abonnement Unibet Coolblue
pi_181498076
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2018 14:53 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Het recht op leven, valt daarbij niet onder die gelijke rechten?
Ik ben niet iemand die onschuldige burgerslachtoffers wil bagatelliseren. Ik zou echter ook niet willen dat bijvoorbeeld mensen die wij nu als verzetshelden van vroeger zien achteraf bezien tot terroristen gaan bestempelen omdat er naast de Duitsers ook onschuldige slachtoffers zijn gevallen. Het doel kan de middelen heiligen, als de staatsterreur maar ernstig genoeg is.

In de huidige tijdsgeest proberen we die dingen altijd zo zwart-wit mogelijk te zien, maar in het geval van onderdrukking werkt dat niet zo, wat mij betreft. Ik kan mij slechts een voorstelling maken van hoe verschrikkelijk het is om in constante onderdrukking te moeten leven dat ik niet op voorhand wil beweren dat elke poging tot verzet daartegen onmenselijk terrorisme is als er sprake is van burgerslachtoffers.

quote:
Zoals de ANC momenteel bedrijft in Zuid-Afrika?
Dat kun je iemand die al jaren dood is en bovendien al twee decennia geen president meer is moeilijk persoonlijk kwalijk nemen, lijkt me.

quote:
Voor mij is een mensenleven blijkbaar van grotere waarde, dan dat het voor jou is. :{
Goede stroman. Maar nee.
  maandag 27 augustus 2018 @ 15:07:22 #27
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_181498115
Hij wordt uitgeleverd.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
pi_181498122
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2018 15:07 schreef Dwersdriever het volgende:
Hij wordt uitgeleverd.
Ja, natuurlijk. Maar wanneer?
  maandag 27 augustus 2018 @ 15:09:18 #29
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_181498142
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2018 15:07 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ja, natuurlijk. Maar wanneer?
Versnelde procedure. Hij is zelf akkoord gegaan. Dus op zeer korte termijn.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
pi_181498163
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2018 15:04 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Ik ben niet iemand die onschuldige burgerslachtoffers wil bagatelliseren. Ik zou echter ook niet willen dat bijvoorbeeld mensen die wij nu als verzetshelden van vroeger zien achteraf bezien tot terroristen gaan bestempelen omdat er naast de Duitsers ook onschuldige slachtoffers zijn gevallen.
Nevenschade met doelbewuste terroristische activiteiten durven te vergelijken. :r Man man man, waar gaat het heen met het historische besef in Nederland? :?
quote:
In de huidige tijdsgeest proberen we die dingen altijd zo zwart-wit mogelijk te zien,
Dood of leven is een vrij binaire toestand.
quote:
maar in het geval van onderdrukking werkt dat niet zo, wat mij betreft. Ik kan mij slechts een voorstelling maken van hoe verschrikkelijk het is om in constante onderdrukking te moeten leven dat ik niet op voorhand wil beweren dat elke poging tot verzet daartegen onmenselijk terrorisme is als er sprake is van burgerslachtoffers.
Daarmee geef je dus een blijk van sympathie aan terrorisme.
quote:
Dat kun je iemand die al jaren dood is en bovendien al twee decennia geen president meer is moeilijk persoonlijk kwalijk nemen, lijkt me.
Gezien dat zo een beetje zijn doelstelling was , lijkt me, dat je hem dat kunt aanrekenen.
quote:
Goede stroman. Maar nee.
En toch geef jij blijk van sympathie aan terrorisme...
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_181498165
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2018 15:09 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

Versnelde procedure. Hij is zelf akkoord gegaan. Dus op zeer korte termijn.
Mooi werk.
  maandag 27 augustus 2018 @ 15:12:40 #32
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_181498185
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2018 15:10 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Mooi werk.
Wellicht toch zo dat hij snel schoon schip wil maken. Dat zie je op zich wel vaker bij mensen die heel lang met een geheim hebben rondgelopen en uiteindelijk tegen de lamp lopen.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
  Redactie Games maandag 27 augustus 2018 @ 15:14:22 #33
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_181498207
Toch knap dat ze hem zo snel hebben weten te vinden.
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
pi_181498227
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2018 15:14 schreef Puddington het volgende:
Toch knap dat ze hem zo snel hebben weten te vinden.
Nou ja... Heel erg veel internationale aandacht, beetje geluk erbij...
pi_181498230
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2018 15:10 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Nevenschade met doelbewuste terroristische activiteiten durven te vergelijken. :r Man man man, waar gaat het heen met het historische besef in Nederland? :?
Wat was het doel van de MK? Het aanvallen van de Zuid-Afrikaanse regering. Wat was het doel van het verzet in WO2? Het aanvallen van de Duitse bezetter. Hoezo is het ene wel nevenschade en het andere niet?

quote:
Dood of leven is een vrij binaire toestand.

Dat kun je ook zeggen over allen die stierven tijdens die onderdrukking.

quote:
Daarmee geef je dus een blijk van sympathie aan terrorisme.

Omdat ik dat terrorisme wel zou begrijpen. Ik zou mij ook niet laten onderdrukken. Jij wel?
pi_181498231
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2018 15:14 schreef Puddington het volgende:
Toch knap dat ze hem zo snel hebben weten te vinden.
En dan lopen hier mensen rond, die pleiten voor het implanteren van een GPS module onder de huid. Want ja, de overheid is te vertrouwen en dat zal ook altijd zo blijven. :')
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  Redactie Games maandag 27 augustus 2018 @ 15:16:29 #37
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_181498239
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2018 15:15 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nou ja... Heel erg veel internationale aandacht, beetje geluk erbij...
Ja, maar zelfs met veel internationale aandacht blijven sommige zaken een mysterie. Denk aan Madeleine Mccann.
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
  Redactie Games maandag 27 augustus 2018 @ 15:17:29 #38
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_181498260
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2018 15:16 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

En dan lopen hier mensen rond, die pleiten voor het implanteren van een GPS module onder de huid. Want ja, de overheid is te vertrouwen en dat zal ook altijd zo blijven. :')
Hoeveel kilometer ben je nu off-topic, makker?
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
pi_181498263
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2018 15:16 schreef Puddington het volgende:

[..]

Ja, maar zelfs met veel internationale aandacht blijven sommige zaken een mysterie. Denk aan Madeleine Mccann.
Natuurlijk. Maar hier was de situatie wel wat overzichtelijker: deze man zoeken we. Niks meer, niks minder.
pi_181498326
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2018 15:15 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Wat was het doel van de MK? Het aanvallen van de Zuid-Afrikaanse regering. Wat was het doel van het verzet in WO2? Het aanvallen van de Duitse bezetter. Hoezo is het ene wel nevenschade en het andere niet?
Ten eerste was er in Zuid-Afrika geen oorlog, dus daar beginnen de problemen voor het onderbouwen van je betoog al. Ten tweede moet je eens kijken naar de slachtoffers van de MK, dat gaat veel verder dan de regering, zo ver dat je kunt stellen dat een deel van de Zuid-Afrikaanse bevolking op grond van huidskleur slachtoffer is geworden van terroristische activiteiten.
quote:
Dat kun je ook zeggen over allen die stierven tijdens die onderdrukking.
Het een praat het andere niet goed natuurlijk. Al proberen de aanhangers van Nelson Mandela dat wel, gebruik makende van geschiedenisvervalsing.
quote:
Omdat ik dat terrorisme wel zou begrijpen. Ik zou mij ook niet laten onderdrukken. Jij wel?
Ik zou mij niet laten onderdrukken, echter zou niet over gaan tot terrorisme. Mijn burgerrechten worden ook geschonden, doch pleeg ik geen aanslagen.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_181498334
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2018 15:17 schreef Puddington het volgende:

[..]

Hoeveel kilometer ben je nu off-topic, makker?
Geen idee, zeg het eens.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_181498423
Brandnetels :r

Tuinieren :r
Ja doei.
pi_181498445
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2018 15:26 schreef motorbloempje het volgende:
Brandnetels :r

Tuinieren :r
Neem asfalt.
pi_181498476
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2018 15:21 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Ten eerste was er in Zuid-Afrika geen oorlog, dus daar beginnen de problemen voor het onderbouwen van je betoog al. Ten tweede moet je eens kijken naar de slachtoffers van de MK, dat gaat veel verder dan de regering, zo ver dat je kunt stellen dat een deel van de Zuid-Afrikaanse bevolking op grond van huidskleur slachtoffer is geworden van terroristische activiteiten.
Je kunt alleen onderdrukt worden door een vreemde bezetter? Anders heb je het maar gewoon te slikken en mag je er niet tegen in het geweer komen? Het argument dat het ene in oorlogstijd was en het ander niet doet er voor mij niet toe.

Voordat mij wordt aangepraat dat ik een terrorismefan ben (want ik zie wel een beetje aankomen waar je naartoe probeert te redeneren), over methodes kun je achteraf altijd discussiëren. Ik wil alleen niet zo zwart-wit stellen dat terrorisme altijd slecht is.

quote:
Het een praat het andere niet goed natuurlijk. Al proberen de aanhangers van Nelson Mandela dat wel, gebruik makende van geschiedenisvervalsing.

Dat beweer ik dan ook niet.

quote:
Ik zou mij niet laten onderdrukken, echter zou niet over gaan tot terrorisme. Mijn burgerrechten worden ook geschonden, doch pleeg ik geen aanslagen.
Omdat je nu ook niet onderdrukt wordt, gelukkig. Apartheid ging wel wat verder dan het schenden van een paar burgerrechten.

Gelukkig woon ik in een land waar onderdrukking van jou of mij mijlenver weg is, maar op het moment dat mijn rechten om politiek gezien iets aan mijn situatie te veranderen worden weggenomen kan ik niet zeggen dat ik nooit over zou gaan tot terrorisme. Ik heb geen ervaring met onderdrukt worden, maar ik kan mij voorstellen dat het water tot aan de lippen kan stijgen.
pi_181498487
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2018 15:27 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Neem asfalt.
Dat zou wel mijn voorkeur hebben ja.
Ja doei.
pi_181498624
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2018 15:28 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Je kunt alleen onderdrukt worden door een vreemde bezetter? Anders heb je het maar gewoon te slikken en mag je er niet tegen in het geweer komen?
Dat heb je mij niet horen zeggen, maar het heeft wel degelijk invloed op de methodes die gerechtvaardigd zijn om te gebruiken.
quote:
Het argument dat het ene in oorlogstijd was en het ander niet doet er voor mij niet toe.
Voor het internationale recht wel. Het is dan ook klaagwaardig dat de Nobel prijs voor de vrede daar de voeten mee aanveegt. Sowieso zijn haar toekenningen politiek gemotiveerd en het product van bepaalde politieke krachten, die geen goede afspiegeling vormen van de wereldgemeenschap.
quote:
Omdat je nu ook niet onderdrukt wordt, gelukkig.
Aangezien jij mij niet kent, kun jij niet weten of mijn mensenrechten al dan niet geschonden worden en in welke mate. Het instrument dat ik hanteer, bestaat niet uit het plegen van aanslagen, maar uit het kennis nemen van wet- en regelgeving en relevante procedures, die gebruikt cq. misbruikt worden om de mensenrechtenschendingen te legitimeren. Ook hecht ik belang aan het verspreiden van die informatie aan andere belanghebbenden om samen een vuist te maken.
quote:
Gelukkig woon ik in een land waar onderdrukking van jou of mij mijlenver weg is, maar op het moment dat mijn rechten om politiek gezien iets aan mijn situatie te veranderen worden weggenomen kan ik niet zeggen dat ik nooit over zou gaan tot terrorisme.
Gevaarlijke uitspraak, die je beter niet openbaar kunt doen.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  maandag 27 augustus 2018 @ 15:37:48 #47
104871 remlof
Europees federalist
pi_181498649
Dat Oranjevogel heel erg dom is wisten we natuurlijk al, daarom kan hij maar beter gewoon genegeerd worden.
  maandag 27 augustus 2018 @ 15:39:50 #48
104871 remlof
Europees federalist
pi_181498697
quote:
7s.gif Op maandag 27 augustus 2018 15:39 schreef remlof het volgende:
Hier een vrolijk liedje voor Jigzoz:

Vage shit ouwe.
  maandag 27 augustus 2018 @ 15:46:57 #50
104871 remlof
Europees federalist
pi_181498785
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2018 15:41 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Vage shit ouwe.
Best wel.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')