APK en typegoedkeuring zijn twee heel verschillende dingen.quote:Op donderdag 11 oktober 2018 14:51 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Kom op zeg, als de RDW aangeeft dat het niet nodig is? Je mag je auto ook gewoon elke maandag naar de APK brengen. Dan weet je zeker dat die dinsdag veilig is. Dat doe je toch ook niet?
En tussendoor kan je dagelijks je verlichting controleren. Hoe vaak controleer je het?
De gemeentschappelijke faktor is dat de RDW bepaald wanneer en hoe het moet gebeuren.quote:Op donderdag 11 oktober 2018 15:23 schreef r_one het volgende:
[..]
APK en typegoedkeuring zijn twee heel verschillende dingen.
Dat zal de RDW dan ook niet zeggen.quote:Op donderdag 11 oktober 2018 15:31 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
De gemeentschappelijke faktor is dat de RDW bepaald wanneer en hoe het moet gebeuren.
Beide mag je als vaker doen.
Als de RDW zegt dan een APK of typegoedkeuring niet nodig is zijn er weinig mensen die het alsnog doen.
Was Takata een gerenommeerde leverancier van airbags?quote:Op dinsdag 9 oktober 2018 20:04 schreef matspontius het volgende:
[..]
Dit was overduidelijk geen gerenommeerde leverancier ...
Dat zal er aan liggen wat er aan is aangepast.quote:
Dit inderdaad. En dan ook nog doen alsof daarmee het ongeluk was voorkomen.quote:Op donderdag 11 oktober 2018 15:50 schreef Kamelenteen het volgende:
[..]
Was Takata een gerenommeerde leverancier van airbags?
Wat ik dus wil zeggen met deze reactie: je kan een nog zo'n goed en gerenommeerd bedrijf zijn, dat wil niet zeggen dat er dan nooit iets mis kan gaan of dat er fouten in een ontwerp blijken te zitten. Die fouten hoeven niet direct naar voren te komen. Nu was Takata een bedrijf dat airbags leverde voor in auto's, maar ze zijn ondanks hun reputatie toch failliet gegaan. Goedkoop geblaat dus.
Dus bij deze de vraag aan jou: wie heeft gefaald in het verhaal van de accu's
-A: de leverancier van de batterijen?
-B: de fabrikant van de accupacks die gebruikt maakte van ingekochte batterijen en de accupacks ontwikkelde?
-C: de leverancier van de Stint, die accu's kocht van B
-D: anders.
Met vingertjes wijzen en blaten is zo makkelijk vanaf de zijlijn
De snelheid opvoeren en de noodknop weghalen zijn inderdaad marginale aanpassingen - daarvoor is toch geen keuring nodig ...quote:Op donderdag 11 oktober 2018 16:27 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Dat zal er aan liggen wat er aan is aangepast.
Dat weten we allemaal niet.
Ik weet alleen dat matspontius hem ook zou laten herkeuren als dat volgende de RDW niet zou hoeven omdat het maar een kleine aanpassing is. En dat matspontius denkt dat hij daar het ongeluk mee had voorkomen.
Je vergeet mijn vraag te beantwoorden, Mats.quote:Op donderdag 11 oktober 2018 16:35 schreef matspontius het volgende:
[..]
De snelheid opvoeren en de noodknop weghalen zijn inderdaad marginale aanpassingen - daarvoor is toch geen keuring nodig ...
Ik weet niet hoe veel sneller de machine nu kan en wat de RDW in de keuring als maximale snelheid heeft aangegeven voor dat ding.quote:Op donderdag 11 oktober 2018 16:35 schreef matspontius het volgende:
[..]
De snelheid opvoeren en de noodknop weghalen zijn inderdaad marginale aanpassingen - daarvoor is toch geen keuring nodig ...
Ik gok helemaal niets, alles is na te lezen in de links in al eerder geplaatste posts. Ook het verhaal van de accu's.quote:Op donderdag 11 oktober 2018 16:47 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe veel sneller de machine nu kan en wat de RDW in de keuring als maximale snelheid heeft aangegeven voor dat ding.
Ik weet ook niet of een noodknop verplicht was ondanks dat het op V1 wel zat.
Jij weet bljikbaar meer over deze materie of gok je maar wat?
Ook dat zal het descundige raport allemaal uitwijzen.
Ik wacht met spanning op dat rapport want dan pas weten we of het daadwerkelijk een technisch mankement is.
Alleen heeft geen leek het geconstateerd.. wat best apart is.quote:Op donderdag 11 oktober 2018 16:56 schreef matspontius het volgende:
Op zich is er met het idee van de Stint niks mis, er zijn bij de uitvoering en aanpassingen daarna structurele fouten gemaakt die zelfs een leek kan constateren.
eh... misschien het totaal omgekeerde van wat jij denkt? Dat de man in goed overleg is met RDW, mininister en deskundigen over de oorzaak en eventuele verbeteringen aan de Stint. En dat hij dat niet wil forceren met een rechtzaak?quote:Op donderdag 11 oktober 2018 16:56 schreef matspontius het volgende:
Waarom zou onze grote vriend eigenlijk een nieuwe Stint hebben aangeboden aan dat KDV?
Dat geloof je toch zelf zeker niet. Alle geconstateerde fouten en gebleken gebreken zijn louter toeval? Links gelezen?quote:Op donderdag 11 oktober 2018 17:04 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
eh... misschien het totaal omgekeerde van wat jij denkt? Dat de man in goed overleg is met RDW, mininister en deskundigen over de oorzaak en eventuele verbeteringen aan de Stint. En dat hij dat niet wil forceren met een rechtzaak?
daarbij wil hij misschien alle stints laten voldoen aan de nieuwste eisen en als de minister nu het verbod intrekt kan dat niet meer?
weet jij het?
Denk eerder om zijn nek te redden. Als de minister in het gelijk wordt gesteld, kan hij aansprakelijk gesteld worden.quote:Op donderdag 11 oktober 2018 17:04 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
eh... misschien het totaal omgekeerde van wat jij denkt? Dat de man in goed overleg is met RDW, mininister en deskundigen over de oorzaak en eventuele verbeteringen aan de Stint. En dat hij dat niet wil forceren met een rechtzaak?
daarbij wil hij misschien alle stints laten voldoen aan de nieuwste eisen en als de minister nu het verbod intrekt kan dat niet meer?
weet jij het?
voor wat? dan is er nog steeds geen oorzaak.quote:Op donderdag 11 oktober 2018 17:14 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Denk eerder om zijn nek te redden. Als de minister in het gelijk wordt gesteld, kan hij aansprakelijk gesteld worden.
Omdat het voertuig niet meer voldoet aan de eisen van het RDW.quote:Op donderdag 11 oktober 2018 17:16 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
voor wat? dan is er nog steeds geen oorzaak.
ik weet alleen dat de Stint afwijkt van de eerste versie. Niet dat hij niet voldoet aan de eisen. Of hij voldoet aan de eisen wordt op dit moment onderzocht.quote:Op donderdag 11 oktober 2018 17:17 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Omdat het voertuig niet meer voldoet aan de eisen van het RDW.
Blijkbaar maakt Dhr. Rensen zich er wel druk om. Als je begint met omkopen.quote:Op donderdag 11 oktober 2018 17:25 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
ik weet alleen dat de Stint afwijkt van de eerste versie. Niet dat hij niet voldoet aan de eisen. Of hij voldoet aan de eisen wordt op dit moment onderzocht.
Je maakt mij niet wijs dat de RDW geen clausule heeft opgenomen dat de typegoedkeuring vervalt indien de fabrikant wezenlijke veranderingen aan het product aanbrengt. Dan moet je denken aan aandrijflijn, remmen, motor, veiligheidssystemen etc. en niet een andere fietsbel ofzo.quote:Op donderdag 11 oktober 2018 16:27 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Dat zal er aan liggen wat er aan is aangepast.
Dat weten we allemaal niet.
Ik deel zijn mening niet. Maar je verweer deugde ook niet.quote:Ik weet alleen dat matspontius hem ook zou laten herkeuren als dat volgende de RDW niet zou hoeven omdat het maar een kleine aanpassing is. En dat matspontius denkt dat hij daar het ongeluk mee had voorkomen.
Die clausule zal best in staan. Maar ik weet niet of de wijzigingen wezelijk zijn.quote:Op donderdag 11 oktober 2018 18:07 schreef r_one het volgende:
[..]
Je maakt mij niet wijs dat de RDW geen clausule heeft opgenomen dat de typegoedkeuring vervalt indien de fabrikant wezenlijke veranderingen aan het product aanbrengt. Dan moet je denken aan aandrijflijn, remmen, motor, veiligheidssystemen etc. en niet een andere fietsbel ofzo.
[..]
Ik deel zijn mening niet. Maar je verweer deugde ook niet.
In de krant heeft iig gestaan dat er een zwaardere motor is geplaatst. Dat alleen is al voldoende om je typegoedkeuring te verliezen. De vraag hoeveel zwaarder is dan niet meer relevant.quote:Op donderdag 11 oktober 2018 18:13 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Die clausule zal best in staan. Maar ik weet niet of de wijzigingen wezelijk zijn.
zwaardere motor? hoeveel zwaarder?
noodknop? die hebben meer voertuigen niet, mogelijk val hij buiten de keuringseisen.
ik weet het niet, jij niet en niemand niet. Anders had het al in de krant gestaan.
Gewoon even het onderzoek afwachten nog een optie?quote:Op donderdag 11 oktober 2018 18:16 schreef Kamelenteen het volgende:
Matspontius, doe eens volwassen en beantwoord de vraag eens die je nu al een paar posts negeert..
Ik weet alleen als ik in mijn auto inplaats van een 4 cillinder een 6 cilinder leggen doe, dat ik meer pk s heb en dat ik opnieuw met het voertuig naar de RDW mag.quote:Op donderdag 11 oktober 2018 18:13 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Die clausule zal best in staan. Maar ik weet niet of de wijzigingen wezelijk zijn.
zwaardere motor? hoeveel zwaarder?
noodknop? die hebben meer voertuigen niet, mogelijk val hij buiten de keuringseisen.
klopt, maar 20procent extr mag wel.quote:Op donderdag 11 oktober 2018 18:50 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ik weet alleen als ik in mijn auto inplaats van een 4 cillinder een 6 cilinder leggen doe, dat ik meer pk s heb en dat ik opnieuw met het voertuig naar de RDW mag.
Evt keurt de RDW hem goed kan ook zijn dat ze zeggen pas de ondertrein en de remmerij maar aan.
En de rem verwijderen of een noodknop benzine pomp?quote:Op donderdag 11 oktober 2018 18:57 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
klopt, maar 20procent extr mag wel.
Nope, dat is namelijk niet relevant voor de vraag die ik Matspontius stelde.quote:Op donderdag 11 oktober 2018 18:24 schreef T-D het volgende:
[..]
Gewoon even het onderzoek afwachten nog een optie?
moet je mij niet vragen.quote:Op donderdag 11 oktober 2018 18:59 schreef john2406 het volgende:
[..]
En de rem verwijderen of een noodknop benzine pomp?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |