Prachtig ding man.quote:Op maandag 3 december 2018 22:37 schreef funnywell het volgende:
[..]
zekers, even een foto voor de liefhebbers
[ afbeelding ]
6 cilinder in rij 2.8 met 177pk, ABS, werkende airco en alles elektrisch inclusief bestuurdersstoel. En zie dat dashboard, overzichtelijk zonder LCD aids in je gezicht.
[ afbeelding ]
Toen begrepen ze nog wat auto's waren.
Het is precies andersomquote:Op maandag 3 december 2018 23:13 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
RWD slip is idd eenvoudig te corrigeren, onderstuurd glijden over de voorwielen is vervelender.
echt waar? Nooit geweten.quote:Op dinsdag 4 december 2018 09:16 schreef john2406 het volgende:
[..]
AWD bestaat helemaal niet dan komt men moeilijk de bocht om!
Zonder diff haast niet te doen.
Kennis kocht zich na dat die bij ons genoten had van quattro, een AWD subaru, niks over die auto alleen het verkoop praatje, hallo die van mij is AWD continu alle wielen aangedreven!
Houdt toch op met dat fabeltje jonge, dat bestaat niet zeg ik tegen hem, het is of een normaal diff of een sperdiff daar je anders de bocht niet om komt of die wagen vreet banden!
Wat is dat vraagt die, sperr diff drijft de wielen aan die het minste draaien dus in de bocht de binnenste normaal diff drijf de buitenste aan!
Nog een paar weken gehad die auto en opeens zag ik hem niet meer, volgens mij aan de kinderen gegeven?
Zelfs Wikipedia heeft het misquote:Op dinsdag 4 december 2018 19:34 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
echt waar? Nooit geweten.
Ik dacht altijd dat een sper gewoon alles lockte, dus dat alle wielen dan hetzelfde aantal omwentelingen maakten. Domme ik, heb ik al die tijd onzin lopen verkopen
Dat je dát nou niet wist zeg!quote:Op dinsdag 4 december 2018 19:34 schreef Sounddragon het volgende:
echt waar? Nooit geweten.
Ik dacht altijd dat een sper gewoon alles lockte, dus dat alle wielen dan hetzelfde aantal omwentelingen maakten. Domme ik, heb ik al die tijd onzin lopen verkopen
er is wel zoiets als een limited slip diff, die heb je in allelei soorten en maten, maar sper is sper. Op mijn werkspeeltje heb ik de keuze tussen langs- en dwarssper, maar sper is sper, dat komt van 'geblokkeerd' ofwel ver-/gesperd.quote:Op dinsdag 4 december 2018 19:37 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zelfs Wikipedia heeft het mis
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Sperdifferentieel
Gelukkig hebben we sjonnie het orakel
In jouw termen "groots mogelijke onzin", kan het nog sterker ?quote:Op maandag 3 december 2018 19:20 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Jij hebt het over kvk... waar heb je die onzin vandaan?
Dat is namerlijk de grootst mogelijkste onzin
Een helical doet wel wat hij zegt.quote:Op dinsdag 4 december 2018 19:34 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
echt waar? Nooit geweten.
Ik dacht altijd dat een sper gewoon alles lockte, dus dat alle wielen dan hetzelfde aantal omwentelingen maakten. Domme ik, heb ik al die tijd onzin lopen verkopen
Stoer doen als je peugeot rijdt Dan ben je fout bezig.quote:Op dinsdag 4 december 2018 10:34 schreef kaasplankje het volgende:
Gewoon 308gti pakken met 263pk en sper diff. Alleen geen subsidie.
Niet verwarren met een jeep uit militaire dienst he.quote:Op dinsdag 4 december 2018 19:34 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
echt waar? Nooit geweten.
Ik dacht altijd dat een sper gewoon alles lockte, dus dat alle wielen dan hetzelfde aantal omwentelingen maakten. Domme ik, heb ik al die tijd onzin lopen verkopen
Twee wiel aangedreven, dan geef hem voor het stoplicht maar geen full power. Zag laatst een golfje staan getuned, ook zoveel pk op twee wielen, niet mee te rijden vermoed ik, als dan doe het met een vierwiel aandrijving.quote:Op dinsdag 4 december 2018 10:34 schreef kaasplankje het volgende:
Gewoon 308gti pakken met 263pk en sper diff. Alleen geen subsidie.
Nee dan liever een verroest bootanker uit de 70s met een draaikolk in de tank.quote:Op dinsdag 4 december 2018 23:32 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Stoer doen als je peugeot rijdt Dan ben je fout bezig.
dat 'bootanker', is wel bijna 50 jaar oud inmiddels.. Moet jouw digipeug nog maar even zien te halen.quote:Op woensdag 5 december 2018 07:04 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Nee dan liever een verroest bootanker uit de 70s met een draaikolk in de tank.
Ach, die oude listige hothatches (205 GTI, 106 Rallye) waren best tof.quote:Op dinsdag 4 december 2018 23:32 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Stoer doen als je peugeot rijdt Dan ben je fout bezig.
bij een legerjeep moest je handmatig locken, dan heb je daarna een gesperd differentieel. Bij een sper is dat standaard, moderne 4x4's doen dat elektronisch.quote:Op woensdag 5 december 2018 00:14 schreef john2406 het volgende:
[..]
Niet verwarren met een jeep uit militaire dienst he.
Of ik verwar het evt. dat zou ook nog kunnen.
Achteraf denk ik dat mijn uitleg niet juist was, op de audi heb ik zo een sperr echter niet gebruiken voor normaal mee te rijden lees ik zojuist, dus niet boven 30 kmh. Ik dacht dat ik het juist uitleggen deed echter dat is/was dus niet zo. het is een 200 turbo quattro trouwens.quote:Op woensdag 5 december 2018 11:02 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
bij een legerjeep moest je handmatig locken, dan heb je daarna een gesperd differentieel. Bij een sper is dat standaard, moderne 4x4's doen dat elektronisch.
Krijg je daar onderhand geen slooppremie voor om 'm in te ruilen voor een Renault Zoe of een Nissan leaf?quote:
Als dat een slooppremie worden gaat van rond de 20.000 dan mag het geen cent er onder.quote:Op woensdag 5 december 2018 13:36 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Krijg je daar onderhand geen slooppremie voor om 'm in te ruilen voor een Renault Zoe of een Nissan leaf?
Oja en dat peugeotje van je sleep ik als een caravan achter deze aan, met je 263 pk. Die pk s krijg je toch niet op de straat overgebracht!quote:Op woensdag 5 december 2018 13:36 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Krijg je daar onderhand geen slooppremie voor om 'm in te ruilen voor een Renault Zoe of een Nissan leaf?
Hahaha.quote:Op donderdag 6 december 2018 10:49 schreef john2406 het volgende:
[..]
Oja en dat peugeotje van je sleep ik als een caravan achter deze aan, met je 263 pk. Die pk s krijg je toch niet op de straat overgebracht!
Nog verder omhoog. Stelletje grafbakken in Den Haag. Ik wordt al keihard genaaid met de MRB omdat ik een hybride rij , die zijn immers zwaarder en ben al een MRB klasse meer gaan betalen omdat de korting vanwege het gewicht is komen te vervallen. Nu gaan ze de MRB nóg meer verhogen. Ik betaal letterlijk meer aan MRB dan aan benzine elke maand omdat ik niet veel rij (lijkt me beter voor het milieu). Flikker dan op zijn minst gewoon de benzineprijs verder omhoog en laat die vaste lasten voor wat ze zijn. Dan heb je ook motivatie om minder te rijden. Een hogere MRB is gewoon geld cashenquote:Verder gaat de motorrijtuigenbelasting voor diesel- en benzineauto's omhoog.
Artikel van vandaag:quote:Op zaterdag 1 december 2018 23:29 schreef MaGNeT het volgende:
Klopt m'n bierviltje?
Elektrisch verbruik in Nederland ligt jaarlijks overigens op 120 miljard kWh.
Voor 8 miljoen elektrische auto's is zo'n 400gWh (400.000.000kWh) x 52 weken = 20,8 miljard kWh per jaar extra nodig.
Dat is "maar" 17,33% extra, tenzij ik ergens een grote rekenfout maak.
En voor die groei hebben we ook nog eens zo'n 15 tot 20 jaar de tijd, niet alle auto's zijn van de ene op de andere dag vervangen.
quote:Het korte antwoord is: ja, er zal genoeg stroom beschikbaar zijn. Er zijn weliswaar enkele knelpunten, vooral lokaal voor het laagspanningsnet, maar die zijn oplosbaar. Allereerst is het belangrijk om te realiseren dat de overstap niet van de ene op de andere dag gaat. Er zijn momenteel ongeveer veertigduizend volledig elektrische auto's in Nederland en de verkoop lijkt ieder jaar te verdubbelen. Zelfs als in 2030 alleen nog emissievrije auto's verkocht worden en er dan misschien twee miljoen elektrische auto's in Nederland rondrijden, zal het vervolgens nog vele jaren duren voordat het hele wagenpark elektrisch is. Oftewel, de groei gaat geleidelijk en daarop valt te anticiperen.
Achttien procent meer stroom
Woordvoerder Jeroen Brouwers van Tennet rekende Tweakers voor hoeveel meer energie nodig is. "Als je ervan uitgaat dat 7 miljoen huishoudens in de toekomst ook 7 miljoen auto's bezitten, zal dat in Nederland leiden tot 21TWh extra stroomverbruik per jaar, gebaseerd op het huidige aantal kilometers. Aangezien er momenteel zo'n 120TWh per jaar wordt verbruikt, komt dat dus neer op bijna 18 procent van het huidige gebruik."
Die berekening is gebaseerd op een gemiddelde van 15.000km per jaar, wat naar boven afgerond is, en een gemiddeld verbruik van 1kWh per 5km. Dat betekent een verbruik van 3000kWh per jaar per auto, wat gelijk is aan het gemiddelde gebruik van een Nederlands huishouden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |