Uiteraard. Organisator BUOG ken ik wel. Zit in een pand dat als enige in het gebied aan de slopershamer ontkomen isquote:
Geen best circuit voor RBR normaliter.quote:
chassis niet goedquote:Op zondag 26 augustus 2018 17:40 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Geen best circuit voor RBR normaliter.
Maar Spa ook niet.
Ze lijken het dit jaar andersom te doen: circuits die ze niet liggen doen ze het goed, circuits die ze goed liggen doen ze het slecht. Droog doen ze het goed, in de regen slecht
zoveel mazzel als dit weekend zal hij daar niet hebben denk ik, zelfs P5 zal niet meevallen daarquote:Op zondag 26 augustus 2018 17:40 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Geen best circuit voor RBR normaliter.
Maar Spa ook niet.
Ze lijken het dit jaar andersom te doen: circuits die ze niet liggen doen ze het goed, circuits die ze goed liggen doen ze het slecht. Droog doen ze het goed, in de regen slecht
Mijn ace was onwijs slecht, dus uitgezet.quote:
Ocon te lang? dacht dat vandoorne juist langer wasquote:Op zondag 26 augustus 2018 17:55 schreef beantherio het volgende:
Ted verwijst weer naar het gerucht dat Ocon Vandoorne zou gaan vervangen. Maar hij zou te lang zijn voor de huidige auto. Daarom geen tussentijdse vervanging waarschijnlijk.
Nee. Vandoorne is 1,77 en Ocon 1,86.quote:Op zondag 26 augustus 2018 17:57 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Ocon te lang? dacht dat vandoorne juist langer was
Ocon is 1,86 meter, Vandoorne 1,77 meterquote:Op zondag 26 augustus 2018 17:57 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Ocon te lang? dacht dat vandoorne juist langer was
Vettelquote:Op zondag 26 augustus 2018 17:58 schreef Whiskers2009 het volgende:
Wie is eigenlijk DOTD?
En hoe zit dat met die investigation na de race?
Had het net gevonden, maar thanks!quote:
zo, dat zie ik nooit bij een merc of Ferrariquote:Op zondag 26 augustus 2018 18:06 schreef beantherio het volgende:
Straf voor Hulk. 10 plekken teruggezet bij de volgende race en 3 strafpunten.
Belachelijkquote:Op zondag 26 augustus 2018 18:06 schreef beantherio het volgende:
Straf voor Hulk. 10 plekken teruggezet bij de volgende race en 3 strafpunten.
Hij is maar 1.78 m, niet uitzonderlijk gespierd en maar 66 kg. Waar heb je het over?!?quote:Op zondag 26 augustus 2018 18:05 schreef THEFXR het volgende:
het lijkt mij dat RIC nooit champ kan worden, lang en gespierd, hij is te zwaar in elke auto.
Dank voor de infoquote:Op zondag 26 augustus 2018 18:06 schreef beantherio het volgende:
Straf voor Hulk. 10 plekken teruggezet bij de volgende race en 3 strafpunten.
Misschien moet een engineer hem weer even moed in komen praten. Enerzijds reageert hij best sympathiek, hij hoeft zich van mij echt niet opgewekter en optimistischer voor te doen dan hij is. Anderzijds begint hij meteen te doen alsof hij een kansloze auto heeft en weet echt wel dat hij daarmee de Britse narrative voedt dat Ferrari een veel sterkere motor en een betere auto heeft. En die vreten dat maar wat graag op.quote:Op zondag 26 augustus 2018 17:33 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Hamilton ziet de bui hangen. Hij staat nog voor, maar grote kans dat hij over twee races zijn voorsprong kwijt is.
Het werd op Sky gemeld.quote:Op zondag 26 augustus 2018 18:10 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dank voor de info
Heb je ook eem bron?
oh, hij lijkt zo lang en breed bij de interviewsquote:Op zondag 26 augustus 2018 18:09 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hij is maar 1.78 m, niet uitzonderlijk gespierd en maar 66 kg. Waar heb je het over?!?
Toen hij makkelijk voorop reed was het ook de car, maar daar hoorde je hem dan wat minder over.quote:Op zondag 26 augustus 2018 18:10 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Misschien moet een engineer hem weer even moed in komen praten. Enerzijds reageert hij best sympathiek, hij hoeft zich van mij echt niet opgewekter en optimistischer voor te doen dan hij is. Anderzijds begint hij meteen te doen alsof hij een kansloze auto heeft en weet echt wel dat hij daarmee de Britse narrative voedt dat Ferrari een veel sterkere motor en een betere auto heeft. En die vreten dat maar wat graag op.
Het wordt al weer snel als in 2011 of 2012 of wanneer dat ook precies was, dat hij minder presteert dan Button en dan 'it's the car man' gaat roepen. Ik zou er als teambaas niet blij van worden en het zou me niks verbazen als Bottas hem nog vaker de baas gaat zijn.
Not really..quote:Op zondag 26 augustus 2018 18:11 schreef THEFXR het volgende:
[..]
oh, hij lijkt zo lang en breed bij de interviews
Ff quoten voor het plaatjequote:
Dank!quote:
Ik wilde net dit posten:quote:Op zondag 26 augustus 2018 18:22 schreef Whiskers2009 het volgende:
Nu afwachten of Bottas nog straf krijgt.
twitter:andrewbensonf1 twitterde op zondag 26-08-2018 om 18:21:12 Five-second penalty and two penalty points for Bottas for hitting Sirotkin on the first lap. No change to race result reageer retweet
Dankquote:Op zondag 26 augustus 2018 18:23 schreef beantherio het volgende:
[..]twitter:andrewbensonf1 twitterde op zondag 26-08-2018 om 18:21:12 Five-second penalty and two penalty points for Bottas for hitting Sirotkin on the first lap. No change to race result reageer retweet
Mercedes international assistance.quote:Op zondag 26 augustus 2018 18:32 schreef sasquatsch het volgende:
Die van Hulk kan ik begrijpen. Crash met grote gevolgen.
Bottas zou imho net als Raikkonen de vorige keer 10s moeten krijgen.
eens. Echt een belachelijke actie van Bottasquote:Op zondag 26 augustus 2018 18:32 schreef sasquatsch het volgende:
Die van Hulk kan ik begrijpen. Crash met grote gevolgen.
Bottas zou imho net als Raikkonen de vorige keer 10s moeten krijgen.
Tja, Vettel kreeg ook maar 5s en dat werd te weinig bevonden. Dus kreeg Kimi 10s. Nu Bottas weer 5. Niet echt consistent.quote:Op zondag 26 augustus 2018 18:33 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Mercedes international assistance.
Bottas is al een keer heel goed weggekomen dit weekend.quote:Op zondag 26 augustus 2018 18:37 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Tja, Vettel kreeg ook maar 5s en dat werd te weinig bevonden. Dus kreeg Kimi 10s. Nu Bottas weer 5. Niet echt consistent.
Ik denk ook dat Bottas hem nog vaker de baas zal zijn. Ik was al vanaf begin af aan pro Bottas wat betreft zijn komst bij Mercedes. Ik weet dat er veel meer te halen valt uit die man, er is niet alleen zelfvertrouwen maar ook goed materieel voor nodig.quote:Op zondag 26 augustus 2018 18:10 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Misschien moet een engineer hem weer even moed in komen praten. Enerzijds reageert hij best sympathiek, hij hoeft zich van mij echt niet opgewekter en optimistischer voor te doen dan hij is. Anderzijds begint hij meteen te doen alsof hij een kansloze auto heeft en weet echt wel dat hij daarmee de Britse narrative voedt dat Ferrari een veel sterkere motor en een betere auto heeft. En die vreten dat maar wat graag op.
Het wordt al weer snel als in 2011 of 2012 of wanneer dat ook precies was, dat hij minder presteert dan Button en dan 'it's the car man' gaat roepen. Ik zou er als teambaas niet blij van worden en het zou me niks verbazen als Bottas hem nog vaker de baas gaat zijn.
Edit, dus toch wel iets van een onderzoek.quote:Op zondag 26 augustus 2018 18:12 schreef Whiskers2009 het volgende:
Bottas moet ook naar de wedstrijdleiding: https://www.gpblog.com/nl(...)ch-met-sirotkin.html
Wel onderzoek, wel straf.quote:Op zondag 26 augustus 2018 18:46 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Ik denk ook dat Bottas hem nog vaker de baas zal zijn. Ik was al vanaf begin af aan pro Bottas wat betreft zijn komst bij Mercedes. Ik weet dat er veel meer te halen valt uit die man, er is niet alleen zelfvertrouwen maar ook goed materieel voor nodig.
HAM ziet imo een beetje te zieken met zijn "trickjes" interviews. Zo impliceert hij indirect dat de bolide van Ferrari niet helemaal luis is.
Wb Bottas, die knalde toch ergens aan het begin van de race tegen Stroll of Sirotkin?
Geen onderzoek, geen straf (zover ik weet), maar gewoon niets. Ik denk dat het Sirotkin betrof. Was een best grote optater maar de beste man heeft de race uiteindelijk als 12e weten uit te rijden. Dat is zeer netjes. Jammer dat hij nog steeds geen punten heeft binnengehaald. Ericsson was ook wel goed bezig.
Wie draait er op voor de schade bij Alonso en Leclerc? De teams zelf uit iets van een verzekering? Hoe zit dat precies?quote:Op zondag 26 augustus 2018 18:06 schreef beantherio het volgende:
Straf voor Hulk. 10 plekken teruggezet bij de volgende race en 3 strafpunten.
En straf.quote:Op zondag 26 augustus 2018 18:46 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Ik denk ook dat Bottas hem nog vaker de baas zal zijn. Ik was al vanaf begin af aan pro Bottas wat betreft zijn komst bij Mercedes. Ik weet dat er veel meer te halen valt uit die man, er is niet alleen zelfvertrouwen maar ook goed materieel voor nodig.
HAM ziet imo een beetje te zieken met zijn "trickjes" interviews. Zo impliceert hij indirect dat de bolide van Ferrari niet helemaal luis is.
Wb Bottas, die knalde toch ergens aan het begin van de race tegen Stroll of Sirotkin?
Geen onderzoek, geen straf (zover ik weet), maar gewoon niets. Ik denk dat het Sirotkin betrof. Was een best grote optater maar de beste man heeft de race uiteindelijk als 12e weten uit te rijden. Dat is zeer netjes. Jammer dat hij nog steeds geen punten heeft binnengehaald. Ericsson was ook wel goed bezig.
[..]
Edit, dus toch wel iets van een onderzoek.
Vorig jaar was RBR ook best goed op Monza. 2 en 3 in Q, maar door gridstraffen vanwege wissels lager op de grid. RIC nog 4e, en was zonder straf wss hoger geeindigd (VER had ruzie met MAS wat 'm veel plekken kostte).quote:Op zondag 26 augustus 2018 17:40 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Geen best circuit voor RBR normaliter.
Maar Spa ook niet.
Ze lijken het dit jaar andersom te doen: circuits die ze niet liggen doen ze het goed, circuits die ze goed liggen doen ze het slecht. Droog doen ze het goed, in de regen slecht
GRO was net wat beter vandaag. Wat een start.quote:Op zondag 26 augustus 2018 18:52 schreef Gruj0 het volgende:
Max was gewoon goed bezig trouwens. Hij is een goede starter. Zowat elke start neemt hij 2 of meer posities mee.
Natte Q vorig jaar op Monza hè.quote:Op zondag 26 augustus 2018 18:51 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Vorig jaar was RBR ook best goed op Monza. 2 en 3 in Q, maar door gridstraffen vanwege wissels lager op de grid. RIC nog 4e, en was zonder straf wss hoger geeindigd (VER had ruzie met MAS wat 'm veel plekken kostte).
Zeker, leek net een bliksemschicht van rechts naar links zo zoef!quote:Op zondag 26 augustus 2018 18:54 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
GRO was net wat beter vandaag. Wat een start.
En zonder brokken
Voor eigen risico, hoort bij racen.quote:Op zondag 26 augustus 2018 18:50 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Wie draait er op voor de schade bij Alonso en Leclerq? De teams zelf uit iets van een verzekering? Hoe zit dat precies?
Leclerc.quote:Op zondag 26 augustus 2018 18:50 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Wie draait er op voor de schade bij Alonso en Leclerq? De teams zelf uit iets van een verzekering? Hoe zit dat precies?
GRO is een beetje Marmite.quote:Op zondag 26 augustus 2018 18:58 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Zeker, leek net een bliksemschicht van rechts naar links zo zoef!
Hij is toch netjes in de punten geeindigd.
Ik hoop dat ze hem niet weg laten gaan, of dat hij op zijn minst terugkomt bij een ander team.
Hij zorgt toch wel voor vermaak en niet iedereen heeft altijd even goede dagen.
Ik vond hem qua snelheid niet zo bijzonder starten vandaag, maar ik had wel het idee dat hij heel bewust een verstandige lijn koos om uit de brokken te blijven. Dat was zijn voornaamste winst bij de start.quote:Op zondag 26 augustus 2018 18:52 schreef Gruj0 het volgende:
Max was gewoon goed bezig trouwens. Hij is een goede starter. Zowat elke start neemt hij 2 of meer posities mee.
Zonder artikel te lezen: Tribunes zijn oranje tegenwoordig.quote:Op zondag 26 augustus 2018 19:20 schreef beantherio het volgende:
The Max Factor: How Verstappen's fans have changed F1
Vooral: het teletoetersuccespubliek verplaatst zich van voetbal naar F1.quote:Op zondag 26 augustus 2018 19:23 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zonder artikel te lezen: Tribunes zijn oranje tegenwoordig.
En het geeft Europese GP’s meer toeschouwers en dus dat de Europese GP’s beter kunnen overlevenquote:Op zondag 26 augustus 2018 19:23 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zonder artikel te lezen: Tribunes zijn oranje tegenwoordig.
quote:Op zondag 26 augustus 2018 19:39 schreef Blik het volgende:
[..]
En het geeft Europese GP’s meer toeschouwers en dus dat de Europese GP’s beter kunnen overleven
Het zijn ook successupportersquote:Op zondag 26 augustus 2018 19:42 schreef tja77 het volgende:
Mooi toch?
Beter dan altijd gemekker van de mensen die al jaren Formule 1 kijken, en de nieuwe kijkers omdopen tot successupporter.
"Boehoe, andere Nederlanders hebben lol.quote:Op zondag 26 augustus 2018 19:27 schreef Monolith het volgende:
[..]
Vooral: het teletoetersuccespubliek verplaatst zich van voetbal naar F1.
Was grapjuhquote:Op zondag 26 augustus 2018 19:44 schreef tja77 het volgende:
[..]
Wat doet het ertoe?
Supporter is supporter.
Ook mooi voor Frits van Eerd, niet dat hij om wat knaken verlegen zit. Maar hij heeft Max al jaren gesponsord, dus dan is het alleen maar goed dat hij nog iets van dat geld terugziet. En dat het wordt opgepikt door de grote massa.quote:Op zondag 26 augustus 2018 19:45 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
"Boehoe, andere Nederlanders hebben lol.
Mijn obscure sport is spontaan populair. Hoe kan een Fokker zo leven!"
Ik erger me dood aan gedrag als dit. Juist de enorme populariteit is goed voor Europese races en ook best een goed uithangbord voor Nederland.
Overigens kijk ik sinds '96, successupporter kun je me dus niet noemen, maar nu met Max erbij is er een extra incentive, en het is mooi dat zoveel Nederlanders er nu ook van kunnen genieten
Ik vraag me soms wel af of het echt genieten is van de sport als geheel. Heb aardig wat mensen na een DNF zien vertrekken zodra de beste jongen de auto uit is. Niet dat het mij verder wat uitmaakt, men doet maar, maar dat lijkt me zo zonde van je kaartje en de hele reis er naartoe, als je dag/race over is zodra een bepaalde coureur er uit ligt.quote:Op zondag 26 augustus 2018 19:45 schreef Glijdt_licht het volgende:
Overigens kijk ik sinds '96, successupporter kun je me dus niet noemen, maar nu met Max erbij is er een extra incentive, en het is mooi dat zoveel Nederlanders er nu ook van kunnen genieten
Scheelde wel enorm veel fileleed vorig jaar na de racequote:Op zondag 26 augustus 2018 19:52 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ik vraag me soms wel af of het echt genieten is van de sport als geheel. Heb aardig wat mensen na een DNF zien vertrekken zodra de beste jongen de auto uit is. Niet dat het mij verder wat uitmaakt, men doet maar, maar dat lijkt me zo zonde van je kaartje en de hele reis er naartoe, als je dag/race over is zodra een bepaalde coureur er uit ligt.
Dat hebben veel voetbalsupporters toch ook?quote:Op zondag 26 augustus 2018 19:52 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ik vraag me soms wel af of het echt genieten is van de sport als geheel. Heb aardig wat mensen na een DNF zien vertrekken zodra de beste jongen de auto uit is. Niet dat het mij verder wat uitmaakt, men doet maar, maar dat lijkt me zo zonde van je kaartje en de hele reis er naartoe, als je dag/race over is zodra een bepaalde coureur er uit ligt.
Oh, ja, wat ik al zei, ik vind het prima, maar ik snap het gewoon echt niet zelf Zeker als je tribunekaarten koopt, wat vaak ook echt een stuk duurder is dan General Admission. Dat je 't dan voor gezien houdt.quote:Op zondag 26 augustus 2018 20:00 schreef tja77 het volgende:
[..]
Dat hebben veel voetbalsupporters toch ook?
Zodra hun club uitgeschakeld is, verliezen ze de aandacht en kan het ze niet zoveel meer schelen.
Het zijn meer Max fans dan F1 fans. Het zou mijn voorkeur niet hebben, maar ik kan me er wel iets bij voorstellen. Ergens kan ik er wel waardering en bewondering voor opbrengen.
85e minuut? Ook wel eens 75e of 80e minuut hoor.quote:Op zondag 26 augustus 2018 20:02 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Oh, ja, wat ik al zei, ik vind het prima, maar ik snap het gewoon echt niet zelf Zeker als je tribunekaarten koopt, wat vaak ook echt een stuk duurder is dan General Admission. Dat je 't dan voor gezien houdt.
In 't stadion bij voetbal snap ik 't ook niet. Hebben een seizoenskaart, en dan is het spannend, en kan het nog alle kanten op, gaan mensen op de 85e minuut weg 'zodat ze niet in de file staan', zeker als we achterstaan
Het was schijnbaar wel gezellig op de tribunes. Je moet toch íets om warm te blijvenquote:Op zondag 26 augustus 2018 20:10 schreef motorbloempje het volgende:
Had overigens bijna kaarten voor de MotoGP vandaag gekocht blij dat ik dat toch niet gedaan heb
Ja... maar wel mooi kut. Ook voor de organisatie zelf. Ben benieuwd of ze weer gaan reSURFacen daar.....quote:Op zondag 26 augustus 2018 20:12 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Het was schijnbaar wel gezellig op de tribunes. Je moet toch íets om warm te blijven
In de F1 was er toch ook gezeik over het asfalt als ik me niet vergis? Als F1 én MotoGP flinke klachten hebben - en het bij de motoren zelfs voor volledige annulering van alle races zorgt - mag je toch wel eens achter je oren gaan krabben lijkt me..quote:Op zondag 26 augustus 2018 20:20 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ja... maar wel mooi kut. Ook voor de organisatie zelf. Ben benieuwd of ze weer gaan reSURFacen daar.....
Yup... grip was niet je van het enzo.quote:Op zondag 26 augustus 2018 20:22 schreef heywoodu het volgende:
[..]
In de F1 was er toch ook gezeik over het asfalt als ik me niet vergis? Als F1 én MotoGP flinke klachten hebben - en het bij de motoren zelfs voor volledige annulering van alle races zorgt - mag je toch wel eens achter je oren gaan krabben lijkt me..
Ik denk dat ze dat wel moeten, anders geen GP volgend jaar hoop en denk ik.quote:Op zondag 26 augustus 2018 20:20 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ja... maar wel mooi kut. Ook voor de organisatie zelf. Ben benieuwd of ze weer gaan reSURFacen daar.....
dus ze gaan niet morgen racen?quote:Op zondag 26 augustus 2018 20:12 schreef bokkepoot het volgende:
MotoGP was wel balen, ik had ook wel zin in een goede race.
Ik gaf een samenvatting van het artikel, geen waardeoordeel. Van mij mag iedereen zelf bepalen waarom hij al of niet naar een sport kijkt.quote:Op zondag 26 augustus 2018 19:45 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
"Boehoe, andere Nederlanders hebben lol.
Mijn obscure sport is spontaan populair. Hoe kan een Fokker zo leven!"
Ik erger me dood aan gedrag als dit. Juist de enorme populariteit is goed voor Europese races en ook best een goed uithangbord voor Nederland.
Overigens kijk ik sinds '96, successupporter kun je me dus niet noemen, maar nu met Max erbij is er een extra incentive, en het is mooi dat zoveel Nederlanders er nu ook van kunnen genieten
Ben vorig weekend bij de GT3 en TCR klasse op Zandvoort geweest en het is allemaal een optocht, je gaat het nooit vermijden en al helemaal niet in de F1.quote:Op zondag 26 augustus 2018 21:48 schreef ShaoliN het volgende:
Weinig fileleed gehad vandaag. Zijn misschien wel een hoop successupporters vanuit NL, maar ze geven letterlijk kleur aan de GP. Alleen maar positief imo. Het verschil tussen Ferrari, Mercedes en dan Red Bull en dan de rest is echt schrijnend. Lijkt echt of er 3 klasses op de baan rijden. Na roerige start was het eigenlijk ook weer een optocht met 1 Mercedes die even terug naar voren moest.
Perez was Ocon trouwens ook weer goed de baad. Praatjesmaker heeft het zwaar genoeg met zijn teamgenoot.
Overcompenseren voor het tekort aan vermogen. Weinig vleugel en vooral gebruik maken van tractie van de banden.quote:
De voorvleugel van Alonso.quote:Op zondag 26 augustus 2018 23:24 schreef vosss het volgende:
Ik heb het even gemist, maar wie knalde nou op Ricardo? Dat was niet Alonso of Leclerc toch?
Sowieso kneuzenweekend van Bottas afgezien van zijn actie in Eau Rogge..quote:Op zondag 26 augustus 2018 22:12 schreef opgebaarde het volgende:
Die 5 sec tijdstraf die Bottas na de race heeft gekregen voor het bij sirotkin achterop rijden, is echt belachelijk. Dat had allang tijdens de race uitgesproken kunnen en moeten worden en op deze manier heeft Perez misschien zelfs de vierde plaats verloren. Onbegrijpelijk
Hebben we daar nog beeld van? Ik heb maar 1 herhaling gezien en daar meende ik te zien dat dat juist niet Alonso was.quote:
Duidelijk te zien in een herhaling vanuit la sourcequote:Op zondag 26 augustus 2018 23:31 schreef vosss het volgende:
[..]
Hebben we daar nog beeld van? Ik heb maar 1 herhaling gezien en daar meende ik te zien dat dat juist niet Alonso was.
Alonso vloog voorbij en raakte daarbij met zijn voorvleugel de achtervleugel van RIC, die daardoor Kimi zijn achterband lekprikte.quote:Op zondag 26 augustus 2018 23:31 schreef vosss het volgende:
[..]
Hebben we daar nog beeld van? Ik heb maar 1 herhaling gezien en daar meende ik te zien dat dat juist niet Alonso was.
Tnx!quote:
Zij is sowieso tofquote:Op zondag 26 augustus 2018 23:17 schreef CrashO het volgende:
[ afbeelding ]
Pinkham die los ging met de Max fans
Ik denk dat je MAG bedoelde? Die starte op plek 9 achter VER en ging meteen RIC voorbij en bijna ook VER.quote:Op zondag 26 augustus 2018 18:54 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
GRO was net wat beter vandaag. Wat een start.
En zonder brokken
Levensgevaarlijk ding die Haloquote:Op zondag 26 augustus 2018 23:34 schreef Fer het volgende:
Hij kwam eerst in aanraking met de halo van Leclerc en die gaf de wagen nog een extra draai, waarna hij met de endplate de hele vleugel van Ricciardo eraf duwde.
Maar Ricciardo raakt pas veel later Kimi, naar eigen zeggen moest Kimi inhouden, en hij ook, maar was iets te laat met reageren omdat hij wellicht in de spiegel keek.quote:Op zondag 26 augustus 2018 23:59 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Hier raakt Alonso Ricciardo.
[ afbeelding ]
Ant legde het na de race goed uit op Sky, doordat Grosjean en Max naar elkaar toe kwamen, kwam Mag op Rai af, een soort trechter waar Mag en Rai dus inkwamen, hierdoor hield Mag even in, waardoor Rai nog meer in moest houden en doordat ze bumperkleven had Ric geen tijd meer om te ontwijken.quote:Op maandag 27 augustus 2018 08:18 schreef daNpy het volgende:
[..]
Maar Ricciardo raakt pas veel later Kimi, naar eigen zeggen moest Kimi inhouden, en hij ook, maar was iets te laat met reageren omdat hij wellicht in de spiegel keek.
Dit jaquote:Op maandag 27 augustus 2018 08:24 schreef Abdus18 het volgende:
[..]
Ant legde het na de race goed uit op Sky, doordat Grosjean en Max naar elkaar toe kwamen, kwam Mag op Rai af, een soort trechter waar Mag en Rai dus inkwamen, hierdoor hield Mag even in, waardoor Rai nog meer in moest houden en doordat ze bumperkleven had Ric geen tijd meer om te ontwijken.
Altijd 2 seconden afstand houden !
Dat doen ze normaal gesproken wel, alleen de baan is te lang.quote:Op zondag 26 augustus 2018 18:34 schreef Blik het volgende:
Leuke race gehad in spa!
Wel echt jammer dat ze geen victory lap reden. Alle race-klasses doen een victory lap voor de top-3, alleen de F1 niet. Toch een beetje jammer voor de fans
De Nordschleife is langquote:Op maandag 27 augustus 2018 08:26 schreef HansvanOchten het volgende:
[..]
Dat doen ze normaal gesproken wel, alleen de baan is te lang.
De baan is niet langer geworden in de afgelopen jaren, daarvoor deden ze het wel allemaal. Punt is dat zonder publiek is de F1 een niet bestaand iets. Is het dan zoveel moeite om de ruim 100.000 toeschouwers een victory lap te laten rijden (sowieso het enige moment dat ze met de f1-wagen wat rustiger voorbij rijden).quote:Op maandag 27 augustus 2018 08:26 schreef HansvanOchten het volgende:
[..]
Dat doen ze normaal gesproken wel, alleen de baan is te lang.
Sowieso belachelijk want Bottas is de afgelopen twee race weekenden meerdere keren in de fout gegaan. Een zwaardere straf is dan wel op z'n plaats.quote:Op zondag 26 augustus 2018 22:12 schreef opgebaarde het volgende:
Die 5 sec tijdstraf die Bottas na de race heeft gekregen voor het bij sirotkin achterop rijden, is echt belachelijk. Dat had allang tijdens de race uitgesproken kunnen en moeten worden en op deze manier heeft Perez misschien zelfs de vierde plaats verloren. Onbegrijpelijk
mee eens, nu ziet het er zo gecalculeerd uit, strafje voor de vorm, meer nietquote:Op maandag 27 augustus 2018 09:51 schreef Peterselieman het volgende:
mja, die vijf seconden voor Bottas is in het licht van Vettel in Frankrijk wel te billijken, alleen waarom pas na de race uitgedeeld? Dat had eerder gekund en gemoeten.
een groot deel van je achtervleugel missen zal toch ook wel wat invloed gehad hebbenquote:Op maandag 27 augustus 2018 08:24 schreef Abdus18 het volgende:
[..]
Ant legde het na de race goed uit op Sky, doordat Grosjean en Max naar elkaar toe kwamen, kwam Mag op Rai af, een soort trechter waar Mag en Rai dus inkwamen, hierdoor hield Mag even in, waardoor Rai nog meer in moest houden en doordat ze bumperkleven had Ric geen tijd meer om te ontwijken.
Altijd 2 seconden afstand houden !
Niet bij het uit accelereren na de bocht.quote:Op maandag 27 augustus 2018 09:54 schreef Tarado het volgende:
[..]
een groot deel van je achtervleugel missen zal toch ook wel wat invloed gehad hebben
toch niet met je eens, hij raakte hem nog in de bochtquote:Op maandag 27 augustus 2018 09:57 schreef franske19 het volgende:
[..]
Niet bij het uit accelereren na de bocht.
quote:Daniel Ricciardo: "I remember sliding and the next min I was into the back of Kimi. Apologies to Kimi if it was related to me."
Je ziet (en hoort) de tik van Alonso, dan corrigeert die overstuur en pas daarna komt de tik met Kimi. Hier is de overstuur al een tijdje gecorrigeerd en stuurt die maximaal in maar wordt door Magnussen naar buiten geduwd terwijl Kimi even inhoud.quote:Op maandag 27 augustus 2018 10:06 schreef Tarado het volgende:
[..]
toch niet met je eens, hij raakte hem nog in de bocht
[..]
twitter:adamcooperF1 twitterde op maandag 27-08-2018 om 11:43:57 Re the @Charles_Leclerc halo debate it's well worth looking at the on-board view from @BrendonHartley...: https://t.co/vVVel6SVg0 reageer retweet
De halo discussie kan hiermee voorlopig wel worden afgesloten ten faveure van.quote:Op maandag 27 augustus 2018 12:27 schreef Tarado het volgende:twitter:adamcooperF1 twitterde op maandag 27-08-2018 om 11:43:57 Re the @Charles_Leclerc halo debate it's well worth looking at the on-board view from @BrendonHartley...: https://t.co/vVVel6SVg0 reageer retweet
Zonder Halo dus wiel tegen helm.quote:Op maandag 27 augustus 2018 12:27 schreef Tarado het volgende:twitter:adamcooperF1 twitterde op maandag 27-08-2018 om 11:43:57 Re the @Charles_Leclerc halo debate it's well worth looking at the on-board view from @BrendonHartley...: https://t.co/vVVel6SVg0 reageer retweet
Mooi om te zien.quote:Op maandag 27 augustus 2018 12:27 schreef Tarado het volgende:twitter:adamcooperF1 twitterde op maandag 27-08-2018 om 11:43:57 Re the @Charles_Leclerc halo debate it's well worth looking at the on-board view from @BrendonHartley...: https://t.co/vVVel6SVg0 reageer retweet
+1quote:Op maandag 27 augustus 2018 13:28 schreef twiFight het volgende:
Ik ben altijd fervent tegenstander geweest van de halo en vind 'm nog altijd aartslelijk. Maar bij dezen trek ik het boetekleed aan en geef ik toe dat hij wel degelijk in de F1 hoort.
ik ben nog steeds tegen.quote:Op maandag 27 augustus 2018 13:28 schreef twiFight het volgende:
Ik ben altijd fervent tegenstander geweest van de halo en vind 'm nog altijd aartslelijk. Maar bij dezen trek ik het boetekleed aan en geef ik toe dat hij wel degelijk in de F1 hoort.
Gelukkig weet je deze mening niet met goede argumenten te onderbouwen.quote:Op maandag 27 augustus 2018 14:23 schreef vosss het volgende:
[..]
ik ben nog steeds tegen.
Ook als Leclerc zn nek gebroken zou hebben of erger.
Het is aarslelijk en F1 mag gerust gevaarlijk zijn.
Stoer verhaal ditquote:Op maandag 27 augustus 2018 14:23 schreef vosss het volgende:
[..]
ik ben nog steeds tegen.
Ook als Leclerc zn nek gebroken zou hebben of erger.
Het is aarslelijk en F1 mag gerust gevaarlijk zijn.
MAX was er ook tegen, totdat ie nogal veel straffen kreeg voor zijn acties op de baanquote:Op maandag 27 augustus 2018 14:23 schreef vosss het volgende:
[..]
ik ben nog steeds tegen.
Ook als Leclerc zn nek gebroken zou hebben of erger.
Het is aarslelijk en F1 mag gerust gevaarlijk zijn.
het blijkt te werken dus niet met je eens, wel vind ik het lelijk maar de auto's zonder halo eigenlijk ook, veel te zwaar, te lomp en teveel aero.quote:Op maandag 27 augustus 2018 14:44 schreef vosss het volgende:
Schei toch uit stelletje moraalridders
De F1 is tegenwoordig veiliger dan naar de bakker op de hoek fietsen.
Als er zo nu en dan dooien vallen dan is dat maar gewoon zo. Zonder halo is de F1 meer dan veilig genoeg.
Dichtmaken werkt ook, coureurs eruit en rc ook.. 6 wielen ook, een 4 cilinder werkt ook.quote:Op maandag 27 augustus 2018 14:49 schreef Tarado het volgende:
[..]
het blijkt te werken dus niet met je eens, wel vind ik het lelijk maar de auto's zonder halo eigenlijk ook, veel te zwaar, te lomp en teveel aero.
Ik hoop ook dat ze met een elegantere oplossing kunnen komen die minstens net zo veilig is
kijk dat filmpje even #133quote:Op maandag 27 augustus 2018 15:07 schreef mikieu het volgende:
[..]
Dichtmaken werkt ook, coureurs eruit en rc ook.. 6 wielen ook, een 4 cilinder werkt ook.
Ik geloof dat alonso gewoon over leclerc heen was gegaan.
Maar goed, zo erg vind ik die halo niet. Het is nu juist vreemd naar de klasses te kijken zonder.
Ik geloof dat je de beelden nog niet gezien hebtquote:Op maandag 27 augustus 2018 15:07 schreef mikieu het volgende:
Ik geloof dat alonso gewoon over leclerc heen was gegaan.
Wiel misschien niet, maar er zat nog een flinke rotatie aan de wagen van Alonso richting LeClerc. Plus dat de wagen van Alonso tegen halo de voorwaartse beweging van LeClerc enorm afremt. Als het niet het wiel was geweest dan wel de voorvleugel of iets dergelijks.quote:Op maandag 27 augustus 2018 12:35 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Zonder Halo dus wiel tegen helm.
deed Surtees ook, vonden zijn nekwervels evengoed niet leuk.quote:
Die kreeg gewoon een flinke kogel op zijn hoofd aangevuurd. Iets anders dan een deel van een auto dat bijna hetzelfde tempo heeft.quote:Op maandag 27 augustus 2018 15:56 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
deed Surtees ook, vonden zijn nekwervels evengoed niet leuk.
meen je dat nu? Alonso gaat nagenoeg haaks over Leclerc, heeft niets met tempo te maken.quote:Op maandag 27 augustus 2018 15:58 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Die kreeg gewoon een flinke kogel op zijn hoofd aangevuurd. Iets anders dan een deel van een auto dat bijna hetzelfde tempo heeft.
Ja, dat gaat je nekwervels wel helpen ja, als er een racewagen tegen je kop vliegt.quote:
de halo heeft wel wat voorkomen maar of het een leven heeft gered weten we niet al zou het aardig aangekomen zijn denk ikquote:Op maandag 27 augustus 2018 16:02 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
meen je dat nu? Alonso gaat nagenoeg haaks over Leclerc, heeft niets met tempo te maken.
Even ter info: ik weet niet of de halo hier iets voorkomen heeft. Ik probeer het ding niet te verdedigen of af te branden.
Nou krijg ik liever een wiel met 10km/h tegen m'n knar dan met 100km/h. Dat laatste komt iets harder aan, een factor 100 om precies te zijn.quote:Op maandag 27 augustus 2018 16:02 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
meen je dat nu? Alonso gaat nagenoeg haaks over Leclerc, heeft niets met tempo te maken.
Huh?quote:Op maandag 27 augustus 2018 16:05 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nou krijg ik liever een wiel met 10km/h tegen m'n knar dan met 100km/h. Dat laatste komt iets harder aan, een factor 100 om precies te zijn.
HANS wel. De verhoogde cockpitranden ook.quote:Op maandag 27 augustus 2018 16:05 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Ja, dat gaat je nekwervels wel helpen ja, als er een racewagen tegen je kop vliegt.
heeft meer met massa te maken dan snelheid bij deze.quote:Op maandag 27 augustus 2018 16:05 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nou krijg ik liever een wiel met 10km/h tegen m'n knar dan met 100km/h. Dat laatste komt iets harder aan, een factor 100 om precies te zijn.
maar een wiel nog vast aan een auto heeft weer meer massa dan een los wielquote:Op maandag 27 augustus 2018 16:05 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nou krijg ik liever een wiel met 10km/h tegen m'n knar dan met 100km/h. Dat laatste komt iets harder aan, een factor 100 om precies te zijn.
F1 wagen: 700kgquote:Op maandag 27 augustus 2018 16:07 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
heeft meer met massa te maken dan snelheid bij deze.
maar 20km/h lijkt me ook wat weinig als je ziet hoe die wagen eroverheen vliegtquote:Op maandag 27 augustus 2018 16:13 schreef Nattekat het volgende:
[..]
F1 wagen: 700kg
Wiel: 25kg
Impact F1-wagen met 20km: 280.000N
Impact wiel met 100km: 250.000N
Dus een F1 wagen die met z'n volle gewicht (dat is al uitgesloten want te groot) met 20km tegen een helm komt heeft een even grote impact als een wiel met 100km. Snelheid is veel belangrijker.
Zou eerder -20 moeten zijn omdat de wagen van Alonso harder vooruit gaat dan die van Leclerc.quote:Op maandag 27 augustus 2018 16:46 schreef Tarado het volgende:
[..]
maar 20km/h lijkt me ook wat weinig als je ziet hoe die wagen eroverheen vliegt
Huh?quote:Op maandag 27 augustus 2018 17:02 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zou eerder -20 moeten zijn omdat de wagen van Alonso harder vooruit gaat dan die van Leclerc.
[ afbeelding ]
Die zag die auto op hem afkomen, dat snap ik.quote:Op maandag 27 augustus 2018 17:08 schreef fathank het volgende:
Leclerc is zelf wel blij met de halo.
In het geval van F1 is veiligere auto's in ieder geval iets wat kan helpen om zaken als snelheidsbeperkende maatregelen wat langer tegen te houden.quote:Op maandag 27 augustus 2018 17:34 schreef BroesWillems het volgende:
Ik denk dat iedereen het er wel over eens is dat het met HALO veiliger is.
Maar je kunt niet alles uitsluiten. De regeldrang naar meer veiligheid heeft o.a. de autocross op regionaal niveau al bijna kapot gemaakt, het is door de extra kosten bijna niet meer mogelijk om als beginner eens een cross te gaan rijden.
Alonso's auto heeft de halo geraakt, maar ik denk niet dat hij daadwerkelijk Leclerc had geraakt als de halo er niet had gezeten.quote:Op maandag 27 augustus 2018 17:34 schreef BadderHaring het volgende:
Je bent ook wel echt een totale randdebiel als je met deze beelden nog steeds gaat roepen dat de Halo geen plek heeft in de F1.
Nog een prima kul argument inderdaad. Kan ook in mijn lijstje.quote:Op maandag 27 augustus 2018 17:43 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Alonso's auto heeft de halo geraakt, maar ik denk niet dat hij daadwerkelijk Leclerc had geraakt als de halo er niet had gezeten.
Niet meer kul dan die van jou.quote:Op maandag 27 augustus 2018 17:46 schreef BadderHaring het volgende:
Nog een prima kul argument inderdaad. Kan ook in mijn lijstje.
had jij niet gepost dat RIC de spec C motor ging proberen?quote:Op maandag 27 augustus 2018 18:21 schreef Whiskers2009 het volgende:
Voor wat het waard is, Ericsson is onder de indruk vd progressie van Honda: https://www.f1today.net/n(...)rote-stappen-gemaakt
Kloptquote:Op maandag 27 augustus 2018 19:16 schreef THEFXR het volgende:
[..]
had jij niet gepost dat RIC de spec C motor ging proberen?
ik kan die post nergens meer vinden, heb je daar een link van?quote:
https://www.motorsport.co(...)enault-spec/3166326/quote:Op maandag 27 augustus 2018 19:20 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik kan die post nergens meer vinden, heb je daar een link van?
Ik ook, was toch mooi om te zien, dat Hartley terugvechten tegen de sterkte motor met zijn oude banden, de heling op Kemmel. Dat geeft echt vertrouwen, in 2015 vlogen zelfs de Renaults voorbij met 20kph verschil, na een slechte exit.quote:Op maandag 27 augustus 2018 18:21 schreef Whiskers2009 het volgende:
Voor wat het waard is, Ericsson is onder de indruk vd progressie van Honda: https://www.f1today.net/n(...)rote-stappen-gemaakt
dus als ik het goed begrijp is hij nu testrijder voor renault over de rug van RB heen?quote:Op maandag 27 augustus 2018 19:25 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
https://www.motorsport.co(...)enault-spec/3166326/
Dit kan ik er over terug vinden, de post zelf niet
Red Bull Racing kiest daar zelf voor.quote:Op maandag 27 augustus 2018 19:29 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dus als ik het goed begrijp is hij nu testrijder voor renault over de rug van RB heen?
https://www.gpblog.com/nl(...)tor-van-renault.htmlquote:Op maandag 27 augustus 2018 19:20 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik kan die post nergens meer vinden, heb je daar een link van?
Staat in het Nieuwtjestopic: F1 / [F1] F1 nieuwtjes topic deel 205 -quote:Op maandag 27 augustus 2018 19:25 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
https://www.motorsport.co(...)enault-spec/3166326/
Dit kan ik er over terug vinden, de post zelf niet
Ricciardo pakt sowieso gridstraffen, dus is logisch dat hij dan gelijk die nieuwe motor test.quote:Op maandag 27 augustus 2018 19:29 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dus als ik het goed begrijp is hij nu testrijder voor renault over de rug van RB heen?
ook voor RB is het handig, want eventuele opvallende dingen kunnen dan doorgespeeld worden aan Hondaquote:Op maandag 27 augustus 2018 19:44 schreef Fer het volgende:
[..]
Ricciardo pakt sowieso gridstraffen, dus is logisch dat hij dan gelijk die nieuwe motor test.
De motor van RIC was ook op einde van z'n levensduur, en moest hoe dan ook vervangen worden.quote:Op maandag 27 augustus 2018 19:29 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dus als ik het goed begrijp is hij nu testrijder voor renault over de rug van RB heen?
Dat is dan ook wat er gebeurde. Ericson was dom genoeg om in bocht 1 in te halen in plaats van te wachten. Daarna deed hij het beter en was Hartley kansloos.quote:Op maandag 27 augustus 2018 19:26 schreef Fer het volgende:
[..]
Ik ook, was toch mooi om te zien, dat Hartley terugvechten tegen de sterkte motor met zijn oude banden, de heling op Kemmel. Dat geeft echt vertrouwen, in 2015 vlogen zelfs de Renaults voorbij met 20kph verschil, na een slechte exit.
ik kijk liever naar Gasly die zich in de punten kon handhaven en dat op Spaquote:Op maandag 27 augustus 2018 20:13 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat is dan ook wat er gebeurde. Ericson was dom genoeg om in bocht 1 in te halen in plaats van te wachten. Daarna deed hij het beter en was Hartley kansloos.
Maar goed, de Honda-disciplen moeten altijd hoop zoeken in de kleinste hoekjes he.
Dankzij de uitvallers.quote:Op maandag 27 augustus 2018 20:15 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik kijk liever naar Gasly die zich in de punten kon handhaven en dat op Spa
zeker, maar dan moet je het cadeautje nog wel uitpakkenquote:
Ik vind het altijd wel grappig dat er in reacties hier en elders bij sommige coureurs wel heel erg rekening gehouden wordt met de geluk factor, en bij andere totaal niet. Ik heb zelf zoiets van: er is geen geluk door ongelukken of motorpech, want dat is inherent aan motorsport, het hoort er bij.quote:
Daarom heeft de f1 ook een helmplicht.quote:Op maandag 27 augustus 2018 14:33 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Gelukkig weet je deze mening niet met goede argumenten te onderbouwen.
Jij gaat ook downhill mountainbiken zonder helm omdat je haar anders door de war gaat?
Juist.quote:Op maandag 27 augustus 2018 14:44 schreef vosss het volgende:
Schei toch uit stelletje moraalridders
De F1 is tegenwoordig veiliger dan naar de bakker op de hoek fietsen.
Als er zo nu en dan dooien vallen dan is dat maar gewoon zo. Zonder halo is de F1 meer dan veilig genoeg.
Wat vinden jij en vosss van de in de afgelopen twintig jaar ingevoerde veiligheidsmaatregelen?quote:Op maandag 27 augustus 2018 23:26 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Juist.
Dat is de keerzijde en ook de aantrekkelijkheid van de racerij. Het gevaar.
Of gaan we volgend jaar over rubberen tegels rijden?
Dat die halo is geraakt betekend niet direct dat de helm geraakt zou zijn. Alonso vliegt voor hem langs. Hij had hem nooit op zn knijter gehad.
Je kan wel zo zuur blijven doen, maar de Torro Rosso heeft het nooit goed gedaan op power circuits. Ze stonden nu wel voor zowel Renault als McLaren. Dus er gaat wel iets goed.quote:Op maandag 27 augustus 2018 20:13 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat is dan ook wat er gebeurde. Ericson was dom genoeg om in bocht 1 in te halen in plaats van te wachten. Daarna deed hij het beter en was Hartley kansloos.
Maar goed, de Honda-disciplen moeten altijd hoop zoeken in de kleinste hoekjes he.
Care to explain wat je hier doet?quote:Op maandag 27 augustus 2018 16:13 schreef Nattekat het volgende:
F1 wagen: 700kg
Wiel: 25kg
Impact F1-wagen met 20km: 280.000N
Impact wiel met 100km: 250.000N
J*quote:Op dinsdag 28 augustus 2018 08:05 schreef OEM het volgende:
[..]
Care to explain wat je hier doet?
Want het lijkt op F = massa * (3,6 * snelheid)^2 wat je hier doet, maar dat slaat nergens op. Komt niet eens N uit als eenheid.
quote:Op donderdag 30 augustus 2018 21:32 schreef zoem het volgende:
F1 / [live] Formula 1 2018 Gran Premio Heineken d'Italia #125
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |