abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 5 september 2018 @ 21:05:39 #1
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_181713724
quote:
Advocaat Lili en Howick: ‘We kunnen uitzetting niet voorkomen’

De in Nederland opgegroeide Armeense kinderen Lili (12) en Howick (13) zijn “heel erg verdrietig en boos” nu hun uitzetting onafwendbaar lijkt, zo zeiden ze woensdag in het NOS Jeugdjournaal. In dezelfde uitzending liet de advocaat van de kinderen, Flip Schüller, weten dat hij niets meer voor de kinderen kan doen.

“Ik heb sinds vrijdag goed uitgezocht of er nog mogelijkheden zijn om bij een nog hogere, internationale rechter door te gaan. En helaas kan dat niet. We kunnen de uitzetting niet voorkomen”, zei de advocaat. Afgelopen vrijdag oordeelde de Raad van State dat de beide kinderen terug moeten naar hun geboorteland, waar hun moeder vorig jaar al naar is uitgezet. Uiterlijk 8 september moeten ze terug.

Dit is een angstaanjagende periode”, aldus Howick. “Hoe moeten we daar leven, we hebben daar niks. We spreken de taal niet, we hebben er geen familie en vrienden. We kunnen er niet wonen.” “Het is gemeen en niet eerlijk. Daar denk je de hele dag aan”, aldus Lili. Als de twee worden uitgezet, komen ze waarschijnlijk terecht in een weeshuis. Hun moeder is te kleinbehuisd om de twee op te vangen, vertelde Howick.

De enige die de uitzetting nog kan voorkomen is staatssecretaris Mark Harbers van Immigratie, maar hij zei woensdag dat “het niet voor de hand ligt dat we tot een ander oordeel komen”. Een onmenselijk oordeel, vindt Howick. “We hopen dat hij een beetje menselijk wordt en ons toch kan helpen.”

Ook Defence for Children heeft die hoop nog niet opgegeven, zegt een woordvoerster. Volgens haar toont deze zaak aan dat de politiek er werk van moet maken om kinderrechten een voorname rol te laten spelen in migratiewetgeving.
Uitzetting is blijkbaar niet te voorkomen en biedt de gang naar een internationaal gerechtshof zoals het EHRM geen mogelijkheid. Ik vind het verontrustend dat ondanks de maatregelen de asielprocedures te versnellen sinds 2010 het nog steeds mogelijk blijkt meer dan 10 jaar door te kunnen procederen vanwege beroepsmogelijkheden etc.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  woensdag 5 september 2018 @ 21:08:25 #2
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_181713797
Intussen is het afwachten of en wanneer de kinderen naar Armenië vliegen en hoe ze daar worden opgevangen. Ik hoop door hun moeder.

Ik heb de indruk dat men steeds meer neigt naar : het is goed als ze gaan.

quote:
COLUMN - Stel nou hè, dat Lili en Howick alsnog mogen blijven. Dan is de volgende stap natuurlijk dat ook de moeder 'om humanitaire redenen' tóch een verblijfsvergunning krijgt.
Je kunt onder aan dit artikel je reactie geven

Want ach, het is zo wreed om een moeder jarenlang te scheiden van haar kroost, is dan het argument. En dan heeft deze moeder het dus toch voor elkaar: sinds 2008 te horen krijgen dat je asielaanvraag in Nederland onterecht is, mede omdat je een valse identiteit hebt opgegeven, maar sindsdien net zo lang drammen en tijdrekken en op de emotie spelen tot je tóch mag blijven.

In dat geval kunnen we de hele asielrechtspraak net zo goed opdoeken. We laten de beoordeling van zielige gevallen dan voortaan over aan activisten, 'vertrouwenspersonen van de familie', Jesse Klaver en aan de media - die de volgende keer met droge ogen gewoon weer een Spoorloos maken omdat ándere Armeens/Nederlandse kinderen juist zo graag bij hun moeder in Armenië willen gaan wonen.

Dat Armenië is geen hellegat, weet ondergetekende uit eigen ervaring. In Nederland heeft de rechter het laatste woord - ook als de uitkomst niet bevalt. Hoe triest voor hen ook: Lili en Howick worden terecht teruggestuurd.
De Limburger
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 5 september 2018 @ 21:13:29 #3
74056 crew  ToT
pi_181713934
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 19:42 schreef Confetti het volgende:

Het Nederlanderschap wordt verkregen op basis van objectieve criteria, opgenomen in de wet. Niet door vage criteria als dat ze de taal een beetje spreken, al 'lang' wonen in Nederland en voelen zich Nederlander, voelen zich niet thuis in het land van hun STAATSBURGERSCHAP en weet ik veel welke drogredenen je nog mee komt aanzetten.

Er zouden HEEEEEEEEEEEEEEL wat mensen uit Nederland verdwijnen als dat idd de criteria waren.
pi_181714036
Nou doei !!!
U MAD?
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 5 september 2018 @ 21:18:03 #5
74056 crew  ToT
pi_181714067
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 21:08 schreef deedeetee het volgende:
Intussen is het afwachten of en wanneer de kinderen naar Armenië vliegen en hoe ze daar worden opgevangen. Ik hoop door hun moeder.

Ik heb de indruk dat men steeds meer neigt naar : het is goed als ze gaan.

[..]

De Limburger
Het is voor alle partijen beter. Die koters leefden zo lang in onzekerheid dat ze volgens mama er PTSS aan overgehouden zouden hebben. Nu hebben ze tenminste zekerheid en kunnen ze dit verschrikkelijke trauma verwerken met de deskundige hulp in eigen land! ;)

En idd; in de media heeft men echt gedaan alsof die kinderen echt in een hel terecht komen, maar dat valt allemaal dus echt reuze mee. Zelfs voor hun denkbeeldige PTSS is er dus meer dan genoeg begeleiding mogelijk.
En mama kan makkelijk een veel beter huis krijgen, een baan enz.
  woensdag 5 september 2018 @ 21:29:26 #6
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_181714407
quote:
2s.gif Op woensdag 5 september 2018 21:18 schreef ToT het volgende:

[..]

Het is voor alle partijen beter. Die koters leefden zo lang in onzekerheid dat ze volgens mama er PTSS aan overgehouden zouden hebben. Nu hebben ze tenminste zekerheid en kunnen ze dit verschrikkelijke trauma verwerken met de deskundige hulp in eigen land! ;)

En idd; in de media heeft men echt gedaan alsof die kinderen echt in een hel terecht komen, maar dat valt allemaal dus echt reuze mee. Zelfs voor hun denkbeeldige PTSS is er dus meer dan genoeg begeleiding mogelijk.
En mama kan makkelijk een veel beter huis krijgen, een baan enz.
Maar..maar..maar.. die hulp om dr PTSS te verhelpen is in Armenie niet voldoende aanwezig.
Wederom weer een wanhoopspoging van moeders om de boel wederom te manipuleren om ze daarom niet uit te zetten naar mijn idee.

Vind het verschrikkelijk jammer dat zulke mensen geen factuur opgestuurd krijgen van de staat der Nederlanden als laatste afscheidskadootje :(
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 5 september 2018 @ 21:38:06 #7
74056 crew  ToT
pi_181714678
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 21:29 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Maar..maar..maar.. die hulp om dr PTSS te verhelpen is in Armenie niet voldoende aanwezig.
Wederom weer een wanhoopspoging van moeders om de boel wederom te manipuleren om ze daarom niet uit te zetten naar mijn idee.

Vind het verschrikkelijk jammer dat zulke mensen geen factuur opgestuurd krijgen van de staat der Nederlanden als laatste afscheidskadootje :(
En da's dus onderuit gehaald; de tijdelijke opvang waar die kinderen een veilig onderkomen gaan krijgen (geen door vlooien vergeven vervallen krot van een weeshuis wat ze in de media suggereerden) heeft juist heel veel ervaring met kinderen met PTSS en regelen daar ook de juiste therapie voor. :)
En @ factuur; in principe mee eens, maar blijkbaar staat de wet het toe dat je ons met driekwart miljoen euro aan proceskosten opzadelt. Als dat legaal is, kun je haar dus helaas geen rekening er voor sturen, ongeacht al die leugens en bedrog van haar.
Daarbij zitten er al veel te veel mensen te jankzakken over hoe zielig dat gezin wel niet is. Als je hen dan met zo'n dikke rekening opzadelt zodat ze in diepe schulden blijven tot hun karkassen in de verbrandingsoven voor arme sloebers verdwijnen na het eind van hun leven, krijg je alleen nog maar meer zure linkse tranen op de plekken van het Binnenhof die vrij toegankelijk zijn voor demonstranten e.d. En de lage pH-waarde van die tranen tast dan weer de stenen aan daar, waardoor je met NÓG hogere kosten opgezadeld zit om die schade weer te herstellen.
  woensdag 5 september 2018 @ 21:42:32 #8
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_181714795
quote:
2s.gif Op woensdag 5 september 2018 21:38 schreef ToT het volgende:
En @ factuur; in principe mee eens, maar blijkbaar staat de wet het toe dat je ons met driekwart miljoen euro aan proceskosten opzadelt. Als dat legaal is, kun je haar dus helaas geen rekening er voor sturen, ongeacht al die leugens en bedrog van haar.
Niet alleen proceskosten. De schatting van 750.000 euro is het bedrag dat het gezinnetje Nederland heeft gekost over de verblijfsduur hier. Bijzonder wrang dat daar niets voor teruggevorderd kan worden als keer op keer blijkt dat het verhaal niet klopt. Zelfs als er wel een verblijfsvergunning gegeven wordt, vind ikdat het niet meer dan billijk is dat iemand bijdraagt aan die kosten. Bijvoorbeeld 15 jaar lang. Studenten moeten dat ook, dus waarom zou die asielzoeker en -krijger later ook niet een bijdrage kunnen afdragen ter compensatie? Die krijgen ook geen ingerichte woning, bijstand, enz.

Mja, Nederland he?
pi_181714868
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 21:42 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Niet alleen proceskosten. De schatting van 750.000 euro is het bedrag dat het gezinnetje Nederland heeft gekost over de verblijfsduur hier.
De kosten zijn al hoger want dit bedrag was een schatting in 2017 nog voor de rechtsgang naar de RvS, ondertussen zal het al aardig richting de miljoen lopen.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 5 september 2018 @ 21:46:20 #10
74056 crew  ToT
pi_181714875
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 21:42 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Niet alleen proceskosten. De schatting van 750.000 euro is het bedrag dat het gezinnetje Nederland heeft gekost over de verblijfsduur hier. Bijzonder wrang dat daar niets voor teruggevorderd kan worden als keer op keer blijkt dat het verhaal niet klopt. Zelfs als er wel een verblijfsvergunning gegeven wordt, vind ikdat het niet meer dan billijk is dat iemand bijdraagt aan die kosten. Bijvoorbeeld 15 jaar lang. Studenten moeten dat ook, dus waarom zou die asielzoeker en -krijger later ook niet een bijdrage kunnen afdragen ter compensatie? Die krijgen ook geen ingerichte woning, bijstand, enz.

Mja, Nederland he?
Tja als je asielzoekers gaat leegplukken, dan hebben ze uiteraard geen eigen kapitaal om hier een bestaan op te bouwen, en da's oneerlijk en dan zijn ze misschien iets sneller gemotiveerd om illegale dingen te gaan doen om aan geld te komen enz.
Waarom doen ze het in sommige andere landen dan wel? Juwelen, cash geld en andere bezittingen vanaf een bepaald bedrag inleveren om je eigen deel van deze kosten te betalen.

En ja, het is idd zeer wrang dat als iemands verhaal gewoon één grote leugen is (zoals dat ze uit Rusland zou komen) en dat zo iemand alles doet om de uitzetting dwars te zitten, dat je dan echt helemaal niets op haar kunt verhalen.
pi_181715232
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 21:42 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]
Zelfs als er wel een verblijfsvergunning gegeven wordt, vind ikdat het niet meer dan billijk is dat iemand bijdraagt aan die kosten. Bijvoorbeeld 15 jaar lang. Studenten moeten dat ook, dus waarom zou die asielzoeker en -krijger later ook niet een bijdrage kunnen afdragen ter compensatie? Die krijgen ook geen ingerichte woning, bijstand, enz.
In Zwitserland is sinds begin dit jaar van kracht dat genoten uitkeringen van erkende asielzoekers teruggevorderd worden als ze willen nationaliseren. Het is het enige land in europa met dergelijke wetgeving.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  woensdag 5 september 2018 @ 22:02:30 #12
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_181715285
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 22:00 schreef Digi2 het volgende:

[..]

In Zwitserland is sinds begin dit jaar van kracht dat genoten uitkeringen van erkende asielzoekers teruggevorderd worden als ze willen nationaliseren. Het is het enige land in europa met dergelijke wetgeving.
Niet meer dan logisch, toch? Als je dat al niet bereid bent te doen, vind ik het terecht dat je de nationaliteit niet krijgt incl. de daarbijhorende rechten en plichten.
pi_181715600
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 22:02 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Niet meer dan logisch, toch? Als je dat al niet bereid bent te doen, vind ik het terecht dat je de nationaliteit niet krijgt incl. de daarbijhorende rechten en plichten.
Ik vind het hardvochtig dat als je je land moet ontvluchten en daar je bezittingen moet achterlaten je in het land waar je asiel krijgt alsnog met een vette rekening wordt geconfronteerd. Geen paspoort zonder duurzaam arbeidsverleden in het land waar je asiel krijgt vind ik wel een goede maatregel. Dit hebben zowel Zwitserland als Denemarken. Het is er eigenlijk op gericht alleen een paspoort te verstrekken indien blijkt dat migrant langdurig zijn eigen broek kan ophouden.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  woensdag 5 september 2018 @ 22:16:47 #14
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_181715693
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 22:13 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Ik vind het hardvochtig dat als je je land moet ontvluchten en daar je bezittingen moet achterlaten je in het land waar je asiel krijgt alsnog een vette rekening krijgt. Geen paspoort zonder duurzaam arbeidsverleden in het land waar je asiel krijgt vind ik wel een goede maatregel. Dit hebben zowel Zwitserland als Denemarken. Het is er eigenlijk op gericht alleen een paspoort te verstrekken indien blijkt dat migrant langdurig zijn eigen broek kan ophouden.
Ik vind het niet meer dan logisch dat je als je euro's hebt, dat je meebetaalt aan de kosten die gemaakt worden. Als je naar een hotel gaat, moet je ook betalen voor het dak boven je hoofd. Die mensensmokkelaars, die zijn ook betaald. Enz.

Daar komt bij, dat een Nederlander ook alles op moet maken voordat ie bijstand krijgt. Dat koophuis met overwaarde, moet ie dus verkopen, verhuizen naar een huurhuis, de overwaarde opeten en..en..

Het systeem dat Denemarken en zwitserland hebben vind ik mooi! Zou Nederland ook moeten doen. Geen permanente verblijfsvergunningen meer verstrekken maar tijdelijke die je steeds moet verlengen met een max. duur. Maximums stellen aan de duur van bijv bijstandsuitkeringen. Niet meer verlengen bij onvoldoende aanpassingen aan hier en terug naar land van herkomst zodra het kan als je in de bijstand zit. Pas mogen blijven of verlengen indien je je eigen boontjes aantoonbaar kan doppen of al langdurig hebt gedopt.
pi_181719269
Als ik de reacties hier lees, dan denk ik dat FOK 90% PVV is, zit ik vast niet ver naast lol
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 6 september 2018 @ 01:17:22 #16
74056 crew  ToT
pi_181719415
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 00:59 schreef MakkieR het volgende:
Als ik de reacties hier lees, dan denk ik dat FOK 90% PVV is, zit ik vast niet ver naast lol
Je moet PVV'er zijn om te vinden dat men zich gewoon aan de wet moet houden? :?
pi_181723171
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 00:59 schreef MakkieR het volgende:
Als ik de reacties hier lees, dan denk ik dat FOK 90% PVV is, zit ik vast niet ver naast lol
Geen PVV'er verder wel met de uitzetting eens. Gegroet.
pi_181723237
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 00:59 schreef MakkieR het volgende:
Als ik de reacties hier lees, dan denk ik dat FOK 90% PVV is, zit ik vast niet ver naast lol
|:(
Er zullen maar weinig volwassen Nederlanders zijn die vinden dat ze alsnog hier moeten blijven, inclusief moeder.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 6 september 2018 @ 11:23:16 #19
74056 crew  ToT
pi_181723880
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 10:55 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

|:(
Er zullen maar weinig volwassen Nederlanders zijn die vinden dat ze alsnog hier moeten blijven, inclusief moeder.
Blijkbaar toch wel een paar, want:


En dat ze geen slachtoffer mogen zijn van wat hun moeder heeft gedaan, en dat Armenië echt niet meer hun land is, en dat ze echt hier een leven hebben opgebouwd, yada yada yada.

Op puur emotioneel vlak is dat allemaal ook wel te begrijpen. Het is ook echt wel ontzettend kut en zielig voor die kinderen, maar het is gewoon onwenselijk en gewoon godsonmogelijk om nu nog te gaan zeggen: "Weet je wat? Blijf toch maar lekker hier! We regelen wel dat mama weer terug kan komen en dat jullie een leuk rijtjeshuis krijgen in de buurt van de school waar je het liefste naar toe ging en waar de meeste van jullie vriendjes wonen. Hier heb je een lolly als troost."

Het had allemaal niet zo extreem lang gerekt moeten worden en breeduit in de media besproken moeten worden. Minder rekken --> minder erg voor hen om terug te keren. Minder media-aandacht + eerlijkheid vanaf het begin --> eventuele coulanceregeling of whatever.
Ja, ze zijn het slachtoffer van mam's gedrag, maar dat verandert de wetten en de situatie niet.

En mochten deze koters ineens toch blijven, dan heb je straks een hele kudde islamitische ouders die gaan lopen gillen van: "Waarom mogen zij wel blijven en mijn kinderen niet? RACISME!!!"
pi_181723900
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 00:59 schreef MakkieR het volgende:
Als ik de reacties hier lees, dan denk ik dat FOK 90% PVV is, zit ik vast niet ver naast lol
Nee.

Aan de ene kant heb je (imo) te maken met een schrijnend verhaal van 2 pubers die gevoelsmatig hier in Nederland horen. Aan de andere kant heb je een asielprocedure en bij een toezegging de boodschap vanuit de politiek dat met maar genoeg media-aandacht er uitzonderingen gemaakt kunnen worden en daarmee bedrog en oeverloos doorprocederen beloond wordt.

Gevoelsmatig zeg ik persoonlijk dus: laat die kinderen hier blijven. Vanuit een bestuurlijk perspectief zeg ik: zend als politiek geen verkeerde signalen uit en stuur deze kinderen terug.

Ik ben blij dat ik die knoop niet hoef door te hakken. :)
-
pi_181724384
quote:
2s.gif Op donderdag 6 september 2018 01:17 schreef ToT het volgende:

[..]

Je moet PVV'er zijn om te vinden dat men zich gewoon aan de wet moet houden? :?
Onzin natuurlijk.

Uit een peiling van EenVandaag blijkt dat zelfs onder stemmers van bijvoorbeeld D66 zo’n 30+% van mening is dat de kinderen moeten worden uitgezet.
Bij de PVV was dat (ik meen) ergens tussen de 70 en 80%.

Van het volledige panel vond 49% dat de kinderen moeten worden uitgezet, 43% was het daar niet mee eens.
Dat waren niet allemaal PVV-stemmers.
pi_181724653
Geen school beschikbaar in Armenië, uitzetting onzeker:
https://www.ad.nl/binnenl(...)kt-onzeker~af686820/
pi_181724730
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 11:58 schreef Physsic het volgende:
Geen school beschikbaar in Armenië, uitzetting onzeker:
https://www.ad.nl/binnenl(...)kt-onzeker~af686820/
Voor normale asielzoekers is onderwijs in het land van herkomst helemaal geen voorwaarde voor uitzetting. Het gaat erom of er een kans is op schending van 3 EVRM of op vervolging. Hopelijk zijn we over een paar dagen van dit gezeik af. Het hele asielbeleid wordt te kakken gezet.
pi_181724776
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 12:02 schreef Confetti het volgende:

[..]

Voor normale asielzoekers is onderwijs in het land van herkomst helemaal geen voorwaarde voor uitzetting. Het gaat erom of er een kans is op schending van 3 EVRM of op vervolging. Hopelijk zijn we over een paar dagen van dit gezeik af. Het hele asielbeleid wordt te kakken gezet.
Voor het krijgen van asiel inderdaad niet, maar er zijn nog meer gronden om een verblijfsvergunning te krijgen. Het kan wel de uitzetting dwars zitten, als dat een van de voorwaarden van de RvS was.

Gezien de antwoorden van verschillende scholen lijkt moeder te hebben gevraagd of de kinderen les kunnen krijgen in het Engels.
Dat lijkt me geen voorwaarde..?
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 6 september 2018 @ 12:09:32 #25
74056 crew  ToT
pi_181724879
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 11:58 schreef Physsic het volgende:
Geen school beschikbaar in Armenië, uitzetting onzeker:
https://www.ad.nl/binnenl(...)kt-onzeker~af686820/
OH, MOTHERF........

quote:
De moeder van Lili en Howick heeft nog geen school gevonden
Ja laat het ook vooral aan die moeder over! :')
Het lijkt me sterk dat er maar één superdure school is waarin lessen in het Engels gegeven worden.
En dan nog; waarom is deze voorwaarde gesteld? Alle vluchtelingkinderen die hier komen moeten de taal ook eerst leren voor ze fatsoenlijk mee kunnen doen op school. (Edit: en die moeten zelfs eerst nog het alfabet leren enzo!)
Er moest een geschikte school gevonden worden. Is lessen in het Engels een voorwaarde om een school geschikt te bevinden?

[ Bericht 7% gewijzigd door ToT op 06-09-2018 12:23:09 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')