abonnement Unibet Coolblue
pi_182859126
Ik denk dat het geen kwestie is van moeten aanpassen, maar willen aanpassen. Tenminste, in een goede relatie wel. Maar als je dat niet wilt, of zoekt is dat ook prima toch?

Grappig eigenlijk, hoe dat werkt bij ons mensen. Jij hebt bewondering voor moeders, ik heb juist weer bewondering voor jouw zelfstandigheid. Terwijl het voor ons zelf vanzelfsprekend is.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_182859259
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 16:50 schreef Nanuke het volgende:
Ik denk dat het geen kwestie is van moeten aanpassen, maar willen aanpassen. Tenminste, in een goede relatie wel. Maar als je dat niet wilt, of zoekt is dat ook prima toch?

Grappig eigenlijk, hoe dat werkt bij ons mensen. Jij hebt bewondering voor moeders, ik heb juist weer bewondering voor jouw zelfstandigheid. Terwijl het voor ons zelf vanzelfsprekend is.
Ja inderdaad :)
Wel leuk om die verschillen te zien bij mensen :)
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  donderdag 1 november 2018 @ 00:01:18 #153
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_182868294
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 10:38 schreef Nanuke het volgende:
Breien. O+ ik ga binnenkort maar voor een poging sokken breien. Lijkt me zo leuk met de feestdagen. :D iemand tips voor een leuk patroon met een kabel of meerdere kleuren zodat het niet saai wordt, maar ook niet te moeilijk? :P
Ik zou je aanraden om eerst een paar gewone sokken te breien, voordat je aan patroontjes o.i.d. begint.

Er is heel veel aanbod in sokkenwol dat automatisch een leuk patroon geeft. Ik brei ook nog niet zo lang sokken en met die wol vind ik het niet saai.
The love you take is equal to the love you make.
pi_182869717
quote:
1s.gif Op donderdag 1 november 2018 00:01 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik zou je aanraden om eerst een paar gewone sokken te breien, voordat je aan patroontjes o.i.d. begint.

Er is heel veel aanbod in sokkenwol dat automatisch een leuk patroon geeft. Ik brei ook nog niet zo lang sokken en met die wol vind ik het niet saai.
Oh echt? Ik wil bij een sokkenbreiclub hier in de buurt, zulke wol maakt het extra interessant
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  donderdag 1 november 2018 @ 08:18:26 #155
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_182870269
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 07:05 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Oh echt? Ik wil bij een sokkenbreiclub hier in de buurt, zulke wol maakt het extra interessant
Ja, het aanbod is enorm. Uiteraard vooral op internet. Merken als Opal, Schachenmayer, Regia, Drops...

Ik haal het eigenlijk nooit in de stad, wel een keer in Sappemeer waar een heel mooie winkel zit.

Het is een aanrader op te zoeken naar zgn. superwash sokkenwol, want dan kunnen je sokken gewoon in de wasmachine. Is meestal 75% wol met 25% polyamide.

Paar voorbeeldjes (van internet):





Goede ervaringen met:
www.echtstudio.nl
www.dol-op-wol.nl
www.hobbydoos.nl
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 1 november 2018 @ 08:47:03 #156
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_182870528
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 15:16 schreef ChildoftheStars het volgende:
Dat hoor je inderdaad vaak. Alleen tja.. ik kan geen eens leven met een partner omdat ik me dan teveel moet aanpassen, laat staan kinderen. Ik heb een grote bewondering voor moeders
Same here.
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_182870639
quote:
1s.gif Op donderdag 1 november 2018 08:18 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ja, het aanbod is enorm. Uiteraard vooral op internet. Merken als Opal, Schachenmayer, Regia, Drops...

Ik haal het eigenlijk nooit in de stad, wel een keer in Sappemeer waar een heel mooie winkel zit.

Het is een aanrader op te zoeken naar zgn. superwash sokkenwol, want dan kunnen je sokken gewoon in de wasmachine. Is meestal 75% wol met 25% polyamide.

Paar voorbeeldjes (van internet):

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Goede ervaringen met:
www.echtstudio.nl
www.dol-op-wol.nl
www.hobbydoos.nl
Dank je wel! Je maakt mijn dag een stukje beter :)
Als weer de sokkenclub is, koop ik van dat garen O+
Dank je wel
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  donderdag 1 november 2018 @ 09:30:55 #158
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_182871183
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 08:55 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Dank je wel! Je maakt mijn dag een stukje beter :)
Als weer de sokkenclub is, koop ik van dat garen O+
Dank je wel
:*

Als je zelf aan de slag wilt... Mijn ervaring is dat er zoveel aanbod is qua beschrijvingen en youtubefilmpjes dat je door de bomen soms het bos niet meer kunt zien. Ik weet niet of je sokkenclub voor een specifieke methode kiest?

Mijn eerste sokken heb ik gebreid m.b.v. een tip in het breitopic. www.ontrafeld.nl )* Daarna ben ik ook andere patronen gaan proberen en is de conclusie wel dat er vele manieren mogelijk zijn om sokken te breien. Alles is goed, als het een paar sokken oplevert dat goed past.

En nog een tip: Søstrene Grene verkoopt setjes bamboe sokbreinaalden die volgens mij heel geschikt zijn voor beginners. Ik heb ze ook gebruikt. Brei inmiddels op een rondbreinaald. Was helemaal nieuw voor me, ik ben echt oldskool (leren breien in de jaren ‘80 ;) ).

)*Linkje geeft hier een rare foutmelding, maar als je erop googelt, vind je het wel.
The love you take is equal to the love you make.
pi_182871413
quote:
1s.gif Op donderdag 1 november 2018 09:30 schreef Lienekien het volgende:

[..]

:*

Als je zelf aan de slag wilt... Mijn ervaring is dat er zoveel aanbod is qua beschrijvingen en youtubefilmpjes dat je door de bomen soms het bos niet meer kunt zien. Ik weet niet of je sokkenclub voor een specifieke methode kiest?

Mijn eerste sokken heb ik gebreid m.b.v. een tip in het breitopic. www.ontrafeld.nl )* Daarna ben ik ook andere patronen gaan proberen en is de conclusie wel dat er vele manieren mogelijk zijn om sokken te breien. Alles is goed, als het een paar sokken oplevert dat goed past.

En nog een tip: Søstrene Grene verkoopt setjes bamboe sokbreinaalden die volgens mij heel geschikt zijn voor beginners. Ik heb ze ook gebruikt. Brei inmiddels op een rondbreinaald. Was helemaal nieuw voor me, ik ben echt oldskool (leren breien in de jaren ‘80 ;) ).

)*Linkje geeft hier een rare foutmelding, maar als je erop googelt, vind je het wel.
Nee, de club doet iedereen zijn eigen manier. Het is gewoon gezellig samen komen en allemaal hetzelfde doen en misschien elkaar uit de brand helpen indien nodig. Het is echt om onder de mensen te zijn. Zeker nu ik voorlopig even niks heb, zijn dat soort clubjes heel erg fijn voor me :)

Ik heb al bijna alle maten sokkennaalden via aliexpress gekocht en daarop heb ik ook leren rondbreien.Het is een kwestie van doorzetten en gewoon doen. Het is vooral het dat iedereen vertelt dat sokken maken heeeeel erg moeilijk is en dat wil ik kunnen!

Bedankt voor de tips :*
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_182871831
Die sokkenwolletjes zijn wel echt supertof. O+

Klinkt als een gezellig clubje CotS! Gewoon gezellig met ongeveer hetzelfde bezig zijn. :Y

Hier vooral luxeproblemen, teveel leuke dingen om te doen en te weinig tijd om alles te kunnen doen. :') Al is m'n dinosaurus-breiboek even gekaapt door m'n mama, dus m'n motivatie om het breien weer op te pakken is weer even gezakt. _O- Al zijn knuffels sowieso niet de makkelijkste dingen om weer mee te beginnen, waarschijnlijk kan ik beter eerst weer iets als een sjaal oppakken om het überhaupt weer een beetje in de vingers te krijgen. De laatste keer dat ik iets gebreid heb, is ook alweer 10+ jaar geleden. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_182872050
Ik zit bij drie handwerkclubjes om eerlijk te zijn. En een tekenclub... :@
Als ik eenmaal werk vind, doe ik dat soort dingen vast minder, maar nu geniet ik er in volle teugen van
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_182872088
Hey, zolang het leuk is en het kan, lekker doen. *O*
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_182872310
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 10:21 schreef IJsdraakje het volgende:
Hey, zolang het leuk is en het kan, lekker doen. *O*
Klopt!
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_182873158
quote:
1s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 11:00 schreef Goitske het volgende:

[..]

breien is ook best lastig! Haken vind ik makkelijker
Insteken omslaan doorhalen af laten glijden. :p
Fouten corrigeren bij breien is moeilijk, bij haken echt veel makkelijker, als ik hier een stuk uithaal wordt het slechts erger.
Sing me to sleep
And then leave me alone
Don't try to wake me in the morning
'Cause I will be gone
  donderdag 1 november 2018 @ 11:49:05 #165
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_182873846
Ik heb een pokkehekel aan breien.

Ik mis de fijne motoriek maar prutsen gaat dan weer wel.
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
  donderdag 1 november 2018 @ 12:28:20 #166
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_182874717
quote:
1s.gif Op donderdag 1 november 2018 11:17 schreef dedodo het volgende:

[..]

Insteken omslaan doorhalen af laten glijden. :p
Fouten corrigeren bij breien is moeilijk, bij haken echt veel makkelijker, als ik hier een stuk uithaal wordt het slechts erger.
Bij breien kun je nog wel een foutje herstellen in een paar rijen eerder. Met haken moet je dan alles uithalen tot dat punt. Tenzij je ingewikkelder breit, dan moet je ook terug.

Ik heb afgelopen jaar veel gehaakt, tot ik met sokken begon. Iemand breide ze voor me (ik gaf haar een bol, kreeg er twee sokken voor terug), maar die had het te druk. Toen wilde ik het zelf leren. Ik vind het verslavend. Als we ergens naartoe gaan, google ik altijd even op wolwinkels in de buurt. Een bol sokkenwol is immers altijd goed. O+

Ik heb inmiddels ook mijn eerste top-downtrui gebreid, op een rondbreinaald. Ik wil nu aan een vest beginnen.

En ik wil een muts breien, met leuke motiefjes. Fair isle wordt nog wat, want ik ben een ‘English knitter’, een ‘thrower’ ook nog. Dan schijn je toch echt wel even te moeten oefenen op de ene draad om je linkervinger te doen.
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 1 november 2018 @ 12:34:23 #167
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_182874868
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 09:42 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Nee, de club doet iedereen zijn eigen manier. Het is gewoon gezellig samen komen en allemaal hetzelfde doen en misschien elkaar uit de brand helpen indien nodig. Het is echt om onder de mensen te zijn. Zeker nu ik voorlopig even niks heb, zijn dat soort clubjes heel erg fijn voor me :)

Ik heb al bijna alle maten sokkennaalden via aliexpress gekocht en daarop heb ik ook leren rondbreien.Het is een kwestie van doorzetten en gewoon doen. Het is vooral het dat iedereen vertelt dat sokken maken heeeeel erg moeilijk is en dat wil ik kunnen!

Bedankt voor de tips :*
Dat is leuk, dan kun je de kunst afkijken en onderzoeken wat jij het fijnst vindt.

Brei je dan op 4/5 naaldjes? Dpn’s noemt men die (double pointed needles). Als je begint met een boord denk je: hoe gaat dit ooit lekker breien?! Volhouden, want als je boord wat langer wordt, voelt het al heel anders.

Ik ben nu zelf toch wel fan van sokken op een rondbreinaald, met magic loop.

Ik heb ook de rondbreinaaldjes geprobeerd die precies een sok kunnen hebben, maar dat is niks voor mijn breistijl.
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 1 november 2018 @ 12:39:09 #168
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_182875009
quote:
1s.gif Op donderdag 1 november 2018 11:49 schreef sararaats het volgende:
Ik heb een pokkehekel aan breien.

Ik mis de fijne motoriek maar prutsen gaat dan weer wel.
Breien kan ook met dikke wol en dikke pennen. Een kussenhoes zou jou ook best lukken!
The love you take is equal to the love you make.
pi_182875249
quote:
1s.gif Op donderdag 1 november 2018 12:34 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dat is leuk, dan kun je de kunst afkijken en onderzoeken wat jij het fijnst vindt.

Brei je dan op 4/5 naaldjes? Dpn’s noemt men die (double pointed needles). Als je begint met een boord denk je: hoe gaat dit ooit lekker breien?! Volhouden, want als je boord wat langer wordt, voelt het al heel anders.

Ik ben nu zelf toch wel fan van sokken op een rondbreinaald, met magic loop.

Ik heb ook de rondbreinaaldjes geprobeerd die precies een sok kunnen hebben, maar dat is niks voor mijn breistijl.
Vijf naalden met twee kanten punten. Ik weet niet wat voor naalden het verder zijn. Ik heb gewoon een pakketje van aliexpress gehaald; allerlei maten. Ik vind ze wel fijn breien.

Alleen haken kan ik goed en met breien ben ik echt wel een kluns
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_182875290
Wow.... die magic loop bekeken... voor mij klinken vijf naalden gemakkelijker
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  donderdag 1 november 2018 @ 14:05:53 #171
228751 Patapon
pata pata pata pon
pi_182876992
Cadeautje voor mezelf. 😁



Ik ben benieuwd of ik nog aan knutselen toe kom. 🤣
pi_182877040
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 14:05 schreef Patapon het volgende:
Cadeautje voor mezelf. 😁

[ afbeelding ]

Ik ben benieuwd of ik nog aan knutselen toe kom. 🤣
Oeh ziet er goed uit
Veel plezier ermee
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_182877694
:W ik kom even aanhaken hier, als dat mag.

Gezellig dat hier nog wat meer breisters zitten. De magic loop ziet er even heel moeilijk uit, maar is eigenlijk heel makkelijk. Ik gebruikte het voor de mouwen van mijn eerste trui.

Heb net boeken gehaald bij de bibliotheek. De visserstruien-boeken lijken me wat moeilijk, alleen de schema’s staan beschreven, maar hoeveel steken je nodig hebt enzo moet je zelf uitvogelen. Daarvoor ben ik nog teveel beginner.
Wel een boek van Jules en Julie gehaald ook en die patroontjes zijn echt O+ Allemaal kinderkleding, dus dat gaat ook wel lekker vlot.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_182877732
Aanhaken en dan verder gaan over breien. O+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_182877767
Ik heb zo'n zin in die sokkenclub. Ik ga binnenkort maar eens oefenen
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')