abonnement Unibet Coolblue
pi_181876062
quote:
Steeds vaker dronken leerlingen in de klas, Varendonck College gaat blaastesten afnemen

Het Varendonck College in Asten en Someren gaat blaastesten afnemen bij leerlingen. Dit omdat de school voor vmbo, havo en vwo vermoedt dat steeds vaker leerlingen dronken in de klas zitten. De school heeft daarom zelf een alcoholtest-set in huis gehaald. Er zijn volgens rector Irma van Nieuwenhuijsen overigens nog geen testen afgenomen bij leerlingen.

"Wanneer we het vermoeden hebben dat een leerling dronken in de klas zit, willen we deze mogelijkheid echter wel hebben", geeft ze aan. Volgens de rector komt het steeds vaker voor dat leerlingen dronken in de klas zitten. Concrete cijfers geeft ze niet. Maar bijvoorbeeld na de kermis en na bierfeesten is het volgens haar geregeld raak.

"Mooie tradities die we hier in de regio hebben. Maar ik ben verantwoordelijk voor een een veilige leeromgeving en voor het geven van goede lessen. Wanneer er een, twee of drie leerlingen op een maandagochtend dronken in de klas zitten dan is het niet meer mogelijk goed onderwijs te kunnen geven."

Reden voor de school om woensdag een brief te sturen aan alle ouders van leerlingen vanaf de derde klas om aandacht te vragen voor het probleem. Het drinken van alcohol door jongeren wordt volgens Van Nieuwenhuijsen in de regio 'te gewoon gevonden'. "Op deze manier willen we als school stelling nemen en de discussie hierover op gang brengen."

Tot nu toe voerde volgens de rector elke docent op school zijn eigen strijd in de klas. Door nu als school stelling te nemen hoopt ze een duidelijk signaal af te geven aan leerlingen en ouders: 'Gebruik je verstand en doe het niet'.

Toestemming ouders
Wanneer een docent nu het vermoeden heeft dat een leerling dronken in de klas zit dan wordt diegene verzocht de klas te verlaten. Vervolgens worden de ouders gebeld om toestemming te vragen voor het afnemen van een alcoholtest. Blijkt uit de test dat een leerling inderdaad gedronken heeft dan vragen we ouders hun kind op te komen halen. De leerling moet de verloren tijd vervolgens op een ander moment inhalen. Wil een leerling of willen ouders niet meewerken dan stellen we de vraag 'wat gaan we doen'. Maar de rector verwacht eigenlijk niet dat dit nodig zal zijn.

De school heeft volgens haar al heel wat reacties van ouders gekregen op de brief. Die variëren volgens haar van 'hier gaat u niet over' tot 'eindelijk zegt er iemand wat'. "Natuurlijk ga ik graag het gesprek aan met iedereen", zegt ze. "En dan hoop ik dat ouders begrijpen dat we hier op onze school alles willen doen om leerlingen een veilige leeromgeving te bieden."

Binnenkort kermis in Someren
In Someren is het vanaf vrijdag 21 september kermis. Dat is volgens Van Nieuwenhuijsen de directe aanleiding voor het Varendonck om juist nu de brief te versturen.

Bron: http://www.omroepbrabant.(...)stesten+afnemen.aspx
Na de kermis en de bierfeesten is het geregeld raak. Laat die jongeren van het leven genieten en maak van een aantal keren per jaar niet zo'n probleem. Als die jongeren in polonaise door de klas gaan dan flikker jij ze er gewoon uit, maar waarschijnlijk zijn ze alleen wat slomer. Dan steken ze nog altijd meer op in de les, dan bij een verwijdering.

En dan de vraag wat is dronken. Die 0,2 promille die een beginnende bestuurder mag drinken of een ander arbitrair getal. Dan komt de jeugd op eigen gelegenheid naar school en moeten ze in een keer worden opgehaald door de ouders. Ik zag: "ouders weigeren die blaastest". Of jij krijgt dadelijk te maken met ouders die de jongeren preventief "ziek" thuis houden om het gezeur voor te zijn.
pi_181876086
Beetje overkill denk ik. Als het doordeweeks gebeurt is het een ander verhaal, maar sporadisch maandagochtend eens als er een evenement is geweest is wel heel flauw.
"Two guys destroyed your bike with a crowbar and a bat. One of 'em wasn't me."
pi_181876098
Dus eigenlijk wil ze mensen testen die op zondagavond dusdanig veel gezopen hebben dat ze maandag nog dronken in de klas zitten.

Ik zou toch denken dat een school wel grotere problemen heeft om zich mee bezig te houden dan wat een paar leerlingen in hun vrije tijd uitspoken.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  Moderator donderdag 13 september 2018 @ 11:08:40 #4
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_181876101
quote:
Wil een leerling of willen ouders niet meewerken dan stellen we de vraag 'wat gaan we doen'. Maar de rector verwacht eigenlijk niet dat dit nodig zal zijn.
:')
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
pi_181876109
Nuchter op school zitten is ook niet te doen :{

Voortaan dus gewoon ziek thuisblijven ipv met een kater in de klas zitten ^O^
  donderdag 13 september 2018 @ 11:21:42 #6
370890 mabo11
Bracht VIESDIK op tv
pi_181876275
Nu al zin in maandag en dinsdag met Lierop kermis en fokpaardendag })
En dan volgend weekend zummere kermis B:)B B:)B
VIESDIK in beeld gebracht tijdens WK Darts 2015 & 2016 en Premier League Ahoy 2016
pi_181876310
"Hiet gaat u niet over." :')
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  donderdag 13 september 2018 @ 11:25:32 #8
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_181876329
Ook vaak genoeg gedaan. Lekker boeiend verder:
#KICKOUTZP
pi_181876492
Vaak zat stoned of dronken in de klas gezeten. LBO hierdoor ook niet afgemaakt.
U MAD?
  donderdag 13 september 2018 @ 11:42:46 #10
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_181876581
Als een kind overlast geeft, of niet goed meedoet, dan kun je toch gewoon gepaste maatregelen nemen? Wat maakt het alcoholpromillage dan uit?

Als er vermoedens zijn dat een kind met regelmaat dronken in de klas zit, dan is dat inderdaad iets waarover een gesprek (met de ouders) mij op zijn plaats lijkt. Maar ook dan gaat het er niet om hoeveel zo'n kind nou precies blaast.

Ik zou ook zeggen 'hier gaat u niet over' en geen toestemming geven voor de blaastest.
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 13 september 2018 @ 11:43:57 #11
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_181876594
Dronken in de klas? Hoe moet ik dit zien?
Zitten ze in de pauze stiekem bier te drinken of na een avondje drinken de volgende ochtend met een kater de laatste alcohol uitdampen?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  donderdag 13 september 2018 @ 11:45:20 #12
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_181876611
quote:
6s.gif Op donderdag 13 september 2018 11:43 schreef Nikonlover het volgende:
Dronken in de klas? Hoe moet ik dit zien?
Zitten ze in de pauze stiekem bier te drinken of na een avondje drinken de volgende ochtend met een kater de laatste alcohol uitdampen?
Gewoon in 1x door van de kroeg naar school
#KICKOUTZP
  donderdag 13 september 2018 @ 11:51:07 #13
374096 Liftdeur
Gaat open en dicht.
pi_181876683
Brabant :').
Ajacied.
pi_181876716
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2018 11:25 schreef wollah het volgende:
Ook vaak genoeg gedaan. Lekker boeiend verder:
Wollah ik ook. Maandagochtend voor het begin van de eerste les een paar biertjes naar binnen gooien.
pi_181876747
Bij ons zat altijd iedereen aan de LSD en paddo's tijdens de les.
  donderdag 13 september 2018 @ 11:56:43 #16
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_181876771
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2018 11:53 schreef -Ondskapt- het volgende:

[..]

Wollah ik ook. Maandagochtend voor het begin van de eerste les een paar biertjes naar binnen gooien.
lekker man de leef _O_
#KICKOUTZP
  donderdag 13 september 2018 @ 11:56:54 #17
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_181876774
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2018 11:51 schreef Liftdeur het volgende:
Brabant :').
dit ook idd
#KICKOUTZP
  User die overal opduikt 2022 donderdag 13 september 2018 @ 12:01:50 #18
186611 Haags
pi_181876853
Je mag ook echt niks meer he tegenwoordig.
Zonder wrijving geen glans
pi_181876854
Ik heb mijn middelbare school ook volledig gedrogeerd afgemaakt, had niemand last van. Gezeur.
-nee-
  donderdag 13 september 2018 @ 12:12:48 #20
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_181877008
Zullen de leraren Duits wel blij mee zijn.
And so is the past
pi_181877589
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2018 11:37 schreef de_boswachter het volgende:
Vaak zat stoned of dronken in de klas gezeten. LBO hierdoor ook niet afgemaakt.
Een klasgenoot was een keer zó stoned dat we hem zo gek kregen dat 'ie zijn lul zou laten zien voor honderd Gulden.

Die meijer heeft 'ie trouwens nooit gekregen, want een lul kan niet kijken...
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  donderdag 13 september 2018 @ 12:48:40 #23
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_181877635
quote:
1s.gif Op donderdag 13 september 2018 12:46 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Een klasgenoot was een keer zó stoned dat we hem zo gek kregen dat 'ie zijn lul zou laten zien voor honderd Gulden.

Die meijer heeft 'ie trouwens nooit gekregen, want een lul kan niet kijken...
Goed verhaal Henk.
And so is the past
  donderdag 13 september 2018 @ 13:16:13 #24
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_181878114
In mijn tijd snoven we gewoon nog lijm tijdens de handvaardigheidklassen. Waar gaat het heen met de jeugd :{
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  Moderator donderdag 13 september 2018 @ 13:17:22 #25
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_181878136
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2018 13:16 schreef Dven het volgende:
In mijn tijd snoven we gewoon nog lijm tijdens de handvaardigheidklassen. Waar gaat het heen met de jeugd :{
Er is ook een reden dat je 7 jaar over de mavo hebt gedaan
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
  donderdag 13 september 2018 @ 13:18:29 #26
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_181878156
quote:
1s.gif Op donderdag 13 september 2018 13:17 schreef Plompzakker het volgende:

[..]

Er is ook een reden dat je 7 jaar over de mavo hebt gedaan
Best trots dat je mij zo hoog inschat dat ik de mavo heb kunnen doen.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  donderdag 13 september 2018 @ 13:28:15 #27
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_181878285
quote:
1s.gif Op donderdag 13 september 2018 12:46 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Een klasgenoot was een keer zó stoned dat we hem zo gek kregen dat 'ie zijn lul zou laten zien voor honderd Gulden.

Die meijer heeft 'ie trouwens nooit gekregen, want een lul kan niet kijken...
Heeft niks met zijn stonedheid te maken, behalve dat jullie hem misschien uitkozen omdat jullie denken drugs > domme acties. Wiet veroorzaakt geen verminderde remmingen, dus als hij nuchter was had hij het ook wel gedaan.

quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2018 13:16 schreef Dven het volgende:
In mijn tijd snoven we gewoon nog lijm tijdens de handvaardigheidklassen. Waar gaat het heen met de jeugd :{
Tegenwoordig zijn echte drugs makkelijker voor handen. ;)
  donderdag 13 september 2018 @ 13:33:35 #28
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_181878374
quote:
1s.gif Op donderdag 13 september 2018 13:28 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]
Wiet veroorzaakt geen verminderde remmingen
:') 14.gif
#KICKOUTZP
pi_181878483
Kinderen van 17 verwerken alcohol toch veel sneller dan als je ouder bent? Dus tenzij ze om 7 uur ochtends nog aan de drank zitten is dit een beetje overdreven.
There are only 151 Pokémon.
pi_181878533
Op het mbo zo vaak dronken in de klas gezeten.
Moesten ze maar niet in de lente 4 middag tussen uren plannen in het rooster.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_181878650
Dan zijn ze toch niet dronken, maar hebben gewoon een flinke kater toch.
Wat een gezeur.
pi_181878676
Toch ben ik wel benieuwd wat hier nou echt de aanleiding voor was.
pi_181878750
Whehe vroegah op de MTS gingen wij als we op de andere locatie zaten (was slechts 1 keer per week en daar kende toch geen enkele leraar je) in de pauze naar het tankstation en dan halve liters klappen om helemaal sickelap de laatste 3 uurtjes door te hangen. Lache joh.

Op de HTS zaten er nb 2 kroegen in het pand, dus daar was het bezoek aan het tankstation niet meer nodig.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_181878857
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2018 13:57 schreef De_Onnoembare het volgende:
Whehe vroegah op de MTS gingen wij als we op de andere locatie zaten (was slechts 1 keer per week en daar kende toch geen enkele leraar je) in de pauze naar het tankstation en dan halve liters klappen om helemaal sickelap de laatste 3 uurtjes door te hangen. Lache joh.

Op de HTS zaten er nb 2 kroegen in het pand, dus daar was het bezoek aan het tankstation niet meer nodig.
Maar dat is eigenlijk helemaal niet wat hier bedoeld wordt. Hier gaat het om zuipen de avond vantevoren. Dat maakt het zo vreemd.
pi_181878907
quote:
6s.gif Op donderdag 13 september 2018 11:43 schreef Nikonlover het volgende:
Dronken in de klas? Hoe moet ik dit zien?
Zitten ze in de pauze stiekem bier te drinken of na een avondje drinken de volgende ochtend met een kater de laatste alcohol uitdampen?
Donderdagavond tot half 6 doorpilsen, twee uur tukken en netjes om 8u de banken in.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_181878970
quote:
1s.gif Op donderdag 13 september 2018 14:07 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Donderdagavond tot half 6 doorpilsen, twee uur tukken en netjes om 8u de banken in.
En dan om 13:00 het cafe in en dan toch maar niet die laatste 3 uurtjes college meepikken want fuck it en OBERRRRRR nog 6 bier!
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_181879723
Mijn god, wat een betutteling weer. Dat was toch de hele lol ervan, op zondagavond op stap en 's ochtends met je gare kop weer op school zijn... Gewoon VWO afgemaakt daarmee hoor en niemand die er moeite mee had.

Maar goed, dan melden ze zich maar ziek op maandagochtend, ook prima, ben je ook eerder van je kater af.
Don't let my username fool you...
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 13 september 2018 @ 15:02:18 #38
408813 crew  trein2000
pi_181879884
quote:
1s.gif Op donderdag 13 september 2018 11:42 schreef PiyeReloaded het volgende:
Als een kind overlast geeft, of niet goed meedoet, dan kun je toch gewoon gepaste maatregelen nemen? Wat maakt het alcoholpromillage dan uit?

Als er vermoedens zijn dat een kind met regelmaat dronken in de klas zit, dan is dat inderdaad iets waarover een gesprek (met de ouders) mij op zijn plaats lijkt. Maar ook dan gaat het er niet om hoeveel zo'n kind nou precies blaast.

Ik zou ook zeggen 'hier gaat u niet over' en geen toestemming geven voor de blaastest.
Exact dit wou ik ook typen.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_181880378
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2018 11:05 schreef maan_man het volgende:

[..]

Na de kermis en de bierfeesten is het geregeld raak. Laat die jongeren van het leven genieten en maak van een aantal keren per jaar niet zo'n probleem. Als die jongeren in polonaise door de klas gaan dan flikker jij ze er gewoon uit, maar waarschijnlijk zijn ze alleen wat slomer. Dan steken ze nog altijd meer op in de les, dan bij een verwijdering.

En dan de vraag wat is dronken. Die 0,2 promille die een beginnende bestuurder mag drinken of een ander arbitrair getal. Dan komt de jeugd op eigen gelegenheid naar school en moeten ze in een keer worden opgehaald door de ouders. Ik zag: "ouders weigeren die blaastest". Of jij krijgt dadelijk te maken met ouders die de jongeren preventief "ziek" thuis houden om het gezeur voor te zijn.
Apart dat het nu een goede lesgeving in de weg staat. Ik neem aan dat ze het over een kater hebben en de jeugd niet brallend binnen zit.

Klasgenoten met een kater kwam vroeger volgens mij regelmatig voor maar nooit gezien dat men daar last van had ook niet bij studenten. Tevens werd er gewoon alcohol geschonken bij onze schoolfeesten.

Plus idd wanneer ben je dronken?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  donderdag 13 september 2018 @ 18:40:11 #40
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_181884041
Als school ben je natuurlijk verantwoordelijk voor het welzijn van je leerlingen.
Ik kan me voorstellen dat je als school daarom wilt voorkomen dat er leerlingen dronken in je les zitten.

Vraag me alleen af in hoeverre je dit kunt afdwingen.
En hoe bepaal je of iemand moet blazen of niet?
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  donderdag 13 september 2018 @ 22:06:39 #41
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_181889002
quote:
1s.gif Op donderdag 13 september 2018 13:33 schreef wollah het volgende:

[..]

:') 14.gif
Behalve bij jou schatje. Dat je mijn lul in je mond nam kwam alleen door de wiet. Je ben echt niet homo hoor. :*
  vrijdag 14 september 2018 @ 01:19:23 #42
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_181891950
quote:
1s.gif Op donderdag 13 september 2018 15:02 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Exact dit wou ik ook typen.
Jij wilde helemaal niet typen, zoeptonne :{w

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 14 september 2018 @ 07:21:55 #43
408813 crew  trein2000
pi_181894255
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 september 2018 01:19 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Jij wilde helemaal niet typen, zoeptonne :{w

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
_O_
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_181894277
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2018 18:40 schreef Kaneelstokje het volgende:
Als school ben je natuurlijk verantwoordelijk voor het welzijn van je leerlingen.
Ik kan me voorstellen dat je als school daarom wilt voorkomen dat er leerlingen dronken in je les zitten.

Vraag me alleen af in hoeverre je dit kunt afdwingen.
En hoe bepaal je of iemand moet blazen of niet?
Dronken is een groot woord, maar ik heb wel een aantal keer wat u gedronken in de pauzes... Was er een klasgenote die een keer naar de leraar riep dat ik gedronken had.

Niet gecontroleerd maar ehm what the fuck wat een Naaistreek.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_181894278
Toch bijzonder hoe iedereen hier dronken in de klas goedpraat. Volgens mij is dat niet helemaal de bedoeling.
pi_181894436
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 07:25 schreef C.L.Werner het volgende:
Toch bijzonder hoe iedereen hier dronken in de klas goedpraat. Volgens mij is dat niet helemaal de bedoeling.
Nee, als dat wel zo was, dan was de lol er ook snel af natuurlijk.
pi_181894539
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 september 2018 07:40 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Nee, als dat wel zo was, dan was de lol er ook snel af natuurlijk.
Niet zo bijdehand vriend. Je weet zelf ook dat het een goede ontwikkeling is dat leraren pro-actief leerlingen die dronken zijn hard aanpakken. Wat mij betreft is de 1e keer dronken een week schrosing, daarna wordt je van school afgeptrapt met minimaal 2 schooljaren (het jaar dat je van school wordt geptrapt PLUS nog een jaar) een leer verbod.

Alcoholisme is een groot, groot probleem in Nederland en dronken leerlingen op de middelbare(!) school wordt hier gewoon een beetje weggelachen.

Totdat zo een snotaap, als hij 17 is, jou of een familielid doodrijdt. Dan is de wereld natuurlijk te klein.
pi_181894697
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 07:49 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]

Niet zo bijdehand vriend. Je weet zelf ook dat het een goede ontwikkeling is dat leraren pro-actief leerlingen die dronken zijn hard aanpakken. Wat mij betreft is de 1e keer dronken een week schrosing, daarna wordt je van school afgeptrapt met minimaal 2 schooljaren (het jaar dat je van school wordt geptrapt PLUS nog een jaar) een leer verbod.

Alcoholisme is een groot, groot probleem in Nederland en dronken leerlingen op de middelbare(!) school wordt hier gewoon een beetje weggelachen.

Totdat zo een snotaap, als hij 17 is, jou of een familielid doodrijdt. Dan is de wereld natuurlijk te klein.
Als jij deelneemt aan het maatschappelijke leven, dan leer je iedere dag. Dus hoe wil jij zo'n leerverbod handhaven? Twee jaar isoleercel?
pi_181894735
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 08:07 schreef maan_man het volgende:

[..]

Als jij deelneemt aan het maatschappelijke leven, dan leer je iedere dag. Dus hoe wil jij zo'n leerverbod handhaven? Twee jaar isoleercel?
Een verbod om je in te schrijven voor een opleiding. Simpel.
Dat je leert van de straat en dat soort onzin moet je zelf maar weten.
  Moderator vrijdag 14 september 2018 @ 08:24:08 #50
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_181894826
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 07:49 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]

Niet zo bijdehand vriend. Je weet zelf ook dat het een goede ontwikkeling is dat leraren pro-actief leerlingen die dronken zijn hard aanpakken. Wat mij betreft is de 1e keer dronken een week schrosing, daarna wordt je van school afgeptrapt met minimaal 2 schooljaren (het jaar dat je van school wordt geptrapt PLUS nog een jaar) een leer verbod.

Alcoholisme is een groot, groot probleem in Nederland en dronken leerlingen op de middelbare(!) school wordt hier gewoon een beetje weggelachen.

Totdat zo een snotaap, als hij 17 is, jou of een familielid doodrijdt. Dan is de wereld natuurlijk te klein.
:')
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
  vrijdag 14 september 2018 @ 08:24:24 #51
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_181894828
quote:
14s.gif Op donderdag 13 september 2018 11:21 schreef mabo11 het volgende:
Nu al zin in maandag en dinsdag met Lierop kermis en fokpaardendag })
En dan volgend weekend zummere kermis B:)B B:)B
Het is FOK!paardendag.

Als je maandagochtend dronken in de klas zit, zou ik me als docent eerder druk maken over slaaptekort, ook bij leerlingen die niet hebben gedronken.
Ook: kermis is eens per jaar, moet kunnen, hoort erbij, leer je van al is het niet wat de docent je wilde onderwijzen.
Maar structureel te laat naar bed gaan en dan te moe zijn voor onderwijs is wèl een probleem.
Ze zouden ook eens kunnen kijken waar de kinderen de alcohol vandaan halen, iets zegt me dat het niet alleen om 18+ gaat.
pi_181894847
Jezus Christus. :') Als ik teveel gezopen had op zondag zat ik gewoon suf in de klas op maandagochtend. En als ik niet gezopen had ook :')

Alsof je lallend en herrieschoppend de les gaat verzieken als je aan het uitbrakken bent.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  vrijdag 14 september 2018 @ 08:31:36 #53
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_181894865
Kamervragen, gauw, Kamervragen stellen!
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  Redactie Frontpage vrijdag 14 september 2018 @ 09:06:09 #54
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_181895111
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2018 13:43 schreef Red_85 het volgende:
Op het mbo zo vaak dronken in de klas gezeten.
Moesten ze maar niet in de lente 4 middag tussen uren plannen in het rooster.
Ik had op het mbo elke week 1 dag dat ik 's middags vrij was en 's avonds nog een paar uur les had. Maar die school stond letterlijk in het centrum van Breda dus daar ging nog wel eens regelmatig een terrasje doorheen in die tussenuren :P.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_181895147
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 september 2018 08:24 schreef Plompzakker het volgende:

[..]

:')
Goed argument vogeltjesdans.
  vrijdag 14 september 2018 @ 09:14:02 #56
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_181895184
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2018 11:37 schreef de_boswachter het volgende:
Vaak zat stoned of dronken in de klas gezeten. LBO hierdoor ook niet afgemaakt.
AJLO wel?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  vrijdag 14 september 2018 @ 09:18:18 #57
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_181895217
Middelbare schoolleerlingen zijn toch nog geen 18? Hoe worden die dronken dan? En hoe komen ze op school? Dronken op de fiets of scooter? Wordt goed opgevoed daar in Brabant. Tokkies geroepen?

Bizar ook dat sommigen hier dit 'normaal' vinden.

[ Bericht 13% gewijzigd door Captain_Jack_Sparrow op 14-09-2018 09:27:55 ]
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_181895252
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 07:25 schreef C.L.Werner het volgende:
Toch bijzonder hoe iedereen hier dronken in de klas goedpraat. Volgens mij is dat niet helemaal de bedoeling.
Waar het om gaat is dat ze niet dronken zijn, maar een kater hebben.
  vrijdag 14 september 2018 @ 09:27:11 #59
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_181895314
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 09:22 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Waar het om gaat is dat ze niet dronken zijn, maar een kater hebben.
Nee, hoor. Het gaat echt om dronken zijn. Een blaastest voor katers bestaat niet, voor zover ik weet.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_181895319
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 09:18 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Middelbare schoolleerlingen zijn toch nog geen 18? Hoe worden die dronken dan? En hoe komen ze op school? Dronken op de fiets of scooter? Wordt goed opgevoed daar in Brabant. Tokkies geroepen?
Helemaal mee eens. Dat kan toch niet, maar het wordt hier allemaal geod gepraat. Velen hier verwarren ook middelbare school met een vervolgopleiding.
pi_181895324
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 09:22 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Waar het om gaat is dat ze niet dronken zijn, maar een kater hebben.
Ze zijn echt dronken :')
pi_181895333
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 09:27 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Nee, hoor. Het gaat echt om dronken zijn. Een blaastest voor katers bestaat niet, voor zover ik weet.
Klopt, maar in de voorbeelden die aangehaald worden, op maandagmorgen duf in de klas zitten, dat noem ik een kater hebben en niet dronken zijn. Jij wel?
  vrijdag 14 september 2018 @ 09:31:16 #63
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_181895356
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 09:28 schreef bloodymary1 het volgende:

Klopt, maar in de voorbeelden die aangehaald worden, op maandagmorgen duf in de klas zitten, dat noem ik een kater hebben en niet dronken zijn. Jij wel?
Welke voorbeelden? In het artikel wordt minstens 5 keer gezegd 'leerlingen die dronken zijn'. Dan hoef ik daar verder geen invuloefening op los te laten. En helemaal niet als er een blaastest vermeld wordt.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  vrijdag 14 september 2018 @ 09:31:57 #64
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_181895367
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 09:27 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Dat kan toch niet, maar het wordt hier allemaal geod gepraat. Velen hier verwarren ook middelbare school met een vervolgopleiding.
Klopt, in de OP staat duidelijk dat het om vmbo, havo en vwo gaat, maar die tokkies hier hebben het over "ik was op het mbo ook wel eens dronken".
Er staat ook in dat het vooral om de ochtenden gaat - dat is niet de periode dat de café's open zijn om je tussenuur in door te brengen.
  vrijdag 14 september 2018 @ 09:35:00 #65
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_181895406
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 09:28 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Klopt, maar in de voorbeelden die aangehaald worden, op maandagmorgen duf in de klas zitten, dat noem ik een kater hebben en niet dronken zijn. Jij wel?
Sommige mensen worden echt duf van alcohol - de rest voelt zich misschien niet duf maar de traagheid geeft wel die indruk.
pi_181895507
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 09:31 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Welke voorbeelden? In het artikel wordt minstens 5 keer gezegd 'leerlingen die dronken zijn'. Dan hoef ik daar verder geen invuloefening op los te laten. En helemaal niet als er een blaastest vermeld wordt.
Dat het gaat om de dagen na een kermis of de bierfeesten. Dus de ochtenden na een feest. En dus niet dat leerlingen in de pauze gaan drinken of zo.
  vrijdag 14 september 2018 @ 09:44:36 #67
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_181895526
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 09:42 schreef bloodymary1 het volgende:

Dat het gaat om de dagen na een kermis of de bierfeesten. Dus de ochtenden na een feest. En dus niet dat leerlingen in de pauze gaan drinken of zo.
Als jij tot 5 uur op de kermis blijft drinken, dan ben jij om half negen echt nog dronken. En daarnaast, ze zijn geen 18. Waarom probeer je het te verantwoorden?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_181895532
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 09:42 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Dat het gaat om de dagen na een kermis of de bierfeesten. Dus de ochtenden na een feest. En dus niet dat leerlingen in de pauze gaan drinken of zo.
Nee, dat is jou interpretatie. Dat staat niet in het artikel. Anders stond er wel iets anders in het artikel.

Tenslotte, minderjarige zich helemaal lam laten zuipen op de kermis of bierfeesten is al sowieso not done, vooral niet op de middelbare school. Kinderen ontwikkelen zich fysiek en mentaal, als je dat verstoort door regelmatig alcohol te geven dan gaat dat ten koste van het kind zijn toekomst.

Maar we doen er maar allemaal lacherig over, want we zijn allemaal tijdens MBO of HBO wel een de kroeg in gedoken tijdens een tussenuur. Of zo :')
pi_181895723
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 09:44 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Als jij tot 5 uur op de kermis blijft drinken, dan ben jij om half negen echt nog dronken. En daarnaast, ze zijn geen 18. Waarom probeer je het te verantwoorden?
Ik probeer het niet te verantwoorden, maar vroeg het me af hoe dat in de praktijk zat. De kermis sluit op zondag om 01.00 uur in die dorpen. Maar wellicht zijn er thuis nog afterparty's. Maar hoe het artikel is opgesteld "dronken in de klas zitten" dan zie ik lallende en hossende mensen voor me. Dat lijkt me niet het geval. Gewoon een dag wat duf. Soit.
Daarom vraag ik me af wat er daadwerkelijk aan vooraf gegaan is dat ze deze maatregel bedacht hebben.
  vrijdag 14 september 2018 @ 09:59:19 #70
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_181895747
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 09:57 schreef bloodymary1 het volgende:

Ik probeer het niet te verantwoorden, maar vroeg het me af hoe dat in de praktijk zat.
De praktijk is blijkbaar, dat ze dronken leerlingen in de klas hebben.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_181909945
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 09:59 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

De praktijk is blijkbaar, dat ze dronken leerlingen in de klas hebben.
Als ze dat met zekerheid weten dan is die blaastest natuurlijk niet nodig.
pi_181912436
Terecht, levensgevaarlijk met die vuurwapens.
  maandag 17 september 2018 @ 18:35:33 #73
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_181967286
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 september 2018 23:08 schreef maan_man het volgende:

Als ze dat met zekerheid weten dan is die blaastest natuurlijk niet nodig.
Je kunt het niet met zekerheid weten, als je geen test doet.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')