abonnement Unibet Coolblue
pi_182731274
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 10:15 schreef Gruj0 het volgende:

[..]

Mooi verhaal wel, alleen, daar gaat het niet om. Het gaat erom dat als die containers die in Roemenie en Polen staan, dit soort raketten af kunnen vuren, Amerika ook in overtreding is. Volgens het INF verdrag mag je geen containers bezitten of produceren die dit soort raketten kunnen afvuren. Dus het verdrag gaat veel verder dan alleen de raketten zelf.
Zolang er geen test firings zijn geweest maakt(e) niemand zich druk. Want anders kun je van elke regenpijp wel gaan zeggen dat het een IRBM is of die capaciteit heeft. En dat is met die Aegis Ashore niet gebeurd (niet vwb GLCM's/ GLBM's). Rusland heeft gewoon test firings gedaan met de SSC-8 bij Kapustin Yar.

Het systeem in Polen is pas in 2020 operationeel overigens.

En laten we er geen doekjes omheen winden, de Russen zijn al dik 10 jaar bezig met het frustreren van dit verdrag. Het is niet dat het nu plotseling de schuld zou zijn van die systemen.

quote:
Prima open sollicitatie aan het kabinet van Rutte. ^O^
Klopt.

[ Bericht 2% gewijzigd door AchJa op 25-10-2018 10:42:55 ]
pi_182731349
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 10:21 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Dan zou ik eens even in het hele Magnitsky verhaal duiken als ik jou was.

Want als er iemand de boel zit te flessen is het Putin wel.

En zou je me aan kunnen wijzen wanneer de laatste keer is geweest dat een Nederlandse Kamerlid een hybride oorlog met een buurland is begonnen? Of een stuk van België heeft geannexeerd oid?
Rusland houd zich tenminste nog bezig als grootmacht met de landen aan zijn grenzen, dat is ook niet meer dan logisch.
Beetje zoiets als Amerika en Mexico wat zich ook in praktische zin militair bemoeit aan de noordgrens van mexico.

Maar je moet er ook niet vreemd van opkijken als we Rusland omringen met wapens en dan afvragen waarom ze zo "agressief", qua proxy "oorlogen", reageren.. want dan ben je gewoon een naïef kind als je dat wel doet.

Wij doen het al als klein kikkerlandje, zo simpel is het nou eenmaal, alleen dan wat verder weg van onze directe grenzen he.
Dan mag je gerust kijken naar hoe betrouwbaar iemand is of niet, dat kan ik persoonlijk niet laten afhangen van 1 of 2 dingen zoals sommige dat blijkbaar wel kunnen.

Feit blijft, dat beide partijen (als in "westen vs rusland) want eerlijk is eerlijk, smerige spelletjes aan het spelen zijn.
Rusland is wel het enige land wat de rothschild figuren er hardhandig uit heeft gegooid eind jaren 90.. sindsdien is het gestook richting rusland incl. de "defensieve" raketinstallatie ontwikkelingen en plannen om het langs de grens van Rusland te zetten, begonnen.

Dat is geen toeval, en wederom je bent enorm naïef als je denkt dat bepaalde families of bepaalde mensen niet meer invloed hebben dan anderen op politiek en militaristisch vlak, daar heb je geen aluhoedje voor nodig.. rutte heeft het wederom bewezen zeer recent zelfs.
pi_182731378
quote:
1s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 10:30 schreef AchJa het volgende:

[..]

Zolang er geen test firings zijn geweest maakt(e) niemand zich druk. Want anders kun je van elke regenpijp wel gaan zeggen dat het een IRBM is of die capaciteit heeft. En dat is met die Aegis Ashore niet gebeurd. Rusland heeft gewoon test firings gedaan met de SSC-8 bij Kapustin Yar.

En laten we er geen doekjes omheen winden, de Russen zijn al dik 10 jaar bezig met het frustreren van dit verdrag. Het is niet dat het nu plotseling de schuld zou zijn van die systemen.

[..]

Klopt.
Ze moeten wel, sinds 2002 is Amerika bezig met het raketschild, iets wat toen ook beloofd was niet te ontwikkelen en niet langs hun grens te plaatsen.. wat dus wel gaande is.
Als reactie krijg je dus nog betere en snellere raketten om dat schild te doen overkomen als het nodig is.
pi_182731476
quote:
6s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 09:02 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

:')

Als ik jou was zou ik eens 'When the wind blows' kijken ;)
Beter kijk je 13 days. Thirteen Days (2000) - IMDb - Welliswaar een hollywood film maar historisch accuraat.

Ik denk dat Trump niet zo verstandig is als de Kennedys in die tijd.
Alpha kenny one
  donderdag 25 oktober 2018 @ 10:46:45 #55
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_182731490
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 10:37 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Rusland houd zich tenminste nog bezig als grootmacht met de landen aan zijn grenzen, dat is ook niet meer dan logisch.
Beetje zoiets als Amerika en Mexico wat zich ook in praktische zin militair bemoeit aan de noordgrens van mexico.

Maar je moet er ook niet vreemd van opkijken als we Rusland omringen met wapens en dan afvragen waarom ze zo "agressief", qua proxy "oorlogen", reageren.. want dan ben je gewoon een naïef kind als je dat wel doet.

Wij doen het al als klein kikkerlandje, zo simpel is het nou eenmaal, alleen dan wat verder weg van onze directe grenzen he.
Dan mag je gerust kijken naar hoe betrouwbaar iemand is of niet, dat kan ik persoonlijk niet laten afhangen van 1 of 2 dingen zoals sommige dat blijkbaar wel kunnen.

Feit blijft, dat beide partijen (als in "westen vs rusland) want eerlijk is eerlijk, smerige spelletjes aan het spelen zijn.
Rusland is wel het enige land wat de rothschild figuren er hardhandig uit heeft gegooid eind jaren 90.. sindsdien is het gestook richting rusland incl. de "defensieve" raketinstallatie ontwikkelingen en plannen om het langs de grens van Rusland te zetten, begonnen.

Dat is geen toeval, en wederom je bent enorm naïef als je denkt dat bepaalde families of bepaalde mensen niet meer invloed hebben dan anderen op politiek en militaristisch vlak, daar heb je geen aluhoedje voor nodig.. rutte heeft het wederom bewezen zeer recent zelfs.
Mensen die gigantisch veel geld hebben kunnen meer invloed uitoefenen dan mensen die dat niet hebben? You don't say...

Dan nog verklaard dit de liefde voor Putin niet. Je argument is feitelijk (en dat is het bij de meesten): Maar iedereen doet het!

Ok, wat maakt dan dat je het van Putin ok vind en hem zelfs bewonderd? Waar zit dat in?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 25 oktober 2018 @ 10:46:47 #56
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_182731491
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 10:45 schreef falling_away het volgende:

[..]

Beter kijk je 13 days. Thirteen Days (2000) - IMDb - Welliswaar een hollywood film maar historisch accuraat.

Ik denk dat Trump niet zo verstandig is als de Kennedys in die tijd.
Waar gaat dat over?
Is een Hollywoodfilm niet Westerse propaganda?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_182731526
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 10:46 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Mensen die gigantisch veel geld hebben kunnen meer invloed uitoefenen dan mensen die dat niet hebben? You don't say...

Dan nog verklaard dit de liefde voor Putin niet. Je argument is feitelijk (en dat is het bij de meesten): Maar iedereen doet het!

Ok, wat maakt dan dat je het van Putin ok vind en hem zelfs bewonderd? Waar zit dat in?
Als alles gelijk is, lijkt hij zuivere motieven te hebben dan de rest.
Hij vertelt gewoon zoals het is.

Andere mensen kunnen dat leugens noemen in sommige gevallen, in veel gevallen is het dat overduidelijk niet.

Liefde is een overdreven woord trouwens in deze context, beetje sneu ook.
  donderdag 25 oktober 2018 @ 10:49:55 #58
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_182731538
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 10:49 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Als alles gelijk is, lijkt hij zuivere motieven te hebben dan de rest.
Hij vertelt gewoon zoals het is.

Andere mensen kunnen dat leugens noemen in sommige gevallen, in veel gevallen is het dat overduidelijk niet.

Liefde is een overdreven woord trouwens in deze context, beetje sneu ook.
Het enige dat hier sneu is, is dat je denkt dat Putin zuivere motieven heeft.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_182731546
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 10:49 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Als alles gelijk is, lijkt hij zuivere motieven te hebben dan de rest.
Hij vertelt gewoon zoals het is.
Putin is gewoon een betere leugenaar. Ik snap dat mensen daar in trappen
pi_182731550
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 10:49 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Het enige dat hier sneu is, is dat je denkt dat Putin zuivere motieven heeft.
Zuiverder in ieder geval dan het achterbakse waar wij hier zo goed in zijn.
Glimlachend het volk het ene voorhouden terwijl er heel iets anders aan de hand is.

Ook gewoon nooit een moment eerlijk zijn.
  donderdag 25 oktober 2018 @ 10:52:30 #61
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_182731570
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 10:51 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Zuiverder in ieder geval dan het achterbakse waar wij hier zo goed in zijn.
Glimlachend het volk het ene voorhouden terwijl er heel iets anders aan de hand is.

Ook gewoon nooit een moment eerlijk zijn.
Oh alsjeblieft. Dit hier, dit is pas naïef!
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_182731575
quote:
6s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 10:46 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Waar gaat dat over?
Is een Hollywoodfilm niet Westerse propaganda?
Over de Cuban Missile crisis. En nee is geen propaganda want het laat duidelijk zien dat de Kennedy's ondanks zeer hevige druk geen militaire acties ondernamen maar in het geheim een deal sloten met de Russen.

In die deal leek het destijds alsof de Russen eerst hun kernwapens weghaalden terwijl het eigenlijk dus de VS was die het initiatief nam (iets wat pas later naar buiten is gekomen).

Als je die film kijkt zie je hoe dicht de wereld toen bij een kernoorlog was.. scheelde echt niks.
Alpha kenny one
pi_182731596
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 10:39 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

Ze moeten wel, sinds 2002 is Amerika bezig met het raketschild, iets wat toen ook beloofd was niet te ontwikkelen en niet langs hun grens te plaatsen.. wat dus wel gaande is.
Als reactie krijg je dus nog betere en snellere raketten om dat schild te doen overkomen als het nodig is.
Het raketschild staat natuurlijk volkomen los van de INF treaty. Rusland is ook overal en nergens hun S-300 en S-400 systemen aan het uitventen en plaatsen als onderdeel van hun A2AD strategie. De VS heeft als reactie daarop ook geen systemen geplaatst die in strijd zijn met de INF.

En dat de Russen nu beginnen te zaniken over de Aegis Ashore met de MK-41 is weer een smoes om hun eigen gedrag goed te praten. Want ze begonnen al aan dat verdrag te tornen toen er alleen nog maar sprake was van een raketschild...

Daarbij bulken beide landen ook nog van de ICBM's.

[ Bericht 3% gewijzigd door AchJa op 25-10-2018 11:02:33 ]
pi_182731719
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 10:55 schreef AchJa het volgende:

[..]

Het raketschild staat natuurlijk volkomen los van de INF treaty. Rusland is ook overal en nergens hun S-300 en S-400 systemen aan het uitventen en plaatsen als onderdeel van hun A2AD strategie. De VS heeft als reactie daarop ook geen systemen geplaatst die in strijd zijn met de INF.

En dat de Russen nu beginnen te zaniken over de Aegis Ashore met de MK-41 is weer een smoes om hun eigen gedrag goed te praten. Want ze begonnen al aan dat verdrag te tornen toen er alleen nog maar sprake was van een raketschild...

Daarbij bulken beide landen ook nog van de ICBM's.
Ik heb mij altijd al afgevraagd hoeveel zin die ontwapening heeft als landen de kennis en materialen in huis hebben. En wat houd die ontmanteling in? Is dat totale vernietiging of alleen onklaar maken?
pi_182731862
In de ruimtevaart werken ze ook samen. Waarom kan die samenwerking op andere vlakken niet? En lopen ze alleen maar te provoceren....
pi_182732972
quote:
6s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 09:31 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Tja, Putin/Rusland MOET als vijand gezien worden. Maar waarom? Daar heb ik nooit een goede uitleg van gezien.

En wat betreft de spontane vragen, die laten ze op TV nooit zien. Of ze verdraaien de boel. Mooiste voorbeeld:

Godver zeg, in 2018 nog steeds met dat ene oude NOS fragment over Putin aan komen zetten. :') Ja dat was erg ongelukkig, maar dat is ook het enige wat men zo kan vinden van de afgelopen 20 jaar...

Daar tegenover staat decennia aan bullshit en grove leugens die door Rusland (en ook de USA is daar niet vies van) verspreid worden. Maar alsnog zie je Putin en Trump als engels en de NOS als de grote duivel hier :') De tering zeg..

[ Bericht 0% gewijzigd door Gehenna op 25-10-2018 12:58:17 ]
nee, jij dan!
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 25 oktober 2018 @ 13:26:58 #67
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_182733822
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 12:31 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Godver zeg, in 2018 nog steeds met dat ene oude NOS fragment over Putin aan komen zetten. :') Ja dat was erg ongelukkig, maar dat is ook het enige wat men zo kan vinden van de afgelopen 20 jaar...

Daar tegenover staat decennia aan bullshit en grove leugens die door Rusland (en ook de USA is daar niet vies van) verspreid worden. Maar alsnog zie je Putin en Trump als engels en de NOS als de grote duivel hier :') De tering zeg..
Er is een website waar al dit soort zaken bijgehouden worden. Neem er eens een kijkje zou ik zeggen.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_182740591
quote:
6s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 13:26 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Er is een website waar al dit soort zaken bijgehouden worden. Neem er eens een kijkje zou ik zeggen.
Die ken ik, en stelt geen donder voor. :')
nee, jij dan!
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 25 oktober 2018 @ 19:45:56 #69
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_182741177
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 19:21 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Die ken ik, en stelt geen donder voor. :')
Ok. En nu?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_182741325
We moeten eens stoppen Rusland als de grote vijand te zien. Werk naar betere en eerlijkere relaties toe.
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 25 oktober 2018 @ 21:36:36 #72
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_182743700
kan weg

[ Bericht 62% gewijzigd door Starhopper op 25-10-2018 21:46:49 ]
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_182744790
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 10:30 schreef AchJa het volgende:

[..]

Zolang er geen test firings zijn geweest maakt(e) niemand zich druk. Want anders kun je van elke regenpijp wel gaan zeggen dat het een IRBM is of die capaciteit heeft. En dat is met die Aegis Ashore niet gebeurd (niet vwb GLCM's/ GLBM's). Rusland heeft gewoon test firings gedaan met de SSC-8 bij Kapustin Yar.
Er zijn 7 varianten of zo van de Iskander. Hoe kan het zijn dat ze zo zeker zijn dat de variant met het bereik vanaf 501km tot 5499km getest is? Ze hebben mensen op de grond staan naast die systemen? _O-

quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 10:55 schreef AchJa het volgende:
En dat de Russen nu beginnen te zaniken over de Aegis Ashore met de MK-41 is weer een smoes om hun eigen gedrag goed te praten.
Je beweert precies hetgeen wat in je straatje past. Het is niet bekend om er MK-41 of MK-57 containers gebruikt worden. Het zou volkomen onlogisch zijn om de verouderde MK-41 te gebruiken omdat die meer onderhoud vergen, onhandig zijn in gebruik (zeker op land) en de MK-41 geen toekomstperspectief heeft. De MK-57 is niet voor niets een doorontwikkeling van de MK-41.

quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 10:55 schreef AchJa het volgende:
Het raketschild staat natuurlijk volkomen los van de INF treaty. Rusland is ook overal en nergens hun S-300 en S-400 systemen aan het uitventen en plaatsen als onderdeel van hun A2AD strategie.
Dat doen ze op hun eigen grondgebied. Sinds wanneer zijn Polen en Roemenie Amerikaans grondgebied? Niet zeuren dan als Rusland in Syrie en andere landen die hun bondgenoten zijn, soortgelijke installaties plaatsen. Maar nee, dan is de wereld weer te klein.

quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 10:55 schreef AchJa het volgende:
De VS heeft als reactie daarop ook geen systemen geplaatst die in strijd zijn met de INF.
Maar hey, de plaatsing van het Amerikaanse raketschild in Europa, was toch helemaal niet gericht tegen Rusland?? _O-

Dit is een zinloze discussie overigens, want er zijn geen goede en geen slechte partijen in deze.
Beide landen gedragen zich ronduit onbeschoft.

[ Bericht 0% gewijzigd door Gruj0 op 25-10-2018 22:49:23 ]
pi_182745379
quote:
6s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 19:45 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Ok. En nu?
En nu? Bedenk dat zelf even. :') Jij bent hier diegene die de ene na de andere Putin en Trump-fan topics hier opent. En net voor de zoveelste keer de NPO in kwaad daglicht probeert te zetten. Zonder ook maar één keer een daadwerkelijk argument te geven, enkel nietszeggende oneliners plemp je neer
nee, jij dan!
pi_182745533
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 22:42 schreef Gruj0 het volgende:

Er zijn 7 varianten of zo van de Iskander. Hoe kan het zijn dat ze zo zeker zijn dat de variant met het bereik vanaf 501km tot 5499km getest is? Ze hebben mensen op de grond staan naast die systemen? _O-
Ooit van Shared Early Warning gehoord icm de overige satellietwaarnemingen? Als je denkt dat je ongezien ballistic missiles kan testen heb je het toch echt mis.

quote:
Je beweert precies hetgeen wat in je straatje past. Het is niet bekend om er MK-41 of MK-57 containers gebruikt worden. Het zou volkomen onlogisch zijn om de verouderde MK-41 te gebruiken omdat die meer onderhoud vergen, onhandig zijn in gebruik (zeker op land) en de MK-41 geen toekomstperspectief heeft. De MK-57 is niet voor niets een doorontwikkeling van de MK-41.
Dat kan ik van jou ook zeggen, maar goed hierin verschillen we dus van mening.

quote:
Dat doen ze op hun eigen grondgebied. Sinds wanneer zijn Polen en Roemenie Amerikaans grondgebied? Niet zeuren dan als Rusland in Syrie en andere landen die hun bondgenoten zijn, soortgelijke installaties plaatsen. Maar nee, dan is de wereld weer te klein.
Waarom denk je dat ik bewust "uitventen" ook gebruikt heb in die zin? Het is niet voor niets dat Rusland alle zeilen aan het bijzetten is om andere landen ook die systemen aan te laten kopen zoals bv. Turkije. Rusland wil daar zijn invloedssfeer simpelweg mee uitbreiden. Kijk op de kaart en ze hebben nog wat gaten die opgevuld dienen te worden:



Daarbij worden de VS systemen op NATO grondgebied gezet he.

quote:
Maar hey, de plaatsing van het Amerikaanse raketschild in Europa, was toch helemaal niet gericht tegen Rusland?? _O-
Nee, niet specifiek tegen Rusland alleen... Het systeem in Roemenie is gericht tegen Iran.

quote:
Dit is een zinloze discussie overigens, want er zijn geen goede en geen slechte partijen in deze.
Beide landen gedragen zich ronduit onbeschoft.
In dit geval is het toch echt Rusland die de boel aan het opkloten is. Waarmee ik niet wil zeggen dat de VS altijd even zuiver op de graat is.

[ Bericht 2% gewijzigd door AchJa op 25-10-2018 23:59:59 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')