abonnement Unibet Coolblue
  zondag 28 november 2021 @ 19:47:28 #1
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_202381838
Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en geile verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.

Wij doen aan Strava

Onze D1, die in de Hemel zijt,
Uw Hartslag worde geheiligd,
Uw Cadans kome,
Uw tempo geschiede, op aarde zoals in de Hemel.
Geef ons heden onze dagelijkse training
en vergeef ons onze luiheid,
zoals wij die vergeven aan onze medefokkers
en breng ons niet in beproeving
maar verlos ons van het bankhangen.
Amen.


Nuttige links:

Algemene infoFok! fietsers op de kaartWielersportinfo
ToertochtenToertochten (komende week) in NLToertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling TourToertochten in FrankrijkToertochten in DldToertochten in Engeland
Cyclo'sCyclo's (deze maand) in FrankrijkJedermannrennen in DldGranfondo's in ItaliëCyclo's in Spanje
SPOILER: online shoppen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Fiets cafe's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zondag 28 november 2021 @ 19:48:02 #2
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_202381844
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 18:36 schreef Patroon het volgende:

[..]
Ik gebruik geen gel, maar een soort paste..Maar dit topic krijgt wel een gay wending zo ;)
Benen scheren en strakke pakjes zijn natuurlijk het toonbeeld van heteroseksualiteit :D
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_202381848
Tijd voor nieuwe plaatjes in de OP.
Aldus.
  zondag 28 november 2021 @ 19:57:55 #4
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_202381968
quote:
2s.gif Op zondag 28 november 2021 19:48 schreef Z het volgende:
Tijd voor nieuwe plaatjes in de OP.
Doe maar een suggestie
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  maandag 29 november 2021 @ 11:22:44 #5
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_202388691
quote:
14s.gif Op zondag 28 november 2021 19:57 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Doe maar een suggestie
Mooie Mario uiteraard
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_202390356
quote:
17s.gif Op zondag 28 november 2021 19:48 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Benen scheren en strakke pakjes zijn natuurlijk het toonbeeld van heteroseksualiteit :D
De meeste wielrenners kijken anders graag naar andermans kont (zitten ze tenminste uit de wind)
  maandag 29 november 2021 @ 13:45:26 #7
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_202390518
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 13:35 schreef cafca het volgende:

[..]
De meeste wielrenners kijken anders graag naar andermans kont (zitten ze tenminste uit de wind)
Een vriend vertelde me gisteren dat z'n broek begon te knellen als hij hard bij de groep weg demarreerde.

Maar dat bleek te gaan over z'n bovenbenen.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_202401531
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 11:14 schreef Gripper het volgende:
Er komt binnenkort wel een meettopic. Denk dat we m ergens in december doen, bij voorkeur op een dag dat er aansluitend een leuke cross op d'n télé is.

Denk vooralsnog aan zondag 19 december
Staat die nog ? (Of wachten we eventuele personferenties af?)
  dinsdag 30 november 2021 @ 14:39:41 #9
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_202405480
Set Grifo's voor de gravelbike gekocht voor op m'n oude mountainbike wielset. Benieuwd hoe ik daarmee over het lokale rondje kom.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_202411581
Dat woon-werk stug door blijven fietsen is in dit soort weken wel een uitdaging. Maandag vertrokken terwijl het aardig wit was van de hagel, was behoorlijk glijden, ook nog eens drie omleidingen. 's Avonds regen. Fiets is elke keer zo smerig en dagelijks schoonmaken en opnieuw vetten is onontkoombaar. Vanmorgen lichte motregen, bij aankomst een stuk glas in m'n band en een flinke scheur in de buitenband, gelukkig paar 100m van kantoor en niet midden in de polder. Vanavond de boel maar provisorisch gefixed om weer thuis te komen. Bij vertrek was ik te druk geweest met de band en vergeten de buienradar te checken en ik zat natuurlijk in een zeik natte bui. Anyway still going strong, toch al weer 80km aan woon-werk deze week. Die bui vanavond vond ik halverwege eigenlijk niet eens onprettig meer, dus misschien gaat het nog eens wennen.
pi_202433565
Ik ben op zoek naar nieuwe overschoenen ter vervanging van mijn Castelli Diluvios. Deze bevielen op zich aardig, dus ik zoek iets vergelijkbaars qua warmte en waterdichtheid, maar ...:

Het grootste probleem is dat ik iedere keer een stuk over ruw grind moet lopen. Hierdoor is is de onderkant van mijn overschoenen helemaal kapot gegaan. Dus wil ik nu perse een setje met een slijtvaste onderkant.

Ik had zelf bedacht dat overschoenen voor CX of MTB wel een mooie oplossing konden zijn, maar het is soms lastig in te schatten of die wel compatible zijn met de SPD-SL pedalen.

Wie heeft er goede tips/ervaringen? Het mag uiteraard niks kosten maar moet wel perfect zijn.

Over het grind kruipen is geen acceptabele tip/oplossing evenals op handen lopen want dan slijten mijn neopreen handschoenen.
pi_202433941
Ik denk niet dat er spd-sl overschoenen zijn die zo robuust van onderen zijn als cx of mtb overschoenen. Is andere pedalen/plaatjes geen oplossing. Zelf overweeg ik deze. Beetje overkill wellicht maar zien er wel warm, droog en robuust uit.
Aldus.
  donderdag 2 december 2021 @ 14:02:47 #13
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_202434003
quote:
2s.gif Op donderdag 2 december 2021 13:55 schreef Z het volgende:
Ik denk niet dat er spd-sl overschoenen zijn die zo robuust van onderen zijn als cx of mtb overschoenen. Is andere pedalen/plaatjes geen oplossing. Zelf overweeg ik deze. Beetje overkill wellicht maar zien er wel warm, droog en robuust uit.
Ik koop nooit meer iets zonder rits.
Als iemand nog gratis Velotoze rubberen schoencondooms wilt, voel je vrij te vragen.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_202434346
Goed punt. Ze zijn er ook met rits maar die zijn dan weer 120 piek.
Aldus.
pi_202438284
quote:
2s.gif Op donderdag 2 december 2021 14:31 schreef Z het volgende:
Goed punt. Ze zijn er ook met rits maar die zijn dan weer 120 piek.
Voor die prijs kun je al bijna winterschoenen kopen.
  donderdag 2 december 2021 @ 19:09:43 #16
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_202438581
quote:
2s.gif Op donderdag 2 december 2021 13:55 schreef Z het volgende:
Ik denk niet dat er spd-sl overschoenen zijn die zo robuust van onderen zijn als cx of mtb overschoenen. Is andere pedalen/plaatjes geen oplossing. Zelf overweeg ik deze. Beetje overkill wellicht maar zien er wel warm, droog en robuust uit.
Is er een verschil tussen mtb overschoenen en racefietsoverschoenen dan?

Lopen over gravel zal alles kapotmaken. Ik moet nu ook een stukje over een gravelpad lopen naar de fietsenstalling en daar ga ik slippers voor gebruiken. Dan trek ik in de fietsenstalling mijn schoenen/overscheoenen aan.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_202439515
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 19:09 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Is er een verschil tussen mtb overschoenen en racefietsoverschoenen dan?

Lopen over gravel zal alles kapotmaken. [...]
Omdat de schoenen andere zijn, dacht ik dat dat ook wel bij overschoenen zo zou zijn. Op gravel zal alles slijten idd.
Aldus.
  donderdag 2 december 2021 @ 19:59:27 #18
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_202439611
quote:
2s.gif Op donderdag 2 december 2021 19:56 schreef Z het volgende:

[..]
Omdat de schoenen andere zijn, dacht ik dat dat ook wel bij overschoenen zo zou zijn. Op gravel zal alles slijten idd.
Overschoenen zijn overschoenen. Die passen op alle fietsschoenen. Van die hele dunne aero overschoenen zullen sneller slijten dan BBB waterflex oid, maar verder zullen er geen verschillen zijn.

Fietsschoenen zijn niet gemaakt om te lopen. Daarvoor moet je een paar wandelschoenen aanschaffen :P
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_202440007
Of slippers.
Aldus.
  vrijdag 3 december 2021 @ 07:39:19 #20
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_202444477
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 09:19 schreef McM77 het volgende:

[..]
Staat die nog ? (Of wachten we eventuele personferenties af?)
Goed punt! Vooralsnog sla ik hem even over. Ik merk even te veel mensen met corona om me heen. @Gripper
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_202444830
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 14:02 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Ik koop nooit meer iets zonder rits.
Als iemand nog gratis Velotoze rubberen schoencondooms wilt, voel je vrij te vragen.
Die wil ik wel is proberen..
pi_202444870
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 19:59 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Overschoenen zijn overschoenen. Die passen op alle fietsschoenen. Van die hele dunne aero overschoenen zullen sneller slijten dan BBB waterflex oid, maar verder zullen er geen verschillen zijn.

Fietsschoenen zijn niet gemaakt om te lopen. Daarvoor moet je een paar wandelschoenen aanschaffen :P
Mwoah, niet helemaal. Als je bijvoorbeeld naar deze kijkt, https://www.gripgrab.com/collections/all/products/racethermo-x , dan heeft die aan de voorkant een bandje dat behoorlijk in de weg kan zitten bij SPD-SL lijkt mij. Maar misschien valt het mee.

Hebben jullie goede ervaringen met overschoenen zonder rits, met klittenband aan de onderkant?
pi_202444993
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 08:29 schreef sexbierum het volgende:

[..]
Mwoah, niet helemaal. Als je bijvoorbeeld naar deze kijkt, https://www.gripgrab.com/collections/all/products/racethermo-x , dan heeft die aan de voorkant een bandje dat behoorlijk in de weg kan zitten bij SPD-SL lijkt mij. Maar misschien valt het mee.

Hebben jullie goede ervaringen met overschoenen zonder rits, met klittenband aan de onderkant?
Zit niet in de weg, kan ik uit eerste hand vertellen. Ik heb die namelijk, passen prima onder mijn raceschoenen. :)
  vrijdag 3 december 2021 @ 10:36:29 #24
545 dop
:copyright: dop
pi_202446229
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 08:29 schreef sexbierum het volgende:

[..]
Mwoah, niet helemaal. Als je bijvoorbeeld naar deze kijkt, https://www.gripgrab.com/collections/all/products/racethermo-x , dan heeft die aan de voorkant een bandje dat behoorlijk in de weg kan zitten bij SPD-SL lijkt mij. Maar misschien valt het mee.

Hebben jullie goede ervaringen met overschoenen zonder rits, met klittenband aan de onderkant?
Ze hebben in elk geval het voordeel dat je ze vrij makkelijk kunt losmaken als je door grint moet lopen.
Maar winterschoenen zijn eigenlijk de enige goede oplossing in combinatie met spatborden.

Sks raceblade
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_202447040
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2021 10:36 schreef dop het volgende:

[..]
Ze hebben in elk geval het voordeel dat je ze vrij makkelijk kunt losmaken als je door grint moet lopen.
Maar winterschoenen zijn eigenlijk de enige goede oplossing in combinatie met spatborden.

Sks raceblade

Sks raceblade passen niet onder de wat meer aero fietsen. Daar is te weinig ruimte tussen de band en de onderbuis. Ik adviseer de SKS Speedrocker als dit het geval is.
pi_202447303
Idd winterschoenen is beste kwa slijtage, maar als het echt regent heb ik liever geen winterschoenen aan want daar blijft water gewoon instaan.
Dan zit je echt te soppen na paar uur fietsen.
Dan heb ik liever schoenen waar water onder uit loopt, heb je wel natte sokken maar zit je niet te soppen.

Kwa overschoenen heb ik deze (met black friday kortingen) vorige week gekocht, zijn ook erg stevig/verstevigd op plekken die grond raken ;

https://www.sockeloen.nl/nl/overshoes-neoprene-plain.html

Met ritsen koop ik liever niet meer, gaat rotzooi inzitten en dan gaat uiteindelijk de rits kapot.
(en irriteert vaak bij enkels)
  vrijdag 3 december 2021 @ 13:00:36 #27
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_202448198
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 08:26 schreef McM77 het volgende:

[..]
Die wil ik wel is proberen..
Ik heb maat 44, laten we via PM even kijken of we wat kunnen regelen
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_202448428
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 08:41 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]
Zit niet in de weg, kan ik uit eerste hand vertellen. Ik heb die namelijk, passen prima onder mijn raceschoenen. :)
Cool, dat is wat ik wilde weten! Dank!

quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2021 10:36 schreef dop het volgende:

[..]
Ze hebben in elk geval het voordeel dat je ze vrij makkelijk kunt losmaken als je door grint moet lopen.
Maar winterschoenen zijn eigenlijk de enige goede oplossing in combinatie met spatborden.

Sks raceblade

Ja, die worden zondagavond bezorgd door de pakketbezorger-te-paard.
  FOK!fotograaf vrijdag 3 december 2021 @ 20:31:53 #29
73911 ultra_ivo
pi_202455285
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 11:59 schreef ddx het volgende:
Idd winterschoenen is beste kwa slijtage, maar als het echt regent heb ik liever geen winterschoenen aan want daar blijft water gewoon instaan.
Dan zit je echt te soppen na paar uur fietsen.
Dan heb ik liever schoenen waar water onder uit loopt, heb je wel natte sokken maar zit je niet te soppen.
Daar heb je ook weer gelijk in. Paar jaar geleden, bij een poging de Festive 500 in 1x te rijden moest ik aan het begin door een 50-100m lang stuk overstroomde weg. Water van boven in de winterschoenen gelopen en daarna 's nachts ijskoude voeten.
pi_202470489
Vandaag klein rondje gefietst. Die regen went wel aardig en ik vind het niet eens vervelend meer. Het is lekker rustig op de fietspaden en als je doorfietst valt de kou ook nog wel mee. Ik heb zelfs het idee dat m'n fiets in de regen minder vies wordt vergeleken met fietsen op droge momenten tijdens wisselvallige weken.

Verder m'n ketting en cassette eens echt goed schoongemaakt en daarbij een enorme snee in m'n duim veroorzaakt aan dat flinterdunne metalen plaatje bij de moer van de cassette. :X
  zaterdag 4 december 2021 @ 20:54:10 #31
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_202470926
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 20:35 schreef Schuifpui het volgende:
Vandaag klein rondje gefietst. Die regen went wel aardig en ik vind het niet eens vervelend meer. Het is lekker rustig op de fietspaden en als je doorfietst valt de kou ook nog wel mee. Ik heb zelfs het idee dat m'n fiets in de regen minder vies wordt vergeleken met fietsen op droge momenten tijdens wisselvallige weken.
Van constante regen blijft hij inderdaad schoner dan nat wegdek.

Spatborden helpen ook heel veel.
quote:
Verder m'n ketting en cassette eens echt goed schoongemaakt en daarbij een enorme snee in m'n duim veroorzaakt aan dat flinterdunne metalen plaatje bij de moer van de cassette. :X
Ai. Altijd oppassen met scherpe dingen. Ook als je bijvoorbeeld je trapper losdraait moet je zorgen dat je hand niet in je kettingwiel oid kan schieten als hij opeens losschiet of als je sleutel van de trapper afschiet.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zondag 5 december 2021 @ 11:00:04 #32
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_202477486
Zwift down! En nu? -O-

Ah, hij doet het weer.

[ Bericht 12% gewijzigd door Zwansen op 05-12-2021 11:12:20 ]
pi_202477612
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2021 11:00 schreef Zwansen het volgende:
Zwift down! En nu? -O-
De buitenlucht opzoeken. Even heerlijk wat frisse lucht halen. ;)
  zondag 5 december 2021 @ 12:28:50 #34
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_202478389
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 11:13 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]
De buitenlucht opzoeken. Even heerlijk wat frisse lucht halen. ;)
Ja erg hè. Tot een week geleden fietste ik altijd buiten. Nu ik Zwift heb, voelt de drempel om weer naar buiten te gaan ineens heel groot. :')
pi_202478988
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2021 12:28 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Ja erg hè. Tot een week geleden fietste ik altijd buiten. Nu ik Zwift heb, voelt de drempel om weer naar buiten te gaan ineens heel groot. :')
De aftakeling is begonnen. :P
pi_202488703
Bandenvraagje:
Voordeel (of nadeel, soms is niet weten beter) van je fiets schoonmaken, is dat je alles eens goed kan inspecteren. Ik ben laatst door glas gereden en wist dat er een beschadiging op m'n buitenband zat, maar nu ik het zo zie, ziet er het toch wat ernstiger uit dan ik dacht. Kan ik hier nog mee doorrijden of direct vervangen? Hij is helemaal door, je kijkt aan tegen het stukje rubber wat ik aan de binnenkant van de buitenband heb gestopt als tijdelijke fix.


(check die cassette shinen 8-) )

Hieronder overigens het originele profiel op de band. Op de van mij zit zo'n 4500km. Die streepjes in het midden zijn al een tijdje weg, dus er is wel een paar mm vanaf. Ik weet eigenlijk niet eens wat een beetje gebruikelijke levensduur van een band is.
  zondag 5 december 2021 @ 22:03:25 #37
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_202489097
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 21:40 schreef Schuifpui het volgende:
Bandenvraagje:
Voordeel (of nadeel, soms is niet weten beter) van je fiets schoonmaken, is dat je alles eens goed kan inspecteren. Ik ben laatst door glas gereden en wist dat er een beschadiging op m'n buitenband zat, maar nu ik het zo zie, ziet er het toch wat ernstiger uit dan ik dacht. Kan ik hier nog mee doorrijden of direct vervangen? Hij is helemaal door, je kijkt aan tegen het stukje rubber wat ik aan de binnenkant van de buitenband heb gestopt als tijdelijke fix.

[ afbeelding ]
(check die cassette shinen 8-) )

Hieronder overigens het originele profiel op de band. Op de van mij zit zo'n 4500km. Die streepjes in het midden zijn al een tijdje weg, dus er is wel een paar mm vanaf. Ik weet eigenlijk niet eens wat een beetje gebruikelijke levensduur van een band is.
[ afbeelding ]
Ja, dan is het wel eens tijd om een nieuw bandje erop te zetten. Want is de kans heel groot dat er net een steentje doorheen steekt als je over een gravelpad rijd.

Ik heb ook geen idee wat de gebruikelijke levensduur is.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_202493785
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 09:19 schreef McM77 het volgende:

[..]
Staat die nog ? (Of wachten we eventuele personferenties af?)
We schuiven m ff door naar ergens in het voorjaar. Enerzijds corona technisch niet verstandig met al dat volk in de huiskamer, en anderzijds omdat de bossen door al die regen een grote spons zijn, en alle paden naar de klote.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_202494243
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 21:40 schreef Schuifpui het volgende:
Bandenvraagje:
Voordeel (of nadeel, soms is niet weten beter) van je fiets schoonmaken, is dat je alles eens goed kan inspecteren. Ik ben laatst door glas gereden en wist dat er een beschadiging op m'n buitenband zat, maar nu ik het zo zie, ziet er het toch wat ernstiger uit dan ik dacht. Kan ik hier nog mee doorrijden of direct vervangen? Hij is helemaal door, je kijkt aan tegen het stukje rubber wat ik aan de binnenkant van de buitenband heb gestopt als tijdelijke fix.

[ afbeelding ]
(check die cassette shinen 8-) )

Hieronder overigens het originele profiel op de band. Op de van mij zit zo'n 4500km. Die streepjes in het midden zijn al een tijdje weg, dus er is wel een paar mm vanaf. Ik weet eigenlijk niet eens wat een beetje gebruikelijke levensduur van een band is.
[ afbeelding ]
Gelijk vervangen. Met dit natte weer plakt er continu van alles aan je band vast, hier ga je gewoon heel snel weer mee lek rijden. Vaak ontwikkelt zich na verloop van tijd ook een hobbeltje in de band omdat het karkas daar gebroken is, maar dat valt hier misschien nog mee omdat je met deze band geen 9 bar erin zal pompen.
Obv het slijtagepatroon zou ik hem trouwens ook al vervangen hebben. 4500km is een prima score voor een gravelband.
pi_202494326
Ik vervang mijn buitenbanden denk ik 2x per jaar dus dat is rond de 3000 km.. Voor een fietstrip in de bergen of cyclo o.i.d. wil ik sowieso goede banden hebben.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  maandag 6 december 2021 @ 11:47:30 #41
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_202494917
Zaterdag met Grifo's onder m'n gravelbike over de lokale MTB route gegaan, ging verdacht goed voor een eerste keer. Volgende keer maar weer de grens opzoeken en dan toewerken naar 3 routes aan elkaar koppelen (100km)
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_202501272
Thanks, ik ga wisselen.

Voor naar achter en voor een nieuwe of gewoon achter een nieuwe? Voorband ziet er op zich nog prima uit qua profiel en beschadigingen.
pi_202506955
quote:
4s.gif Op maandag 6 december 2021 10:21 schreef Gripper het volgende:

[..]
We schuiven m ff door naar ergens in het voorjaar. Enerzijds corona technisch niet verstandig met al dat volk in de huiskamer, en anderzijds omdat de bossen door al die regen een grote spons zijn, en alle paden naar de klote.
Begrijpelijk, Primavera Editione
  dinsdag 7 december 2021 @ 17:19:29 #44
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_202513077
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 08:54 schreef McM77 het volgende:

[..]
Begrijpelijk, Primavera Editione
Kan je mooi je nieuwe overschoenen testen ;). Ze zijn onderweg
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_202526857
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 17:19 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Kan je mooi je nieuwe overschoenen testen ;). Ze zijn onderweg
Ja..ik moet nog even kijken hoe ik die om m'n schoenen heenkrijg :)
  donderdag 9 december 2021 @ 10:34:11 #46
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_202535919
Ik heb trouwens nog een oude racefiets staan in de schuur. Een Cube Peloton met Tiagra uit 2011. Nieuwprijs was destijds ¤1.000 ofzo. Er is al zeker 5 jaar niet meer op gefietst en qua onderhoud ook niks aan gedaan sinds die tijd.

Wat zou zoiets doen op marktplaats? ¤100 ofzo? Ik wil er eigenlijk ook niks meer aan doen (behalve schoonmaken). Of kan zoiets beter dan naar de stort? :P
pi_202536864
Denk dat je er zeker 400 euro voor krijgt als je hem mooi oppoetst en misschien een nieuwe ketting en stuurlintje erop, in deze tijd van lange levertijden en veel coronafietsers.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_202537105
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2021 10:34 schreef Zwansen het volgende:
Ik heb trouwens nog een oude racefiets staan in de schuur. Een Cube Peloton met Tiagra uit 2011. Nieuwprijs was destijds ¤1.000 ofzo. Er is al zeker 5 jaar niet meer op gefietst en qua onderhoud ook niks aan gedaan sinds die tijd.

Wat zou zoiets doen op marktplaats? ¤100 ofzo? Ik wil er eigenlijk ook niks meer aan doen (behalve schoonmaken). Of kan zoiets beter dan naar de stort? :P
Ik heb in het voorjaar jaar mijn aluminimum "Columbus" uit 2000 met 9 speed 105 in redelijk erbarmelijke staat voor 75 euro op marktplaats gezet en binnen een dag voor 150 verkocht. Dus ik denkt dat die 400 van La_tramposa best redelijk is
  donderdag 9 december 2021 @ 13:10:02 #49
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_202537821
Nou, misschien toch maar even goed gaan poetsen dan en een hogere vanafprijs instellen… :)
pi_202539449
Ja, als alles gewoon werkt kun je er best nog wat voor vangen. Misschien wel iets meer in het voorjaar dan nu, maar dat hangt ook af van de covidmaatregelen. Hoe meer restricties, hoe meer vraag naar fietsen lijkt het.

Je moet wel even zorgen dat-ie goed schakelt, de ketting en de kabels niet verroest zijn, wieltjes recht, bandjes niet uitgedroogd enzo en een vers stuurlintje helpt ook zeker. Zodat het er fris uitziet en een beginner er gewoon op kan gaan rijden zonder eerst een poot uitgedraaid te worden door de fietsenmaker.
pi_202572610
Vorige week m'n fiets helemaal schoongemaakt. Cassette en ketting eraf en zo. Afgelopen week niet naar werk gefietst ivm het weer en wat afspraken buiten de deur. Vandaag toch maar weer eens opgestapt en een rondje gemaakt en dit is hoe hij er nu uit ziet. Soms vraag ik me af of ik wat fout doe. Dit is toch niet te geloven! Het is wel een gravelbike, maar ik heb alleen maar verhard gefietst vandaag. 8)7

pi_202572794
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 november 2021 07:11 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Ben je al eens richting hoekse waard geweest? Daar kun je heel mooi fietsen! Of ga een keer nog verder richting Antwerpen..
Ik woon overigens vlakbij Delft en vind het fietsen hier helemaal niet saai! Hoogstens te druk.. maar ik kan dan ook echt genieten van duursport op zich ook al is het vaak dezelfde route.
Vandaag door de Hoekse waard gefietst. Op zich prima omgeving om te fietsen, maar wel gewoon standaard polder. Vanaf m'n huis wel wat ver. Ik had er 100km op zitten voor ik daar überhaupt was. Ik wilde er wel een leuk rondje van maken, dus het is Delft - Schiedam - Spijkernisse - Hellevoetsluis - Stellendam - Middelharnis - Hoeksche waard - Rotterdam - Delft geworden. Stukkie Spijkernisse - Stelledam was een stevig windje tegen.

Ben uiteindelijk 5 uur en 140km onderweg geweest. Genoeg blijven eten is wel een ding. Zeker als je handschoenen aan heb, dan vind ik het een gedoe en wacht ik elke keer te lang. Die laatste 40km kreeg ik weer een beetje honger, maar ik dacht, ik kom vast wel nog wel thuis. Had beter wat eerder kunnen stoppen, want ik ging de laatste 10km echt helemaal stuk. Uiteindelijk op 4 km van huis nog een broodje erin moeten proppen, anders was ik waarschijnlijk niet thuis gekomen. :')

Moet nog wat beter worden in lange afstanden. Tot 90km gaat me goed af, daar boven raak ik echt helemaal uitgeput en gesloopt.
  zaterdag 11 december 2021 @ 21:30:26 #53
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_202572844
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 december 2021 21:17 schreef Schuifpui het volgende:
Vorige week m'n fiets helemaal schoongemaakt. Cassette en ketting eraf en zo. Afgelopen week niet naar werk gefietst ivm het weer en wat afspraken buiten de deur. Vandaag toch maar weer eens opgestapt en een rondje gemaakt en dit is hoe hij er nu uit ziet. Soms vraag ik me af of ik wat fout doe. Dit is toch niet te geloven! Het is wel een gravelbike, maar ik heb alleen maar verhard gefietst vandaag. 8)7

[ link | afbeelding ]
Nat wegdek?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_202572868
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2021 10:34 schreef Zwansen het volgende:
Ik heb trouwens nog een oude racefiets staan in de schuur. Een Cube Peloton met Tiagra uit 2011. Nieuwprijs was destijds ¤1.000 ofzo. Er is al zeker 5 jaar niet meer op gefietst en qua onderhoud ook niks aan gedaan sinds die tijd.

Wat zou zoiets doen op marktplaats? ¤100 ofzo? Ik wil er eigenlijk ook niks meer aan doen (behalve schoonmaken). Of kan zoiets beter dan naar de stort? :P
Afgelopen voorjaar mijn vrouw haar Cube Peloton met tiagra uit 2013 verkocht voor 650 euro. Ze heeft er destijds 890 nieuw voor betaald.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_202572888
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 december 2021 21:17 schreef Schuifpui het volgende:
Vorige week m'n fiets helemaal schoongemaakt. Cassette en ketting eraf en zo. Afgelopen week niet naar werk gefietst ivm het weer en wat afspraken buiten de deur. Vandaag toch maar weer eens opgestapt en een rondje gemaakt en dit is hoe hij er nu uit ziet. Soms vraag ik me af of ik wat fout doe. Dit is toch niet te geloven! Het is wel een gravelbike, maar ik heb alleen maar verhard gefietst vandaag. 8)7

[ link | afbeelding ]
Je ketting is veel te vet, lijkt me.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lospedrosa op 11-12-2021 21:39:43 ]
Vakman pur sang
  zaterdag 11 december 2021 @ 21:42:21 #56
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_202573032
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2021 21:32 schreef Patroon het volgende:

[..]
Afgelopen voorjaar mijn vrouw haar Cube Peloton met tiagra uit 2013 verkocht voor 650 euro. Ze heeft er destijds 890 nieuw voor betaald.
:o

Dat is een lekker bedrag. Dan heb je wel een goed onderhouden fiets verkocht zeker? Bij die van mij moet de ketting en cassette wel worden vervangen en de buitenbanden lijkt me. Maar ik heb hem sinds vanmiddag op marktplaats staan en een vanafprijs gedaan van ¤150 en heb nu al iets van 8 reacties.

Oudere fietsen zijn blijkbaar ook nog populair. :P

Nu ik erover denk, er zitten ook gewoon SPD-pedalen op dus die ¤150 is veel te laag.
pi_202573226
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 december 2021 21:30 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Nat wegdek?
Dat sowieso. Ondanks dat het een droge dag zou worden en buienradar niets aangaf, alsnog een uur in de regen gefietst. Maar zelfs als het niet regent is de weg ongelooflijk nat.

quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2021 21:32 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Je ketting is veel te vet, lijkt me.
Zie het op het plaatje ook. Net even afgenomen even afgenomen en het is maar een heel dun (en nauwelijks echt vet) laagje aan de buitenkant. Heb hem vorige week helemaal ontvet. Per link één druppel en twee keer rond. De volgende dag de buitenkanten goed afgenomen, keer of drie rond door een schone doek om de zijkanten af te nemen en nog een keer of drie rond door een schone doek om de boven en onderkant af te nemen. Lijkt me niet te vet?
pi_202573424
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 december 2021 21:52 schreef Schuifpui het volgende:

[..]
Dat sowieso. Ondanks dat het een droge dag zou worden en buienradar niets aangaf, alsnog een uur in de regen gefietst. Maar zelfs als het niet regent is de weg ongelooflijk nat.
[..]
Zie het op het plaatje ook. Net even afgenomen even afgenomen en het is maar een heel dun (en nauwelijks echt vet) laagje aan de buitenkant. Heb hem vorige week helemaal ontvet. Per link één druppel en twee keer rond. De volgende dag de buitenkanten goed afgenomen, keer of drie rond door een schone doek om de zijkanten af te nemen en nog een keer of drie rond door een schone doek om de boven en onderkant af te nemen. Lijkt me niet te vet?
Spatborden. En hem inspuiten met waterafstotend spul.
pi_202573533
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 december 2021 21:52 schreef Schuifpui het volgende:

[..]
Dat sowieso. Ondanks dat het een droge dag zou worden en buienradar niets aangaf, alsnog een uur in de regen gefietst. Maar zelfs als het niet regent is de weg ongelooflijk nat.
[..]
Zie het op het plaatje ook. Net even afgenomen even afgenomen en het is maar een heel dun (en nauwelijks echt vet) laagje aan de buitenkant. Heb hem vorige week helemaal ontvet. Per link één druppel en twee keer rond. De volgende dag de buitenkanten goed afgenomen, keer of drie rond door een schone doek om de zijkanten af te nemen en nog een keer of drie rond door een schone doek om de boven en onderkant af te nemen. Lijkt me niet te vet?
Wax
Vakman pur sang
pi_202573842
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 december 2021 22:01 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]
Spatborden. En hem inspuiten met waterafstotend spul.
Ik heb deze erop zitten:


Waterafstotend spul gebruik ik ook, maar heb niet het idee dat het echt wat doet. Was niet van plan het opnieuw te kopen als het op is.
  FOK!fotograaf zondag 12 december 2021 @ 09:55:01 #61
73911 ultra_ivo
pi_202577397
Op een gravelbike heb je meestal voldoenderuimte om een set vaste spatborden voor de winterte monteren.
pi_202579073
Net 1,5 uur gemtb en je kunt hem beter op de zwift zetten godsklere wat een bagger
Vakman pur sang
pi_202579940
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2021 21:42 schreef Zwansen het volgende:

[..]
:o

Dat is een lekker bedrag. Dan heb je wel een goed onderhouden fiets verkocht zeker? Bij die van mij moet de ketting en cassette wel worden vervangen en de buitenbanden lijkt me. Maar ik heb hem sinds vanmiddag op marktplaats staan en een vanafprijs gedaan van ¤150 en heb nu al iets van 8 reacties.

Oudere fietsen zijn blijkbaar ook nog populair. :P

Nu ik erover denk, er zitten ook gewoon SPD-pedalen op dus die ¤150 is veel te laag.
Goed onderhouden ja. Fulcrum Racing 5 erin en extra klimcassette erbij.

Maar je kan beter wachten tot mei. Dan krijg je zo een paar 100 extra.
Maar ik kan 't mis hebben...
  zondag 12 december 2021 @ 13:53:57 #64
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_202580869
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2021 12:06 schreef Lospedrosa het volgende:
Net 1,5 uur gemtb en je kunt hem beter op de zwift zetten godsklere wat een bagger
Ik heb al weken geen moraal meer om buiten te gaan fietsen, al helemaal niet meer nu de drenthe200 (uiteraard) ook afgelast is
.
pi_202581446
quote:
0s.gif Op zondag 12 december 2021 13:53 schreef Yankee het volgende:

[..]
Ik heb al weken geen moraal meer om buiten te gaan fietsen, al helemaal niet meer nu de drenthe200 (uiteraard) ook afgelast is
Ze pakt ons als af :'(
Vakman pur sang
  zondag 12 december 2021 @ 14:19:40 #66
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_202581692
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2021 14:10 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ze pakt ons als af :'(
Neuh, zonder doel heb ik alleen geen zin om een paar uurtjes in de regen te gaan rijden. Dus vermaak mij voor nu met Zwift
.
pi_202587748
Vanmiddag heerlijk buiten gefietst. Uitstekend weer, vooral niet te koud. Mtb-en nu lijkt me idd een enorme modderboel.
Aldus.
  zondag 12 december 2021 @ 18:38:59 #68
545 dop
:copyright: dop
pi_202588301
quote:
14s.gif Op zondag 12 december 2021 18:09 schreef Z het volgende:
Vanmiddag heerlijk buiten gefietst. Uitstekend weer, vooral niet te koud. Mtb-en nu lijkt me idd een enorme modderboel.
Schoorl ligt er prima bij
Vooral de noordlus is geweldig met dit soort weer.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_202588487
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2021 21:32 schreef Patroon het volgende:

[..]
Afgelopen voorjaar mijn vrouw haar Cube Peloton met tiagra uit 2013 verkocht voor 650 euro. Ze heeft er destijds 890 nieuw voor betaald.
M’n vriendin kocht 8 jaar terug een tweedehands Target met Tiagra voor 300 euro. Afgelopen voorjaar verkocht voor 350 :D :D
pi_202588507
Ik fiets ook heel weinig buiten nu. Geen zin om de fiets schoon te poetsen de ganse tijd. Plus, het is wel lekker efficiënt dat Zwift.
pi_202590286
Maar als je geen zwift had, zou je waarschijnlijk wel buiten fietsen niet? Ik heb het niet. Ik heb er geen ruimte voor. Maar ik weet ook niet of ik het wel zo leuk vind.

Doen jullie ook duurtrainingen op Zwift?
Aldus.
pi_202590427
quote:
2s.gif Op zondag 12 december 2021 20:08 schreef Z het volgende:
Maar als je geen zwift had, zou je waarschijnlijk wel buiten fietsen niet? Ik heb het niet. Ik heb er geen ruimte voor. Maar ik weet ook niet of ik het wel zo leuk vind.

Doen jullie ook duurtrainingen op Zwift?
Zwift is voor gevoelige mietjes.
Vakman pur sang
  zondag 12 december 2021 @ 20:17:26 #73
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_202590528
quote:
2s.gif Op zondag 12 december 2021 20:08 schreef Z het volgende:
Maar als je geen zwift had, zou je waarschijnlijk wel buiten fietsen niet? Ik heb het niet. Ik heb er geen ruimte voor. Maar ik weet ook niet of ik het wel zo leuk vind.

Doen jullie ook duurtrainingen op Zwift?
Vandaag 2 uur gefietst op Zwift. Ik moet zeggen dat ik nog wel even door wilde gaan, maar er stond nog een F1-race op het programma. :+

Overigens is 2 uur normaal wel een beetje de MAX voor mij.
pi_202590569
quote:
0s.gif Op zondag 12 december 2021 18:48 schreef Tommeke het volgende:

[..]
M’n vriendin kocht 8 jaar terug een tweedehands Target met Tiagra voor 300 euro. Afgelopen voorjaar verkocht voor 350 :D :D
Voor 450 was helemaal fantastisch geweest 🤣
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_202590601
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2021 20:13 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Zwift is voor gevoelige mietjes.
Helemaal gelijk ouwe reus
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_202591481
quote:
2s.gif Op zondag 12 december 2021 20:08 schreef Z het volgende:
Maar als je geen zwift had, zou je waarschijnlijk wel buiten fietsen niet? Ik heb het niet. Ik heb er geen ruimte voor. Maar ik weet ook niet of ik het wel zo leuk vind.

Doen jullie ook duurtrainingen op Zwift?
Ja, dat denk ik wel. En wat meer hardlopen misschien. Dus ik vind ‘t ideaal.

Duurtrainingen doe ik niet op Zwift, dat kan ik mentaal niet aan.
  FOK!fotograaf zondag 12 december 2021 @ 21:27:05 #77
73911 ultra_ivo
pi_202591765
Vanwege de bagger op de wegen vandaag iets dunnere bandjes gelegd (30 ipv 32mm). Daarbij gelijk even de spatborden schoongemaakt. Er kwam toch een hele hoop aangekoekte bagger onderuit. Blij dat ik die dingen er onder heb zitten.
pi_202591767
Duurtraining op zo'n ding is niet te doen toch? De enige reden dat ik dit weekend 140km heb kunnen fietsen, is omdat ik na 80km geen keus had en die laatste 60km wel moest rijden om lekker te kunnen douchen en te eten.
pi_202591784
quote:
0s.gif Op zondag 12 december 2021 09:55 schreef ultra_ivo het volgende:
Op een gravelbike heb je meestal voldoenderuimte om een set vaste spatborden voor de winterte monteren.
Klopt, maar die SKS voor gravelbikes zijn in principe ook volledige spatboarden en hebben het voordeel dat ze er makkelijk afgaan. Fijn als het in de auto moet of om even schoon te maken. Wellicht dat het wel helpt als de voorste nog 5cm langer is.
  maandag 13 december 2021 @ 08:34:30 #80
48760 TradeMarkie
Mijn meterkast is 80 cm
pi_202595008
Ik heb gisterochtend ook ff lekker gefietst. was uiteindelijk maar 30km, en mn schoenen kon ik uitwringen, maar ik vind het altijd nog beter dan de tacx.

Oh en ik heb me er maar eens aan gewaagd om m'n cassette eraf te halen en schoon te maken, maar dat stelt eigenlijk ook niks voor. Het was wel echt nodig, want er kwam een partij bagger van de tandwielen af...
Is een ketting vervangen ook simpel zelf te doen? Ik heb me er nog niet in verdiept, maar denk dat ik na de winter wel een nieuwe ketting mag en deze schoonmaken zou ook geen overbodige luxe zijn.
Don't ask me what I think of you
I might not give the answer that you want me to
Wind mee is wind tegen als je de andere kant op wil
pi_202595143
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 08:34 schreef TradeMarkie het volgende:
Ik heb gisterochtend ook ff lekker gefietst. was uiteindelijk maar 30km, en mn schoenen kon ik uitwringen, maar ik vind het altijd nog beter dan de tacx.

Oh en ik heb me er maar eens aan gewaagd om m'n cassette eraf te halen en schoon te maken, maar dat stelt eigenlijk ook niks voor. Het was wel echt nodig, want er kwam een partij bagger van de tandwielen af...
Is een ketting vervangen ook simpel zelf te doen? Ik heb me er nog niet in verdiept, maar denk dat ik na de winter wel een nieuwe ketting mag en deze schoonmaken zou ook geen overbodige luxe zijn.
Ketting vervangen is heel simpel zelf te doen. Het enige dat je nodig hebt is een tangetje om de missing link mee te openen en sluiten en een kettingpons om de nieuwe ketting op de goede lengte in te korten.
(of als je nog een ketting zou hebben zonder missing link, dan kun je de pons ook gebruiken om de oude ketting weg te halen en een nieuwe te installeren.)
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
pi_202595598
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 december 2021 21:26 schreef Schuifpui het volgende:

[..]
Vandaag door de Hoekse waard gefietst. Op zich prima omgeving om te fietsen, maar wel gewoon standaard polder. Vanaf m'n huis wel wat ver. Ik had er 100km op zitten voor ik daar überhaupt was. Ik wilde er wel een leuk rondje van maken, dus het is Delft - Schiedam - Spijkernisse - Hellevoetsluis - Stellendam - Middelharnis - Hoeksche waard - Rotterdam - Delft geworden. Stukkie Spijkernisse - Stelledam was een stevig windje tegen.

Ben uiteindelijk 5 uur en 140km onderweg geweest. Genoeg blijven eten is wel een ding. Zeker als je handschoenen aan heb, dan vind ik het een gedoe en wacht ik elke keer te lang. Die laatste 40km kreeg ik weer een beetje honger, maar ik dacht, ik kom vast wel nog wel thuis. Had beter wat eerder kunnen stoppen, want ik ging de laatste 10km echt helemaal stuk. Uiteindelijk op 4 km van huis nog een broodje erin moeten proppen, anders was ik waarschijnlijk niet thuis gekomen. :')

Moet nog wat beter worden in lange afstanden. Tot 90km gaat me goed af, daar boven raak ik echt helemaal uitgeput en gesloopt.
Met dit weer en handschoenen enzo, even wat calorieen in je bidons stoppen.
pi_202595630
Zaterdag drie uur buiten, was goed weer, en zondag twee uur binnen.

Duurtraining is een mentaal dingetje denk ik. (En ik wil eigenlijk een rockerplate maar ruimtetechnisch lukt me dat niet).

Ik heb de race opgezet en toen gaan fietsen, en daarna een stukje Cyclocross gekeken.
pi_202595733
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 08:34 schreef TradeMarkie het volgende:
Ik heb gisterochtend ook ff lekker gefietst. was uiteindelijk maar 30km, en mn schoenen kon ik uitwringen, maar ik vind het altijd nog beter dan de tacx.

Oh en ik heb me er maar eens aan gewaagd om m'n cassette eraf te halen en schoon te maken, maar dat stelt eigenlijk ook niks voor. Het was wel echt nodig, want er kwam een partij bagger van de tandwielen af...
Is een ketting vervangen ook simpel zelf te doen? Ik heb me er nog niet in verdiept, maar denk dat ik na de winter wel een nieuwe ketting mag en deze schoonmaken zou ook geen overbodige luxe zijn.
Ja, ketting vervangen kan ik zelfs en dat zegt veel!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  maandag 13 december 2021 @ 10:30:17 #85
545 dop
:copyright: dop
pi_202596116
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 08:34 schreef TradeMarkie het volgende:
Ik heb gisterochtend ook ff lekker gefietst. was uiteindelijk maar 30km, en mn schoenen kon ik uitwringen, maar ik vind het altijd nog beter dan de tacx.

Oh en ik heb me er maar eens aan gewaagd om m'n cassette eraf te halen en schoon te maken, maar dat stelt eigenlijk ook niks voor. Het was wel echt nodig, want er kwam een partij bagger van de tandwielen af...
Is een ketting vervangen ook simpel zelf te doen? Ik heb me er nog niet in verdiept, maar denk dat ik na de winter wel een nieuwe ketting mag en deze schoonmaken zou ook geen overbodige luxe zijn.
;)
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  dinsdag 14 december 2021 @ 20:19:11 #86
48760 TradeMarkie
Mijn meterkast is 80 cm
pi_202620865
Ketting is ook weer schoon, appeltje eitje idd :)
Don't ask me what I think of you
I might not give the answer that you want me to
Wind mee is wind tegen als je de andere kant op wil
pi_202621664
Heb nog een kadotje naar mezelf toe gestuurd, een doos vol met goodies :9
SRAM XPLR 1x12sp Etap disc setje :9
Vakman pur sang
pi_202621739
Trouwens ronduit belachelijk wat een aantal mensen er voor vragen die dit aanbieden op MP.
Kon het na goed zoeken uit voorraad kopen in Du.voor ¤730,-
Dezelfde set op MP wordt ¤1400 voor gevraagd.
Vakman pur sang
pi_202622793
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 09:43 schreef McM77 het volgende:

[..]
Met dit weer en handschoenen enzo, even wat calorieen in je bidons stoppen.
Ja goeie tip, had ik eigenlijk moeten doen.
quote:
0s.gif Op zondag 12 december 2021 21:27 schreef ultra_ivo het volgende:
Vanwege de bagger op de wegen vandaag iets dunnere bandjes gelegd (30 ipv 32mm). Daarbij gelijk even de spatborden schoongemaakt. Er kwam toch een hele hoop aangekoekte bagger onderuit. Blij dat ik die dingen er onder heb zitten.
Wat is het idee achter dunnere banden bij bagger op de weg? Meer grip omdat je er doorsnijdt of omdat je fiets minder vies wordt?
  dinsdag 14 december 2021 @ 22:01:30 #90
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_202622845
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 21:58 schreef Schuifpui het volgende:

[..]
Ja goeie tip, had ik eigenlijk moeten doen.
Dat moet je altijd doen.
quote:
[..]
Wat is het idee achter dunnere banden bij bagger op de weg? Meer grip omdat je er doorsnijdt of omdat je fiets minder vies wordt?
Meer speling tussen je spatbord en band.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_202622920
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 22:01 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Dat moet je altijd doen.
[..]
Meer speling tussen je spatbord en band.
Vooral tussen je band en je frame toch, als daar modder blijft zitten gaat het wiel aanlopen anders.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_202622982
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 22:01 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Dat moet je altijd doen.
[..]
Meer speling tussen je spatbord en band.
Ah check. Met mijn fiets geen last van, misschien als je er 48mm onder zet, maar anders niet. :P
pi_202623046
Snel genoeg fietsen, dan laat die modder tussen spatbord en band wel los of slijt snel genoeg weg. :P
pi_202623098
Waar bij mij wel weinig clearance tussen zit, is de remschijven en pads. Als ik bij nat weer door een plas rijd, dan loopt het de eerste paar honderd meter vaak een beetje aan. Uiteindelijk gaat het wel weer weg, maar het minste zandkorreltje maakt direct een tikkend / schurend geluid. Vrij irritant.

Ik weet hoe ik de remklauwen kan stellen en ik krijg ze altijd wel stil als ik thuis ben, maar bij nat weer komt het toch steeds weer terug. Had liever een paar tienden extra clearance gehad. Weet iemand of andere type disc / pads daar wat minder gevoelig voor zijn? Ik heb nu resin pads en bijbehorende schijven.
pi_202623752
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 22:17 schreef Schuifpui het volgende:
Waar bij mij wel weinig clearance tussen zit, is de remschijven en pads. Als ik bij nat weer door een plas rijd, dan loopt het de eerste paar honderd meter vaak een beetje aan. Uiteindelijk gaat het wel weer weg, maar het minste zandkorreltje maakt direct een tikkend / schurend geluid. Vrij irritant.

Ik weet hoe ik de remklauwen kan stellen en ik krijg ze altijd wel stil als ik thuis ben, maar bij nat weer komt het toch steeds weer terug. Had liever een paar tienden extra clearance gehad. Weet iemand of andere type disc / pads daar wat minder gevoelig voor zijn? Ik heb nu resin pads en bijbehorende schijven.
Nee dat hoort erbij.
Vakman pur sang
pi_202624277
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 22:06 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Vooral tussen je band en je frame toch, als daar modder blijft zitten gaat het wiel aanlopen anders.
Tussen m'n band en m'n frame heb ik nog een setje spatboren. Vandaar dat die afstand cruciaal is. Modder is niet zo het probleem, vastplakkende blaadjes zijn irritanter.
pi_202643148
Ik heb gisteren voor het eerst op de crosser geoefend, was wel lachen! Vooral door ondergestroomde weilanden was het vrij intensief..

Verder, suikertaks in het nieuwe regeerakkoord.. betekent dat dat onze gelletjes ook duurder worden? :P
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_202647169
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2021 18:49 schreef Tommeke het volgende:
Ik fiets ook heel weinig buiten nu. Geen zin om de fiets schoon te poetsen de ganse tijd. Plus, het is wel lekker efficiënt dat Zwift.
Fiets poetsen stel ik liever ook even uit met dit vieze weer. Maar sinds ik weer kettingwax gebruik, lukt dat heel aardig. Veeg alleen de ketting en de derailleurwieltjes steeds schoon met een doek en wat spiritus en dan wax ik opnieuw. De fiets zit wel helemaal onder het zand, maar de aandrijving blijft gewoon stil. Uiteraard slijten de velgen de ketting/cassette zo wel wat sneller dan met regelmatig volledig schoonmaken, maar dat maakt me niet uit. Wel een nadeel dat de wax niet voorkomt dat de ketting (zilverkleurige KMC X10-L/EL) wat kan roesten. Volgende keer een gouden erop leggen.

Qua spatborden ben ik ook nog op zoek naar de holy grail. Omdat mijn CX met canti's geen enkel bevestigingspunt heeft is er eigenlijk geen goed lang spatbord beschikbaar dat de voeten en de ketting een beetje ontzien. Ik heb nu een Gravelhugger front en een SKS S-blade achter. SKS Racecblade Pro XL zou wellicht nog iets beter werken, maar die loopt aan de voorkant niet door.
pi_202647336
quote:
0s.gif Op donderdag 16 december 2021 14:05 schreef eentwee het volgende:

[..]
Fiets poetsen stel ik liever ook even uit met dit vieze weer. Maar sinds ik weer kettingwax gebruik, lukt dat heel aardig. Veeg alleen de ketting en de derailleurwieltjes steeds schoon met een doek en wat spiritus en dan wax ik opnieuw. De fiets zit wel helemaal onder het zand, maar de aandrijving blijft gewoon stil. Uiteraard slijten de velgen de ketting/cassette zo wel wat sneller dan met regelmatig volledig schoonmaken, maar dat maakt me niet uit. Wel een nadeel dat de wax niet voorkomt dat de ketting (zilverkleurige KMC X10-L/EL) wat kan roesten. Volgende keer een gouden erop leggen.

Qua spatborden ben ik ook nog op zoek naar de holy grail. Omdat mijn CX met canti's geen enkel bevestigingspunt heeft is er eigenlijk geen goed lang spatbord beschikbaar dat de voeten en de ketting een beetje ontzien. Ik heb nu een Gravelhugger front en een SKS S-blade achter. SKS Racecblade Pro XL zou wellicht nog iets beter werken, maar die loopt aan de voorkant niet door.
Sks Speedrocker. Die heeft aan de voorkant een extra spatbordje.
pi_202648140
quote:
0s.gif Op donderdag 16 december 2021 14:16 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]
Sks Speedrocker. Die heeft aan de voorkant een extra spatbordje.
Dat gaat niet passen want op de plek van de vorken waar je die aan de fiets monteert zitten de canti's.
pi_202649545
quote:
0s.gif Op donderdag 16 december 2021 15:04 schreef eentwee het volgende:

[..]
Dat gaat niet passen want op de plek van de vorken waar je die aan de fiets monteert zitten de canti's.
Hmm, dan word het toch wellicht zelf iets knutselen. :P
pi_202651618
Ook aan het indoor fietsen geslagen. Maar een ijkpunt op gemeten na 4 weken weinig fietsen door een FTP test te doen op Zwift: 192 W. Jullie goden hier hebben zeker een hogere FTP? :?
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_202651783
quote:
5s.gif Op donderdag 16 december 2021 18:50 schreef Godshand het volgende:
Ook aan het indoor fietsen geslagen. Maar een ijkpunt op gemeten na 4 weken weinig fietsen door een FTP test te doen op Zwift: 192 W. Jullie goden hier hebben zeker een hogere FTP? :?
Klein beetje hoger inderdaad. :Y
  donderdag 16 december 2021 @ 19:00:37 #104
545 dop
:copyright: dop
pi_202651813
quote:
5s.gif Op donderdag 16 december 2021 18:50 schreef Godshand het volgende:
Ook aan het indoor fietsen geslagen. Maar een ijkpunt op gemeten na 4 weken weinig fietsen door een FTP test te doen op Zwift: 192 W. Jullie goden hier hebben zeker een hogere FTP? :?
Kun je niet 1 op 1 vergelijken.
Ik haal 300watt met 2 vingers in mijn neus maar grote lange vent (bijna 2 meter 90kilo)
200 watt dan ben ik echt schijndood. Als ik goed fit ben is tussen 350-400watt ook geen briljante score waar mee ik prof zou kunnen worden.
Waar iemand van 1,60 bij 55kilo met die waarde de toer zou winnen.



[ Bericht 6% gewijzigd door dop op 16-12-2021 19:17:40 ]
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  donderdag 16 december 2021 @ 19:00:43 #105
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_202651815
quote:
5s.gif Op donderdag 16 december 2021 18:50 schreef Godshand het volgende:
Ook aan het indoor fietsen geslagen. Maar een ijkpunt op gemeten na 4 weken weinig fietsen door een FTP test te doen op Zwift: 192 W. Jullie goden hier hebben zeker een hogere FTP? :?
Ik heb hem nog nooit getest. Ik schat hem in op zo’n 480 mW.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_202652338
quote:
0s.gif Op donderdag 16 december 2021 19:00 schreef dop het volgende:

[..]
Kun je niet 1 op 1 vergelijken.
Ik haal 300watt met 2 vingers in mijn neus maar grote lange vent (bijna 2 meter 90kilo)
200 watt dan ben ik echt schijndood. Als ik goed fit ben is tussen 350-400watt ook geen briljante score waar mee ik prof zou kunnen worden.
Waar iemand van 1,60 bij 55kilo met die waarde de toer zou winnen.

[ afbeelding ]
Wat is dat voor een krachtprofiel? Piekvermogen of inderdaad de FTP (maximaal vermogen gedurende 1 uur inspanning)? Piek vermogen in een sprintje haal ik ook wel 450 W dus dat zegt niks.

Ik ben overigens 69 maar misschien wel 73 kg, afgelopen 6 weken vooral kantoor werk, bier drinken en op de bank liggen gedaan. Dus Zwift is ook nodig om niet vies dik te worden.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_202652374
quote:
0s.gif Op donderdag 16 december 2021 19:00 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Ik heb hem nog nooit getest. Ik schat hem in op zo’n 480 mW.
Die van jou komt denk ik wel rond de 250 W uit. Of je daar wat aan hebt, hangt van je gewicht af, maar na paar bier vorige dag fietste jij fluitend de bergen nog door, herinner ik mij van jouw fiets vakantie verslag.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  donderdag 16 december 2021 @ 20:00:24 #108
545 dop
:copyright: dop
pi_202652921
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2021 19:33 schreef Godshand het volgende:

[..]
Wat is dat voor een krachtprofiel? Piekvermogen of inderdaad de FTP (maximaal vermogen gedurende 1 uur inspanning)? Piek vermogen in een sprintje haal ik ook wel 450 W dus dat zegt niks.

Ik ben overigens 69 maar misschien wel 73 kg, afgelopen 6 weken vooral kantoor werk, bier drinken en op de bank liggen gedaan. Dus Zwift is ook nodig om niet vies dik te worden.
FTP

Piek vermogen zal 3 tot 4x zo hoog zijn.
Bij een echte anti sprinter iets lager en bij een top sprinter misschien we x5

Leeftijd heeft natuurlijk ook een grote invloed.
Je kunt je zelf niet vergelijken met mannen van 30jaar.
Ik ben 50 en wil mezelf wel doen geloven dat ik nog net zo sterk ben, maar is natuurlijk niet zo.

[ Bericht 7% gewijzigd door dop op 16-12-2021 20:08:08 ]
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_202653159
Is ook wel zelfkastijding om een ftp test te doen na weken niks doen en bier drinken.
Maar aan de andere kant, the onely way is up, babeeeeh
Vakman pur sang
  donderdag 16 december 2021 @ 20:43:12 #110
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_202653999
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2021 19:35 schreef Godshand het volgende:

[..]
Die van jou komt denk ik wel rond de 250 W uit. Of je daar wat aan hebt, hangt van je gewicht af, maar na paar bier vorige dag fietste jij fluitend de bergen nog door, herinner ik mij van jouw fiets vakantie verslag.
Toen ik vroeger nog trainde ja :D
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  donderdag 16 december 2021 @ 20:44:01 #111
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_202654021
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2021 19:33 schreef Godshand het volgende:

[..]
Wat is dat voor een krachtprofiel? Piekvermogen of inderdaad de FTP (maximaal vermogen gedurende 1 uur inspanning)? Piek vermogen in een sprintje haal ik ook wel 450 W dus dat zegt niks.

Ik ben overigens 69 maar misschien wel 73 kg, afgelopen 6 weken vooral kantoor werk, bier drinken en op de bank liggen gedaan. Dus Zwift is ook nodig om niet vies dik te worden.
FTP.

450 haal ik als ik een viaduct op rij.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  donderdag 16 december 2021 @ 20:44:23 #112
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_202654029
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2021 20:00 schreef dop het volgende:

[..]
FTP

Piek vermogen zal 3 tot 4x zo hoog zijn.
Bij een echte anti sprinter iets lager en bij een top sprinter misschien we x5

Leeftijd heeft natuurlijk ook een grote invloed.
Je kunt je zelf niet vergelijken met mannen van 30jaar.
Ik ben 50 en wil mezelf wel doen geloven dat ik nog net zo sterk ben, maar is natuurlijk niet zo.
Ja jij rijd mij er gewoon uit hoor
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  donderdag 16 december 2021 @ 21:23:27 #113
545 dop
:copyright: dop
pi_202655104
quote:
0s.gif Op donderdag 16 december 2021 20:44 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Ja jij rijd mij er gewoon uit hoor
wij kunnen prima samen fietsen, dat ik dan misschien eens een sprintje win zegt niet veel.
We zijn beide niet meer dan recreant 😘
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_202655228
quote:
5s.gif Op donderdag 16 december 2021 18:50 schreef Godshand het volgende:
Ook aan het indoor fietsen geslagen. Maar een ijkpunt op gemeten na 4 weken weinig fietsen door een FTP test te doen op Zwift: 192 W. Jullie goden hier hebben zeker een hogere FTP? :?
Als ik fit ben zit ik rond de 4w/kg,wat best prima is voor een vrouw, maar ik ben dan wel weer volledig strijkijzer.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_202655342
quote:
0s.gif Op donderdag 16 december 2021 21:28 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Als ik fit ben zit ik rond de 4w/kg,wat best prima is voor een vrouw, maar ik ben dan wel weer volledig strijkijzer.
Geen tieten?
Vakman pur sang
pi_202655588
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2021 21:34 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Geen tieten?
Dat wel, geen sprintvermogen.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  donderdag 16 december 2021 @ 21:48:34 #117
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_202655635
Dat bepalen we op de lekdijk in de eindsprint naar de best plek op de bank van Gripper om Milaan San remo te kijken. De laatste moet verplicht hapjes maken en bier halen.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  donderdag 16 december 2021 @ 21:52:11 #118
545 dop
:copyright: dop
pi_202655743
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2021 21:34 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Geen tieten?
Dat heet een strijkplank, geen strijkijzer.
En zo praat je niet tegen een dame hork.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  donderdag 16 december 2021 @ 22:26:10 #119
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_202656730
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2021 21:34 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Geen tieten?
_O- ^O^
.
  donderdag 16 december 2021 @ 22:47:54 #120
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_202657341
Hier een iets minder jaartje qua vorm, zit nu zo op 3.2-3.3w/kg denk ik, al is dat in een Zwift race, dus weinig stabiel te noemen.

Wel tieten overigens
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_202657602
Ik heb niet veel watts nodig, ik ben klein. ;)
pi_202659142
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2021 20:00 schreef dop het volgende:

[..]
FTP

Piek vermogen zal 3 tot 4x zo hoog zijn.
Bij een echte anti sprinter iets lager en bij een top sprinter misschien we x5

Leeftijd heeft natuurlijk ook een grote invloed.
Je kunt je zelf niet vergelijken met mannen van 30jaar.
Ik ben 50 en wil mezelf wel doen geloven dat ik nog net zo sterk ben, maar is natuurlijk niet zo.
Ik ben 45 en mijn prestaties dit jaar zijn het beste ooit.

Maar komt ook een beetje door het internet met goede training schema's, meer heuvels en bergen beklommen en betere cassettes...

Rond mijn 30e kwam ik Limburgse heuvels nauwelijks op, maar gebruikte ook geen trainingsschema's... Ging altijd vol gas maar dat werkt dus niet :P
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  vrijdag 17 december 2021 @ 05:43:26 #123
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_202659300
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2021 01:40 schreef Godshand het volgende:

[..]
Ik ben 45 en mijn prestaties dit jaar zijn het beste ooit.

Maar komt ook een beetje door het internet met goede training schema's, meer heuvels en bergen beklommen en betere cassettes...

Rond mijn 30e kwam ik Limburgse heuvels nauwelijks op, maar gebruikte ook geen trainingsschema's... Ging altijd vol gas maar dat werkt dus niet :P
Ik ben benieuwd hoe je cassette voor een hoger ftp zorgen!
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_202659478
Misschien is het ook gewoon wennen aan het tacxen en zo'n test. Toen ik de Kickr net had kwam ik volgens mij ook op ftp rond de 200 en 1 week later al 30 watt hoger of zo. De eerste keer heb je gewoon geen idee waar je op weg kunt gaan.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  vrijdag 17 december 2021 @ 08:52:18 #125
545 dop
:copyright: dop
pi_202659997
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2021 01:40 schreef Godshand het volgende:

[..]
Ik ben 45 en mijn prestaties dit jaar zijn het beste ooit.

Maar komt ook een beetje door het internet met goede training schema's, meer heuvels en bergen beklommen en betere cassettes...

Rond mijn 30e kwam ik Limburgse heuvels nauwelijks op, maar gebruikte ook geen trainingsschema's... Ging altijd vo[quote]1s.gif Op vrijdag 17 december 2021 01:40 schreef Godshand het volgende:

[..]
Ik ben 45 en mijn prestaties dit jaar zijn het beste ooit.

Maar komt ook een beetje door het internet met goede training schema's, meer heuvels en bergen beklommen en betere cassettes...

Rond mijn 30e kwam ik Limburgse heuvels nauwelijks op, maar gebruikte ook geen trainingsschema's... Ging altijd vol gas maar dat werkt dus niet :P
puur gekeken naar Ftp kan dat ook je kunt als je goed blijft trainen tot een jaar of 40 blijven verbeteren, in eerste instantie gaat vooral je piekvermogen omlaag als je ouder wordt.
Wij als gewone stervelingen kennen in ons leven gewoon periodes dat we soms minder of niet trainen dus zijn onze resultaten soms heel verschillend.
Als recreant is er door beter te trainen eigenlijk altijd wel veel winst te halen, ook als je 50 bent.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_202660132
Leuk al die data en vermogenstestjes, het brengt je als amateur wel verder van lol maken en gewoon lekker fietsen.

Trouwens als je Sram Rival hebt kun je al voor ¤250 een vermogensmeting hebben door een crankarm te vervangen. ^O^

Goedkoper zelfs
https://hollandbikeshop.c(...)ghYwEDhoCsZYQAvD_BwE
Vakman pur sang
pi_202660677
Dat is voor het eerst dat ik de Hollandbikeshop goedkoop zie zijn met een product.
Aldus.
pi_202661032
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 december 2021 08:52 schreef dop het volgende:

[..]

tot een jaar of 40 blijven verbeteren

[...]

Ik ben vrij laat begonnen met fietsen en houdt er niet echt een trainingsfilosofie op na. Maar wordt elk jaar nog beter. En ik ben al flink over de 40. Het is maar hoe je er naar kijkt. Vooruitgang is ook wel een goede motivator.
Aldus.
pi_202664753
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2021 09:13 schreef Lospedrosa het volgende:
Leuk al die data en vermogenstestjes, het brengt je als amateur wel verder van lol maken en gewoon lekker fietsen.

Trouwens als je Sram Rival hebt kun je al voor ¤250 een vermogensmeting hebben door een crankarm te vervangen. ^O^

Goedkoper zelfs
https://hollandbikeshop.c(...)ghYwEDhoCsZYQAvD_BwE
Oneens. Ook als recreant kan je er voordeel van hebben zodat je meer lol kunt hebben en lekker kan fietsen. Het een sluit het ander niet uit.
pi_202668972
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 december 2021 15:46 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]
Oneens. Ook als recreant kan je er voordeel van hebben zodat je meer lol kunt hebben en lekker kan fietsen. Het een sluit het ander niet uit.
Daarom deel uit ik ook die vermogensmeter voor ¤ 208 ;)
Vakman pur sang
pi_202677086
Jammer dat ‘ie 175mm is. Zo lang is die van mij niet ;(
  zaterdag 18 december 2021 @ 08:22:51 #132
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_202677097
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 december 2021 08:21 schreef Tommeke het volgende:
Jammer dat ‘ie 175mm is. Zo lang is die van mij niet ;(
Mijne ook niet :@
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_202677107
quote:
0s.gif Op donderdag 16 december 2021 14:05 schreef eentwee het volgende:

[..]
Fiets poetsen stel ik liever ook even uit met dit vieze weer. Maar sinds ik weer kettingwax gebruik, lukt dat heel aardig. Veeg alleen de ketting en de derailleurwieltjes steeds schoon met een doek en wat spiritus en dan wax ik opnieuw. De fiets zit wel helemaal onder het zand, maar de aandrijving blijft gewoon stil. Uiteraard slijten de velgen de ketting/cassette zo wel wat sneller dan met regelmatig volledig schoonmaken, maar dat maakt me niet uit. Wel een nadeel dat de wax niet voorkomt dat de ketting (zilverkleurige KMC X10-L/EL) wat kan roesten. Volgende keer een gouden erop leggen.
Ik ben wel zo’n autist die elke keer op een schone fiets wil vertrekken natuurlijk :D

Heb net een nieuwe ketting (SRAM Red, aanbieding) eropgelegd. Verder gebruik ik in de winter de oudste wielen die ik heb. Laat die maar lekker kapotgaan.
  zaterdag 18 december 2021 @ 08:29:27 #134
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_202677136
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 december 2021 11:00 schreef Z het volgende:

[..]
Ik ben vrij laat begonnen met fietsen en houdt er niet echt een trainingsfilosofie op na. Maar wordt elk jaar nog beter. En ik ben al flink over de 40. Het is maar hoe je er naar kijkt. Vooruitgang is ook wel een goede motivator.
Klopt, in de befaamde Beter Worden podcast wordt zelfs gesteld dat je je aërobe uithoudingsvermogen zelfs tot je 60e kunt verbeteren (als je goed traint). :P
  zaterdag 18 december 2021 @ 08:32:51 #135
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_202677155
quote:
0s.gif Op donderdag 16 december 2021 19:00 schreef dop het volgende:

[..]
Kun je niet 1 op 1 vergelijken.
Ik haal 300watt met 2 vingers in mijn neus maar grote lange vent (bijna 2 meter 90kilo)
200 watt dan ben ik echt schijndood. Als ik goed fit ben is tussen 350-400watt ook geen briljante score waar mee ik prof zou kunnen worden.
Waar iemand van 1,60 bij 55kilo met die waarde de toer zou winnen.

[ afbeelding ]
Kloppen die cijfers? Dan zou ik met m’n 5200km dit jaar in principe bijna ongetraind zijn (zit rond de 2,8)… ;(
pi_202680826
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 december 2021 08:32 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Kloppen die cijfers? Dan zou ik met m’n 5200km dit jaar in principe bijna ongetraind zijn (zit rond de 2,8)… ;(
Tja en er zullen sommige bij zijn die ongetraind al 4,5 w / kg halen.. Helaas blijft talent ook een factor, en leeftijd en bouw. Bij 5% vetpercentage is het ook al een stuk makkelijker dan bij 20 natuurlijk.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_202681635
Ff bij Rose in Bocholt geweest, behalve de onaardige incheck (ausweiss!!) mooie zaak met veel spullen.
Nu ook alles binnen om de gravel helemaal om te bouwen naar Etap.
Leuke lockdown klus.
Vakman pur sang
pi_202684989
Volume is de grootste drijver voor vo2max. Het gebrek aan tijd is de grootste reden waarom amateurrenners zich kunnen blijven ontwikkelen op latere leeftijd. Ze halen nooit hun max potentieel doordat de uren per week gelimiteerd zijn door andere zaken zoals werk/gezin. Stel je fietst 8u per week verdeeld over 4 ritten, als je nou eens elke rit 15 minuten langer maakt, dan wordt 8u per week 9u. Dat is een verhoging van je volume van 12.5%! Doe dit een jaar lang en je fietst opeens 52u meer per jaar. Gebaseerd op die 8u is dat gewoon 6.5 weken extra 8 uren. Kan mij niet voorstellen dat het niet lukt om elke rit 15min langer te maken, de meesten zitten na de rit toch minimaal 15min op hun mobiel of voor de tv.
Maar ik kan 't mis hebben...
  zaterdag 18 december 2021 @ 19:06:35 #139
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_202687706
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 december 2021 16:52 schreef Patroon het volgende:
Volume is de grootste drijver voor vo2max. Het gebrek aan tijd is de grootste reden waarom amateurrenners zich kunnen blijven ontwikkelen op latere leeftijd. Ze halen nooit hun max potentieel doordat de uren per week gelimiteerd zijn door andere zaken zoals werk/gezin. Stel je fietst 8u per week verdeeld over 4 ritten, als je nou eens elke rit 15 minuten langer maakt, dan wordt 8u per week 9u. Dat is een verhoging van je volume van 12.5%! Doe dit een jaar lang en je fietst opeens 52u meer per jaar. Gebaseerd op die 8u is dat gewoon 6.5 weken extra 8 uren. Kan mij niet voorstellen dat het niet lukt om elke rit 15min langer te maken, de meesten zitten na de rit toch minimaal 15min op hun mobiel of voor de tv.
Goede mindset
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_202687761
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 december 2021 16:52 schreef Patroon het volgende:
Volume is de grootste drijver voor vo2max. Het gebrek aan tijd is de grootste reden waarom amateurrenners zich kunnen blijven ontwikkelen op latere leeftijd. Ze halen nooit hun max potentieel doordat de uren per week gelimiteerd zijn door andere zaken zoals werk/gezin. Stel je fietst 8u per week verdeeld over 4 ritten, als je nou eens elke rit 15 minuten langer maakt, dan wordt 8u per week 9u. Dat is een verhoging van je volume van 12.5%! Doe dit een jaar lang en je fietst opeens 52u meer per jaar. Gebaseerd op die 8u is dat gewoon 6.5 weken extra 8 uren. Kan mij niet voorstellen dat het niet lukt om elke rit 15min langer te maken, de meesten zitten na de rit toch minimaal 15min op hun mobiel of voor de tv.
Ja en dan? Ben je als amateur 12% beter.
Vakman pur sang
  zaterdag 18 december 2021 @ 19:10:20 #141
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_202687854
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2021 19:07 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ja en dan? Ben je als amateur 12% beter.
Hehe, nou dat nou niet gelijk, maar het zou jou bijvoorbeeld helpen om de jongens hier te verslaan op de Holterberg
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_202687959
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 december 2021 19:10 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Hehe, nou dat nou niet gelijk, maar het zou jou bijvoorbeeld helpen om de jongens hier te verslaan op de Holterberg
Hmmm daar ben ik wel gevoelig voor. |:)
Vakman pur sang
pi_202689293
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2021 19:07 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ja en dan? Ben je als amateur 12% beter.
Je zal toch hopelijk wel begrijpen dat als je 12% meer arbeid levert dat niet gelijk staat aan 12% verbetering in je prestatie he :s)

Mijn post was ook niet echt naar jou gericht, maar meer naar mensen die beter willen presteren, om wat voor reden dan ook.
Maar ik kan 't mis hebben...
  zaterdag 18 december 2021 @ 19:58:02 #144
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_202689435
Nou zet wel gewoon een boostershot epo, kan ik gewoon lekker op de bank blijven liggen toch?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zaterdag 18 december 2021 @ 20:03:40 #145
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_202689583
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 december 2021 16:52 schreef Patroon het volgende:
Volume is de grootste drijver voor vo2max. Het gebrek aan tijd is de grootste reden waarom amateurrenners zich kunnen blijven ontwikkelen op latere leeftijd. Ze halen nooit hun max potentieel doordat de uren per week gelimiteerd zijn door andere zaken zoals werk/gezin. Stel je fietst 8u per week verdeeld over 4 ritten, als je nou eens elke rit 15 minuten langer maakt, dan wordt 8u per week 9u. Dat is een verhoging van je volume van 12.5%! Doe dit een jaar lang en je fietst opeens 52u meer per jaar. Gebaseerd op die 8u is dat gewoon 6.5 weken extra 8 uren. Kan mij niet voorstellen dat het niet lukt om elke rit 15min langer te maken, de meesten zitten na de rit toch minimaal 15min op hun mobiel of voor de tv.
Volume, intensiteit én frequentie toch?
  zaterdag 18 december 2021 @ 20:10:21 #146
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_202689736
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 december 2021 08:32 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Kloppen die cijfers? Dan zou ik met m’n 5200km dit jaar in principe bijna ongetraind zijn (zit rond de 2,8)… ;(
Denk het wel. Bijna twee jaar niet kunnen fietsen na knieletsel en operatie, en na 4 weken heel rustig een beetje opbouwen een FTP-test gedaan en ik kwam toen op ongeveer 3.3 W/kg (daarvoor wel een langere periode aan krachtopbouw).
Huilen dan.
pi_202690021
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 december 2021 19:51 schreef Patroon het volgende:

[..]
Je zal toch hopelijk wel begrijpen dat als je 12% meer arbeid levert dat niet gelijk staat aan 12% verbetering in je prestatie he :s)

Mijn post was ook niet echt naar jou gericht, maar meer naar mensen die beter willen presteren, om wat voor reden dan ook.
Ook ik wil met periodes wel beter presteren.
Maar zeggen dat je elke training wel kunt verlengen ja dat klopt en is ook zo.
Maar imo heeft alles te maken met motivatie, lol, doel en energie.
Ik wil wel intens trainen maar dan ook de lol om iedereen de lichtjes uit de ogen te rijden.
Vakman pur sang
pi_202691822
Gewoon "rije met je kutje". ;)
  zondag 19 december 2021 @ 10:11:08 #149
545 dop
:copyright: dop
pi_202698194
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 december 2021 08:32 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Kloppen die cijfers? Dan zou ik met m’n 5200km dit jaar in principe bijna ongetraind zijn (zit rond de 2,8)… ;(
houd geen rekening met leeftijd maar klopt verder.

Waarschijnlijk is jouw duur vermogen prima voor de ritjes die je rijdt maar dat maakt je nog geen goed getraind renner.
5200km zullen de meeste hier gewoon hun neus voor ophalen.

Ik zal eens opzoeken hoeveel afname er is met leeftijd.
Waarschijnlijk kom je er dan wel iets beter af

[ Bericht 9% gewijzigd door dop op 19-12-2021 10:17:59 ]
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_202699434
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 december 2021 16:52 schreef Patroon het volgende:
Volume is de grootste drijver voor vo2max. Het gebrek aan tijd is de grootste reden waarom amateurrenners zich kunnen blijven ontwikkelen op latere leeftijd. Ze halen nooit hun max potentieel doordat de uren per week gelimiteerd zijn door andere zaken zoals werk/gezin. Stel je fietst 8u per week verdeeld over 4 ritten, als je nou eens elke rit 15 minuten langer maakt, dan wordt 8u per week 9u. Dat is een verhoging van je volume van 12.5%! Doe dit een jaar lang en je fietst opeens 52u meer per jaar. Gebaseerd op die 8u is dat gewoon 6.5 weken extra 8 uren. Kan mij niet voorstellen dat het niet lukt om elke rit 15min langer te maken, de meesten zitten na de rit toch minimaal 15min op hun mobiel of voor de tv.
Ik ben het hier niet per se mee eens, ten eerste is vo2 max grotendeels aangeboren, ten tweede is fietsen niet per se trainen. Genoeg mensen die al jarenlang 10-20.000 km per jaar fietsen maar niet beter worden. Als jij aan het eind van elk rondje nog een lusje van 15 minuten eraan doet, zul je vast wel wat beter worden, maar heel effectief is het denk ik niet. Trainen is een specifieke planning van afwisseling van bepaalde prikkels. Zeker om je vo2-max te trainen zul je in de vo2-max zone moeten trainen, bijvoorbeeld met 40-20s. Als je per week 1x 15 minuten aan 40-20s toevoegt, doet dat waarschijnlijk meer dan 4x15 minuten duurzone aan elke training vastplakken.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_202699665
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 12:00 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Ik ben het hier niet per se mee eens, ten eerste is vo2 max grotendeels aangeboren, ten tweede is fietsen niet per se trainen. Genoeg mensen die al jarenlang 10-20.000 km per jaar fietsen maar niet beter worden. Als jij aan het eind van elk rondje nog een lusje van 15 minuten eraan doet, zul je vast wel wat beter worden, maar heel effectief is het denk ik niet. Trainen is een specifieke planning van afwisseling van bepaalde prikkels. Zeker om je vo2-max te trainen zul je in de vo2-max zone moeten trainen, bijvoorbeeld met 40-20s. Als je per week 1x 15 minuten aan 40-20s toevoegt, doet dat waarschijnlijk meer dan 4x15 minuten duurzone aan elke training vastplakken.
Je hoeft het er ook niet mee eens te zijn ;)

Uiteraard heb je verschil in max potentieel tussen verschillende mensen ivm genen. Maar ik heb het over het benutten van je max potentieel en dat doe je om te beginnen met het verhogen van volume. Dit blijkt een grotere drijver te zijn van het verhogen van je vo2max, dan daadwerkelijk vo2max zelf trainen. Ja uiteraard zal je ook vo2max moeten trainen, maar het begint bij het verhogen van je volume, je kan namelijk niet zoveel vo2max trainingen doen als duurritten. Iemand die jarenlang 15.000km fietst zal niet beter worden, als die altijd hetzelfde blijft doen. Maar in mijn voorbeeld heb ik het niet over renners die al 15.000 per jaar fietsen, die zouden eerder baat hebben bij meer intensief werk. Iemand die jaren 15.000 per jaar fietst zal dichter bij zijn max potentieel vo2max komen dan iemand die 6.000km fietst en gericht vo2max werk doet. Uit recente studies is trouwens ook gebleken dat vo2max meer trainbaar is dan ze aanvankelijk altijd dachten.

Je interpreteert mijn idee van 15min verkeerd, ik heb het niet over een extra lusje, maar gewoon zorgen dat je 15min later thuis bent. Dat is anders dan nog even 15min rustig erbij fietsen.

Ik kan je aanraden Kolie Moore eens te volgen op instagram, hij doet wekelijks Q&A en daar komt erg veel intressante informatie vandaan. Hij heeft ook een erg goede podcast op spotify. Listen to Empirical Cycling Podcast on Spotify. Do you want to know how training makes you faster? Listen in. Kolie is a leading expert in endurance, sprint, and strength training for cyclists. Kyle is a NASA scientist and national champion sprinter on the track. Empirical Cycling is a coaching company specializing in individualized training plans for all cycling disciplines. If you like the podcast, please consider a donation at http://www.empiricalcycling.com/donate.html

[ Bericht 3% gewijzigd door Patroon op 19-12-2021 12:40:01 ]
Maar ik kan 't mis hebben...
  FOK!fotograaf zondag 19 december 2021 @ 12:51:50 #152
73911 ultra_ivo
pi_202700159
Het liep voor geen meter gisteren tjidens m'n 200 maar uiteindelijk toch gehaald. Maand 5 voor m'n huidige RrTY gehaald. Eens kijken of hetme dit keer wel lukt om tijdens de lockdown een maandelijkse 200 te blijven rijden.
pi_202706589
Ik fiets regelmatig met iemand met veel aangeboren talent. Dat is niet altijd even leuk.
Aldus.
pi_202711337
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2021 12:19 schreef Patroon het volgende:

[..]
Je hoeft het er ook niet mee eens te zijn ;)

Uiteraard heb je verschil in max potentieel tussen verschillende mensen ivm genen. Maar ik heb het over het benutten van je max potentieel en dat doe je om te beginnen met het verhogen van volume. Dit blijkt een grotere drijver te zijn van het verhogen van je vo2max, dan daadwerkelijk vo2max zelf trainen. Ja uiteraard zal je ook vo2max moeten trainen, maar het begint bij het verhogen van je volume, je kan namelijk niet zoveel vo2max trainingen doen als duurritten. Iemand die jarenlang 15.000km fietst zal niet beter worden, als die altijd hetzelfde blijft doen. Maar in mijn voorbeeld heb ik het niet over renners die al 15.000 per jaar fietsen, die zouden eerder baat hebben bij meer intensief werk. Iemand die jaren 15.000 per jaar fietst zal dichter bij zijn max potentieel vo2max komen dan iemand die 6.000km fietst en gericht vo2max werk doet. Uit recente studies is trouwens ook gebleken dat vo2max meer trainbaar is dan ze aanvankelijk altijd dachten.

Je interpreteert mijn idee van 15min verkeerd, ik heb het niet over een extra lusje, maar gewoon zorgen dat je 15min later thuis bent. Dat is anders dan nog even 15min rustig erbij fietsen.

Ik kan je aanraden Kolie Moore eens te volgen op instagram, hij doet wekelijks Q&A en daar komt erg veel intressante informatie vandaan. Hij heeft ook een erg goede podcast op spotify. Listen to Empirical Cycling Podcast on Spotify. Do you want to know how training makes you faster? Listen in. Kolie is a leading expert in endurance, sprint, and strength training for cyclists. Kyle is a NASA scientist and national champion sprinter on the track. Empirical Cycling is a coaching company specializing in individualized training plans for all cycling disciplines. If you like the podcast, please consider a donation at http://www.empiricalcycling.com/donate.html
Typisch geval van mansplaining. :P
Vakman pur sang
pi_202725519
Heerlijk fietsweer vanavond. Droge wegen, fris, maar niet koud, lekker rustig op straat. Heb er terug van werk maar een uurtje extra aan geplakt. Eigenlijk jammer dat ik niet van te voren had gegeten, anders had ik nog wat langer doorgegaan.

*O*
  maandag 20 december 2021 @ 21:19:20 #156
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_202725712
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 21:11 schreef Schuifpui het volgende:
Heerlijk fietsweer vanavond. Droge wegen, fris, maar niet koud, lekker rustig op straat. Heb er terug van werk maar een uurtje extra aan geplakt. Eigenlijk jammer dat ik niet van te voren had gegeten, anders had ik nog wat langer doorgegaan.

*O*
Ik zal wel captain obvious zijn, maar je kan toch ergens stoppen om iets te kopen? Tankstation, supermarkt oid? Of iets van repen op werk leggen?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_202725841
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 21:19 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Ik zal wel captain obvious zijn, maar je kan toch ergens stoppen om iets te kopen? Tankstation, supermarkt oid? Of iets van repen op werk leggen?
Laat mij lekker tevreden zijn. :{w

;)

Kan vast, niet aan gedacht en geloof ook niet dat ik in de polder bijzonder veel ben tegengekomen. Langs een supermarkt, geen slot, geen mondkapje mee etc. Klinkt als gedoe. Horeca dicht. In de zomer als het lekker weer is zorg ik dat ik vaak van te voren wat extra eet, dan kan ik in ieder geval 2 uur fietsen. Dit was eigenlijk voor het eerst dat ik echt wat langer heb gefietst in het donker in deze winterperiode.
  maandag 20 december 2021 @ 21:30:00 #158
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_202726034
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 21:23 schreef Schuifpui het volgende:

[..]
Laat mij lekker tevreden zijn. :{w
Ik gun je nog een extra uurtje :P
quote:
;)

Kan vast, niet aan gedacht en geloof ook niet dat ik in de polder bijzonder veel ben tegengekomen. Langs een supermarkt, geen slot, geen mondkapje mee etc. Klinkt als gedoe. Horeca dicht. In de zomer als het lekker weer is zorg ik dat ik vaak van te voren wat extra eet, dan kan ik in ieder geval 2 uur fietsen. Dit was eigenlijk voor het eerst dat ik echt wat langer heb gefietst in het donker in deze winterperiode.
Dat is idd wel het nadeel van nu. Mondkapjes heb ik er ook een paar van op het werk liggen zodat ik voor een eventuele boodschap ergens naar binnen kan als ik weet dat ik een lange tocht ga maken (niet dat ik dat tegenwoordig snel doe) of nog even een boodschap wil doen onderweg naar huis.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  dinsdag 21 december 2021 @ 07:55:50 #159
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_202731056
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 21:11 schreef Schuifpui het volgende:
Heerlijk fietsweer vanavond. Droge wegen, fris, maar niet koud, lekker rustig op straat. Heb er terug van werk maar een uurtje extra aan geplakt. Eigenlijk jammer dat ik niet van te voren had gegeten, anders had ik nog wat langer doorgegaan.

*O*
Hier vroor het gewoon vanaf 6 uur
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_202731084
Heb standaard een mondkapje en wat geld in m'n zakje zitten waar ik m'n telefoon in steek tijdens fietsen. (Voor die enkele locatie waar je nog niet kunt pinnen..)
everyone's a critic...
even you ! !
pi_202740558
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 december 2021 05:43 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Ik ben benieuwd hoe je cassette voor een hoger ftp zorgen!
Geen hogere FTP, maar het klimmen gaat makkelijker en verder viel mij op dat met deze nieuwe cassette beter te schakelen is waardoor ik wat harder kan met minder extra inspanning.

De vorige cassette leek nogal een groot gat te zijn tussen de kleine tandwielen achter en de grotere tandwielen achter waardoor hij soms te licht of te zwaar trapte.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  woensdag 22 december 2021 @ 18:37:17 #162
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_202756672
Opeens worden mijn activiteiten die ik vanaf mijn wahoo app synchroniseer met strava als activity ipv ride gezet. Iemand enig idee hoe dat komt?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_202756991
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 18:37 schreef kanovinnie het volgende:
Opeens worden mijn activiteiten die ik vanaf mijn wahoo app synchroniseer met strava als activity ipv ride gezet. Iemand enig idee hoe dat komt?
Heb ik ook sinds een week, en anderen ook zie ik op Strava.
Vakman pur sang
pi_202757299
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 18:37 schreef kanovinnie het volgende:
Opeens worden mijn activiteiten die ik vanaf mijn wahoo app synchroniseer met strava als activity ipv ride gezet. Iemand enig idee hoe dat komt?
Mijn laatste van maandag is gewoon als fietsrit erop gezet. Zal er op letten de volgende keer. :)
  woensdag 22 december 2021 @ 20:03:29 #165
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_202758246
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2021 18:58 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Heb ik ook sinds een week, en anderen ook zie ik op Strava.
Dat is toch niet werkbaar zo? :{w
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 19:19 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]
Mijn laatste van maandag is gewoon als fietsrit erop gezet. Zal er op letten de volgende keer. :)
Tsja jij bent een whizzkid dus ik verwacht bij jou geen problemen.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  FOK!fossiel donderdag 23 december 2021 @ 15:31:28 #166
1455 Keroppi
kool kikker
pi_202771149
Na heel lang hier niet gepost te hebben (iets met 2 keizersnede in 2 jaar) kom ik hier weer toch even binnenvallen voor advies.

Ik wil weer conditie gaan opbouwen, zeker sinds ik door een verhuizing niet meer naar werk kan fietsen maar met de auto moet ( :{ ).

Maar zit nu even in een drukke periode waardoor 's avonds sporten (los van lockdowns) wat lastig is. En eerlijk is eerlijk, koud en donker weer helpt niet mee.

Nu zat ik aan een Tacx te denken, zodat ik in de avonduren toch wat laagdrempelig kan sporten. Maar er zijn allerlei modellen en varianten, ik vind het lastig om in te schatten wat bij mij past.

Duidelijk mag zijn dat ik zeker niet het topmodel nodig heb, maar ik wil ook niet iets kopen dat zo gammel is of onprettig fietst dat je het niet gebruikt en het uiteindelijk maar staat te verstoffen. Bonus als het 'installeren' van je fiets niet een enorme klus is ;)

Compatibel met iets van trainingsprogramma's (offline of online) lijkt me ook wel handig. Echt meedoen aan competities is nu nog niet aan mij besteed. Wat zijn hierin de aanrader?

En slapen laatste, zijn dit soort trainers een beetje okee als tweedehands te vinden of kun je beter investeren in een nieuwe?
Chick on a mission
  donderdag 23 december 2021 @ 16:09:55 #167
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_202771811
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 15:31 schreef Keroppi het volgende:
Na heel lang hier niet gepost te hebben (iets met 2 keizersnede in 2 jaar) kom ik hier weer toch even binnenvallen voor advies.

Ik wil weer conditie gaan opbouwen, zeker sinds ik door een verhuizing niet meer naar werk kan fietsen maar met de auto moet ( :{ ).

Maar zit nu even in een drukke periode waardoor 's avonds sporten (los van lockdowns) wat lastig is. En eerlijk is eerlijk, koud en donker weer helpt niet mee.

Nu zat ik aan een Tacx te denken, zodat ik in de avonduren toch wat laagdrempelig kan sporten. Maar er zijn allerlei modellen en varianten, ik vind het lastig om in te schatten wat bij mij past.

Duidelijk mag zijn dat ik zeker niet het topmodel nodig heb, maar ik wil ook niet iets kopen dat zo gammel is of onprettig fietst dat je het niet gebruikt en het uiteindelijk maar staat te verstoffen. Bonus als het 'installeren' van je fiets niet een enorme klus is ;)

Compatibel met iets van trainingsprogramma's (offline of online) lijkt me ook wel handig. Echt meedoen aan competities is nu nog niet aan mij besteed. Wat zijn hierin de aanrader?

En slapen laatste, zijn dit soort trainers een beetje okee als tweedehands te vinden of kun je beter investeren in een nieuwe?
Welkom terug :)

Ik denk dat je er goed aan doet je te verdiepen in hoe je ongeveer wilt gaan trainen. Wil je bijvoorbeeld gewoon trappen met een serie op, een spin lesje op YouTube doen of Zwiften ?

Zelf vind ik Zwift echt motiverend, en het helpt me behoorlijk om toch de uurtjes erin te stoppen. In dat geval denk ik dat je het liefst een smart trainer koopt (dus iets dat reageert op de route qua weerstand).

De meeste zijn direct drive (wiel eruit en direct op de cassette van de trainer), maar je hebt ze ook met een rol (dan moet je vaak een trainerband omleggen of een extra achterwiel hebben). Als je dus vaak buiten fietst komt daar nog een extra achterwiel bij.

Dat in ogenschouw nemende zou ik bij Zwift zelf gaan voor een direct drive (heb zelf de Elite Suito, die prima bevalt).

Als je gewoon wilt trappen zou je voor een simpele trainer willen gaan, eventueel met een extra achterwiel.

Geen idee of dat tweedehands makkelijk te regelen is, maar kan me wel voorstellen dat veel mensen na een korte tijd toch afhaken.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  donderdag 23 december 2021 @ 16:36:24 #168
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_202772196
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 15:31 schreef Keroppi het volgende:
Na heel lang hier niet gepost te hebben (iets met 2 keizersnede in 2 jaar) kom ik hier weer toch even binnenvallen voor advies.

Ik wil weer conditie gaan opbouwen, zeker sinds ik door een verhuizing niet meer naar werk kan fietsen maar met de auto moet ( :{ ).

Maar zit nu even in een drukke periode waardoor 's avonds sporten (los van lockdowns) wat lastig is. En eerlijk is eerlijk, koud en donker weer helpt niet mee.

Nu zat ik aan een Tacx te denken, zodat ik in de avonduren toch wat laagdrempelig kan sporten. Maar er zijn allerlei modellen en varianten, ik vind het lastig om in te schatten wat bij mij past.

Duidelijk mag zijn dat ik zeker niet het topmodel nodig heb, maar ik wil ook niet iets kopen dat zo gammel is of onprettig fietst dat je het niet gebruikt en het uiteindelijk maar staat te verstoffen. Bonus als het 'installeren' van je fiets niet een enorme klus is ;)

Compatibel met iets van trainingsprogramma's (offline of online) lijkt me ook wel handig. Echt meedoen aan competities is nu nog niet aan mij besteed. Wat zijn hierin de aanrader?

En slapen laatste, zijn dit soort trainers een beetje okee als tweedehands te vinden of kun je beter investeren in een nieuwe?
Wat is het budget?
.
pi_202772396
Nog mensen die de festive500 gaan doen?
  donderdag 23 december 2021 @ 16:54:59 #170
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_202772444
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 15:31 schreef Keroppi het volgende:
Na heel lang hier niet gepost te hebben (iets met 2 keizersnede in 2 jaar) kom ik hier weer toch even binnenvallen voor advies.

Ik wil weer conditie gaan opbouwen, zeker sinds ik door een verhuizing niet meer naar werk kan fietsen maar met de auto moet ( :{ ).

Maar zit nu even in een drukke periode waardoor 's avonds sporten (los van lockdowns) wat lastig is. En eerlijk is eerlijk, koud en donker weer helpt niet mee.

Nu zat ik aan een Tacx te denken, zodat ik in de avonduren toch wat laagdrempelig kan sporten. Maar er zijn allerlei modellen en varianten, ik vind het lastig om in te schatten wat bij mij past.

Duidelijk mag zijn dat ik zeker niet het topmodel nodig heb, maar ik wil ook niet iets kopen dat zo gammel is of onprettig fietst dat je het niet gebruikt en het uiteindelijk maar staat te verstoffen. Bonus als het 'installeren' van je fiets niet een enorme klus is ;)

Compatibel met iets van trainingsprogramma's (offline of online) lijkt me ook wel handig. Echt meedoen aan competities is nu nog niet aan mij besteed. Wat zijn hierin de aanrader?

En slapen laatste, zijn dit soort trainers een beetje okee als tweedehands te vinden of kun je beter investeren in een nieuwe?
ik heb een tacx satori liggen, die moet ongetwijfeld nog werken. Ooit eens via via gekocht of gekregen en eigenlijk nooit gebruikt. Ik heb ook geen idee welk type 't precies is, dat kan ik wel uitzoeken als je dat wil. Er zit iig een hendeltje aan waarmee je de weerstand van 1 tot 10 kan veranderen.

Ik woon net ten noorden van Amsterdam mocht je interesse hebben en hoef er niet de hoofdprijs voor.

Edit: zo 1tje dus https://www.marktplaats.n(...)87099483-tacx-satori
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  donderdag 23 december 2021 @ 17:26:50 #171
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_202773059
quote:
4s.gif Op donderdag 23 december 2021 16:50 schreef Leonos het volgende:
Nog mensen die de festive500 gaan doen?
Verplicht een week vrij dus ik ga een kleine poging wagen.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_202773239
quote:
4s.gif Op donderdag 23 december 2021 16:50 schreef Leonos het volgende:
Nog mensen die de festive500 gaan doen?
Was da?
Vakman pur sang
  donderdag 23 december 2021 @ 17:52:34 #173
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_202773391
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_202774140
quote:
4s.gif Op donderdag 23 december 2021 16:50 schreef Leonos het volgende:
Nog mensen die de festive500 gaan doen?
Ik moet helaas werken, dus nee.
pi_202774398
Vakman pur sang
pi_202774491
Maar opzich wel een idee, kan dus indoor en outdoor dus?
Vakman pur sang
  donderdag 23 december 2021 @ 19:24:46 #177
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_202774590
quote:
4s.gif Op donderdag 23 december 2021 16:50 schreef Leonos het volgende:
Nog mensen die de festive500 gaan doen?
Ah, vet. Dit wil ik wel gaan proberen op Zwift. Telt ook toch? :P
  donderdag 23 december 2021 @ 19:25:11 #178
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_202774593
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2021 19:17 schreef Lospedrosa het volgende:
Maar opzich wel een idee, kan dus indoor en outdoor dus?
Indoor :')
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  donderdag 23 december 2021 @ 19:25:23 #179
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_202774597
quote:
19s.gif Op donderdag 23 december 2021 19:24 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Ah, vet. Dit wil ik wel gaan proberen op Zwift. Telt ook toch? :P
Nee.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_202774642
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 19:25 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Indoor :')
Ik heb geen zwift dus als ik het doe is het outdoor.
In gevecht met de elementen |:)
Vakman pur sang
  donderdag 23 december 2021 @ 19:30:38 #181
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_202774703
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2021 19:10 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
:')
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_202774924
Ben ook een knieperige lul, want had maar 1 etap shifter gekocht voor de SRAM AsX 1X12sp oplossing.

Maar dat kan niet, heb echt 2 shifters nodig, en laat die nou overal uitverkocht zijn :(
Vakman pur sang
  donderdag 23 december 2021 @ 19:41:40 #183
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_202774949
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2021 19:40 schreef Lospedrosa het volgende:
Ben ook een knieperige lul, want had maar 1 etap shifter gekocht voor de SRAM AsX 1X12sp oplossing.

Maar dat kan niet, heb echt 2 shifters nodig, en laat die nou overal uitverkocht zijn :(
Ai, dat is wel balen. Hopen op iemand die dezelfde fout heeft gemaakt. Wel vreemd, of schakel je met ene kant op en de ander af?
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  donderdag 23 december 2021 @ 19:45:27 #184
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_202775040
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 19:25 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Nee.
Zeker wel. :{w
pi_202775053
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 19:41 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Ai, dat is wel balen. Hopen op iemand die dezelfde fout heeft gemaakt. Wel vreemd, of schakel je met ene kant op en de ander af?
Ja inderdaad. Je kan niet instellen met doubletap op te schakelen.
Heb de Rival etap shifter disc.
Normaal kun je met een stekkertje een extra knop aansluiten (the clic) en daarmee nog schakelen.
Maar dat heeft alleen Force en Red.

Trouwens iemand ervaring met het vervangen van het hydraulische remsysteem? Interne leiding laten zitten of de nieuwe leidingen doorknippen en door frame geleiden?

Dacht dat ik alles had, nu blijkt dus nodig:
Nieuwe body Sram XDR, bleedkit, weer ¤120 extra :{
En dus shifter etap disc a ¤250,-

[ Bericht 1% gewijzigd door Lospedrosa op 23-12-2021 20:17:11 ]
Vakman pur sang
pi_202775245
quote:
4s.gif Op donderdag 23 december 2021 16:50 schreef Leonos het volgende:
Nog mensen die de festive500 gaan doen?
Ik moet de hele week gewoon werken dus de 500 ga ik niet halen.
  donderdag 23 december 2021 @ 20:19:17 #187
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_202775854
quote:
19s.gif Op donderdag 23 december 2021 19:45 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Zeker wel. :{w
Ja jong je gaat die festive 500 toch niet binnen doen? Het hele idee is dat je het buiten doet.

1 laatste rit omdat je net niet op de 500 zit en het te glad is buiten om te fietsen is nog wel acceptabel, maar alles? Nee.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_202776116
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 20:19 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Ja jong je gaat die festive 500 toch niet binnen doen? Het hele idee is dat je het buiten doet.

1 laatste rit omdat je net niet op de 500 zit en het te glad is buiten om te fietsen is nog wel acceptabel, maar alles? Nee.
Je kunt een speciaal indoor hesje en petje kopen :{w
Vakman pur sang
  donderdag 23 december 2021 @ 20:30:39 #189
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_202776131
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2021 20:30 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Je kunt een speciaal indoor hesje en petje kopen :{w
Echt? _O-
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  donderdag 23 december 2021 @ 20:31:08 #190
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_202776138
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2021 19:46 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ja inderdaad. Je kan niet instellen met doubletap op te schakelen.
Heb de Rival etap shifter disc.
Normaal kun je met een stekkertje een extra knop aansluiten (the clic) en daarmee nog schakelen.
Maar dat heeft alleen Force en Red.

Trouwens iemand ervaring met het vervangen van het hydraulische remsysteem? Interne leiding laten zitten of de nieuwe leidingen doorknippen en door frame geleiden?

Dacht dat ik alles had, nu blijkt dus nodig:
Nieuwe body Sram XDR, bleedkit, weer ¤120 extra :{
En dus shifter etap disc a ¤250,-
Fietsen is pas echt leuk als je denkt goedkoop uit te zijn maar stiekem toch heel veel geld moet betalen. :D

En wij maar lachen om die bizkit die altijd naar de dure fietsenmaker gaat :P
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  FOK!fossiel donderdag 23 december 2021 @ 20:42:13 #191
1455 Keroppi
kool kikker
pi_202776376
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 16:36 schreef Yankee het volgende:

[..]
Wat is het budget?
Omdat ik het wil 'uitproberen' zou ik zeggen een max van 200 - 300 euro.

Mocht het een groot succes is ka ik altijd upgraden :)

quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 16:54 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
ik heb een tacx satori liggen, die moet ongetwijfeld nog werken. Ooit eens via via gekocht of gekregen en eigenlijk nooit gebruikt. Ik heb ook geen idee welk type 't precies is, dat kan ik wel uitzoeken als je dat wil. Er zit iig een hendeltje aan waarmee je de weerstand van 1 tot 10 kan veranderen.

Ik woon net ten noorden van Amsterdam mocht je interesse hebben en hoef er niet de hoofdprijs voor.

Edit: zo 1tje dus https://www.marktplaats.n(...)87099483-tacx-satori
Bedankt voor het aanbod :), ik ben nog aan het oriënteren wat ik wil, mocht ik 'm van je willen overnemen dan stuur ik je een PM :)
Chick on a mission
  donderdag 23 december 2021 @ 20:53:15 #192
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_202776604
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 20:19 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Ja jong je gaat die festive 500 toch niet binnen doen? Het hele idee is dat je het buiten doet.

1 laatste rit omdat je net niet op de 500 zit en het te glad is buiten om te fietsen is nog wel acceptabel, maar alles? Nee.
Ik ben vandaag bij de fietsenmaker geweest met fiets en Wahoo Kickr en het lijkt erop dat de Wahoo Kickr net niet helemaal hetzelfde is uitgelijnd als mijn achterwiel. Nu heeft de fietsenmaker m’n fiets zo afgesteld dat ie perfect loopt op m’n Wahoo omdat ik veelal binnen fiets. Als ik dus buiten ga fietsen heb ik een krakende ketting / derailleur. :@ _O-
pi_202776916
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 20:31 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Fietsen is pas echt leuk als je denkt goedkoop uit te zijn maar stiekem toch heel veel geld moet betalen. :D

En wij maar lachen om die bizkit die altijd naar de dure fietsenmaker gaat :P
Ja nou, ik kreeg een prijsopgave voor Shimano Di2 gravelombouw van een beunfietsenmakert voor ¤1400, ik zit nu nog op ¤650 dus ben blij ei. :P
Vakman pur sang
pi_202777758
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 20:31 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Fietsen is pas echt leuk als je denkt goedkoop uit te zijn maar stiekem toch heel veel geld moet betalen. :D

En wij maar lachen om die bizkit die altijd naar de dure fietsenmaker gaat :P
Tja. Ik had dan wel al kunnen fietsen in plaats van alleen er heen kunnen kijken. Ik heb niet voor niets mijn Gravel in Delfzijl gehaald vorig jaar. Geen zin om te wachten. :P
pi_202780543
quote:
19s.gif Op donderdag 23 december 2021 20:53 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Ik ben vandaag bij de fietsenmaker geweest met fiets en Wahoo Kickr en het lijkt erop dat de Wahoo Kickr net niet helemaal hetzelfde is uitgelijnd als mijn achterwiel. Nu heeft de fietsenmaker m’n fiets zo afgesteld dat ie perfect loopt op m’n Wahoo omdat ik veelal binnen fiets. Als ik dus buiten ga fietsen heb ik een krakende ketting / derailleur. :@ _O-
Goed excuus dus voor een 2e fiets ;)
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  vrijdag 24 december 2021 @ 07:59:43 #196
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_202782198
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2021 23:32 schreef Godshand het volgende:

[..]
Goed excuus dus voor een 2e fiets ;)
Jij snapt het. _O_

Alleen jammer van de levertijden.
  vrijdag 24 december 2021 @ 08:41:40 #197
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_202782428
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 20:42 schreef Keroppi het volgende:

[..]
Omdat ik het wil 'uitproberen' zou ik zeggen een max van 200 - 300 euro.

Mocht het een groot succes is ka ik altijd upgraden :)
[..]
Bedankt voor het aanbod :), ik ben nog aan het oriënteren wat ik wil, mocht ik 'm van je willen overnemen dan stuur ik je een PM :)
Dan zou ik zeker gebruik maken van het aanbod van kano, ideale manier om het uit te proberen. Zit wel een groot verschil in die trainers waarbij met een smart trainer het een heel stuk leuker is, althans dat is mijn persoonlijke ervaring.
.
pi_202782849
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2021 19:17 schreef Lospedrosa het volgende:
Maar opzich wel een idee, kan dus indoor en outdoor dus?
Indoor is wel pussy
pi_202782860
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2021 23:32 schreef Godshand het volgende:

[..]
Goed excuus dus voor een 2e fiets ;)
:Y Gisteren mezelf een gravelbike cadeau gedaan.
Wel van marktplaats, niet nieuw.
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
  vrijdag 24 december 2021 @ 10:08:33 #200
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_202783141
quote:
4s.gif Op vrijdag 24 december 2021 09:37 schreef Leonos het volgende:

[..]
Indoor is wel pussy
https://www.rouleur.cc/bl(...)r-cycling-vs-outdoor
.
pi_202783198
"perception of difficulty"
Aldus.
pi_202783621
Is de mtb route in Schoorl te doen op de crossfiets? En ik zag dat er in Heemskerk geen officiële mtb route ligt, maar als je Googlet vindt je op komoot wel dat men het over een mtb route in Heemskerk heeft. Weet iemand wat dat voor route is en hoe het staat aangegeven? En natuurlijk fijne sportieve feestdagen allen ;)

[ Bericht 1% gewijzigd door La_Tramposa op 24-12-2021 10:48:57 ]
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_202783967
Ik ben 'op' Schoorl wel eens een crosser tegengekomen. Maar die keek niet heel blij. Op de mtb toch leuker denk ik.
Aldus.
pi_202784330
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2021 10:39 schreef La_Tramposa het volgende:
Is de mtb route in Schoorl te doen op de crossfiets? En ik zag dat er in Heemskerk geen officiële mtb route ligt, maar als je Googlet vindt je op komoot wel dat men het over een mtb route in Heemskerk heeft. Weet iemand wat dat voor route is en hoe het staat aangegeven? En natuurlijk fijne sportieve feestdagen allen ;)
t is best een technisch parcours, dus je hebt wel iets meer dan basis skills nodig op de crosser.

Over het algemeen redelijk te doen, zeker al die snelle paadjes in het open gebied en het duin. Maar de afdaling van de nok is echt steil, technisch en met enkele grote drops. Daar kan je altijd nog afstappen en lopen als je het niet vertrouwt.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_202784478
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 december 2021 11:30 schreef Gripper het volgende:

[..]
t is best een technisch parcours, dus je hebt wel iets meer dan basis skills nodig op de crosser.

Over het algemeen redelijk te doen, zeker al die snelle paadjes in het open gebied en het duin. Maar de afdaling van de nok is echt steil, technisch en met enkele grote drops. Daar kan je altijd nog afstappen en lopen als je het niet vertrouwt.
Of niet remmen en jumpen, kont achter het zadel houden, kan niet misgaan. ^O^
Vakman pur sang
  vrijdag 24 december 2021 @ 13:58:08 #207
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_202786010
quote:
4s.gif Op vrijdag 24 december 2021 10:44 schreef Leonos het volgende:

[..]
Niet gelezen.
Goed man ^O^
.
  vrijdag 24 december 2021 @ 17:47:00 #208
545 dop
:copyright: dop
pi_202788289
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2021 10:39 schreef La_Tramposa het volgende:
Is de mtb route in Schoorl te doen op de crossfiets? En ik zag dat er in Heemskerk geen officiële mtb route ligt, maar als je Googlet vindt je op komoot wel dat men het over een mtb route in Heemskerk heeft. Weet iemand wat dat voor route is en hoe het staat aangegeven? En natuurlijk fijne sportieve feestdagen allen ;)
Niet de ideale route voor een crosser, zou ik zeggen, maar wel te doen. Wel opletten dat je bij de nok niet de steile afdaling neemt dat is vragen om problemen met een crosser.

Je hebt boven de keuze links (rood)is steil met drops , rechts (groen)is een stuk eenvoudiger

Heemskerk heeft zo ver ik weet geen mtb route.
Komoot noemt wel meer dingen mtb route die dat niet zijn.

Misschien is Spaarnwoude ook nog een optie

[ Bericht 2% gewijzigd door dop op 24-12-2021 17:57:41 ]
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_202792887
Met een crosser gewoon lekker tussen zonsopkomt en 10u30 in de duinen gaan rijden tussen Wijk aan Zee en Bergan aan Zee.
Er is daar geen vast parcours, maar je mag daar gewoon diverse paadjes nemen.
Wil je meer hoogte dan moet je vanaf 't Woud tot Bergen aan Zee gaan rijden.
Minder de hoogte in rond Heemskerk.
Als je het niet kent is de NH100 route wel een mooie route (van niki terpstra en laurens ten dam)
https://www.wielerflits.n(...)terpstra-en-ten-dam/

Schoorl is best uitdagend, ik sla zelf stuk van de Nok over. Mij te spannend die afdaling.
Spaarnwoude heb ik paar jaar geleden eens rondje gedaan, maar ging ook vrij stijl omhoog ergens en had toen amper grip.
Schoorl is binnenkort andere route, maar wat ik begreep nog wat technischer.
  vrijdag 24 december 2021 @ 23:40:05 #210
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_202792919
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2021 17:47 schreef dop het volgende:
Niet de ideale route voor een crosser, zou ik zeggen, maar wel te doen. Wel opletten dat je bij de nok niet de steile afdaling neemt dat is vragen om problemen met een crosser.
Dat is niet de afdaling van de nok maar "gewoon" een afdaling vlak na de nok? De afdaling van de nok is die zandbocht naar rechts.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zaterdag 25 december 2021 @ 01:19:23 #211
545 dop
:copyright: dop
pi_202795158
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 december 2021 23:40 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Dat is niet de afdaling van de nok maar "gewoon" een afdaling vlak na de nok? De afdaling van de nok is die zandbocht naar rechts.
Ik bedoel inderdaad het 2e deel.
Eerste deel vind ik zelf niet heel lastig.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  zaterdag 25 december 2021 @ 12:56:05 #212
545 dop
:copyright: dop
pi_202800832
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 december 2021 23:38 schreef ddx het volgende:
Met een crosser gewoon lekker tussen zonsopkomt en 10u30 in de duinen gaan rijden tussen Wijk aan Zee en Bergan aan Zee.
Er is daar geen vast parcours, maar je mag daar gewoon diverse paadjes nemen.
Wil je meer hoogte dan moet je vanaf 't Woud tot Bergen aan Zee gaan rijden.
Minder de hoogte in rond Heemskerk.
Als je het niet kent is de NH100 route wel een mooie route (van niki terpstra en laurens ten dam)
https://www.wielerflits.n(...)terpstra-en-ten-dam/

Schoorl is best uitdagend, ik sla zelf stuk van de Nok over. Mij te spannend die afdaling.
Spaarnwoude heb ik paar jaar geleden eens rondje gedaan, maar ging ook vrij stijl omhoog ergens en had toen amper grip.
Schoorl is binnenkort andere route, maar wat ik begreep nog wat technischer.
Schoorl heeft al jaren een noordlus die niet legaal was, maar die wel gelegaliseerd schijnt te worden.

Het technische daar aan valt wel mee vind ik maar veel klimmetjes met ondergrond van zand en schapenhek waar het soms lastig boven komen is.
Dan ben je met bredere banden gewoon in het voordeel en is het op een crosser vaak lopen.

Wat ik er van begreep gaat een deel van het huidige parcours (stuk door de duinen) ook op de schop en komt het noordelijke deel daar voor in de plaats. Maar hoe en wat precies wordt afwachten

https://strava.app.link/mJyb5A75gmb

Officiële rondje plus noordlus.
Als je hem na wil rijden dan kun je niet zonder GPS anders ga je de start niet vinden, gezien er geen bordjes zijn.
En opletten inmiddels zit er al weer een verandering op 3/4

[ Bericht 5% gewijzigd door dop op 25-12-2021 13:04:31 ]
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  zaterdag 25 december 2021 @ 13:49:31 #213
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_202802165
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2021 12:56 schreef dop het volgende:

[..]
Schoorl heeft al jaren een noordlus die niet legaal was, maar die wel gelegaliseerd schijnt te worden.

Het technische daar aan valt wel mee vind ik maar veel klimmetjes met ondergrond van zand en schapenhek waar het soms lastig boven komen is.
Dan ben je met bredere banden gewoon in het voordeel en is het op een crosser vaak lopen.

Wat ik er van begreep gaat een deel van het huidige parcours (stuk door de duinen) ook op de schop en komt het noordelijke deel daar voor in de plaats. Maar hoe en wat precies wordt afwachten

https://strava.app.link/mJyb5A75gmb

Officiële rondje plus noordlus.
Als je hem na wil rijden dan kun je niet zonder GPS anders ga je de start niet vinden, gezien er geen bordjes zijn.
En opletten inmiddels zit er al weer een verandering op 3/4
Die noordelijke lus zijn ze al een tijd lang aan het aanleggen, maar door allerlei geitewollensokkenprotestclubjes gaat het maar traag om de vergunning te krijgen. Het is niet de bedoeling dat je daar gaat rijden. En het klopt volgens mij ook dat ze een gedeelte van het huidige parcours gaan weghalen.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zaterdag 25 december 2021 @ 14:01:31 #214
545 dop
:copyright: dop
pi_202802467
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 december 2021 13:49 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Die noordelijke lus zijn ze al een tijd lang aan het aanleggen, maar door allerlei geitewollensokkenprotestclubjes gaat het maar traag om de vergunning te krijgen. Het is niet de bedoeling dat je daar gaat rijden. En het klopt volgens mij ook dat ze een gedeelte van het huidige parcours gaan weghalen.
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 december 2021 13:49 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Die noordelijke lus zijn ze al een tijd lang aan het aanleggen, maar door allerlei geitewollensokkenprotestclubjes gaat het maar traag om de vergunning te krijgen. Het is niet de bedoeling dat je daar gaat rijden. En het klopt volgens mij ook dat ze een gedeelte van het huidige parcours gaan weghalen.
noordlus is er al jaren (5 of 6 geloof ik) met de legalisering moeten er nog wat veranderingen in maar volgens mij is het vergunningsdeel inmiddels rond.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  zaterdag 25 december 2021 @ 14:04:09 #215
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_202802501
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 december 2021 14:01 schreef dop het volgende:

[..]
[..]
noordlus is er al jaren (5 of 6 geloof ik) met de legalisering moeten er nog wat veranderingen in maar volgens mij is het vergunningsdeel inmiddels rond.
Ja klopt, maar hij is nog niet open toch?

Godskolere, net ietsjes minder dan 50 km gereden. Fucking koud zeg, wat een wind!

Als het de komende dagen zo blijft, maar dan regen ga ik die festive500 zeker niet halen
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zaterdag 25 december 2021 @ 14:06:15 #216
545 dop
:copyright: dop
pi_202802524
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 december 2021 14:04 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Ja klopt, maar hij is nog niet open toch?

Godskolere, net ietsjes minder dan 50 km gereden. Fucking koud zeg, wat een wind!

Als het de komende dagen zo blijft, maar dan regen ga ik die festive500 zeker niet halen
nog niet open nee geloof dat ze met paaltjes bezig zijn.
maar de mensen die nu roepen dat het niet mag zijn de zelfde die hem hebben gemaakt en jaren ilegaal (wekelijks) hebben gereden. beetje dubbel. ik rij hem zelf al een jaar of 3 ongeveer maar sporadisch want niet in de buurt.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  zaterdag 25 december 2021 @ 14:10:01 #217
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_202802605
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 december 2021 14:06 schreef dop het volgende:

[..]
nog niet open nee geloof dat ze met paaltjes bezig zijn.
maar de mensen die nu roepen dat het niet mag zijn de zelfde die hem hebben gemaakt en jaren ilegaal (wekelijks) hebben gereden. beetje dubbel. ik rij hem zelf al een jaar of 3 ongeveer maar sporadisch want niet in de buurt.

Haha, is dat zo? Dat zou bijzonder hypocriet zijn.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zaterdag 25 december 2021 @ 14:14:41 #218
545 dop
:copyright: dop
pi_202802707
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 december 2021 14:10 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Haha, is dat zo? Dat zou bijzonder hypocriet zijn.
tja het is lastig natuurlijk snap ik dat ze de legalisering niet in de weg willen zitten, maar laat ik het zo zeggen, de noordlus is niet zomaar en wild rondje, er is echt aan gebouwd door mensen met ervaring in het maken van mtb rondjes. (geen bestaande wandelpad maar echt singeltrack)
het doel is waarschijnlijk wel altijd legalisering geweest overigens dus tja hoe gaat zo iets en hoe krijg je het uiteindelijk legaal.
ik ben de eerste keren ook mee gegaan met een local
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_202804226
Heb het uiteindelijk wel gedaan, het ging echt meer dan prima. Het lag er ook heel hard bij natuurlijk. Alleen mijn vader heeft sinds kort ook een mtb dus we dachten die kan ook wel mee, maar we hadden zijn stuurkinsten en conditie iets overschat dus dat ging niet echt goed 😜 dus toen ben ik het laatste stuk maar met hem over het fietspad gegaan, dus de nok heb K niet gedaan.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  zaterdag 25 december 2021 @ 18:43:17 #220
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_202806577
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 december 2021 15:33 schreef La_Tramposa het volgende:
Heb het uiteindelijk wel gedaan, het ging echt meer dan prima. Het lag er ook heel hard bij natuurlijk. Alleen mijn vader heeft sinds kort ook een mtb dus we dachten die kan ook wel mee, maar we hadden zijn stuurkinsten en conditie iets overschat dus dat ging niet echt goed 😜 dus toen ben ik het laatste stuk maar met hem over het fietspad gegaan, dus de nok heb K niet gedaan.
Wel dapper dat hij het evengoed doet!
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_202810061
Ik heb vandaag ook weer eens volledig rondje School gedaan, nou weet waarom ik dat stuk nok oversla en dat ga ik voortaan maar weer doen.
Echt geen lol voor mij, te technisch zegmaar en dan mis ik deels techniek en angst overwint dan ook zegmaar. (als in ik ga teveel nadeken wil niet vallen etc)
Te lastige stukken met afdalingen met traptredes.

Andere deel is nog wel leuk maar nee, ik sla dit stukje wel over dus.
Dacht vandaag is het rustig laat ik het eens proberen.
Nou paar stukjes gewoon lopend afgedaald dus ;)

Was op de strandfiets trouwens, banden dus breed genoeg haha.
pi_202811818
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 december 2021 18:43 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Wel dapper dat hij het evengoed doet!
Dat is zeker waar! Mijn opa beweert dat hij de mtb route in schoorl vroeger altijd op zijn gewone fiets reed, maar toen was het nog een iets minder technisch parcours haha
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  zaterdag 25 december 2021 @ 23:55:00 #223
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_202811866
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 december 2021 23:52 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Dat is zeker waar! Mijn opa beweert dat hij de mtb route in schoorl vroeger altijd op zijn gewone fiets reed, maar toen was het nog een iets minder technisch parcours haha
Toen reed hij zeker gewoon over het bospad op z'n fiets met houten banden, knijpkat en een zak piepers achterop om de Duitsers te ontwijken ;)
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_202814979
Schoorl is op de Nok na erg leuk op de crosser idd. Ik ben er dit voorjaar nog geweest. ‘s Ochtends op de duinpaden fietsen, daarna over het strand terug en vervolgens nog een rondje mtb parcours. Erg leuk!
pi_202818982
Nog gefietst jongens? En dame?
Vakman pur sang
  zondag 26 december 2021 @ 13:58:02 #226
545 dop
:copyright: dop
pi_202819655
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2021 13:24 schreef Lospedrosa het volgende:
Nog gefietst jongens? En dame?
`klein rondje over de bruggen hier maar snel weer binnen nu te koude handen.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_202819723
Gister 3u in een groepje van 6. Was goed te doen. Vandaag 2u solo. Volgens mij vandaag kouder dan gister, maar niet koud gehad. Zelfs zweethanden in mijn handschoenen.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_202819886
quote:
0s.gif Op zondag 26 december 2021 14:02 schreef Patroon het volgende:
Gister 3u in een groepje van 6. Was goed te doen. Vandaag 2u solo. Volgens mij vandaag kouder dan gister, maar niet koud gehad. Zelfs zweethanden in mijn handschoenen.
Nou 2 uurtjes maar op het eind begon het koud te worden. Waar woon je, hier in t oosten koude oostenwind
Vakman pur sang
pi_202819941
Ik heb mezelf vrijgegeven dit weekend. Woensdag nog een ritje en dan heb ik er weer een mooi fietsjaar opzitten.
Aldus.
pi_202820048
Het was gewoon "warm" vandaag in het zuiden. Was te warm gekleed achteraf. Maar liever te warm dan te koud. :)
4 uur getraind met een paar hoogtemeters.
pi_202820182
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2021 14:11 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Nou 2 uurtjes maar op het eind begon het koud te worden. Waar woon je, hier in t oosten koude oostenwind
Friesland. Ze zijn hier al aan het schaatsen. -4

It giet oan :P
Maar ik kan 't mis hebben...
  FOK!fotograaf zondag 26 december 2021 @ 14:54:14 #232
73911 ultra_ivo
pi_202820658
Gisteren wat tegeltjes gescoord richting Namen. Niet de geplande tegeltjes, daarvoor lagen de wegen er te slecht bij maar vooral over een grote weg die in een normaal weekend te druk is.
pi_202821245
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2021 14:26 schreef Patroon het volgende:

[..]
Friesland. Ze zijn hier al aan het schaatsen. -4

It giet oan :P
+6 hier. 10 graden verschil. :o
pi_202823279
quote:
0s.gif Op zondag 26 december 2021 15:28 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]
+6 hier. 10 graden verschil. :o
Hier 200C in de Kamado nu. 194 graden verschil. :9
Vakman pur sang
  maandag 27 december 2021 @ 20:59:18 #235
48760 TradeMarkie
Mijn meterkast is 80 cm
pi_202849765
Vandaag een ritje op een crosser van een maat gedaan, die ik voor een zacht prijsje overgenomen heb. Nu eens kijken of ik hem ook een beetje ga gebruiken, of ik het leuk vind. En dan of deze updaten of een nieuwe kopen :)
Don't ask me what I think of you
I might not give the answer that you want me to
Wind mee is wind tegen als je de andere kant op wil
  dinsdag 28 december 2021 @ 11:17:03 #236
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_202860782
Iemand interesse in een fietsendrager? Merk is Hapro en is heel weinig gebruikt. Ik gooi hem op Marktplaats, maar als hier iemand interesse heeft mag ie ook weg voor een zacht prijsje. Staat nu toch in de weg op zolder.

Deze is het trouwens:
  woensdag 29 december 2021 @ 07:49:28 #237
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_202887202
Immerdebestebob in WLR / FOK! Premier Cycling League 2021 #15 Het eindverdict

Is het niet wat voor 1 van jullie om mee te doen met dit spel?
pi_202887326
quote:
17s.gif Op woensdag 29 december 2021 07:49 schreef Immerdebestebob het volgende:
Immerdebestebob in WLR / FOK! Premier Cycling League 2021 #15 Het eindverdict

Is het niet wat voor 1 van jullie om mee te doen met dit spel?
Ik had het gezien, ziet er leuk uit maar ik weet nog niet of ik de tijd kan vinden..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  woensdag 29 december 2021 @ 08:12:48 #239
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_202887384
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 08:02 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Ik had het gezien, ziet er leuk uit maar ik weet nog niet of ik de tijd kan vinden..
Je kan er zo veel tijd aan besteden als je wil; de eerste 2 rondes zijn hierbij het belangrijkst. Er zijn denk ik 4 rondes en een zomerstop. Als je eenmaal een team hebt ben je klaar en kan je zien hoe ze het doen.

In feite kan je in 10 minuten je team maken, maar het puzzelen en twijfelen is het leukst. En je kan je nog even inlezen in oude topics, wat een redelijke tactiek is. Het is dus niet dat het het hele jaar tijd kost, maar dus ~4x begin januari tot eind januari.
  woensdag 29 december 2021 @ 08:15:58 #240
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_202887408
Voor de eerste deadlines heb je vaak wel ruim de tijd, zeg 1-2 weken of zo.
  woensdag 29 december 2021 @ 08:39:21 #241
545 dop
:copyright: dop
pi_202887639
quote:
17s.gif Op woensdag 29 december 2021 07:49 schreef Immerdebestebob het volgende:
Immerdebestebob in WLR / FOK! Premier Cycling League 2021 #15 Het eindverdict

Is het niet wat voor 1 van jullie om mee te doen met dit spel?
zelf fietsen is meer mijn hobby, leuk idee overigens maar geen zin om er tijd in te steken.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  woensdag 29 december 2021 @ 08:43:58 #242
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_202887688
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2021 08:39 schreef dop het volgende:

[..]
zelf fietsen is meer mijn hobby, leuk idee overigens maar geen zin om er tijd in te steken.
Dit.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  woensdag 29 december 2021 @ 09:48:44 #243
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_202888688
Dit jaar voor het eerst meegedaan, keiveel punten binnengehengeld maar toch maar net op de play-off plaatsen geëindigd. Kortom, wat een rukspel.

Volgend jaar weer *O*

Wel echt een manier om over het gehele seizoen iets meer mee te krijgen van de uitslagen.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  woensdag 29 december 2021 @ 10:39:19 #244
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_202889721
Moet nog 130km voor m'n doel, maar kan alleen maar s avonds. Twijfel een beetje of ik vanavond en morgen 65km op Zwift ga wegtrappen :P
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  woensdag 29 december 2021 @ 11:07:08 #245
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_202890556
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 10:39 schreef Fretwork het volgende:
Moet nog 130km voor m'n doel, maar kan alleen maar s avonds. Twijfel een beetje of ik vanavond en morgen 65km op Zwift ga wegtrappen :P
Tuurlijk :)
pi_202890747
Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat dwangmatige honderden kilometers wegtrappen in de week met bijna het slechtse weer van het jaar, niet zo goed begrijp :P Hoewel het vandaag wel prima weer lijkt te zijn.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  woensdag 29 december 2021 @ 11:31:49 #247
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_202891228
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2021 11:07 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Tuurlijk :)
Anders ga ik morgen een flinke race doen, dus ik twijfel nog.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_202891465
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 11:14 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat dwangmatige honderden kilometers wegtrappen in de week met bijna het slechtse weer van het jaar, niet zo goed begrijp :P Hoewel het vandaag wel prima weer lijkt te zijn.
Niet te snel zeggen, komen weer leuke buien aan,
  woensdag 29 december 2021 @ 13:47:00 #249
545 dop
:copyright: dop
pi_202894888
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 11:14 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat dwangmatige honderden kilometers wegtrappen in de week met bijna het slechtse weer van het jaar, niet zo goed begrijp :P Hoewel het vandaag wel prima weer lijkt te zijn.
festive 500
Zijn vaak wel veel toffe groeps ritjes met taart koffie en choco stopjes. Helaas in corona tijd stuk lastiger.
Zeiknat is niet mijn ding maar kou is prima mee te dealen.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_202896117
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2021 13:47 schreef dop het volgende:

[..]
festive 500
Zijn vaak wel veel toffe groeps ritjes met taart koffie en choco stopjes. Helaas in corona tijd stuk lastiger.
Zeiknat is niet mijn ding maar kou is prima mee te dealen.

ja, ik ben ook best fan van een gekke uitdaging op zijn tijd, maar 8 uur fietsen bij 5 graden en regen terwijl je nergens voor iets warms kunt stoppen.. Ik vraag me af of iemand dat echt nog voor zijn plezier doet. Zo wel, dan natuurlijk helemaal prima!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_202897896
Nee, even kort buitje prima maar heb weinig met hele dag door de regen fietsen.
Maar toch als je bezig bent valt het wel weer mee, materiaal slijt allemaal alleen wat rapper.
Dus fiets maar regenfiets was aan vervanging toe ;

  woensdag 29 december 2021 @ 15:40:48 #252
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_202898439
Toch maar vrijdag vrij genomen om 130 km te fietsen in behoorlijk zacht winterweer :)
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  woensdag 29 december 2021 @ 17:39:47 #253
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_202901383
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 15:20 schreef ddx het volgende:
Nee, even kort buitje prima maar heb weinig met hele dag door de regen fietsen.
Maar toch als je bezig bent valt het wel weer mee, materiaal slijt allemaal alleen wat rapper.
Dus fiets maar regenfiets was aan vervanging toe ;

[ afbeelding ]
Toen dat brevet naar Namen en terug was ook door best wel kutweer.

Niet zo erg als de heroische 300 door 30 cm sneeuw en -20 zoals kaasplankje en Gripper ooit deden, maar toch.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  woensdag 29 december 2021 @ 18:15:17 #254
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_202902292
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 15:20 schreef ddx het volgende:
Nee, even kort buitje prima maar heb weinig met hele dag door de regen fietsen.
Maar toch als je bezig bent valt het wel weer mee, materiaal slijt allemaal alleen wat rapper.
Dus fiets maar regenfiets was aan vervanging toe ;

[ afbeelding ]
Mooi.

Gaat er ook weer een fiets uit dan?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  FOK!fotograaf woensdag 29 december 2021 @ 19:25:45 #255
73911 ultra_ivo
pi_202904445
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 11:14 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat dwangmatige honderden kilometers wegtrappen in de week met bijna het slechtse weer van het jaar, niet zo goed begrijp :P Hoewel het vandaag wel prima weer lijkt te zijn.
Dit jaar paste het niet in m'n werkrooster maar een paar jaar geleden heb ik het nog in 1x geprobeerd. Dat lukte niet, op een gegeven moment bidons & eten bevroren, maar ik denk er nog altijd met plezier aan terug, aan die maffe rit van kerstmis 2018
  woensdag 29 december 2021 @ 19:38:12 #256
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_202904892
Ik moet zeggen dat ik goeie herreringen heb aan de 200's van je Ivo. En dan voornamelijk nadat ik de finish had gehaald :P

De meet bij Patroon thuis was ook wel mooi, toen Tommeke nog bijna een sloot in waaide en we in het winkelwagenhok van de lokale bouwmarkt de platte band van volgens mij MarcoD moesten fixen. Misspatty kwam vrolijk terug van de sportschool en dacht een huis voor d'r zelf te hebben, maar in plaats daarvan zaten daar wat stinkende kerels die net aan 15? km gefietst hadden.

En de klimclassic's waren ook mooi. Met de kachel in de tipi :9
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  FOK!fotograaf woensdag 29 december 2021 @ 22:25:47 #257
73911 ultra_ivo
pi_202911428
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 19:38 schreef kanovinnie het volgende:
Ik moet zeggen dat ik goeie herreringen heb aan de 200's van je Ivo. En dan voornamelijk nadat ik de finish had gehaald :P

Dat was geloof ik de 'Slag om Namen'. Henk heeft daarvan laatst zijn schitterende verslag uit het archief getrokken en op Facebook gezet.
  woensdag 29 december 2021 @ 22:27:59 #258
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_202911525
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 22:25 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]
Dat was geloof ik de 'Slag om Namen'. Henk heeft daarvan laatst zijn schitterende verslag uit het archief getrokken en op Facebook gezet.
Ik heb geen idee wie Henk is, heb je een linkje? Of kan je me er in taggen?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_202917964
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 22:27 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Ik heb geen idee wie Henk is, heb je een linkje? Of kan je me er in taggen?
even knippen-plakken:
quote:
"De slag bij Namen" 🤯🥶 🚴‍♂️
Maastricht op een Maartse winterdag...
In de vroege ochtend maken 33 randonneurs zich op voor de strijd, de Citadel van Namen moet die dag genomen worden.
Uitgedost in winterkledij, mutsen, helmen [ik zag er zelfs een met een heuse soldatenhelm] overschoenen, regenjacks, drie paar sokken en handschoenen gaan de Sappeurs ten strijde.
Nog maar goed en wel buiten Maastricht komen we pal in de westen wind, de regen gaat over in hagel, natte sneeuw en striemt ons in het gelaat. Dit samen met modder, steentjes en andere zooi opspattend van je voorganger is alsof we door musketkogels getroffen worden.
De temperatuur komt maar net boven het nul punt uit.
Als snel komt een eerste groepje terug van het front, verlagen door weer, wind, kou en modder geven ze de strijd op, er zullen nog meer slachtoffers vallen deze dag.
Het bataljon valt uiteen en een ieder strijd voor zich, ik kom Frank tegen die me een paar plastic tank-handschoentjes geeft, ook dit mocht niet baten tegen de kou... samen trekken we verder westwaards.
De regen trekt langs m'n benen door naar mijn schoenen, mijn vingers beginnen langzaam warmte te verliezen en al snel wordt het ondragelijk van de kou. Frank ziet een onderkomen in de vorm van een bejaarden tehuis en roept "kom Henk hier naar binnen" we zitten dan op 63 km.
Binnen laat ik me tegen de verwarming zakken en al snel komt een drie tal zusters in het wit om me te helpen.
Ook komt er een klein oud mannetje krom gebogen over zijn rollator naar me toe geschuifeld en vraagt hakkelend; "Bonjour monsieur, Ca va? " als ik de man aankijk denk ik… met mij gaat het eigenlijk zo slecht nog niet!
Als Frank en ik de Citadel bedwongen hebben en we ons bij de Generaal gemeld hebben die daar op zijn post zit om ons een stempel in de Audax kaart te geven vragen we ons af waar Jan Pieter is, hij is nog niet gesignaleerd. Hij zal toch niet op het slachtveld achtergebleven zijn?
We verlaten Namen en keren Oostwaards, de weergoden denken er anders over en maken het ons nu moeilijk met een sterke noordoosten wind die smerig koud aan voelt,
Ook daalt de temperatuur. Gelukkig hebben zij hun kruit verschoten en blijft het droog op de aftocht.
Dan ineens in een klein dorpje weggescholen tussen boeren landweggetjes zie ik een aantal fietsen tegen een gevel staan met daar tussen het gele ros van Jan Pieter, het blijkt een klein Chinees restaurantje te zijn waar enkele moegestreden renners zich te goed doen aan een heerlijke warme hap.
Frank en ik schuiven ook aan en we doen ons tegoed aan een heerlijke maaltijd, Frank eet de bloemgarnering er zelfs bij op, zo uitgehongerd is hij!
Ook ik leg mijn drijfnatte sokken net als Jan op de verwarming. Als de lucht die van de sokken afkomt de Chinese tomatensoep overtreft word ons vriendelijk verzocht de sokken van de verwarming te halen, heel de ruimte ruikt blijkbaar naar sok ipv soep, ik zelf en ook Jan zijn verbaast… "wij ruiken niets"?? het zijn dure sokken zegt Jan!
Om acht uur in de avond fietsen we Maastricht weer binnen, de strijd zit er op. Over 203 km modderige paden hebben wij onze sporen achter gelaten en onze sporen verdiend. De strijd kent 10 uitvallers. Het was een zwaar bevochten heroïsche dag die ons lang zal heugen.
De oude garde heeft het weer geflikt.
  donderdag 30 december 2021 @ 07:31:35 #260
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_202918144
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 06:50 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]
even knippen-plakken:
[..]

Was dat kaasplankje niet met die helm? Maar dan heb ik het over een minder heroïsche editie, die ik met DDX en MarcoD gedaan heb. Ik zal hem eens opzoeken als ik thuis ben.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_202919993
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 07:31 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Was dat kaasplankje niet met die helm? Maar dan heb ik het over een minder heroïsche editie, die ik met DDX en MarcoD gedaan heb. Ik zal hem eens opzoeken als ik thuis ben.
Die editie die wij hebben gedaan was ook mooi ja, gelukkig niet zo koud als in dat verslag beschreven staan. (tenminste niet dat ik mij herinner)
pi_202920024
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 18:15 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Mooi.

Gaat er ook weer een fiets uit dan?
Ja de jj nemo.
Te krap met banden bij remmen/clipon spatborden die ook maar net aan passen kwa ruimte zegmaar.
Vuil hoopt daar veel te veel op bij remmen.
  donderdag 30 december 2021 @ 10:16:10 #263
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_202920034
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 10:14 schreef ddx het volgende:

[..]
Die editie die wij hebben gedaan was ook mooi ja, gelukkig niet zo koud als in dat verslag beschreven staan. (tenminste niet dat ik mij herinner)
Net even gekeken, gemiddeld 9 graden. Maar het was wel wat vochtig volgens mij, in ieder geval het stuk langs de rivier naar Namen.

Was in 2015
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  donderdag 30 december 2021 @ 10:17:25 #264
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_202920065
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 10:15 schreef ddx het volgende:

[..]
Ja de jj nemo.
Te krap met banden bij remmen/clipon spatborden die ook maar net aan passen kwa ruimte zegmaar.
Vuil hoopt daar veel te veel op bij remmen.
Die heeft zich toch lang weten te handhaven. Maar ik kan me wel herinneren dat bij 25 mm banden je het eerste loopvlak er af schuurde tegen de derailleurhanger oid :D

Was dat ook de fiets waarmee je toen op de veelbesproken hel van de heuvelrug was? Ook wel een legendarische meet trouwens :D
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_202920302
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 10:16 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Net even gekeken, gemiddeld 9 graden. Maar het was wel wat vochtig volgens mij, in ieder geval het stuk langs de rivier naar Namen.

Was in 2015
Ja veel zooi op de wegen ook, zagen er na afloop uit als mijnwerkers 8-)
pi_202920327
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 10:17 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Die heeft zich toch lang weten te handhaven. Maar ik kan me wel herinneren dat bij 25 mm banden je het eerste loopvlak er af schuurde tegen de derailleurhanger oid :D

Was dat ook de fiets waarmee je toen op de veelbesproken hel van de heuvelrug was? Ook wel een legendarische meet trouwens :D
Ja daar had ik die fiets ook mee.
En idd 25mm bandjes liepen soms al standaard aan bij voorvork.

Beetje probleem met wat oudere fietsen die niet echt ontworpen zijn voor huidige brede wielen/bredere/hogere banden.
pi_202933366
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 10:28 schreef ddx het volgende:

[..]
Ja veel zooi op de wegen ook, zagen er na afloop uit als mijnwerkers 8-)
ah, die keer dat de afdaling van de Citadel onverhard was. Daar was @kanovinnie niet zo blij mee.
  donderdag 30 december 2021 @ 22:02:40 #268
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_202942148
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 18:12 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]
ah, die keer dat de afdaling van de Citadel onverhard was. Daar was @:kanovinnie niet zo blij mee.
Ik heb daar geen actieve herinnering meer aan.

Ik heb wel nog een klein trauma toen ik dacht een soort klein stevig broodje te krijgen van onze Ivo maar dat bleek een stuk worst te zijn. Door het hoge tempo van ddx en de slag om de citadel (ik probeerde marcod bij te blijven wat niet lukte) was ik niet zo scherp meer :D
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_202972100
Veilige kilometers gewenst in het nieuwe jaar. Proost.
pi_202984996
Eerste 100km van het jaar zitten er weer op. Wel een beetje gecheat door wind mee te rijden en de trein terug te pakken. :@

Gisteren 80km gereden. M'n conditie valt wel tegen. Ik verbaas me dat ik afgelopen zomer zonder problemen 8 dagen op rij 100km/dag heb gefietst, inclusief de nodige hoogtemeters en dat compleet ongetraind met een fiets die ik net een maand had. Kan me niet herinneren dat ik me zo vermoeid voelde als vandaag en gisteren. :P
  zaterdag 1 januari 2022 @ 22:23:10 #271
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_202985156
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 januari 2022 22:17 schreef Schuifpui het volgende:
Eerste 100km van het jaar zitten er weer op. Wel een beetje gecheat door wind mee te rijden en de trein terug te pakken. :@

Gisteren 80km gereden. M'n conditie valt wel tegen. Ik verbaas me dat ik afgelopen zomer zonder problemen 8 dagen op rij 100km/dag heb gefietst, inclusief de nodige hoogtemeters en dat compleet ongetraind met een fiets die ik net een maand had. Kan me niet herinneren dat ik me zo vermoeid voelde als vandaag en gisteren. :P
Mwah, niet heel gek hoor. In de zomer rij je sowieso al lichter/gemakkelijker omdat je minder luchtweerstand hebt over het algemeen, minder kleding aan hebt en je hebt geen kou.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  FOK!fotograaf zaterdag 1 januari 2022 @ 22:28:00 #272
73911 ultra_ivo
pi_202985320
Als het koud is dan heeft je lichaam energie nodig om warm te blijven, die energie kun je niet gebruiken om vooruit te komen. Als het warm is dan heeft je lichaam energie nodig om af te koelen, met hetzelfde resultaat is.
pi_202985735
Wellicht is dat het. Met hardlopen ben ik juist sneller / kan ik verder lopen in de winter. Precies omgekeerd.
pi_202986136
Het is nou niet echt koud afgelopen dagen ;)
  zaterdag 1 januari 2022 @ 22:56:09 #275
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_202986229
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 januari 2022 22:39 schreef Schuifpui het volgende:
Wellicht is dat het. Met hardlopen ben ik juist sneller / kan ik verder lopen in de winter. Precies omgekeerd.
Met fietsen ga je sneller waardoor je meer afkoelt. En hardlopen doe je vaak op een hogere hartslag dus zal je ook meer warmte genereren. En te veel warmte=minder presteren, net als te weinig warmte ook minder presteren is.

Dus dat klopt dan wat je ervaart. Althans, volgens mijn beredenering.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_202988164
Toch even teruggekeken. Misschien speelt het tempo ook wel een rol. Ik zat in de zomer tijdens die ritten op gemiddelden van 24kmh ( :') ) en ook nog eens regelmatig een stopje. En dat waren de vlakkere ritten in NL en B. De 100km vandaag net niet binnen de 3 uur kunnen doen. Misschien is het nu toch niet zo dramatisch qua conditie.
  zondag 2 januari 2022 @ 06:33:56 #277
545 dop
:copyright: dop
pi_202989767
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 januari 2022 22:28 schreef ultra_ivo het volgende:
Als het koud is dan heeft je lichaam energie nodig om warm te blijven, die energie kun je niet gebruiken om vooruit te komen. Als het warm is dan heeft je lichaam energie nodig om af te koelen, met hetzelfde resultaat is.
Dit klopt niet helemaal, je zelf warm houden doe je van uit het zelfde energie systeem als voortbewegen. Je zelf afkoelen doe je voor een behoorlijk deel uit een ander energie systeem (zweten), en dat kun je niet gebruiken om jezelf voort te bewegen.

Verder zijn warm en koud rekbare begrippen.
Je moet kijken naar welke temperatuur je lichaam het beste functioneert.
Op de fiets is dat door de rijwind die helpt bij koeling altijd gunstiger bij temperaturen die we in Nederland zomers noemen.

Bij hardlopen liggen de snelheden lager en de gemiddelde inspanning hoger waardoor je bij iets lagere temperaturen beter presteert.
En dan weer afhankelijk van welke discipline want voor sprinters is dat heel anders dan voor een marathon loper.
Een sprinter op de 100meter zal de tijd niet hebben om tot oververhitting te komen tijdens zijn race.

[ Bericht 13% gewijzigd door dop op 02-01-2022 11:00:16 ]
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_202989960
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 januari 2022 22:17 schreef Schuifpui het volgende:
Eerste 100km van het jaar zitten er weer op. Wel een beetje gecheat door wind mee te rijden en de trein terug te pakken. :@

Gisteren 80km gereden. M'n conditie valt wel tegen. Ik verbaas me dat ik afgelopen zomer zonder problemen 8 dagen op rij 100km/dag heb gefietst, inclusief de nodige hoogtemeters en dat compleet ongetraind met een fiets die ik net een maand had. Kan me niet herinneren dat ik me zo vermoeid voelde als vandaag en gisteren. :P
Vaak is het bij de lange ritten ook meer gewenning, ik kan me nu ook niet voorstellen dat ik elke dag 5 uur fiets maar op vakantie vind ik dat heerlijk. Maar dat kan ik omdat ik andere jaren ook die afstanden heb gefietst, je conditie neemt echt niet ineens met zulke sprongen toe in een paar dagen.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  zondag 2 januari 2022 @ 08:12:38 #279
48760 TradeMarkie
Mijn meterkast is 80 cm
pi_202989961
Nu ik een 2e fiets moet stallen en de garage al aardig uitpuilt, wil ik de fietsen met 2 steadyracks aan de muur hangen. Hebben jullie hier ervaring mee of juist een beter idee?
Don't ask me what I think of you
I might not give the answer that you want me to
Wind mee is wind tegen als je de andere kant op wil
  zondag 2 januari 2022 @ 08:34:00 #280
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_202990054
quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 08:12 schreef TradeMarkie het volgende:
Nu ik een 2e fiets moet stallen en de garage al aardig uitpuilt, wil ik de fietsen met 2 steadyracks aan de muur hangen. Hebben jullie hier ervaring mee of juist een beter idee?
Het zou niet mijn eerste keus zijn. Het verticaal ophangen van je fiets lijkt me onhandig, daarom zou ik eerder voor de wat meer traditionele muurbeugel gaan. Maar het steadyrack an sich is niets mis mee lijkt me. Enig puntje is wel dat die steadyracks niet voor alle bandbreedtes geschikt zijn (gravel tov race bedoel ik dan). Maar een sterk sloping frame op een "gewone" muurbeugel heeft zo ook z'n nadelen.

Ergo, het hangt erg van je situatie af.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zondag 2 januari 2022 @ 08:37:15 #281
48760 TradeMarkie
Mijn meterkast is 80 cm
pi_202990072
Ik heb dus geen vrije ruimte op een muur om 2 fietsen op een ‘gewone’ muurbeugel te hangen
Don't ask me what I think of you
I might not give the answer that you want me to
Wind mee is wind tegen als je de andere kant op wil
  zondag 2 januari 2022 @ 08:52:57 #282
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_202990176
quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 08:37 schreef TradeMarkie het volgende:
Ik heb dus geen vrije ruimte op een muur om 2 fietsen op een ‘gewone’ muurbeugel te hangen
1 ophangen en 1 eronder zetten? Dat is wat ik heb. en omdat ze van de muur afhangen kan je er nog prima iets als een trap achter kwijt.

Maar waarom zou je geen steadyrack nemen?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_202990219
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2022 06:33 schreef dop het volgende:

[..]
Dit klopt niet helemaal, je zelf warm houden die je van uit het zelfde energie systeem als voortbewegen. Je zelf afkoelen doe je voor een behoorlijk deel uit een ander energie systeem (zweten), en dat kun je niet gebruiken om jezelf voort te bewegen.

Verder zijn warm en koud rekbare begrippen.
Je moet kijken naar welke temperatuur je lichaam het beste functioneert.
Op de fiets is dat door de rijwind die helpt bij koeling altijd gunstiger bij temperaturen die we in Nederland zomers noemen.

Bij hardlopen liggen de snelheden lager en de gemiddelde inspanning hoger waardoor je bij iets lagere temperaturen beter presteert.
En dan weer afhankelijk van welke discipline want voor sprinters is dat heel anders dan voor een marathon loper.
Een sprinter op de 100meter zal de tijd niet hebben om tot oververhitting te komen tijdens zijn race.
Ook qua spieren is er verschil tussen aerobe (klimmers) en anaerobe (sprinters) bij het omgaan met kou. Bron: de laatste podcast van Beter Worden.
Maar ik kan 't mis hebben...
  zondag 2 januari 2022 @ 09:00:59 #284
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_202990227
quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 08:59 schreef Patroon het volgende:

[..]
Ook qua spieren is er verschil tussen aerobe (klimmers) en anaerobe (sprinters) bij het omgaan met kou. Bron: de laatste podcast van Beter Worden.
Bijzonder. Ik ga d'r eens naar luisteren!
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_202990263
Dus dat het (bij mij) in de winter altijd wat minder gaat ligt vooral aan mijn fysiek? En wellicht aan hoe je het fietjaar opbouwt?
Aldus.
pi_202990278
quote:
2s.gif Op zondag 2 januari 2022 09:07 schreef Z het volgende:
Dus dat het (bij mij) in de winter altijd wat minder gaat ligt vooral aan mijn fysiek? En wellicht aan hoe je het fietjaar opbouwt?
Je kan het beste je duurritten doen op basis van RPE en ademhaling. 5/10 is goed voor duur. Als je last hebt van de kou zal je iets minder snel gaan, maar snelheid is niet van belang.

Een klimmer type heeft meer aerobe spiervezels en die zijn gebaat bij een goede doorbloeding. Bij kou worden je bloedvaten afgeknepen, dus heeft een aerobe renner relatief meer last van de kou dan een sprinter met meer anaerobe spiervezels. (Samenvatting van dat stukje uit de podcast).
Maar ik kan 't mis hebben...
  zondag 2 januari 2022 @ 09:37:18 #287
48760 TradeMarkie
Mijn meterkast is 80 cm
pi_202990476
quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 08:52 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
1 ophangen en 1 eronder zetten? Dat is wat ik heb. en omdat ze van de muur afhangen kan je er nog prima iets als een trap achter kwijt.

Maar waarom zou je geen steadyrack nemen?
Steadyrack lijkt mij ook de beste optie, maar ik dacht misschien heeft iemand hier een lumineus idee. En een fiets los onder de ander zetten doe ik liever niet ivm loslopende kinderen hier :X
Don't ask me what I think of you
I might not give the answer that you want me to
Wind mee is wind tegen als je de andere kant op wil
  zondag 2 januari 2022 @ 09:39:09 #288
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_202990491
quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 09:37 schreef TradeMarkie het volgende:

[..]
Steadyrack lijkt mij ook de beste optie, maar ik dacht misschien heeft iemand hier een lumineus idee. En een fiets los onder de ander zetten doe ik liever niet ivm loslopende kinderen hier :X
https://www.powerplustool(...)_qyPGcIaAltXEALw_wcB

Dit soort dingen heb je ook nog.

Of je moet gewoon je kinderen niet meer uit het huis laten als ze je fiets omgooien. Wat denken ze wel niet! :(
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zondag 2 januari 2022 @ 09:40:11 #289
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_202990498
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2022 09:11 schreef Patroon het volgende:

[..]
Je kan het beste je duurritten doen op basis van RPE en ademhaling. 5/10 is goed voor duur. Als je last hebt van de kou zal je iets minder snel gaan, maar snelheid is niet van belang.

Een klimmer type heeft meer aerobe spiervezels en die zijn gebaat bij een goede doorbloeding. Bij kou worden je bloedvaten afgeknepen, dus heeft een aerobe renner relatief meer last van de kou dan een sprinter met meer anaerobe spiervezels. (Samenvatting van dat stukje uit de podcast).

Ik kan me ook voorstellen dat een klimmer door de over het algemeen kleinere spiermassa's ook sneller afkoelt/dat de kou relatief gezien meer impact op de spieren heeft.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_202990844
quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 09:37 schreef TradeMarkie het volgende:

[..]
Steadyrack lijkt mij ook de beste optie, maar ik dacht misschien heeft iemand hier een lumineus idee. En een fiets los onder de ander zetten doe ik liever niet ivm loslopende kinderen hier :X
Misschien kan ik later een foto posten van ons schuurtje van 1,5 bij 2,5 meter met 6 fietsen erin 😜 (ben nu onderweg). Wij hebben van die kettingen in de plafondbalken met haken eraan, dan kun je ze als je het stuur om en om hangt heel dicht tegen elkaar hangen. Eronder staan nog fietsen, in van die kleine metalen standaardjes waar je het achterwiel in zet.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  zondag 2 januari 2022 @ 10:43:12 #291
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_202991019
quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 09:37 schreef TradeMarkie het volgende:

[..]
Steadyrack lijkt mij ook de beste optie, maar ik dacht misschien heeft iemand hier een lumineus idee. En een fiets los onder de ander zetten doe ik liever niet ivm loslopende kinderen hier :X
De kinderen in de schuur en de fietsen in huis.
Huilen dan.
  zondag 2 januari 2022 @ 10:52:48 #292
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_202991095
quote:
14s.gif Op zondag 2 januari 2022 10:43 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
De kinderen in de schuur en de fietsen in huis.
Fiets boven de eetkamertafel _O_

Of gewoon in bed. Toch @Gripper?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zondag 2 januari 2022 @ 10:53:38 #293
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_202991102
quote:
2s.gif Op zondag 2 januari 2022 09:07 schreef Z het volgende:
Dus dat het (bij mij) in de winter altijd wat minder gaat ligt vooral aan mijn fysiek? En wellicht aan hoe je het fietjaar opbouwt?
Nou, allereerst is de hogere luchtweerstand wel een dingetje. In de zomer fietsen met 25 graden is echt anders dan 5 graden in de winter. Ik heb geen zin om het uit te rekenen, maar ik gok dat het zo maar 10-15 Watt scheelt op een snelheid van 30 per uur.

Tel daarbij op dat je altijd iets minder kilometers maakt en je dus minder fit bent en het voelt ineens toch een stuk minder makkelijk. :P
pi_202991635
Cleane setup is dit. Shimano 12sp spul met een Sram GX AXS derrie en shifter.
https://www.bikemag.com/g(...)e-in-heaven-xtr-axs/

Het artikel (wat wel te lang doorgaat :') ) laat wel weer zien dat het bij de nieuwe groepen wel klaar is met aftermarket kettingen. Bij Shimano HG moet een Shimano ketting en SRAM heeft ook een kettingsysteem op de nieuwe groepen.
Vakman pur sang
pi_202991660
Ik heb maar weinig zin aan lange ritten nu. Doe vaak wel de zware mtb parcours en dan 80max dat is prima en straks in het voorjaar wel weer langere ritten gravel.
Vakman pur sang
  zondag 2 januari 2022 @ 17:29:59 #296
48760 TradeMarkie
Mijn meterkast is 80 cm
pi_202996089
quote:
14s.gif Op zondag 2 januari 2022 10:43 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
De kinderen in de schuur en de fietsen in huis.
Vriendin ook in de schuur, opgelost.

Morgen een gravelritje bij lage vuursche doen, ben benieuwd.
Don't ask me what I think of you
I might not give the answer that you want me to
Wind mee is wind tegen als je de andere kant op wil
pi_202996132
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2022 11:44 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik heb maar weinig zin aan lange ritten nu. Doe vaak wel de zware mtb parcours en dan 80max dat is prima en straks in het voorjaar wel weer langere ritten gravel.
Contradictio in terminis.
  maandag 3 januari 2022 @ 09:40:14 #298
130803 Gripper
Get a grip
pi_203005823
quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 10:52 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Fiets boven de eetkamertafel _O_

Of gewoon in bed. Toch @:gripper?
Alleen als mn liefje een weekend weg is, dan mag de fiets in bed erbij ;)
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_203005842
Er was hier een andere liefhebber met de Grizl. Die van mij komt eerder binnen, volgende week al _O_ puur genot. Dus nu maar even voorbereiden. SPD pedaaltjes, bidonhouders, dat werk. Ik heb op mijn racer ook spatborden. Is dat iets wat ook op een gravelbike komt? Ik zit met 2 dingen; 1 weet ik niet of er wel makkelijk spatborden op te monteren zijn voor 45mm banden (en blijft alle modder dan niet steken?) en 2; hoort een beetje vies worden er niet bij met in de modder spelen? Ik wil natuurlijk wel een goede indruk maken in de gravelscene.

Andere tips om op te letten zijn ook welkom trouwens.
  maandag 3 januari 2022 @ 09:47:16 #300
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_203005882
Fiets die ik graag wil is nu al overal uitverkocht terwijl er nog geen een is geleverd. Een leverancier kreeg nog eentje binnen, maar dan ergens week 32. :')

Ik ben bang dat mijn volgende fiets eentje wordt die een soort van second best is….
  maandag 3 januari 2022 @ 09:47:57 #301
130803 Gripper
Get a grip
pi_203005893
Als indrukmaken in de gravelscene een belangrijke graadmeter voor je is, en je bij de wintergravelgrill of where the streets have no tarmac niet wilt worden weggehoond...

Dan zou ik mn geld investeren in een mokje voor aan je zadel en een flanellen overhemd, en niet in een spatbord. Vies worden hoort erbij, maar je kunt er zelf voor kiezen om de plassen te ontwijken toch :P
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')