abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 21 september 2018 @ 11:34:14 #276
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_182044490
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 11:15 schreef lifeblind het volgende:

[..]

Mee eens. Het lijkt er op dat spellen tegenwoordig alleen maar snelle, korte matches e.d. moeten hebben, en dat ergens lang voor grinden tegenwoordig echt niet meer kan. Sowieso een dungeon die langer dan een half uur duurt in WoW vinden mensen nu al lang _O-

Of die zgn 'snelle gameplay' om het maar even zo te noemen, iets is wat de nieuwe generatie jongeren/tieners met spellen juist willen, of dat het gepushed wordt vanuit developers/publishers, laat ik maar even in het midden, maar kan me voorstellen dat Blizzard hier ook wel in mee gaat om jongere subs aan te spreken in ieder geval.
WoW gameplay mogen ze wel iets versnellen wat mij betreft. Al die 2/3 seconden casts voelen gewoon niet fijn.
pi_182044519
Dat gevoel van te lang is misschien ook doordat er nogal wat zijn die ooit destijds met wow begonnen zijn en nog spelen, zoals ik, maar ondertussen werk of gezin hebben etc.

Times change.
  Moderator vrijdag 21 september 2018 @ 11:39:03 #278
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_182044557
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 10:31 schreef Insomnia2.0 het volgende:

[..]

Het is toch heel logisch dat blizzard zo veel mogelijk mensen laat spelen.
In een MMO.

Die al vanaf dag 1 een extreem lage skillcap heeft gehad.
Nou... vanilla was wel moeilijker dan wat WoW nu is. Vanilla WoW was wel aardig omdat we niet beter wisten, maar als men mij vraagt of ik naar een vanillaserver wil komen zegt ik nee.
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_182044748
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 11:39 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Nou... vanilla was wel moeilijker dan wat WoW nu is. Vanilla WoW was wel aardig omdat we niet beter wisten, maar als men mij vraagt of ik naar een vanillaserver wil komen zegt ik nee.
In welk opzicht was Vanilla moeilijker?
pi_182044763
Ik ga vanilla servers wel helemaal kapot spelen :)
  Moderator vrijdag 21 september 2018 @ 11:52:57 #281
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_182044824
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 11:49 schreef Insomnia2.0 het volgende:

[..]

In welk opzicht was Vanilla moeilijker?
Laten we zeggen dat het uitgebreider was qua skills, talents, dingen die je persé moest hebben omdat je anders niet kon vechten (hunter met pouch en kogels/pijlen bijv.). Alles is nu zo enorm gestreamlined dat je niet eens meer hoeft na te denken. Als je in vanilla een spec koos zat je er aan vast (of betaalde weet ik het hoeveel gold), hetzelfde gold voor talents.

Tegenwoordig kun je binnen seconden van spec wijzigen en je heirloom gear verandert mee. Talent verkeerd gekozen? Even naar een inn of hoofdstad en je kunt gratis switchen.

Dat soort gedoe ;)
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_182044853
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 11:52 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Laten we zeggen dat het uitgebreider was qua skills, talents, dingen die je persé moest hebben omdat je anders niet kon vechten (hunter met pouch en kogels/pijlen bijv.). Alles is nu zo enorm gestreamlined dat je niet eens meer hoeft na te denken. Als je in vanilla een spec koos zat je er aan vast (of betaalde weet ik het hoeveel gold), hetzelfde gold voor talents.

Tegenwoordig kun je binnen seconden van spec wijzigen en je heirloom gear verandert mee. Talent verkeerd gekozen? Even naar een inn of hoofdstad en je kunt gratis switchen.

Dat soort gedoe ;)
Talents mee eens.
Maar dat is toch allemaal niet echt moeilijk te noemen, vooral tijdrovender. Niet dat dat verkeerd is in een MMO.
  Moderator vrijdag 21 september 2018 @ 12:00:10 #283
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_182044948
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 11:54 schreef Insomnia2.0 het volgende:

[..]

Talents mee eens.
Maar dat is toch allemaal niet echt moeilijk te noemen, vooral tijdrovender. Niet dat dat verkeerd is in een MMO.
Ben het met je eens, maar de huidige generatie (nieuwe spelers) die het makkelijke van nu gewend is zou het niet aankunnen :P
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  Moderator vrijdag 21 september 2018 @ 12:02:43 #284
9859 crew  Karina
Woman
pi_182044991
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 11:52 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Laten we zeggen dat het uitgebreider was qua skills, talents, dingen die je persé moest hebben omdat je anders niet kon vechten (hunter met pouch en kogels/pijlen bijv.). Alles is nu zo enorm gestreamlined dat je niet eens meer hoeft na te denken. Als je in vanilla een spec koos zat je er aan vast (of betaalde weet ik het hoeveel gold), hetzelfde gold voor talents.

Tegenwoordig kun je binnen seconden van spec wijzigen en je heirloom gear verandert mee. Talent verkeerd gekozen? Even naar een inn of hoofdstad en je kunt gratis switchen.

Dat soort gedoe ;)
Niet te vergeten 1 pvp talenttree en 1 voor pve plus bijbehorende gear. Maar dat was weer iets later toen het ook nog gold kostte om te kunnen switchen. Plus je moest het dacht ik ook eerst 'trainen' of kopen.

En als je niet oplette ging je pet dood omdat je hem geen eten gaf _O-
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  Moderator vrijdag 21 september 2018 @ 12:07:31 #285
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_182045082
quote:
99s.gif Op vrijdag 21 september 2018 12:02 schreef Karina het volgende:

[..]

Niet te vergeten 1 pvp talenttree en 1 voor pve plus bijbehorende gear. Maar dat was weer iets later toen het ook nog gold kostte om te kunnen switchen. Plus je moest het dacht ik ook eerst 'trainen' of kopen.

En als je niet oplette ging je pet dood omdat je hem geen eten gaf _O-
Yup :D Naar je trainer gaan voor nieuwe skills, en vreten voor je pet hebben èn een bag slot opofferen voor ammo.

Hunter was toen wel leuker, met veel meer opties (aspects, traps). Tegenwoordig dender ik rond als een BM hunter met twee corehounds, laat die beesten het meeste werk doen en doe zelf cobra shot, chimaera shot, kill command en murder of crows, ice trap om te kunnen vluchten als dat nodig is.

Tevens: all gear was hunter gear :7
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  † In Memoriam † vrijdag 21 september 2018 @ 12:12:32 #286
159966 lifeblind
pi_182045184
Meer opties maakt 't niet per definitie moeilijker. Sowieso qua talents had bijna iedereen gewoon dezelfde cookiecutter builds die ze copy/pasten van een website zonder er zelf ook maar 1 moment over na te denken. Natuurlijk waren er de uitzonderingen op de regel, maar de meeste mensen hadden geen flauw idee waarom ze talent X hadden, behalve 'omdat het moet'. Wellicht dat het ook gewoon de mogelijkheid om juist te kunnen experimenteren wel meer aansprak, of dat dat het moeilijk leek maken dan dat het eigenlijk was.

Moet wel zeggen dat ik boss fights tegenwoordig juist leuker vind dan vroeger in ieder geval.
pi_182045356
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 10:22 schreef Het_Liegebeest het volgende:

Raar voorbeeld. Zingen kan je gewoon doen, maar als je graag voor publiek wilt zingen en je klinkt als een schrale ezel zal je van een koude kermis thuiskomen natuurlijk.

Maar juist met die instelling zitten we nu opgescheept met een basis peuterspel waar je overal bij het handje wordt genomen, alles zonder enige moeite in je eentje is te doen en als je dan een beetje uitdaging zoekt je alleen terecht kan in instances.
Quest texts lezen en op onderzoek uitgaan? Niet nodig. Groep content? Alleen in instances. etc.
Ga je me nu serieus zeggen dat dat een goede ontwikkeling is? Waarom moet elke game voor iedereen te spelen zijn? Dat is toch een ontzettend rare insteek?
Ik zeg dat allemaal nergens en ik vind het ook wel vreemd dat je denkt dat ik dat ergens zeg.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Moderator vrijdag 21 september 2018 @ 12:26:14 #288
9859 crew  Karina
Woman
pi_182045414
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 12:07 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Yup :D Naar je trainer gaan voor nieuwe skills, en vreten voor je pet hebben èn een bag slot opofferen voor ammo.

Hunter was toen wel leuker, met veel meer opties (aspects, traps). Tegenwoordig dender ik rond als een BM hunter met twee corehounds, laat die beesten het meeste werk doen en doe zelf cobra shot, chimaera shot, kill command en murder of crows, ice trap om te kunnen vluchten als dat nodig is.

Tevens: all gear was hunter gear :7
oh ja gewoon met bow en polearm _O-
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  Moderator vrijdag 21 september 2018 @ 12:27:43 #289
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_182045436
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 12:26 schreef Karina het volgende:

[..]

oh ja gewoon met bow en polearm _O-
En zwaard en dagger en schild en cloth armor en en... _O_
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  Moderator vrijdag 21 september 2018 @ 12:29:22 #290
9859 crew  Karina
Woman
pi_182045450
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 12:27 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

En zwaard en dagger en schild en cloth armor en en... _O_
ik had toen een hele coole fistweapon.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_182045535
Die talent trees van vroeger, dat was wat zeg :') Mijn eerste poppetje was een subtlety/assassination/hoeheeettedieanderookalweer rogue :') Ik koos van elke tree wat me wel leuk leek *O*Kom je niet heel ver in je talenttree.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_182045551
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 12:34 schreef Isabeau het volgende:
Die talent trees van vroeger, dat was wat zeg :') Mijn eerste poppetje was een subtlety/assassination/hoeheeettedieanderookalweer rogue :') Ik koos van elke tree wat me wel leuk leek *O*Kom je niet heel ver in je talenttree.
combat
pi_182045574
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 12:35 schreef Insomnia2.0 het volgende:

combat
yes!
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Moderator vrijdag 21 september 2018 @ 12:53:38 #294
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_182045779
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 12:36 schreef Isabeau het volgende:

[..]

yes!
Ik was een tijdje combat rogue, maar subtlety werd enorm leuk met die shadow step + stunlock :9 Doet me er aan denken: binnenkort ff een deleted lvl 93 sub rogue resurrecten en naar Nordrassil transferren :P
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_182050605
Ik dacht dat een stemacteur het oude vrouwenstemmetje van scrollsage Nola deed, maar het is gewoon een heel oude mevrouw van 93 jaar oud _O_ (zie wowhead)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_182051424
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 11:49 schreef Insomnia2.0 het volgende:

[..]

In welk opzicht was Vanilla moeilijker?
Stel dat je char een axe had en er dropt een mace dan moest je dus je weaponskill met mace skillen voor je dat wapen echt nuttig voor je was.
pi_182051435
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 12:26 schreef Karina het volgende:

[..]

oh ja gewoon met bow en polearm _O-
Rogue die bow need voor ranged weapon :p

Welke ingame reward krijg je voor blizcon?

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 21-09-2018 18:34:26 ]
pi_182051528
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 11:54 schreef Insomnia2.0 het volgende:

[..]

Talents mee eens.
Maar dat is toch allemaal niet echt moeilijk te noemen, vooral tijdrovender. Niet dat dat verkeerd is in een MMO.
per keer je talents veranderde werd het duurder

En als hunter je pet van lvl 1 lvlen. Als je een andere pet temde moest je die ook lvlen.

Vroeger betekende 1 epic hebben al iets want je liepcrond met blauwe gear

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 21-09-2018 18:41:04 ]
  Moderator vrijdag 21 september 2018 @ 18:43:57 #299
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_182051665
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 18:29 schreef redboyke het volgende:

[..]

Stel dat je char een axe had en er dropt een mace dan moest je dus je weaponskill met mace skillen voor je dat wapen echt nuttig voor je was.
Godsamme ja, weapon skills trainen _O_
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_182060479
Uitdaging was veel groter in vanilla, werd veel minder voorgekauwd
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')