abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 24 oktober 2018 @ 10:47:48 #101
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_182709047
Eurostar is in het VK, België en Frankrijk in het bezit van de vereiste vergunningen om zelf te rijden.
  woensdag 24 oktober 2018 @ 21:22:20 #102
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_182723075
Dat nieuwe hogesnelheidswissel in Hoogkerk (waar prorail het hier over heeft), komt dat in de plaats van het huidige wissel 413, wat daar nu ligt bij het passeerspoor als het begin van de spoorverdubbeling tussen Hoogkerk en Zuidhorn?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 24 oktober 2018 @ 21:28:46 #103
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_182723244
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2018 21:22 schreef boriq het volgende:
Dat nieuwe hogesnelheidswissel in Hoogkerk (waar prorail het hier over heeft), komt dat in de plaats van het huidige wissel 413, wat daar nu ligt bij het passeerspoor als het begin van de spoorverdubbeling tussen Hoogkerk en Zuidhorn?
goede vraag en afgaand op de tekeningen van Sporenplan is de tijdelijke situatie zo dat het passeerspoor een stuk langer wordt. Het noordelijke 'oude' spoor zal maar een paar keer per dag gebruikt gaan worden in de tijdelijke situatie, omdat wissel 405 nog een 40 km/h wissel is.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 24 oktober 2018 @ 21:31:40 #104
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_182723327
quote:
14s.gif Op woensdag 24 oktober 2018 21:28 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

goede vraag en afgaand op de tekeningen van Sporenplan is de tijdelijke situatie zo dat het passeerspoor een stuk langer wordt. Het noordelijke 'oude' spoor zal maar een paar keer per dag gebruikt gaan worden in de tijdelijke situatie, omdat wissel 405 nog een 40 km/h wissel is.
Dus na deze werkzaamheden wordt de verdubbeling niet gelijk in gebruik genomen zoals ik het begrijp? Pas als de rest ook klaar is?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 24 oktober 2018 @ 21:35:43 #105
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_182723420
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2018 21:31 schreef boriq het volgende:

[..]

Dus na deze werkzaamheden wordt de verdubbeling niet gelijk in gebruik genomen zoals ik het gebruik? Pas als de rest ook klaar is?
Daar lijkt het wel op ja. Puur omdat het wissel aan de westzijde een 40 km/h wissel is. Die gebruik je daarom het liefst alleen voor de spitstreinen van/naar Zuidhorn en bij vertragingen als er in Hoogkerk gekruist moet worden. Tot de verdubbeling klaar is, is het zuidelijke spoor in Hoogkerk het doorgaande spoor
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 24 oktober 2018 @ 21:37:38 #106
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_182723462
quote:
14s.gif Op woensdag 24 oktober 2018 21:35 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Daar lijkt het wel op ja. Puur omdat het wissel aan de westzijde een 40 km/h wissel is. Die gebruik je daarom het liefst alleen voor de spitstreinen van/naar Zuidhorn en bij vertragingen als er in Hoogkerk gekruist moet worden. Tot de verdubbeling klaar is, is het zuidelijke spoor in Hoogkerk het doorgaande spoor
Aha, ik dacht dat de verdubbeling al klaar was na dit blok van werkzaamheden, maar dat zal dus niet het geval zijn. iig bedankt voor het beantwoorden
pi_182723487
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2018 21:31 schreef boriq het volgende:

[..]

Dus na deze werkzaamheden wordt de verdubbeling niet gelijk in gebruik genomen zoals ik het begrijp? Pas als de rest ook klaar is?
Wordt wel in gebruik genomen, geeft lucht in de dienstregeling maar infra is nog niet voldoende gereed voor de nieuwe dienstregeling :-)
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 24 oktober 2018 @ 21:39:22 #108
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_182723493
quote:
14s.gif Op woensdag 24 oktober 2018 21:37 schreef boriq het volgende:

[..]

Aha, ik dacht dat de verdubbeling al klaar was na dit blok van werkzaamheden, maar dat zal dus niet het geval zijn. iig bedankt voor het beantwoorden
nog lang niet. Tussen Hoogkerk en Zuidhorn moet de schop de grond nog in. Ergens halverwege moet een huis verplaatst worden en in Zuidhorn zelf moet bij een fietstunneltje een stukje aan gebouwd worden.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 24 oktober 2018 @ 21:40:35 #109
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_182723516
Ah, dat verklaart een en ander. Zo lang ze maar geen beschermde vleermuizen in dat huis vinden (zoals bij de N35) moet dat dus wel goedkomen :s)
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 24 oktober 2018 @ 21:46:47 #110
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_182723630
quote:
14s.gif Op woensdag 24 oktober 2018 21:40 schreef boriq het volgende:
Ah, dat verklaart een en ander. Zo lang ze maar geen beschermde vleermuizen in dat huis vinden (zoals bij de N35) moet dat dus wel goedkomen :s)
Er is een hele lijst met werkzaamheden die in de komende periode gedaan moeten worden:
- bouw tunnel Hurdegaryp
- saneren overweg Hurdegaryp
- spoorverdubbeling overweg Schrans Leeuwarden
- Snelheidsverhoging Leeuwarden - Feanwâlden
- Seinplaatsing en aanpassen beveiliging
- Saneren station Achter de Hoven
- Verlengen perrons
- Uitbreiden fietstunnel Zuidhorn
- Afbouwen viaduct Fanerweg Zuidhorn
- Aanleg derde spoor Zuidhorn
- Verdubbeling Zuidhorn - Hoogkerk
- Aanpak spoorbrug Hoogkerk
- Verplaatsen huis tussen Zuidhorn en Hoogkerk
- Afbouwen tunnel Paterswoldseweg
- Aanpak overweg Peizerweg Groningen

Er zullen meer werkzaamheden zijn, maar dit zijn wel de meest zichtbare
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 24 oktober 2018 @ 23:45:01 #111
270524 Flodder450
99% slechtheid, 1% plankton
pi_182725976
En de afbraak van de originele stationsoverkappingen aan de westzijde van het station :'(
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 24 oktober 2018 @ 23:55:36 #112
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_182726170
quote:
15s.gif Op woensdag 24 oktober 2018 23:45 schreef Flodder450 het volgende:
En de afbraak van de originele stationsoverkappingen aan de westzijde van het station :'(
Dat valt buiten het project Extra Snelstrein Groningen Leeuwarden
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 24 oktober 2018 @ 23:56:04 #113
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_182726179
quote:
15s.gif Op woensdag 24 oktober 2018 23:45 schreef Flodder450 het volgende:
En de afbraak van de originele stationsoverkappingen aan de westzijde van het station :'(
Ik denk dat die monumentaal zijn en dus alleen gerenoveerd worden.

Voor de rest klopt het wel wat hier gezegd wordt over Hoogkerk-Vierverlaten.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
pi_182731279
Bombardier is ook lekker aan het aankloten op de uithoflijn: https://www.spoorpro.nl/s(...)-overweg-uithoflijn/
  Moderator donderdag 25 oktober 2018 @ 13:52:16 #115
245701 crew  naatje_1
Naatzipiraat
pi_182734174
Wellicht is dit voor de stationsliefhebber hier wel interessant:

https://kominactie.npo3fm.nl/actie/evert-pultrum

quote:
Met de trein reizen door Nederland. Op de zaterdagen in november en december wil ik zoveel mogelijk treinstations bezoeken. Deze treinstations wil ik fotograveren, met eventueel een bewoner die in de omgeving van het betreffende treinstation woont of iemand die op of rond het treinstation dagelijks te vinden is.. In Nederland zijn er op dit moment ruim 400 treinstations. En daar wil ik iets mee doen. Ik wil zoveel mogelijk treinstations bezoeken. Elk treinstation die ik bezoek is geld waard.
:s)

semi-crosspost vanuit hier FEE / [3FM Serious Request] Voorbeschouwing
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
  Redactie Sport donderdag 25 oktober 2018 @ 13:55:59 #116
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_182734224
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 10:31 schreef b2py het volgende:
Bombardier is ook lekker aan het aankloten op de uithoflijn: https://www.spoorpro.nl/s(...)-overweg-uithoflijn/
Ze zitten nog altijd te kloten met ETCS op de Traxxen, de Hoekse Lijn is Bombardier en nu dit weer... Gaat wel lekker daar :')
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 25 oktober 2018 @ 13:59:46 #117
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_182734277
Bij Alstom gaat ook een hoop mis.. Kijk maar naar de uitloop van de invoer van CTBC in Amsterdam of de uitloop van het ERTMS perceel dat Alstom in Denemarken heeft.
pi_182734651
Probleem van de sector of meer bepaalde bedrijven?
  Redactie Sport donderdag 25 oktober 2018 @ 14:30:22 #119
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_182734785
Foutje bedankt: jaren geleden heeft DB een gebouw aan de overzijde van station Meschede (Sauerland) verkocht. De huidige eigenaar besloot om de boel eens op te gaan knappen en meteen ook maar dat oude door niemand gebruikte schuurtje af te breken. Helaas bleken daar diverse nog in gebruik zijnde spoortechniek te bevinden. Resultaat is dat er nu al dagen maar weinig treinen rijden: https://www.waz.de/staedt(...)rgt-id215644073.html
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 25 oktober 2018 @ 15:32:30 #120
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_182735816
Oei :')
  donderdag 25 oktober 2018 @ 16:01:08 #121
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_182736418
Klein kijkje achter de scherlen bij Parijs' lijn 14

pi_182740239
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 13:55 schreef dennistd het volgende:

[..]

Ze zitten nog altijd te kloten met ETCS op de Traxxen, de Hoekse Lijn is Bombardier en nu dit weer... Gaat wel lekker daar :')
Dat zal er ook mee te maken hebben dat ze in Utrecht moeten aansluiten op een door derden geleverde SIL-0- overweginstallatie, waarvan de leverancier zelf al heeft aangegeven dat deze in Nederland niet toegestaan is bij 70 km/uur. Knap als je dan de veiligheidsbewijsvoering voor het integrale systeem rond krijgt.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  vrijdag 26 oktober 2018 @ 09:12:01 #123
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_182749342
Daarom komen er nu allemaal AHOB's in Utrecht. Het is net een spoorlijn door NS aangelegd.

Oh wacht, dat klopt ook voor het deel Centraal-Nieuwegein/IJsselstein.
  vrijdag 26 oktober 2018 @ 12:36:29 #124
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_182752711
Afgelopen woensdag heb ik met een paar mensen van ProRail de werkzaamheden bij het Amsterdam-Rijnkanaal (project UtARK) bezocht. Dat zijn altijd leuke dingen en ook erg indrukwekkend om te zien. En dat wil ik natuurlijk wel delen hier 

voorbereiding
Het spoor is een gevaarlijke plek om te lopen. Dat is bij werkzaamheden misschien nog wel meer zo dan normaal. Het is dan ook niet toegestaan om zonder uitgebreide instructies ook maar in de buurt te komen. Eerst moet een toegangspas (‘dagpas’ of ‘digitaal veiligheidspaspoort’) worden aangevraagd door iemand van ProRail, vervolgens moet de ontvanger daarvan (ik dus) een instructiefilm bekijken en een paar vragen beantwoorden (dat kan achter een computer).

Eenmaal op het werkterrein moet je je eerst aanmelden en identificeren. Daarna controle op PBM’s (persoonlijke beschermingsmaatregelen: helm, veiligheidshesje/jas, werkschoenen e.d.). Vervolgens is er een briefing over welke sporen in dienst zijn, welke onder spanning staan, waar je wel en niet mag kijken. Vervolgens nog een instructie over de locatiespecifieke risico’s, inclusief (alweer…) een testje.

Het klinkt als overkill, maar de risico’s zijn reëel: ieder jaar zijn er ernstige ongevallen met spoorwerkers. Vorig jaar overleed iemand, dit jaar verloor iemand zijn benen na een aanrijding met een KROL (kraan op lorrie). Reden genoeg om veiligheid stevig onder de aandacht te brengen, OOK bij incidentele bezoekers. Onderstaande poster kregen we als visitekaartje nog mee:


op het werk
Na alle aanmeldprocedures gingen we aan de wandel. Hier is een stuk spoor te zien met oude en nieuwe dwarsliggers: het is een gereviseerd wissel in plaats van een nieuwe. Dit is spoor dat leidt naar perron 8 (daar spoor 20/21).


Er zijn twee nieuwe sporen aangelegd en ook zijn een hoop nieuwe bovenleidingsportalen geplaatst. Hier is duidelijk een bevestigingspunt te zien (boven de bout).


Die dingen zie ik op veel meer portalen staan en nu weet ik eindelijk waar ze voor zijn: bij metingen wordt hier een meetprisma op geklikt en dat is dan de referentie voor het bepalen van de afstanden tot het spoor (hoogte en breedte afstanden). Tegenwoordig kan dat allemaal digitaal worden verwerkt, rechtstreeks naar de stopmachine die het spoor op de juiste hoogte en afstand van de meetpunten aan de portalen legt. En ja, dan ligt het er mooi bij ineens.

Meest zichtbare voor treinpersoneel en reizigers is de nieuwe brug over het kanaal. De oude brug komt er na dit weekend echter ook weer bij. De brug is 25 cm. opgehoogd (t.b.v. doorvaarthoogte) en is een heel stuk stiller: de sporen zijn met geluiddempende bevestigingsplaten aan de brug vastgemaakt en de brug is voorzien van geluiddempende panelen. Scheelt 4 dB geluid, ofwel, het geluid dat de treinen op de burg produceren is gehalveerd. Dat is erg prettig voor omwonenden.


En hier is vanaf de andere kant gezien (kijkend richting Utrecht CS) de eindsituatie zichtbaar: 4 sporen op 2 spoorbruggen. En daarmee is het hele traject Woerden – Utrecht viersporig. Met name voor de sprinters tussen Gouda en Utrecht een forse verbetering (geen inhalingen meer nodig) is dit een direct voordeel. En de robuustheid van het spoornetwerk is een stuk groter.


En toen was het al weer voorbij. :)

[ Bericht 1% gewijzigd door Goverman op 26-10-2018 12:44:46 ]
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
  vrijdag 26 oktober 2018 @ 12:52:13 #125
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_182752970
Leuk! *O*
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')