Überhaupt je koplampen op een goede wijze laten branden is kennelijk nogal moeilijk tegenwoordig.quote:Op vrijdag 12 oktober 2018 22:11 schreef Straatcommando. het volgende:
Valt me op dat er relatief veel auto's rondrijden waarvan een koplamp de hemel inschijnt. Vrachtwagens idem.
Of van die auto's waar het licht veel te fel is. Begrijp best dat dat niet de eigenaar zijn fout is, en dat die fabrieks-af zo geleverd worden, maar soms is het toch erg vervelend.quote:Op vrijdag 12 oktober 2018 22:11 schreef Straatcommando. het volgende:
Valt me op dat er relatief veel auto's rondrijden waarvan een koplamp de hemel inschijnt. Vrachtwagens idem.
Dan hebben ze het dus gewoon te hoog staan. Anders heb je daar nauwelijks last van.quote:Op vrijdag 12 oktober 2018 22:15 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
Of van die auto's waar het licht veel te fel is. Begrijp best dat dat niet de eigenaar zijn fout is, en dat die fabrieks-af zo geleverd worden, maar soms is het toch erg vervelend.
Heb 't om de een of de andere reden alleen bij BMW's. Geen idee waarom dat specifiek bij dat merk is. Andere merken heb ik er weinig last van. Tenzij het zo is dat BMW rijders hun lichten vaker verkeerd hebben afgesteld, over het algemeen, maar dat is ook weer een vrij grote aanname.quote:Op vrijdag 12 oktober 2018 22:19 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Dan hebben ze het dus gewoon te hoog staan. Anders heb je daar nauwelijks last van.
Een nachtbril is trouwens wel ideaal als je er veel last van hebt. Maar koop dan geen flut ding van de Action, maar een goede.
Ik heb het juist bij Peugeots, dat er minimaal 1 als sterrenverlichting dient (en de andere kapot is ). BMW's hebben wel felle lampen idd, maar verschil met Porsches, Audi's en MB zie ik niet snel eigenlijk.quote:Op vrijdag 12 oktober 2018 22:22 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
Heb 't om de een of de andere reden alleen bij BMW's. Geen idee waarom dat specifiek bij dat merk is. Andere merken heb ik er weinig last van. Tenzij het zo is dat BMW rijders hun lichten vaker verkeerd hebben afgesteld, over het algemeen, maar dat is ook weer een vrij grote aanname.
Dat is wel grappig want ik zie vooral politiemotoren (BMW) met licht veel te hoog afgesteld, tot vervelends aan toe.quote:Op vrijdag 12 oktober 2018 22:22 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
Heb 't om de een of de andere reden alleen bij BMW's. Geen idee waarom dat specifiek bij dat merk is. Andere merken heb ik er weinig last van. Tenzij het zo is dat BMW rijders hun lichten vaker verkeerd hebben afgesteld, over het algemeen, maar dat is ook weer een vrij grote aanname.
Kan niet bij nieuwe BMW's. Die lichten stellen zichzelf als je de motor start. Ik heb het juist bij Volvo's, dat lijkt af en toe wel een grote disco in je spiegels als ze achter je rijden.quote:Op vrijdag 12 oktober 2018 22:22 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
Heb 't om de een of de andere reden alleen bij BMW's. Geen idee waarom dat specifiek bij dat merk is. Andere merken heb ik er weinig last van. Tenzij het zo is dat BMW rijders hun lichten vaker verkeerd hebben afgesteld, over het algemeen, maar dat is ook weer een vrij grote aanname.
Denk dat ik hetzelfde had gedaan. Links om de auto heen en dan er weer tussen. Niet een hele gekke manoeuvre.quote:Op zaterdag 13 oktober 2018 15:23 schreef sneakydesert het volgende:
Het verkeer reed zo'n 60km/u op de snelweg, komt er een motorrijder tussendoor met alarmlichten aan. Een auto sneed hem af, waardoor de motorrijder maar links ging rijden. Toen reden er dus twee auto's naast elkaar (twee stroken) en de motorrijder nog daar links naast. Wat een aso motorrijder was dat zeg, het was niet eens nodig om tussendoor te gaan rijden.
Met +60? Apart.quote:Op zaterdag 13 oktober 2018 15:34 schreef DW457 het volgende:
[..]
Denk dat ik hetzelfde had gedaan. Links om de auto heen en dan er weer tussen. Niet een hele gekke manoeuvre.
Eh, jawel. Dat wil het wel. Als het niet zo is, moet je langs de garage om de boel te laten afstellen, maar dat is met de APK gecontroleerd.quote:Op zaterdag 13 oktober 2018 11:14 schreef Sounddragon het volgende:
Automatische niveauregeling op koplampen wil niet automatisch zeggen dat het aangehouden niveau ook het goede niveau is.
Mwa, nee, dat niet. Zelf voeg ik doorgaans in bij 50. Maar ik ken de contekst verder niet. Als je nog bezig bent met het vinden van een goede plek om in te voegen en het verkeer komt weer op gang, dan kan het zeker voorkomen dat de snelheid even oploopt.quote:
Ik heb de eerste 3 jaar met lekker veel zicht rondgereden. Na de 1e APK was het feest afgelopenquote:Op zaterdag 13 oktober 2018 15:52 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Eh, jawel. Dat wil het wel. Als het niet zo is, moet je langs de garage om de boel te laten afstellen, maar dat is met de APK gecontroleerd.
Verschilt ook een beetje per monteur. Eigenlijk moet er iemand achter het stuur zitten als je de hoogste stand (horizontaal) instelt, omdat een auto nou eenmaal zelden rijdt zonder iemand achter het stuur, maar ik betwijfel of dat ook altijd gebeurt.quote:Op zaterdag 13 oktober 2018 15:54 schreef Fer het volgende:
[..]
Ik heb de eerste 3 jaar met lekker veel zicht rondgereden. Na de 1e APK was het feest afgelopen
de schoolmeester annex wannabe wereldverbeteraar die hem afsneed (= imho gewoon poging dooslag/zware mishandeling met een auto op een motorrijder) is de mongool in het verhaal, maar de motorrijder is de aso.quote:Op zaterdag 13 oktober 2018 15:23 schreef sneakydesert het volgende:
Het verkeer reed zo'n 60km/u op de snelweg, komt er een motorrijder tussendoor met alarmlichten aan. Een auto sneed hem af, waardoor de motorrijder maar links ging rijden. Toen reden er dus twee auto's naast elkaar (twee stroken) en de motorrijder nog daar links naast. Wat een aso motorrijder was dat zeg, het was niet eens nodig om tussendoor te gaan rijden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |