abonnement Unibet Coolblue
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 1 september 2018 @ 10:48:13 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_181617122
quote:
Verdachte steekpartij Amsterdam-Centraal is 19-jarige Afghaan, mogelijk terreurdaad





De man die er van wordt verdacht vanmiddag twee mensen te hebben neergestoken in het centraal station van Amsterdam blijkt een 19-jarige Afghaan met een Duitse verblijfsvergunning te zijn. Hij werd door de politie neergeschoten. Bij het incident rond 12.20 uur raakten twee andere mensen gewond. Zij werden zwaargewond naar het ziekenhuis gebracht. De politie is bezig met een onderzoek en daarbij "worden alle scenario's opengehouden". Terreur wordt niet uitgesloten.

Na de steekpartij werd het station ontruimd en was het treinverkeer van en naar Amsterdam CS urenlang ontregeld. De verdachte is na zijn daad neergeschoten door de politie. Hij raakte gewond aan zijn onderlichaam en werd aangehouden.

De Afghaan en de slachtoffers zijn naar het ziekenhuis gebracht. De twee slachtoffers verkeren volgens de gemeente buiten levensgevaar. De verdachte verblijft onder politiebewaking in het ziekenhuis en wordt over zijn motief verhoord door de politie.

"Met de Duitse autoriteiten is intensief contact over de achtergronden van deze verdachte", zegt de gemeente in een verklaring. "Uit het eerste onderzoek van de politie blijkt niet dat de slachtoffers bewust of met een duidelijke aanleiding zijn uitgekozen."
Dreigingsniveau blijft op 4

Een woordvoerder van de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid (NCTV) zei dat de bekendmaking geen gevolgen heeft voor het dreigingsniveau in Nederland. "Die blijft staan op 4, op een schaal van 5. Daar komt geen verandering in."

Volgens minister van Justitie en Veiligheid Ferd Grapperhaus is het onderzoek naar de steekpartij in volle gang. "Goed contact met lokale driehoek Amsterdam en NCTV. Alle scenario's worden opengehouden, waaronder een terroristisch motief", tweette hij.

Burgemeester Femke Halsema was niet bereikbaar voor aanvullend commentaar. Eerder op de dag bracht ze een bezoek aan het station en sprak ze met personeel van de spoorwegmaatschappij NS, ondernemers en winkelpersoneel.

Een woordvoerder van de politie wilde niet zeggen of er in Amsterdam sprake is van opschaling van veiligheidsmaatregelen wegens de gebeurtenis. "Daarover doen wij nooit uitspraken."
"Ik dacht meteen aan terreur"

Volgens Richard Snelders, eigenaar van een bloemenzaak in het station, kwam er een jongen met een bebloede hand zijn zaak in. Hij was waarschijnlijk neergestoken. In de hal zag Snelders nog een bebloede man liggen.

Even verderop voor de Hema lag volgens Snelders de waarschijnlijk neergeschoten dader. Hij werd onder schot gehouden, terwijl de agenten 'liggen blijven' schreeuwden. Snelders spreekt van een paniekerige situatie. "Ik dacht meteen aan terreur."









https://www.hln.be/nieuws(...)erreurdaad~ad398791/
OP vorige topic

quote:
Just in:

PatrickKnoo twitterde op vrijdag 31-08-2018 om 12:18:57 Zojuist schieten op a’dam cs. Massale paniek op spoor 14 #amsterdam reageer retweet
SebastianProos twitterde op vrijdag 31-08-2018 om 12:23:02 er is een schietpartij geweest op #AmsterdamCS. Politie en ambulances ter plekke. er werd blijkbaar een man onder schot gehouden. https://t.co/xUKVI73k8L reageer retweet
RTL bron nu:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)n-amsterdam-centraal


[ Bericht 49% gewijzigd door Starhopper op 01-09-2018 10:55:36 ]
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zaterdag 1 september 2018 @ 10:52:32 #2
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_181617175
Op basis waarvan had deze arme jongen eigenlijk asiel gekregen in Duitsland? Werd hij politiek vervolgd in Afghanistan of gewoon weer een lulverhaaltje opgehangen voor de Duitse IND?

Mensen die echt moeten vluchten uit hun land gaan niet met messen lopen zwaaien als ze eindelijk een veilig plekje hebben gevonden.
pi_181617185
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 10:52 schreef WheeledWarrior het volgende:
Op basis waarvan had deze arme jongen eigenlijk asiel gekregen in Duitsland? Werd hij politiek vervolgd in Afghanistan of gewoon weer een lulverhaaltje opgehangen voor de Duitse IND?
Het zal ongetwijfeld begonnen zijn met te zeggen dat hij 13 was.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 1 september 2018 @ 10:56:43 #4
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_181617224
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 10:53 schreef Hathor het volgende:

[..]

Het zal ongetwijfeld begonnen zijn met te zeggen dat hij 13 was.
En dat zijn paspoort is afgepakt door grote boze mensen _O-
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_181617277
Goh, het gaat hier steeds meer op Israel lijken. Voordeel van Israel is dat daar iedereen boven de 18 jaar bewapend is. Hoe gaan we dat hier oplossen als dit vaker gaat gebeuren. :P
BARUJ SHEM KEVOD MALJUTO LE´OLAM VA´ED
  † In Memoriam † zaterdag 1 september 2018 @ 11:02:26 #6
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_181617278
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 22:22 schreef beantherio het volgende:

[..]

Nee, die messentrekker is in de eerste plaats verantwoordelijk. Maar als iemand hem daartoe gebracht heeft dan is die persoon medeverantwoordelijk wat mij betreft.
Je meent dit echt hè.

Bedoel je nou dat de messentrekker een marionet is en dat Wilders de touwtjes in handen had?

Tip: Ga er nog eens goed over nadenken, en kom dan weer terug in het topic.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
  zaterdag 1 september 2018 @ 11:23:09 #7
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_181617560
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 10:53 schreef Hathor het volgende:

[..]

Het zal ongetwijfeld begonnen zijn met te zeggen dat hij 13 was.
Misschien een idee om voortaan niet meer iedere Ali of Mohammed die hier aan de poort klopt binnen te laten, maar gewoon heel strikt gaan selecteren op wie daadwerkelijk op een politieke dodenlijst staat in land van herkomst. Is dat niet aantoonbaar, dan gewoon geen asiel, doei en retour.
  zaterdag 1 september 2018 @ 11:24:07 #8
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_181617578
Met een Duitse verblijfsvergunning.

En bedankt weer he, Angela. _O_

Die vrouw moet zo snel mogelijk worden afgezet. Gooi haar jarenlang in de gevangenis voor land en volksverraad.

75 jaar terug bracht Duitsland Europa naar de afgrond, en nu doen ze weer hetzelfde.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_181617732
Die Afghaan is vast een infiltrant van de Taliban of ISIS die met de migrantenstroom is meegekomen naar Europa.

Het komt Rutte goed uit om Wilders de schuld te geven, dan vergeet iedereen dat hij Nederlandse militairen in Afghanistan heeft gestationeerd.

Wilders, militaire interventie in Afghanistan, zelfs als je deze twee schrapt dan wil de islam nog steeds de wereld domineren. Het enige wat Wilders en militaire interventie bewerkstelligt is dat de islam Nederland eerder aanvalt dan San Marino, maar ook San Marino komt aan de beurt in het jaar 2351.

Een geluk bij een ongeluk: het was geen mega-aanslag, dit geweld valt nauwelijks op tussen de liquidaties van de Mocro-maffia.
pi_181617813
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 11:33 schreef Shaggy_2000 het volgende:
Die Afghaan is vast een infiltrant van de Taliban of ISIS die met de migrantenstroom is meegekomen naar Europa.

Het komt Rutte goed uit om Wilders de schuld te geven, dan vergeet iedereen dat hij Nederlandse militairen in Afghanistan heeft gestationeerd.

Wilders, militaire interventie in Afghanistan, zelfs als je deze twee schrapt dan wil de islam nog steeds de wereld domineren. Het enige wat Wilders en militaire interventie bewerkstelligt is dat de islam Nederland eerder aanvalt dan San Marino, maar ook San Marino komt aan de beurt in het jaar 2351.

Een geluk bij een ongeluk: het was geen mega-aanslag, dit geweld valt nauwelijks op tussen de liquidaties van de Mocro-maffia.


:{w
"Oh shut up, silly woman," said the reptile with a grin
"You knew damn well I was a snake before you took me in."
pi_181617829
quote:
11s.gif Op zaterdag 1 september 2018 11:02 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

Je meent dit echt hè.

Bedoel je nou dat de messentrekker een marionet is en dat Wilders de touwtjes in handen had?
Indirect is dat idd wat hij zegt. Een racistisch superioriteitscomplex van de witman over de lichtgetinten waar je u tegen zegt - maar dat wil hij niet zien.
pi_181617896
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 11:40 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Indirect is dat idd wat hij zegt. Een racistisch superioriteitscomplex van de witman over de lichtgetinten waar je u tegen zegt - maar dat wil hij niet zien.
Dat willen al die naïeve figuren niet zien inderdaad. Tragisch want er zit een kern van waarheid in. Dat barbaarse volk uit Afghanistan en Pakistan zijn een klasse lager dan de mensen hier. Zowel op het gebied van intellect als op morele waarden en rationeel denken.

Maargoed, deze aanslag mogen we op het conto schrijven van Merkel en al die gezichtsloze ambtenaren die het vreemdelingenbeleid dicteren.
  zaterdag 1 september 2018 @ 11:47:22 #13
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_181617959
Jammer dat ze hem niet meteen helemaal overhoop geschoten hebben. Nu kost zo'n idioot Europa weer bakken met geld.
  zaterdag 1 september 2018 @ 11:49:52 #14
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_181618012
Hmm zou er animo zijn in de Europese politiek om mensen met een tijdelijke verblijfsvergunning op basis van asiel niet meer vrij te laten reizen? Dat ze dus alleen maar in land van verblijfsvergunning mogen blijven? Als ze dan in een ander Europees land gesignaleerd worden, verblijfsvergunning door de shredder en in detentie totdat ze uitgezet kunnen worden?
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_181618023
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 11:43 schreef Confetti het volgende:

[..]

Dat willen al die naïeve figuren niet zien inderdaad. Tragisch want er zit een kern van waarheid in. Dat barbaarse volk uit Afghanistan en Pakistan zijn een klasse lager dan de mensen hier. Zowel op het gebied van intellect als op morele waarden en rationeel denken.
Dat is het ironische: dat stellen zij dus ook. In het hele Cartoonwedstrijdgebeuren werd telkens geclaimd dat "die mensen in Pakistan nu eenmaal niet beter weten en dat het dus aan ons, de verheven westerling, was om ze niet te triggeren " - waar natuurlijk uit volgt dat Wilders de schuldige is omdat hij beter had kunnen weten vanuit zijn positie als superieur mens.

Maar toegeven dat deze hele gedachtengang puur racisme is doen ze niet.
pi_181618031
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 11:49 schreef nixxx het volgende:
Hmm zou er animo zijn in de Europese politiek om mensen met een tijdelijke verblijfsvergunning op basis van asiel niet meer vrij te laten reizen? Dat ze dus alleen maar in land van verblijfsvergunning mogen blijven? Als ze dan in een ander Europees land gesignaleerd worden, verblijfsvergunning door de shredder en in detentie totdat ze uitgezet kunnen worden?
Dat lijkt me zeker de moeite van het bestuderen waard.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_181618055
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 11:49 schreef nixxx het volgende:
Hmm zou er animo zijn in de Europese politiek om mensen met een tijdelijke verblijfsvergunning op basis van asiel niet meer vrij te laten reizen? Dat ze dus alleen maar in land van verblijfsvergunning mogen blijven? Als ze dan in een ander Europees land gesignaleerd worden, verblijfsvergunning door de shredder en in detentie totdat ze uitgezet kunnen worden?
Uitzetten kan juridisch bijna niet.
I´m back.
  zaterdag 1 september 2018 @ 11:53:02 #18
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_181618058
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 11:40 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Indirect is dat idd wat hij zegt. Een racistisch superioriteitscomplex van de witman over de lichtgetinten waar je u tegen zegt - maar dat wil hij niet zien.
Die gast is gewoon debiel.

Voor dat soort mensen is het leerzaam om zelf geterroriseerd te worden, om <vul maar in welke reden ook>, en als hij dan klaagt, doodleuk opmerken: "Had je <vul maar in> maar niet moeten doen, want je weet dat het gekkies triggert :W"
&lt;signature here&gt;.
  zaterdag 1 september 2018 @ 11:54:17 #19
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_181618082
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 11:52 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Uitzetten kan juridisch bijna niet.
Daar moet dan wat aan de wetgeving veranderd worden, maar dat was me al lang duidelijk.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_181618132
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 11:54 schreef nixxx het volgende:

[..]

Daar moet dan wat aan de wetgeving veranderd worden, maar dat was me al lang duidelijk.
Ja, en wat gaat dat dan inhouden: uitzetting naar onveilige landen moet mogelijk zijn?
En als die landen dan die mensen niet opnemen? Of als ze op het vliegveld waar ze landen nog worden geëxecuteerd? En dit betekent dan ook niet dat er sws geen onveilige landen meer zijn, want mensen mogen gewoon uitgezet worden naar onveilige landen?
Maw veel haken en ogen, gaat er dus niet van komen en dus zitten we met de gebakken peren. Eenvoudige oplossingen zijn er helaas niet.
I´m back.
  zaterdag 1 september 2018 @ 11:59:37 #21
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_181618153
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 11:58 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, en wat gaat dat dan inhouden: uitzetting naar onveilige landen moet mogelijk zijn?
En als die landen dan die mensen niet opnemen? Of als ze op het vliegveld waar ze landen nog worden geëxecuteerd? En dit betekent dan ook niet dat er sws geen onveilige landen meer zijn, want mensen mogen gewoon uitgezet worden naar onveilige landen?
Maw veel haken en ogen, gaat er dus niet van komen en dus zitten we met de gebakken peren.
'Onveilige landen' bestaan niet of nauwelijks. Regio's zijn onveilig, hele landen niet. Tenzij iemand dus politiek vervolgd wordt door een regering. Anders niet.
pi_181618197
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 11:59 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

'Onveilige landen' bestaan niet of nauwelijks. Regio's zijn onveilig, hele landen niet. Tenzij iemand dus politiek vervolgd wordt door een regering. Anders niet.
Dat kan misschien wel of niet zo zijn, maar zo worden landen waaruit vluchtelingen worden opgenomen wel gedefinieerd nochtans. Als er geen onveilige landen zijn, dan ook geen vluchtelingen, maar die zijn er wel.
I´m back.
  zaterdag 1 september 2018 @ 12:03:46 #23
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_181618213
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 11:58 schreef Ryan3 het volgende:

En als die landen dan die mensen niet opnemen? Of als ze op het vliegveld waar ze landen nog worden geëxecuteerd? En dit betekent dan ook niet dat er sws geen onveilige landen meer zijn, want mensen mogen gewoon uitgezet worden naar onveilige landen?
Maw veel haken en ogen, gaat er dus niet van komen en dus zitten we met de gebakken peren. Eenvoudige oplossingen zijn er helaas niet.
Maar ik neem aan dat ook jij bekend bent met de cijfers, zelf de EU die ruiterlijk toegeeft dat ~60% niet vlucht voor lijf en leden, maar voor de hangmat die we "uitkering" noemen?

Daarbij vind ik de insteek dat als andere landen hun onderdanen weigeren op te nemen, het daarom maar ons probleem is, opmerkelijk.

Want mensensmokkelaars zijn heel blij met mensen die er zo inzitten.
&lt;signature here&gt;.
  zaterdag 1 september 2018 @ 12:04:03 #24
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_181618217
Asielzoekerbloedbad nummertje zoveel in 2018
pi_181618230
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 12:03 schreef ExTec het volgende:

[..]

Maar ik neem aan dat ook jij bekend bent met de cijfers, zelf de EU die ruiterlijk toegeeft dat ~60% niet vlucht voor lijf en leden, maar voor de hangmat die we "uitkering" noemen?

Daarbij vind ik de insteek dat als andere landen hun onderdanen weigeren op te nemen, het daarom maar ons probleem is, opmerkelijk.

Want mensensmokkelaars zijn heel blij met mensen die er zo inzitten.
Dat is wrs ook zo, alleen juridisch niet.
I´m back.
  zaterdag 1 september 2018 @ 12:05:31 #26
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_181618238
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 12:02 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat kan misschien wel of niet zo zijn, maar zo worden landen waaruit vluchtelingen worden opgenomen wel gedefinieerd nochtans. Als er geen onveilige landen zijn, dan ook geen vluchtelingen, maar die zijn er wel.
Dat is zo, maar dat zou dus moeten veranderen. Als heel Afghanistan onveilig zou zijn, zou er immers niemand meer wonen. Terwijl het leven in b.v. een stad als Kabul ook gewoon doorgaat.
pi_181618240
Verwarde terreur.
pi_181618262
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 12:05 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Dat is zo, maar dat zou dus moeten veranderen. Als heel Afghanistan onveilig zou zijn, zou er immers niemand meer wonen. Terwijl het leven in b.v. een stad als Kabul ook gewoon doorgaat.
Ja, met regelmatig bomaanslagen, die ettelijke tientallen doden opleveren.
I´m back.
  zaterdag 1 september 2018 @ 12:07:15 #29
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_181618273
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 11:58 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, en wat gaat dat dan inhouden: uitzetting naar onveilige landen moet mogelijk zijn?
En als die landen dan die mensen niet opnemen? Of als ze op het vliegveld waar ze landen nog worden geëxecuteerd? En dit betekent dan ook niet dat er sws geen onveilige landen meer zijn, want mensen mogen gewoon uitgezet worden naar onveilige landen?
Maw veel haken en ogen, gaat er dus niet van komen en dus zitten we met de gebakken peren. Eenvoudige oplossingen zijn er helaas niet.
Wat mij betreft in sommige gevallen wel. Oorlogsmisdadiger die bij terugkeer mogelijk berecht en geëxecuteerd wordt? Mag van mij terug.
Iemand die hier ernstige misdaden gepleegd heeft en bij terugkeer risico loopt? Sorry, maar niet sorry, dan had je je maar moeten gedragen hier.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  zaterdag 1 september 2018 @ 12:08:11 #30
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_181618291
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 12:06 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, met regelmatig bomaanslagen, die ettelijke tientallen doden opleveren.
Hier kun je blijkbaar ook at random neergestoken of -geschoten worden. Nederland ook maar onveilig verklaren?
pi_181618308
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 12:07 schreef nixxx het volgende:

[..]

Wat mij betreft in sommige gevallen wel. Oorlogsmisdadiger die bij terugkeer mogelijk berecht en geëxecuteerd wordt? Mag van mij terug.
Iemand die hier ernstige misdaden gepleegd heeft en bij terugkeer risico loopt? Sorry, maar niet sorry, dan had je je maar moeten gedragen hier.
Ja, alleen zal dat dus nooit gebeuren. Juridisch is dat ook dichtgetimmerd via internationale verdragen en Europese regels. Je kunt het, ook al zou je dat politiek willen, dus ook niet zomaar voor mekaar krijgen.
I´m back.
pi_181618351
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 12:08 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Hier kun je blijkbaar ook at random neergestoken of -geschoten worden. Nederland ook maar onveilig verklaren?
Nah, nee, Nederland is in die betekenis niet een onveilig land. :D.

Wat ik alleen wil aangeven is dat je allerhande oplossingen kunt komen, alleen de praktijk zoals hij nu bestaat valt niet eenvoudig te veranderen. We zitten er nu eenmaal mee, vrees ik.
I´m back.
  zaterdag 1 september 2018 @ 12:11:58 #33
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_181618367
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 12:09 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, alleen zal dat dus nooit gebeuren. Juridisch is dat ook dichtgetimmerd via internationale verdragen en Europese regels. Je kunt het, ook al zou je dat politiek willen, dus ook niet zomaar voor mekaar krijgen.
Want EU regels kun je niet omheen ofzo?

Misschien moet je dat Italië uit gaan leggen, die aan de lopende band schijt heeft aan financiële afspraken.

De takeaway: je kunt prima schijt hebben aan EU regels, en internationale verdragen al helemaal.

Ik denk dat key is, dat we de pretentie droppen om eeuwig het braafste jongetje van de klas te zijn.
&lt;signature here&gt;.
pi_181618396
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 12:11 schreef ExTec het volgende:

[..]

Want EU regels kun je niet omheen ofzo?

Misschien moet je dat Italië uit gaan leggen, die aan de lopende band schijt heeft aan financiële afspraken.

De takeaway: je kunt prima schijt hebben aan EU regels, en internationale verdragen al helemaal.

Ik denk dat key is, dat we de pretentie droppen om eeuwig het braafste jongetje van de klas te zijn.
Internationale verdragen hebben een hoger juridisch gewicht nog dan eigen wetgeving, dus nee, daar kun je niet eenvoudig omheen zeilen. Ja, kan wel, maar dan plaats je je buiten de internationale rechtsorde. Dan volgen er wrs sancties en wordt je gezien als een internationale outcast. En heeft zeker een impact op je economie.
I´m back.
  zaterdag 1 september 2018 @ 12:14:28 #35
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_181618399
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 12:11 schreef ExTec het volgende:

[..]

Want EU regels kun je niet omheen ofzo?

Misschien moet je dat Italië uit gaan leggen, die aan de lopende band schijt heeft aan financiële afspraken.

De takeaway: je kunt prima schijt hebben aan EU regels, en internationale verdragen al helemaal.

Ik denk dat key is, dat we de pretentie droppen om eeuwig het braafste jongetje van de klas te zijn.
Waar een wil is, is een weg. Frankrijk die zo lang de noodtoestand toegepast had bijv.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  zaterdag 1 september 2018 @ 12:18:10 #36
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_181618432
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 12:14 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Internationale verdragen hebben een hoger juridisch gewicht nog dan eigen wetgeving, dus nee, daar kun je niet eenvoudig omheen zeilen. Ja, kan wel, maar dan plaats je je buiten de internationale rechtsorde. Dan volgen er wrs sancties en wordt je gezien als een internationale outcast.
Zou je dit door een bril van realpolitik kunnen bekijken, ipv louter vanuit de theorie?

Want er zijn doorlopend landen die die regels schenden, en toch zijn ze geen outcasts, en zijn er geen sancties.
&lt;signature here&gt;.
  zaterdag 1 september 2018 @ 12:18:39 #37
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_181618445
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 12:14 schreef nixxx het volgende:

[..]

Waar een wil is, is een weg. Frankrijk die zo lang de noodtoestand toegepast had bijv.
Slechts 1 van de vele voorbeelden inderdaad.
&lt;signature here&gt;.
  zaterdag 1 september 2018 @ 12:20:17 #38
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_181618464
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 12:14 schreef Ryan3 het volgende:
En heeft zeker een impact op je economie.
Want je gelooft echt dat welk land dan ook zijn economische gesteldheid op het spel gaat zetten, voor wat progressieve idealen?

Vergeet het hé?

Parafrasering uit lang vervlogen tijden: it's the economy stupid.
&lt;signature here&gt;.
pi_181618564
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 12:18 schreef ExTec het volgende:

[..]

Zou je dit door een bril van realpolitik kunnen bekijken, ipv louter vanuit de theorie?

Want er zijn doorlopend landen die die regels schenden, en toch zijn ze geen outcasts, en zijn er geen sancties.
Wat jij financieel allemaal doet of wil doen als land (om nog even Italië te adresseren), ligt nog buiten bereik van de EU, behalve het stabiliteitspact dan dat ze opleggen. Dat willen ze ook wel veranderen hoor, maar vooralsnog is dat niet aan de orde nog.

Qua Realpolitik zou ik zeggen dat de grootste fout natuurlijk gemaakt is door Merkel. Maar ja, dat is ook nakauwen. Bovendien verandert er niet veel. Daarbij is de hele Europese asielpolitiek nu één grote chaos geworden. En Erdo heeft de EU nog steeds bij de ballen. En aan de zuidgrens probeert men staten als Libië en Ghana met grote sommen geld zover te krijgen dat men "vluchtelingen" daar houdt, maar 1) leidt dit tot schendingen van de mensenrechten en 2) kun je je afvragen hoe doeltreffend dit beleid is, gezien het feit dat er desalniettemin veel "vluchtelingen" in gammele bootjes toch in Europa aankomen.
I´m back.
pi_181618699
Slachtoffers zijn twee Amerikanen
https://www.at5.nl/artike(...)t-cs-zijn-amerikanen
  zaterdag 1 september 2018 @ 12:36:37 #41
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_181618751
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 12:26 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wat jij financieel allemaal doet of wil doen als land (om nog even Italië te adresseren), ligt nog buiten bereik van de EU, behalve het stabiliteitspact dan dat ze opleggen. Dat willen ze ook wel veranderen hoor, maar vooralsnog is dat niet aan de orde nog.
Waarmee je mijn punt, namelijk dat je feitelijk prima schijt kunt hebben aan regels onderschrijft.

Doen we een loopback naar: houd toch eens op met eeuwig aan de rem hangen vanwege "regels". Wat dat is feitelijk een gelegenheids-argument. (Niet perse jij, trouwens, jij zit er in mijn optiek meestal wel nuchter in).

En realpolitik veder beschouwd: NL is een ontzettende netto-betaler aan de EU.

Volgt gewoon uit: als wij iets willen, en de EU heeft ene grote bek -> dreigen met minder gaan betalen. Of structureel te laat. Of whatever.

Dan gaat dat praat paleis de EU binnen no-time op z'n knieën. Want we hebben nu eenmaal heel veel centen nodig om al die vorstelijke salarissen aan dat EU uitschot te betalen.

En voordat je op auto-pilot wil gaan antwoorden: ja, maar regels!!!!? - we hebben juist vastgesteld dat die er slechts toe doen in de mate dat je er zelf voor kiest om je iets gelegen te laten liggen aan.

En zo'n move zou zeker niet netjes zijn. Klopt. Wat zullen we zeggen: het leven is niet netjes? Alleen een probleem voor fans van het braafste jongetje van de klas.

quote:
Qua Realpolitik zou ik zeggen dat de grootste fout natuurlijk gemaakt is door Merkel. Maar ja, dat is ook nakauwen. Bovendien verandert er niet veel. Daarbij is de hele Europese asielpolitiek nu één grote chaos geworden. En Erdo heeft de EU nog steeds bij de ballen. En aan de zuidgrens probeert men staten als Libië en Ghana met grote sommen geld zover te krijgen dat men "vluchtelingen" daar houdt, maar 1) leidt dit tot schendingen van de mensenrechten en 2) kun je je afvragen hoe doeltreffend dit beleid is, gezien het feit dat er desalniettemin veel "vluchtelingen" in gammele bootjes toch in Europa aankomen.
En wat is jouw realpolitike oplossing?
&lt;signature here&gt;.
pi_181618767
Blijft toch een bijzonder fenomeen: in naam van God (de schepper van leven, het eindeloze universum etc.) gewetenloos willekeurige mensen neersteken, afknallen en weet ik veel wat allemaal. Serieus, hoe kunnen mensen werkelijk zo grenzeloos debiel zijn te geloven dat ze daar God mee dienen? Je gedraagt je als een eerste klas psychopaat, de slechtheid zelve, en je denkt werkelijk dat je God aan het behagen bent? Werkelijk, hoe kunnen mensen zulke achterlijkheid serieus geloven?
Eens kijken
pi_181618803
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 12:37 schreef Maharski het volgende:
Blijft toch een bijzonder fenomeen: in naam van God (de schepper van leven, het eindeloze universum etc.) gewetenloos willekeurige mensen neersteken, afknallen en weet ik veel wat allemaal. Serieus, hoer kunnen mensen werkelijk zo grenzeloos debiel zijn te geloven dat ze daar God mee dienen? Je gedraagt je als een eerste klas psychopaat, de slechtheid zelve, en je denkt werkelijk dat je God aan het behagen bent? Werkelijk, hoe kunnen mensen zulke achterlijkheid serieus geloven?
Heb je wel eens een sandbox game gespeeld in de God-mode? Wat ging je dan doen?
I´m back.
  † In Memoriam † zaterdag 1 september 2018 @ 12:39:27 #44
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_181618809
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 12:37 schreef Maharski het volgende:
Blijft toch een bijzonder fenomeen: in naam van God (de schepper van leven, het eindeloze universum etc.) gewetenloos willekeurige mensen neersteken, afknallen en weet ik veel wat allemaal. Serieus, hoer kunnen mensen werkelijk zo grenzeloos debiel zijn te geloven dat ze daar God mee dienen? Je gedraagt je als een eerste klas psychopaat, de slechtheid zelve, en je denkt werkelijk dat je God aan het behagen bent? Werkelijk, hoe kunnen mensen zulke achterlijkheid serieus geloven?
Als je dat vanaf je geboorte met de paplepel erin gegoten krijgt weet je gewoon niet beter, maw, we zijn er nog lang niet vanaf.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_181618821
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 12:39 schreef Ryan3 het volgende:
Heb je wel eens een sandbox game gespeeld in de God-mode? Wat ging je dan doen?
Ik heb geen idee wat je bedoelt...
Eens kijken
pi_181618826
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 12:39 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Heb je wel eens een sandbox game gespeeld in de God-mode? Wat ging je dan doen?
Trophyhunten
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_181618843
quote:
2s.gif Op zaterdag 1 september 2018 12:39 schreef Mo_Muffin het volgende:
Als je dat vanaf je geboorte met de paplepel erin gegoten krijgt weet je gewoon niet beter, maw, we zijn er nog lang niet vanaf.
Vraagtekens zetten bij wat je met de paplepel allemaal ingegoten hebt gekregen..... deden mensen dat maar eens wat vaker. :'(
Eens kijken
pi_181618871
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 12:37 schreef Maharski het volgende:
Blijft toch een bijzonder fenomeen: in naam van God (de schepper van leven, het eindeloze universum etc.) gewetenloos willekeurige mensen neersteken, afknallen en weet ik veel wat allemaal. Serieus, hoe kunnen mensen werkelijk zo grenzeloos debiel zijn te geloven dat ze daar God mee dienen? Je gedraagt je als een eerste klas psychopaat, de slechtheid zelve, en je denkt werkelijk dat je God aan het behagen bent? Werkelijk, hoe kunnen mensen zulke achterlijkheid serieus geloven?
Gewoon door pure indoctrinatie.
Er zijn genoeg scholen en moskeeen, ook in Nederland, waar je niets anders te horen krijgt hoe slecht het westen wel niet is en hoe geweldig je beloont zal worden als je als martelaar sterft na een aanslag in datzelfde westen te hebben gepleegd.

Hoe slechter je huidige leven is, hoe aantrekkelijker die beloning na je dood zal klinken.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_181618872
quote:
AMSTERDAM - De twee slachtoffers van de steekpartij op Amsterdam CS zijn Amerikanen. Dat heeft de Amerikaanse ambassadeur in Nederland, Pete Hoekstra, zaterdag in een verklaring bekendgemaakt.

De steekpartij had mogelijk een terroristisch motief, zo liet de politie vrijdagavond weten. De verdachte is een negentienjarige Afghaanse man met een Duitse verblijfsvergunning. Hij stak twee mensen neer op het station en werd vervolgens door de politie neergeschoten.


„We weten dat beide slachtoffers Amerikanen zijn die een bezoek aan Nederland brachten”, aldus Hoekstra in zijn verklaring. Hij staat in contact met beide slachtoffers, die zwaargewond in het ziekenhuis liggen, en met hun families. Hij wenst hen een spoedig herstel toe.
telegraaf..
  † In Memoriam † zaterdag 1 september 2018 @ 12:43:48 #50
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_181618890
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 12:41 schreef Maharski het volgende:

[..]

Vraagtekens zetten bij wat je met de paplepel allemaal ingegoten hebt gekregen..... deden mensen dat maar eens wat vaker. :'(
Tja, helaas, ik vind het ook heel triest, ik heb mijn kinderen juist geleerd dat ik niet alwetend ben en dat ze ook hun eigen verstand moeten gebruiken.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_181618891
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 12:36 schreef ExTec het volgende:

[..]

Waarmee je mijn punt, namelijk dat je feitelijk prima schijt kunt hebben aan regels onderschrijft.

Doen we een loopback naar: houd toch eens op met eeuwig aan de rem hangen vanwege "regels". Wat dat is feitelijk een gelegenheids-argument. (Niet perse jij, trouwens, jij zit er in mijn optiek meestal wel nuchter in).

En realpolitik veder beschouwd: NL is een ontzettende netto-betaler aan de EU.

Volgt gewoon uit: als wij iets willen, en de EU heeft ene grote bek -> dreigen met minder gaan betalen. Of structureel te laat. Of whatever.

Dan gaat dat praat paleis de EU binnen no-time op z'n knieën. Want we hebben nu eenmaal heel veel centen nodig om al die vorstelijke salarissen aan dat EU uitschot te betalen.

En voordat je op auto-pilot wil gaan antwoorden: ja, maar regels!!!!? - we hebben juist vastgesteld dat die er slechts toe doen in de mate dat je er zelf voor kiest om je iets gelegen te laten liggen aan.

En zo'n move zou zeker niet netjes zijn. Klopt. Wat zullen we zeggen: het leven is niet netjes? Alleen een probleem voor fans van het braafste jongetje van de klas.

[..]
Die regels en verdragen geven gewoon de bandbreedte van je handelen aan als politiek. Daar gaan de politici in de regel niet overheen. (Op financieel/budgetair gebied is er nog niet veel geregeld, behalve stabiliteitspact. Ze willen wel meer grip krijgen op de begrotingen van de EU leden hoor, maar zover is het dus nog niet). Als je je dus afvraagt waarom de politiek niet adequaat reageert, want ik kan als toevallige burger zomaar uit de losse pols al deze oplossing of die oplossing verzinnen, dan weet je hoe dat komt. Je zit in redelijke mate vast in die regels. Opgesteld vaak in een andere tijd en dus ook vaak niet praktisch als de boel volledig verandert.
quote:
En wat is jouw realpolitike oplossing?
Er zijn niet direct oplossingen voor handen, vrees ik.

[ Bericht 1% gewijzigd door Ryan3 op 01-09-2018 12:56:02 ]
I´m back.
pi_181618934
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 12:42 schreef michiel_merk het volgende:

[..]

Dat is dezelfde man die denkt dat moslims hier politici in de brand steken dus die zal dit nieuws wel opvatten als de aankondiging van de apocalyps of WW3
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_181619054
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 12:37 schreef Maharski het volgende:
Blijft toch een bijzonder fenomeen: in naam van God (de schepper van leven, het eindeloze universum etc.) gewetenloos willekeurige mensen neersteken, afknallen en weet ik veel wat allemaal. Serieus, hoe kunnen mensen werkelijk zo grenzeloos debiel zijn te geloven dat ze daar God mee dienen? Je gedraagt je als een eerste klas psychopaat, de slechtheid zelve, en je denkt werkelijk dat je God aan het behagen bent? Werkelijk, hoe kunnen mensen zulke achterlijkheid serieus geloven?
Jihad Against Jews and Crusaders
https://fas.org/irp/world/para/docs/980223-fatwa.htm
https://en.wikipedia.org/wiki/Fataw%C4%81_of_Osama_bin_Laden
  zaterdag 1 september 2018 @ 12:52:35 #54
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_181619062
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 12:43 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Die regels en verdragen geven gewoon de bandbreedte van je handelen aan als politiek. Daar gaan de politici in de regel niet overheen. (Op financieel/budgetair gebied is er nog niet veel geregeld, behalve stabiliteitspact. Ze willen wel meer grip krijgen op de begrotingen van de EU leden hoor, maar zover is het dus nog niet). Als je je dus afvraagt waarom de politiek niet adequaat reageert, want ik kan als toevallige burger zomaar uit de losse pols al deze oplossing of die oplossing verzinnen, dan weet je hoe dat komt. Je zit in redelijke mate vast in die regels. Opgesteld vaak in een andere tijd en dus ook vaak niet praktisch als de boel volledig verandert.

[..]

Er zijn niet direct oplossing voor handen, vrees ik.
Natuurlijk zijn er wel oplossingen. Als heel Europa morgen collectief zou zeggen: alle Afghanen terug en we zetten ze per direct op het vliegtuig, dan is er niets dat Afghanistan gaat doen om dat te voorkomen. Het gebeurt niet, maar dat wil niet zeggen dat het niet kan.
  † In Memoriam † zaterdag 1 september 2018 @ 12:54:03 #55
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_181619096
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 12:52 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Natuurlijk zijn er wel oplossingen. Als heel Europa morgen collectief zou zeggen: alle Afghanen terug en we zetten ze per direct op het vliegtuig, dan is er niets dat Afghanistan gaat doen om dat te voorkomen. Het gebeurt niet, maar dat wil niet zeggen dat het niet kan.
Pragmatisch denken.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_181619133
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 12:52 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Natuurlijk zijn er wel oplossingen. Als heel Europa morgen collectief zou zeggen: alle Afghanen terug en we zetten ze per direct op het vliegtuig, dan is er niets dat Afghanistan gaat doen om dat te voorkomen. Het gebeurt niet, maar dat wil niet zeggen dat het niet kan.
Ja, maar dat gaat "heel Europa" dus ook niet zeggen.
I´m back.
  zaterdag 1 september 2018 @ 12:59:38 #57
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_181619204
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 12:43 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Die regels en verdragen geven gewoon de bandbreedte van je handelen aan als politiek.
En de oplossing is dus prima te vinden in die brandbreedte.
&lt;signature here&gt;.
  zaterdag 1 september 2018 @ 12:59:43 #58
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_181619206
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 12:55 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, maar dat gaat "heel Europa" dus ook niet zeggen.
Dat zeg ik: het gebeurt niet.
  † In Memoriam † zaterdag 1 september 2018 @ 12:59:48 #59
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_181619209
Veertig jaar geleden dacht men nog, als we Europa verenigen zijn we sterker, helaas blijkt nu het tegendeel, het is één grote gatenkaas.
En de landen waar het 't aangenaamst vertoeven is krijgen de klappen.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_181619245
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 11:33 schreef Shaggy_2000 het volgende:
Die Afghaan is vast een infiltrant van de Taliban of ISIS die met de migrantenstroom is meegekomen naar Europa.
Het probleem is dat het ook gewoon een doorsnee Afghaanse moslim kan zijn. Die zijn al decennia bij bosjes 'geradicaliseerd'.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zaterdag 1 september 2018 @ 13:01:42 #61
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_181619258
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 12:55 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, maar dat gaat "heel Europa" dus ook niet zeggen.
Als we ons slechts focussen op hoe het nu is, hoeven we niet de discu-zeuren.

Dacht dat we het wat breder hadden over: hoe werkt het nu? - Kan dat anders? - Zo niet waarom niet, zo ja waarom wel? - etc.
&lt;signature here&gt;.
pi_181619279
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 12:59 schreef ExTec het volgende:

[..]

En de oplossing is dus prima te vinden in die brandbreedte.
Maar dat is dus niet dit soort figuren uitzetten naar onveilige landen, dat kun je nu al bijna voorspellen.
I´m back.
pi_181619305
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 13:01 schreef ExTec het volgende:

[..]

Als we ons slechts focussen op hoe het nu is, hoeven we niet de discu-zeuren.

Dacht dat we het wat breder hadden over: hoe werkt het nu? - Kan dat anders? - Zo niet waarom niet, zo ja waarom wel? - etc.
Wat ik zeg ik zie geen oplossingen in het verschiet en het wordt alleen maar erger. Maar ja, dit kon je, uitgezonderd de specifieke redenen, bijna 30 jaar geleden al zien aankomen ergens. Althans die migratiestroom dan.
I´m back.
  † In Memoriam † zaterdag 1 september 2018 @ 13:05:19 #64
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_181619317
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 13:02 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Maar dat is dus niet dit soort figuren uitzetten naar onveilige landen, dat kun je nu al bijna voorspellen.
We kunnen ook niet zo aan blijven modderen, something's gotta give.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
  zaterdag 1 september 2018 @ 13:07:28 #65
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_181619348
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 13:02 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Maar dat is dus niet dit soort figuren uitzetten naar onveilige landen, dat kun je nu al bijna voorspellen.
Ow jahoor.

Kan prima.

Heb je wel eens gehoord van de kreet: de regering legt de uitspraak naast zich neer?

Wederom weinig fraai, maar lees terug over fans van braafste jongetje van de klas.

Dus ja; prima een optie om iemand die standrechtelijk geëxecuteerd word bij terugkomt, gewoon uit te zetten :')

Zou ik persoonlijk zeker niet voor zijn, maar kan niet bestaat niet.

Het gaat gewoon 100% om wat wij willen, en gewoon doodleuk 0% om "regeltjes".
&lt;signature here&gt;.
pi_181619360
Nou dit gaat rutte dus niet meer doofpotten, twee amerikanen zwaar gewond door een afghaan. Zal Trump vast wel iets van vinden.
  zaterdag 1 september 2018 @ 13:09:13 #67
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_181619379
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 13:04 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wat ik zeg ik zie geen oplossingen in het verschiet en het wordt alleen maar erger.
Ik zie ze prima. Het word lelijk. Zeer lelijk. En ik 'vrees' voor wat er daarna, when all is said and done, overblijft. Want wat kan en niet kan, die lijn is dan enorm verschoven.
&lt;signature here&gt;.
pi_181619396
quote:
2s.gif Op zaterdag 1 september 2018 13:05 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

We kunnen ook niet zo aan blijven modderen, something's gotta give.
Ja, dat de kruik gaat zolang onder water totdat-ie breekt. Zal wrs wel iets gaan veranderen. Maar wrs moet Merkel dan al weg zijn.
I´m back.
pi_181619432
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 13:07 schreef ExTec het volgende:

[..]

Ow jahoor.

Kan prima.

Heb je wel eens gehoord van de kreet: de regering legt de uitspraak naast zich neer?

Wederom weinig fraai, maar lees terug over fans van braafste jongetje van de klas.

Dus ja; prima een optie om iemand die standrechtelijk geëxecuteerd word bij terugkomt, gewoon uit te zetten :')

Zou ik persoonlijk zeker niet voor zijn, maar kan niet bestaat niet.

Het gaat gewoon 100% om wat wij willen, en gewoon doodleuk 0% om "regeltjes".
Ik denk dat die 2 al aardig met elkaar overeenkomen.
  zaterdag 1 september 2018 @ 13:13:25 #70
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_181619466
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 september 2018 13:11 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ik denk dat die 2 al aardig met elkaar overeenkomen.
Maar ik denk alleen niet dat dat lang zo zal blijven.
&lt;signature here&gt;.
pi_181619467
Random 2 mensen neergestoken en waren het toevallig Amerikanen of is meneer opzoek gegaan naar Amerikanen?
pi_181619500
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 13:13 schreef ExTec het volgende:

[..]

Maar ik denk alleen niet dat dat lang zo zal blijven.
Dat mag je uiteraard denken. Wellicht kun je net als Arnold Karskens een datum voorspellen.
pi_181619570
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 13:01 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het probleem is dat het ook gewoon een doorsnee Afghaanse moslim kan zijn. Die zijn al decennia bij bosjes 'geradicaliseerd'.
Afghanen en Pakistanen :r

Zijn toch wel het meest debiele volk op aarde.
  zaterdag 1 september 2018 @ 13:18:31 #74
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_181619574
quote:
11s.gif Op zaterdag 1 september 2018 11:02 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

Je meent dit echt hè.

Bedoel je nou dat de messentrekker een marionet is en dat Wilders de touwtjes in handen had?

Tip: Ga er nog eens goed over nadenken, en kom dan weer terug in het topic.
Neem je eigen raad ten harte grappenmaker. Als je iets niet snapt of niet wil snappen is er geen verplichting om te reageren. En als je denkt dat iedereen het altijd maar met je eens moet zijn: grow up.
  † In Memoriam † zaterdag 1 september 2018 @ 13:22:34 #75
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_181619636
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 13:18 schreef beantherio het volgende:

[..]

Neem je eigen raad ten harte grappenmaker. Als je iets niet snapt of niet wil snappen is er geen verplichting om te reageren. En als je denkt dat iedereen het altijd maar met je eens moet zijn: grow up.
Je hoeft het helemaal niet met mij eens te zijn, maar jij draait zaken om.
De enige schuldige in deze kwestie is de religieuze messentrekker, jij hebt het over een aanleiding, als die er al was dan was het niet Wilders maar de geloofsbeleving van de messentrekker die de aanleiding was.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_181620041
En bedankt he islam en Merkel.
pi_181620173
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 13:46 schreef WammesWaggel het volgende:
En bedankt he islam en Merkel.
Laat het in Chemnitz maar helemaal uit de klauwen lopen. Het liefst nog wat andere steden van Duitsland erbij ook.
  † In Memoriam † zaterdag 1 september 2018 @ 13:58:38 #78
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_181620201
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 september 2018 13:57 schreef Infection het volgende:

[..]

Laat het in Chemnitz maar helemaal uit de klauwen lopen. Het liefst nog wat andere steden van Duitsland erbij ook.
Dat zijn de eerste tekenen.
Alsof het eeuwig goed had kunnen gaan.
'Wees welkom' my ass.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_181620549
quote:
2s.gif Op zaterdag 1 september 2018 12:59 schreef Mo_Muffin het volgende:
Veertig jaar geleden dacht men nog, als we Europa verenigen zijn we sterker, helaas blijkt nu het tegendeel, het is één grote gatenkaas.
En de landen waar het 't aangenaamst vertoeven is krijgen de klappen.
Europa is een grote gatenkaas doordat justitiemedewerkers niet doen waar ze voor worden betaald.
pi_181620842
De ware aard van de oslam ook eindelijk aan het oppervlak in nl
  zaterdag 1 september 2018 @ 15:03:23 #81
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_181621405
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 september 2018 13:57 schreef Infection het volgende:

[..]

Laat het in Chemnitz maar helemaal uit de klauwen lopen. Het liefst nog wat andere steden van Duitsland erbij ook.
Ja, dat vind jij een goed idee? Mensen die andere mensen die toevallig op immigranten lijken opjagen en in elkaar slaan? Want dan klopt de eeuwige smoes "het gaat me er niet om dat het buitenlanders zijn, maar het gaat erom dat ze zich niet gedragen" ook niet, he?
pi_181621977
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 13:07 schreef lno_ het volgende:
Nou dit gaat rutte dus niet meer doofpotten, twee amerikanen zwaar gewond door een afghaan. Zal Trump vast wel iets van vinden.
Ik kan niet wachten op de tweet
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  zaterdag 1 september 2018 @ 15:33:18 #83
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_181621997
Ja ik kijk ook naar uit naar de tweet van Trump :D
&lt;a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow"&gt;Afleidingsmanoeuvre&lt;/a&gt;
  zaterdag 1 september 2018 @ 15:37:13 #84
289840 napoleonfour
Meneer de praeses
pi_181622043
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 14:19 schreef torentje het volgende:

[..]

Europa is een grote gatenkaas doordat justitiemedewerkers niet doen waar ze voor worden betaald.
En vertel, wat moeten ze doen?
Indien 't hier in 't vaderlandt zoo gelegen is dat men de waarheit niet magh spreeken, zoo is 't er ellendigh gestelt. Nochtans zal ik die spreeken zoo lang als myn oogen open staan. Zyn trouw en oprechtigheit.
  † In Memoriam † zaterdag 1 september 2018 @ 15:38:04 #85
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_181622056
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 15:32 schreef vipergts het volgende:

[..]

Ik kan niet wachten op de tweet
"Last night in Sweden".
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_181622146
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 september 2018 15:37 schreef napoleonfour het volgende:

[..]

En vertel, wat moeten ze doen?
Ze moeten zorgen voor kassamedewerksters die meer kunnen dan slechts de artikelen voor een oog schuiven en die dan het totaal bedrag uitprint op een bon. Dat werk is zo simpel gemaakt dat iedere gek dat kan.
pi_181622231
Slachtoffers waren Amerikanen.
I´m back.
  † In Memoriam † zaterdag 1 september 2018 @ 15:52:18 #88
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_181622288
quote:
15s.gif Op zaterdag 1 september 2018 15:49 schreef Ryan3 het volgende:
Slachtoffers waren Amerikanen.
Amerikanen, in Nederland neergestoken door een Afghaan met een Duitse verblijfsvergunning.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
  zaterdag 1 september 2018 @ 16:14:44 #89
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_181622733
quote:
9s.gif Op zaterdag 1 september 2018 13:14 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat mag je uiteraard denken. Wellicht kun je net als Arnold Karskens een datum voorspellen.
Lijkt me niet te doen. Het gezegde luid immers niet voor niets: politieke raderen draaien traag.
&lt;signature here&gt;.
  zaterdag 1 september 2018 @ 16:15:08 #90
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_181622739
Kan gebeuren
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  zaterdag 1 september 2018 @ 16:16:50 #91
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_181622770
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 13:18 schreef beantherio het volgende:

Als je iets niet snapt of niet wil snappen is er geen verplichting om te reageren. En als je denkt dat iedereen het altijd maar met je eens moet zijn: grow up.
Volgens mij snappen we allemaal perfect hierzo dat jij gewoon aan het buigen bent voor terreur.

En misschien is het verstandig dat je hier maar niet meer post?

Je zou namelijk wel eens een gekkie kunnen triggeren met je domme gelul. En dat is het jouw schuld :W
&lt;signature here&gt;.
pi_181622806
Misschien toch maar eens de voordelen van euthanasie aan kaart brengen.
  zaterdag 1 september 2018 @ 16:24:28 #93
8369 speknek
Another day another slay
pi_181622928
Op zich hebben Afghanen natuurlijk wel een appeltje te schillen met de VS. Maar waar hij dan voor gevlucht is..
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_181622943
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 13:46 schreef WammesWaggel het volgende:
En bedankt he islam en Merkel.
De grootste stroom asielzoekers kwam Europa al binnen lang voor Merkel's uitspraak "wir schaffen das".
pi_181623005
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 16:14 schreef ExTec het volgende:

[..]

Lijkt me niet te doen. Het gezegde luid immers niet voor niets: politieke raderen draaien traag.
Maar bijltjesdag komt eraan!!1!einz!!

Ok dan.
pi_181623025
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 16:25 schreef FYazz het volgende:

[..]

De grootste stroom asielzoekers kwam Europa al binnen lang voor Merkel's uitspraak "wir schaffen das".
Niet te ingewikkeld maken. Merkel is gewoon de schuldige, klaar.
  † In Memoriam † zaterdag 1 september 2018 @ 16:28:53 #97
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_181623038
quote:
10s.gif Op zaterdag 1 september 2018 16:16 schreef ExTec het volgende:

[..]

Volgens mij snappen we allemaal perfect hierzo dat jij gewoon aan het buigen bent voor terreur.

En misschien is het verstandig dat je hier maar niet meer post?

Je zou namelijk wel eens een gekkie kunnen triggeren met je domme gelul. En dat is het jouw schuld :W
Spijker op zijn kop, ik wil hem wel eens horen als hij straks om die reden tegen een mes aanloopt, kijken of ie dan ook toegeeft dat ie de boel zelf behoorlijk aan het triggeren was.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_181623047
quote:
9s.gif Op zaterdag 1 september 2018 16:28 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Niet te ingewikkeld maken. Merkel is gewoon de schuldige, klaar.
En iedereen die op haar heeft gestemd.

Wat een lelijk mormel is het eigenlijk. :r
  zaterdag 1 september 2018 @ 16:30:02 #99
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_181623060
quote:
9s.gif Op zaterdag 1 september 2018 16:27 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Maar bijltjesdag komt eraan!!1!einz!!

Ok dan.
Een reactie lijkt me onvermijdelijk. Je moet wel erg je hoofd in je reet hebben als je denkt dat dit oneindig door kan gaan.
&lt;signature here&gt;.
  zaterdag 1 september 2018 @ 16:31:24 #100
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_181623101
quote:
9s.gif Op zaterdag 1 september 2018 16:28 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Niet te ingewikkeld maken. Merkel is gewoon de schuldige, klaar.
Gewoon negeren dat Merkel door haar uitspraken voor een enorm aanzuigend effect heeft gezorgd. Gewoon goedkoop proberen de moral highground in te nemen door andere argumenten als volstrekt belachelijk af te schilderen, klaar :)
&lt;signature here&gt;.
pi_181623103
En de politiek blijft stil. Femke moet naar het hockey van de Kids en de rest staat vooraan om zijn steun te betuigen als dit in Brussel of Keulen gebeurt, maar nu zwijgen ze in de hoop dat alles over waait.
  zaterdag 1 september 2018 @ 16:35:16 #102
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_181623168
Slachtoffers willekeurig gekozen en dat waren dan geheel toevallig Amerikaanse toeristen. Uhuh :')
  zaterdag 1 september 2018 @ 16:35:36 #103
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_181623179
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 16:30 schreef ExTec het volgende:

[..]

Een reactie lijkt me onvermijdelijk. Je moet wel erg je hoofd in je reet hebben als je denkt dat dit oneindig door kan gaan.
Het grooste probleem is denk ik dat politici niets doen totdat een crisis losgebarsten is. En omdat de huidige “normale” politici niets (of niet genoeg) doen doordat ze hun handen gebonden denken, ben ik bang dat er ander soort politici op gaan komen. Dat wordt voor niemand leuk.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  zaterdag 1 september 2018 @ 16:38:50 #104
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_181623248
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 16:35 schreef nixxx het volgende:

[..]

Het grooste probleem is denk ik dat politici niets doen totdat een crisis losgebarsten is. En omdat de huidige “normale” politici niets (of niet genoeg) doen doordat ze hun handen gebonden denken, ben ik bang dat er ander soort politici op gaan komen. Dat wordt voor niemand leuk.
Was het maar zo simpel.

Kijk voor de grap eens naar de opmaat van alle grote crises die de mensheid heeft meegemaakt.

Zelden is er een eenduidige factor die aanwijsbaar is als startpunt.
&lt;signature here&gt;.
pi_181623331
quote:
10s.gif Op zaterdag 1 september 2018 16:31 schreef ExTec het volgende:

[..]

Gewoon negeren dat Merkel door haar uitspraken voor een enorm aanzuigend effect heeft gezorgd. Gewoon goedkoop proberen de moral highground in te nemen door andere argumenten als volstrekt belachelijk af te schilderen, klaar :)
"Enorm aanzuigend effect" :?

Het aantal vluchtelingen is na 2015 elk jaar afgenomen ...

De piek was al op gang gekomen voor de uitspraak van Merkel.

Enige wat onderzoeken en data achteraf uitwijzen is dat Duitsland na die uitspraak meer vluchtelingen heeft opgevangen (die al in Europa waren) en daarmee andere landen heeft ontlast.
  zaterdag 1 september 2018 @ 16:43:21 #106
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_181623332
quote:
15s.gif Op zaterdag 1 september 2018 16:35 schreef Twiitch het volgende:
Slachtoffers willekeurig gekozen en dat waren dan geheel toevallig Amerikaanse toeristen. Uhuh :')
Dan moet je als shit-hole woestijn bewoner wel feilloos het amerikaanse accent herkennen, en moesten de 2 slachtoffers toevallig gepraat hebben. Anders herken je amerikanen niet.

Andere kant van de munt is dat het wemelt in A'Dam van de yanks.

Dus opzet in dat opzicht, ben geneigd dat weer niet te geloven.
&lt;signature here&gt;.
pi_181623685
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 16:30 schreef ExTec het volgende:

[..]

Een reactie lijkt me onvermijdelijk. Je moet wel erg je hoofd in je reet hebben als je denkt dat dit oneindig door kan gaan.
Er zijn al reacties her en der te zien maar dat wordt - terecht - de kop ingedrukt. Het grote leeuwendeel is vrij nuchter en gematigd, dat wordt nogal eens over het hoofd gezien.
  zaterdag 1 september 2018 @ 17:00:03 #108
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_181623710
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 september 2018 16:59 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Er zijn al reacties her en der te zien maar dat wordt - terecht - de kop ingedrukt. Het grote leeuwendeel is vrij nuchter en gematigd, dat wordt nogal eens over het hoofd gezien.
Ik denk dat jij je vergist.
&lt;signature here&gt;.
  zaterdag 1 september 2018 @ 17:01:57 #109
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_181623769
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 september 2018 16:59 schreef Xa1pt het volgende:

Het grote leeuwendeel
Dit is een contaminatie.
&lt;signature here&gt;.
pi_181624666
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 17:00 schreef ExTec het volgende:

[..]

Ik denk dat jij je vergist.
Neuh. Het is veiliger dan ooit en we hebben het hier behoorlijk prima. Die paar angsthazen met hun gevolg hier en daar gaan het verschil niet maken.
  zaterdag 1 september 2018 @ 17:47:02 #111
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_181624709
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 17:00 schreef ExTec het volgende:

[..]

Ik denk dat jij je vergist.
Pussy :D. Kom op man, doe niet zo dramatisch. Hoeveel ellende heeft die vluchtelingenstroom nou daadwerkelijk opgeleverd? Zijn we nu onderdrukt door de moslims? Ja er zijn echt wel vervelende incidenten, zoals een handvol doden en wat verhoogde criminaliteit, maar dat wordt ook deels ingegeven door hun zwakke sociale positie, niet doordat het vluchtelingen zijn. Tokkies plegen gemiddeld gezien ook meer criminaliteit dan bewoners uit hun villawijk, snap je?
&lt;a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow"&gt;Afleidingsmanoeuvre&lt;/a&gt;
  zaterdag 1 september 2018 @ 17:48:00 #112
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_181624735
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 september 2018 17:44 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Neuh. Het is veiliger dan ooit
Hoe kom je daar bij?

Is het belachelijk lage oplossingspercentage van de politie al aangepakt dan?
&lt;signature here&gt;.
pi_181624756
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 17:48 schreef ExTec het volgende:

[..]

Hoe kom je daar bij?
Dat blijkt uit alle cijfers. Ook als je de vermeende lagere aangiftebereidheid corrigeert met de huidige cijfers is er nog steeds een trend te zien.
pi_181624766
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 september 2018 17:44 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Neuh. Het is veiliger dan ooit en we hebben het hier behoorlijk prima. Die paar angsthazen met hun gevolg hier en daar gaan het verschil niet maken.
Inderdaad. Een idioot die twee mensen neersteekt. Heel triest hoor, maar de kans dat je omkomt door een terroristische aanslag in Nederland is bijna nul. Tussen 1950 en nu zijn er 30 doden te betreuren, waarvan 2 sinds 6 mei 2002. Oh wat is er toch een extreem risico.
Bier.
  zaterdag 1 september 2018 @ 17:52:25 #115
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_181624824
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 17:49 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Inderdaad. Een idioot die twee mensen neersteekt. Heel triest hoor, maar de kans dat je omkomt door een terroristische aanslag in Nederland is bijna nul. Tussen 1950 en nu zijn er 30 doden te betreuren, waarvan 2 sinds 6 mei 2002. Oh wat is er toch een extreem risico.
En dan reken je terrorisme aandoende incidenten gepleegd door roomblanke Nederlanders als Karst Tates en Tristan van der Vlis niet eens mee.

We leven echt in een belachelijk veilig land _O_
&lt;a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow"&gt;Afleidingsmanoeuvre&lt;/a&gt;
pi_181624825
En daar zijn de goedpraters
  zaterdag 1 september 2018 @ 17:52:38 #117
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_181624830
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 17:52 schreef Faxie het volgende:
En daar zijn de goedpraters
Ja goed he
&lt;a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow"&gt;Afleidingsmanoeuvre&lt;/a&gt;
  zaterdag 1 september 2018 @ 17:52:45 #118
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_181624836
quote:
2s.gif Op zaterdag 1 september 2018 17:47 schreef Falco het volgende:

[..]

Pussy :D. Kom op man, doe niet zo dramatisch. Hoeveel ellende heeft die vluchtelingenstroom nou daadwerkelijk opgeleverd? Zijn we nu onderdrukt door de moslims? Ja er zijn echt wel vervelende incidenten, zoals een handvol doden en wat verhoogde criminaliteit, maar dat wordt ook deels ingegeven door hun zwakke sociale positie, niet doordat het vluchtelingen zijn. Tokkies plegen gemiddeld gezien ook meer criminaliteit dan bewoners uit hun villawijk, snap je?
Valt samen te vatten als:

quote:
Zo slecht heb je het toch niet?
En dat klopt. Ik mag niet klagen.

Maar mijn persoonlijke omstandigheden lijken mij redelijk irrelevant.
&lt;signature here&gt;.
pi_181624875
quote:
2s.gif Op zaterdag 1 september 2018 17:52 schreef Falco het volgende:

[..]

En dan reken je terrorisme aandoende incidenten gepleegd door roomblanke Nederlanders als Karst Tates en Tristan van der Vlis niet eens mee.

We leven echt in een belachelijk veilig land _O_
Klopt!
Bier.
  zaterdag 1 september 2018 @ 17:54:18 #120
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_181624881
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 september 2018 17:49 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat blijkt uit alle cijfers. Ook als je de vermeende lagere aangiftebereidheid corrigeert met de huidige cijfers is er nog steeds een trend te zien.
:D

Helaas, ik geloof je niet.

https://www.bnr.nl/nieuws(...)ijven-onder-de-radar

Vast niet waar ofzo, of is je vast ontgaan.
&lt;signature here&gt;.
pi_181624902
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 17:52 schreef Faxie het volgende:
En daar zijn de goedpraters
Wat nou goedpraten :D Ik hoop dat die gast 15 jaar krijgt en daarna uitgezet wordt, maar moeten we vanwege een steekincident gelijk alle seinen op rood zetten dan? Is er reden tot paniek vanwege een lone wolf?
Bier.
  zaterdag 1 september 2018 @ 17:55:48 #122
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_181624920
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 17:49 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Inderdaad. Een idioot die twee mensen neersteekt. Heel triest hoor, maar de kans dat je omkomt door een terroristische aanslag in Nederland is bijna nul.
Hey het keukentrapje _O-
&lt;signature here&gt;.
pi_181624949
quote:
10s.gif Op zaterdag 1 september 2018 17:55 schreef ExTec het volgende:

[..]

Hey het keukentrapje _O-
Jochie toch, worden er allemaal feiten op tafel gegooid die niet kloppen met je wereldbeeld?
Bier.
  zaterdag 1 september 2018 @ 17:57:38 #124
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_181624960
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 17:57 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Jochie toch, worden er allemaal feiten op tafel gegooid die niet kloppen met je wereldbeeld?
Heb ik iets gemist? :)

Vertel mij waar.
&lt;signature here&gt;.
  zaterdag 1 september 2018 @ 17:58:09 #125
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_181624972
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 17:54 schreef ExTec het volgende:

[..]

:D

Helaas, ik geloof je niet.

https://www.bnr.nl/nieuws(...)ijven-onder-de-radar

Vast niet waar ofzo, of is je vast ontgaan.
Even het artikel lezen en je zou dit artikel niet hier posten.

Je begrijpt vast dat vakbonden de noodklok slaan omdat ze (terecht) opkomen voor hun werknemers. De conclusie over de criminaliteitscijfers die ze trekken vind ik echter onjuist, maar ze geven dat aan om de daadwerkelijke problemen, namelijk hoge werkdruk, te willen benadrukken.

Dit zegt een hoogleraar criminologie van de universiteit Tilburg: ‘Ik ben het niet eens met FNV dat de cijfers uit het onderzoek niet deugen. Volgens die enquêtes blijkt zonneklaar dat alle vormen van misdaad al jaren dalen. Het is daarnaast al dertig jaar zo dat er meer misdaad is dan er op het bordje van de politie belandt. De verborgen misdaad is er ongetwijfeld, maar die is er altijd al geweest.’ Deze kerel heeft er toch verstand van, ja toch :')!
&lt;a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow"&gt;Afleidingsmanoeuvre&lt;/a&gt;
pi_181624975
quote:
10s.gif Op zaterdag 1 september 2018 17:57 schreef ExTec het volgende:

[..]

Heb ik iets gemist? :)

Vertel mij waar.
Jij komt met het keukentrapje jochie.
Bier.
  zaterdag 1 september 2018 @ 17:58:42 #127
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_181624987
quote:
10s.gif Op zaterdag 1 september 2018 17:55 schreef ExTec het volgende:

[..]

Hey het keukentrapje _O-
Laatst was er een PVV'er omgekomen door een val van een keukentrapje.

Of in ieder geval een soortgelijk ongeval.
&lt;a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow"&gt;Afleidingsmanoeuvre&lt;/a&gt;
pi_181625016
quote:
2s.gif Op zaterdag 1 september 2018 17:52 schreef Falco het volgende:

[..]

Ja goed he
Sorry hoor, maar op Schiphol lopen ze met machinegeweren. Overal camera's, Merkel-lego, de AIVD heeft z'n handen vol... Heel veilig zeg. De enige 'veiligheid' die er is, is omdat de symptonen onderdrukt worden. We zitten allemaal in een kooitje, en je mag zeer blij zijn dat de deur nog redelijk dicht gehouden wordt.

Tevens wordt continu de impact van aanslagen gemeten met het aantal doden. Wat voor onzin is dat dan? Een compleet station dat in angst wegvlucht heeft geen impact? Is niet belangrijk omdat ze nog leven?
  zaterdag 1 september 2018 @ 18:01:32 #129
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_181625055
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 17:59 schreef Faxie het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar op Schiphol lopen ze met machinegeweren. Overal camera's, Merkel-lego, de AIVD heeft z'n handen vol... Heel veilig zeg. De enige 'veiligheid' die er is, is omdat de symptonen onderdrukt worden. We zitten allemaal in een kooitje, en je mag zeer blij zijn dat de deur nog redelijk dicht gehouden wordt.

Tevens wordt continu de impact van aanslagen gemeten met het aantal doden. Wat voor onzin is dat dan? Een compleet station dat in angst wegvlucht heeft geen impact? Is niet belangrijk omdat ze nog leven?
"HET IS TWEE VOOR TWAALF, WE STAAN AAN DE AFGROND!!!" Door dit soort bangmakerij zijn helaas dit soort maatregelen nodig voor dit soort pussies.

Dit geluid hoor je al 10 jaar lang en wat gebeurt er? Niets, we leven in een zeer stabiel en veilig land _O_
&lt;a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow"&gt;Afleidingsmanoeuvre&lt;/a&gt;
pi_181625062
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 17:55 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Wat nou goedpraten :D Ik hoop dat die gast 15 jaar krijgt en daarna uitgezet wordt, maar moeten we vanwege een steekincident gelijk alle seinen op rood zetten dan? Is er reden tot paniek vanwege een lone wolf?
Ondertussen kunnen we al wel van een roedel spreken
  zaterdag 1 september 2018 @ 18:02:09 #131
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_181625072
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 18:01 schreef Faxie het volgende:

[..]

Ondertussen kunnen we al wel van een roedel spreken
Sinds kort bevindt zich inderdaad een roedel wolven in Nederland ja.
&lt;a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow"&gt;Afleidingsmanoeuvre&lt;/a&gt;
  zaterdag 1 september 2018 @ 18:03:42 #132
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_181625111
quote:
2s.gif Op zaterdag 1 september 2018 17:58 schreef Falco het volgende:

Dit zegt een hoogleraar criminologie van de universiteit Tilburg: ‘Ik ben het niet eens met FNV dat de cijfers uit het onderzoek niet deugen. Volgens die enquêtes blijkt zonneklaar dat alle vormen van misdaad al jaren dalen. Het is daarnaast al dertig jaar zo dat er meer misdaad is dan er op het bordje van de politie belandt. De verborgen misdaad is er ongetwijfeld, maar die is er altijd al geweest.’ Deze kerel heeft er toch verstand van, ja toch :')!
Eh, nee.

Ik zal de laatste zijn om de man's kwalificaties te bagatelliseren, maar in een omgeving waar het vakbondslidmaatschap hoog in 90% zit (Leger/Politie) weet de vakbond veel beter wat er speelt,

Dan een hoogleraar met ruim kantoor op een universiteits-campus :D
&lt;signature here&gt;.
pi_181625115
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 17:59 schreef Faxie het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar op Schiphol lopen ze met machinegeweren.
Dat is al zo lang als ik me kan herinneren, minstens begin jaren '90 maar ik gok nog veel langer.

quote:
Overal camera's,
Wat heeft dat er mee te maken?

quote:
de AIVD heeft z'n handen vol...
Dat hebben ze altijd. Vroeger hadden we hier aan de lopende band issues met de ETA, IRA, RaRa, RAF, et cetera. Dreigingen verschuiven gewoon wat.

quote:
Heel veilig zeg. De enige 'veiligheid' die er is, is omdat de symptonen onderdrukt worden. We zitten allemaal in een kooitje, en je mag zeer blij zijn dat de deur nog redelijk dicht gehouden wordt.
Maar 2 doden door terroristische aanslagen sinds 2002 op 17 miljoen inwoners vind jij dus veel ofzo? Je snapt dat veiligheid iets is wat je objectief kan meten naast dat het een subjectief gevoel is? En die metingen en dat gevoel ligt mijlenver uit elkaar. Dat heeft meer te maken met de manier waarop de media rapporteert dan met iets anders.

quote:
Tevens wordt continu de impact van aanslagen gemeten met het aantal doden. Wat voor onzin is dat dan? Een compleet station dat in angst wegvlucht heeft geen impact? Is niet belangrijk omdat ze nog leven?
Het is een hele goede indicatie van hoe gevaarlijk iets is. Als je per treinreis een kans had van 50% om het leven te laten zou je niet gaan. Zo meet je veiligheid dus.
Bier.
pi_181625122
quote:
2s.gif Op zaterdag 1 september 2018 18:01 schreef Falco het volgende:

[..]

"HET IS TWEE VOOR TWAALF, WE STAAN AAN DE AFGROND!!!" Door dit soort bangmakerij zijn helaas dit soort maatregelen nodig voor dit soort pussies.

Dit geluid hoor je al 10 jaar lang en wat gebeurt er? Niets, we leven in een zeer stabiel en veilig land _O_
Waarom vind je het dan zo geweldig dat het destabiliseert en minder veilig wordt?
  zaterdag 1 september 2018 @ 18:04:41 #135
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_181625128
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 17:58 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Jij komt met het keukentrapje jochie.
Eh,

Nee,

Dat deed jij :)
&lt;signature here&gt;.
pi_181625130
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 18:03 schreef ExTec het volgende:

[..]

Eh, nee.

Ik zal de laatste zijn om de man's kwalificaties te bagatelliseren, maar in een omgeving waar het vakbondslidmaatschap hoog in 90% zit (Leger/Politie) weet de vakbond veel beter wat er speelt,
Beroep op valse autoriteit.
Bier.
pi_181625138
quote:
10s.gif Op zaterdag 1 september 2018 18:04 schreef ExTec het volgende:

[..]

Eh,

Nee,

Dat deed jij :)
Nee hoor schatje.
Bier.
  zaterdag 1 september 2018 @ 18:07:12 #138
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_181625178
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 18:03 schreef ExTec het volgende:

[..]

Eh, nee.

Ik zal de laatste zijn om de man's kwalificaties te bagatelliseren, maar in een omgeving waar het vakbondslidmaatschap hoog in 90% zit (Leger/Politie) weet de vakbond veel beter wat er speelt,

Dan een hoogleraar met ruim kantoor op een universiteits-campus :D
Vakbonden weten goed wat er speelt op de werkvloer, maar dat is iets anders dan het complete plaatje zien. Ook zijn vakbonden wat opportunistisch met al dan niet verdraaide of onjuiste uitspraken om zo wat druk uit te kunnen oefenen en zo de arbeidsomstandigheden te verbeteren.
&lt;a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow"&gt;Afleidingsmanoeuvre&lt;/a&gt;
  zaterdag 1 september 2018 @ 18:08:50 #139
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_181625212
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 18:04 schreef Faxie het volgende:

[..]

Waarom vind je het dan zo geweldig dat het destabiliseert en minder veilig wordt?
Je schetst nu een waanbeeld. We destabiliseren niet. Niet zo bang doen joh.
&lt;a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow"&gt;Afleidingsmanoeuvre&lt;/a&gt;
pi_181625214
quote:
10s.gif Op zaterdag 1 september 2018 17:55 schreef ExTec het volgende:

[..]

Hey het keukentrapje _O-
Ho, ho, door de diverse innovaties die de keukentrap heeft doorgemaakt, is die de afgelopen decennia óók veel veiliger geworden hoor.
I´m back.
  zaterdag 1 september 2018 @ 18:09:21 #141
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_181625221
quote:
10s.gif Op zaterdag 1 september 2018 18:04 schreef ExTec het volgende:

[..]

Eh,

Nee,

Dat deed jij :)
quote:
10s.gif Op zaterdag 1 september 2018 17:55 schreef ExTec het volgende:

[..]

Hey het keukentrapje _O-
&lt;a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow"&gt;Afleidingsmanoeuvre&lt;/a&gt;
pi_181625251
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 18:09 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ho, ho, door de diverse innovaties die de keukentrap heeft doorgemaakt, is die de afgelopen decennia óók veel veiliger geworden hoor.
Ik heb nog een ouderwetse, zo eentje die een beetje wiebelt. Ik hou wel van een beetje spanning in het leven.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_181625314
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 18:10 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ik heb nog een ouderwetse, zo eentje die een beetje wiebelt. Ik hou wel van een beetje spanning in het leven.
Ja, die zijn dus idd heel gevaarlijk. Ik heb er één uit de jaren 90, schat ik in, en dat is toch echt een slok op een borrel tov de exemplaren waarmee mijn moeder in de jaren 50 t/m 70 de ramen lapte. Later ging ze ook over op modernere exemplaren btw. Ik weet niet wie haar exemplaar geërfd heeft toen ze overleed btw.

Punt is die dingen zijn onverslijtbaar, dus je gaat niet ieder jaar naar de keukentrapjesdealer om een nieuwe aan te schaffen. Voordat je het weet loop je dus enkele decennia achter qua keukentrapjesveiligheid. Misschien moet de regering daar toch ook eens wat voorlichting tegenaan gooien hoor.
I´m back.
  zaterdag 1 september 2018 @ 18:14:37 #144
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_181625328
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 18:04 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Beroep op valse autoriteit.
Eh, nee ik leg je uit dat ik de ene lezing meer waarde toedicht dan de de ander, en waarom ik dat doe.

Misschien moet je de omschrijvingen van die "fallacies" eens doorlezen voordat je ze denkt te gaan kunnen gebruiken.
&lt;signature here&gt;.
  zaterdag 1 september 2018 @ 18:17:03 #145
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_181625390
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 18:13 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, die zijn dus idd heel gevaarlijk. Ik heb er één uit de jaren 90, schat ik in, en dat is toch echt een slok op een borrel tov de exemplaren waarmee mijn moeder in de jaren 50 t/m 70 de ramen lapte. Later ging ze ook over op modernere exemplaren btw. Ik weet niet wie haar exemplaar geërfd heeft toen ze overleed btw.
Ik beklim die moderne semi-stabiele keukentrapjes nog steeds als een mongool. Eigenlijk is dat de enige angst die ik heb: op hoogte iets moeten doen wat een beetje wankel aandoet. Komt ook omdat ik motorisch gestoord ben.
&lt;a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow"&gt;Afleidingsmanoeuvre&lt;/a&gt;
pi_181625427
quote:
2s.gif Op zaterdag 1 september 2018 18:17 schreef Falco het volgende:

[..]

Ik beklim die moderne semi-stabiele keukentrapjes nog steeds als een mongool. Eigenlijk is dat de enige angst die ik heb: op hoogte iets moeten doen wat een beetje wankel aandoet. Komt ook omdat ik motorisch gestoord ben.
Ik adviseer je om dan toch eens langs de locale keukentrapjesboer te gaan, want ook aan motorisch gestoorden onder ons heeft deze industrie gedacht tegenwoordig.
I´m back.
pi_181625453
quote:
10s.gif Op zaterdag 1 september 2018 18:14 schreef ExTec het volgende:

[..]

Eh, nee ik leg je uit dat ik de ene lezing meer waarde toedicht dan de de ander, en waarom ik dat doe.

Misschien moet je de omschrijvingen van die "fallacies" eens doorlezen voordat je ze denkt te gaan kunnen gebruiken.
Het is hierboven door iemand anders al perfect uitgelegd. De vakbond heeft in dit soort gevallen zeker wel wat inzicht maar ze zijn absoluut geen autoriteit. De vakbond papegaait ook vaak docenten over dingen die fout gaan in het onderwijs en daar is het ook redelijk vaak klok en klepel. Is niet erg maar je moet er gewoon niet teveel waarde aan hechten.
Bier.
  zaterdag 1 september 2018 @ 18:20:21 #148
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_181625473
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 18:19 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Het is hierboven door iemand anders al perfect uitgelegd. De vakbond heeft in dit soort gevallen zeker wel wat inzicht maar ze zijn absoluut geen autoriteit.
Ze zijn 1 kant van het verhaal?

Jij mag voor jezelf kiezen welke kant je gelooft :)
&lt;signature here&gt;.
  zaterdag 1 september 2018 @ 18:21:16 #149
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_181625497
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 18:18 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik adviseer je om dan toch eens langs de locale keukentrapjesboer te gaan, want ook aan motorisch gestoorden onder ons heeft deze industrie gedacht tegenwoordig.
Ik zit nu te googlen en die tredes zijn inderdaad breder geworden :D
&lt;a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow"&gt;Afleidingsmanoeuvre&lt;/a&gt;
pi_181625509
quote:
2s.gif Op zaterdag 1 september 2018 18:21 schreef Falco het volgende:

[..]

Ik zit nu te googlen en die tredes zijn inderdaad breder geworden :D
Zeg ik je toch. :P.
I´m back.
  zaterdag 1 september 2018 @ 18:22:07 #151
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_181625519
quote:
10s.gif Op zaterdag 1 september 2018 18:20 schreef ExTec het volgende:

[..]

Ze zijn 1 kant van het verhaal?

Jij mag voor jezelf kiezen welke kant je gelooft :)
Er is geen sprake van de ene of de andere kant die je moet geloven. Kijk gewoon naar de feiten. Die laten zien dat de criminaliteit in Nederland al jarenlang gestaag daalt.
&lt;a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow"&gt;Afleidingsmanoeuvre&lt;/a&gt;
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 1 september 2018 @ 18:23:15 #152
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_181625541
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 18:04 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]

Maar 2 doden door terroristische aanslagen sinds 2002 op 17 miljoen inwoners vind jij dus veel ofzo? Je snapt dat veiligheid iets is wat je objectief kan meten naast dat het een subjectief gevoel is? En die metingen en dat gevoel ligt mijlenver uit elkaar. Dat heeft meer te maken met de manier waarop de media rapporteert dan met iets anders.

En alle gewonden? Neem bijvoorbeeld de aanslag op het stationsplein in Amsterdam, de aanslag in Den Haag eerder dit jaar en nog alle doofpot aanslagen.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zaterdag 1 september 2018 @ 18:24:40 #153
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_181625572
quote:
2s.gif Op zaterdag 1 september 2018 18:22 schreef Falco het volgende:
Kijk gewoon naar de feiten. Die laten zien dat de criminaliteit in Nederland al jarenlang gestaag daalt.
Bedoel je ipv "feiten" "door de overheid aangeleverde cijfers"?
&lt;signature here&gt;.
  zaterdag 1 september 2018 @ 18:26:01 #154
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_181625606
quote:
6s.gif Op zaterdag 1 september 2018 18:23 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

En alle gewonden? Neem bijvoorbeeld de aanslag op het stationsplein in Amsterdam, de aanslag in Den Haag eerder dit jaar en nog alle doofpot aanslagen.
Welke doofpot aanslagen? Graag hier benoemen voordat de discussie troebel wordt.

Die van Amsterdam en Den Haag deden zeker terroristisch aan. Het effect op de omgeving is min of meer hetzelfde. Maar die ene in Den Haag is voornamelijk ingegeven door bezuinigingen in de GGZ om het maar even kort door de bocht te verklaren. En in Amsterdam was er sprake van een lage bloedsuikerspiegel.
&lt;a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow"&gt;Afleidingsmanoeuvre&lt;/a&gt;
pi_181625621
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 17:54 schreef ExTec het volgende:

[..]

:D

Helaas, ik geloof je niet.

https://www.bnr.nl/nieuws(...)ijven-onder-de-radar

Vast niet waar ofzo, of is je vast ontgaan.
Een vrij nietszeggend bericht. Criminaliteit is op talloze manieren te meten; door aangiftes erbij te pakken, veroordelingen, maar ook enquetes onder de bevolking om te meten hoe vaak men slachtoffer is gedaan. Volgens jouw bron kloppen de cijfers van het CBS niet (welke cijfers, er wordt gesproken over aangiftes van 'kleine criminaliteit'), maar het CBS is niet de enige die daar uitspraken over doet. Er zijn ook onderzoeken geweest die de dalende aangiftebereidheid daarin hebben meegenomen, en dan nog steeds is die trend te zien.

Je post nu een los artikel zonder context en kijkt niet naar het grotere geheel.
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 1 september 2018 @ 18:27:31 #156
408813 crew  trein2000
pi_181625632
Politie; dader had terroristisch motief
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_181625649
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 18:04 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Dat is al zo lang als ik me kan herinneren, minstens begin jaren '90 maar ik gok nog veel langer.

[..]

Wat heeft dat er mee te maken?

[..]

Dat hebben ze altijd. Vroeger hadden we hier aan de lopende band issues met de ETA, IRA, RaRa, RAF, et cetera. Dreigingen verschuiven gewoon wat.

[..]

Maar 2 doden door terroristische aanslagen sinds 2002 op 17 miljoen inwoners vind jij dus veel ofzo? Je snapt dat veiligheid iets is wat je objectief kan meten naast dat het een subjectief gevoel is? En die metingen en dat gevoel ligt mijlenver uit elkaar. Dat heeft meer te maken met de manier waarop de media rapporteert dan met iets anders.

[..]

Het is een hele goede indicatie van hoe gevaarlijk iets is. Als je per treinreis een kans had van 50% om het leven te laten zou je niet gaan. Zo meet je veiligheid dus.
Het is ook elk topic hetzelfde riedeltje he...

Vroeger zag ik ze eigenlijk niet, tegenwoordig zie je ze al heel snel. Schijnveiligheid is geen veiligheid en het is ook niet obectief te meten ivm veel parameters die tevens op zichzelf vaak subjectief zijn. IRA/ETA waren compleet irrelevant hier, maar het is goed dat de problemen toen tenminste wel erkend werden en de dreiging zelf weggenomen werd, itt nu. Bij aanslagen tellen alle betrokkenen mee lijkt me, of telt iemand die naast een slachtoffer liep toen z'n keel opeens werd doorgesneden en ging rennen voor z'n leven soms niet mee?

Maarja tot de volgende dan maar weer, rinse and repeat, en pas op in het verkeer he.
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 1 september 2018 @ 18:28:32 #158
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_181625652
quote:
2s.gif Op zaterdag 1 september 2018 18:26 schreef Falco het volgende:

[..]

Welke doofpot aanslagen? Graag hier benoemen voordat de discussie troebel wordt.

Die van Amsterdam en Den Haag deden zeker terroristisch aan. Het effect op de omgeving is min of meer hetzelfde. Maar die ene in Den Haag is voornamelijk ingegeven door bezuinigingen in de GGZ om het maar even kort door de bocht te verklaren. En in Amsterdam was er sprake van een lage bloedsuikerspiegel.
Kan zo even vanaf mijn telefoon geen doofpotaanslagen lijstje tevoorschijn toveren.

Amsterdam en Den Haag zijn mooie voorbeelden van aanslagen die ze in de doofpot hebben proberen te stoppen.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zaterdag 1 september 2018 @ 18:28:40 #159
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_181625653
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 september 2018 18:24 schreef ExTec het volgende:

[..]

Bedoel je ipv "feiten" "door de overheid aangeleverde cijfers"?
Veel onderzoeken worden door het CBS uitgevoerd. Dat is geen overheidsinstantie hoor :D. Welke andere cijfers en onderzoeken worden wel in directe zin uitgevoerd door de overheid?
&lt;a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow"&gt;Afleidingsmanoeuvre&lt;/a&gt;
  User die overal opduikt 2022 zaterdag 1 september 2018 @ 18:29:03 #160
186611 Haags
pi_181625663
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 18:27 schreef trein2000 het volgende:
Politie; dader had terroristisch motief
toch jammer dat de politie niet wat meer richting borstkas heeft geschoten.
Zonder wrijving geen glans
  zaterdag 1 september 2018 @ 18:29:29 #161
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_181625673
quote:
2s.gif Op zaterdag 1 september 2018 18:26 schreef Falco het volgende:

[..]

Welke doofpot aanslagen? Graag hier benoemen voordat de discussie troebel wordt.
:D

Als hij links naar AD artikelen had kunnen geven, was het geen doofpot, niet.

(Waarmee ik niet zeg dat hij, of jij gelijk heeft, blabla)
&lt;signature here&gt;.
  zaterdag 1 september 2018 @ 18:30:08 #162
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_181625689
quote:
6s.gif Op zaterdag 1 september 2018 18:28 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Kan zo even vanaf mijn telefoon geen doofpotaanslagen lijstje tevoorschijn toveren.
Kortom je weet het gewoon niet en verzint maar wat :D
quote:
Amsterdam en Den Haag zijn mooie voorbeelden van aanslagen die ze in de doofpot hebben proberen te stoppen.
Aan de hand van die eerste zin, kan ik je verder niet zo serieus meer nemen. Ik ga verder geen moeite aan jou verspillen, oke?
&lt;a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow"&gt;Afleidingsmanoeuvre&lt;/a&gt;
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 1 september 2018 @ 18:31:17 #163
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_181625709
quote:
2s.gif Op zaterdag 1 september 2018 18:30 schreef Falco het volgende:

[..]

Kortom je weet het gewoon niet en verzint maar wat :D

[..]

Aan de hand van die eerste zin, kan ik je verder niet zo serieus meer nemen. Ik ga verder geen moeite aan jou verspillen, oke?
Prima joh
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_181625718
NOS meldt dat de brave borst uit een terroristisch motief handelde, push-bericht.
I´m back.
  zaterdag 1 september 2018 @ 18:32:32 #165
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_181625737
quote:
2s.gif Op zaterdag 1 september 2018 18:28 schreef Falco het volgende:

Dat is geen overheidsinstantie hoor :D.
Nee, idd. Zijn een setje filantropen. Ofzo.
&lt;signature here&gt;.
  zaterdag 1 september 2018 @ 18:32:40 #166
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_181625741
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 18:28 schreef Faxie het volgende:

[..]

Het is ook elk topic hetzelfde riedeltje he...

Vroeger zag ik ze eigenlijk niet, tegenwoordig zie je ze al heel snel. Schijnveiligheid is geen veiligheid en het is ook niet obectief te meten ivm veel parameters die tevens op zichzelf vaak subjectief zijn. IRA/ETA waren compleet irrelevant hier, maar het is goed dat de problemen toen tenminste wel erkend werden en de dreiging zelf weggenomen werd, itt nu. Bij aanslagen tellen alle betrokkenen mee lijkt me, of telt iemand die naast een slachtoffer liep toen z'n keel opeens werd doorgesneden en ging rennen voor z'n leven soms niet mee?

Maarja tot de volgende dan maar weer, rinse and repeat, en pas op in het verkeer he.
Zeg maar tegen de nabestaanden van de aanslag in Roermond dat de IRA compleet irrelevant is :D
&lt;a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow"&gt;Afleidingsmanoeuvre&lt;/a&gt;
pi_181625858
quote:
6s.gif Op zaterdag 1 september 2018 18:23 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

En alle gewonden? Neem bijvoorbeeld de aanslag op het stationsplein in Amsterdam, de aanslag in Den Haag eerder dit jaar en nog alle doofpot aanslagen.
Die eerste was niet eens een aanslag maar iemand die onwel was geworden. Manmanman.
Bier.
pi_181625889
quote:
2s.gif Op zaterdag 1 september 2018 18:32 schreef Falco het volgende:

[..]

Zeg maar tegen de nabestaanden van de aanslag in Roermond dat de IRA compleet irrelevant is :D
Nouja de slachtoffers van Amsterdam CS zijn toch ook niet relevant? Waarom de IRA aanslag van 30 jaar geleden dan wel? Die waren niet eens gericht op burgers, maar soldaten. Foutje bedankt, niks aan de hand toch.

Het wordt gewoon weer helemaal omgedraaid he? 'Ja maar toen had je ook aanslagen' dus blijkbaar is het nu prima ofzo? :?

Toen was het niet prima, en toen is er wat aan gedaan bij de bron. Nu is het al helemaal niet prima, zeker niet als het zogenaamd zo veilig zou moeten zijn.
pi_181625902
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 18:28 schreef Faxie het volgende:

[..]

Het is ook elk topic hetzelfde riedeltje he...

Vroeger zag ik ze eigenlijk niet, tegenwoordig zie je ze al heel snel. Schijnveiligheid is geen veiligheid en het is ook niet obectief te meten ivm veel parameters die tevens op zichzelf vaak subjectief zijn. IRA/ETA waren compleet irrelevant hier, maar het is goed dat de problemen toen tenminste wel erkend werden en de dreiging zelf weggenomen werd, itt nu. Bij aanslagen tellen alle betrokkenen mee lijkt me, of telt iemand die naast een slachtoffer liep toen z'n keel opeens werd doorgesneden en ging rennen voor z'n leven soms niet mee?

Maarja tot de volgende dan maar weer, rinse and repeat, en pas op in het verkeer he.
Hey kom eens terug met die goal post! En euh misschien moet je opnieuw geschiedenis leren.
Bier.
  zaterdag 1 september 2018 @ 18:45:08 #170
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_181625916
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 18:42 schreef Faxie het volgende:

[..]

Nouja de slachtoffers van Amsterdam CS zijn toch ook niet relevant? Waarom de IRA aanslag van 30 jaar geleden dan wel? Die waren niet eens gericht op burgers, maar soldaten. Foutje bedankt, niks aan de hand toch.
Manmanman, dat Australische toeristen om het leven komen is minder erg, want de aanslag was gericht op soldaten, maar dat ging ff fout :'). Dit is echt schrijnend.
quote:
Het wordt gewoon weer helemaal omgedraaid he? 'Ja maar toen had je ook aanslagen' dus blijkbaar is het nu prima ofzo? :?

Toen was het niet prima, en toen is er wat aan gedaan bij de bron. Nu is het al helemaal niet prima, zeker niet als het zogenaamd zo veilig zou moeten zijn.
Aanslagen zijn nooit prima, maar laten we niet panisch worden en gewoon het probleem niet groter maken dan het is.
&lt;a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow"&gt;Afleidingsmanoeuvre&lt;/a&gt;
pi_181625917
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 18:42 schreef Faxie het volgende:

[..]

Nouja de slachtoffers van Amsterdam CS zijn toch ook niet relevant? Waarom de IRA aanslag van 30 jaar geleden dan wel? Die waren niet eens gericht op burgers, maar soldaten. Foutje bedankt, niks aan de hand toch.

Het wordt gewoon weer helemaal omgedraaid he? 'Ja maar toen had je ook aanslagen' dus blijkbaar is het nu prima ofzo? :?

Toen was het niet prima, en toen is er wat aan gedaan bij de bron. Nu is het al helemaal niet prima, zeker niet als het zogenaamd zo veilig zou moeten zijn.
Nee hoor. Aanslagen en terrorisme moeten zo goed mogelijk bestreden worden. Je moet alleen niet paniek gaan schoppen omdat er in een van de veiligste landen ter wereld een keer iets mis gaat, kom nou.
Bier.
pi_181625922
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 september 2018 18:24 schreef ExTec het volgende:

[..]

Bedoel je ipv "feiten" "door de overheid aangeleverde cijfers"?
De overheid stopt poep in ons drinkwater om ons te vergiftigen. Via televisie zenden ze straling uit om ons te hersenspoelen. Het is allemaal één groot complot.
pi_181625925
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 18:39 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Die eerste was niet eens een aanslag maar iemand die onwel was geworden. Manmanman.
1,2 Miljoen diabetespatienten in NL. Maar heel toevallig is het net die ene allochtone moslim patient, die tevens niet aan ramadan deed, die ook nog eens toevallig op een groep Joden inreed, toevallig op een plek waar een auto niet mocht komen. Owja, en alle camera's stonden toevallig uit op een van de drukste plekken van NL. Maar gelukkig is het veilig als er camera's hangen.
  zaterdag 1 september 2018 @ 18:46:36 #174
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_181625934
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 18:45 schreef Mariocash het volgende:

[..]

De overheid stopt poep in ons drinkwater om ons te vergiftigen. Via televisie zenden ze straling uit om ons te hersenspoelen. Het is allemaal één groot complot.
Dat vind ik dan wel weer vrij ver gaan.

En wat is je bewijs daarvoor? :z
&lt;signature here&gt;.
pi_181625942
quote:
2s.gif Op zaterdag 1 september 2018 18:45 schreef Falco het volgende:

[..]

Manmanman, dat Australische toeristen om het leven komen is minder erg, want de aanslag was gericht op soldaten, maar dat ging ff fout :'). Dit is echt schrijnend.

[..]

Aanslagen zijn nooit prima, maar laten we niet panisch worden en gewoon het probleem niet groter maken dan het is.
Tja, zo laten jullie het overkomen, niet ik :{w
pi_181625951
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 18:45 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Nee hoor. Aanslagen en terrorisme moeten zo goed mogelijk bestreden worden. Je moet alleen niet paniek gaan schoppen omdat er in een van de veiligste landen ter wereld een keer iets mis gaat, kom nou.
Het is hier helemaal niet veilig. 100% van de bevolking sterft :{w
pi_181625952
quote:
10s.gif Op zaterdag 1 september 2018 18:45 schreef Faxie het volgende:

[..]

1,2 Miljoen diabetespatienten in NL. Maar heel toevallig is het net die ene allochtone moslim patient, die tevens niet aan ramadan deed, die ook nog eens toevallig op een groep Joden inreed, toevallig op een plek waar een auto niet mocht komen. Owja, en alle camera's stonden toevallig uit op een van de drukste plekken van NL. Maar gelukkig is het veilig als er camera's hangen.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Frane_Selak
Bier.
  zaterdag 1 september 2018 @ 18:48:23 #178
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_181625954
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 18:47 schreef Faxie het volgende:

[..]

Tja, zo laten jullie het overkomen, niet ik :{w
Dat komt misschien omdat je door angst gedreven wordt?
&lt;a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow"&gt;Afleidingsmanoeuvre&lt;/a&gt;
pi_181625955
quote:
10s.gif Op zaterdag 1 september 2018 18:45 schreef Faxie het volgende:

[..]

1,2 Miljoen diabetespatienten in NL. Maar heel toevallig is het net die ene allochtone moslim patient, die tevens niet aan ramadan deed, die ook nog eens toevallig op een groep Joden inreed, toevallig op een plek waar een auto niet mocht komen. Owja, en alle camera's stonden toevallig uit op een van de drukste plekken van NL. Maar gelukkig is het veilig als er camera's hangen.
Ja, het was wel een aanslag en de agent die toegang had tot alle info heeft alleen de NAW-gegevens gelekt. Tuurlijk joh.
pi_181625967
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 18:46 schreef ExTec het volgende:

[..]

Dat vind ik dan wel weer vrij ver gaan.

En wat is je bewijs daarvoor? :z
Er is ongeveer net zoveel bewijs voor als voor de gedane claims.
Bier.
pi_181625976
quote:
2s.gif Op zaterdag 1 september 2018 18:48 schreef Falco het volgende:

[..]

Dat komt misschien omdat je door angst gedreven wordt?
Jullie zijn bang om de kop uit het zand te trekken
pi_181625978
quote:
Echt he, wat een toeval!
  zaterdag 1 september 2018 @ 18:52:26 #183
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_181626002
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 18:50 schreef Faxie het volgende:

[..]

Jullie zijn bang om de kop uit het zand te trekken
"Jullie" :')

Ik spreek alleen voor mezelf nu hoor als je het niet erg vindt. Anyway, ik verlaat zeer vaak mijn zolderkamer en ga af op de feiten. Die laten zien dat Nederland een prima land om in te leven is. Zeker als je dat vergelijkt met Somalië om maar even een dwarsstraat te noemen.
&lt;a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow"&gt;Afleidingsmanoeuvre&lt;/a&gt;
pi_181626013
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 18:48 schreef Faxie het volgende:

[..]

Het is hier helemaal niet veilig. 100% van de bevolking sterft :{w
Je bent overduidelijk nog niet helemaal gherpaderparedpilled.
Bier.
pi_181626019
De neonazi's die achter getinte mensen in Duitsland aangaan zijn overigens ook geen probleem. Zijn er maar een paar honderd op 83 miljoen, en 70 jaar geleden was het er een stuk minder veilig.
  zaterdag 1 september 2018 @ 18:55:34 #186
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_181626053
quote:
10s.gif Op zaterdag 1 september 2018 18:53 schreef Faxie het volgende:
De neonazi's die achter getinte mensen in Duitsland aangaan zijn overigens ook geen probleem. Zijn er maar een paar honderd op 83 miljoen, en 70 jaar geleden was het er een stuk minder veilig.
Geen zaken verdraaien bitte, geweld is altijd problematisch! Je moet het echter in de juiste verhoudingen zien.

Wat betreft de tweede zin met hoog doelpaal-verplaats-gehalte heb je natuurlijk helemaal gelijk.
&lt;a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow"&gt;Afleidingsmanoeuvre&lt;/a&gt;
pi_181626063
quote:
2s.gif Op zaterdag 1 september 2018 18:52 schreef Falco het volgende:

[..]

"Jullie" :')

Ik spreek alleen voor mezelf nu hoor als je het niet erg vindt. Anyway, ik verlaat zeer vaak mijn zolderkamer en ga af op de feiten. Die laten zien dat Nederland een prima land om in te leven is. Zeker als je dat vergelijkt met Somalië om maar even een dwarsstraat te noemen.
Zelfs in vergelijking met België, Frankrijk, Spanje, Oostenrijk, regeltjesland Duitsland, politiestaat Noorwegen. Met een derdewereldland vergelijken kan ik nooit wat mee. "Je voetbalt beter dan dr. Hawking toen hij zeventig was." Ja duh.
Bier.
pi_181626065
quote:
2s.gif Op zaterdag 1 september 2018 18:52 schreef Falco het volgende:

[..]

"Jullie" :')

Ik spreek alleen voor mezelf nu hoor als je het niet erg vindt. Anyway, ik verlaat zeer vaak mijn zolderkamer en ga af op de feiten. Die laten zien dat Nederland een prima land om in te leven is. Zeker als je dat vergelijkt met Somalië om maar even een dwarsstraat te noemen.
Ik beweer ook nergens dat NL geen prima land om in te leven is. Maar ik zie liever dat het zo ook blijft. En de incidentjes stapelen alleen maar op, ze nemen niet af.
pi_181626067
quote:
10s.gif Op zaterdag 1 september 2018 18:53 schreef Faxie het volgende:
De neonazi's die achter getinte mensen in Duitsland aangaan zijn overigens ook geen probleem. Zijn er maar een paar honderd op 83 miljoen, en 70 jaar geleden was het er een stuk minder veilig.
Er is niemand die beweert dat criminaliteit geen probleem is. Het is alleen nog nooit zo veilig geweest als nu.
pi_181626081
quote:
2s.gif Op zaterdag 1 september 2018 18:55 schreef Falco het volgende:

[..]

Geen zaken verdraaien bitte, geweld is altijd problematisch! Je moet het echter in de juiste verhoudingen zien.

Wat betreft de tweede zin met hoog doelpaal-verplaats-gehalte heb je natuurlijk helemaal gelijk.
Klopt, geen zaken verdraaien. Stop daar dan ook mee.
pi_181626119
quote:
10s.gif Op zaterdag 1 september 2018 18:53 schreef Faxie het volgende:
De neonazi's die achter getinte mensen in Duitsland aangaan zijn overigens ook geen probleem. Zijn er maar een paar honderd op 83 miljoen, en 70 jaar geleden was het er een stuk minder veilig.
Het enige wat ik daar problematisch aan vind is het geweld en verder maak ik me niet veel zorgen om extreem rechts, het gaat economisch goed en dan neemt de interesse voor dat soort groepen snel af.
Bier.
pi_181626156
quote:
2s.gif Op zaterdag 1 september 2018 18:17 schreef Falco het volgende:

[..]

Ik beklim die moderne semi-stabiele keukentrapjes nog steeds als een mongool. Eigenlijk is dat de enige angst die ik heb: op hoogte iets moeten doen wat een beetje wankel aandoet. Komt ook omdat ik motorisch gestoord ben.
Niks mis met een beetje gewiebel terwijl je een lamp vervangt aan het plafond.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_181626164
Mensen die gelijk schreeuwen dat de politiek moet ingrijpen :') Hou toch op. Bijna geen incidenten hier gehad, dit is ook weer zo'n 'mislukte' aanslag. Tot nu toe geen doden. Die dingen zoals in Parijs, dat zijn aanslagen. Dit is weer zo'n lone wolf, komt vanuit Duitsland. Wat kan de politiek doen dan? Ik voel me totaal niet onveilig hier dus ik vind dat we het hier prima voor elkaar hebben.
Niet Fokken met mij.
  zaterdag 1 september 2018 @ 19:07:06 #194
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_181626289
Het wordt hoog tijd dat ze meer betonblokken gaan plaatsen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_181626422
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 19:00 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:
Mensen die gelijk schreeuwen dat de politiek moet ingrijpen :') Hou toch op. Bijna geen incidenten hier gehad, dit is ook weer zo'n 'mislukte' aanslag. Tot nu toe geen doden. Die dingen zoals in Parijs, dat zijn aanslagen. Dit is weer zo'n lone wolf, komt vanuit Duitsland. Wat kan de politiek doen dan? Ik voel me totaal niet onveilig hier dus ik vind dat we het hier prima voor elkaar hebben.
Precies. En ingrijpen staat on deze tijd zo'n beetje gelijk aan "we gaan u als burger nog meer vrijheden afpakken, we gaan Meer Regels maken en we gaan u overal volgen." Fuck dat. Ik neem het risico op een aanslag dan wel voor lief.
Bier.
  zaterdag 1 september 2018 @ 19:14:06 #196
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_181626441
Je verwacht het allemaal niet.
  zaterdag 1 september 2018 @ 19:16:08 #197
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_181626476
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 19:13 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Fuck dat. Ik neem het risico op een aanslag dan wel voor lief.
Je hebt niks te willen. *)
pi_181626514
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 september 2018 19:16 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Je hebt niks te willen. *)
Gelukkig is het een democratie en heb ik heel veel te willen :P
Bier.
  zaterdag 1 september 2018 @ 19:18:48 #199
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_181626546
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 19:17 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Gelukkig is het een democratie en heb ik heel veel te willen :P
Dan heb je ongeveer 1 op de 13 miljoen te willen.
pi_181626570
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 18:46 schreef ExTec het volgende:

[..]

Dat vind ik dan wel weer vrij ver gaan.

En wat is je bewijs daarvoor? :z
M’n onderbuikgevoel. Dat is sluitend bewijs, toch?
  zaterdag 1 september 2018 @ 19:29:01 #201
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_181626809
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 19:14 schreef WheeledWarrior het volgende:
Je verwacht het allemaal niet.
Wat een steengoede post is dit!!!
&lt;a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow"&gt;Afleidingsmanoeuvre&lt;/a&gt;
pi_181626883
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 19:00 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:
Mensen die gelijk schreeuwen dat de politiek moet ingrijpen :') Hou toch op. Bijna geen incidenten hier gehad, dit is ook weer zo'n 'mislukte' aanslag. Tot nu toe geen doden. Die dingen zoals in Parijs, dat zijn aanslagen. Dit is weer zo'n lone wolf, komt vanuit Duitsland. Wat kan de politiek doen dan? Ik voel me totaal niet onveilig hier dus ik vind dat we het hier prima voor elkaar hebben.
Maar de politie heeft toch juist ingegrepen door de man neer te schieten?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 zaterdag 1 september 2018 @ 19:31:29 #203
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_181626890
Jullie zijn meer bezig met elkaar dan met het nieuws. Knuppels.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  zaterdag 1 september 2018 @ 19:34:29 #204
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_181626973
quote:
10s.gif Op zaterdag 1 september 2018 19:31 schreef Straatcommando. het volgende:
Jullie zijn meer bezig met elkaar dan met het nieuws. Knuppels.
Ben je nieuw op NWS? Welkom!
  zaterdag 1 september 2018 @ 20:16:24 #205
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_181627927
quote:
2s.gif Op zaterdag 1 september 2018 13:22 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

Je hoeft het helemaal niet met mij eens te zijn, maar jij draait zaken om.
De enige schuldige in deze kwestie is de religieuze messentrekker, jij hebt het over een aanleiding, als die er al was dan was het niet Wilders maar de geloofsbeleving van de messentrekker die de aanleiding was.
Ik heb in m'n leven misschien wel een miljoen Moslims ontmoet in het voorbijgaan en geen een ervan heeft me ooit neergestoken. Het moet dus meer zijn dan alleen "geloofsbeleving". En ik wil graag weten wat.
pi_181628076
quote:
2s.gif Op zaterdag 1 september 2018 15:38 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

"Last night in Sweden".
Ik denk eerder dat de bommewerpers al onderweg zijn 😊 Zeker als het Trump lui zijn
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_181628102
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 20:16 schreef beantherio het volgende:

[..]

Ik heb in m'n leven misschien wel een miljoen Moslims ontmoet in het voorbijgaan en geen een ervan heeft me ooit neergestoken. Het moet dus meer zijn dan alleen "geloofsbeleving". En ik wil graag weten wat.
Volgens Deadlock is dat gewoon dom toeval. Je hebt gewoon heel veel geluk gehad.
pi_181628131
quote:
10s.gif Op zaterdag 1 september 2018 20:24 schreef Faxie het volgende:

[..]

Volgens Deadlock is dat gewoon dom toeval. Je hebt gewoon heel veel geluk gehad.
Nou nee, want Deadlock zegt niet dat er heel veel messentrekkers tussen zitten.

Ben je nou echt zo dom?
  zaterdag 1 september 2018 @ 20:33:15 #209
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_181628280
quote:
10s.gif Op zaterdag 1 september 2018 20:26 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nou nee, want Deadlock zegt niet dat er heel veel messentrekkers tussen zitten.

Ben je nou echt zo dom?
Volgens Straatcommando zijn we veel meer bezig met elkaar dan met het nieuws. Misschien bedoeld ie opmerkingen zoals die laatste zin.
pi_181628284
quote:
10s.gif Op zaterdag 1 september 2018 20:26 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nou nee, want Deadlock zegt niet dat er heel veel messentrekkers tussen zitten.

Ben je nou echt zo dom?
Ik probeer me slechts aan te passen aan het niveau van sommige users hier, waaronder jij :)
pi_181628317
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 20:33 schreef Faxie het volgende:

[..]

Ik probeer me slechts aan te passen aan het niveau van sommige users hier, waaronder jij :)
Ik heb vooralsnog geen enkele inhoudelijke post van je voorbij zien komen. Alleen maar knullige pogingen om bijdehand te doen terwijl de inhoud aan je voorbij gaat.
pi_181628597
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 19:00 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:
Mensen die gelijk schreeuwen dat de politiek moet ingrijpen :') Hou toch op. Bijna geen incidenten hier gehad, dit is ook weer zo'n 'mislukte' aanslag. Tot nu toe geen doden. Die dingen zoals in Parijs, dat zijn aanslagen. Dit is weer zo'n lone wolf, komt vanuit Duitsland. Wat kan de politiek doen dan? Ik voel me totaal niet onveilig hier dus ik vind dat we het hier prima voor elkaar hebben.
Geen doden, jij telt alleen doden? Zwaargewond telt niet? Misschien zijn ze wel voor hun leven verlamd of iers dergelijks.
pi_181628688
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  † In Memoriam † zaterdag 1 september 2018 @ 20:56:04 #214
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_181628715
quote:
10s.gif Op zaterdag 1 september 2018 20:33 schreef Faxie het volgende:

[..]

Ik probeer me slechts aan te passen aan het niveau van sommige users hier, waaronder jij :)
Je sloeg de plank anders behoorlijk mis, heb je gedronken?
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_181628748
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 20:51 schreef jakosi het volgende:

[..]

Geen doden, jij telt alleen doden? Zwaargewond telt niet? Misschien zijn ze wel voor hun leven verlamd of iers dergelijks.
En Theo van Gogh vergeet hij voor het gemak ook maar even.
pi_181628773
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 20:57 schreef maan_man het volgende:

[..]

En Theo van Gogh vergeet hij voor het gemak ook maar even.
Inclusief Theo van Gogh komen we wel op een schrikbarend aantal uit inderdaad.
  zaterdag 1 september 2018 @ 21:00:21 #217
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_181628809
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 19:29 schreef Falco het volgende:

[..]

Wat een steengoede post is dit!!!
Ik bezit dat talent.
pi_181628866
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 20:16 schreef beantherio het volgende:

[..]

Ik heb in m'n leven misschien wel een miljoen Moslims ontmoet in het voorbijgaan en geen een ervan heeft me ooit neergestoken. Het moet dus meer zijn dan alleen "geloofsbeleving". En ik wil graag weten wat.
Toch zijn messentrekkers meestal wel moslim of komen iig uit de regionen waar islam heerst. Rara.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 01-09-2018 21:02:59 ]
pi_181628968
quote:
10s.gif Op zaterdag 1 september 2018 21:02 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Toch zijn messentrekkers meestal wel moslim of komen iig uit de regionen waar islam heerst. Rara.
Beantherio legt de schuld daarvoor gewoon bij Wilders.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_181629080
quote:
10s.gif Op zaterdag 1 september 2018 21:02 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Toch zijn messentrekkers meestal wel moslim of komen iig uit de regionen waar islam heerst. Rara.
Is dat zo?
I´m back.
pi_181629126
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 20:16 schreef beantherio het volgende:

[..]

Ik heb in m'n leven misschien wel een miljoen Moslims ontmoet
Uhuh.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  † In Memoriam † zaterdag 1 september 2018 @ 21:13:52 #222
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_181629156
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 21:12 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Uhuh.
Pin hem er niet op vast.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
  zaterdag 1 september 2018 @ 21:17:07 #223
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_181629268
quote:
Netjes gehandeld hoor
&lt;a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow"&gt;Afleidingsmanoeuvre&lt;/a&gt;
pi_181629281
quote:
2s.gif Op zaterdag 1 september 2018 21:13 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

Pin hem er niet op vast.
Ja, wrs paar honderd. :D.
I´m back.
pi_181629336
quote:
10s.gif Op zaterdag 1 september 2018 21:02 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Toch zijn messentrekkers meestal wel moslim of komen iig uit de regionen waar islam heerst. Rara.
Denk dat moslims intussen wel beter bewapend zijn.
  † In Memoriam † zaterdag 1 september 2018 @ 21:21:01 #226
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_181629380
Blijf het raar vinden, je mag geen tekeningetje maken, maar je mag wel openlijk verklaren dat je iedereen die een tekeningetje maakt, liefst, kapot wil maken.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
  zaterdag 1 september 2018 @ 21:21:28 #227
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_181629394
quote:
10s.gif Op zaterdag 1 september 2018 21:02 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Toch zijn messentrekkers meestal wel moslim of komen iig uit de regionen waar islam heerst. Rara.
Tegelijkertijd is het percentage Moslims dat messentrekker is nihil. Met cijfers en logica goochelen kan ik ook.
  zaterdag 1 september 2018 @ 21:22:52 #228
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_181629443
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 21:06 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Beantherio legt de schuld daarvoor gewoon bij Wilders.
Je kunt maar beter geen uitspraken doen over wat ik wel of niet doe: dat gaat je namelijk niet zo goed af. Iedereen die het wil moet m'n postings zelf maar lezen.
pi_181629444
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 21:21 schreef beantherio het volgende:

[..]

Tegelijkertijd is het percentage Moslims dat messentrekker is nihil. Met cijfers en logica goochelen kan ik ook.
Messentrekken is in bepaalde culturen het ding dat je doet bij een geschil. Ontken het maar.
  † In Memoriam † zaterdag 1 september 2018 @ 21:24:30 #230
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_181629488
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 21:22 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Messentrekken is in bepaalde culturen het ding dat je doet bij een geschil. Ontken het maar.
Nou ja, misschien is dat wat overdreven, maar ik kan wel vaststellen dat het poldermodel minder vaak gebruikt wordt.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
  zaterdag 1 september 2018 @ 21:25:59 #231
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_181629520
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 21:22 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Messentrekken is in bepaalde culturen het ding dat je doet bij een geschil. Ontken het maar.
Wat noem jij in dat soort gevallen een "geschil"? En in hoeveel procent van de gevallen gebeurd het dat er een mes bij getrokken wordt? Vragen, vragen.
pi_181629572
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 21:22 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Messentrekken is in bepaalde culturen het ding dat je doet bij een geschil. Ontken het maar.
Ik zou het niet weten eigenlijk. Lijkt me onhandig iig. Dan krijg je niet echt een stabiele samenleving, conflicten liggen overal op de loer namelijk. Gaat soms over kleine dingen waardoor mensen uit hun panty gaan vermoedelijk. Zelf nooit meegemaakt trouwens.

Welk soort samenleving sta je dan voor? Als iemand zegt dat ik extreemrechts ben is dan nonsens natuurlijk, ik ben vooral erg liberaal en erg sociaaldemocratisch. Daarnaast denk ik wel dat het Balkenendistisch neo-Tolstojaans perspectief het beste is, maar wrs omdat ik ouder word en in een omgeving woon waarin bijvoorbeeld de stilte 's avonds en 's nachts bijna weer oorverdovend wordt. Dit terzijde en even goede vrienden uiteraard.

Het is nu even over half 10, hiernaast hebben ze geBBQd, maar dat is over, luiken worden ingetrokken, en nu stilte...

[ Bericht 7% gewijzigd door Ryan3 op 01-09-2018 21:38:00 ]
I´m back.
pi_181629596
quote:
2s.gif Op zaterdag 1 september 2018 21:21 schreef Mo_Muffin het volgende:
Blijf het raar vinden, je mag geen tekeningetje maken, maar je mag wel openlijk verklaren dat je iedereen die een tekeningetje maakt, liefst, kapot wil maken.
Er bestaat ook zo iets als het portretrecht. Dacht ik.
  † In Memoriam † zaterdag 1 september 2018 @ 21:30:10 #234
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_181629636
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 21:28 schreef torentje het volgende:

[..]

Er bestaat ook zo iets als het portretrecht. Dacht ik.
En sinds wanneer is dat van toepassing op een zelfgemaakt tekeningetje? :')
Heb je nog meer van zulke loze kreten?
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_181629644
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 21:28 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik zou het niet weten eigenlijk. Lijkt me onhandig iig. Dan krijg je niet echt een stabiele samenleving, conflicten liggen overal op de loer namelijk.
Dat klopt. Vandaar dat je hier in Europa nu ook steeds meer dat gezeik hebt met destabiliserende messentrekkers. In Duitsland worden er zelfs voetbalwedstrijden voor afgelast.
pi_181629656
quote:
2s.gif Op zaterdag 1 september 2018 21:30 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

En sinds wanneer is dat van toepassing op een zelfgemaakt tekeningetje? :')
Heb je nog meer van zulke loze kreten?
Google eens op portretrecht.
  zaterdag 1 september 2018 @ 21:33:13 #237
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_181629732
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 11:58 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, en wat gaat dat dan inhouden: uitzetting naar onveilige landen moet mogelijk zijn?
En als die landen dan die mensen niet opnemen? Of als ze op het vliegveld waar ze landen nog worden geëxecuteerd? En dit betekent dan ook niet dat er sws geen onveilige landen meer zijn, want mensen mogen gewoon uitgezet worden naar onveilige landen?
Maw veel haken en ogen, gaat er dus niet van komen en dus zitten we met de gebakken peren. Eenvoudige oplossingen zijn er helaas niet.
Even heel klootzakkerig gezien zou ik iemand die een terroristische daad pleegt in een land die hem heeft opgenomen (of buurland) zonder al te veel schuldgevoel zijn straf uit willen laten zitten in het land waar hij vanuit is gevlucht ja. Al is het alleen maar als afschrikmethode. Dus niet voor lichtere criminaliteit, zelfs niet voor een moord an sich wat mij betreft, echt puur voor dit soort narigheid. Willens en wetens een daad plegen op wildvreemden met als doel de samenleving te ontwrichten en algehele onveiligheidsgevoel te creëren.

Maar beschaving dit dat, ook wel weer goed uiteraard. Maar toch.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
&lt;a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow"&gt;Vrijheid&lt;/a&gt;
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_181629751
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 21:30 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Dat klopt. Vandaar dat je hier in Europa nu ook steeds meer dat gezeik hebt met destabiliserende messentrekkers. In Duitsland worden er zelfs voetbalwedstrijden voor afgelast.
Zou kunnen idd, weet het niet met zekerheid, ik zie wel vaak berichten des zulks voorbij komen, meer uit Dld trouwens dan uit NL.
I´m back.
  † In Memoriam † zaterdag 1 september 2018 @ 21:34:20 #239
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_181629759
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 21:30 schreef torentje het volgende:

[..]

Google eens op portretrecht.
En over welke geportretteerde persoon heb je het nu?
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_181629795
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 september 2018 21:33 schreef jogy het volgende:

[..]

Even heel klootzakkerig gezien zou ik iemand die een terroristische daad pleegt in een land die hem heeft opgenomen (of buurland) zonder al te veel schuldgevoel zijn straf uit willen laten zitten in het land waar hij vanuit is gevlucht ja. Al is het alleen maar als afschrikmethode. Dus niet voor lichtere criminaliteit, zelfs niet voor een moord an sich wat mij betreft, echt puur voor dit soort narigheid. Willens en wetens een daad plegen op wildvreemden met als doel de samenleving te ontwrichten en algehele onveiligheidsgevoel te creëren.

Maar beschaving dit dat, ook wel weer goed uiteraard. Maar toch.
Volgens mij is dat juridisch helemaal niet mogelijk.
I´m back.
  † In Memoriam † zaterdag 1 september 2018 @ 21:36:57 #241
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_181629813
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 21:33 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Zou kunnen idd, weet het niet met zekerheid, ik zie wel vaak berichten des zulks voorbij komen, meer uit Dld trouwens dan uit NL.
Duitsers zuchten onder messentrekkende migranten.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_181629825
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 september 2018 21:33 schreef jogy het volgende:

[..]

Even heel klootzakkerig gezien zou ik iemand die een terroristische daad pleegt in een land die hem heeft opgenomen (of buurland) zonder al te veel schuldgevoel zijn straf uit willen laten zitten in het land waar hij vanuit is gevlucht ja. Al is het alleen maar als afschrikmethode. Dus niet voor lichtere criminaliteit, zelfs niet voor een moord an sich wat mij betreft, echt puur voor dit soort narigheid. Willens en wetens een daad plegen op wildvreemden met als doel de samenleving te ontwrichten en algehele onveiligheidsgevoel te creëren.

Maar beschaving dit dat, ook wel weer goed uiteraard. Maar toch.
Ik heb er weinig moeite mee om iemand die een moord pleegt terug te sturen naar een onveilig gebied. Het bezwaar is eerder dat iemand een straf ontloopt.
Uitzetting na uitzetten van een straf zou wat mij betreft ook prima zijn.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_181629862
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 21:33 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Zou kunnen idd, weet het niet met zekerheid, ik zie wel vaak berichten des zulks voorbij komen, meer uit Dld trouwens dan uit NL.
Duitsland is ook een stukje groter en heeft ook wat meer migranten opgenomen.
pi_181629875
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 21:37 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik heb er weinig moeite mee om iemand die een moord pleegt terug te sturen naar een onveilig gebied. Het bezwaar is eerder dat iemand een straf ontloopt.
Uitzetting na uitzetten van een straf zou wat mij betreft ook prima zijn.
Ja, maar dat is niet de deal, zegt-ie toch? Maar dat kan verder gewoon ook niet. Eerst hier straf uitzitten en dan deportatie, maar dan zegt zo'n land dikke doei.
I´m back.
pi_181629892
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 21:39 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Duitsland is ook een stukje groter en heeft ook wat meer migranten opgenomen.
Klopt idd, een oorzaak is dat.
I´m back.
pi_181629914
quote:
No shit, verbaast me niets, ik heb hoe heet die Holger Ewald ook in mijn TL. Overigens ik heb af en toe een babbeltje met hem, is geen neo-nazi, maar er speelt wel wat bij onze buurtjes hoor.
I´m back.
pi_181629958
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 21:40 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Klopt idd, een oorzaak is dat.
Messenmigration.
  † In Memoriam † zaterdag 1 september 2018 @ 21:43:23 #248
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_181629959
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 21:41 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

No shit, verbaast me niets, ik heb hoe heet die Holger Ewald ook in mijn TL.
Die Duitsers zullen wel allemaal een gevoel hebben dat niet klopt, ze zijn waarschijnlijk bevooroordeeld.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_181630009
quote:
2s.gif Op zaterdag 1 september 2018 21:43 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

Die Duitsers zullen wel allemaal een gevoel hebben dat niet klopt, ze zijn waarschijnlijk bevooroordeeld.
Denk niet dat de gemiddelde Duitse burger weer terug wil naar de dagen van Ome Adi hoor, maar ja... er is wel best wat aan de hand, dat denk ik. Ik ben ook maar een domme Hollander, maar goed. En ook echt allergisch voor luitjes met een nazi-vlag wapperend.
I´m back.
pi_181630010
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 september 2018 20:34 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ik heb vooralsnog geen enkele inhoudelijke post van je voorbij zien komen. Alleen maar knullige pogingen om bijdehand te doen terwijl de inhoud aan je voorbij gaat.
Dus waar blijven de jouwe?
pi_181630066
quote:
10s.gif Op zaterdag 1 september 2018 20:56 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

Je sloeg de plank anders behoorlijk mis, heb je gedronken?
Flesje cola, moet m'n suikerpeil immers goed houden :)
pi_181630084
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 21:41 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

No shit.....

maar er speelt wel wat bij onze buurtjes hoor.
No shit!?
pi_181630093
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 21:45 schreef Faxie het volgende:

[..]

Dus waar blijven de jouwe?
Ik heb volgens mij al gezegd dat het veiliger is dan ooit en er weinig reden is voor angstpredikers zoals Wilders om te claimen dat het heel slecht gaat of dat bijltjesdag er aan komt.

En ik vraag me af wat nu die prangende focus op immigranten betekent. Er zijn maar weinig geluiden die zich richten op de mensen in de bijstand bijvoorbeeld terwijl de groep hulpbehoevenden het ook vrij zwaar heeft. Daar horen we dan weer niemand over en zeker niet de mensen die er een dagtaak van maken om te kankeren op moslims of asielzoekers.
pi_181630182
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 21:49 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ik heb volgens mij al gezegd dat het veiliger is dan ooit en er weinig reden is voor angstpredikers zoals Wilders om te claimen dat het heel slecht gaat of dat bijltjesdag er aan komt.

En ik vraag me af wat nu die prangende focus op immigranten betekent. Er zijn maar weinig geluiden die zich richten op de mensen in de bijstand bijvoorbeeld terwijl de groep hulpbehoevenden het ook vrij zwaar heeft. Daar horen we dan weer niemand over en zeker niet de mensen die er een dagtaak van maken om te kankeren op moslims of asielzoekers.
Veiliger voornamelijk omdat de bevolking gemiddeld ouder wordt in West-Europa. Dat zegt verder niets over risico's ergens op.
I´m back.
pi_181630262
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 21:53 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Veiliger voornamelijk omdat de bevolking gemiddeld ouder wordt in West-Europa. Dat zegt verder niets over risico's ergens op.
Lekker relevante reactie weer.
pi_181630265
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 21:49 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ik heb volgens mij al gezegd dat het veiliger is dan ooit en er weinig reden is voor angstpredikers zoals Wilders om te claimen dat het heel slecht gaat of dat bijltjesdag er aan komt.

En ik vraag me af wat nu die prangende focus op immigranten betekent. Er zijn maar weinig geluiden die zich richten op de mensen in de bijstand bijvoorbeeld terwijl de groep hulpbehoevenden het ook vrij zwaar heeft. Daar horen we dan weer niemand over en zeker niet de mensen die er een dagtaak van maken om te kankeren op moslims of asielzoekers.
Ow alle incidentjes zijn verzonnen?

Stel we nemen even aan dat je gelijk hebt, en de berichten over de manipulatie van de cijfers en onbehandelde zaken en aangiftebereidheid niet kloppen, waarom is het dan relevant dat het vroeger minder veilig was? We leven nu, niet toen. 'Vroeger was het veiliger' kan nooit een argument zijn op de vraag of het nu veilig is.

Als er nou eens niet 50% niet westerse allochtonen in de bijstand zaten, had dat geld mooi gebruikt kunnen worden voor de mensen die het wat moeilijker hebben ja. Toch mooi dat je dat inziet.
pi_181630294
quote:
9s.gif Op zaterdag 1 september 2018 21:57 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Lekker relevante reactie weer.
Als de veiligheid afgemeten wordt aan de gemiddelde leeftijd is dat wel relevant ja.
pi_181630333
quote:
9s.gif Op zaterdag 1 september 2018 21:57 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Lekker relevante reactie weer.
Redelijk relevant idd, NL wordt idd steeds veiliger, alle andere West-Europese landen ook. Misdaad, politiek-extremisme, allerlei deviant gedrag wordt vooral gepleegd door mannen tussen de leeftijd van 15 en 40 jaar, die zijn er procentueel steeds minder, daarom wordt de boel veiliger, maar dat zegt niets over de kans dat ze een keer toeslaan, degenen die er zijn.
I´m back.
pi_181630344
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 21:58 schreef Faxie het volgende:

[..]

Als de veiligheid afgemeten wordt aan de gemiddelde leeftijd is dat wel relevant ja.
Hij snapt het niet.
I´m back.
  zaterdag 1 september 2018 @ 22:01:17 #260
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_181630351
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 21:35 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Volgens mij is dat juridisch helemaal niet mogelijk.
Geloof ik graag hoor maar soms borrelt de onderbuik weleens wat naar boven.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
&lt;a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow"&gt;Vrijheid&lt;/a&gt;
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_181630391
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 september 2018 22:01 schreef jogy het volgende:

[..]

Geloof ik graag hoor maar soms borrelt de onderbuik weleens wat naar boven.
Begrijp het, maar wat ik eerder vandaag heb proberen duidelijk te maken, politiek kan er niet in mee, en wrs zijn er dus geen snelle oplossingen voor handen, als die ooit gevonden worden that is, wat ikzelf niet denk vooralsnog.
I´m back.
pi_181630395
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 21:57 schreef Faxie het volgende:

[..]

Ow alle incidentjes zijn verzonnen?
Eh, wat? Waar lees je dat in godsnaam?

quote:
Stel we nemen even aan dat je gelijk hebt, en de berichten over de manipulatie van de cijfers en onbehandelde zaken en aangiftebereidheid niet kloppen, waarom is het dan relevant dat het vroeger minder veilig was? We leven nu, niet toen. 'Vroeger was het veiliger' kan nooit een argument zijn op de vraag of het nu veilig is.
Ik zeg ook niet dat streven naar meer veiligheid een slecht idee is, ik zeg alleen dat het nergens op slaat om moord en brand te roepen. We hebben er niet heel veel invloed op, het asielbeleid gaat niet drastisch om, het gaat al behoorlijk goed en vooralsnog verzandt het vooral in onzinnig geleuter waar niemand verder iets aan heeft.

Laat mensen dan eens nadenken over de zin en onzin van de eigen bijdragen die gevraagd worden bijvoorbeeld. Of de werkloosheidsindustrie. Of de zorg voor dak- en thuislozen. Er zijn genoeg thema's die wel voor verbetering vatbaar zijn maar waar niet zoveel aandacht aan geschonken wordt. Jammer, want als er ergens aandacht voor ontstaat betekent dat ook weer een potentiële verandering.

Maar nee, in plaats daarvan gaat het al jaar in jaar uit over moslims en asielzoekers.

:') :R

quote:
Als er nou eens niet 50% niet westerse allochtonen in de bijstand zaten, had dat geld mooi gebruikt kunnen worden voor de mensen die het wat moeilijker hebben ja. Toch mooi dat je dat inziet.
Dit is weer zo'n klassieke drogreden. Er is nog steeds geld genoeg om mensen goed te behandelen. Nu zeg je dus eigenlijk tegen die mensen "we behandelen je niet goed omdat er allochonen in dit land wonen". Vind je dat ergens niet een heel klein beetje idioot klinken?
pi_181630402
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 21:49 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ik heb volgens mij al gezegd dat het veiliger is dan ooit en er weinig reden is voor angstpredikers zoals Wilders om te claimen dat het heel slecht gaat of dat bijltjesdag er aan komt.

En ik vraag me af wat nu die prangende focus op immigranten betekent. Er zijn maar weinig geluiden die zich richten op de mensen in de bijstand bijvoorbeeld terwijl de groep hulpbehoevenden het ook vrij zwaar heeft. Daar horen we dan weer niemand over en zeker niet de mensen die er een dagtaak van maken om te kankeren op moslims of asielzoekers.
Het is veiliger dan ooit ja, maar zonder bepaalde andere culturen in NL en D zal het nog veel veiliger worden. Het gaat er niet om dat het veiliger dan ooit is.
  zaterdag 1 september 2018 @ 22:04:43 #264
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_181630414
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 21:37 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik heb er weinig moeite mee om iemand die een moord pleegt terug te sturen naar een onveilig gebied. Het bezwaar is eerder dat iemand een straf ontloopt.
Uitzetting na uitzetten van een straf zou wat mij betreft ook prima zijn.
Nou, in het geval van een terrorist (wannabe) is het op het vliegtuig zetten van zo'n persoon in samenspraak met de overheid daar wel een nare doodstraf denk ik. Dat is wel een dingetje.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
&lt;a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow"&gt;Vrijheid&lt;/a&gt;
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_181630441
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 22:04 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Het is veiliger dan ooit ja, maar zonder bepaalde andere culturen in NL en D zal het nog veel veiliger worden. Het gaat er niet om dat het veiliger dan ooit is.
Het zal er hier nooit meer zonder 'bepaalde culturen' uit komen te zien. Daarnaar streven of er over nadenken is net zo onzinnig als streven naar net zoveel zonuren hier als in Griekenland.

Mag je van mij doen hoor, maar laten we nu niet net doen alsof dat heel zinvol is.
pi_181630443
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 22:04 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Het is veiliger dan ooit ja, maar zonder bepaalde andere culturen in NL en D zal het nog veel veiliger worden. Het gaat er niet om dat het veiliger dan ooit is.
Dat is het wel, veiliger dan ooit, en gaat zeker nog 25 jaar door vanaf nu, gemiddeld gesproken, want de bevolking wordt gemiddeld steeds ouder. Ouwe mannen worden een beetje als vrouwen. Ik zie dat zelf ook ik ben gevoeliger wat dieren betreft bijvoorbeeld.
I´m back.
  zaterdag 1 september 2018 @ 22:08:06 #267
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_181630484
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 september 2018 22:01 schreef jogy het volgende:

[..]

Geloof ik graag hoor maar soms borrelt de onderbuik weleens wat naar boven.
Ik vind dat niet eens onderbuik hoor, ik vind dat zelfs beschaving. Als een gast zich misdraagt zet je hem eruit. Als je dat niet doet gaan steeds meer gasten zich misdragen, het loont dan gewoon en het wordt einde beschaving. Als gastheer ben je niet verantwoordelijk voor de keuzes van je gast. Geef duidelijk de regels aan en handhaaf.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_181630485
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 september 2018 22:06 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het zal er hier nooit meer zonder 'bepaalde culturen' uit komen te zien. Daarnaar streven of er over nadenken is net zo onzinnig als streven naar net zoveel zonuren hier als in Griekenland.

Mag je van mij doen hoor, maar laten we nu niet net doen alsof dat heel zinvol is.
Het aantal zonuren kwam deze zomer aardig in de buurt kerel. Niets is onmogelijk.
  zaterdag 1 september 2018 @ 22:08:33 #269
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_181630495
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 22:03 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Begrijp het, maar wat ik eerder vandaag heb proberen duidelijk te maken, politiek kan er niet in mee, en wrs zijn er dus geen snelle oplossingen voor handen, als die ooit gevonden worden that is, wat ikzelf niet denk vooralsnog.
Ja, internationale rechten van de mens zal er wel iets op tegen hebben, terecht wel, alleen in dit soort gevallen best jammer.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
&lt;a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow"&gt;Vrijheid&lt;/a&gt;
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_181630533
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 22:06 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat is het wel, veiliger dan ooit, en gaat zeker nog 25 jaar door vanaf nu, gemiddeld gesproken, want de bevolking wordt gemiddeld steeds ouder. Ouwe mannen worden een beetje als vrouwen. Ik zie dat zelf ook ik ben gevoeliger wat dieren betreft bijvoorbeeld.
Ik heb gisteren nog een jonge vink opgekalefaterd nadat ie keihard tegen mijn raam vloog. Met een spuitje water gegeven en tot rust laten komen. Na een half uur vloog ie zelf weg, weliswaar half dronken, maar toch.
  zaterdag 1 september 2018 @ 22:11:21 #271
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_181630556
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 22:10 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Ik heb gisteren nog een jonge vink opgekalefaterd nadat ie keihard tegen mijn raam vloog. Met een spuitje water gegeven en tot rust laten komen. Na een half uur vloog ie zelf weg, weliswaar half dronken, maar toch.
Dit zijn geen reacties die je verwacht in het tweede topic over een terreuraanslag op Amsterdam Centraal :')
&lt;a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow"&gt;Afleidingsmanoeuvre&lt;/a&gt;
pi_181630573
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 september 2018 22:08 schreef jogy het volgende:

[..]

Ja, internationale rechten van de mens zal er wel iets op tegen hebben, terecht wel, alleen in dit soort gevallen best jammer.
Ja, goed, ik weet de oplossingen ook niet, als ze er al zijn, wat ik niet denk.... Beetje de Titanic zien zinken, denk ik toch. Duurde best lang:

I´m back.
pi_181630579
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 22:08 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Het aantal zonuren kwam deze zomer aardig in de buurt kerel. Niets is onmogelijk.
We komen er al snel meer dan 1000 tekort.
  † In Memoriam † zaterdag 1 september 2018 @ 22:15:22 #274
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_181630646
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 september 2018 22:03 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Eh, wat? Waar lees je dat in godsnaam?

[..]



Maar nee, in plaats daarvan gaat het al jaar in jaar uit over moslims en asielzoekers.

quote:
De man die ervan wordt verdacht gisteren twee Amerikaanse toeristen met een mes te hebben gestoken op Amsterdam CS had een terroristisch motief.
Dat meldt de gemeente Amsterdam.
De verdachte is een 19-jarige Afghaan met een Duitse verblijfsvergunning.
quote:
BERLIJN - De steekpartij in Amsterdam door een Afghaanse asielzoeker uit Duitsland staat niet op zichzelf.
Onze oosterburen zuchten al enige tijd onder een golf van deels dodelijke incidenten met messentrekkende migranten.
Het lijkt me weinig relevant om het naar aanleiding hiervan in dit topic over mensen uit Zweden of Ierland te gaan hebben vind je niet?

Maar ik begrijp dat je dat liever zou zien.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_181630647
quote:
10s.gif Op zaterdag 1 september 2018 22:12 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

We komen er al snel meer dan 1000 tekort.
1000 is niet veel
pi_181630726
quote:
9s.gif Op zaterdag 1 september 2018 20:59 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Inclusief Theo van Gogh komen we wel op een schrikbarend aantal uit inderdaad.
Boeit niet of dat het er een schikbarend aantal zijn. Het gaat erom dat de stelling die Fred_Flinkstoned deponeert feitelijk niet klopt.
pi_181630745
quote:
2s.gif Op zaterdag 1 september 2018 22:15 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

[..]

[..]

Het lijkt me weinig relevant om het naar aanleiding hiervan in dit topic over mensen uit Zweden of Ierland te gaan hebben vind je niet?

Maar ik begrijp dat je dat liever zou zien.
Die snap ik even niet.
pi_181630750
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 21:57 schreef Faxie het volgende:

Als er nou eens niet 50% niet westerse allochtonen in de bijstand zaten, had dat geld mooi gebruikt kunnen worden voor de mensen die het wat moeilijker hebben ja. Toch mooi dat je dat inziet.
Ik vermoed dat je je vergist. 50% van het totaal aan bijstandsuitkeringen ging naar personen met een niet westerse migratie achtergrond. Dit betekent niet dat 50% van de niet westerse allochtonen in de bijstand zaten.

NWS / Helft bijstandsgerechtigden heeft niet-westerse achtergrond
Het percentage bijstands afhankelijken met een niet westerse migratie achtergrond stijgt echter nog steeds in vergelijking met het totaal (60% juni 2018). Ongeveer 13% van de bevolking heeft een niet westerse migratieachtergrond (2017). Hieruit volgt dat in juni 2018 personen met een niet westerse migratieachtergrond 10x zoveel aanspraak maken op bijstand dan personen uit de groep (autochtonen+westerse allochtonen).

CBS
Juni 2016 56%
Juni 2017 58%
Juni 2018 60%
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_181630771
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 22:15 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

1000 is niet veel
Eh, we zitten gemiddeld op de 1500. Griekenland meer op het dubbele. Dat is dus best wel veel, betekent bijna 2x zoveel zon.

:R
pi_181630801
quote:
10s.gif Op zaterdag 1 september 2018 22:22 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Eh, we zitten gemiddeld op de 1500. Griekenland meer op het dubbele. Dat is dus best wel veel, betekent bijna 2x zoveel zon.

:R
Prima hoor. Jij je zin. Ik heb niet eens de moeite gedaan het op te zoeken. ;)
pi_181630937
quote:
2s.gif Op zaterdag 1 september 2018 22:15 schreef Mo_Muffin het volgende:
BERLIJN - De steekpartij in Amsterdam door een Afghaanse asielzoeker uit Duitsland staat niet op zichzelf.
Onze oosterburen zuchten al enige tijd onder een golf van deels dodelijke incidenten met messentrekkende migranten.
Kunnen ze de telegraaf niet gewoon verbieden? :')
  zaterdag 1 september 2018 @ 22:37:04 #282
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_181630993
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 22:34 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Kunnen ze de telegraaf niet gewoon verbieden? :')
Waarom? Onder het sausje sensatiezucht schuilt doorgaans wel een kern van waarheid.
pi_181631024
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 22:37 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Waarom? Onder het sausje sensatiezucht schuilt doorgaans wel een kern van waarheid.
Alsjeblieft zeg. Het zijn vrijwel altijd domme oneliners.
pi_181631043
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 22:37 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Waarom? Onder het sausje sensatiezucht schuilt doorgaans wel een kern van waarheid.
huh? Ze gebruiken juist die sensatie om te verbergen dat de kern van het verhaal onzin is. Maar blijkbaar hebben ze jou tuk ;(
  zaterdag 1 september 2018 @ 22:40:22 #285
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_181631074
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 22:39 schreef Drug het volgende:

[..]

huh? Ze gebruiken juist die sensatie om te verbergen dat de kern van het verhaal onzin is. Maar blijkbaar hebben ze jou tuk ;(
Dat mag jij vinden.
  zaterdag 1 september 2018 @ 22:41:47 #286
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_181631114
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 22:34 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Kunnen ze de telegraaf niet gewoon verbieden? :')
Waarom, het klopt gewoon
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_181631116
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 22:40 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Dat mag jij vinden.
Jij vindt de gequote stelling normaal?
  † In Memoriam † zaterdag 1 september 2018 @ 22:44:06 #288
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_181631155
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 22:41 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Waarom, het klopt gewoon
Het zijn misschien geen poëten, maar ze zullen toch niet alle nieuws uit hun duim zuigen.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_181631183
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 22:41 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Waarom, het klopt gewoon
:')

Nee. :')

De Oosterburen zuchten hier niet onder. Er zijn een paar individuen betrokken bij een paar incidenten.

Dat is heel anders dan 'de oosterburen zuchten onder'. Dat mag je bijvoorbeeld zeggen in geval van een hittegolf. "De oosterburen zuchten onder een aanhoudende extreme hitte¨. Het grootste deel van de bevolking heeft hier namelijk mee te maken.

Nu heeft hier vrijwel niemand mee te maken. De stelling is dus enorm overtrokken. En tegen dit soort stemmingmakerij mag er best opgetreden worden.
  zaterdag 1 september 2018 @ 22:49:28 #290
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_181631258
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 22:45 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

:')

Nee. :')

De Oosterburen zuchten hier niet onder. Er zijn een paar individuen betrokken bij een paar incidenten.

Dat is heel anders dan 'de oosterburen zuchten onder'. Dat mag je bijvoorbeeld zeggen in geval van een hittegolf. "De oosterburen zuchten onder een aanhoudende extreme hitte¨. Het grootste deel van de bevolking heeft hier namelijk mee te maken.

Nu heeft hier vrijwel niemand mee te maken. De stelling is dus enorm overtrokken. En tegen dit soort stemmingmakerij mag er best opgetreden worden.
Meegekregen wat de afd in de peilingen doet?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_181631288
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 22:49 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Meegekregen wat de afd in de peilingen doet?
Ja, ik volg de Duitse politiek meer dan de Nederlandse. Vanwaar je vraag?
  zaterdag 1 september 2018 @ 22:50:59 #292
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_181631295
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 22:49 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Meegekregen wat de afd in de peilingen doet?
Denk dat er veel Duitsers de AfD verzuchten
&lt;a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow"&gt;Afleidingsmanoeuvre&lt;/a&gt;
pi_181631546
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 22:50 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ja, ik volg de Duitse politiek meer dan de Nederlandse. Vanwaar je vraag?
Voor iets waar "vrijwel niemand" last van heeft volgens jou gaan verdomd veel mensen op de "ik heb er last van" partij stemmen.
pi_181631668
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 23:03 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Voor iets waar "vrijwel niemand" last van heeft volgens jou gaan verdomd veel mensen op de "ik heb er last van" partij stemmen.
Xenofobie, dat zou er ook wel zijn zonder die incidenten. Sterker nog, al voor die incidenten waren er mensen die ageerden die de ruimhartige opvang van vluchtelingen.
pi_181631674
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 22:21 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Ik vermoed dat je je vergist. 50% van het totaal aan bijstandsuitkeringen ging naar personen met een niet westerse migratie achtergrond. Dit betekent niet dat 50% van de niet westerse allochtonen in de bijstand zaten.

NWS / Helft bijstandsgerechtigden heeft niet-westerse achtergrond
Het percentage bijstands afhankelijken met een niet westerse migratie achtergrond stijgt echter nog steeds in vergelijking met het totaal (60% juni 2018). Ongeveer 13% van de bevolking heeft een niet westerse migratieachtergrond (2017). Hieruit volgt dat in juni 2018 personen met een niet westerse migratieachtergrond 10x zoveel aanspraak maken op bijstand dan personen uit de groep (autochtonen+westerse allochtonen).

CBS
Juni 2016 56%
Juni 2017 58%
Juni 2018 60%
Je weet best wat ik bedoel, en zo is het ook te lezen. Maarja, dat dus. Ik deed een NOS'je.
  zaterdag 1 september 2018 @ 23:09:38 #296
21467 franske19
Hit the deck!
pi_181631700
Duitsers zijn volledig gebrainwasht. Verloren land.
"The wolves will come again," said Jojen solemnly. - George R.R. Martin
  † In Memoriam † zaterdag 1 september 2018 @ 23:09:41 #297
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_181631701
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 23:08 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Xenofobie, dat zou er ook wel zijn zonder die incidenten. Sterker nog, al voor die incidenten waren er mensen die ageerden die de ruimhartige opvang van vluchtelingen.
Lariekoek.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_181631802
quote:
2s.gif Op zaterdag 1 september 2018 23:09 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

Lariekoek.
Want?
  † In Memoriam † zaterdag 1 september 2018 @ 23:15:22 #299
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_181631827
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 23:13 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Want?
Je hebt geen enkele onderbouwing voor die kreet.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_181631837
quote:
2s.gif Op zaterdag 1 september 2018 23:15 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

Je hebt geen enkele onderbouwing voor die kreet.
Tuurlijk wel. Hij weet het gewoon beter dan de mensen zelf.
Altijd. Want hij is Hamzoef de geweldige.
pi_181631856
quote:
2s.gif Op zaterdag 1 september 2018 23:15 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

Je hebt geen enkele onderbouwing voor die kreet.
Joh
Waarom stemmen mensen op een xenofobe partij? Misschien omdat ze xenofobe neigingen hebben? :')

Lijkt me evident.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')