abonnement Unibet Coolblue
pi_181585316
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 22:07 schreef habitue het volgende:
https://www.volkskrant.nl(...)pkwaliteit~b818bdbb/

Maar nee! Laten we zooi met aspartaam en andere e-nummers promoten! Dan verdienen we er nog wat aan!
Precies dezelfde onzin als met boter.

Zo werd jaren verkondigd dat roomboter door de vetten ongezonder was dan margarine. Iedereen aan de margarine om er nu achter te komen dat roomboter gezonder is dan margarine.
pi_181585336
quote:
1s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 22:04 schreef Cherni het volgende:

[..]

Heb ik gezegd dat het slechter is dan suikerhoudende frisdrank. Ik dacht het niet.
Jij zegt dat frisdrank met en zonder suiker verslavend is.

Dat is gewoon niet eerlijk, omdat er een verschil in zit, haal de suiker eruit, vervang het met een zoetstof en het is minder verslavend, minder slecht voor je gebit en je blijft er slanker van.

Nee, frisdrank is niet gezond, dat heb ik ook nooit beweerd, maar de suikervrije variant is wel minder ongezond.

Maar goed, het is goed onderzocht, het is veilig, daar is de consumentenbond het mee eens, maar veel mensen geloven liever in indianenverhalen.
pi_181585361
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 22:11 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Jij zegt dat frisdrank met en zonder suiker verslavend is.

Dat is gewoon niet eerlijk, omdat er een verschil in zit, haal de suiker eruit, vervang het met een zoetstof en het is minder verslavend, minder slecht voor je gebit en je blijft er slanker van.

Nee, frisdrank is niet gezond, dat heb ik ook nooit beweerd, maar de suikervrije variant is wel minder ongezond.

Maar goed, het is goed onderzocht, het is veilig, daar is de consumentenbond het mee eens, maar veel mensen geloven liever in indianenverhalen.
Ze zijn beide verslavend.
pi_181585377
quote:
1s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 21:54 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het veiligste is eigenlijk bier. Dat was vroeger al zo.
We dronken niets anders dan bier in de middeleeuwen. Water was gevaarlijker. De alcoholpercentage was toen nog wel veel lager dan nu.
pi_181585380
quote:
1s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 22:12 schreef Cherni het volgende:

[..]

Ze zijn beide verslavend.
Oké, één bron a.u.b. waaruit blijkt dat light even verslavend is als suiker.
pi_181585387
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 22:11 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Jij zegt dat frisdrank met en zonder suiker verslavend is.

Dat is gewoon niet eerlijk, omdat er een verschil in zit, haal de suiker eruit, vervang het met een zoetstof en het is minder verslavend, minder slecht voor je gebit en je blijft er slanker van.

Nee, frisdrank is niet gezond, dat heb ik ook nooit beweerd, maar de suikervrije variant is wel minder ongezond.

Maar goed, het is goed onderzocht, het is veilig, daar is de consumentenbond het mee eens, maar veel mensen geloven liever in indianenverhalen.
Ik gaf je net een bron jongen. Maar daar reageer je niet op.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  donderdag 30 augustus 2018 @ 22:13:59 #182
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_181585397
quote:
1s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 22:10 schreef Cherni het volgende:

[..]

Precies dezelfde onzin als met boter.

Zo werd jaren verkondigd dat roomboter door de vetten ongezonder was dan margarine. Iedereen aan de margarine om er nu achter te komen dat roomboter gezonder is dan margarine.
Vooral de marges op margarine zijn veel hoger.
Ik zal altijd verse natuurproducten blijjven eten, ook als dat tegengewerkt gaat worden door unileVVD. En als de moestuinen verboden worden kweek ik tomaten op zolder.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  donderdag 30 augustus 2018 @ 22:14:24 #183
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_181585408
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 22:12 schreef Watashiwa het volgende:

[..]

We dronken niets anders dan bier in de middeleeuwen. Water was gevaarlijker. De alcoholpercentage was toen nog wel veel lager dan nu.
klopt
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  donderdag 30 augustus 2018 @ 22:15:05 #184
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_181585418
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 22:03 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Als de energiekevrouwenacademie zegt dat aspartaam ons zenuwstelsel en onze hersenen aantast, moet ik dat wel serieuzer nemen dan de consumentenbond.
De vrouw due dit schrijft is een arts.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  donderdag 30 augustus 2018 @ 22:17:26 #185
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_181585452
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_181585453
quote:
1s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 22:15 schreef LXIV het volgende:

[..]

De vrouw due dit schrijft is een arts.
Wie is die vrouw?
pi_181585583
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 22:13 schreef habitue het volgende:

[..]

Ik gaf je net een bron jongen. Maar daar reageer je niet op.
Ik heb geen bron gezien waaruit blijkt dat light-producten verslavender, of even verslavend zijn als de suikerhoudende variant.
  donderdag 30 augustus 2018 @ 22:25:18 #188
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_181585623
quote:
Beangstigend trouwens hoe snel se voorspellingen uit dit topic waarheid zijn geworden.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_181585839
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 22:12 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Oké, één bron a.u.b. waaruit blijkt dat light even verslavend is als suiker.
Ik kan het niet zo snel terug vinden. Maar een onderzoek gedaan in Groningen toonde aan dat je meer gaat gebruiken om aan je behoefte uit te komen. Allemaal leuk voor de fabrikanten. Als je denkt dat alleen suiker verslavend werkt dan heb je het mis. Koffie werkt ook verslavend. Roken ook en wat niet.

Maar daar is het mij eigenlijk niet om te doen. Mij gaat het erom dat overheden je willen laten geloven, door suikervrije frisdrank goedkoper te maken vanwege het zogenaamde gezondere.
pi_181585873
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 22:23 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ik heb geen bron gezien waaruit blijkt dat light-producten verslavender, of even verslavend zijn als de suikerhoudende variant.
Dat was mijn claim dan ook niet.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_181585958
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 22:23 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ik heb geen bron gezien waaruit blijkt dat light-producten verslavender, of even verslavend zijn als de suikerhoudende variant.
Of het verslavend is of niet weet ik niet!

Maar mocht je willen afvallen dan is zoetstof ook geen oplossing. Zelf gebruik ik het ook in koffie, maar ben nog steeds niet afgevallen! Dit komt mede doordat de zoetstof in je lichaam geen signaal geeft om je reserves te gebruiken. Dus zoetstof is ook geen oplossing! Beter is dan om helemaal te stoppen met zoetigheid of wat naar zoet smaakt.
pi_181586033
quote:
1s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 22:03 schreef LXIV het volgende:

[..]

Die rommel van Knorr (Unilever) bestaat allemaal uit tarwemeel, zout, zoetstoffen en wat e-nrs. Kost nog geen drie cent om te maken en wordt voor hoge prijzen verkocht. Ondertussen krijgt Unilever het voor elkaar om de dividendbelasting af te schaffen en btw op groenten, fruit, melk, bier en andere natuurproducten met 50% te verhogen. Rara waar Rutte gaat werken straks.
rutte werkt undercover nog steeds voor unilever en andere bedrijfsvriendjes. Niet voor niets dat dit nieuws nu komt, nu rutte aan zn laatste termijn zit :')
There are only 151 Pokémon.
pi_181586153
quote:
1s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 22:35 schreef Cherni het volgende:

[..]

Ik kan het niet zo snel terug vinden. Maar een onderzoek gedaan in Groningen toonde aan dat je meer gaat gebruiken om aan je behoefte uit te komen.
Dat hebben ze nogmaals onderzocht en het blijkt dat kinderen die stelselmatig het suikerhoudende drankje lieten staan en een lightdrankje dronken slanker waren dan de jongeren die dat niet deden.

quote:
Zoetstoffen en suikerhuishouding
Wat er bekend is over zoetstoffen: ze veroorzaken geen kanker, je komt er niet van aan en ze kunnen helpen om minder suiker te consumeren. Hoe zoetstoffen werken in het lichaam moet echter nog opgehelderd worden. Zoetstof laat in tegenstelling tot suiker de bloedsuikerspiegel niet stijgen. Of je lichaam reageert op de zoete smaak door insuline af te geven, is een vraag die nog open staat. Daarnaast verscheen in 2014 een Israëlische studie waarin zoetstoffen de darmbacteriën van muizen leken te veranderen. Of dat uitmaakt is ook nog niet bekend. https://www.nemokennislin(...)kan-verslavend-zijn/
pi_181586196
quote:
1s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 22:35 schreef Cherni het volgende:

[..]

Ik kan het niet zo snel terug vinden. Maar een onderzoek gedaan in Groningen toonde aan dat je meer gaat gebruiken om aan je behoefte uit te komen.
quote:
21-09-2012 Suiker in frisdrank maakt ongemerkt dik
Kinderen worden slanker als ze anderhalf jaar lang limonade met zoetstof drinken in plaats van met suiker. Dat blijkt uit onderzoek van de Vrije Universiteit Amsterdam bij ruim 600 Nederlandse kinderen van 5 tot 11 jaar.
Het onderzoek verschijnt vandaag in het prestigieuze medisch-wetenschappelijke tijdschrift The New England Journal of Medicine. Daar verschijnt vandaag tevens een Amerikaanse studie met een vergelijkbaar resultaat. Samen vormen de studies een krachtig bewijs dat het vermijden van suikerhoudende dranken helpt tegen overgewicht.http://www.mkatan.nl/21-a(...)-maakt-ongemerkt-dik
pi_181586720
quote:
En toen? Een dergelijke kleinschalige studie naar mogelijke effecten van zoetstoffen wat betreft diabetes zegt toch verder niets over de vraag of men afvalt als men van liters frisdrank overschakelt op de light variant?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_181586722
quote:
Wat wil je met die linkdump zeggen?

Als je water vervangt door een drank met zoetstof (zoals hier beschreven), lijkt het me niet dat het er gezonder op wordt.

Als je een normaal gesproken een suikerhoudende frisdrank drinkt, en je drinkt nu de suikervrije versie, heb je in ieder geval winst omdat je geen ongezonde suikers binnen krijgt. Dat je dan nog steeds niet gezond bezig bent, mag duidelijk zijn.
pi_181586889
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 23:14 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Wat wil je met die linkdump zeggen?

Als je water vervangt door een drank met zoetstof (zoals hier beschreven), lijkt het me niet dat het er gezonder op wordt.

Als je een normaal gesproken een suikerhoudende frisdrank drinkt, en je drinkt nu de suikervrije versie, heb je in ieder geval winst omdat je geen ongezonde suikers binnen krijgt. Dat je dan nog steeds niet gezond bezig bent, mag duidelijk zijn.
https://www.optimalegezon(...)er-maken-dan-suiker/

Dit dus...
pi_181586978
quote:
Zoetstoffen en overgewicht: Waarom kunstmatige zoetstoffen je dikker maken dan suiker

Nou, dat kan wel heel makkelijk ontkracht worden:

quote:
21-09-2012 Suiker in frisdrank maakt ongemerkt dik
Kinderen worden slanker als ze anderhalf jaar lang limonade met zoetstof drinken in plaats van met suiker. Dat blijkt uit onderzoek van de Vrije Universiteit Amsterdam bij ruim 600 Nederlandse kinderen van 5 tot 11 jaar.
Het onderzoek verschijnt vandaag in het prestigieuze medisch-wetenschappelijke tijdschrift The New England Journal of Medicine. Daar verschijnt vandaag tevens een Amerikaanse studie met een vergelijkbaar resultaat. Samen vormen de studies een krachtig bewijs dat het vermijden van suikerhoudende dranken helpt tegen overgewicht.http://www.mkatan.nl/21-a(...)-maakt-ongemerkt-dik
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')