Ongeveer 2000 per maand.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 15:38 schreef Hyperdude het volgende:
Hoeveel kms. gaat TS per maand afleggen?
Welk budget beschikbaar?
Audi en Volkswagenquote:Op vrijdag 24 juli 2015 15:42 schreef Konniefeer het volgende:
[..]
Ik geef mijn voorkeur aan een duitse auto
Nieuwe auto als in echt nieuw, van 2015?quote:Op vrijdag 24 juli 2015 15:17 schreef Socios het volgende:
Audi A3.
Motorrijtuigenbelasting EUR 52,-.
WA-verzekering EUR 26,28.
Onderhoud nog onbekend (Nieuwe auto)
Benzine voor 1.000 kilometer per maand.
Nieuw?quote:Op vrijdag 24 juli 2015 19:35 schreef ColtZ40 het volgende:
Audi A1
Belasting 26
Verzekering 31
Onderhoud 25
Afschrijving 150
Brandstof 125
357 euro per maand
Best weinig afschrijving dan in twee jaar.quote:
Die afschrijving is veels te optimistisch.quote:
Tja, voordeligste A1 uit 2013 kost 15500 op het net.(benzine, minder dan 60dkm) Kost 18250nieuw.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 19:55 schreef Ciora het volgende:
[..]
Best weinig afschrijving dan in twee jaar.
Maarre, hoe houd je dat ding rijdend voor 25 euro onderhoud per maand man? Aan beurten binnen de garantie ben je per jaar toch al veel meer kwijt? Dan nog banden etc.
Ik denk van niet.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 19:56 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Die afschrijving is veels te optimistisch.
Olie moet toch al elk jaar/15k km? Remblokken dit dat.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 19:59 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Onderhoud kost bij 30.000km of 2 jaar 315 euro, de rest idd banden.
Nee, 30.000km of 2 jaar. (Longlife)quote:Op vrijdag 24 juli 2015 20:04 schreef Ciora het volgende:
[..]
Olie moet toch al elk jaar/15k km? Remblokken dit dat.
Mooi als het uit komt hoor, maar het klinkt echt als extreem weinig voor onderhoud.
De private lease zelf is gratis?quote:Op vrijdag 24 juli 2015 20:42 schreef DieselTank het volgende:
ik heb private lease alleen tanken dus
Hou je er rekening mee dat eventueel opgebouwde schadevrije jaren zijn komen te vervallen als je langer dan een jaar een leaseauto gereden hebt en geen eigen auto op naam hebt gehad.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 15:12 schreef Konniefeer het volgende:
Ik overweeg een baanwissel en heb dan geen lease auto meer. Dus ben benieuwd naar de auto kosten per maand anno 2015.
Jij denkt dat je auto pas 4800 euro minder waard geworden is?quote:Op vrijdag 24 juli 2015 21:50 schreef Sometimes het volgende:
Auto uit 2011 (nieuw gekocht)
Afschrijving 100/mnd
Ik heb de auto erg gunstig kunnen kopen (uit voorraad) en heb 'm nu bijna 54 maanden. Het waardeverlies schat ik op zo'n 5300 euro. Dat komt dus aardig uit.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 22:18 schreef Geralt het volgende:
[..]
Jij denkt dat je auto pas 4800 euro minder waard geworden is?
Of heb je voorgenomen om hem gewoon op te rijden op tijd van x jaar en toen het aankoopbedrag gedeeld door het aantal maanden en zo op 100 euro gekomen?
Afschrijvingen zijn wel kosten, maar geen uitgaven. Je investering wordt minder waard...quote:Op vrijdag 24 juli 2015 22:41 schreef OudeBok het volgende:
Waarom reken je afschrijving mee in maandelijkse kosten? Dat voel je toch niet direct maandelijks in je portemonnee; je betaalt toch geen bedrag aan afschrijving per maand ? Lijkt mij zo op het eerste gezicht iets waarmee je gewoon rekening dient te houden, en niet noodzakelijk kosten. Kan iemand mij dit duidelijk maken?
Niet geheel on-topic, maar wel zeer gerelateerd.
Ah, ja. Dus inderdaad iets wat je in je achterhoofd houdt, maar je niet per se voelt (ik ga uit van echt 10 jaar met 1 auto of zo ).quote:Op vrijdag 24 juli 2015 22:50 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Afschrijvingen zijn wel kosten, maar geen uitgaven. Je investering wordt minder waard...
Nou, als je na die 10 jaar weer een nieuwe koopt, dan heb je toch een beste berg geld nodig.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 22:51 schreef OudeBok het volgende:
[..]
Ah, ja. Dus inderdaad iets wat je in je achterhoofd houdt, maar je niet per se voelt (ik ga uit van echt 10 jaar met 1 auto of zo ).
Ah, ja zo. Slim, duidelijk. Thanks .quote:Op vrijdag 24 juli 2015 22:52 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Nou, als je na die 10 jaar weer een nieuwe koopt, dan heb je toch een beste berg geld nodig.
Door dat bedrag maandelijks te reserveren bouw je die berg op. Zo kan je ook tegen afschrijving aan kijken.
1 2 3 4 5 6 | Insurance 886,28 WB 702,00 Repair 1.329,41 Change oil 101,67 Fuel 3.783,89+ Total 6.803,25 |
Je belasting klopt niet.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 23:06 schreef gogosweden het volgende:
Skoda felicia combi
gebaseerd op afgelopen jaar:
belasting: 7
Verzekering: 34
Onderhoud inclusief keuring en nieuwe banden: 20
Brandstof: 50
111 euro per maand.
Hij woont in Zweden.quote:
woon in een ander landquote:
Je kan er ook voor kiezen om maandelijks te betalen.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 23:53 schreef Konniefeer het volgende:
Thank. Ik krijg een indruk. WWegenbelasting is per 3 nmaanden toch?
En de bijtelling ook.quote:
Ow, sjit, zit wat inquote:Op zaterdag 25 juli 2015 11:47 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Bij private lease heb je toch geen bijtelling.
Mwah. Je kunt vaak een redelijke inschatting maken.quote:Op maandag 27 juli 2015 11:46 schreef bluemoon23 het volgende:
Afschrijving weet je pas echt als je de auto hebt verkocht, daarvoor blijft het gissen en gokken.
Wow, wat een licht motorblok heb je dan?quote:Op vrijdag 24 juli 2015 15:17 schreef Socios het volgende:
Audi A3.
Motorrijtuigenbelasting EUR 52,-.
WA-verzekering EUR 26,28.
Onderhoud nog onbekend (Nieuwe auto)
Benzine voor 1.000 kilometer per maand.
Nieuw model is ruim 100 kilo lichter dan het vorige model. MQB onderstel.quote:Op maandag 27 juli 2015 12:08 schreef JDx het volgende:
[..]
Wow, wat een licht motorblok heb je dan?
Audi A3
63/maand wegenbelasting
21,50/maand verzekering
25/maand benzine (rij niet veel, paar honderd per maand)
Onderhoud, tot nu toe weinig, wel een en ander vervangen op eigen initiatief.
Ahhh ja zie het inderdaad, die van mij is 1385kg.quote:Op maandag 27 juli 2015 13:16 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Nieuw model is ruim 100 kilo lichter dan het vorige model. MQB onderstel.
Waarom heb je zo'n oude en goedkope auto WA+ dan?quote:Op maandag 27 juli 2015 13:32 schreef boerjanssen1 het volgende:
Toyota Starlet 1996 (P9) 195000km
WA+ 29
MRB 26.67
onderhoud: ~75
kms (~2100) 225
~¤ 355,-
afschrijving is 1000 als ik 'm helemaal op rijd en er 0 voor terug krijg.. goedkoper kun je niet rijden, wel comfortabeler denk ik, maar niet perse nodig op de mooie Nederlandse binnenwegen . Onderhoud valt ook allemaal wel mee, alleen olie (veeeel olie) en het standaard onderhoud..
Omdat dat 30ct scheelde en ik zo ieder jaar een nieuwe ruit krijg door die klote sterretjes heb nog niet zoveel schadevrije jaren (want nooit eigen auto bezitter geweest) en dan maakte 't blijkbaar allemaal niet uit want trede 0 dus toch teveel moeten betalen.quote:Op maandag 27 juli 2015 13:33 schreef JDx het volgende:
[..]
Waarom heb je zo'n oude en goedkope auto WA+ dan?
Ik vind 29 euro alsnog niet echt veel, ik heb geloof ik 6/7 schadevrije jaren en betaal 21,50 ofzo voor WA.quote:Op maandag 27 juli 2015 13:41 schreef boerjanssen1 het volgende:
[..]
Omdat dat 30ct scheelde en ik zo ieder jaar een nieuwe ruit krijg door die klote sterretjes heb nog niet zoveel schadevrije jaren (want nooit eigen auto bezitter geweest) en dan maakte 't blijkbaar allemaal niet uit want trede 0 dus toch teveel moeten betalen.
Ik vind 't ook wel meevallen, maar 't verschil tussen wa en wa+ was zo klein dat ik dat wel handig vond. Tevens voor dit geld 0eu eigen risico.. Toen ik bij carglass kwam om twee sterren te maken kwam 't ook wel goed uit want toen scheurde de hele ruit en kreeg ik voor niks een nieuwe ruitquote:Op maandag 27 juli 2015 13:42 schreef JDx het volgende:
[..]
Ik vind 29 euro alsnog niet echt veel, ik heb geloof ik 6/7 schadevrije jaren en betaal 21,50 ofzo voor WA.
Waar ben je verzekerd dan? Als het verschil tussen WA en WA+ zo klein is moet ik dat ook maar doen.quote:Op maandag 27 juli 2015 13:44 schreef boerjanssen1 het volgende:
[..]
Ik vind 't ook wel meevallen, maar 't verschil tussen wa en wa+ was zo klein dat ik dat wel handig vond. Tevens voor dit geld 0eu eigen risico.. Toen ik bij carglass kwam om twee sterren te maken kwam 't ook wel goed uit want toen scheurde de hele ruit en kreeg ik voor niks een nieuwe ruit
zelf.nl. Ik zal ook maar 'ns kijken of dit nog steeds zo is, heb dit ruim 2 jaar geleden geregeld en nooit meer naar gekeken eerlijk gezegdquote:Op maandag 27 juli 2015 13:45 schreef JDx het volgende:
[..]
Waar ben je verzekerd dan? Als het verschil tussen WA en WA+ zo klein is moet ik dat ook maar doen.
Auto staat altijd in de parkeergarage, ik ging er altijd van uit dat als er brand uitbreekt het dan vergoed wordt door de eigenaar van de parkeergarage. Diefstal ben ik alleen bang voor als ik ergens lange tijd ben en de auto uit het zicht staat. Dat is eigenlijk nooit.quote:Op maandag 27 juli 2015 13:57 schreef Worteltjestaart het volgende:
Behalve ruitschade is er nog een goede reden om WA+ te verzekeren... nl. brand, diefstal en schade door bijvoorbeeld storm is meeverzekerd, bij enkel WA niet.
Hmmm, misschien toch maar eens WA+ verzekeren, de auto is wel al 10 jaar oud, maar de dagwaarde ligt nog tegen de 10k aangezien de meeste vergelijkbare auto's nog voor 10-11k op Marktplaats staan.quote:Op maandag 27 juli 2015 14:06 schreef Worteltjestaart het volgende:
Voor brand in je eigen huis, ja, daar zal je inboedelverzekering wel onder vallen.
Ik zou wel even controleren of dat eigenlijk wel voor je voertuig geldt.
Diefstal is altijd een issue, maar kijkende naar bijvoorbeeld afgelopen weekeinde met de storm en de hoeveelheid takken die in het rond vliegen, of zoals zo'n leuke hagelbui in Apeldoorn een paar weken terug die verschillende autodaken tot poffertjespannen transformeerde, maakt dat WA+ voor de paar centen extra wel veel extra dekking biedt.
Ik verzeker mijn auto ook niet meer volledig casco, 10 jaar oud en dagwaarde misschien ¤2500 is me dat te duur.
Overigens; als je je auto niet volledig casco verzekert is een rechtsbijstandverzekering mét een verkeersdekking wél verstandig!
Geen slechte km-prijs voor zo'n slagschip automaat?quote:Op maandag 27 juli 2015 23:41 schreef MellowYellow_1979 het volgende:
hier een Volvo v70 D5 uit 2001 40.000km p/j:
Wegenbelasting: ¤ 145,- p/m
Verzekering WA: ¤ 53,- p/m
Onderhoud: ¤ 150,- p/m
Diesel: ¤ 220,- p/m
Afschrijving: ¤ 50,- p/m
Totaal: ¤ 618,- p/m
per km ongeveer: 0,19
Handbak, automaten lopen in deze auto een stuk ongunstiger.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 07:39 schreef Worteltjestaart het volgende:
Geen slechte km-prijs voor zo'n slagschip automaat?
Hoeveel salaris lever je in door een leaseauto te nemen? Je hebt gelijk hoor! Kilometers knallen met dat ding, je betaalt er immers voor!quote:Op dinsdag 28 juli 2015 10:29 schreef Palomar het volgende:
Toen ik nog privé reed had ik eens uitgerekend wat mijn benzine-auto bij een kilometrage van +- 12000 per jaar zonder afschrijving, maar met brandstof, onderhoud, mrb, verzekering ongeveer kostte:
Brandstof: 170
Onderhoud: 80
MRB: 50
Verzekering: 20
Dus zo'n 300-350 per maand, waarbij vooral de post onderhoud nogal onvoorspelbaar was.
Ik heb nu een leaseauto die met bijtelling en eigen bijdrage 190 euro per maand kost. Rekensommetje leverde al snel op dat een leaseauto een stuk voordeliger is. Vooral qua onderhoudskosten die je niet meer hebt. Maak nu ook veel meer prive kilometers omdat ik toch een tankpas heb.
Het is een auto met 14% bijtelling. Dat is zo'n 100 euro. Daarnaast nog een eigen bijdrage voor prive-gebruik aan de werkgever van zo'n 90 euro. That's it dus qua salaris inleveren. En die eigen bijdrage wordt naarmate je groeit in je functie ook lager. Had het ook nog cheaper kunnen doen door een goedkopere auto te nemen (dus lager bijtellingsbedrag en geen eigen bijdrage), maar wilde wel een gelijkwaardige auto als de auto die ik prive had qua vermogen en ruimte.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 13:52 schreef MellowYellow_1979 het volgende:
[..]
Hoeveel salaris lever je in door een leaseauto te nemen? Je hebt gelijk hoor! Kilometers knallen met dat ding, je betaalt er immers voor!
-wat-quote:Op woensdag 17 oktober 2018 22:49 schreef Braddie het volgende:
Benzinekosten zijn +- 800 euro bij 8300 kilometer in 3 maanden en 3 weken Dus misschien toch maar iets vaker laten staan
Ik rij geen 74,7 kilometer per dagquote:Op woensdag 17 oktober 2018 22:52 schreef Vanillekwark het volgende:
3 maanden, 3 weken. 8300 kilometer.
zeg, 30 dagen per maand (=90 dagen) + 21 dagen (3 weken) = 111 dagen.
8300 kilometer / 111 dagen = 74,7 kilometer per dag.
Hoe de neuk haal je dat?
Ik haal gemiddeld 1:17, af en toe een uitschieter richting de 1:20 en af en toe ook iets meer naar de 1:14 toe.quote:Op woensdag 17 oktober 2018 22:59 schreef Vanillekwark het volgende:
Dan ga ik uit van 1:16 met je Daihatsu, 8300 kilometer /16 = 537,5 liter benzine. Maal ¤ 1,60 heeft je dat al ¤ 860 gekost. Ongeacht of jij dat al hebt betaald of niet.
Ik rij veel, heel veel. Als ik 'gewoon' naar het werk ga rij ik al 50 kilometer op een dag. Als ik dan nog naar klanten of leveranciers moet rijden oid, rij ik een stuk meer. Maar we rijden ongeveer evenveel over die periode genomen.
Ik vraag me dan echt af: hoe dan?!
Dat hoeft dus niet meerquote:Op woensdag 17 oktober 2018 23:04 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Ha, de Charaai doet het nog? Wel de kosten van het olie bijvullen meerekenen he.
Ja, Japans he! Lekker tikkend en bonkend naar de APK in Januariquote:Op woensdag 17 oktober 2018 23:05 schreef SgtPorkbeans het volgende:
Doet de Daihatsu het nog steeds! Mooi dat deze auto je niet in de steek laat. Al waren de BMW en de Polo wel echt rijdend schroot.
Dat is ook wel een periode waarna je pas echt wat zinnigs kunt gaan zeggen over de gemiddelde (onderhouds)kosten. Drie maanden is daar eigenlijk te kort voor.quote:Op woensdag 17 oktober 2018 23:07 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ja, Japans he! Lekker tikkend en bonkend naar de APK in Januari
Heb je wel een punt.quote:Op woensdag 17 oktober 2018 23:10 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Dat is ook wel een periode waarna je pas echt wat zinnigs kunt gaan zeggen over de gemiddelde (onderhouds)kosten. Drie maanden is daar eigenlijk te kort voor.
Klopt, stoer doen voor de buitenwereld!quote:Op woensdag 17 oktober 2018 23:10 schreef possetje het volgende:
mensen in het algemeen kopen precies de auto die in hun budget past zodat ze daarna alleen nog maar geld hebben voor 1 keer per week een kipfileetje
dus beter vraag je : wat is jouw loon?
Echt kansloos inderdaad.quote:Op woensdag 17 oktober 2018 23:13 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Klopt, stoer doen voor de buitenwereld!
Komt allemaal wel weer ooit.quote:Op woensdag 17 oktober 2018 23:17 schreef SgtPorkbeans het volgende:
Wanneer krijgen we weer kekke yt filmpjes over de Daihatsu dan Braad?
LOL WATquote:Op woensdag 17 oktober 2018 23:38 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
BMW E34 540i 4.0 V8 Touring op LPG G3 ±17.000km per jaar
MRB: 126 euro pm
Verzekering: 40 euro pm
Brandstof: ±160 euro per maand
Onderhoud: 3 Charades per jaar
Oh shit, 5 Charades. My bad!quote:Op woensdag 17 oktober 2018 23:39 schreef Braddie het volgende:
[..]
LOL WAT
Jij geeft 1350 euro per jaar aan onderhoud uit aan je auto? Dat is wel inclusief montage hoop ik
Niet elk jaar, maar heb zeker weleens 2000+ euro in een jaar er aan uitgegeven. Dit jaar doe ik meer zelf en heb ik nog niet veel er aan uitgeven. Kan nu voor een zacht prijsje de brug van een vriend huren/lenen. Maar begin volgend jaar wordt het roest weggehaald en ipv op te vullen wordt er nieuw staal in gelast, dat is meteen een duur jaar. En een setje banden kost ook al meer dan een Charade (Michelins, geen Chinese shit). Maar mijn auto is mijn hobby, ik geniet er van en moet er dag en nacht van op aan kunnen. En op vakantie moet ‘ie het ook gewoon goed doen uiteraard, ook met 35+ graden. Deze auto blijft langer dus ik vind het het waard.quote:Op woensdag 17 oktober 2018 23:47 schreef Braddie het volgende:
5 charades?! Dus dat is 2250 euro onderhoud?!?! Ik heb een hoop auto's gehad, en aan die auto's ook veel verspijkerd, maar al mijn auto's + onderhoud waren alsnog goedkoper dan wat voor jou 1 jaar onderhoud kost
Afschrijving ? Denk niet dat je dat hebt op een 21 jaar oude Charade met 3 eigenaren voor mij met 208k op de klok
Maar ja, jouw idee van onderhoud is het absolute minimum investeren om een auto rijdende te houden, terwijl hij in een klassieke BMW rijdt die in topconditie verkeert. Dus zo'n gek bedrag vind ik dat niet hoor.quote:Op woensdag 17 oktober 2018 23:47 schreef Braddie het volgende:
5 charades?! Dus dat is 2250 euro onderhoud?!?! Ik heb een hoop auto's gehad, en aan die auto's ook veel verspijkerd, maar al mijn auto's + onderhoud waren alsnog goedkoper dan wat voor jou 1 jaar onderhoud kost
Afschrijving ? Denk niet dat je dat hebt op een 21 jaar oude Charade met 3 eigenaren voor mij met 208k op de klok
Precies dat, thanks!quote:Op donderdag 18 oktober 2018 00:13 schreef Dudeweiser het volgende:
[..]
Maar ja, jouw idee van onderhoud is het absolute minimum investeren om een auto rijdende te houden, terwijl hij in een klassieke BMW rijdt die in topconditie verkeert. Dus zo'n gek bedrag vind ik dat niet hoor.
Dan is't natuurlijk helemaal goedquote:Op donderdag 18 oktober 2018 00:00 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Niet elk jaar, maar heb zeker weleens 2000+ euro in een jaar er aan uitgegeven. Dit jaar doe ik meer zelf en heb ik nog niet veel er aan uitgeven. Kan nu voor een zacht prijsje de brug van een vriend huren/lenen. Maar begin volgend jaar wordt het roest weggehaald en ipv op te vullen wordt er nieuw staal in gelast, dat is meteen een duur jaar. En een setje banden kost ook al meer dan een Charade (Michelins, geen Chinese shit). Maar mijn auto is mijn hobby, ik geniet er van en moet er dag en nacht van op aan kunnen. En op vakantie moet ‘ie het ook gewoon goed doen uiteraard, ook met 35+ graden. Deze auto blijft langer dus ik vind het het waard.
Afachrijving is nihil, hij is al oud en wordt steeds zeldzamer. Dus de prijs die ik er voor heb betaald krijg ik er nog wel voor, ondanks de 50k km extra.
Ja dat klopt wel redelijk.quote:Op donderdag 18 oktober 2018 00:13 schreef Dudeweiser het volgende:
[..]
Maar ja, jouw idee van onderhoud is het absolute minimum investeren om een auto rijdende te houden, terwijl hij in een klassieke BMW rijdt die in topconditie verkeert. Dus zo'n gek bedrag vind ik dat niet hoor.
quote:Op woensdag 17 oktober 2018 23:17 schreef Braddie het volgende:
[..]
Echt kansloos inderdaad.
Ik kan ook echt wel een BMW 7 Serie aanschaffen of een Citroen C6 of een A8, zodat het voor de buitenwereld net is alsof ik heel wat voorstel Maar beter leef ik gewoon naar mijn stand/inkomen zodat ik niet in de shit kom
In welke wereld dat dan.quote:Op woensdag 17 oktober 2018 23:17 schreef Braddie het volgende:
Ik kan ook echt wel een BMW 7 Serie aanschaffen
Ik zou met een tijdje sparen prima een A8 kunnen kopen en zou daar ook wel in kunnen rijden. Alleen DAN hou ik zowel MEZELF als IE-DE-REEN om mij heen voor de gek.quote:Op donderdag 18 oktober 2018 00:20 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Ja hoor jongen, droom lekker verder
Een wereld waar heel Fok! meedoet aan een crowdfunding actie.quote:
Lease? Anders kan dat nooit, je afschrijving alleen is al een veelvoud dan.quote:Op donderdag 18 oktober 2018 00:46 schreef leolinedance het volgende:
Een goeie 200 euro inclusief alles behalve wasstraat. Ongeveer 4000 km per maand. Mercedes C350e
Er is ook een reden dat een auto het gemiddeld twee maanden volhoudt bij jouquote:Op woensdag 17 oktober 2018 23:47 schreef Braddie het volgende:
5 charades?! Dus dat is 2250 euro onderhoud?!?! Ik heb een hoop auto's gehad, en aan die auto's ook veel verspijkerd, maar al mijn auto's + onderhoud waren alsnog goedkoper dan wat voor jou 1 jaar onderhoud kost
Afschrijving ? Denk niet dat je dat hebt op een 21 jaar oude Charade met 3 eigenaren voor mij met 208k op de klok
__!quote:Op donderdag 18 oktober 2018 00:26 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ik zou met een tijdje sparen prima een A8 kunnen kopen en zou daar ook wel in kunnen rijden. Alleen DAN hou ik zowel MEZELF als IE-DE-REEN om mij heen voor de gek.
Plus dat het financieel met 2 maanden helemaal einde verhaal is en ik sowieso op straat sta
Dus ik ga lekker leven naar mijn inkomen, oude roestige Charade voor de deur, en wel alsnog lekker overal heen kunnen crossen zonder ook maar 1 financiele inkakker
Yesquote:Op donderdag 18 oktober 2018 07:43 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Lease? Anders kan dat nooit, je afschrijving alleen is al een veelvoud dan.
Afschrijving kun je toch ook niet zomaar even uitdrukken in een getal? Is vrij onvoorspelbaar.quote:Op donderdag 18 oktober 2018 11:04 schreef Worteltjestaart het volgende:
Ik zie hier heel veel bedragen die nooit kunnen kloppen tenzij afschrijving even conveniently vergeten wordt...
Dus doe je maar of het niet bestaat?quote:Op donderdag 18 oktober 2018 12:00 schreef Kriegel het volgende:
Afschrijving kun je toch ook niet zomaar even uitdrukken in een getal?
Dat valt best mee.quote:Is vrij onvoorspelbaar.
Nee, maar wat verwacht je precies, dat men hier nog even "+90 euro afschrijving" aan zijn post toevoegt? Of "ik denk ¤30 want hij is al wat ouder".quote:Op donderdag 18 oktober 2018 12:05 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Dus doe je maar of het niet bestaat?
Aardig wat gewicht er uitgehaald?quote:Op donderdag 18 oktober 2018 10:58 schreef marp0 het volgende:
BMW 3 serie E46
MRB: 18
Verzekering: 45
Onderhoud: Over afgelopen 2 jaar gemiddeld 100 p/m
Benzine: 275
Foutje, bedankt:)quote:Op donderdag 18 oktober 2018 12:46 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Aardig wat gewicht er uitgehaald?
En wat voor blokkie hangt erin?quote:Op donderdag 18 oktober 2018 10:58 schreef marp0 het volgende:
BMW 3 serie E46
MRB: 55
Verzekering: 45
Onderhoud: Over afgelopen 2 jaar gemiddeld 100 p/m
Benzine: 275
1.9 l 4 cilinder.quote:Op donderdag 18 oktober 2018 13:16 schreef Liftdeur het volgende:
[..]
En wat voor blokkie hangt erin?
Dat is redelijk cheap ja!quote:Op donderdag 18 oktober 2018 12:18 schreef dick_laurent het volgende:
Mijn Paseo zit op 25e wegenbelasting en 22 euro verzekering. Dat maakt 47 euro vaste lasten per maand. Best wel cheapo, zeker in vergelijking met mijn vorige auto
Voor de apk enkele weken terug moesten de remleidingen vervangen worden en nog wat kleinigheidjes aan de verlichting. Was in totaal 368 euro kwijt.
Benzine kan ik haast onmogelijk uitrekenen omdat ik dat simpelweg niet bijhoud
Ik rijd ook by far niet zoveel als onze vriend Braddie, ga meestal met de bus naar werk
Maak daar maar 120e vaste lasten van. En zuipen deed ie ook een stuk meer haha.quote:Op donderdag 18 oktober 2018 13:44 schreef Braddie het volgende:
[..]
Dat is redelijk cheap ja!
Denk dat Lexy wel wat meer was in de maand? Eurootje of 100 bij elkaar?
APK valt mij ook alles mee trouwens
Oei, das wel een flink beetje meer ja. Maar inderdaad, was een veel dikkere bak!quote:Op donderdag 18 oktober 2018 13:56 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Maak daar maar 120e vaste lasten van. En zuipen deed ie ook een stuk meer haha.
Maar ja, was ook een véél dikkere wagen uiteraard.
Toch mis ik 'm niet
Nou, als het gaat over van A naar B komen, dan ja haha....quote:Op donderdag 18 oktober 2018 14:00 schreef Braddie het volgende:
[..]
Las dat al in het AW topic, je kan alles met die Paseo doen wat je ook met de Lexus deed
Ik rijd een E39 530i, ik had een aardig ruim budget maar die krimpt aardig snel nu.quote:Op donderdag 18 oktober 2018 13:34 schreef marp0 het volgende:
[..]
1.9 l 4 cilinder.
Ik had wel graag een 6 cilinder gewild, alleen toen was m'n budget niet zo ruim.
Conveniently nog wel!quote:Op donderdag 18 oktober 2018 11:04 schreef Worteltjestaart het volgende:
Ik zie hier heel veel bedragen die nooit kunnen kloppen tenzij afschrijving even conveniently vergeten wordt...
E39 vind ik ook prachtige auto's. Die 6 in lijn blokken zijn niet kapot te krijgen met wat liefde en aandacht.quote:Op donderdag 18 oktober 2018 14:15 schreef Liftdeur het volgende:
[..]
Ik rijd een E39 530i, ik had een aardig ruim budget maar die krimpt aardig snel nu.
Is het wel waard trouwens.
Je hebt gelijk, even tellen.quote:Op donderdag 18 oktober 2018 11:04 schreef Worteltjestaart het volgende:
Ik zie hier heel veel bedragen die nooit kunnen kloppen tenzij afschrijving even conveniently vergeten wordt...
Zelfs als je elke maand met z’n vieren benzine betaalt (120 euro) kun je geen 20k km halen met de huidige brabdstofprijzenquote:Op vrijdag 19 oktober 2018 01:43 schreef Amoeba het volgende:
Tank meestal 1x per maand maar de meeste grote trips (sowieso 90% van alle kilometers die ik er mee maak) gaan door 3 of 4 man, dus zeg 30 euro per maand benzine. Onderhoud is denk in een dikke 200 per jaar gemiddeld, APK erbij rekenen, zeg 250 per jaar. Verder doen we dat allemaal zelf dus t blijft meestal bij wat oude onderdelen van de sloop schrapen en een middagje vloeken.
Dus per maand 10+15+30+ +-25 = 80 piek? Op jaarbasis rijdt die zo'n 20.000 kilometer maar aangezien de teller stuk is, is dat een gokje
Maar natuurlijkquote:Op donderdag 18 oktober 2018 09:01 schreef Plompzakker het volgende:
[..]
Er is ook een reden dat een auto het gemiddeld twee maanden volhoudt bij jou
Typo moest 10.000 zijnquote:Op vrijdag 19 oktober 2018 10:34 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Zelfs als je elke maand met z’n vieren benzine betaalt (120 euro) kun je geen 20k km halen met de huidige brabdstofprijzen
Wel gaaf, altijd een zwak gehad voor een 190 en ze rijden erg lekker!
Wel aan een motorrijbewijs + motorquote:Op vrijdag 19 oktober 2018 12:11 schreef dick_laurent het volgende:
Even een andere vraag tussendoor voor wie hem wil beantwoorden:
Wie hier heeft wel eens een groot deel (of misschien zelfs alles) van zijn spaargeld uitgegeven aan een auto?
De helft aan een Renault Twingo met 162k op de klok volgens het dashboard Achteraf bleek dit dichterbij 290k te zittenquote:Op vrijdag 19 oktober 2018 12:11 schreef dick_laurent het volgende:
Even een andere vraag tussendoor voor wie hem wil beantwoorden:
Wie hier heeft wel eens een groot deel (of misschien zelfs alles) van zijn spaargeld uitgegeven aan een auto?
Maar desondanks je beste auto ooit, tot aan die Charade in elk geval.quote:Op vrijdag 19 oktober 2018 12:18 schreef Braddie het volgende:
[..]
De helft aan een Renault Twingo met 162k op de klok volgens het dashboard Achteraf bleek dit dichterbij 290k te zitten
(om nog maar te zwijgen over het feit dat dit een Ex-schade auto was, en een import bak)
Nee die Twingo wat mijn beste auto was tot aan de Charade was de blauwe genaamd Basquote:
Ik heb voor m'n huidige auto wel een spaarvarkentje moeten stukslaan. Maar goed, daar spaar je dan ook voor.quote:Op vrijdag 19 oktober 2018 12:11 schreef dick_laurent het volgende:
Even een andere vraag tussendoor voor wie hem wil beantwoorden:
Wie hier heeft wel eens een groot deel (of misschien zelfs alles) van zijn spaargeld uitgegeven aan een auto?
En dan praten we over 500 eypo...quote:Op vrijdag 19 oktober 2018 12:18 schreef Braddie het volgende:
[..]
De helft aan een Renault Twingo met 162k op de klok volgens het dashboard Achteraf bleek dit dichterbij 290k te zitten
(om nog maar te zwijgen over het feit dat dit een Ex-schade auto was, en een import bak)
Blijf me verbazen waar jij allemaal wel niet heen rijdt... 3k p/m is echt veel als je geen ww (no pun) rijdt.quote:Op donderdag 18 oktober 2018 17:10 schreef Braddie het volgende:
3K onderhoud dit jaar? Oei
Ga zelf uit van 1:17 gemiddeld en klopt ook wel aardig Verschilt hier ook wel qua aantal kilometers wat ik rij, ene maand zijn het er net aan 1500, dan opeens 3000, dan weer 2000, dan 800 :")
Zit gemiddeld op 1800 km tegenwoordig.quote:Op zaterdag 20 oktober 2018 11:35 schreef Geelman het volgende:
[..]
Blijf me verbazen waar jij allemaal wel niet heen rijdt... 3k p/m is echt veel als je geen ww (no pun) rijdt.
Naja 500 of niet, zijn toch rare fratsenquote:Op zaterdag 20 oktober 2018 11:26 schreef Geelman het volgende:
[..]
Ik heb voor m'n huidige auto wel een spaarvarkentje moeten stukslaan. Maar goed, daar spaar je dan ook voor.
[..]
En dan praten we over 500 eypo...
Reserveer je niks per maand? Voor eventuele reparaties?quote:Op zaterdag 20 oktober 2018 13:24 schreef -mosrednA het volgende:
Toyota aygo op LPG
Wegenbelasting ¤19,- p/m
Verzekering ¤29,- p/m
Brandstofkosten (3000km p/m) ¤125,- p/m
Totaal per maand: ~ ¤175,-
Onderhoudskosten weet ik niet, heb nog geen onderhoud nodig gehad.
Onderhoud hoeft niet? En afschrijving is 0?quote:Op zaterdag 20 oktober 2018 13:24 schreef -mosrednA het volgende:
Toyota aygo op LPG
Wegenbelasting ¤19,- p/m
Verzekering ¤29,- p/m
Brandstofkosten (3000km p/m) ¤125,- p/m
Totaal per maand: ~ ¤175,-
Onderhoudskosten weet ik niet, heb nog geen onderhoud nodig gehad.
Die heeft wel een heel onrealistisch beeld van autorijden. Voor dat geld heb je net een APK en kleine beurt, en moet er voor de rest niets geks aan de hand zijn.quote:Op zaterdag 20 oktober 2018 13:31 schreef DJSmiley het volgende:
Citaat van een bekende: Ik heb m net vorig jaar gekocht, en nu al 200 euro voor de APK. Ik dacht dat ik een goede auto gekocht had!
Dat wel inderdaad. Heb wel een paar ¤100,- reserve staan. Maar op een busje motorolie / LPG olie / APK heb ik nog niets nodig gehad. Denk dat die dingen samen me nog geen ¤75,- hebben gekostquote:Op zaterdag 20 oktober 2018 13:27 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
Reserveer je niks per maand? Voor eventuele reparaties?
¤200,-?? Absoluuuut niet. En de afschrijving van mijn auto is echt heel weinig, want ik heb hem ver onder zijn waarde kunnen overnemen. Als ik hem nu verkoop zou ik er minimaal ¤500,- meer voor krijgen. En er staat < 100k op de teller.quote:Op zaterdag 20 oktober 2018 13:31 schreef DJSmiley het volgende:
[..]
Onderhoud hoeft niet? En afschrijving is 0?
Ik gok dat je er rustig 200 eur bij op mag tellen.
Overigens maak ik vaker mensen tegen die zeggen: Auto is niet zo duur, kost maar 150 eur per maand (en daar rekenen ze ook mee, de rest kunnen ze mooi opmaken). Mijn auto vinden ze maar vet duur.
En vervolgens wel janken als er onderhoud gedaan moet worden. (Citaat van een bekende: Ik heb m net vorig jaar gekocht, en nu al 200 euro voor de APK. Ik dacht dat ik een goede auto gekocht had!).
(Autotje van 15 jaar, 150k op de teller, en 20k mee gereden sinds de aankoop)
2400 per jaar apart voor een auto van 3 jaar oud? __!quote:Op zaterdag 20 oktober 2018 18:09 schreef Sometimes het volgende:
46¤ Wegenbelasting
33¤ Verzekering (casco)
230¤ Benzine
200¤ per maand apart voor onderhoud / reparaties / vervanging
30.000 km/jaar, Ford Focus Wagon 2015
Afschrijving...quote:Op zaterdag 20 oktober 2018 18:50 schreef RobjeGeus het volgende:
[..]
2400 per jaar apart voor een auto van 3 jaar oud? __!
Voor afschrijving, onderhoud (elke 20K km, dus 3 x per 2 jaar), reparaties, banden.quote:Op zaterdag 20 oktober 2018 18:50 schreef RobjeGeus het volgende:
[..]
2400 per jaar apart voor een auto van 3 jaar oud? __!
Ja sorry ik wist niet dat afschrijving onder onderhoud valt.quote:Op zaterdag 20 oktober 2018 19:23 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Voor afschrijving, onderhoud (elke 20K km, dus 3 x per 2 jaar), reparaties, banden.
Zoals iemand hierboven al schrijft: waarschijnlijk aan de krappe kant. Zeker met veel kilometers schrijft een auto op benzine vlot af.
Nee, hij noemt het zelf al vervanging in zijn post.quote:Op zaterdag 20 oktober 2018 19:25 schreef RobjeGeus het volgende:
[..]
Ja sorry ik wist niet dat afschrijving onder onderhoud valt.
Hé, een 205! Ik vind het al sentimentele auto's worden terwijl ik jaren geleden er niet dood in gevonden wilde worden. Rij je ook nog de 126 Dingest?quote:Op zaterdag 20 oktober 2018 18:55 schreef Dingest het volgende:
Voor een Peugeot 205 uit '89:
16,- voor MRB volgens mij
25,- voor WA-verzekering, maar dat is ook nog inclusief een oldtimerverzekering van 5-10 euro
25,- voor benzine: ik rijd normaal heel weinig, dus benzinekosten voor uitjes/vakanties vallen dan ook onder (het potje van) uitjes/vakanties. Kilometers per jaar worden vooral daardoor bepaald: net heel september de Balkan doorgereden en er 7.703 km bij op de teller gezet. Normaal in een week is dat meestal maar 50.
100,- voor onderhoud/vervanging, al heb ik geen afschrijving want de auto was gratis
Onderdelen via webshops zijn ook niet heel erg duur en onderhoud doe ik zelf, wat scheelt in de kosten. Zolang de auto niet roest kan ik het permitteren wat uitgebreider onderhoud aan te plegen dan iemand zou doen die garageprijs en uurloon moet betalen. Inmiddels ook al veel aan de auto gedaan dus het moet wel enorm uit de klauwen lopen wil het (imho) niet meer rendabel zijn.
Ze blijken verrassend robuust te zijn Met het model heb ik verder niets, maar deze was en gratis, en hij is verder ook vrij goedkoop en zuinig (1.1 met zuinig afgestelde carb), en nog behoorlijk comfortabel, en heerlijk simpel.quote:Op zaterdag 20 oktober 2018 21:23 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Hé, een 205! Ik vind het al sentimentele auto's worden terwijl ik jaren geleden er niet dood in gevonden wilde worden. Rij je ook nog de 126 Dingest?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De 126 wacht nog steeds op een andere bak. Beetje betaalbare zijn gewoon nauwelijks te vinden, ze worden steeds opgekocht. Zelfde met sloop-126jes, die zijn ook binnen een paar uur weg Nu is het voor de winter niet zo erg: een 205 heeft verwarming...
Bovendien is van de zomer op de Duitse Autobahn het balansastandwiel van mijn Saab 96 kapot gedraaid (geen v-snaar en dus geen koeling/laadstroom tot gevolg). Zo'n setje is ook flink prijzig. En aangezien de 96 het tienvoudige van de 126 heeft gekost, heeft die wel ietsje meer voorrang Maar liefst heb ik ze beide van het voorjaar weer rijdend.
Ik begrijp dus dat die van jullie (die ingevoerde, denk ik?) nu officieel op de weg is?
Had dan de V8 met Awd of desnoods T6 gehaald! Is ook nog een ongeblazen 3.2 V6 met AWD toch!?quote:Op vrijdag 24 juli 2015 16:24 schreef eXplorer1 het volgende:
tot een paar weken terug
Audi S8:
Verzekering 70¤
Wegenbelasting: 141¤
brandstof: 400-500 ¤(lpg)
nu:
Volvo S80 T-5:
Verzekering 50¤
Wegenbelasting: 105¤
brandstof: 350-400¤ (lpg)
en ik betaal mijn moeder haar auto omdat ze niet meer werkt en het niet kan betalen
Citroen C1:
verzekering: 20¤
wegenbelasting: weet ik niet eens maar zal tientjeswerk zijn
brandstof: 150¤ per maand
==========
Toekomst, hopelijk komt er een S4 om de S8 te vervangen, de S80 is een tijdelijk hok, ik ben echt SCHIJT klaar met 260+ pk op FWD.
Afschrijving is geen berekening maar een natte vinger.quote:Op vrijdag 26 oktober 2018 13:12 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
Hoe rekenen jullie indien je de auto op papier in 10 jaar afgeschreven hebt en deze na 11 jaar nog steeds rijdt?
Bijschrijving i.p.v. afschrijving?
Als de auto al totaal is afgeschreven dan wordt de afschrijving ¤0.quote:Op vrijdag 26 oktober 2018 13:12 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
Hoe rekenen jullie indien je de auto op papier in 10 jaar afgeschreven hebt en deze na 11 jaar nog steeds rijdt?
Bijschrijving i.p.v. afschrijving?
Totale afschrijving blijft hetzelfde, gemiddelde kosten per maand zijn lager.quote:Op vrijdag 26 oktober 2018 13:12 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
Hoe rekenen jullie indien je de auto op papier in 10 jaar afgeschreven hebt en deze na 11 jaar nog steeds rijdt?
Dat is, wat, iets van 1300 kg op diesel voor ¤16? Tering, wat worden wij hier toch genaaid.quote:Op vrijdag 26 oktober 2018 13:29 schreef MrBadGuy het volgende:
Audi A3, 2009, Diesel, ~70.000 km op de teller, wordt weinig gebuikt (+ Duits kenteken, vandaar de lage wegenbelasting )
In Duitsland is humor dan weer erg duur.quote:Op vrijdag 26 oktober 2018 16:46 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Dat is, wat, iets van 1300 kg op diesel voor ¤16? Tering, wat worden wij hier toch genaaid.
Ik vind dat anders best humor, ¤16 in plaats van datzelfde +100.quote:Op vrijdag 26 oktober 2018 16:47 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
In Duitsland is humor dan weer erg duur.
Het Duitse wegennet dondert ook niet voor niets van ellende uit elkaar natuurlijk.quote:Op vrijdag 26 oktober 2018 16:46 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Dat is, wat, iets van 1300 kg op diesel voor ¤16? Tering, wat worden wij hier toch genaaid.
Dat is niet mijn ervaring. Over het algemeen ben ik best tevreden met het Duitse wegennet; wel vaak wegwerkzaamheden, maar de wegen waar ik gebruik van maken zelf zijn over het algemeen prima. De Nederlandse wegen zijn over het algemeen (naar mijn idee) iets beter (wat strakker), de Belgische wegen zijn echter vele malen slechter. Het relatief kleine verschil in kwaliteit weegt echter bij lange na niet op tegen de 5 maal hogere wegenbelasting in Nederland.quote:Op vrijdag 26 oktober 2018 17:39 schreef JDude het volgende:
[..]
Het Duitse wegennet dondert ook niet voor niets van ellende uit elkaar natuurlijk.
Ik ben overgestapt naar een stage 3 A6 C6 3.0 TDI quattro, heerlijk apparaat!quote:Op donderdag 25 oktober 2018 23:32 schreef ForumGek het volgende:
[..]
Had dan de V8 met Awd of desnoods T6 gehaald! Is ook nog een ongeblazen 3.2 V6 met AWD toch!?
Dikke bak Als je die motorrevisie rekent kom je op iets van Eur 100 per maand aan onderhoud. Dan nog de verzekering en mrb Eur 200 per maand. En brandstof Eur 300 per maand.quote:Op vrijdag 26 oktober 2018 22:32 schreef Yum-Yum het volgende:
BMW 750iL individual bj. 2000. Ik rijd er alleen in vanaf april t/m oktober. Maximaal 10000 kilometer per jaar.
MRB: ¤327 per kwartaal
Verzekering: All-risk youngtimer verzekering tegen taxatiewaarde: ¤84 per maand.
Brandstof: ¤150 per 2 weken.
Onderhoud: ¤500 per jaar. Motorrevisie van ¤5000 niet mee gerekend. 6 jaar in bezit.
Onderhoud en reparatie doe ik zelf.
Ik mag maximaal 10000 kilometer per jaar rijden van de verzekering. En daar kom ik nog niet eens aan. Dit komt door de youngtimer verzekering. Ook moet de auto geen dagelijkse auto zijn. Dus als ik er alleen in de ''mooie'' maanden mee rijd en in de ''slechte'' maanden niet dan mag dat. Dan moet ik de auto wel schorsen en eventueel stallen. Voor de slechte maanden heb ik een pekelbak, welke na de winter de deur weer uit gaat.quote:Op vrijdag 26 oktober 2018 23:36 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dikke bak Als je die motorrevisie rekent kom je op iets van Eur 100 per maand aan onderhoud. Dan nog de verzekering en mrb Eur 200 per maand. En brandstof Eur 300 per maand.
Eur 600 per maand ex afschrijving, maar die zal vast gering zijn op zo'n oude (mooie) zuipschuit Hoeveel rij je, iets van 10-15k km per jaar gezien je brandstofkosten?
edit: Foto? Ben wel benieuwd!
Same here alleen klein is die Clio hè als ik een buggy achterin leg passen er geen boodschappen meer bij tijd voor een groter lease gebakjequote:Op zondag 28 oktober 2018 19:02 schreef mitchelll0181 het volgende:
Clio Estate 2014, lease gebakkie..
300 de maand inc onbeperkt prive rijden.
Wel chill, ff wat ophalen van marktplaats 200km verderop enzo haha
Kost wat maar dan heb je ook wat.quote:Op woensdag 31 oktober 2018 12:40 schreef NoComment het volgende:
Ik hou het niet bij maar het is niet best
Belasting zo'n 150 p/m (zware diesel)
Diesel 300-350 p/m (uitgaande van 35k per jaar, verbruik 1;13 en 1,5 euro per liter, zal nu eerder richting de 300 gaan denk ik)
Onderhoud denk ik liever even niet over na.. Laatste jaar remschijven voor laten doen (700) remschijven achter (600) laatst intercoolerslang + voorgloeisysteem + vacuumsysteem + inlaatspruitstuk (2500 ) en dan nog het gebruikelijke aan olie en filtertjes enzo dus het ziet er naar uit dat ik nog ff doorrij met deze. Maar dat was ik sowieso wel van plan, want het ding (2011 E91 335d) rijdt heerlijk.
Heb je er gouden schijven op laten zetten of wat? Damn, voor 150 euro heb je 2 Brembo's voor de voorkant, de achterkant kost je 100 euro. Je hebt je garagist erg blij gemaaktquote:Op woensdag 31 oktober 2018 12:40 schreef NoComment het volgende:
Ik hou het niet bij maar het is niet best
Belasting zo'n 150 p/m (zware diesel)
Diesel 300-350 p/m (uitgaande van 35k per jaar, verbruik 1;13 en 1,5 euro per liter, zal nu eerder richting de 300 gaan denk ik)
Onderhoud denk ik liever even niet over na.. Laatste jaar remschijven voor laten doen (700) remschijven achter (600) laatst intercoolerslang + voorgloeisysteem + vacuumsysteem + inlaatspruitstuk (2500 ) en dan nog het gebruikelijke aan olie en filtertjes enzo dus het ziet er naar uit dat ik nog ff doorrij met deze. Maar dat was ik sowieso wel van plan, want het ding (2011 E91 335d) rijdt heerlijk.
Ik koop schijven en blokken ook origineel bij de stealer. Dat kost zo rond de ¤200 per schijf en de blokken zo rond de ¤150 per set.quote:Op woensdag 31 oktober 2018 15:05 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Heb je er gouden schijven op laten zetten of wat? Damn, voor 150 euro heb je 2 Brembo's voor de voorkant, de achterkant kost je 100 euro. Je hebt je garagist erg blij gemaakt
Ben ik het niet mee eens.quote:Op vrijdag 26 oktober 2018 17:45 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Dat is niet mijn ervaring. Over het algemeen ben ik best tevreden met het Duitse wegennet; wel vaak wegwerkzaamheden, maar de wegen waar ik gebruik van maken zelf zijn over het algemeen prima. De Nederlandse wegen zijn over het algemeen (naar mijn idee) iets beter (wat strakker), de Belgische wegen zijn echter vele malen slechter. Het relatief kleine verschil in kwaliteit weegt echter bij lange na niet op tegen de 5 maal hogere wegenbelasting in Nederland.
Kan best zijn, ik heb alleen/hoofdzakelijk ervaring met de wegen (lees Autobahn) tussen Arnhem/Keulen/Frankfurt, en daar valt het naar mijn mening best mee. Wegdek is beter dan wat ik in België gewend ben, vergelijkbaar met Nederland, alleen de wegwerkzaamheden zijn wel aanzienlijk meer. Ik zou iig niet 5 keer zoveel wegenbelasting willen betalen (en ook niet het dubbele) om het naar het Nederlandse niveau te brengen.quote:Op woensdag 31 oktober 2018 22:01 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Ben ik het niet mee eens.
Duitse B en L-wegen zijn dramatisch. Niet voor niets is in NRW 58% in slechte staat. https://mobil.rundschau-o(...)leSwitchPopupClick=1
Afgelopen 3,5jaar ook 22.000(!) Baustellen alleen al in Hamburg..
https://www.ndr.de/nachri(...)r,baustellen354.html
5,5 maand afsluiting omdat 485m weg vernieuwd moet worden
https://mobil.hessen.de/p(...)ensachsen-ab-2252018
België is qua kwaliteit Duitsland allang voorbij, of eigenlijk is de Duitse infra compleet ingestort vanwege een structureel tekort aan geld en mankracht
quote:Op woensdag 31 oktober 2018 15:05 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Heb je er gouden schijven op laten zetten of wat? Damn, voor 150 euro heb je 2 Brembo's voor de voorkant, de achterkant kost je 100 euro. Je hebt je garagist erg blij gemaakt
Origineel BMW inderdaad, heb wel zitten kijken naar alternatieven maar ik wilde het in ieder geval goed hebben en om dan maar te gokken dat iets van ATE, Brembo of wat-dan-ook net zo goed werkt had ik niet zo'n trek in. Schijven aan de voorkant zijn ook nog eens 348mm dus maatje pizza XL. Achter met 300mm niet heel veel kleiner. Vanaf nu ga ik wel naar een specialist in plaats van de BMW dealer, buiten het feit dat het wat euro's scheelt heb ik meer vertrouwen in de specialist die verder kijkt dan wat er op een checklist staat..quote:Op woensdag 31 oktober 2018 20:15 schreef Yum-Yum het volgende:
[..]
Ik koop schijven en blokken ook origineel bij de stealer. Dat kost zo rond de ¤200 per schijf en de blokken zo rond de ¤150 per set.
Ik heb in het verleden Brembo, ATE en Bosch remschijven gehad. Van alle 3 de merken heb ik ze allemaal krom getrokken. Bij de dealer eens geïnformeerd of zij dit wel eens tegen kwamen. Kwam geregeld voor zeiden zij, op te lossen door dus (dure) schijven en blokken bij de dealer te kopen. BMW maakt blijkbaar hun eigen remschijven... sindsdien geen problemen meer gehad met het krom trekken van schijven.
90 euro benzine is 60 liter benzine,quote:Op dinsdag 23 oktober 2018 17:26 schreef ColtZ40 het volgende:
Audi A1 2013
Wegenbelasting 33
Verzekering all risk 35
Benzine 90
Onderhoud 11
Afschrijving 106
275 euro per maand
1335 km per maand
Die 1330 km is het gemiddelde van afgelopen 5 jaar, we rijden nu ivm andere baan minder. Maar 1:17 is goed haalbaar.quote:Op zondag 11 november 2018 12:58 schreef DieselTank het volgende:
[..]
90 euro benzine is 60 liter benzine,
1330/60=22 km per liter benzine ook wel ongeveer 4,5l per 100 km. Dat is best knap, rijdt je voornamelijk 80 wegen ofzo?
Of zit je in het buitenland met goedkopere benzine? Is het een diesel?
Hele auto klote, of alleen de bak?quote:Op zondag 2 december 2018 20:04 schreef Juup© het volgende:
Mazda 3 TS+ 2.0 150 pk automaat (klote bak )
...
De automatische versnellingsbak is ruk, heeft een "eigen wil" c.q. irritant geprogrammeerde software, tenzij je b.v. bejaard bent en het gaspedaal amper aan raakt.quote:Op zondag 2 december 2018 20:16 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Hele auto klote, of alleen de bak?
Lijkt mij wel een leuk alternatief voor Golf enzo.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door Juup© op 03-12-2018 09:33:35 (Spoiler gezien de lap tekst) ]
Waar haal jij een WA van 26,- vandaan (ookal was dit in 2015).quote:Op vrijdag 24 juli 2015 15:17 schreef Socios het volgende:
Audi A3.
Motorrijtuigenbelasting EUR 52,-.
WA-verzekering EUR 26,28.
Onderhoud nog onbekend (Nieuwe auto)
Benzine voor 1.000 kilometer per maand.
quote:Op maandag 3 december 2018 08:56 schreef Juup© het volgende:
[..]
De automatische versnellingsbak is ruk, heeft een "eigen wil" c.q. irritant geprogrammeerde software, tenzij je b.v. bejaard bent en het gaspedaal amper aan raakt.
Hieronder volgt een lap tekst over mijn ervaring met de auto, het lijkt wel een test onderzoekZo.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gelezen.
Jammer zo'n bak.How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
LPG G installatie?quote:Op maandag 24 december 2018 11:17 schreef -mosrednA het volgende:
Door de gunstigere brandstofprijzen nu (tank voor ¤0,539 p/L) betaal ik per maand ongeveer ¤140,- op basis van 3000 km/mnd
Verzekering ¤30,-
Wegenbelasting ¤19,-
Brandstof ~¤90,-
Onderhoud niet meegerekend. Heb ik nog niet echt relevante posten van gehad.
quote:
Behalve deze nu 6 maanden zonder noemenswaardige kosten.quote:Op donderdag 18 oktober 2018 09:01 schreef Plompzakker het volgende:
[..]
Er is ook een reden dat een auto het gemiddeld twee maanden volhoudt bij jou
Het feit dat je met een auto die 6 maanden heel blijft loopt te pochen zegt wel genoegquote:Op maandag 24 december 2018 11:28 schreef MisterLastName het volgende:
[..]
Behalve deze nu 6 maanden zonder noemenswaardige kosten.
Heeft niks met pochen te maken.quote:Op maandag 24 december 2018 11:45 schreef Plompzakker het volgende:
[..]
Het feit dat je met een auto die 6 maanden heel blijft loopt te pochen zegt wel genoeg
En je rijd op regenwater en onderdelen groeien aan de bomen?quote:Op maandag 24 december 2018 18:42 schreef Mr.Ping het volgende:
Ik ga deze winnen!
Wegenbelasting: 25,- euro
Verzekering WA: 17,77 euro
Totaal: 42,77 euro per maand.
Nee, maar dat zijn wisselende kosten.quote:Op maandag 24 december 2018 18:50 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
En je rijdt op regenwater en onderdelen groeien aan de bomen?
Kosten zijn kosten.quote:Op maandag 24 december 2018 18:52 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Nee, maar dat zijn wisselende kosten.
Ik tank in België voor 1,28 euro, en dat zal zo'n 50 euro per maand kosten.
Reparaties de afgelopen 6 maanden 300,- euro, dit was incl. apk en een nieuwe band.
Da's waar.quote:
Wegenbelasting 12 euro per maand en WA 13.50 per maand.quote:Op maandag 24 december 2018 18:42 schreef Mr.Ping het volgende:
Ik ga deze winnen!
Wegenbelasting: 25,- euro
Verzekering WA: 17,77 euro
Totaal: 42,77 euro per maand.
Nee, ik.quote:Op maandag 24 december 2018 18:42 schreef Mr.Ping het volgende:
Ik ga deze winnen!
Wegenbelasting: 25,- euro
Verzekering WA: 17,77 euro
Totaal: 42,77 euro per maand.
Ja, BMW is niet meer wat het geweest is!quote:Op maandag 24 december 2018 19:26 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Nee, ik.
Gereden aantal kms. 2018: 0
Kosten onderhoud ¤15K (blokrevisie)
Fiat Cinquecento?quote:Op maandag 24 december 2018 19:17 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Wegenbelasting 12 euro per maand en WA 13.50 per maand.
BMW doet het prima.quote:Op maandag 24 december 2018 19:29 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Ja, BMW is niet meer wat het geweest is!
W201quote:
Neequote:Op maandag 24 december 2018 19:46 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Rij je daar 12 maanden per jaar mee?
quote:Op maandag 24 december 2018 18:42 schreef Mr.Ping het volgende:
Ik ga deze winnen!
Wegenbelasting: 25,- euro
Verzekering WA: 17,77 euro
Totaal: 42,77 euro per maand.
Kuch, als het om vaste lasten gaat.quote:Op maandag 24 december 2018 19:17 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Wegenbelasting 12 euro per maand en WA 13.50 per maand.
quote:Op donderdag 18 oktober 2018 14:29 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Fiat 126p
MRB: 2,33 (kwarttarief, 28 eur)
Verzekering: 5,75
Benzine: 20 eur ~
Onderhoud: Nog geen cijfer op te geven.. 50 euro per maand als gemiddelde zal veel zijn.
Weinig kilometers ja
Mjah een W201 is wel een grote slee itt die Fiatquote:Op maandag 24 december 2018 20:11 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
[..]
Kuch, als het om vaste lasten gaat.
[..]
Das niet heel zuinig qua benzine.quote:Op vrijdag 11 januari 2019 09:39 schreef Ciora het volgende:
Lancia Delta 2011, ca. 20k km per jaar.
Benzine: 240,00
Verzekering (allrisk incl. pechhulp): 60,00
Wegenbelasting: 60,00
Afschrijving: 100,00
Onderhoud: 80,00
Totaal: 540,00 per maand.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |