Logisch toch?quote:Op vrijdag 2 november 2018 08:43 schreef Copycat het volgende:
Want als je een beetje leuk salaris verdient, heb je nooit meer reden tot klagen, laat staan staken?
Dit dusquote:Op donderdag 1 november 2018 16:25 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
De gevolgen van dit soort uitspraken strekken zich uit tot alle werknemers in Nederland, niet alleen die 16 piloten. Als Ryanair het zou mogen dan kan elke andere werkgever, onder het mom van rechtsgelijkheid, zich ook beroepen daarop. Het is makkelijk om het nu allemaal weg te redeneren onder het motto "ach, het zijn maar een paar rijke verwende piloten" maar het komt later nog eens als een enorme boomrang terug in je gezicht als je zelf een conflict met je werkgever hebt en hij dit soort pesterijtjes inzet om je leven te vergallen.
Dat als je gaat zeiken op mensen die met Ryanair vliegen vanwege slechte arbeidsomstandigheden, ik hoop dat je niks in je kledingkast hebt hangen met made in China.quote:Op vrijdag 2 november 2018 08:45 schreef Ringo het volgende:
[..]
Jan Modaal verdient 3000 keer zoveel als een slaaf in China.
Welk punt wil je precies maken?
Nee hoor. Het bevalt je gewoon niet.quote:
Jawel hoor. Er zijn altijd wel ergere zaken en dingen te bedenken waarbij je kunt roepen "ja maar in land X is het helemaal erg maar daar wind je je niet over op dus je bent hypocriet, hurdur!".quote:Op vrijdag 2 november 2018 09:29 schreef habitue het volgende:
[..]
Nee hoor. Het bevalt je gewoon niet.
Nee, als je 120K op jaarbasis vangt om een grote bus rond te vliegen moet je gewoon niet janken. En als het zulke goede en unieke talenten zijn dan kunnen ze vast zó bij een andere maatschappij terecht.quote:Op vrijdag 2 november 2018 08:43 schreef Copycat het volgende:
[..]
Want als je een beetje leuk salaris verdient, heb je nooit meer reden tot klagen, laat staan staken?
Jezus wat een afgunst hier. Typisch Nederlandse kneuterigheid.quote:Op vrijdag 2 november 2018 09:37 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee, als je 120K op jaarbasis vangt om een grote bus rond te vliegen moet je gewoon niet janken. En als het zulke goede en unieke talenten zijn dan kunnen ze vast zó bij een andere maatschappij terecht.
Ik wijs hypocriete mensen graag op hun hypocrisie. Dat heeft verder niet zoveel met drogredenen te maken.quote:Op vrijdag 2 november 2018 09:34 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Jawel hoor. Er zijn altijd wel ergere zaken en dingen te bedenken waarbij je kunt roepen "ja maar in land X is het helemaal erg maar daar wind je je niet over op dus je bent hypocriet, hurdur!".
Daar zul je wel een dagtaak aan hebben, iedereen is in meer of mindere mate hypocriet.quote:Op vrijdag 2 november 2018 09:51 schreef habitue het volgende:
Ik wijs hypocriete mensen graag op hun hypocrisie. Dat heeft verder niet zoveel met drogredenen te maken.
Als het allemaal zo makkelijk is als een bus besturen, vraag ik me af waarom buschauffeurs dan niet gewoon piloot worden? Verdient een stuk beter!quote:Op vrijdag 2 november 2018 09:37 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee, als je 120K op jaarbasis vangt om een grote bus rond te vliegen moet je gewoon niet janken. En als het zulke goede en unieke talenten zijn dan kunnen ze vast zó bij een andere maatschappij terecht.
Alleen op FOK natuurlijk.quote:Op vrijdag 2 november 2018 09:54 schreef Copycat het volgende:
[..]
Daar zul je wel een dagtaak aan hebben, iedereen is in meer of mindere mate hypocriet.
Wat hypocriet.quote:
Dat je je niet X op zou mogen winden omdat elders Y gebeurt en veel erger is is wel een drogreden.quote:Op vrijdag 2 november 2018 09:51 schreef habitue het volgende:
[..]
Ik wijs hypocriete mensen graag op hun hypocrisie. Dat heeft verder niet zoveel met drogredenen te maken.
ja hij moet als echte don quichotte dan wel eerst een pareto analyse maken en tot de conclusie komen dat hij deze tijd dan veel beter aan hypocriete faceboekers kan besteden daar is het bereik stukken meer.quote:
Inderdaad. Onze arbeidsrechten worden in een rap tempo afgebroken op die manier. Nu is het die pauper maatschappij Ryanair straks is het wel weer een andere werkgever. Ongeacht welk werk ook arbeidsrechten zijn zeer belangrijk op elk niveau.quote:Op donderdag 1 november 2018 16:25 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
De gevolgen van dit soort uitspraken strekken zich uit tot alle werknemers in Nederland, niet alleen die 16 piloten. Als Ryanair het zou mogen dan kan elke andere werkgever, onder het mom van rechtsgelijkheid, zich ook beroepen daarop. Het is makkelijk om het nu allemaal weg te redeneren onder het motto "ach, het zijn maar een paar rijke verwende piloten" maar het komt later nog eens als een enorme boomrang terug in je gezicht als je zelf een conflict met je werkgever hebt en hij dit soort pesterijtjes inzet om je leven te vergallen.
Oh... Dus het gaat niet meer om rechtvaardigheid, maar om aantallen (de massa)... Pas je dat standpunt ook consequent toe in andere discussies? In de discussie over de Armeense kwestie, bijvoorbeeld? Ik bedoel er zijn meer Turken dan Armeniers... Of ben je in die discussie ineens wel voor rechtvaardigheid.quote:Op donderdag 1 november 2018 17:59 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Zodat "wat mensen" ? Wat mensen? Weet je wel hoeveel mensen gebruik maken van het vliegen? Hun belang gaat naar mijn mening voor de 16 piloten.
Dat idee zullen ze heus wel hebben maar er zal toch brood op de plank moeten komen en je zult toch je vlieguren moeten maken.quote:Op donderdag 1 november 2018 23:17 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Dus dan ben je piloot.. met een enorm moeilijke opleiding..
Maar heb je het inzicht van een afgestorven boomwortel en heb je geen idee wie Ryan is..
Ja ja.. Try again..
Dat is helemaal niet wat ik zeg, dus je slaat onzin uit.quote:Op vrijdag 2 november 2018 10:18 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat je je niet X op zou mogen winden omdat elders Y gebeurt en veel erger is is wel een drogreden.
Tja overal moet je onderaan beginnen.. is ook niet zoveel mis mee lijkt me..quote:Op vrijdag 2 november 2018 10:44 schreef Cherni het volgende:
[..]
Dat idee zullen ze heus wel hebben maar er zal toch brood op de plank moeten komen en je zult toch je vlieguren moeten maken.
In mijn sector speelt dat ook wel. Een machinist zal uiteindelijk bij Arriva gaan rijden als er bij NS geen mogelijkheid is. Maar zodra de kans er is zal hij gelijk overstappen naar NS vanwege de veel betere arbeidsrechten.
Neehoor, maar de werkgevers moeten wel de rechten van de werknemers respecteren.quote:Op vrijdag 2 november 2018 10:50 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Tja overal moet je onderaan beginnen.. is ook niet zoveel mis mee lijkt me..
Oh wauw.quote:Op vrijdag 2 november 2018 09:37 schreef LXIV het volgende:
Nee, als je 120K op jaarbasis vangt om een grote bus rond te vliegen moet je gewoon niet janken.
Doen ze toch ook?quote:Op vrijdag 2 november 2018 10:56 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Neehoor, maar de werkgevers moeten wel de rechten van de werknemers respecteren.
Het 'je kiest er zelf voor'-argument is nogal kortzichtig, dan kan je net zo goed elk recht dat een werkgever of consument heeft afschaffen.
Aangezien de rechter de piloten in het gelijk stelt hebben ze de rechten van hun werknemers dus niet gerespecteerd, en dat moet nu met dwangsommen afgedwongen worden.quote:Op vrijdag 2 november 2018 11:03 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Doen ze toch ook?
Er zijn enorm veel bedrijven die tegen het randje aanzitten.. Die randjes zijn vastgesteld..
Of moet iedereen een ruime marge van de rand afblijven?
Je zegt dat mensen niet moeten klagen over de werkwijze van Ryanair want in China worden mensen nog veel meer uitgebuit en die producten kopen we nog volop.quote:Op vrijdag 2 november 2018 10:47 schreef habitue het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet wat ik zeg, dus je slaat onzin uit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |