 @ 21:32:12 #171
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_204999522
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2022 21:29 schreef JohnDDD het volgende:

[..]
Duitsland is ook wel zo'n kutland om te fietsen. Die fietspaden daar ook, totaal onbegaanbaar over het algemeen. Automobilisten hebben vaak zelf geen fietservaring en haten fietsers.
Duitsland in de bebouwde kom een ramp, daar buiten wel okay.
pi_204999587
Ik vind Duitsland ook wel ok om te fietsen. Eifel is prima. Net over de grens bij Limburg is het ook prima, mits je weg blijft uit de wat grotere plaatsen. Beieren, bij de grens met Tsjechië ook prima gefietst.
  woensdag 8 juni 2022 @ 21:37:23 #173
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_204999594
Persoonlijk fiets ik graag in Duitsland vanuit huis, maar dan wel de kleine weggetjes door de velden en bossen. Een stuk rustiger dan Nederland ^O^ De L-wegen ontwijk ik ook.
  woensdag 8 juni 2022 @ 21:45:02 #174
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_204999690
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2022 21:23 schreef RealBizkit666 het volgende:
Mannen en vrouwen, even een ander onderwerp. Ik zoek mooie routes om te fietsen bij Bormio en bij het Gardameer. Over 1,5 week zit ik daar een weekje.

Hoe meer hoe beter. ^O^
Bormio? Gaaf. Heb geen concrete routes, maar dat wordt een hoop klimmen. De Stelvio van beide kanten, de Gavia en de Mortirolo (kan in één rit), Bormio2000, etc.
pi_204999763
quote:
7s.gif Op woensdag 8 juni 2022 21:45 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Bormio? Gaaf. Heb geen concrete routes, maar dat wordt een hoop klimmen. De Stelvio van beide kanten, de Gavia en de Mortirolo (kan in één rit), Bormio2000, etc.
Bormio inderdaad. Die dubbele Stelvio heb ik inderdaad al gekregen. ^O^
  woensdag 8 juni 2022 @ 21:54:20 #176
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_204999870
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2022 21:23 schreef RealBizkit666 het volgende:
Mannen en vrouwen, even een ander onderwerp. Ik zoek mooie routes om te fietsen bij Bormio en bij het Gardameer. Over 1,5 week zit ik daar een weekje.

Hoe meer hoe beter. ^O^
Vanuit Bormio kun je eigenlijk vier rondjes (nou ja, rondes) maken.

-Umbrail/Stelvio (in willekeurige volgorde, dus of twee keer Stelvio met afdaling Umbrail of één keer afdaling Stelvio)
-Bormio - Forcola di Livigno vanuit Tirano, eventueel met een ommetje naar de top van de Berninapas - Eira - Foscagno - Bormio (andersom zou ik niet doen)
-Mortirolo - Gavia (heel zwaar) of Gavia - Mortirolo (stuk minder zwaar)
-Foscagno - Eira - Ofenpass - Umbrail (of andersom). Hier moet je wel een stuk met een bus in een tunnel. Op de top van de Umbrail kun je ook nog een stukje verder naar de top van Stelvio, maar dat is vrij onzinnig. Eventueel zou je ook nog vanaf de Ofenpass kunnen doorrijden naar de voet van de Stelvio in Prato (de bekende kant), maar volgens mij wordt het dan wel heel erg gortig.

Daarnaast heb je nog wat doodlopende beklimmingen, waarvan Bormio 2000 (mwa) en Torre di Fraele (tof) het bekendste zijn.

Heb eventueel nog wel wat routes op mijn Strava staan.
  woensdag 8 juni 2022 @ 22:06:26 #177
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_205000077
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2022 21:30 schreef Halcon het volgende:
Ook een ander onderwerp.

Ben mijn Garmin 820 beu.

Nu is er de 830 plus, las ik vandaag over de 1040 en komt de 840.

Wat is jullie idee hierbij? Gaan voor de 1040 of wachten op de 840? Of is die 830+ ook wel prima.

Behalve de basisfuncties, vind ik het wel fijn als ik er een beetje leesbaar het kaartje op kan zien. Ik rijd niet met routes of zo, maar soms even snel op een kaartje kijken welke kant op, vind ik wel handig :+

Heb zelf noodgedwongen onlangs een 1030 Plus aangeschaft (omdat mijn 1030 was overleden), maar ik voel nu totaal niet direct de noodzaak om over te stappen.

Ik ken de 830 voor de rest niet zo goed, maar verwacht niet dat het verschil met de 840 groter zal zijn dan tussen de 1030 en 1040. Ik heb wel een voorkeur voor een groter scherm, dus daarom valt de 830/840 bij mij af, maar dat is dus puur mijn voorkeur.
  woensdag 8 juni 2022 @ 22:10:10 #178
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_205000159
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juni 2022 21:32 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Duitsland in de bebouwde kom een ramp, daar buiten wel okay.
Ik fiets de laatste tijd ook heel veel in Duitsland en vind het heerlijk. Behalve dan de 'fietspaden' (eigenlijk gewoon veredelde stoepen) in de bebouwde kom inderdaad ja.
  donderdag 9 juni 2022 @ 08:00:13 #179
545 dop
:copyright: dop
pi_205001968
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2022 21:23 schreef RealBizkit666 het volgende:
Mannen en vrouwen, even een ander onderwerp. Ik zoek mooie routes om te fietsen bij Bormio en bij het Gardameer. Over 1,5 week zit ik daar een weekje.

Hoe meer hoe beter. ^O^
bij Garda de
Tramalzopas, maar dan wel mtb of gravelbike, op de racefiets ga je die beter niet rijden

[ Bericht 0% gewijzigd door dop op 09-06-2022 08:29:13 ]
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_205002145
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juni 2022 21:32 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Duitsland in de bebouwde kom een ramp, daar buiten wel okay.
Ik vind die 70-wegen zonder fietspaden buiten de bebouwde kom ook wel eng om eerlijk te zijn.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_205002287
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2022 08:45 schreef JohnDDD het volgende:

[..]
Ik vind die 70-wegen zonder fietspaden buiten de bebouwde kom ook wel eng om eerlijk te zijn.
Tja dat is overal in het buitenland toch? In spanje fiets je ook zo ongeveer op de snelweg, maar automobilisten rijden dan wel vaak heel netjes om je heen.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_205002307
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juni 2022 08:00 schreef dop het volgende:

[..]
bij Garda de
Tramalzopas, maar dan wel mtb of gravelbike, op de racefiets ga je die beter niet rijden
Gravel gaat niet mee, alleen de race. :)
pi_205002319
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2022 21:54 schreef Zelva het volgende:

[..]
Vanuit Bormio kun je eigenlijk vier rondjes (nou ja, rondes) maken.

-Umbrail/Stelvio (in willekeurige volgorde, dus of twee keer Stelvio met afdaling Umbrail of één keer afdaling Stelvio)
-Bormio - Forcola di Livigno vanuit Tirano, eventueel met een ommetje naar de top van de Berninapas - Eira - Foscagno - Bormio (andersom zou ik niet doen)
-Mortirolo - Gavia (heel zwaar) of Gavia - Mortirolo (stuk minder zwaar)
-Foscagno - Eira - Ofenpass - Umbrail (of andersom). Hier moet je wel een stuk met een bus in een tunnel. Op de top van de Umbrail kun je ook nog een stukje verder naar de top van Stelvio, maar dat is vrij onzinnig. Eventueel zou je ook nog vanaf de Ofenpass kunnen doorrijden naar de voet van de Stelvio in Prato (de bekende kant), maar volgens mij wordt het dan wel heel erg gortig.

Daarnaast heb je nog wat doodlopende beklimmingen, waarvan Bormio 2000 (mwa) en Torre di Fraele (tof) het bekendste zijn.

Heb eventueel nog wel wat routes op mijn Strava staan.
Die Strava routes mag je wel even in een PM/DM sturen. ^O^
pi_205002424
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2022 22:06 schreef Zelva het volgende:

[..]

Heb zelf noodgedwongen onlangs een 1030 Plus aangeschaft (omdat mijn 1030 was overleden), maar ik voel nu totaal niet direct de noodzaak om over te stappen.

Ik ken de 830 voor de rest niet zo goed, maar verwacht niet dat het verschil met de 840 groter zal zijn dan tussen de 1030 en 1040. Ik heb wel een voorkeur voor een groter scherm, dus daarom valt de 830/840 bij mij af, maar dat is dus puur mijn voorkeur.
Als die 1030 Plus pas is aangeschaft en goed werkt, zou ik dat ook niet doen.

820 bevalt me op zich prima, alleen vind ik de wegenkaartjes niet echt duidelijk. Je ziet welke straat je fietst en welke richting dat op is, maar dat is het dan ook wel. Dat mag wel iets uitgebreider.

Verder zitten op de 820 alle functies die ik nodig heb wel.
pi_205003214
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2022 20:24 schreef ddx het volgende:

[..]
Ik fiets zo ongeveer dagelijks langs wandelaar die als ze kwaad willen mij kunnen vastpakken.
Genoeg plekken waar het onmogelijk is om met meter afstand om mensen heen te fietsen.

Vaak genoeg gaatje waar je ongeveer tussendoor moet fietsen zegmaar.
Ik ben gisteren nog wel als wandelaar van achteren aangefietst. Maar goed, de dader was een jaar of 10 dus ik heb hem maar niet de sloot in gegooid ;)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_205003332
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2022 09:13 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Tja dat is overal in het buitenland toch? In spanje fiets je ook zo ongeveer op de snelweg, maar automobilisten rijden dan wel vaak heel netjes om je heen.
Dat vond ik in Duitsland dus wat tegenvallen.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  donderdag 9 juni 2022 @ 11:56:06 #187
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_205003364
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2022 11:52 schreef JohnDDD het volgende:

[..]
Dat vond ik in Duitsland dus wat tegenvallen.
Ik heb echt juist tegenovergestelde indrukken. Afgelopen zaterdag bleef een auto het hele stuk achter mij rijden op een klim terwijl ik met 12/13 omhoog kroop bijvoorbeeld. En van mij had hij er langs gemogen, was ruimte genoeg.
pi_205003380
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2022 11:56 schreef Zelva het volgende:

[..]
Ik heb echt juist tegenovergestelde indrukken. Afgelopen zaterdag bleef een auto het hele stuk achter mij rijden op een klim terwijl ik met 12/13 omhoog kroop bijvoorbeeld. En van mij had hij er langs gemogen, was ruimte genoeg.
Kan zijn. Ik heb een tijd in Berlijn gezeten en veel daar in de buurt gefietst. Kan ook aan die omgeving liggen. Berlijn was sowieso vreselijk. Je moest daar of met de S-Bahn met de fiets de stad uit, of eerst drie kwartier fietsen om eruit te komen.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  donderdag 9 juni 2022 @ 12:14:37 #189
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_205003542
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2022 11:35 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Ik ben gisteren nog wel als wandelaar van achteren aangefietst. Maar goed, de dader was een jaar of 10 dus ik heb hem maar niet de sloot in gegooid ;)
Ben je weer hersteld van zaterdag?

Ikzelf ben nu wel weer op zoek naar een nieuwe uitdaging. Val wel een beetje in een zwart gat. :P

Heb jij al een nieuw doel voor jezelf?
pi_205003637
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2022 11:57 schreef JohnDDD het volgende:

[..]
Kan zijn. Ik heb een tijd in Berlijn gezeten en veel daar in de buurt gefietst. Kan ook aan die omgeving liggen. Berlijn was sowieso vreselijk. Je moest daar of met de S-Bahn met de fiets de stad uit, of eerst drie kwartier fietsen om eruit te komen.
Dat is in de stad. Dat is sowieso vaak gejaagder. Stad zelf is ook niet echt 'n geschikte omgeving om voor de lol te fietsen.
pi_205004146
quote:
7s.gif Op donderdag 9 juni 2022 12:14 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Ben je weer hersteld van zaterdag?

Ikzelf ben nu wel weer op zoek naar een nieuwe uitdaging. Val wel een beetje in een zwart gat. :P

Heb jij al een nieuw doel voor jezelf?
ja eigenlijk heel goed! Ik had sowieso niet echt zware benen of zo, zondag nog een klein beetje last van mijn rug maar dat was na een goede nacht in weer een echt bed over ;)
Vrijdag a.s. loop ik een 800 meter, dat is een flinke overgang van 7,5 uur sporten naar 2,5 minuut :P
Maar het echte doel is de Marmotte. 3B eigenlijk pas 3 weken geleden besloten te starten, als een goede voorbereiding op de Marmotte..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  donderdag 9 juni 2022 @ 13:41:46 #192
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_205004331
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2022 13:22 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
ja eigenlijk heel goed! Ik had sowieso niet echt zware benen of zo, zondag nog een klein beetje last van mijn rug maar dat was na een goede nacht in weer een echt bed over ;)
Vrijdag a.s. loop ik een 800 meter, dat is een flinke overgang van 7,5 uur sporten naar 2,5 minuut :P
Maar het echte doel is de Marmotte. 3B eigenlijk pas 3 weken geleden besloten te starten, als een goede voorbereiding op de Marmotte..
Ah, lekker. Maar als je zo hard die 3B kan fietsen dan is de Marmotte toch helemaal niet zo’n uitdaging meer. :P

Ik ben wel heel benieuwd hoe je het verschil ervaart. Ik denk dat ik volgend jaar de Marmotte ga doen.
pi_205004613
quote:
7s.gif Op donderdag 9 juni 2022 13:41 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Ah, lekker. Maar als je zo hard die 3B kan fietsen dan is de Marmotte toch helemaal niet zo’n uitdaging meer. :P

Ik ben wel heel benieuwd hoe je het verschil ervaart. Ik denk dat ik volgend jaar de Marmotte ga doen.
Nouja, het is wel nog 1000 hoogtemeters meer en je komt echt op hoogte he.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  donderdag 9 juni 2022 @ 15:13:06 #194
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_205005144
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2022 14:08 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Nouja, het is wel nog 1000 hoogtemeters meer en je komt echt op hoogte he.
Ja, goed punt. Die Galibier is 2x zo hoog als de top van de Trois Ballon. Hopelijk heb je een beetje goed weer…
pi_205006547
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juni 2022 20:12 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Ik heb ook geen helm. 9/10 keer heb je er niks aan als je valt.
Juist wel. Heeft al vaker levens gered...
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_205008032
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2022 11:56 schreef Zelva het volgende:

[..]
Ik heb echt juist tegenovergestelde indrukken. Afgelopen zaterdag bleef een auto het hele stuk achter mij rijden op een klim terwijl ik met 12/13 omhoog kroop bijvoorbeeld. En van mij had hij er langs gemogen, was ruimte genoeg.
Net in Duitsland gefietst. Auto's blijven achter je rijden, tot er gelegenheid is om in te halen. Als ze ergens voorrang gaan geven, dan remmen ze netjes op tijd i.p.v. met volle vaart richting de haaientanden te knallen om de indruk te wekken dat je gewoon door knalt...
pi_205008050
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2022 21:54 schreef Zelva het volgende:

[..]
Vanuit Bormio kun je eigenlijk vier rondjes (nou ja, rondes) maken.

-Umbrail/Stelvio (in willekeurige volgorde, dus of twee keer Stelvio met afdaling Umbrail of één keer afdaling Stelvio)
-Bormio - Forcola di Livigno vanuit Tirano, eventueel met een ommetje naar de top van de Berninapas - Eira - Foscagno - Bormio (andersom zou ik niet doen)
-Mortirolo - Gavia (heel zwaar) of Gavia - Mortirolo (stuk minder zwaar)
-Foscagno - Eira - Ofenpass - Umbrail (of andersom). Hier moet je wel een stuk met een bus in een tunnel. Op de top van de Umbrail kun je ook nog een stukje verder naar de top van Stelvio, maar dat is vrij onzinnig. Eventueel zou je ook nog vanaf de Ofenpass kunnen doorrijden naar de voet van de Stelvio in Prato (de bekende kant), maar volgens mij wordt het dan wel heel erg gortig.

Daarnaast heb je nog wat doodlopende beklimmingen, waarvan Bormio 2000 (mwa) en Torre di Fraele (tof) het bekendste zijn.

Heb eventueel nog wel wat routes op mijn Strava staan.
Heb hier niks aan toe te voegen. Als je bij mijn strava van vorig jaar juli kijkt vind je precies die routes met wat foto's er bij.

Wij hadden na de Mortirolo en de Gavia de Stelvio er ook nog aan toegevoegd dan zit je op 5000hm en 158km maar dan moet je de Stelvio wel weer van dezelfde kant naar beneden naar Bormio.

Als je het rondje Umbrail/Stelvio doet dan zou ik de Umbrio afdalen en dan vanaf Prato de Stelvio beklimmen. Dan beklim je de mooiste/moeilijkste kan van de Stelvio.
  donderdag 9 juni 2022 @ 22:08:14 #199
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_205008904
quote:
7s.gif Op donderdag 9 juni 2022 13:41 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Ah, lekker. Maar als je zo hard die 3B kan fietsen dan is de Marmotte toch helemaal niet zo’n uitdaging meer. :P

Ik ben wel heel benieuwd hoe je het verschil ervaart. Ik denk dat ik volgend jaar de Marmotte ga doen.
Die twee zijn echt niet te vergelijken
.
  vrijdag 10 juni 2022 @ 07:57:20 #200
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_205010525
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2022 22:08 schreef Yankee het volgende:

[..]
Die twee zijn echt niet te vergelijken
Waarom niet? Qua afstand gelijk, beiden in Frankrijk en heel veel hoogtemeters. :P Grote verschil is dan denk ik dat 3B meer, maar relatief makkelijkere klimmen heeft terwijl de Marmotte een viertal grote klimmen heeft.
  vrijdag 10 juni 2022 @ 08:15:14 #201
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_205010590
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 07:57 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Waarom niet? Qua afstand gelijk, beiden in Frankrijk en heel veel hoogtemeters. :P Grote verschil is dan denk ik dat 3B meer, maar relatief makkelijkere klimmen heeft terwijl de Marmotte een viertal grote klimmen heeft.
Nou, precies om de reden die je hier zelf geeft. De klimmen in de 3B zijn prima te doen, alleen de laatste is een vervelend ding. Marmotte is op dat vlak wel wat heftiger
.
pi_205012013
3B zijn toch ook gewoon wat langere klimmen ?
  vrijdag 10 juni 2022 @ 12:21:48 #203
279824 Mansjester
City>United
pi_205012229
Ik kreeg gisteren ineens na 70 km last van mn rechterknie (aan de voorkant). Ik heb niks aangepast en nooit eerder last gehad. Ik las dat je zadel dan iets omhoog en naar achter kunt verplaatsen,dus dat heb ik gisteren al gedaan. Helaas heb ik nu nog steeds last.

Iemand anders nog tips? Ik rij zonder klikpedalen trouwens,dus dat is het was niet. Kan helaas vandaag niet verder fietsen ;(
pi_205012549
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 11:50 schreef ddx het volgende:
3B zijn toch ook gewoon wat langere klimmen ?
Ja, Ballon de Servance is 18km 4% en de Grand Ballon is 24km 3,5% en dan nog een paar van 6-8km tussen de 5 en 10%.
Ik hoor heel wisselende verhalen, sommigen zeggen zelfs dat ze de 3B zwaarder vinden omdat daar meer gekoerst wordt. En mensen die zeggen dat ze over allebei ongeveer even lang doen, maar dat was denk ik toen het parcours van de 3B nog 20km langer was.
Ik denk in ieder geval dat je jezelf meer tegen kunt komen op de Alpe als je teveel geeft op de Glandon. Op de Planche ga je ook stuk, maar die is maar 5km, dus als je daar 2x zo lang over doet dan normaal scheelt het alsnog niet zoveel. En die is zo pokkesteil op het laatst dat je wel hard móet trappen.
Ik weet van mezelf in ieder geval dat ik de laatste kilometers van de Galibier echt flink afgezien heb.

[ Bericht 4% gewijzigd door La_Tramposa op 10-06-2022 13:29:02 ]
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_205012829
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 12:21 schreef Mansjester het volgende:
Ik kreeg gisteren ineens na 70 km last van mn rechterknie (aan de voorkant). Ik heb niks aangepast en nooit eerder last gehad. Ik las dat je zadel dan iets omhoog en naar achter kunt verplaatsen,dus dat heb ik gisteren al gedaan. Helaas heb ik nu nog steeds last.

Iemand anders nog tips? Ik rij zonder klikpedalen trouwens,dus dat is het was niet. Kan helaas vandaag niet verder fietsen ;(
Ik zou niet te snel sleutelen aan je houding. Kan ook een beetje overbelasting zijn ofzo. Eerst even aankijken en bijvoorbeeld met kniestukken rijden. En later wellicht wat sleutelen aan je houding of naar een expert.
Aldus.
pi_205012846
Even rust nemen tot het over is. En dan bij de volgende rit proberen de cadans hoog te houden zodat je niet teveel kracht op je knieen zet. Het lijkt mij ook gevaarlijk om zomaar je fiets anders te gaan afstellen zonder dat je weet of het probleem daar vandaan komt, kan ook een gebrek aan corestabiliteit zijn oid.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_205013227
Last van spieren en gewrichten betekent meestal overbelasting. Je kunt een expert naar je houding op de fiets laten kijken, kan nooit kwaad. maar zou niet zelf op basis van verhalen op internet allerlei dingen gaan veranderen. Grote kans namelijk dat het gewoon overbelasting is.
  vrijdag 10 juni 2022 @ 14:50:32 #208
279824 Mansjester
City>United
pi_205013446
Bedankt voor alle reacties! Ik hou vandaag rust en kijk morgen hoe het gaat. Overbelasting zou op zich wel kunnen,aangezien ik gisteren best wel snel na de start begon met klimmetjes zonder warming up. Misschien ligt het daaraan. Is ook al meer dan een half jaar geleden dat ik heb geklommen,misschien zijn dat ook net andere spieren.

Ik zet mn zadel weer terug naar hoe ie stond.
  zaterdag 11 juni 2022 @ 06:49:31 #209
545 dop
:copyright: dop
pi_205018899
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 13:03 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Ja, Ballon de Servance is 18km 4% en de Grand Ballon is 24km 3,5% en dan nog een paar van 6-8km tussen de 5 en 10%.
Ik hoor heel wisselende verhalen, sommigen zeggen zelfs dat ze de 3B zwaarder vinden omdat daar meer gekoerst wordt. En mensen die zeggen dat ze over allebei ongeveer even lang doen, maar dat was denk ik toen het parcours van de 3B nog 20km langer was.
Ik denk in ieder geval dat je jezelf meer tegen kunt komen op de Alpe als je teveel geeft op de Glandon. Op de Planche ga je ook stuk, maar die is maar 5km, dus als je daar 2x zo lang over doet dan normaal scheelt het alsnog niet zoveel. En die is zo pokkesteil op het laatst dat je wel hard móet trappen.
Ik weet van mezelf in ieder geval dat ik de laatste kilometers van de Galibier echt flink afgezien heb.
Weers omstandigheden en vorm van de dag kunnen natuurlijk ook erg bepalend zijn.
En hoe je je energie verdeeld kan ook een dingetje zijn.
Te hard rijden in de eerste klimmen om bij een groepje te blijven kan dodelijk zijn aan het einde
Je bent duidelijk fit dus gaat goed komen.
We horen na afloop wel welke zwaarder was 😉
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  zaterdag 11 juni 2022 @ 07:35:40 #210
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_205018954
Gister solo 50+km gefietst en had een gemiddelde van 33,1. M’n snelste ooit. O+

Voor sommigen is dat misschien warmfietsen, maar ik moest aardig doorduwen. :P
pi_205019037
Geen idee hoe mensen dat doen. Ik haal gemiddeldes van max. 25 km/u. Meestal zo rond de 22, 23.

Wat is je hartslag als je een gemiddelde van 33 hebt?
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  zaterdag 11 juni 2022 @ 10:48:18 #212
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_205019869
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2022 08:02 schreef JohnDDD het volgende:
Geen idee hoe mensen dat doen. Ik haal gemiddeldes van max. 25 km/u. Meestal zo rond de 22, 23.

Wat is je hartslag als je een gemiddelde van 33 hebt?
152 gemiddeld.
pi_205020086
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2022 08:02 schreef JohnDDD het volgende:
Geen idee hoe mensen dat doen. Ik haal gemiddeldes van max. 25 km/u. Meestal zo rond de 22, 23.

Wat is je hartslag als je een gemiddelde van 33 hebt?
Behalve hoe goed je bent getraind, hangt het natuurlijk ook wel af van waar je fietst. Vrijwel alleen over het jaagpad of polderwegen haal je een hoger gemiddelde (over het algemeen) dan als je door veel stedelijk gebied moet en dus veel oponthoud hebt.

33,1 is een behoorlijk gemiddelde natuurlijk.
pi_205023053
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2022 08:02 schreef JohnDDD het volgende:
Geen idee hoe mensen dat doen.
Een 55 tandwiel voren monteren en dan harken. :P
pi_205023174
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2022 17:22 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]
Een 55 tandwiel voren monteren en dan harken. :P
Specialized Turbo kopen.
Vakman pur sang
  zaterdag 11 juni 2022 @ 17:37:28 #216
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_205023237
Vandaag nog een laatste training met drie keer de poggio van Koekelare. Woensdag trekken we dan naar Valloire om de Gallibier en aanverwanten te beklimmen.
  zaterdag 11 juni 2022 @ 17:38:15 #217
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_205023241
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2022 08:02 schreef JohnDDD het volgende:
Geen idee hoe mensen dat doen. Ik haal gemiddeldes van max. 25 km/u. Meestal zo rond de 22, 23.

Wat is je hartslag als je een gemiddelde van 33 hebt?
Aerodynamica en dus fietshouding, maakt naast getraindheid en route best veel uit.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_205023252
Ik denk eraan een Specialized Tarmac Sworks SL6 disc frame te kopen en rustig op te bouwen
Zou dat de moeite zijn? Het frame is niet al te duur.
Vakman pur sang
  zaterdag 11 juni 2022 @ 17:41:24 #219
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_205023263
Als je meestal 22-23 gemiddeld haalt in Nederland (geen Limburg) dan fiets je grotendeels in de stad lijkt me of je doet heel echt rustig aan.

Ik heb ook mindere jaren gehad qua conditie en als ik dan na de winter weer op de fiets klom dan was 24-25 toch echt wel het minimum dat ik qua gemiddelde haalde.
pi_205023269
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 juni 2022 17:41 schreef Zwansen het volgende:
Als je meestal 22-23 gemiddeld haalt in Nederland (geen Limburg) dan fiets je grotendeels in de stad lijkt me of je doet heel echt rustig aan.

Ik heb ook mindere jaren gehad qua conditie en als ik dan na de winter weer op de fiets klom dan was 24-25 toch echt wel het minimum dat ik qua gemiddelde haalde.
Dat haal ik nog als ik met vrouw en kinderen fiets.
Vakman pur sang
pi_205023540
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 juni 2022 10:48 schreef Zwansen het volgende:

[..]
152 gemiddeld.
:D
Ah ja. Mijn hartslag is meestal gemiddeld 116 ofzo. Met uitschieters naar 130-135 max. Maar om eerlijk te zijn loopt mijn hartslag niet veel hoger op dan 145 op het vlakke als ik me echt uitsloof. In de bergen wel. Bij het hardlopen haal ik ook wel een hartslag van 170+ als ik heel hard loop. Ik ben 37. Hoe oud ben jij?
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  zaterdag 11 juni 2022 @ 18:40:46 #222
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_205023621
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2022 18:25 schreef JohnDDD het volgende:

[..]
:D
Ah ja. Mijn hartslag is meestal gemiddeld 116 ofzo. Met uitschieters naar 130-135 max. Maar om eerlijk te zijn loopt mijn hartslag niet veel hoger op dan 145 op het vlakke als ik me echt uitsloof. In de bergen wel. Bij het hardlopen haal ik ook wel een hartslag van 170+ als ik heel hard loop. Ik ben 37. Hoe oud ben jij?
41.
pi_205024816
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2022 18:25 schreef JohnDDD het volgende:

[..]
:D
Ah ja. Mijn hartslag is meestal gemiddeld 116 ofzo. Met uitschieters naar 130-135 max. Maar om eerlijk te zijn loopt mijn hartslag niet veel hoger op dan 145 op het vlakke als ik me echt uitsloof. In de bergen wel. Bij het hardlopen haal ik ook wel een hartslag van 170+ als ik heel hard loop. Ik ben 37. Hoe oud ben jij?
Dat is ook wel vrij laag dan.

Met hardlopen is mijn hartslag ook wel iets hoger, naar dat is wel extreem. Misschien toch gewoon wat harder doortrappen?

Met 116 rijd je echt heel rustig. Top voor een herstelritje, maar als je alleen dat doet ook wel langzaam. Op een racefiets vind ik onder de 26 gemiddeld ook niet echt snel. Jij hebt nog zat ruimte over gezien die hartslag …
Whatever...
  zaterdag 11 juni 2022 @ 22:40:44 #224
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_205026983
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juni 2022 17:39 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik denk eraan een Specialized Tarmac Sworks SL6 disc frame te kopen en rustig op te bouwen
Zou dat de moeite zijn? Het frame is niet al te duur.
Nee
.
pi_205027102
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2022 22:40 schreef Yankee het volgende:

[..]
Nee
Opgebouwd zou ik die moeten verkopen voor >¤6000 om de kosten te dekken. Dat wordt wel lastig
Vakman pur sang
  zaterdag 11 juni 2022 @ 23:13:38 #226
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_205027475
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juni 2022 22:46 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Opgebouwd zou ik die moeten verkopen voor >¤6000 om de kosten te dekken. Dat wordt wel lastig
Ja dat kan je wel vergeten, maar waarom ga je er niet zelf op fietsen?
.
pi_205027528
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2022 23:13 schreef Yankee het volgende:

[..]
Ja dat kan je wel vergeten, maar waarom ga je er niet zelf op fietsen?
Ja dat kan ook.
Fuck it heb gewoon zin die fiets op te bouwen, met de goede onderdelen. Ceramisch BB, sram AXS (moet eigenlijk Dura Ace DI2 op), crank Sworks met powermeting, Wielen carbon Rovals maar denk aan DT swiss erc 1100 want meer Bucks for money. Zadel SLR boost, Sworks stuur en stem.
Heb al een lijstje in excel voor alle onderdelen met link naar webshop. Kan flink goedkoper en dan elke maand wat bijkopen. :9
Vakman pur sang
pi_205030350
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juni 2022 23:17 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ja dat kan ook.
Fuck it heb gewoon zin die fiets op te bouwen, met de goede onderdelen. Ceramisch BB, sram AXS (moet eigenlijk Dura Ace DI2 op), crank Sworks met powermeting, Wielen carbon Rovals maar denk aan DT swiss erc 1100 want meer Bucks for money. Zadel SLR boost, Sworks stuur en stem.
Heb al een lijstje in excel voor alle onderdelen met link naar webshop. Kan flink goedkoper en dan elke maand wat bijkopen. :9
En dan over 2 jaar de fiets klaar
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_205031056
Soms weet je het niet, dacht vanochtend pff, gisteren hele dag geklust, daarna net teveel tripple’s gedronken. Vanochtend moe.
Maar dan toch ineens superbenen! ^O^
Vakman pur sang
pi_205032921
Superdagje dus?
pi_205033174
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juni 2022 20:55 schreef Spanky78 het volgende:

[..]
Dat is ook wel vrij laag dan.

Met hardlopen is mijn hartslag ook wel iets hoger, naar dat is wel extreem. Misschien toch gewoon wat harder doortrappen?

Met 116 rijd je echt heel rustig. Top voor een herstelritje, maar als je alleen dat doet ook wel langzaam. Op een racefiets vind ik onder de 26 gemiddeld ook niet echt snel. Jij hebt nog zat ruimte over gezien die hartslag …
Ik heb toch vaak het idee dat ik dan groter moet gaan trappen en dat ik die versnelling gewoon niet rondkrijg. Ik trap ook best klein. Weet zo even niet precies wat, maar het is vrij klein.

Ik kan het overigens wel lang volhouden. Heb een prima duurvermogen.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_205033260
Mijn eerste rondje was ook 23 gemiddeld.. Gewoon blijven fietsen en uren maken als je niet ergens specifieks voor trained.
pi_205033488
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2022 15:03 schreef JohnDDD het volgende:

[..]
Ik heb toch vaak het idee dat ik dan groter moet gaan trappen en dat ik die versnelling gewoon niet rondkrijg. Ik trap ook best klein. Weet zo even niet precies wat, maar het is vrij klein.

Ik kan het overigens wel lang volhouden. Heb een prima duurvermogen.
Heb je wel een echte racefiets of een soort tour/sportfiets?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_205033938
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2022 15:03 schreef JohnDDD het volgende:

[..]
Ik heb toch vaak het idee dat ik dan groter moet gaan trappen en dat ik die versnelling gewoon niet rondkrijg. Ik trap ook best klein. Weet zo even niet precies wat, maar het is vrij klein.

Ik kan het overigens wel lang volhouden. Heb een prima duurvermogen.
Ik rijd zelf meestal rond een cadans van 85-90. Hoger vind ik lastig, dan ga ik zelf te veel meebewegen,lager dan 75 wordt het een beetje stampen. Als ik harder wil dan doe ik een een tandje af en blijf even hard trappen.

Misschien is het ook gewenning en training. Als je onvoldoende kracht kunt genereren bij hoge cadans wordt het lastig.
Whatever...
pi_205036316
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2022 15:42 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Heb je wel een echte racefiets of een soort tour/sportfiets?
Een gravelbike. Ik heb dus 40 voor en 11-42 achter. Het meest rijd ik denk ik op de 17 (en 15 en 19). Wel bandjes van 32 mm op zitten. Eerst had ik 37 mm en ik merk wel dat mijn gemiddelde snelheid nu hoger ligt. Vroeger had ik echt een racefiets met 25 mm banden en dan reed ik wel iets sneller, maar heel veel ook niet.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_205036321
quote:
1s.gif Op zondag 12 juni 2022 16:40 schreef Spanky78 het volgende:

[..]
Ik rijd zelf meestal rond een cadans van 85-90. Hoger vind ik lastig, dan ga ik zelf te veel meebewegen,lager dan 75 wordt het een beetje stampen. Als ik harder wil dan doe ik een een tandje af en blijf even hard trappen.

Misschien is het ook gewenning en training. Als je onvoldoende kracht kunt genereren bij hoge cadans wordt het lastig.
Ja, het ik denk dat ik ook rond de 85-90 rijd. Maar misschien zou ik wat krachttraining moeten doen, zodat ik de grotere plaat gemakkelijker rond krijg.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_205036345
twitter


Hij is er klaar mee. Maar ja, vlg mij woont Thijs in de randstad.
Vanochtend 4 uur fietsen en geen enkele negatieve ervaring of in weg lopers/fietsers gezien. Twente O+
Vakman pur sang
pi_205036713
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2022 20:47 schreef JohnDDD het volgende:

[..]
Ja, het ik denk dat ik ook rond de 85-90 rijd. Maar misschien zou ik wat krachttraining moeten doen, zodat ik de grotere plaat gemakkelijker rond krijg.
Kun je ook op de fiets doen! Gewoon dat randje zwaarder steken of omhoog rijden.
Whatever...
  zondag 12 juni 2022 @ 21:32:36 #239
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_205036740
quote:
1s.gif Op zondag 12 juni 2022 20:50 schreef Lospedrosa het volgende:
[ twitter ]

Hij is er klaar mee. Maar ja, vlg mij woont Thijs in de randstad.
Vanochtend 4 uur fietsen en geen enkele negatieve ervaring of in weg lopers/fietsers gezien. Twente O+
Ik woon in de provincie Utrecht (randstad?) en heb daarvoor 14 jaar geleden in Amsterdam en vlak daarbuiten gewoond. Zelden tot nooit een negatieve ervaring gehad. Heeft dus niks te maken met randstad of Twente, maar hoogstwaarschijnlijk met zijn gedrag.
pi_205036799
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2022 21:29 schreef Spanky78 het volgende:

[..]
Kun je ook op de fiets doen! Gewoon dat randje zwaarder steken of omhoog rijden.
Dat is zo, ook al is heel lang omhoog rijden hier niet heel evident in het westen van het land. Ik merk wel dat ik op stukjes die omhoog gaan gemakkelijker een hoger vermogen kan leveren (aldus Strava).
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  zondag 12 juni 2022 @ 22:01:29 #241
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_205036992
quote:
7s.gif Op zondag 12 juni 2022 21:32 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Ik woon in de provincie Utrecht (randstad?) en heb daarvoor 14 jaar geleden in Amsterdam en vlak daarbuiten gewoond. Zelden tot nooit een negatieve ervaring gehad. Heeft dus niks te maken met randstad of Twente, maar hoogstwaarschijnlijk met zijn gedrag.
Hmm toch had ik de laatste keer dat ik naar m'n vriendin in Amsterdam reed 4 incidenten. 3 keer iemand die afsloeg zonder te kijken en 1tje die de binnenbocht afsneed, waar ik reed, op een smal weggetje in Amsterdam.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_205037930
Dat is toch wat anders dan vogelvrij verklaard te zijn ?
Ik maak ook elke rit wel wat mee dat je door goed op te letten ongeluk voorkomt, maar dat is meer om mensen die blind zijn en gewoon oversteken/voorrang nemen waar ze dat niet hebben etc etc.
En dat heb je in Amsterdam zelf natuurlijk veel meer. daar telt rechts heeft voorrang en rood stoplicht niet voor (normale) fietsers.

Maar ik maak weinig agressie tegen tijdens mijn ritjes.
Ik doe soms ook zaken die door andere mensen niet gewaardeerd worden, zoals door gaatjes duiken om mensen in te halen etc.

Lees ook dat fietspaden te smal zouden zijn, nou bredere fietspaden hebben ook weinig effect dan gaan oudere ebikers gewoon wat breder fietsen.
Vandaag ook op fietspad wat zo ongeveer 4 meter was flink moeten inhouden omdat een stel zo ongeveer de hele weg innam.
pi_205038478
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2022 23:48 schreef ddx het volgende:
Dat is toch wat anders dan vogelvrij verklaard te zijn ?
Ik maak ook elke rit wel wat mee dat je door goed op te letten ongeluk voorkomt, maar dat is meer om mensen die blind zijn en gewoon oversteken/voorrang nemen waar ze dat niet hebben etc etc.
En dat heb je in Amsterdam zelf natuurlijk veel meer. daar telt rechts heeft voorrang en rood stoplicht niet voor (normale) fietsers.

Maar ik maak weinig agressie tegen tijdens mijn ritjes.
Ik doe soms ook zaken die door andere mensen niet gewaardeerd worden, zoals door gaatjes duiken om mensen in te halen etc.

Lees ook dat fietspaden te smal zouden zijn, nou bredere fietspaden hebben ook weinig effect dan gaan oudere ebikers gewoon wat breder fietsen.
Vandaag ook op fietspad wat zo ongeveer 4 meter was flink moeten inhouden omdat een stel zo ongeveer de hele weg innam.
Is het een kunst tegenwoordig om de e-bikes zo breed mogelijk te maken? Die nieuwe modellen van Gazelle enzo zijn al breed en dan zie je vaak dat er een spiegel opzit die 50cm uitsteekt nog.
Als er dan 2 naast elkaar fietsen is dat wel 3 meter.
Vakman pur sang
pi_205038607
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2022 23:48 schreef ddx het volgende:
Dat is toch wat anders dan vogelvrij verklaard te zijn ?
Ik maak ook elke rit wel wat mee dat je door goed op te letten ongeluk voorkomt, maar dat is meer om mensen die blind zijn en gewoon oversteken/voorrang nemen waar ze dat niet hebben etc etc.
En dat heb je in Amsterdam zelf natuurlijk veel meer. daar telt rechts heeft voorrang en rood stoplicht niet voor (normale) fietsers.

Maar ik maak weinig agressie tegen tijdens mijn ritjes.
Ik doe soms ook zaken die door andere mensen niet gewaardeerd worden, zoals door gaatjes duiken om mensen in te halen etc.

Lees ook dat fietspaden te smal zouden zijn, nou bredere fietspaden hebben ook weinig effect dan gaan oudere ebikers gewoon wat breder fietsen.
Vandaag ook op fietspad wat zo ongeveer 4 meter was flink moeten inhouden omdat een stel zo ongeveer de hele weg innam.
Ik vind van die brede fietssnelwegen wel echt heel fijn. Mensen fietsen dan wellicht breder, maar er is wel meer ruimte voor manouvres. Op smalle duinpaden heb je vaak al dat iemand van tegenovergestelde richting gaat inhalen en als jij dan net de andere kant op rijdt is er eigenlijk al geen ruimte meer en moet je elkaar op 5cm afstand passeren (los van dat die ander dan dus niet moet inhalen als er tegenliggers komen).
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_205040624
Ik ben blij dat Thijs zich een beetje opwerpt als belangenbehartiger van de wielrenner maar ik weet bijna zeker dat ook hij regelmatig als een idioot rondrijdt op de openbare weg. Die weg die deel je met anderen dus moet je je een beetje gedragen. Dat geldt voor iedereen op de weg natuurlijk. Ik fiets daarom meestal vroeg en probeer drukke plekken te vermijden. Ik merk ook best vaak dat medeweggebruikers juist vriendelijk zijn en fietsers voorrang geven. En wat ddx zegt, ik maak ook wel eens keuzes waar anderen minder blij van worden, of maak een verkeerde inschatting. Hoort er allemaal bij.
Aldus.
pi_205041236
Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook heel weinig agressie of problemen heb meegemaakt in de 13 jaar die ik nu fiets. Maar ik ga dan ook eigenlijk nooit meer in het weekend (te druk) of 's middags (ook te druk).

Meestal ga ik op een donderdagochtend ofzo. Ik kies ook bewust routes uit met vrijliggende fietspaden of langs kanalen waar ik verder ongestoord kan trappen.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  maandag 13 juni 2022 @ 18:11:21 #247
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_205042269
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2022 23:48 schreef ddx het volgende:
Dat is toch wat anders dan vogelvrij verklaard te zijn ?
Ik maak ook elke rit wel wat mee dat je door goed op te letten ongeluk voorkomt, maar dat is meer om mensen die blind zijn en gewoon oversteken/voorrang nemen waar ze dat niet hebben etc etc.
En dat heb je in Amsterdam zelf natuurlijk veel meer. daar telt rechts heeft voorrang en rood stoplicht niet voor (normale) fietsers.

Maar ik maak weinig agressie tegen tijdens mijn ritjes.
Ik doe soms ook zaken die door andere mensen niet gewaardeerd worden, zoals door gaatjes duiken om mensen in te halen etc.

Lees ook dat fietspaden te smal zouden zijn, nou bredere fietspaden hebben ook weinig effect dan gaan oudere ebikers gewoon wat breder fietsen.
Vandaag ook op fietspad wat zo ongeveer 4 meter was flink moeten inhouden omdat een stel zo ongeveer de hele weg innam.
Daar heb je helemaal gelijk in, ik probeerde meer aan te geven dat het in Amsterdam nogal link is. Want het is elke keer prijs en ik ben nu een bolle toerder die meestal op een gravelbike rijd, dus zo snel ben ik ook weer niet.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  maandag 13 juni 2022 @ 18:59:04 #248
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_205042635
Een keer bespuugd door een alcoholistische zwerver, een aantal keer lelijke woorden door oudjes die mijn bel negeerden, paar keer uitgemaakt voor homo (zonder aanleiding) en een keer woorden van mountainbikers toen ik hen aansprak op het feit dat ze in het midden van een onoverzichtelijke bocht stonden te keuvelen. Dat in een jaar of 3.

Oh en een keer aangesproken op het feit dat ik een lekkere reet had in m'n pakje :D
  maandag 13 juni 2022 @ 20:44:11 #249
545 dop
:copyright: dop
pi_205043540
Ik was pas met mijn vriendin in de Bollenstreek.
Man met kind die nogal breed uit reed. Mijn vriendin kon er langs maar vervolgens gooide hij hem zo ver naar links dat ik er niet langs kon en in de remmen moest.
Heb hem niet geraakt wat op zich al knap was maar toen ik vroeg of hij iets meer rechts wou gaan fietsen ging hij kompleet door het lint.
Sprong van zijn fiets en ging voor me staan.
Hij wou wel ff matten.
Ik heb hem gezegd dat het niet z'n strak plan was om dat te doen en waarschijnlijk een traumatische ervaring voor zijn kind zou opleveren als we op de vuist zouden gaan.
Daar was hij het zelfs niet mee eens.
Maar waarschijnlijk maakt het voldoende indruk hun bleef staan schelen ik ben er maar door het gras om heen gefietst.
Zonder kind had ik hem met liefde op zijn muil gerost.

Dit was overigens een van de weinige slechte ervaringen die ik heb in jaren
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  maandag 13 juni 2022 @ 20:53:00 #250
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_205043618
quote:
1s.gif Op maandag 13 juni 2022 20:44 schreef dop het volgende:
Zonder kind had ik hem met liefde op zijn muil gerost.
Stoer
pi_205043634
Kan me zo niet herinneren wanneer ik voor het laatst wat raars heb meegemaakt tijdens het fietsen. Bij mij boeit mijn snelheid me ook niet zoveel wat ook veel zal schelen.

Als ik die ritjes van Thijs Zonneveld zie met vaak 35+ gemiddeld op de openbare weg dan vind ik het ook niet zo gek dat hij regelmatig wat meemaakt.
pi_205043670
quote:
1s.gif Op maandag 13 juni 2022 20:44 schreef dop het volgende:
Ik was pas met mijn vriendin in de Bollenstreek.
Man met kind die nogal breed uit reed. Mijn vriendin kon er langs maar vervolgens gooide hij hem zo ver naar links dat ik er niet langs kon en in de remmen moest.
Heb hem niet geraakt wat op zich al knap was maar toen ik vroeg of hij iets meer rechts wou gaan fietsen ging hij kompleet door het lint.
Sprong van zijn fiets en ging voor me staan.
Hij wou wel ff matten.
Ik heb hem gezegd dat het niet z'n strak plan was om dat te doen en waarschijnlijk een traumatische ervaring voor zijn kind zou opleveren als we op de vuist zouden gaan.
Daar was hij het zelfs niet mee eens.
Maar waarschijnlijk maakt het voldoende indruk hun bleef staan schelen ik ben er maar door het gras om heen gefietst.
Zonder kind had ik hem met liefde op zijn muil gerost.

Dit was overigens een van de weinige slechte ervaringen die ik heb in jaren
Nou fiets je al jaren en is dit dus recent, kun je nagaan hoe agressie is verergerd.
Denk dat we dit vaker gaan meemaken dat mensen out of the blue gaan flippen.
Vakman pur sang
pi_205043768
Hij probeert gewoon te provoceren. Negeren is het advies.
  maandag 13 juni 2022 @ 21:41:29 #254
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_205044016
quote:
1s.gif Op maandag 13 juni 2022 21:01 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Nou fiets je al jaren en is dit dus recent, kun je nagaan hoe agressie is verergerd.
Denk dat we dit vaker gaan meemaken dat mensen out of the blue gaan flippen.
En als hij het 20 jaar geleden had meegemaakt en daarna nooit meer was de agressie afgenomen?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_205044078
Dan is het een trend!
Aldus.
pi_205044085
quote:
10s.gif Op maandag 13 juni 2022 21:41 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
En als hij het 20 jaar geleden had meegemaakt en daarna nooit meer was de agressie afgenomen?
Nee ben wel serieus. Heb echt het idee dat wielrenners de paria’s op de weg worden. Aangeslingerd door media als dumpert en geensteil.

Houdt er echt wel rekening mee de laatste twee jaar en ga dan liever gravel of mtb’en.

[ Bericht 4% gewijzigd door Lospedrosa op 13-06-2022 22:29:07 ]
Vakman pur sang
  maandag 13 juni 2022 @ 21:52:14 #257
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_205044099
quote:
1s.gif Op maandag 13 juni 2022 21:51 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Nee ben wel serieus. Heb echt het idee dat wielrenners de paria’s op de weg worden. Aangeslingerd door media als dumpert en geensteil
Tsja, toch raar. Hoe zou dat komen?
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juni 2022 20:53 schreef Lospedrosa het volgende:
die grote pelotons zijn toch niet meer van deze tijd?
Reed een heel stuk mee (toevallig want een hele lange weg met wind tegen) met een man of 20.
Echt van die aannemertypes allemaal.
Weg van rechts. Wuiven dat die maar moet stoppen.
Auto achter, de eerste 4 gaan naar rechts, voorin blijven ze gewoon helemaal links van de weg.
Fietsers die schrikken, auto’s die zich irriteren.

Wel lekker moeiteloos 10km aan 40+ rijden. :P
Oh wacht, hierdoor.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_205044138
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2022 21:52 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Tsja, toch raar. Hoe zou dat komen?
[..]
Oh wacht, hierdoor.
Nou precies dat soort types verpesten het wel voor de 1 of 2 fietsende recreant.
Dat ik ff in verbazing en verwondering meedraai met die gasten wil nog niet zeggen dat ik de aso ben.

Het grappige was, de sfeer in zo’n groep is heel relaxt, geen automobilist deed moeilijk omdat niemand gedoe wil met zo’n grote groep.
Die lui zijn zich ws van geen kwaad belust.
Vakman pur sang
  maandag 13 juni 2022 @ 21:55:31 #259
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_205044142
quote:
1s.gif Op maandag 13 juni 2022 21:55 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Nou precies dat soort types verpesten het wel voor de 1 of 2 fietsende recreant.
Jij bent dus zo'n type.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_205044164
quote:
10s.gif Op maandag 13 juni 2022 21:55 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Jij bent dus zo'n type.
hoezo dan?
Vakman pur sang
  maandag 13 juni 2022 @ 21:58:25 #261
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_205044173
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2022 15:03 schreef JohnDDD het volgende:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook heel weinig agressie of problemen heb meegemaakt in de 13 jaar die ik nu fiets. Maar ik ga dan ook eigenlijk nooit meer in het weekend (te druk) of 's middags (ook te druk).

Meestal ga ik op een donderdagochtend ofzo. Ik kies ook bewust routes uit met vrijliggende fietspaden of langs kanalen waar ik verder ongestoord kan trappen.
Jij wordt ook nooit uitgescholden als je wordt ingehaald door kinderen of bejaarden?
  maandag 13 juni 2022 @ 22:01:00 #262
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_205044205
quote:
1s.gif Op maandag 13 juni 2022 21:57 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
hoezo dan?
Ik denk niet dat ik dit uitgelegd ga krijgen aan je.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_205044219
quote:
9s.gif Op maandag 13 juni 2022 22:01 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Ik denk niet dat ik dit uitgelegd ga krijgen aan je.
Dat zeg ik toch, ik draai ff een paar minuten mee, uit nieuwsgierigheid, op een heel jaar met 2/3 personen erg netjes fietsen.
En dan ben ik zo’n figuur. :')
Vakman pur sang
  maandag 13 juni 2022 @ 22:35:55 #264
279824 Mansjester
City>United
pi_205044571
Ik merk niet eens agressie richting mezelf of andere wielrenners,het is meer dat het gevaarlijk is. Echt elk ritje in de Randstad wel een paar keer moeten remmen of uitwijken door fouten van andere verkeersgebruikers (inclusief wielrenners,die natuurlijk regelmatig ook gewoon kut zijn)
  maandag 13 juni 2022 @ 22:41:35 #265
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_205044638
Ik kan melden dat het in het oosten niet beter is. Het is heel druk. Als je niet oppast rijd je nog tegen een ree aan. Kom vooral niet hier naar toe. Hier lopen honden los. Kinderen steken de weg over. Blijf weg!
  dinsdag 14 juni 2022 @ 06:44:24 #266
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_205045505
quote:
1s.gif Op maandag 13 juni 2022 22:41 schreef Immerdebestebob het volgende:
Ik kan melden dat het in het oosten niet beter is. Het is heel druk. Als je niet oppast rijd je nog tegen een ree aan. Kom vooral niet hier naar toe. Hier lopen honden los. Kinderen steken de weg over. Blijf weg!
En de mensen praten zo raar.
  dinsdag 14 juni 2022 @ 07:23:09 #267
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_205045593
quote:
1s.gif Op maandag 13 juni 2022 22:41 schreef Immerdebestebob het volgende:
Ik kan melden dat het in het oosten niet beter is. Het is heel druk. Als je niet oppast rijd je nog tegen een ree aan. Kom vooral niet hier naar toe. Hier lopen honden los. Kinderen steken de weg over. Blijf weg!
Vergeet de trekkers die met >90+ km/h over het fietspad rijden, de fietsen die onder je kont vandaan gejat worden en de periodieke reigeraanval niet. En dan hebben we het nog niet gehad over de wekelijkse vechtpartijen met toeristen over patat of friet.
pi_205045783
Maak jullie niet druk. Die komen allemaal naar het zuiden om de Keutenberg op te wandelen. ;)
pi_205045824
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 08:05 schreef RealBizkit666 het volgende:
Maak jullie niet druk. Die komen allemaal naar het zuiden om de Keutenberg op te wandelen. ;)
in de zomervakantie 2 weken op camping Gulperberg, ben benieuwd hoe vaak ik moet afstappen ;)

Daarna weer snel terug naar de Achterhoek waar ik geen rekening hoeft te houden met wanneer ik kan fietsen omdat het anders te druk is op de weg :)
pi_205046298
Vanochtend een uurtje gefietst, dacht dat het tussen 7 en 8 wel rustig zou zijn maar dat is juist een verschrikkelijk tijdstip :x Een ongeluk gezien wat er best wel naar uitzag, met scholieren op een scooter en een fiets en een auto. En nog heel veel bijna-ongelukken, ik kom langs een stuk met wel 6 rotondes achter elkaar en automobilisten zitten gewoon echt niet op te letten daar..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  dinsdag 14 juni 2022 @ 09:56:27 #271
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_205046412
3 weken op vakantie geweest, en gelijk geeft Strava me m'n laagste fitheidsschatting van het afgelopen jaar :'(

Dat wordt echt janken in het wiel vanavond
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  FOK!fotograaf dinsdag 14 juni 2022 @ 10:00:25 #272
73911 ultra_ivo
pi_205046445
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 09:35 schreef La_Tramposa het volgende:
Vanochtend een uurtje gefietst, dacht dat het tussen 7 en 8 wel rustig zou zijn maar dat is juist een verschrikkelijk tijdstip :x Een ongeluk gezien wat er best wel naar uitzag, met scholieren op een scooter en een fiets en een auto. En nog heel veel bijna-ongelukken, ik kom langs een stuk met wel 6 rotondes achter elkaar en automobilisten zitten gewoon echt niet op te letten daar..
Door de week probeer ik dat tijdstip (eigenlijk alles voor 9 uur 's ochtends) zo veel mogelijk te mijden. Op een gewone werkdag zit de helft half slapend achter het stuur.
pi_205046471
quote:
1s.gif Op maandag 13 juni 2022 21:51 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Nee ben wel serieus. Heb echt het idee dat wielrenners de paria’s op de weg worden. Aangeslingerd door media als dumpert en geensteil.

Houdt er echt wel rekening mee de laatste twee jaar en ga dan liever gravel of mtb’en.

Ik fiets zoveel mogelijk op rustige wegen. In stedelijk gebied fiets ik rustig. Maak me daar verder geen illusies over snelheid e.d.

Beetje als autorijden als het heel erg druk is. Dan kun je je daar ook maar beter op instellen i.p.v. te gaan zitten haasten.

Verder vind ik wel dat wielrenners erg gezocht worden. MTB ook veel in de bossen. Wandelaars zijn (ook) enorm irritant. Ruiters ook. Motorcrossers ook.

En als ik op de weg fiets, dan zijn automobilisten dat vaak ook. Hoe vaak dat iemand niet op een weg/rotonde waar 'ie geen voorrang heeft aan komt gevlogen, zodat je maar moet gokken (en dus afremmen) of 'ie voorrang gaat verlenen of niet. Hoe vaak er niet iemand moet wachten om de weg op te kunnen en dan maar het hele fietspad blokkeert.

In algemene zin zijn verkeersdeelnemers vooral met zichzelf bezig.
pi_205046480
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 09:35 schreef La_Tramposa het volgende:
Vanochtend een uurtje gefietst, dacht dat het tussen 7 en 8 wel rustig zou zijn maar dat is juist een verschrikkelijk tijdstip :x Een ongeluk gezien wat er best wel naar uitzag, met scholieren op een scooter en een fiets en een auto. En nog heel veel bijna-ongelukken, ik kom langs een stuk met wel 6 rotondes achter elkaar en automobilisten zitten gewoon echt niet op te letten daar..
In de bossen op de MTB is het dan lekker rustig.

Maar verder? Het tijdstip dat mensen naar hun werk gaan, naar school, etc. Veel mensen slapen nog half, te laat van huis gegaan, gehaast... Scholieren die met zoveel als net niet kan naast elkaar fietsen, etc.
pi_205046520
Nou ja laten we lekker rustige Paden zoeken op rustige dagen en genieten van fietsen en minder klagen dan maar ;)
Vakman pur sang
pi_205046598
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2022 20:55 schreef KolonelBroodje het volgende:


Als ik die ritjes van Thijs Zonneveld zie met vaak 35+ gemiddeld op de openbare weg dan vind ik het ook niet zo gek dat hij regelmatig wat meemaakt.
Dat ligt er natuurlijk een beetje aan. Als hij Strava buiten de bebouwde kom aanzet en dan over rustige wegen fiets, dan valt dat wel mee.
pi_205046702
Nou dat valt wel tegen dus.
Aldus.
pi_205046750
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 10:33 schreef Z het volgende:
Nou dat valt wel tegen dus.
Hij rost gewoon zo snel mogelijk door de stad heen?
pi_205046764
quote:
6s.gif Op maandag 13 juni 2022 21:58 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Jij wordt ook nooit uitgescholden als je wordt ingehaald door kinderen of bejaarden?
_O- Nee, dan scheld ik meestal zelf. "Lekker makkelijk met zo'n motortje op je fiets achterlijke kutbejaarde"
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_205046781
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2022 20:55 schreef KolonelBroodje het volgende:
Kan me zo niet herinneren wanneer ik voor het laatst wat raars heb meegemaakt tijdens het fietsen. Bij mij boeit mijn snelheid me ook niet zoveel wat ook veel zal schelen.

Als ik die ritjes van Thijs Zonneveld zie met vaak 35+ gemiddeld op de openbare weg dan vind ik het ook niet zo gek dat hij regelmatig wat meemaakt.
Met mijn snelheid van 25 gemiddeld gaat het soms ook al te hard vind ik. Je gaat dan soms toch te hard door bochten of langs mensen heen. Tuurlijk op lange rechte stukken kun je heel hard rijden zonder gevaar, maar zodra je in of door steden of dorpen komt, vind ik 25 km al bijna te hard (en je moet wel vaak 27-28 rijden om 25 gemiddeld te halen).
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_205046814
Ik denk dat het echt per situatie verschilt welke snelheid veilig is, en ook van je eigen behendigheid op de fiets.
Het zijn ook niet altijd andere verkeersdeelnemers die het gevaar opleveren, ik vind dieren die ineens de weg over lopen soms ook best gevaarlijk :P Vanochtend echt een hoop boze ganzen moeten ontwijken.

We moeten gewoon bergen hebben in Nederland, iedereen lekker met 12km/u zijn training doen, niets aan de hand.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_205046832
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 10:44 schreef JohnDDD het volgende:

[..]
Met mijn snelheid van 25 gemiddeld gaat het soms ook al te hard vind ik. Je gaat dan soms toch te hard door bochten of langs mensen heen. Tuurlijk op lange rechte stukken kun je heel hard rijden zonder gevaar, maar zodra je in of door steden of dorpen komt, vind ik 25 km al bijna te hard (en je moet wel vaak 27-28 rijden om 25 gemiddeld te halen).
Brommertje met een blauwe nummerplaat gaat ook 25.
  dinsdag 14 juni 2022 @ 11:29:21 #283
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_205047095
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 10:51 schreef Halcon het volgende:

[..]
Brommertje met een blauwe nummerplaat gaat ook 25.
Die halen me ook wel eens in als ik 30 ga anders ;)
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_205047509
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 10:48 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik denk dat het echt per situatie verschilt welke snelheid veilig is, en ook van je eigen behendigheid op de fiets.
Het zijn ook niet altijd andere verkeersdeelnemers die het gevaar opleveren, ik vind dieren die ineens de weg over lopen soms ook best gevaarlijk :P Vanochtend echt een hoop boze ganzen moeten ontwijken.

We moeten gewoon bergen hebben in Nederland, iedereen lekker met 12km/u zijn training doen, niets aan de hand.

En de afdaling dan?
pi_205047638
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 12:30 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]
En de afdaling dan?
Auto boven parkeren :P Of gewoon rustig afdalen, als je je al flink hebt ingespannen tijdens de klim en je bent geen wedstrijd aan het rijden, waarom zou je hard afdalen?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_205047655
Dan heb je alsnog al dat autoverkeer naar boven. :)
pi_205047662
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 12:54 schreef Halcon het volgende:
Dan heb je alsnog al dat autoverkeer naar boven. :)
Ja, maar je gaat 12 kilometer per uur ;) Ik heb daar in ieder geval nooit echt last van als ik aan het klimmen ben.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_205049233
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_205049267
quote:
Lage pakkans, ben ik bang. Dit dan nog wel een redelijk opvallend touw. Soms vallen ze minder op. Zijn regelrechte aanslagen.
pi_205049596
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 16:57 schreef Halcon het volgende:

[..]
Lage pakkans, ben ik bang. Dit dan nog wel een redelijk opvallend touw. Soms vallen ze minder op. Zijn regelrechte aanslagen.
Tijdje terug kwam het regelmatig voor op de MTB routes (notabene!) met dun ijzerdraad wat je potentieel kan onthoofden.
https://dvhn.nl/drenthe/Politie-waarschuwt-mtb’;ers-voor-levensgevaarlijke-dradenspanner-24529046.html

https://amp.nos.nl/artike(...)ad-op-ooghoogte.html

https://www.rtvoost.nl/am(...)ikeroute-hellendoorn

[ Bericht 10% gewijzigd door Lospedrosa op 14-06-2022 18:04:00 ]
Vakman pur sang
  dinsdag 14 juni 2022 @ 19:02:34 #291
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205050084
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 17:58 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Tijdje terug kwam het regelmatig voor op de MTB routes (notabene!) met dun ijzerdraad wat je potentieel kan onthoofden.
https://dvhn.nl/drenthe/Politie-waarschuwt-mtb’;ers-voor-levensgevaarlijke-dradenspanner-24529046.html

https://amp.nos.nl/artike(...)ad-op-ooghoogte.html

https://www.rtvoost.nl/am(...)ikeroute-hellendoorn
Een tijdje was er ook zo'n gek die op mtb routes geregeld kuilen groef en daarin betonblokken met stalen pinnen onder bladeren verstopte 8)7 .

Ben absoluut geen vechtersbaas maar als ik zo'n idioot zou betrappen dan kan ik niet voor mezelf instaan denk ik :') .
Huilen dan.
  dinsdag 14 juni 2022 @ 19:05:55 #292
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205050109
Persoonlijk weinig bewust geklier meegemaakt, en dat terwijl ik toch zo'n beetje alles wat er om Utrecht en Amsterdam te fietsen valt wel gehad heb. Heb in het bos meer aanvaringen (met wandelaars of ruiters die blijkbaar menen dat de mtb route van hun is) dan op het asfalt.
Huilen dan.
pi_205054622
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2022 20:55 schreef KolonelBroodje het volgende:
Kan me zo niet herinneren wanneer ik voor het laatst wat raars heb meegemaakt tijdens het fietsen. Bij mij boeit mijn snelheid me ook niet zoveel wat ook veel zal schelen.

Als ik die ritjes van Thijs Zonneveld zie met vaak 35+ gemiddeld op de openbare weg dan vind ik het ook niet zo gek dat hij regelmatig wat meemaakt.
Ik heb vooral last van onoplettendheid van met name automobilisten en boomers op e-bikes. Hoewel dat uiteindelijk allemaal relatief is. Op sommige stukken hier in de buurt kies ik er bewust voor om op de weg te rijden en dat zorgt nog wel eens voor boze en toeterende automobilisten. Als het tot een woordenwisseling komt vraag ik ze meestal of ze bij de politie zitten :')
pi_205054638
Het helpt uiteindelijk echt om zelf zo zen mogelijk te zijn. Remmen voor anderen, bellen, wachten tot er ruimte is om in te halen, mensen bedanken etc.

Niet dat ik moeder Theresa ben, maar ik probeer me altijd wel een beetje te gedragen :9

Toch gaat ‘t vaak genoeg mis. Vorige week werd een wandelaar nog heel boos op me toen ik hem inhaalde over een wildrooster. Dat ging met het nodige lawaai en daar schrok hij van :D :D
pi_205055926
In elke rol als verkeersdeelnemer erger je je ook weer aan andere dingen. Vanochtend tijdens mijn hardlooprondje kwam ik van een bruggetje, waar het trottoir ophield en je dus op het fietspad verder moest. Dus ik liep gewoon van het trottoir door op het fietspad, komt er een wielrenner langsgesuisd en zegt 'Lekker slim he!'. Ja, uiteraard was het beter geweest als ik even omgekeken had, aan de andere kant kan hij ook zien dat de stoep daar ophoudt en moet hij niet met 35 een woonwijk inrijden.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  woensdag 15 juni 2022 @ 11:37:45 #296
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_205056195
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 12:51 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Auto boven parkeren :P Of gewoon rustig afdalen, als je je al flink hebt ingespannen tijdens de klim en je bent geen wedstrijd aan het rijden, waarom zou je hard afdalen?
Wacht even... Als je boven parkeert moet je toch nog steeds met de fiets naar beneden om te kunnen klimmen?
pi_205056310
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2022 11:37 schreef Yozzz het volgende:

[..]
Wacht even... Als je boven parkeert moet je toch nog steeds met de fiets naar beneden om te kunnen klimmen?
Ja dat is een goede.. met de fiets in de skilift naar beneden dan? :P
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_205057547
Wat is nou een mooi gebied relatief in de buurt van het Zuidwesten van Nederland waar je lekker wat heuveltjes hebt? Toch de Ardennen? Ik wil in de zomer lekker met de fiets eropuit in de heuvels/bergen maar weet niet of ik zin heb om helemaal naar de Alpen te rijden. Hoewel dat wel leuk te combineren is bijv. met een bezoekje aan de Tour.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_205057618
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2022 15:07 schreef JohnDDD het volgende:
Wat is nou een mooi gebied relatief in de buurt van het Zuidwesten van Nederland waar je lekker wat heuveltjes hebt? Toch de Ardennen? Ik wil in de zomer lekker met de fiets eropuit in de heuvels/bergen maar weet niet of ik zin heb om helemaal naar de Alpen te rijden. Hoewel dat wel leuk te combineren is bijv. met een bezoekje aan de Tour.
Limburg. En dan van daaruit lekker de Voerstreek, de Eifel of de Ardennen in. ^O^
  woensdag 15 juni 2022 @ 15:22:49 #300
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_205057664
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2022 15:07 schreef JohnDDD het volgende:
Wat is nou een mooi gebied relatief in de buurt van het Zuidwesten van Nederland waar je lekker wat heuveltjes hebt? Toch de Ardennen? Ik wil in de zomer lekker met de fiets eropuit in de heuvels/bergen maar weet niet of ik zin heb om helemaal naar de Alpen te rijden. Hoewel dat wel leuk te combineren is bijv. met een bezoekje aan de Tour.
Vogezen? Klimmen die bijna Alp-waardig zijn, maar op slechts 600km van Nederland.
pi_205058029
Vogezen idd! Maar Luxemburg/Eifel zijn ook echt aanraders.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')