abonnement Unibet Coolblue
pi_182586928
Punt 2 en punt 4 idd. Doordeweek van Deventer richting Oldenzaal kom je niet van de linkerbaan af en js de snelheid zelden boven de 110.
Lui die met 100-105 colonnes van 15 vrachtwagens in gaan halen :{

Maar goed, ze gaan er mee bezig dus in 2028 zal het wel driebaans zijn
A mind with a heart of it's own
  Moderator donderdag 18 oktober 2018 @ 10:47:26 #77
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_182586985
(2) Ik snap dat als het druk is, dat veel mensen links rijden, maar rij dan godverdomme wel 130. Ik zit dagelijks op de a1 en ik zit dan 37km achter een mongool die een rij vrachtwagens inhaalt met 105kph. Rij door, lul. Je veroorzaakt files.

Ja, zéér herkenbaar en bloedirritant.
Ik bedoel, ik rijd zelf ook niet altijd 130 omdat ik daar simpelweg niet altijd zin in heb, maar dan zorg ik gewoon dat ik rechts rijd en als ik dan een treintje vrachtwagens inhaal trap ik het gas even in zodat ik idd 130 rijd tijdens mijn inhaalactie. Hoe moeilijk kan het zijn. :')

(3) Waarom sta ik bijna dagelijks om 06:15 in de file bij Duisburg. Dit is niet normaal. Ga naar bed, mensen.

Omdat iedereen (vindt dat ie) met de auto naar werk moet en steeds meer mensen ver van hun werk wonen, wat eigenlijk gewoon zeer onpraktisch is


(9) Er zit een optie in je auto om af te remmen in druk verkeer zonder de rem aan te raken. Dit heet: Anticiperen, gas loslaten en afstand houden.


OMG ook dit, zéér herkenbaar. Hoe vaak zie ik wel niet de "remmerds" in het verkeer die letterlijk om de 3 seconden hun rem moeten intrappen. WTF is dit toch voor rare ziekte.
Gas los en je vertraagt 9 vd 10 keer voldoende zonder te hoeven remmen. Leer het. |:(
  Official ESF Kreviewer donderdag 18 oktober 2018 @ 10:52:29 #78
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_182587061
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 10:43 schreef DrMarten het volgende:
Maar goed, ze gaan er mee bezig dus in 2028 zal het wel driebaans zijn
Terwijl er dus gewoon een enorme lap zand/gras ligt (zowel links als rechts). Gooi daar een laag asfalt op en je bent klaar. Ik zou dit eind 2018 wel klaar hebben als ik de opdracht kreeg.

(11) op de A35 heb je 3 banen. De rechterbaan is voor afslaand verkeer richting Delden of verderop naar Enschede. De middelste baan is rechtdoor de A1 op, of je kunt de linkerbaan van de afslag naar Enschede pakken. Maar dan is het dus wel levensgevaarlijk dat er mensen zijn die rechts rijden en over de doorgetrokken streep naar links duiken om een vrachtwagen in te halen. :(

Hier dus:
pi_182587226
quote:
14s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 10:52 schreef Kreator het volgende:

[..]

Terwijl er dus gewoon een enorme lap zand/gras ligt (zowel links als rechts). Gooi daar een laag asfalt op en je bent klaar. Ik zou dit eind 2018 wel klaar hebben als ik de opdracht kreeg.

(11) op de A35 heb je 3 banen. De rechterbaan is voor afslaand verkeer richting Delden of verderop naar Enschede. De middelste baan is rechtdoor de A1 op, of je kunt de linkerbaan van de afslag naar Enschede pakken. Maar dan is het dus wel levensgevaarlijk dat er mensen zijn die rechts rijden en over de doorgetrokken streep naar links duiken om een vrachtwagen in te halen. :(

Hier dus: [ afbeelding ]
Va. De A35 die rare slinger door bij Buren, dan de linkerbaan hebben en met gevaar voor eigen leven via een veel te korte invoegstrook tussen de vrachtwagens moeten proppen die allemaal de knipper naar rexhts al uit hebben op zo snel mogelijk de rechterbaan/A1 te kunnen pakken. Welke wegenbouwkundig genie dat verzonnen heeft mag ook een nekschot.
Ik rij dan maar via Frans op den Bult en dan direct de A1 op om dat knopppunt te vermijden.
A mind with a heart of it's own
pi_182587390
quote:
14s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 10:05 schreef Kreator het volgende:
(10) Hij staat op tien, maar hij hoort op één. Busjes, kleine vrachtwagens. Ja, ik snap dat je harder kunt dan een vrachtwagen. Ik snap dat je best 130 kunt halen, in theorie. Maar flikker op van de linkerbaan als ik achter je zit. Het is een compleet witte muur van bus-ellende en je hebt net zoveel pk's als een gehandicapte blinde pony. Als jij remt, moet ik ook remmen, want ik zie niks. Ondanks goed uitgevoerd punt 9.
Tief op. Ga dood. Kijk naar duitsers. Die rijden met opgevoerde Transporters gewoon netjes 180 als dat kan.

Sowieso, als conclusie. Ik rij 2x per week 350km door duitsland (voornamelijk A31) en wat een zegen is dat. Men verdwijnt naar rechts, men rijdt door en men bumperkleeft niet. O+.
Best leuk geschreven.

Maar als busridder moet ik er natuurlijk wel op reageren ;) Nou zal het natuurlijk per traject (en tijd) wel verschillen. Ik rijd door geheel Europa zo een 100.000/150.000km per jaar. Maar dat jij last hebt van het uitzicht is natuurlijk jouw probleem, hij heeft net zoveel recht daar te rijden als jij. Uiteraard moet ‘ie (en jij, en iedereen) gewoon naar rechts waar mogelijk. Als je niks kan zien kan het helpen wat meer afstand te nemen. Verder heb ik veelal meer last van linksrijdende personenwagens dan bussen. Logisch, daar zijn er ook meer van.

Ook wat betreft Duitsland zal ik wel precies op andere plekken komen. Maar het is een en al file bende en wegwerkzaamheden. ‘s Nachts kun je nog wel aardig doorrijden, als je een traject zonder werkzaamheden hebt. Maar zelfs dan kun je in compleet stilstaande files terechtkomen. En ja, dat heb ik helaas meerdere keren meegemaakt. Als ik de mogelijkheid heb ga ik via Frankrijk. Opgevoerde Transporters etc. kom ik nagenoeg nooit tegen. Met 130km/h ben ik meestal een van de sneller rijdende bussen (en haal ook genoeg personenwagens in). Hardrijders kom ik erg weinig tegen. En ook in Duitsland houden ze van in het midden of links rijden, niet minder dan in Nederland. Dat mensen misschien wat sneller aan de kant gaan is misschien omdat ze de hardrijders wat meer gewend zijn. Maar vaak genoeg zit ik met m’n bus achter zo een slak die niet aan de kant gaat.

De meeste bussen kunnen vrij netjes met het verkeer meekomen tegenwoordig. Mijn Sprinter van 7,4 meter lang kan prima meekomen met het dagelijks verkeer en heeft prima tussenacceleraties (3.0 V6 190pk 7-traps automaat).

Dat gezegd hebbende ga ik altijd netjes aan de kant, binnen het redelijke. Ik rijd zoveel mogelijk de max. snelheid met een max. van 130/140km/h op de GPS (hij kan 165km/h).

PS: Je hebt het over rijbaan waar je, volgens mij, rijstrook bedoelt.
pi_182590542
quote:
1s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 06:23 schreef Fixers het volgende:

[..]

Leuke poging, maar besef je dat die tabakslucht nooit uit je auto gaat? Ook niet als je die sigaret naast je open raam houdt en de rook altijd direct naar buiten blaast. (Zie ik nog zo vaak gebeuren).

Poging? Geen poging maar gewoon zoals het is.
En dat die lucht in de auto blijft hangen weet ik ook wel maar dat maakt niet uit, ik rij een auto (meestal) compleet op en heb nog nooit een autosloper horen klagen over een rooklucht.

En voor de mensen die met me mee rijden is het misschien vervelend dat de lucht blijft hangen maar ik heb de auto voor mezelf gekocht, niet voor iemand anders.
pi_182590563
quote:
1s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 06:35 schreef Chai het volgende:

[..]

En tyf je je opgerookte peuken dan ook uit het raam?
Tuurlijk niet.
Die "tyf" ik netjes in de asbak. En nee, die leeg ik niet op straat voor het verkeerslicht maar netjes thuis in de kliko.
pi_182602071
Vanavond rond een uurtje of 7 in Hilversum op de Havenstraat.
Er reed eigenlijk al sinds de Bosdrift een Micra achter mij.. Toegegeven je mag er 50 en ik reed 40-45 op teller maar hij leek het niet zo erg te vinden.

Op een gegeven moment staan we bij een stoplicht en die kerel begint rare gebaren naar mij te maken en te seinen/toeteren, maar vond het allemaal wel prima en ik ga de bocht om bij dit punt:

Zoals je ziet, een vrij haakse bocht.

Hier wilde meneer in de Micra mij inhalen links, compleet idioot.. Dus ik maak een gebaar van "Waar de fuck ben je mee bezig" ... Vervolgens rij ik'm ergens een straatje in en rijd die kerel mij klem en vraagt waarom ik dat gebaar naar hem maakte.. Toen ik hem gewoon vroeg "Wat is er precies?" Deed 'ie z`n gordel gordel los en kwam met een keel doorsnij beweging mijn kan op gelopen. Toen heb ik (Hoe triest dit ook mag klinken) de auto in z`n achteruit gegooid en rap weggereden.. Bizar om dan meteen met zulke gebaren maar naar iemand toe te rijden.

En ik heb nou nog steeds geen idee wat de aanleiding was. Was rustig onderweg naar de repetitieruimte en zat een podcast te luisteren en dan komt er opeens een (aan z`n accent te horen) Rotterdammer in een Micra even achterlijk doen.. :')

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 19-10-2018 00:45:50 ]
pi_182602101
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 00:44 schreef Braddie het volgende:
Vanavond rond een uurtje of 7 in Hilversum op de Havenstraat.
Er reed eigenlijk al sinds de Bosdrift een Micra achter mij.. Toegegeven je mag er 50 en ik reed 40-45 op teller maar hij leek het niet zo erg te vinden.

Op een gegeven moment staan we bij een stoplicht en die kerel begint rare gebaren naar mij te maken en te seinen/toeteren, maar vond het allemaal wel prima en ik ga de bocht om bij dit punt:
[ afbeelding ]
Zoals je ziet, een vrij haakse bocht.

Hier wilde meneer in de Micra mij inhalen links, compleet idioot.. Dus ik maak een gebaar van "Waar de fuck ben je mee bezig" ... Vervolgens rij ik'm ergens een straatje in en rijd die kerel mij klem en vraagt waarom ik dat gebaar naar hem maakte.. Toen ik hem gewoon vroeg "Wat is er precies?" Deed 'ie z`n gordel gordel los en kwam met een keel doorsnij beweging mijn kan op gelopen. Toen heb ik (Hoe triest dit ook mag klinken) de auto in z`n achteruit gegooid en rap weggereden.. Bizar om dan meteen met zulke gebaren maar naar iemand toe te rijden.

En ik heb nou nog steeds geen idee wat de aanleiding was. Was rustig onderweg naar de repetitieruimte en zat een podcast te luisteren en dan komt er opeens een (aan z`n accent te horen) Rotterdammer in een Micra even achterlijk doen.. :')
AH je bent weer terug.

Jou kennende zal er wel wat meer aan de hand zijn geweest :)
pi_182602238
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 00:46 schreef Fokker89 het volgende:

[..]

AH je bent weer terug.

Jou kennende zal er wel wat meer aan de hand zijn geweest :)
Niet eens.
Zat heerlijk rustig in de auto onderweg naar repetitie, podcast op en 5-10k onder de max toegestande snelheid aan't rijden.

Kerel zat eerst flinke afstand van me, niks aan de hand. op een gegeven moment kwam 'ie heel dichtbij en begon 'ie te seinen en te toeteren, en toen probeerde 'ie mij dus in die bocht (Wat een mongool ben je dan?!) in te halen :')

Toen ik naar hem gebaarde van WTF gast en ik 'm een straatje in gooide om wat te checken op m`n telefoon werd ik klem gereden en toen ik op nette toon vroeg "Wat is er precies" ? (Ja, weet ik veel, ik reed wat onder de max, maar er was echt niets aan de hand) stapte 'ie uit en kreeg ik rare gebaren naar m`n hoofd geslingerd.. Toen heb ik'm in z`n achteruit gezet en ben weggereden. Rare figuren heb je op de weg :')

Dat je om zoiets jezelf zo druk maakt :')
pi_182602344
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 00:44 schreef Braddie het volgende:
Vanavond rond een uurtje of 7 in Hilversum op de Havenstraat.
Er reed eigenlijk al sinds de Bosdrift een Micra achter mij.. Toegegeven je mag er 50 en ik reed 40-45 op teller maar hij leek het niet zo erg te vinden.

Op een gegeven moment staan we bij een stoplicht en die kerel begint rare gebaren naar mij te maken en te seinen/toeteren, maar vond het allemaal wel prima en ik ga de bocht om bij dit punt:
[ afbeelding ]
Zoals je ziet, een vrij haakse bocht.

Hier wilde meneer in de Micra mij inhalen links, compleet idioot.. Dus ik maak een gebaar van "Waar de fuck ben je mee bezig" ... Vervolgens rij ik'm ergens een straatje in en rijd die kerel mij klem en vraagt waarom ik dat gebaar naar hem maakte.. Toen ik hem gewoon vroeg "Wat is er precies?" Deed 'ie z`n gordel gordel los en kwam met een keel doorsnij beweging mijn kan op gelopen. Toen heb ik (Hoe triest dit ook mag klinken) de auto in z`n achteruit gegooid en rap weggereden.. Bizar om dan meteen met zulke gebaren maar naar iemand toe te rijden.

En ik heb nou nog steeds geen idee wat de aanleiding was. Was rustig onderweg naar de repetitieruimte en zat een podcast te luisteren en dan komt er opeens een (aan z`n accent te horen) Rotterdammer in een Micra even achterlijk doen.. :')
Zo’n nieuwe Micra? Dat zijn een blik apen, die uit een uitzendbureau zijn getrokken in een huurauto/shortlease gepropt om onze maatschappij te irriteren met waaarschijnlijk nutteloos vertegenwoordigingswerk.
.
pi_182602356
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 01:06 schreef Fer het volgende:

[..]

Zo’n nieuwe Micra? Dat zijn een blik apen, die uit een uitzendbureau zijn getrokken in een huurauto/shortlease gepropt om onze maatschappij te irriteren met waaarschijnlijk nutteloos vertegenwoordigingswerk.
Was zo`n oude generatie Micra (Model 2003 zeg maar) was geen getinte man, maar gewoon een normale (naja :') ) Nederlander met Rotterdams accent.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 vrijdag 19 oktober 2018 @ 01:37:33 #88
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_182602600
Ik heb totaal geen moeite met mensen die lekker rustig aan doen. Alleen maar lekkerder rijden, maar als je zoiets doet, hou dan ook wel rekening met de rest van het verkeer.

Als je met 100 een rits vrachtwagens gaat inhalen op de linkerbaan waar je 120 (of 130)mag ben je gewoon een eikel. Gewoon een beetje sjeu geven en inhalen, rustig weer naar rechts en 100 kachelen. De weg is van iedereen, dus niemand kan jou dwingen 130 te rijden maar jij kan ook niemand dwingen om terug naar de 100 te gaan omdat jij geen zin hebt om gas te geven.

Egoistisch. Dat is de gemiddelde autorijder. Dat werkt alle kanten op.

Oh en de hoeveelheid links, of erger nog, middenplakkers stoort me ook enorm. Vooral middenplakkers. Waarom?! :{
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_182602666
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 01:37 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik heb totaal geen moeite met mensen die lekker rustig aan doen. Alleen maar lekkerder rijden, maar als je zoiets doet, hou dan ook wel rekening met de rest van het verkeer.

Naja, rekening met de rest van het verkeer? Er reed een straatje voor die havenstraat (Bosdrift) op +- 150 meter schat ik achter mij dat Micraatje, kwam ook niet veel sneller dichterbij dus reed ook vrij rustig.

Op een gegeven moment op de Havenstraat begon 'ie gas te geven, bij het stoplicht werd er getoeterd en geseind en gebaren gemaakt en ik was mij van geen kwaad bewust :') Zat rustig naar wat shit te luisteren _O- Naja, toen ie mij wilde inhalen in een bocht had ik zoiets van eh gozer wtf? En heb ik hem ook via handgebaren duidelijk gemaakt (Vinger wijzend naar voorhoofd) en toen werd ik 100 meter verder klem gereden en kwam meneer nogal agressief z`n auto uit.

Echt, doe lekker relaxed of zo :')
pi_182603749
Klevers :')
Wat een stresskikkers :+
  vrijdag 19 oktober 2018 @ 06:55:42 #91
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_182603754
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 00:55 schreef Braddie het volgende:

[..]

Niet eens.
Zat heerlijk rustig in de auto onderweg naar repetitie, podcast op en 5-10k onder de max toegestande snelheid aan't rijden.

Kerel zat eerst flinke afstand van me, niks aan de hand. op een gegeven moment kwam 'ie heel dichtbij en begon 'ie te seinen en te toeteren, en toen probeerde 'ie mij dus in die bocht (Wat een mongool ben je dan?!) in te halen :')

Toen ik naar hem gebaarde van WTF gast en ik 'm een straatje in gooide om wat te checken op m`n telefoon werd ik klem gereden en toen ik op nette toon vroeg "Wat is er precies" ? (Ja, weet ik veel, ik reed wat onder de max, maar er was echt niets aan de hand) stapte 'ie uit en kreeg ik rare gebaren naar m`n hoofd geslingerd.. Toen heb ik'm in z`n achteruit gezet en ben weggereden. Rare figuren heb je op de weg :')

Dat je om zoiets jezelf zo druk maakt :')
Als jij je in de auto net zo opstelt als op internet kan ik me heel goed voorstellen dat als je iemand al een tijdje zit te irriteren met je slakkengangetje en dan ook nog een op je voorhoofd gaat zitten wijzen als iemand dat kenbaar maakt, dat je best wel eens een verkeerde tegen kan komen.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  vrijdag 19 oktober 2018 @ 07:01:11 #92
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_182603818
Ik ben net op een stukje van 18 km ofzo welgeteld 11 keer ingehaald op een manier die eigenlijk niet kon/mocht, waarvan er eentje over een rijbaanscheiding vlamde op een minirotonde, eentje over een verdrijvingsvlak en eentje over de vluchtstrook.. Vrijdagvirusjes zeker :')
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_182603838
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 00:44 schreef Braddie het volgende:
maar hij leek het niet zo erg te vinden.
maar vond het allemaal wel prima en ik ga de bocht om bij dit punt

Toen ik hem gewoon vroeg "Wat is er precies?"

En ik heb nou nog steeds geen idee wat de aanleiding was.
Volgens mij kun je je niet zo goed inleven in de ander en/of de situatie an sich. Traag rijden met mensen achter je vind ik asociaal, dat is slecht voor de doorstroming en het kan mensen gaan irriteren.
pi_182603860
Het is idd wel irritant om bewust 10 km langzamer te gaan rijden. Niet verboden overigens, maar waarom mensen dat zo nodig moeten doen ?
  Moderator vrijdag 19 oktober 2018 @ 09:24:37 #95
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_182605188
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 01:37 schreef Straatcommando. het volgende:

Oh en de hoeveelheid links, of erger nog, middenplakkers stoort me ook enorm. Vooral middenplakkers. Waarom?! :{
Ok, even gewoon hierop inhakend. Ik ben denk ik ook soms zo'n "middenplakker" maar mag ik dan even mezelf verklaren en ook vragen wat jij dan als 'oplossing' zou zien voor deze irritatie.

Als je namelijk een drie-baans weg hebt dan wil ik met alle liefde graag zoveel mogelijk op de rechterbaan rijden... MAAR, op deze rechterbaan rijden 9vd10 keer non-stop vrachtwagens. Die zoals je weet, meestal rond de 80/90 km/u rijden. Ik vind het zelf fijn om rond de 110 te rijden (rijd een oud barrel die heus wel 130 kan, maar hij rijdt gewoon relaxter rond de 110)

DUS... als ik rechts ga rijden, rijd ik mezelf con-ti-nu klem achter een vrachtwagen die zo'n 20 km/u langzamer rijdt als ik, maar op de linkerbaan zitten alle paniekerige - ik moet minimaal 135 rijden - stresskippen waar ik mezelf ook liever niet steeds tussen bevind. Dus de meest logische rijbaan wordt dan, de middelste rijbaan. Hier kan ik rustig 110/115 rijden zonder dat ik me steeds klem rijd achter een vrachtwagen en de mensen die perse harder willen rijden kunnen me op de linkerbaan inhalen.

Snap je mijn dilemma een beetje? Dus nogmaals, hoe zou ik het dan anders moeten doen?
pi_182605285
quote:
1s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 10:17 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Punt 5 zit je volgens mij fout.
Laatinvoegracer gespot. Jij bent trouwens de echte fileveroorzaker.

"maar ik doe aan maximale rijstrookbenutting", rot op, je denkt gewoon alleen aan jezelf.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_182605345
Vanochtend een ritser voor me, die dus niet om-en-om ging, maar een auto 'te laat'. Waardoor we dus met z'n 2en in een gat moesten. De auto achter me vond mij vervolgens de klootzak :{
En dat was dus niet op de snelweg (dan hou je wat meer afstand dus had ik er prima achter gekund), maar bij een verkeerslicht, waarna de stroken van 2 naar 1 gaan in 50 meter...
pi_182606229
quote:
14s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 10:05 schreef Kreator het volgende:
Ik rij weer 40-60k per jaar. Gecombineerde klacht, top 10:

(1) Mensen die (met name in het donker) sigaretten uit het raam gooien en een vonkenzee op/rond mijn auto veroorzaken. :(.

(2) Ik snap dat als het druk is, dat veel mensen links rijden, maar rij dan godverdomme wel 130. Ik zit dagelijks op de a1 en ik zit dan 37km achter een mongool die een rij vrachtwagens inhaalt met 105kph. Rij door, lul. Je veroorzaakt files.

(3) Waarom sta ik bijna dagelijks om 06:15 in de file bij Duisburg. Dit is niet normaal. Ga naar bed, mensen.

(4) Aanvulling op punt 2: WAAROM is de A1 niet volledig driebaans. Welke superambtenaar heeft bedacht dat het goed is om een paar kleine kutstukjes bij deventer en rijssen 3 baans te maken en de rest niet? Er staat áltijd file aan het eind van die stroken.

(5) Als er "vanaf hier invoegen" staat en er een pijl naar rechts wijst en je negeert dit tot het verdrijvingsvlak dan laat ik je er niet van harte meer tussen. Ik haat je.

(6) Misschien moet je je telefoon in de auto gewoon wegleggen. Ook in je vrachtwaggel, lijpe fudgenucker.

(7) Ik weet dat verderop een flitspaal staat. Dat betekent niet dat je 12km vantevoren 90 moet gaan rijden als de flitspaal op een 100 weg staat. :(

(8) Als mijn auto op automatische cruisecontrol staat, is het réte irritant dat je achter je vrachtwagen vandaan komt op het állerlaatste moment en hem er tussen gooit. Mijn auto ziet dit als een terreurdaad en gooit de ankers uit.

(9) Er zit een optie in je auto om af te remmen in druk verkeer zonder de rem aan te raken. Dit heet: Anticiperen, gas loslaten en afstand houden.

(10) Hij staat op tien, maar hij hoort op één. Busjes, kleine vrachtwagens. Ja, ik snap dat je harder kunt dan een vrachtwagen. Ik snap dat je best 130 kunt halen, in theorie. Maar flikker op van de linkerbaan als ik achter je zit. Het is een compleet witte muur van bus-ellende en je hebt net zoveel pk's als een gehandicapte blinde pony. Als jij remt, moet ik ook remmen, want ik zie niks. Ondanks goed uitgevoerd punt 9.
Tief op. Ga dood. Kijk naar duitsers. Die rijden met opgevoerde Transporters gewoon netjes 180 als dat kan.

Sowieso, als conclusie. Ik rij 2x per week 350km door duitsland (voornamelijk A31) en wat een zegen is dat. Men verdwijnt naar rechts, men rijdt door en men bumperkleeft niet. O+.

Bedankt.

Groetjes,

K.
_O_
Vooral die busjes op de linkerbaan, fuck off man. Blokkeren je hele zicht en al je anticiperend vermogen. Ook al laat je ruimte, je ziet nooit of er nog wat voor zit. En die kaffers bumperkleven ook als een malle en rijden 9/10 als aso's, dus als ze remmen, remmen ze hard.
Busjes moeten echt nog minder vermogen krijgen zodat ze niet van de rechterbaan af kunnen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_182606285
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 10:36 schreef Red_85 het volgende:

[..]

_O_
Vooral die busjes op de linkerbaan, fuck off man. Blokkeren je hele zicht en al je anticiperend vermogen. Ook al laat je ruimte, je ziet nooit of er nog wat voor zit. En die kaffers bumperkleven ook als een malle en rijden 9/10 als aso's, dus als ze remmen, remmen ze hard.
Busjes moeten echt nog minder vermogen krijgen zodat ze niet van de rechterbaan af kunnen.
Kaffer hier. Zie mijn reactie hierboven. Geregeld gefrustreerde bestuurders van personenwagens omdat ze mijn slagschip niet kunnen bijhouden 😂 Als je moeite hebt met busjes moet je misschien niet elke avond een sjaal via Zalando bestellen.

PS: Ook voor jou geldt dat je rijbaan en rijstrook door elkaar haalt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')