Überhaupt je koplampen op een goede wijze laten branden is kennelijk nogal moeilijk tegenwoordig.quote:Op vrijdag 12 oktober 2018 22:11 schreef Straatcommando. het volgende:
Valt me op dat er relatief veel auto's rondrijden waarvan een koplamp de hemel inschijnt. Vrachtwagens idem.
Of van die auto's waar het licht veel te fel is. Begrijp best dat dat niet de eigenaar zijn fout is, en dat die fabrieks-af zo geleverd worden, maar soms is het toch erg vervelend.quote:Op vrijdag 12 oktober 2018 22:11 schreef Straatcommando. het volgende:
Valt me op dat er relatief veel auto's rondrijden waarvan een koplamp de hemel inschijnt. Vrachtwagens idem.
Dan hebben ze het dus gewoon te hoog staan. Anders heb je daar nauwelijks last van.quote:Op vrijdag 12 oktober 2018 22:15 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
Of van die auto's waar het licht veel te fel is. Begrijp best dat dat niet de eigenaar zijn fout is, en dat die fabrieks-af zo geleverd worden, maar soms is het toch erg vervelend.
Heb 't om de een of de andere reden alleen bij BMW's. Geen idee waarom dat specifiek bij dat merk is. Andere merken heb ik er weinig last van. Tenzij het zo is dat BMW rijders hun lichten vaker verkeerd hebben afgesteld, over het algemeen, maar dat is ook weer een vrij grote aanname.quote:Op vrijdag 12 oktober 2018 22:19 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Dan hebben ze het dus gewoon te hoog staan. Anders heb je daar nauwelijks last van.
Een nachtbril is trouwens wel ideaal als je er veel last van hebt. Maar koop dan geen flut ding van de Action, maar een goede.
Ik heb het juist bij Peugeots, dat er minimaal 1 als sterrenverlichting dient (en de andere kapot is ). BMW's hebben wel felle lampen idd, maar verschil met Porsches, Audi's en MB zie ik niet snel eigenlijk.quote:Op vrijdag 12 oktober 2018 22:22 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
Heb 't om de een of de andere reden alleen bij BMW's. Geen idee waarom dat specifiek bij dat merk is. Andere merken heb ik er weinig last van. Tenzij het zo is dat BMW rijders hun lichten vaker verkeerd hebben afgesteld, over het algemeen, maar dat is ook weer een vrij grote aanname.
Dat is wel grappig want ik zie vooral politiemotoren (BMW) met licht veel te hoog afgesteld, tot vervelends aan toe.quote:Op vrijdag 12 oktober 2018 22:22 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
Heb 't om de een of de andere reden alleen bij BMW's. Geen idee waarom dat specifiek bij dat merk is. Andere merken heb ik er weinig last van. Tenzij het zo is dat BMW rijders hun lichten vaker verkeerd hebben afgesteld, over het algemeen, maar dat is ook weer een vrij grote aanname.
Kan niet bij nieuwe BMW's. Die lichten stellen zichzelf als je de motor start. Ik heb het juist bij Volvo's, dat lijkt af en toe wel een grote disco in je spiegels als ze achter je rijden.quote:Op vrijdag 12 oktober 2018 22:22 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
Heb 't om de een of de andere reden alleen bij BMW's. Geen idee waarom dat specifiek bij dat merk is. Andere merken heb ik er weinig last van. Tenzij het zo is dat BMW rijders hun lichten vaker verkeerd hebben afgesteld, over het algemeen, maar dat is ook weer een vrij grote aanname.
Denk dat ik hetzelfde had gedaan. Links om de auto heen en dan er weer tussen. Niet een hele gekke manoeuvre.quote:Op zaterdag 13 oktober 2018 15:23 schreef sneakydesert het volgende:
Het verkeer reed zo'n 60km/u op de snelweg, komt er een motorrijder tussendoor met alarmlichten aan. Een auto sneed hem af, waardoor de motorrijder maar links ging rijden. Toen reden er dus twee auto's naast elkaar (twee stroken) en de motorrijder nog daar links naast. Wat een aso motorrijder was dat zeg, het was niet eens nodig om tussendoor te gaan rijden.
Met +60? Apart.quote:Op zaterdag 13 oktober 2018 15:34 schreef DW457 het volgende:
[..]
Denk dat ik hetzelfde had gedaan. Links om de auto heen en dan er weer tussen. Niet een hele gekke manoeuvre.
Eh, jawel. Dat wil het wel. Als het niet zo is, moet je langs de garage om de boel te laten afstellen, maar dat is met de APK gecontroleerd.quote:Op zaterdag 13 oktober 2018 11:14 schreef Sounddragon het volgende:
Automatische niveauregeling op koplampen wil niet automatisch zeggen dat het aangehouden niveau ook het goede niveau is.
Mwa, nee, dat niet. Zelf voeg ik doorgaans in bij 50. Maar ik ken de contekst verder niet. Als je nog bezig bent met het vinden van een goede plek om in te voegen en het verkeer komt weer op gang, dan kan het zeker voorkomen dat de snelheid even oploopt.quote:
Ik heb de eerste 3 jaar met lekker veel zicht rondgereden. Na de 1e APK was het feest afgelopenquote:Op zaterdag 13 oktober 2018 15:52 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Eh, jawel. Dat wil het wel. Als het niet zo is, moet je langs de garage om de boel te laten afstellen, maar dat is met de APK gecontroleerd.
Verschilt ook een beetje per monteur. Eigenlijk moet er iemand achter het stuur zitten als je de hoogste stand (horizontaal) instelt, omdat een auto nou eenmaal zelden rijdt zonder iemand achter het stuur, maar ik betwijfel of dat ook altijd gebeurt.quote:Op zaterdag 13 oktober 2018 15:54 schreef Fer het volgende:
[..]
Ik heb de eerste 3 jaar met lekker veel zicht rondgereden. Na de 1e APK was het feest afgelopen
de schoolmeester annex wannabe wereldverbeteraar die hem afsneed (= imho gewoon poging dooslag/zware mishandeling met een auto op een motorrijder) is de mongool in het verhaal, maar de motorrijder is de aso.quote:Op zaterdag 13 oktober 2018 15:23 schreef sneakydesert het volgende:
Het verkeer reed zo'n 60km/u op de snelweg, komt er een motorrijder tussendoor met alarmlichten aan. Een auto sneed hem af, waardoor de motorrijder maar links ging rijden. Toen reden er dus twee auto's naast elkaar (twee stroken) en de motorrijder nog daar links naast. Wat een aso motorrijder was dat zeg, het was niet eens nodig om tussendoor te gaan rijden.
Aan de andere kant moeten we ook niet doen alsof motorrijders met hun gedrag geen schade/letsel kunnen toebrengen aan andere weggebruikers door asociaal gedrag.quote:Op zaterdag 13 oktober 2018 22:15 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
de schoolmeester annex wannabe wereldverbeteraar die hem afsneed (= imho gewoon poging dooslag/zware mishandeling met een auto op een motorrijder) is de mongool in het verhaal, maar de motorrijder is de aso.
Ok, dank u voor het delen van uw visie, hier volgt de mijne;
Misschien moeten mensen zich eens wat minder druk maken over wat anderen doen en niet proberen om hun eigen bekrompen normen en waarden te projecteren op alles en iedereen. Als je iemand in het verkeer om je heen iets ziet doen wat JIJ gevaarlijk vindt, kun je daar op verschillende manieren op reageren;
1 - je probeert het gevaar te verminderen en zorgt dat hij ruimte heeft en verhoogt daarmee de veiligheid.
2 - je doet niks en hoopt stiekem dat het fout gaat.
3 - Je gaat de schoolmeester uithangen en eens proberen of je hem lekker dwars kunt zitten; gaatjes dichtrijden, afsnijden of er toeterend achteraan rijden terwijl je verwoed op je voorhoofd gaat zitten timmeren met je wijsvinger.
Geval 1 is imho the way to go.
Geval 2 is wat de meeste mensen doen.
Geval 3 is redelijk tot ernstig risico verhogend, en wmb ben je dan minstens zo geschift als degene die je probeert te beschoolmeesteren.
Verbeter de wereld, en begin bij jezelf, niet alles wat JIJ gevaarlijk vindt IS ook daadwerkelijk gevaarlijk, en last but not least; het overtreden van wel- of niet wettelijk vastgestelde regels wil niet meteen zeggen dat er per direct voor iedereen gevaar ontstaat, en het is zéker niet aan jou om daarover te oordelen, laat staan enigerlei aktie te ondernemen a.k.a. eigen rechtertje te gaan spelen.
brommerkenteken?quote:Op zaterdag 13 oktober 2018 22:19 schreef Rodgrod het volgende:
50 op een 80 weg, doorgetrokken streep. Grootlicht had geen effect. Do i need to say more?
Nope, Aziatische hatchback volgens mijquote:
Zeg ik ook nergens, een motorrijder kan best je auto beschadigen maar jouw deuk is zijn gebroken been, en als je op je bek gaat met 50++ is je brommer total loss, je pak, je helm, laarzen, handschoenen en daarbovenop je gezondheid... En jij hebt een deuk van? 500? 1000¤?.. De verdeling der pijnen is behoorlijk onevenredig hoor, bijna elke motorrijder weet dat. Die paar die het niet weten gaan het vanzelf nog een keer ondervinden, maar je hoeft ze echt niet te helpen.quote:Op zaterdag 13 oktober 2018 22:58 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Aan de andere kant moeten we ook niet doen alsof motorrijders met hun gedrag geen schade/letsel kunnen toebrengen aan andere weggebruikers door asociaal gedrag.
Er rijdt hier in de buurt een oude kangoo met een 45-kilometerplaatje.quote:Op zondag 14 oktober 2018 00:26 schreef Rodgrod het volgende:
[..]
Nope, Aziatische hatchback volgens mij
Ik help ze zeker niet en maak liever ruimte dan dat ik iemand van zijn motor rijd. Dat laatste is alleen wel een argument wat ik regelmatig voorbij zie komen bij motorrijders om zich te misdragen op de weg.quote:Op zondag 14 oktober 2018 01:02 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Zeg ik ook nergens, een motorrijder kan best je auto beschadigen maar jouw deuk is zijn gebroken been, en als je op je bek gaat met 50++ is je brommer total loss, je pak, je helm, laarzen, handschoenen en daarbovenop je gezondheid... En jij hebt een deuk van? 500? 1000¤?.. De verdeling der pijnen is behoorlijk onevenredig hoor, bijna elke motorrijder weet dat. Die paar die het niet weten gaan het vanzelf nog een keer ondervinden, maar je hoeft ze echt niet te helpen.
Bij mij in de buurt is er ook een N-weg waar je al heel veel jaren gewoon 80 mag rijden. Maar sinds een aantal maanden vinden mensen het blijkbaar normaal om daar maar 60 te gaan rijden. Echt geen idee waarom ze dit opeens doen maar ja je kan ze dus niet inhalen. Het valt me gewoon op dat steeds meer mensen dit doen, terwijl het toch echt al meerdere jaren 80 is.quote:Op zaterdag 13 oktober 2018 22:19 schreef Rodgrod het volgende:
50 op een 80 weg, doorgetrokken streep. Grootlicht had geen effect. Do i need to say more?
Ik heb niet genoeg geld om gloednieuwe auto's te kopen, maar is het echt zo dat dit tegenwoordig ook al vaak niet meer als optie geleverd kan worden?quote:Op zondag 14 oktober 2018 10:03 schreef pussywillow het volgende:
Nou ja, de meeste auto's hebben volgens mij tegenwoordig geen asbak meer.
Ik had altijd zo’n asbak van de action die je in de blikjeshouder kon zetten. Werkte primaquote:Op zondag 14 oktober 2018 13:11 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik heb niet genoeg geld om gloednieuwe auto's te kopen, maar is het echt zo dat dit tegenwoordig ook al vaak niet meer als optie geleverd kan worden?
Indien een 2de hands; die laat ik staan als er geen asbak in zit.
In 2006 kocht ik een gloednieuwe Kia Rio, toen al zonder asbak maar met "rokerspakket" als optie.quote:Op zondag 14 oktober 2018 13:11 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik heb niet genoeg geld om gloednieuwe auto's te kopen, maar is het echt zo dat dit tegenwoordig ook al vaak niet meer als optie geleverd kan worden?
Indien een 2de hands; die laat ik staan als er geen asbak in zit.
Zal best wat schelen in kosten geen asbak hoeven ontwikkelen bij het ontwerp van een dashboardquote:Op zondag 14 oktober 2018 13:11 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik heb niet genoeg geld om gloednieuwe auto's te kopen, maar is het echt zo dat dit tegenwoordig ook al vaak niet meer als optie geleverd kan worden?
Indien een 2de hands; die laat ik staan als er geen asbak in zit.
Gewoon inhalen...quote:Op zaterdag 13 oktober 2018 22:19 schreef Rodgrod het volgende:
50 op een 80 weg, doorgetrokken streep. Grootlicht had geen effect. Do i need to say more?
Zo had ik ook eens iemand bij het tankstation die voorpiepte en die mij niet gezien hadquote:Op vrijdag 12 oktober 2018 22:03 schreef daNpy het volgende:
Ik stond te wachten voor een voetgangersoversteekplaats, wordt ik gewoon ingehaald
De beste mevrouw even aangesproken, ze had het "niet gezien". Nee ik sta daar voor de lol met een aanhanger stil
En dan 230 euro aftikken? Nee dank je... Daar ben ik toch echt wel een stuk voorzichtiger mee geworden.quote:
Die blauwe zwaailamp op het dak betekent dat hij haast had.quote:Op zondag 14 oktober 2018 23:20 schreef trein2000 het volgende:
Die blauwe L op het dak betekent dat ik het nog moet leren, dus waarom kom je me dan rechts, over de vluchtstrook voorbij?
Die zou ik wel gezien hebbenquote:Op zondag 14 oktober 2018 23:23 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Die blauwe zwaailamp op het dak betekent dat hij haast had.
Seinen kost ook zoiets en levert meestal averechts effect op. Braketests o.i.d. Beter bij de eerste de beste mogelijkheid er maar voorbij janken. 't Is een stuk verf, geen muur ofzo.quote:Op zondag 14 oktober 2018 23:04 schreef JF_ het volgende:
[..]
En dan 230 euro aftikken? Nee dank je... Daar ben ik toch echt wel een stuk voorzichtiger mee geworden.
Dat soort gasten moet je jezelf sowieso niets van aantrekken. Je hebt gekken. Gister eentje die al op 100 meter begon te seinen (nadat ie eerst mijn achterliggers rechts voorbij gevlogen was) terwijl ik met 130 naast een auto die 100 deed zat. En dan half over de redresseerstrook voorbij komen op het moment dat ik naar rechts ging. Ongeduld in zijn Golf, lekker laten gaan, komt vanzelf de verkeerde tegen... Bijvoorbeeld een kennis van mij met een gekietelde RS6. Die gaat naar rechts en op het moment dat ie ernaast zit, gaat het gas erop. Gaat ie er terug voor en laat ie hem weer afzakken. Daar doet een 8 jaar oude GTI of R32 echt niets tegen.quote:Op zondag 14 oktober 2018 23:20 schreef trein2000 het volgende:
Die blauwe L op het dak betekent dat ik het nog moet leren, dus waarom kom je me dan rechts, over de vluchtstrook voorbij?
Jammere was dat meneer in een hele dikke Volvo reed, de kans dat ie iemand anders het ziekenhuis in rijdt is veel groter...quote:Op zondag 14 oktober 2018 23:43 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Seinen kost ook zoiets en levert meestal averechts effect op. Braketests o.i.d. Beter bij de eerste de beste mogelijkheid er maar voorbij janken. 't Is een stuk verf, geen muur ofzo.
[..]
Dat soort gasten moet je jezelf sowieso niets van aantrekken. Je hebt gekken. Gister eentje die al op 100 meter begon te seinen (nadat ie eerst mijn achterliggers rechts voorbij gevlogen was) terwijl ik met 130 naast een auto die 100 deed zat. En dan half over de redresseerstrook voorbij komen op het moment dat ik naar rechts ging. Ongeduld in zijn Golf, lekker laten gaan, komt vanzelf de verkeerde tegen.
Nogmaals, niks van aantrekken. Als dat het ergste is dat je tot nu toe is overkomen, mag je echt je handjes knijpen. Ik ben wel eens met een Defender in offroad setting op pad geweest, aanhanger van 2 ton erachter en dan een wegversmalling. Heb jij voorrang, je voorbumper zit voor de tegenligger op hoofdhoogte en dan nemen die alsnog gewoon hun voorrang... Met een Twingo.quote:Op zondag 14 oktober 2018 23:45 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Jammere was dat meneer in een hele dikke Volvo reed, de kans dat ie iemand anders het ziekenhuis in rijdt is veel groter...
Wel het meest opvallende, ben ook eens bijna van de weg gedrukt door een malloot bij een stoplicht. Vond instructeurtje niet zo leuk...quote:Op zondag 14 oktober 2018 23:49 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Nogmaals, niks van aantrekken. Als dat het ergste is dat je tot nu toe is overkomen, mag je echt je handjes knijpen. Ik ben wel eens met een Defender in offroad setting op pad geweest, aanhanger van 2 ton erachter en dan een wegversmalling. Heb jij voorrang, je voorbumper zit voor de tegenligger op hoofdhoogte en dan nemen die alsnog gewoon hun voorrang... Met een Twingo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |