Betwijfel of er uberhaupt nog plaats gaat zijn want de langste afstand is 300km dit jaar. Verder weet ik niet of die pijntjes overgaan door het stuur te verhogen, ik heb qua afstelling al aardig wat geexperimenteerd en een hoger stuur hield niet echt. Twijfel nu wel een beetje over pbp, ik wil het zelf best proberen, nu nog mijn ouders (vooral mijn moeder overtuigen)quote:Op maandag 22 oktober 2018 07:55 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
440 is al een behoorlijke basis gezien je snelheid. Er zullen er zat aan de start staan komend jaar die nu op een veel lager niveau staan. Voor de lange afstand zijn tegenwoordig pijntjes normaal totdat je je zitpositie aanpast aan de lange afstand. Dus het stuur een stukje omhoog.
Je kunt uiteraard je plekje reserveren op het moment dat past bij je langste afstand van nu. Definitief beslissen doe je pas later in het voorjaar, meestal zo rond je 600.
Met 300 zul je iig een plekje voor de 80 of 84 uurs kunnen krijgen. Voor de 90 wellicht ook maar dan eerder helemaal achterin.quote:Op maandag 22 oktober 2018 10:42 schreef Rikkie99 het volgende:
[..]
Betwijfel of er uberhaupt nog plaats gaat zijn want de langste afstand is 300km dit jaar. Verder weet ik niet of die pijntjes overgaan door het stuur te verhogen, ik heb qua afstelling al aardig wat geexperimenteerd en een hoger stuur hield niet echt. Twijfel nu wel een beetje over pbp, ik wil het zelf best proberen, nu nog mijn ouders (vooral mijn moeder overtuigen)
Mag je trouwens bij de verplichte brevetten een afstand vervangen door een langere afstand?
Weet niet of het zo slim is om me in te schrijven voor de 80 of 84 uurs groep bij mijn eerste deelname?quote:Op maandag 22 oktober 2018 18:56 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Met 300 zul je iig een plekje voor de 80 of 84 uurs kunnen krijgen. Voor de 90 wellicht ook maar dan eerder helemaal achterin.
Heb je al eens een bikefit gedaan ivm de pijntjes?
Langere afstand mag je idd inzetten voor een kortere. Of het nodig is gezien de kalender in Nederland en België is de vraag, er is een mooi aanbod aan tochten. De 200 van Zwolle geldt al voor je kwalificatie, rij je die (of een ander winterbrevet) dan heb je al de 1e kwalificatierit op zak.
Heb je ook de Belgische kalender er bij gepakt? Daar zijn ook veel 400km brevetten op andere weekenden.quote:Op maandag 22 oktober 2018 19:28 schreef Rikkie99 het volgende:
[..]
Weet niet of het zo slim is om me in te schrijven voor de 80 of 84 uurs groep bij mijn eerste deelname?
Bikefit heb ik nog niet gedaan, maar merk dat ik nu al minder last heb door corestability oefeningen waar ik niet al te lang geleden mee begonnen ben dus ik hoop dat dat het probleem grotendeels oplost
En de kalender is inderdaad mooi gevuld, ik kan alleen waarschijnlijk de 400 van bunnik rijden en dan is het wel fijn om nog uit te kunnen wijken naar een extra 600 later in het jaar
Daar heb ik nog niet gekeken nee. Om een of andere reden niet verder gekeken dan de nederlandse kalender. Maar u denkt dus dat ik ook in de 80uurs groep zou kunnen starten?quote:Op maandag 22 oktober 2018 21:07 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Heb je ook de Belgische kalender er bij gepakt? Daar zijn ook veel 400km brevetten op andere weekenden.
Verstandiger is uiteraard de 90 uurs maar jij hebt inmiddels de uitwijkmogelijkheid voor het geval de 90 uurs groep vol zit.
#hipsterquote:Op maandag 22 oktober 2018 22:34 schreef kanovinnie het volgende:
Vandaag een rondje door de ardennen gereden. Meer meters bospad en boerenpad dan asfalt....
Waarom zou je er geen wedstrijd mee kunnen rijden?quote:Op maandag 22 oktober 2018 22:25 schreef Coppi het volgende:
Niks mis met 105 als je er geen wedstrijden mee rijdt. Gewoon degelijk spul.
Het kan natuurlijk best. Alle Shimanigroepen vanaf 105 zijn oke. Maar in een wedstrijd wil je optimaal voorbereid zijn. Dure ace is net wat lichter, stijver, responsiever onder maximale belasting en heeft Di2. Zelf merkte ik niets in de overgang van 105 naar Ultegra.quote:Op maandag 22 oktober 2018 23:26 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Waarom zou je er geen wedstrijd mee kunnen rijden?
Net alsof je als bolle wedstrijdtoerder daar iets van merkt.quote:Op dinsdag 23 oktober 2018 09:17 schreef Coppi het volgende:
[..]
Het kan natuurlijk best. Alle Shimanigroepen vanaf 105 zijn oke. Maar in een wedstrijd wil je optimaal voorbereid zijn. Dure ace is net wat lichter, stijver, responsiever onder maximale belasting en heeft Di2. Zelf merkte ik niets in de overgang van 105 naar Ultegra.
In die zin vind ik de wielen opvallender.quote:Op maandag 22 oktober 2018 22:29 schreef Reintji het volgende:
[..]
Nee, heb zelf ook. Maar verwachtte dat niet op een fiets uit deze prijsklasse.
Wat een flauwekul. Je staat hier nu dus gewoon te verkondigen dat je niks te zoeken hebt in een westrijd als je niet de duurste groep erop hebt zitten. Zelfs profs rijden niet allemaal met het duurste.quote:Op dinsdag 23 oktober 2018 09:17 schreef Coppi het volgende:
[..]
Het kan natuurlijk best. Alle Shimanigroepen vanaf 105 zijn oke. Maar in een wedstrijd wil je optimaal voorbereid zijn. Dure ace is net wat lichter, stijver, responsiever onder maximale belasting en heeft Di2. Zelf merkte ik niets in de overgang van 105 naar Ultegra.
Onzin. Lees eerst rustig mijn reactie nog eens.quote:Op dinsdag 23 oktober 2018 09:55 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Wat een flauwekul. Je staat hier nu dus gewoon te verkondigen dat je niks te zoeken hebt in een westrijd als je niet de duurste groep erop hebt zitten. Zelfs profs rijden niet allemaal met het duurste.
Onzin natuurlijk, je gaat echt geen meter harder rijden als je met dura ace rijdt ipv 105. Mocht het dan wel over gewichtsverschil gaan dan maakt het in NL nog niets uit, gewicht is op het vlakke nihil van invloed op snelheid. Een 105 achterderailleur is even snel af te stellen als een Di2 of Dura ace mechanisch. En de voor derailleur maakt toch niet uit, aangezien toch alles op groot voor wordt gereden.quote:Op dinsdag 23 oktober 2018 09:17 schreef Coppi het volgende:
[..]
Het kan natuurlijk best. Alle Shimanigroepen vanaf 105 zijn oke. Maar in een wedstrijd wil je optimaal voorbereid zijn. Dure ace is net wat lichter, stijver, responsiever onder maximale belasting en heeft Di2. Zelf merkte ik niets in de overgang van 105 naar Ultegra.
wat is er stijver aan dura ace? (je lijkt iets te roepen waar van je werkelijk niet weet hoe het zit)quote:Op dinsdag 23 oktober 2018 09:17 schreef Coppi het volgende:
[..]
Het kan natuurlijk best. Alle Shimanigroepen vanaf 105 zijn oke. Maar in een wedstrijd wil je optimaal voorbereid zijn. Dure ace is net wat lichter, stijver, responsiever onder maximale belasting en heeft Di2. Zelf merkte ik niets in de overgang van 105 naar Ultegra.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |