Op de 1e versie zat een noodknop, op deze versie niet meer. Waarom eigenlijk niet?quote:Op zaterdag 29 september 2018 10:37 schreef the-eye het volgende:
[..]
Op een brommert zitten voor schijf- en achter trommelremmen. Het kan niet zo zijn dat die spontaan beiden niet werken maar daarbij ook nog noodknop kan natuurlijk geen kwaad.
En dan mankeert er wat aan mijn toon?quote:Op zaterdag 29 september 2018 11:52 schreef matspontius het volgende:
[..]
Die toon van je elke keer begint me aardig de keel uit te hangen.
Door getuigen werd gesuggereerd dat de remmen het niet deden. Dan was de noodknop een uitkomst geweest. Pas na het onderzoek zal de exacte oorzaak hopelijk bekend zijn. Voor nu moeten het doen met getuigenverklaringen en daar ga je dan vanuit. Duidelijk genoeg?
Volgens mij heb jij weinig recht van spreken wat dat betreft in dit topic.quote:Op zaterdag 29 september 2018 11:52 schreef matspontius het volgende:
[..]
Die toon van je elke keer begint me aardig de keel uit te hangen.
Misschien had deze, als men de rem intrekken doet, er een schakelaar inzitten wat tevens noodknop moet/mag voorstellen?quote:Op zaterdag 29 september 2018 11:54 schreef matspontius het volgende:
[..]
Op de 1e versie zat een noodknop, op deze versie niet meer. Waarom eigenlijk niet?
Ik vind jou echt gestoord.quote:Op vrijdag 28 september 2018 07:34 schreef Lunatiek het volgende:
Wat zijn die kinderen dan waard? Dood gaan ze uiteindelijk toch en ze worden gratis vervaardigd. Doordat ze nog niks betekenen voor de maatschappij levert hun dood geen economisch verlies op of zo.
Vroeger kregen mensen gewoon wat extra kinderen omdat ze wisten dat die toch niet allemaal volwassen zouden worden.
Dus die kosten zijn heel relatief.
De wereld is gewoon gevaarlijk. Leer dat accepteren. Het is onmogelijk om alle gevaren uit te bannen, zelfs als het niks kost.
Daar ben ik het volledig mee eens ...quote:Op zondag 30 september 2018 17:46 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik vind jou echt gestoord.
Niet?quote:Op vrijdag 28 september 2018 07:34 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Wat zijn die kinderen dan waard? Dood gaan ze uiteindelijk toch en ze worden gratis vervaardigd. Doordat ze nog niks betekenen voor de maatschappij levert hun dood geen economisch verlies op of zo.
Vroeger kregen mensen gewoon wat extra kinderen omdat ze wisten dat die toch niet allemaal volwassen zouden worden.
Dus die kosten zijn heel relatief.
De wereld is gewoon gevaarlijk. Leer dat accepteren. Het is onmogelijk om alle gevaren uit te bannen, zelfs als het niks kost.
Niet een beetje zelfs ik ben het met je eens, als de ouders geen kinderen hebben, schaffen ze heel veel minder aan, dus op jonge leeftijd dragen kinderen al bij aan de maatschappij, via hun ouders!quote:Op zondag 30 september 2018 17:46 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik vind jou echt gestoord.
Met kinderen?quote:Op maandag 1 oktober 2018 10:39 schreef Sunshine1982 het volgende:
Vanmorgen alweer een stint op straat gesignaleerd.
Geen idee. Ik had net mijn kind op school gebracht, dus kan wel zijn ja. Dat de kids naar school werden gebracht.quote:
Apart, ik dacht dat alle Stints allemaal eerst gecontroleerd zouden worden? Dus voordat ze weer de weg op zouden gaan met kinderen ...quote:Op maandag 1 oktober 2018 10:43 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Geen idee. Ik had net mijn kind op school gebracht, dus kan wel zijn ja. Dat de kids naar school werden gebracht.
Ik zag ook niet óf er kinderen inzaten, ik zat in de auto. Maar het lijkt me toch niet dat ze met zo'n ding de straat op gaan zonder er gebruik van te maken?quote:Op maandag 1 oktober 2018 10:46 schreef matspontius het volgende:
[..]
Apart, ik dacht dat alle Stints allemaal eerst gecontroleerd zouden worden? Dus voordat ze weer de weg op zouden gaan met kinderen ...
Ouder model met noodstop?quote:Op maandag 1 oktober 2018 10:49 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik zag ook niet óf er kinderen inzaten, ik zat in de auto. Maar het lijkt me toch niet dat ze met zo'n ding de straat op gaan zonder er gebruik van te maken?
En ik hoorde op het nieuws op de dag van het ongeluk dat de meeste, maar niet alle BSO's ze niet meer gebruiken.
Het KDV van mijn dochter gebruikt ze ook nog gewoon hoor. Wel zonder mijn dochter er in, die gaat tegenwoordig gewoon lopen van de basisschool naar het KDV ... Heb wel even hun beleid t.a.v. deze voertuigen gevraagd. Hun standpunt was dat de Stints gewoon gebruikt kunnen worden totdat het tegendeel bewezen wordt - ja, aan mijn hoela. Zo'n ongeval kan ook op de weg gebeuren en er zijn wel meer veiligheidspunten dan alleen de remmen of het ontbreken van een noodstop .......quote:Op maandag 1 oktober 2018 10:49 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik zag ook niet óf er kinderen inzaten, ik zat in de auto. Maar het lijkt me toch niet dat ze met zo'n ding de straat op gaan zonder er gebruik van te maken?
En ik hoorde op het nieuws op de dag van het ongeluk dat de meeste, maar niet alle BSO's ze niet meer gebruiken.
Zijn die er dan nog?quote:
En wie controleert dat? Of geloof je zo'n BSO/KDV op hun woord?quote:Op maandag 1 oktober 2018 11:05 schreef Leandra het volgende:
Er zijn misschien ook KDV's die dat ding wel op regelmatige basis laten onderhouden?
Dan heb je volgens mij weinig reden om hem aan de kant te zetten.
Daarbij: als ik zie in wat voor auto's de diverse BSO's kinderen vervoeren (zachte banden, kapotte lampen, en dat bij een Renault Espace uit 1887), dan heb ik daar ook weinig vertrouwen in, vooral omdat de bestuurders kennelijk geen enkele interesse in de veiligheid van het voertuig hebben en een beetje suffig staan te kijken als je ze vertelt dat ze met zachte banden en een kapot remlicht rijden.
Ik wist helemaal niet dat er in 1887 ook zo een model was.quote:Op maandag 1 oktober 2018 11:05 schreef Leandra het volgende:
Er zijn misschien ook KDV's die dat ding wel op regelmatige basis laten onderhouden?
Dan heb je volgens mij weinig reden om hem aan de kant te zetten.
Daarbij: als ik zie in wat voor auto's de diverse BSO's kinderen vervoeren (zachte banden, kapotte verlichting, en dat bij een Renault Espace uit 1887), dan heb ik daar ook weinig vertrouwen in, vooral omdat de bestuurders kennelijk geen enkele interesse in de veiligheid van het voertuig hebben en een beetje suffig staan te kijken als je ze vertelt dat ze met zachte banden en een kapot remlicht rijden.
Ik heb wat vrienden in het kdv/bso-leven zitten. En die vertelden mij allemaal dat er in ieder geval bij hun op het bedrijf er alleen op een stint gereden mag worden na een uitgebreide rijvaardigheidstest en dat er sowieso alleen door vaste leidsters op gereden mag worden. Ook worden ze op zeer regelmatige basis nagekeken door een onderhouds-bedrijf. Het betreft hier grote professionele organisaties, en die geloof ik op hun woord dat ze daar genoeg geld en tijd in investeren.quote:Op maandag 1 oktober 2018 11:06 schreef matspontius het volgende:
[..]
En wie controleert dat? Of geloof je zo'n BSO/KDV op hun woord?
Klinkt op zich prima. Alleen grote bedrijven op hun woord geloven?quote:Op maandag 1 oktober 2018 11:20 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik heb wat vrienden in het kdv/bso-leven zitten. En die vertelden mij allemaal dat er in ieder geval bij hun op het bedrijf er alleen op een stint gereden mag worden na een uitgebreide rijvaardigheidstest en dat er sowieso alleen door vaste leidsters op gereden mag worden. Ook worden ze op zeer regelmatige basis nagekeken door een onderhouds-bedrijf. Het betreft hier grote professionele organisaties, en die geloof ik op hun woord dat ze daar genoeg geld en tijd in investeren.
Ze vertelden overigens ook dat de leidsters tegenwoordig worden uitgescholden voor alles dat los en vast zit als ze op een stint voorbij rijden. Echt schandalig hoe dat gaat tegenwoordig.
Nee, los van klein of groot. Maar ik kan me voorstellen dat grotere bedrijven de zaken beter op orde hebben omdat die onder een vergrootglas van het GG&GD liggen.quote:Op maandag 1 oktober 2018 12:03 schreef matspontius het volgende:
[..]
Klinkt op zich prima. Alleen grote bedrijven op hun woord geloven?
Waarom worden die leidsters uitgescholden? Heeft dat met dat ongeluk te maken of met hun rij gedrag of zo?
Ik zou toch pleiten voor een extra externe controle op bv de uitvoering van het onderhoud. Het gaat tenslotte om het vervoer van meerdere kinderen op de openbare weg.quote:Op maandag 1 oktober 2018 12:39 schreef Blik het volgende:
[..]
Nee, los van klein of groot. Maar ik kan me voorstellen dat grotere bedrijven de zaken beter op orde hebben omdat die onder een vergrootglas van het GG&GD liggen.
En ze worden uitscholden vanwege het ongeluk en dat ze nog op een stint rijden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |