SPOILER: online shoppenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Fiets cafe'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
Benen scheren en strakke pakjes zijn natuurlijk het toonbeeld van heteroseksualiteitquote:Op zondag 28 november 2021 18:36 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik gebruik geen gel, maar een soort paste..Maar dit topic krijgt wel een gay wending zo
Doe maar een suggestiequote:
Mooie Mario uiteraardquote:
De meeste wielrenners kijken anders graag naar andermans kont (zitten ze tenminste uit de wind)quote:Op zondag 28 november 2021 19:48 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Benen scheren en strakke pakjes zijn natuurlijk het toonbeeld van heteroseksualiteit
Een vriend vertelde me gisteren dat z'n broek begon te knellen als hij hard bij de groep weg demarreerde.quote:Op maandag 29 november 2021 13:35 schreef cafca het volgende:
[..]
De meeste wielrenners kijken anders graag naar andermans kont (zitten ze tenminste uit de wind)
Staat die nog ? (Of wachten we eventuele personferenties af?)quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:14 schreef Gripper het volgende:
Er komt binnenkort wel een meettopic. Denk dat we m ergens in december doen, bij voorkeur op een dag dat er aansluitend een leuke cross op d'n télé is.
Denk vooralsnog aan zondag 19 december
Ik koop nooit meer iets zonder rits.quote:Op donderdag 2 december 2021 13:55 schreef Z het volgende:
Ik denk niet dat er spd-sl overschoenen zijn die zo robuust van onderen zijn als cx of mtb overschoenen. Is andere pedalen/plaatjes geen oplossing. Zelf overweeg ik deze. Beetje overkill wellicht maar zien er wel warm, droog en robuust uit.
Voor die prijs kun je al bijna winterschoenen kopen.quote:Op donderdag 2 december 2021 14:31 schreef Z het volgende:
Goed punt. Ze zijn er ook met rits maar die zijn dan weer 120 piek.
Is er een verschil tussen mtb overschoenen en racefietsoverschoenen dan?quote:Op donderdag 2 december 2021 13:55 schreef Z het volgende:
Ik denk niet dat er spd-sl overschoenen zijn die zo robuust van onderen zijn als cx of mtb overschoenen. Is andere pedalen/plaatjes geen oplossing. Zelf overweeg ik deze. Beetje overkill wellicht maar zien er wel warm, droog en robuust uit.
Omdat de schoenen andere zijn, dacht ik dat dat ook wel bij overschoenen zo zou zijn. Op gravel zal alles slijten idd.quote:Op donderdag 2 december 2021 19:09 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Is er een verschil tussen mtb overschoenen en racefietsoverschoenen dan?
Lopen over gravel zal alles kapotmaken. [...]
Overschoenen zijn overschoenen. Die passen op alle fietsschoenen. Van die hele dunne aero overschoenen zullen sneller slijten dan BBB waterflex oid, maar verder zullen er geen verschillen zijn.quote:Op donderdag 2 december 2021 19:56 schreef Z het volgende:
[..]
Omdat de schoenen andere zijn, dacht ik dat dat ook wel bij overschoenen zo zou zijn. Op gravel zal alles slijten idd.
Goed punt! Vooralsnog sla ik hem even over. Ik merk even te veel mensen met corona om me heen. @Gripperquote:Op dinsdag 30 november 2021 09:19 schreef McM77 het volgende:
[..]
Staat die nog ? (Of wachten we eventuele personferenties af?)
Die wil ik wel is proberen..quote:Op donderdag 2 december 2021 14:02 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Ik koop nooit meer iets zonder rits.
Als iemand nog gratis Velotoze rubberen schoencondooms wilt, voel je vrij te vragen.
Mwoah, niet helemaal. Als je bijvoorbeeld naar deze kijkt, https://www.gripgrab.com/collections/all/products/racethermo-x , dan heeft die aan de voorkant een bandje dat behoorlijk in de weg kan zitten bij SPD-SL lijkt mij. Maar misschien valt het mee.quote:Op donderdag 2 december 2021 19:59 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Overschoenen zijn overschoenen. Die passen op alle fietsschoenen. Van die hele dunne aero overschoenen zullen sneller slijten dan BBB waterflex oid, maar verder zullen er geen verschillen zijn.
Fietsschoenen zijn niet gemaakt om te lopen. Daarvoor moet je een paar wandelschoenen aanschaffen
Zit niet in de weg, kan ik uit eerste hand vertellen. Ik heb die namelijk, passen prima onder mijn raceschoenen.quote:Op vrijdag 3 december 2021 08:29 schreef sexbierum het volgende:
[..]
Mwoah, niet helemaal. Als je bijvoorbeeld naar deze kijkt, https://www.gripgrab.com/collections/all/products/racethermo-x , dan heeft die aan de voorkant een bandje dat behoorlijk in de weg kan zitten bij SPD-SL lijkt mij. Maar misschien valt het mee.
Hebben jullie goede ervaringen met overschoenen zonder rits, met klittenband aan de onderkant?
Ze hebben in elk geval het voordeel dat je ze vrij makkelijk kunt losmaken als je door grint moet lopen.quote:Op vrijdag 3 december 2021 08:29 schreef sexbierum het volgende:
[..]
Mwoah, niet helemaal. Als je bijvoorbeeld naar deze kijkt, https://www.gripgrab.com/collections/all/products/racethermo-x , dan heeft die aan de voorkant een bandje dat behoorlijk in de weg kan zitten bij SPD-SL lijkt mij. Maar misschien valt het mee.
Hebben jullie goede ervaringen met overschoenen zonder rits, met klittenband aan de onderkant?
Sks raceblade passen niet onder de wat meer aero fietsen. Daar is te weinig ruimte tussen de band en de onderbuis. Ik adviseer de SKS Speedrocker als dit het geval is.quote:Op vrijdag 3 december 2021 10:36 schreef dop het volgende:
[..]
Ze hebben in elk geval het voordeel dat je ze vrij makkelijk kunt losmaken als je door grint moet lopen.
Maar winterschoenen zijn eigenlijk de enige goede oplossing in combinatie met spatborden.
Sks raceblade
Ik heb maat 44, laten we via PM even kijken of we wat kunnen regelenquote:
Cool, dat is wat ik wilde weten! Dank!quote:Op vrijdag 3 december 2021 08:41 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Zit niet in de weg, kan ik uit eerste hand vertellen. Ik heb die namelijk, passen prima onder mijn raceschoenen.
Ja, die worden zondagavond bezorgd door de pakketbezorger-te-paard.quote:Op vrijdag 3 december 2021 10:36 schreef dop het volgende:
[..]
Ze hebben in elk geval het voordeel dat je ze vrij makkelijk kunt losmaken als je door grint moet lopen.
Maar winterschoenen zijn eigenlijk de enige goede oplossing in combinatie met spatborden.
Sks raceblade
Daar heb je ook weer gelijk in. Paar jaar geleden, bij een poging de Festive 500 in 1x te rijden moest ik aan het begin door een 50-100m lang stuk overstroomde weg. Water van boven in de winterschoenen gelopen en daarna 's nachts ijskoude voeten.quote:Op vrijdag 3 december 2021 11:59 schreef ddx het volgende:
Idd winterschoenen is beste kwa slijtage, maar als het echt regent heb ik liever geen winterschoenen aan want daar blijft water gewoon instaan.
Dan zit je echt te soppen na paar uur fietsen.
Dan heb ik liever schoenen waar water onder uit loopt, heb je wel natte sokken maar zit je niet te soppen.
Van constante regen blijft hij inderdaad schoner dan nat wegdek.quote:Op zaterdag 4 december 2021 20:35 schreef Schuifpui het volgende:
Vandaag klein rondje gefietst. Die regen went wel aardig en ik vind het niet eens vervelend meer. Het is lekker rustig op de fietspaden en als je doorfietst valt de kou ook nog wel mee. Ik heb zelfs het idee dat m'n fiets in de regen minder vies wordt vergeleken met fietsen op droge momenten tijdens wisselvallige weken.
Ai. Altijd oppassen met scherpe dingen. Ook als je bijvoorbeeld je trapper losdraait moet je zorgen dat je hand niet in je kettingwiel oid kan schieten als hij opeens losschiet of als je sleutel van de trapper afschiet.quote:Verder m'n ketting en cassette eens echt goed schoongemaakt en daarbij een enorme snee in m'n duim veroorzaakt aan dat flinterdunne metalen plaatje bij de moer van de cassette.
Ja erg hè. Tot een week geleden fietste ik altijd buiten. Nu ik Zwift heb, voelt de drempel om weer naar buiten te gaan ineens heel groot.quote:Op zondag 5 december 2021 11:13 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
De buitenlucht opzoeken. Even heerlijk wat frisse lucht halen.
De aftakeling is begonnen.quote:Op zondag 5 december 2021 12:28 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ja erg hè. Tot een week geleden fietste ik altijd buiten. Nu ik Zwift heb, voelt de drempel om weer naar buiten te gaan ineens heel groot.
Ja, dan is het wel eens tijd om een nieuw bandje erop te zetten. Want is de kans heel groot dat er net een steentje doorheen steekt als je over een gravelpad rijd.quote:Op zondag 5 december 2021 21:40 schreef Schuifpui het volgende:
Bandenvraagje:
Voordeel (of nadeel, soms is niet weten beter) van je fiets schoonmaken, is dat je alles eens goed kan inspecteren. Ik ben laatst door glas gereden en wist dat er een beschadiging op m'n buitenband zat, maar nu ik het zo zie, ziet er het toch wat ernstiger uit dan ik dacht. Kan ik hier nog mee doorrijden of direct vervangen? Hij is helemaal door, je kijkt aan tegen het stukje rubber wat ik aan de binnenkant van de buitenband heb gestopt als tijdelijke fix.
[ afbeelding ]
(check die cassette shinen)
Hieronder overigens het originele profiel op de band. Op de van mij zit zo'n 4500km. Die streepjes in het midden zijn al een tijdje weg, dus er is wel een paar mm vanaf. Ik weet eigenlijk niet eens wat een beetje gebruikelijke levensduur van een band is.
[ afbeelding ]
We schuiven m ff door naar ergens in het voorjaar. Enerzijds corona technisch niet verstandig met al dat volk in de huiskamer, en anderzijds omdat de bossen door al die regen een grote spons zijn, en alle paden naar de klote.quote:Op dinsdag 30 november 2021 09:19 schreef McM77 het volgende:
[..]
Staat die nog ? (Of wachten we eventuele personferenties af?)
Gelijk vervangen. Met dit natte weer plakt er continu van alles aan je band vast, hier ga je gewoon heel snel weer mee lek rijden. Vaak ontwikkelt zich na verloop van tijd ook een hobbeltje in de band omdat het karkas daar gebroken is, maar dat valt hier misschien nog mee omdat je met deze band geen 9 bar erin zal pompen.quote:Op zondag 5 december 2021 21:40 schreef Schuifpui het volgende:
Bandenvraagje:
Voordeel (of nadeel, soms is niet weten beter) van je fiets schoonmaken, is dat je alles eens goed kan inspecteren. Ik ben laatst door glas gereden en wist dat er een beschadiging op m'n buitenband zat, maar nu ik het zo zie, ziet er het toch wat ernstiger uit dan ik dacht. Kan ik hier nog mee doorrijden of direct vervangen? Hij is helemaal door, je kijkt aan tegen het stukje rubber wat ik aan de binnenkant van de buitenband heb gestopt als tijdelijke fix.
[ afbeelding ]
(check die cassette shinen)
Hieronder overigens het originele profiel op de band. Op de van mij zit zo'n 4500km. Die streepjes in het midden zijn al een tijdje weg, dus er is wel een paar mm vanaf. Ik weet eigenlijk niet eens wat een beetje gebruikelijke levensduur van een band is.
[ afbeelding ]
Begrijpelijk, Primavera Editionequote:Op maandag 6 december 2021 10:21 schreef Gripper het volgende:
[..]
We schuiven m ff door naar ergens in het voorjaar. Enerzijds corona technisch niet verstandig met al dat volk in de huiskamer, en anderzijds omdat de bossen door al die regen een grote spons zijn, en alle paden naar de klote.
Kan je mooi je nieuwe overschoenen testenquote:
Ja..ik moet nog even kijken hoe ik die om m'n schoenen heenkrijgquote:Op dinsdag 7 december 2021 17:19 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Kan je mooi je nieuwe overschoenen testen. Ze zijn onderweg
Ik heb in het voorjaar jaar mijn aluminimum "Columbus" uit 2000 met 9 speed 105 in redelijk erbarmelijke staat voor 75 euro op marktplaats gezet en binnen een dag voor 150 verkocht. Dus ik denkt dat die 400 van La_tramposa best redelijk isquote:Op donderdag 9 december 2021 10:34 schreef Zwansen het volgende:
Ik heb trouwens nog een oude racefiets staan in de schuur. Een Cube Peloton met Tiagra uit 2011. Nieuwprijs was destijds ¤1.000 ofzo. Er is al zeker 5 jaar niet meer op gefietst en qua onderhoud ook niks aan gedaan sinds die tijd.
Wat zou zoiets doen op marktplaats? ¤100 ofzo? Ik wil er eigenlijk ook niks meer aan doen (behalve schoonmaken). Of kan zoiets beter dan naar de stort?
Vandaag door de Hoekse waard gefietst. Op zich prima omgeving om te fietsen, maar wel gewoon standaard polder. Vanaf m'n huis wel wat ver. Ik had er 100km op zitten voor ik daar überhaupt was. Ik wilde er wel een leuk rondje van maken, dus het is Delft - Schiedam - Spijkernisse - Hellevoetsluis - Stellendam - Middelharnis - Hoeksche waard - Rotterdam - Delft geworden. Stukkie Spijkernisse - Stelledam was een stevig windje tegen.quote:Op zaterdag 13 november 2021 07:11 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ben je al eens richting hoekse waard geweest? Daar kun je heel mooi fietsen! Of ga een keer nog verder richting Antwerpen..
Ik woon overigens vlakbij Delft en vind het fietsen hier helemaal niet saai! Hoogstens te druk.. maar ik kan dan ook echt genieten van duursport op zich ook al is het vaak dezelfde route.
Nat wegdek?quote:Op zaterdag 11 december 2021 21:17 schreef Schuifpui het volgende:
Vorige week m'n fiets helemaal schoongemaakt. Cassette en ketting eraf en zo. Afgelopen week niet naar werk gefietst ivm het weer en wat afspraken buiten de deur. Vandaag toch maar weer eens opgestapt en een rondje gemaakt en dit is hoe hij er nu uit ziet. Soms vraag ik me af of ik wat fout doe. Dit is toch niet te geloven! Het is wel een gravelbike, maar ik heb alleen maar verhard gefietst vandaag.![]()
[ link | afbeelding ]
Afgelopen voorjaar mijn vrouw haar Cube Peloton met tiagra uit 2013 verkocht voor 650 euro. Ze heeft er destijds 890 nieuw voor betaald.quote:Op donderdag 9 december 2021 10:34 schreef Zwansen het volgende:
Ik heb trouwens nog een oude racefiets staan in de schuur. Een Cube Peloton met Tiagra uit 2011. Nieuwprijs was destijds ¤1.000 ofzo. Er is al zeker 5 jaar niet meer op gefietst en qua onderhoud ook niks aan gedaan sinds die tijd.
Wat zou zoiets doen op marktplaats? ¤100 ofzo? Ik wil er eigenlijk ook niks meer aan doen (behalve schoonmaken). Of kan zoiets beter dan naar de stort?
Je ketting is veel te vet, lijkt me.quote:Op zaterdag 11 december 2021 21:17 schreef Schuifpui het volgende:
Vorige week m'n fiets helemaal schoongemaakt. Cassette en ketting eraf en zo. Afgelopen week niet naar werk gefietst ivm het weer en wat afspraken buiten de deur. Vandaag toch maar weer eens opgestapt en een rondje gemaakt en dit is hoe hij er nu uit ziet. Soms vraag ik me af of ik wat fout doe. Dit is toch niet te geloven! Het is wel een gravelbike, maar ik heb alleen maar verhard gefietst vandaag.![]()
[ link | afbeelding ]
quote:Op zaterdag 11 december 2021 21:32 schreef Patroon het volgende:
[..]
Afgelopen voorjaar mijn vrouw haar Cube Peloton met tiagra uit 2013 verkocht voor 650 euro. Ze heeft er destijds 890 nieuw voor betaald.
Dat sowieso. Ondanks dat het een droge dag zou worden en buienradar niets aangaf, alsnog een uur in de regen gefietst. Maar zelfs als het niet regent is de weg ongelooflijk nat.quote:
Zie het op het plaatje ook. Net even afgenomen even afgenomen en het is maar een heel dun (en nauwelijks echt vet) laagje aan de buitenkant. Heb hem vorige week helemaal ontvet. Per link één druppel en twee keer rond. De volgende dag de buitenkanten goed afgenomen, keer of drie rond door een schone doek om de zijkanten af te nemen en nog een keer of drie rond door een schone doek om de boven en onderkant af te nemen. Lijkt me niet te vet?quote:Op zaterdag 11 december 2021 21:32 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Je ketting is veel te vet, lijkt me.
Spatborden. En hem inspuiten met waterafstotend spul.quote:Op zaterdag 11 december 2021 21:52 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Dat sowieso. Ondanks dat het een droge dag zou worden en buienradar niets aangaf, alsnog een uur in de regen gefietst. Maar zelfs als het niet regent is de weg ongelooflijk nat.
[..]
Zie het op het plaatje ook. Net even afgenomen even afgenomen en het is maar een heel dun (en nauwelijks echt vet) laagje aan de buitenkant. Heb hem vorige week helemaal ontvet. Per link één druppel en twee keer rond. De volgende dag de buitenkanten goed afgenomen, keer of drie rond door een schone doek om de zijkanten af te nemen en nog een keer of drie rond door een schone doek om de boven en onderkant af te nemen. Lijkt me niet te vet?
Waxquote:Op zaterdag 11 december 2021 21:52 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Dat sowieso. Ondanks dat het een droge dag zou worden en buienradar niets aangaf, alsnog een uur in de regen gefietst. Maar zelfs als het niet regent is de weg ongelooflijk nat.
[..]
Zie het op het plaatje ook. Net even afgenomen even afgenomen en het is maar een heel dun (en nauwelijks echt vet) laagje aan de buitenkant. Heb hem vorige week helemaal ontvet. Per link één druppel en twee keer rond. De volgende dag de buitenkanten goed afgenomen, keer of drie rond door een schone doek om de zijkanten af te nemen en nog een keer of drie rond door een schone doek om de boven en onderkant af te nemen. Lijkt me niet te vet?
Ik heb deze erop zitten:quote:Op zaterdag 11 december 2021 22:01 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Spatborden. En hem inspuiten met waterafstotend spul.
Goed onderhouden ja. Fulcrum Racing 5 erin en extra klimcassette erbij.quote:Op zaterdag 11 december 2021 21:42 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Dat is een lekker bedrag. Dan heb je wel een goed onderhouden fiets verkocht zeker? Bij die van mij moet de ketting en cassette wel worden vervangen en de buitenbanden lijkt me. Maar ik heb hem sinds vanmiddag op marktplaats staan en een vanafprijs gedaan van ¤150 en heb nu al iets van 8 reacties.
Oudere fietsen zijn blijkbaar ook nog populair.
Nu ik erover denk, er zitten ook gewoon SPD-pedalen op dus die ¤150 is veel te laag.
Ik heb al weken geen moraal meer om buiten te gaan fietsen, al helemaal niet meer nu de drenthe200 (uiteraard) ook afgelast isquote:Op zondag 12 december 2021 12:06 schreef Lospedrosa het volgende:
Net 1,5 uur gemtb en je kunt hem beter op de zwift zetten godsklere wat een bagger
Ze pakt ons als afquote:Op zondag 12 december 2021 13:53 schreef Yankee het volgende:
[..]
Ik heb al weken geen moraal meer om buiten te gaan fietsen, al helemaal niet meer nu de drenthe200 (uiteraard) ook afgelast is
Neuh, zonder doel heb ik alleen geen zin om een paar uurtjes in de regen te gaan rijden. Dus vermaak mij voor nu met Zwiftquote:
Schoorl ligt er prima bijquote:Op zondag 12 december 2021 18:09 schreef Z het volgende:
Vanmiddag heerlijk buiten gefietst. Uitstekend weer, vooral niet te koud. Mtb-en nu lijkt me idd een enorme modderboel.
M’n vriendin kocht 8 jaar terug een tweedehands Target met Tiagra voor 300 euro. Afgelopen voorjaar verkocht voor 350quote:Op zaterdag 11 december 2021 21:32 schreef Patroon het volgende:
[..]
Afgelopen voorjaar mijn vrouw haar Cube Peloton met tiagra uit 2013 verkocht voor 650 euro. Ze heeft er destijds 890 nieuw voor betaald.
Zwift is voor gevoelige mietjes.quote:Op zondag 12 december 2021 20:08 schreef Z het volgende:
Maar als je geen zwift had, zou je waarschijnlijk wel buiten fietsen niet? Ik heb het niet. Ik heb er geen ruimte voor. Maar ik weet ook niet of ik het wel zo leuk vind.
Doen jullie ook duurtrainingen op Zwift?
Vandaag 2 uur gefietst op Zwift. Ik moet zeggen dat ik nog wel even door wilde gaan, maar er stond nog een F1-race op het programma.quote:Op zondag 12 december 2021 20:08 schreef Z het volgende:
Maar als je geen zwift had, zou je waarschijnlijk wel buiten fietsen niet? Ik heb het niet. Ik heb er geen ruimte voor. Maar ik weet ook niet of ik het wel zo leuk vind.
Voor 450 was helemaal fantastisch geweest 🤣quote:Op zondag 12 december 2021 18:48 schreef Tommeke het volgende:
[..]
M’n vriendin kocht 8 jaar terug een tweedehands Target met Tiagra voor 300 euro. Afgelopen voorjaar verkocht voor 350![]()
Helemaal gelijk ouwe reusquote:Op zondag 12 december 2021 20:13 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Zwift is voor gevoelige mietjes.
Ja, dat denk ik wel. En wat meer hardlopen misschien. Dus ik vind ‘t ideaal.quote:Op zondag 12 december 2021 20:08 schreef Z het volgende:
Klopt, maar die SKS voor gravelbikes zijn in principe ook volledige spatboarden en hebben het voordeel dat ze er makkelijk afgaan. Fijn als het in de auto moet of om even schoon te maken. Wellicht dat het wel helpt als de voorste nog 5cm langer is.quote:Op zondag 12 december 2021 09:55 schreef ultra_ivo het volgende:
Op een gravelbike heb je meestal voldoenderuimte om een set vaste spatborden voor de winterte monteren.
Ketting vervangen is heel simpel zelf te doen. Het enige dat je nodig hebt is een tangetje om de missing link mee te openen en sluiten en een kettingpons om de nieuwe ketting op de goede lengte in te korten.quote:Op maandag 13 december 2021 08:34 schreef TradeMarkie het volgende:
Ik heb gisterochtend ook ff lekker gefietst. was uiteindelijk maar 30km, en mn schoenen kon ik uitwringen, maar ik vind het altijd nog beter dan de tacx.
Oh en ik heb me er maar eens aan gewaagd om m'n cassette eraf te halen en schoon te maken, maar dat stelt eigenlijk ook niks voor. Het was wel echt nodig, want er kwam een partij bagger van de tandwielen af...
Is een ketting vervangen ook simpel zelf te doen? Ik heb me er nog niet in verdiept, maar denk dat ik na de winter wel een nieuwe ketting mag en deze schoonmaken zou ook geen overbodige luxe zijn.
Met dit weer en handschoenen enzo, even wat calorieen in je bidons stoppen.quote:Op zaterdag 11 december 2021 21:26 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Vandaag door de Hoekse waard gefietst. Op zich prima omgeving om te fietsen, maar wel gewoon standaard polder. Vanaf m'n huis wel wat ver. Ik had er 100km op zitten voor ik daar überhaupt was. Ik wilde er wel een leuk rondje van maken, dus het is Delft - Schiedam - Spijkernisse - Hellevoetsluis - Stellendam - Middelharnis - Hoeksche waard - Rotterdam - Delft geworden. Stukkie Spijkernisse - Stelledam was een stevig windje tegen.
Ben uiteindelijk 5 uur en 140km onderweg geweest. Genoeg blijven eten is wel een ding. Zeker als je handschoenen aan heb, dan vind ik het een gedoe en wacht ik elke keer te lang. Die laatste 40km kreeg ik weer een beetje honger, maar ik dacht, ik kom vast wel nog wel thuis. Had beter wat eerder kunnen stoppen, want ik ging de laatste 10km echt helemaal stuk. Uiteindelijk op 4 km van huis nog een broodje erin moeten proppen, anders was ik waarschijnlijk niet thuis gekomen.![]()
Moet nog wat beter worden in lange afstanden. Tot 90km gaat me goed af, daar boven raak ik echt helemaal uitgeput en gesloopt.
Ja, ketting vervangen kan ik zelfs en dat zegt veel!quote:Op maandag 13 december 2021 08:34 schreef TradeMarkie het volgende:
Ik heb gisterochtend ook ff lekker gefietst. was uiteindelijk maar 30km, en mn schoenen kon ik uitwringen, maar ik vind het altijd nog beter dan de tacx.
Oh en ik heb me er maar eens aan gewaagd om m'n cassette eraf te halen en schoon te maken, maar dat stelt eigenlijk ook niks voor. Het was wel echt nodig, want er kwam een partij bagger van de tandwielen af...
Is een ketting vervangen ook simpel zelf te doen? Ik heb me er nog niet in verdiept, maar denk dat ik na de winter wel een nieuwe ketting mag en deze schoonmaken zou ook geen overbodige luxe zijn.
quote:Op maandag 13 december 2021 08:34 schreef TradeMarkie het volgende:
Ja goeie tip, had ik eigenlijk moeten doen.quote:Op maandag 13 december 2021 09:43 schreef McM77 het volgende:
[..]
Met dit weer en handschoenen enzo, even wat calorieen in je bidons stoppen.
Wat is het idee achter dunnere banden bij bagger op de weg? Meer grip omdat je er doorsnijdt of omdat je fiets minder vies wordt?quote:Op zondag 12 december 2021 21:27 schreef ultra_ivo het volgende:
Vanwege de bagger op de wegen vandaag iets dunnere bandjes gelegd (30 ipv 32mm). Daarbij gelijk even de spatborden schoongemaakt. Er kwam toch een hele hoop aangekoekte bagger onderuit. Blij dat ik die dingen er onder heb zitten.
Dat moet je altijd doen.quote:Op dinsdag 14 december 2021 21:58 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Ja goeie tip, had ik eigenlijk moeten doen.
Meer speling tussen je spatbord en band.quote:[..]
Wat is het idee achter dunnere banden bij bagger op de weg? Meer grip omdat je er doorsnijdt of omdat je fiets minder vies wordt?
Vooral tussen je band en je frame toch, als daar modder blijft zitten gaat het wiel aanlopen anders.quote:Op dinsdag 14 december 2021 22:01 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat moet je altijd doen.
[..]
Meer speling tussen je spatbord en band.
Ah check. Met mijn fiets geen last van, misschien als je er 48mm onder zet, maar anders niet.quote:Op dinsdag 14 december 2021 22:01 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat moet je altijd doen.
[..]
Meer speling tussen je spatbord en band.
Nee dat hoort erbij.quote:Op dinsdag 14 december 2021 22:17 schreef Schuifpui het volgende:
Waar bij mij wel weinig clearance tussen zit, is de remschijven en pads. Als ik bij nat weer door een plas rijd, dan loopt het de eerste paar honderd meter vaak een beetje aan. Uiteindelijk gaat het wel weer weg, maar het minste zandkorreltje maakt direct een tikkend / schurend geluid. Vrij irritant.
Ik weet hoe ik de remklauwen kan stellen en ik krijg ze altijd wel stil als ik thuis ben, maar bij nat weer komt het toch steeds weer terug. Had liever een paar tienden extra clearance gehad. Weet iemand of andere type disc / pads daar wat minder gevoelig voor zijn? Ik heb nu resin pads en bijbehorende schijven.
Tussen m'n band en m'n frame heb ik nog een setje spatboren. Vandaar dat die afstand cruciaal is. Modder is niet zo het probleem, vastplakkende blaadjes zijn irritanter.quote:Op dinsdag 14 december 2021 22:06 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Vooral tussen je band en je frame toch, als daar modder blijft zitten gaat het wiel aanlopen anders.
Fiets poetsen stel ik liever ook even uit met dit vieze weer. Maar sinds ik weer kettingwax gebruik, lukt dat heel aardig. Veeg alleen de ketting en de derailleurwieltjes steeds schoon met een doek en wat spiritus en dan wax ik opnieuw. De fiets zit wel helemaal onder het zand, maar de aandrijving blijft gewoon stil. Uiteraard slijten de velgen de ketting/cassette zo wel wat sneller dan met regelmatig volledig schoonmaken, maar dat maakt me niet uit. Wel een nadeel dat de wax niet voorkomt dat de ketting (zilverkleurige KMC X10-L/EL) wat kan roesten. Volgende keer een gouden erop leggen.quote:Op zondag 12 december 2021 18:49 schreef Tommeke het volgende:
Ik fiets ook heel weinig buiten nu. Geen zin om de fiets schoon te poetsen de ganse tijd. Plus, het is wel lekker efficiënt dat Zwift.
Sks Speedrocker. Die heeft aan de voorkant een extra spatbordje.quote:Op donderdag 16 december 2021 14:05 schreef eentwee het volgende:
[..]
Fiets poetsen stel ik liever ook even uit met dit vieze weer. Maar sinds ik weer kettingwax gebruik, lukt dat heel aardig. Veeg alleen de ketting en de derailleurwieltjes steeds schoon met een doek en wat spiritus en dan wax ik opnieuw. De fiets zit wel helemaal onder het zand, maar de aandrijving blijft gewoon stil. Uiteraard slijten de velgen de ketting/cassette zo wel wat sneller dan met regelmatig volledig schoonmaken, maar dat maakt me niet uit. Wel een nadeel dat de wax niet voorkomt dat de ketting (zilverkleurige KMC X10-L/EL) wat kan roesten. Volgende keer een gouden erop leggen.
Qua spatborden ben ik ook nog op zoek naar de holy grail. Omdat mijn CX met canti's geen enkel bevestigingspunt heeft is er eigenlijk geen goed lang spatbord beschikbaar dat de voeten en de ketting een beetje ontzien. Ik heb nu een Gravelhugger front en een SKS S-blade achter. SKS Racecblade Pro XL zou wellicht nog iets beter werken, maar die loopt aan de voorkant niet door.
Dat gaat niet passen want op de plek van de vorken waar je die aan de fiets monteert zitten de canti's.quote:Op donderdag 16 december 2021 14:16 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Sks Speedrocker. Die heeft aan de voorkant een extra spatbordje.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |