Net twijfelde jij nog of 20 jarigen wel vertrouwd kunnen worden op het fietspad.quote:Op vrijdag 21 september 2018 10:09 schreef matspontius het volgende:
[..]
Normaal reageren is aan jou niet besteed he?
Maar echt he. Van alle spoorwegovergangen verbouwen naar tunnels, tot een complete medische check voor mensen op een segwayquote:Op vrijdag 21 september 2018 10:19 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Hoewel het een tragisch ongeluk is met een nasleep die ik niemand toewens vind ik het allemaal overtrokken wat de voorgestelde maatregelen betreft.
Het gegeven dat ongelukken kunnen gebeuren is toch geen reden om waar nodig veiligheidsmaatregelen aan te scherpen? Anders kunnen we b.v. de rijbewijzen ook wel afschaffen want autongelukkken gebeuren toch wel.quote:Op vrijdag 21 september 2018 10:19 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Hoewel het een tragisch ongeluk is dat ik niemand toewens vind ik het allemaal overtrokken.
Er gebeuren landelijk en wereldwijd zoveel ongelukken met auto's. Er zijn auto's die door een trein geraakt zijn en ongelukken met bussen geweest waarbij men wel een rijbewijs had en waarin meerdere kinderen zijn omgekomen. Daarna is er nooit een discussie geweest. We voeren zelfs de maximumsnelheid zonder slag of stoot even op waardoor de remweg wordt vergroot.
Tot nu toe is de stint inmiddels al ja-ren in het verkeer aanwezig en is er op dit ongeluk na niets noemenswaardigs gebeurd. Het ding rolt als een fiets waar je ook geen diploma voor moet hebben en behaalt geen topsnelheden en instructies en oefening voor gebruik zouden genoeg moeten zijn om er mee in het verkeer te kunnen bewegen. Je kunt voor automobilisten en stintgebruikers misschien algemene slipcursussen aanbieden maar diploma's verkleinen de kans op beter handelen in 'uitzonderlijke' panieksituaties echt niet.
Dit is gewoon weer een typisch geval van ik ken het niet en dan mag het niet. In het nieuws waren kinderdagverblijven met stints die slechte remmen hadden of soms stilvielen. Als je zoiets hebt met een auto ga je naar de garage toe en als je slechte remmen op je fiets hebt ben je gewoon nalatig bezig als je andermans kinderen gaat vervoeren. Maar die machines kennen we en gebruiken we zelf dus als daar wat mee gebeurd is het onderdeel van het leven.quote:Op vrijdag 21 september 2018 10:14 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
iedereen die wil fietsen ook maar meteen een opleiding laten volgen?
We moeten gewoon accepteren dat ongelukken kunnen gebeuren, hoe triest ook.
En wat nou als het ongeluk als oorzaak het menselijk handelen heeft? Dan vind je nog dat er geen adequate training nodig is? En een noodstop of iets dergelijks op zo'n voertuig is ook flauwekul? Getraind zijn in noodsituaties heeft geen zin?quote:Op vrijdag 21 september 2018 10:19 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Hoewel het een tragisch ongeluk is met een nasleep die ik niemand toewens vind ik het allemaal overtrokken wat de voorgestelde maatregelen betreft.
Er gebeuren landelijk en wereldwijd zoveel ongelukken met auto's. Er zijn auto's die door een trein geraakt zijn en ongelukken met bussen geweest waarbij men wel een rijbewijs had en waarin meerdere kinderen zijn omgekomen. Daarna is er nooit een discussie geweest. We voeren zelfs de maximumsnelheid zonder slag of stoot even op waardoor de remweg wordt vergroot. Logica wordt hier niet toegepast en het kan allemaal.
Tot nu toe is de stint inmiddels al ja-ren in het verkeer aanwezig en is er op dit ongeluk na niets noemenswaardigs gebeurd. Het ding rolt als een fiets waar je ook geen diploma voor moet hebben en behaalt geen topsnelheden en instructies en oefening voor gebruik zouden genoeg moeten zijn om er mee in het verkeer te kunnen bewegen. Je kunt voor automobilisten en stintgebruikers misschien algemene slipcursussen aanbieden maar diploma's verkleinen de kans op beter handelen in 'uitzonderlijke' panieksituaties echt niet.
Spoorwegovergangen saneren is een prima zaak. Hoe meer hoe beter. Dat het onmogelijk ze allemaal te saneren mbt de kosten en vaak ook infra is waar. Maar overwegen zijn niet alleen gevaarlijk maar bezorgen ons ook vaak storingen met grote vertragingen tot het gevolg.quote:Op vrijdag 21 september 2018 10:22 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Maar echt he. Van alle spoorwegovergangen verbouwen naar tunnels, tot een complete medische check voor mensen op een segway
Vreemd dat je dit soort dingen niet hoort bij het eerstvolgende dodelijk auto ongeluk.
Te beginnen met de onbewaakte spoorwegovergangen. Dat die überhaupt nog bestaan ....quote:Op vrijdag 21 september 2018 10:35 schreef Cherni het volgende:
[..]
Spoorwegovergangen saneren is een prima zaak. Hoe meer hoe beter. Dat het onmogelijk ze allemaal te saneren mbt de kosten en vaak ook infra is waar. Maar overwegen zijn niet alleen gevaarlijk maar bezorgen ons ook vaak storingen met grote vertragingen tot het gevolg.
Als je veiligheid en kosten beide in een grafiek zet, is er een punt in de curve waar extra maatregelen niet meer exponentieel meer veiligheid brengen.quote:Op vrijdag 21 september 2018 10:24 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Het gegeven dat ongelukken kunnen gebeuren is toch geen reden om waar nodig veiligheidsmaatregelen aan te scherpen? Anders kunnen we b.v. de rijbewijzen ook wel afschaffen want autongelukkken gebeuren toch wel.
Het gaat hier om beroepsmatig vervoeren van groepen (andermans) kinderen.
Ik vind dat daar best basiseisen gesteld mogen worden mbt de persoon die het voertuig bestuurt. Ook ter bescherming van de bestuurder zelf, want je krijgt het maar zo op je bordje om met een groep kinderen de weg op te moeten gaan.
Het feit dat er 4 dode kinderen zijn geeft volgens mij aan dat je nog in de stijgende lijn van deze curve zit .....quote:Op vrijdag 21 september 2018 10:40 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Als je veiligheid en kosten beide in een grafiek zet, is er een punt in de curve waar extra maatregelen niet meer exponentieel meer veiligheid brengen.
Die curve is natuulijk altijd stijgend aangezien je ongelukken nooit kunt voorkomen. I.e. er zullen altijd wel doden in het verkeer vallen, hoeveel je ook investeert.quote:Op vrijdag 21 september 2018 10:44 schreef matspontius het volgende:
[..]
Het feit dat er 4 dode kinderen zijn geeft volgens mij aan dat je nog in de stijgende lijn van deze curve zit .....
Ik kan je verzekeren dat er op verschillende niveaus zaken aangepakt gaan worden. Ouders zullen een "onveilige" situatie niet accepteren. Of dat ook werkelijk zo is doet er niet toe - dit ongeluk heeft zo'n enorme impact in Nederland aangezien er heel veel ouders met kleine kinderen op een KDV zijn. Ook de KDV zullen geen enkel risico willen nemen en hun beleid t.a.v. transport van kinderen gaan verscherpen. Of je het hier nou mee eens bent of niet ....quote:Op vrijdag 21 september 2018 10:46 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Die curve is natuulijk altijd stijgend aangezien je ongelukken nooit kunt voorkomen. I.e. er zullen altijd wel doden in het verkeer vallen, hoeveel je ook investeert.
De vraag is nu hoe onveilig deze situatie was, of het kon worden voorkomen met bepaalde regelingen die praktisch zijn uit te voeren. Ik vraag me af of er serieus een beleid zal worden opgesteld nav gisteren. Treurig, maar dingen zijn niet te voorkomen...
Maar is het nou echt nodig dat massale rouwen? Ik vind het wel een terechte vraag. De nabestaanden worden eerst geconfronteerd met het grootste drama uit hun leven en vervolgens wil de hele gemeenschap ongevraagd deel uit maken van dit rouw proces, ik vind dit toch wat ongemakkelijk.quote:Op donderdag 20 september 2018 22:19 schreef Handleiding het volgende:zo makkelijk om dit het web op te slingeren vanaf je veilige thuishaven...twitter:64alexz19 twitterde op donderdag 20-09-2018 om 22:07:37 Dat massale publieke rouwen.. Moet dat? #oss #Nieuwsuur reageer retweet
Er zijn vele ouders met kinderen op een KDV en dit drama is dus heel herkenbaar en komt daarom akelig dichtbij. Wat is er mis met empathie tonen met 4 kleine kinderen die in een split second uit het leven gerukt zijn?quote:Op vrijdag 21 september 2018 10:53 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Maar is het nou echt nodig dat massale rouwen? Ik vind het wel een terechte vraag. De nabestaanden worden eerst geconfronteerd met het grootste drama uit hun leven en vervolgens wil de hele gemeenschap ongevraagd deel uit maken van dit rouw proces, ik vind dit toch wat ongemakkelijk.
Empathie is wat anders dan collectieve rouw.quote:Op vrijdag 21 september 2018 10:57 schreef matspontius het volgende:
[..]
Er zijn vele ouders met kinderen op een KDV en dit drama is dus heel herkenbaar en komt daarom akelig dichtbij. Wat is er mis met empathie tonen met 4 kleine kinderen die in een split second uit het leven gerukt zijn?
Ik krijg er juist een ongemakkelijk gevoel van.quote:Op vrijdag 21 september 2018 10:57 schreef matspontius het volgende:
[..]
Er zijn vele ouders met kinderen op een KDV en dit drama is dus heel herkenbaar en komt daarom akelig dichtbij. Wat is er mis met empathie tonen met 4 kleine kinderen die in een split second uit het leven gerukt zijn?
De oorzaak is nog niet eens bekend toch?quote:Op vrijdag 21 september 2018 10:52 schreef matspontius het volgende:
[..]
Ik kan je verzekeren dat er op verschillende niveaus zaken aangepakt gaan worden. Ouders zullen een "onveilige" situatie niet accepteren. Of dat ook werkelijk zo is doet er niet toe - dit ongeluk heeft zo'n enorme impact in Nederland aangezien er heel veel ouders met kleine kinderen op een KDV zijn. Ook de KDV zullen geen enkel risico willen nemen en hun beleid t.a.v. transport van kinderen gaan verscherpen. Of je het hier nou mee eens bent of niet ....
Het is imho gewoon te uitzonderlijk om er zo'n gewicht aan te hangen. Sinds wanneer hebben we dergelijke oefeningen voor noodsituaties bij andere voertuigen?quote:Op vrijdag 21 september 2018 10:28 schreef matspontius het volgende:
[..]
En wat nou als het ongeluk als oorzaak het menselijk handelen heeft? Dan vind je nog dat er geen adequate training nodig is? En een noodstop of iets dergelijks op zo'n voertuig is ook flauwekul? Getraind zijn in noodsituaties heeft geen zin?
Als het een busje was geweest had het dezelfde impact gehad omdat plots 4 kinderen uit het leven zijn gerukt op een manier waar ook omstanders etc bij betrokken zijn. Dan was het ook op het landelijk nieuws te zien etc. Het gaat niet alleen om die Stint in dit specifiek geval.quote:Op vrijdag 21 september 2018 11:06 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Het is imho gewoon te uitzonderlijk om er zo'n gewicht aan te hangen. Sinds wanneer hebben we dergelijke oefeningen voor noodsituaties bij andere voertuigen?
Zoals ik zei is de reactie op het enorme ongelukken met auto's het opvoeren van de limiet met een VVD 'feestje' en ik zie mensen met 130 op de teller gewoon bumperkleven.
En dan gaan we ineens een heel pakket met maatregelen wensen omdat er van 2011 tm 2018 één noemenswaardig ongeluk is geweest met een stint. Als dat een busje met kinderen was geweest dan was deze discussie er niet geweest want dan was het wel tragisch maar daarnaast gewoon het zoveelste verkeersongeluk geweest die op de grote hoop gaat. Automobilisten willen geen bemoeienis.
Als het zo is dat ervaring telt vind dat dit bericht op zichzelf al vele gebruikers en potentiele gebruikers heeft wakkergeschud om hier iets beter mee te oefenen. Mensen die kinderen op dergelijke manieren vervoeren hebben zich na gisteren gerealiseerd hoe kwetsbaar ze zijn en dat kan er imho alleen maar aan bijdragen dat ze nog bewuster worden van dat feit.
Relatief kleine gemeenschap daar, ik snap het wel.quote:Op vrijdag 21 september 2018 10:53 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Maar is het nou echt nodig dat massale rouwen? Ik vind het wel een terechte vraag. De nabestaanden worden eerst geconfronteerd met het grootste drama uit hun leven en vervolgens wil de hele gemeenschap ongevraagd deel uit maken van dit rouw proces, ik vind dit toch wat ongemakkelijk.
Ook dat speelt natuurlijk een rol.quote:Op vrijdag 21 september 2018 11:15 schreef Handleiding het volgende:
[..]
Relatief kleine gemeenschap daar, ik snap het wel.
De gemeente Oss is niet heel klein naar mijn idee.quote:Op vrijdag 21 september 2018 11:15 schreef Handleiding het volgende:
[..]
Relatief kleine gemeenschap daar, ik snap het wel.
Dezelfde gekken die Suzuki Swift bestuurders gingen bedreigenquote:Op vrijdag 21 september 2018 11:17 schreef KingRadler het volgende:
Ik las vanmorgen een verhaal van een moeder die haar kinderen naar school bracht in een bakfiets. Die onderweg werd uitgescholden..... pfff het leven gaat weer verder.
Dezelfde impact inderdaad, maar de roep om aanpassingen en andere maatregelen zou er niet zijn.quote:Op vrijdag 21 september 2018 11:10 schreef Cherni het volgende:
[..]
Als het een busje was geweest had het dezelfde impact gehad omdat plots 4 kinderen uit het leven zijn gerukt op een manier waar ook omstanders etc bij betrokken zijn. Dan was het ook op het landelijk nieuws te zien etc. Het gaat niet alleen om die Stint in dit specifiek geval.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |